alfa romeo talvella

heka

Minulla oilisi tarkoituksena ostaa uusi auto ja vaihtoehtona olisi alfa GT. Epäilen vain sen talvi ominaisuuksia, siis ei käytökseltänsä vaan käyttövarmuutta.
Starttaako italian ihmeet kovillakin pakkasilla vai joutuuko tyytymään julkisiin kulkuneuvoihin?

4

1459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mikähän siitä Alfasta tekisi ongelmallisen talvella? Kaukana takana ovat ne ajat, jolloin autoja tehtiin puhtaasti kotimarkkinoiden olosuhteet silmällä pitäen.

Alfa 156 on Teknikens Värld -lehden talvitestin voittaja vuodelta -98 eikä uusi GT varmaankaan sen huonompi ole. Teknisestihän GT on läheistä sukua 156:lle.

Itse olen ainakin ajanut kahdella 156:lla yhteensä jo lähes 300 000 km, eikä talviautoilu ole millään aikaisemmalla autollani tuntunut yhtä mukavalta ja vaivattomalta.

Auto starttaa hyvin, lämpiää hyvin, pysyy huurteettomana, etenee hyvin ja etenkin loistava ajaa kelissä kuin kelissä. Ainoina ongelmina lukot tuppaavat jäätymään, samoin bensakorkin läppä, mutta eiköhän noiden kanssa opi jokainen elämään.

• AR159

on talvella hyvin voimakas ja nopea. Kylmäkäynnistys on hanakka ja tiivis. Lunta ei sada sisään kunhan muistaa sulkea ovet ja ikkunat sekä mahd. kattoluukun.

• metallurg

varpaat pakkaa 33 sessa jäätymään kun on ajanut 15km
        20 asteen pakkasessa, kun sisätilan lämppärin vaikutus lakkaa

• Jarno S

Intissä olessani rivin ainut auto joka käynnistyi tulipalopakkasilla oli alfa (ja oli muuten akkukaapelin tarvitsijaa jonossa). Ajettavuus lumella oli jopa ihanteellinen. Mistä lie epävarmuudet peräisin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3175
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1244
    3. 66
      1173
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      978
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      876
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      829
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      809
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      732
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      721
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      688
    Aihe