Black metal

Ravnajuv

Muita BM-addikteja..? lmeisesti kaikista muista metallin alalajeista on täällä ollut keskustelua..

Minä EN aio tapella täällä aiheesta truebändit vs. kaupalliset huorabändit.. haluaisin vain että mahdolliset BM-ihmiset täällä ilmoittelisivat olemassaolostaan, mutta jos jonkinlainen 'fanius' ja CoF/DB/jne.-osastot kuuluvat kuvaan, niin ei kiitos.. Olisin kiinnostunut kuulemaan ihmisistä jotka etsivät musiikista tunnetta.. kylmyyttä, pimeyttä, yliaistillista pelkoa.. eivät tekoilkeitä maskeja ja tyhjiä sanoja.

Kun BM:n yhteydessä melkein poikkeuksetta juututaan väittelemään siitä mikä on aitoa ja mikä merkityksetöntä paskaa.. niin haluan sanoa tämän, enkä enää koskaan lisätä mitään aiheeseen:

Blackmetalliin kuuluu elitarismi, se ei todellakaan ole kaikkien musiikkia.. sitä ei pitäisi 'julistaa' massoille, ja juuri sitä nämä kaupallisiksi tuomitut bändit tekevät. En sano että pitäisi asua kellarissa ja kieltäytyä levytyssopimuksista, mutta oma tahto ja visio pitää voida säilyttää koskemattomana.. isoilla bändeillä levylafka sanoo mitä saa tehdä ja mitä ei.
Toinen juttu mistä monet kusipäät ovat valittaneet on että ns. asennebändeillä olisi poikkeuksetta paskat soundit jne. Joiltakin osin totta, vaikka onkin mielipidekysymys, mutta hieman epäilyttää ovatko nämä dimmuborgirteinit oikeasti kuulleet enempää kuin kolmea bläkkibändiä, jotka nekin ovat löytyneet jostain anttilan levyhyllyiltä..
Henk.kohtainen mielipide: BM:ssa kuuluu olla likaiset soundit, minulle 'nätti' studiopuuro ei tuota minkäänlaista tyydytystä, mutta kunnon blackmetalli repii pään, tekee kirjaimellisesti KIPEÄÄ..

Jne.
Ketään samoilta linjoilta?

20

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Propagator666

Ihan asia tekstiä, ei siinä mitään... Vaikkakin Dimmun uusin levy on aivan loistava. Ja tuosta soundipuolesta täytyy sanoa että yritäppä kuvitella esim. Ildjarn hyvillä soundeilla... Ei välttämättä olisi enää niin toimivaa...

• Jarna

Miksi musiikissa pitää olla kylmyyttä, pimeyttä, yliaistillista pelkoa???

Puuttuuko näitä asioita oikeasta elämästä????
      vai onko elämä liian ahdistavaa jo muuten???

Kunhan kysyn kun en tiiä

• godhatesfags!

Eiköhän tämä ole sitä sakkia jolla ei ole muuta duunia kuin hakea jotain elämää suurempia kiksejä. Turhanpäiväisiä rikkaiden perheiden kakaroita jotka ovat tottuneet saamaan pullamössönsä tiettyyn kellonaikaan ja loppuaika kuluu erilaisen ajanvietteen parissa.

No, niitähän riittää. tulis vaan sota niin loppuis sekin hihhulointi!

• afro
        godhatesfags! kirjoitti:

Eiköhän tämä ole sitä sakkia jolla ei ole muuta duunia kuin hakea jotain elämää suurempia kiksejä. Turhanpäiväisiä rikkaiden perheiden kakaroita jotka ovat tottuneet saamaan pullamössönsä tiettyyn kellonaikaan ja loppuaika kuluu erilaisen ajanvietteen parissa.

No, niitähän riittää. tulis vaan sota niin loppuis sekin hihhulointi!

mikäs sun aatteellisuutes oikein on? Tulis sota minkä välille? Rikkaiden perheiden kakaroille? Rikkaille ja köyhille? Vittu kaikille? Oon muuten samaa mieltä sun kanssa.

• jarna
        afro kirjoitti:

mikäs sun aatteellisuutes oikein on? Tulis sota minkä välille? Rikkaiden perheiden kakaroille? Rikkaille ja köyhille? Vittu kaikille? Oon muuten samaa mieltä sun kanssa.

Nyt lähestyy keskustelu todellisuutta. Kaikesta mustasta ja pimeästä on hauska "uneksia" ja ihaillakin mutta sota rikkaiden ja köyhien välillä tulee olemaan väistämätön totuus ja silloin lakaistaan isolla luudalla ja tosissaan.

• godhatesfags!
        jarna kirjoitti:

Nyt lähestyy keskustelu todellisuutta. Kaikesta mustasta ja pimeästä on hauska "uneksia" ja ihaillakin mutta sota rikkaiden ja köyhien välillä tulee olemaan väistämätön totuus ja silloin lakaistaan isolla luudalla ja tosissaan.

kirottu oli se päivä, jolloin teukka tuli ulos kaapistaan! jälkeen päin kaikki on selvää, tiedämme siitä koko totuuden.

en malta odottaa sitä päivää, jolloin lahtaan koko homolauman, jos luulevat että tämä jää tähän, on suunnitelmat koko porukalle. panen heidät kaikki kärsimään, kokevat kohtalon karmean, ei jää eloon heistä yksikään. nauraen kusen teukan haudalle!

(impaled nazarenea mukaillen)

...ja kun se päivä koittaa jolloin täällä jaetaan viimeistä tuomioita, siinä homot sivarit ovat niitä jotka lähtevät ensimmäisenä. ei heilu enbuske telkkarissa eikä waldo soittolistoilla. alas amerikkalaistunut kaksinaismoralismin perssilmä ja antimcdonalds-aattensa kanssa hihhuloivat olkalaukkupojat jotka vouhottavat roskisdyykkaamisen hienoudesta mutta kuitenkin lentävät kaksi kertaa vuodessa kanarian saarille isin ja äidin rahoilla ja selittävät kuinka vasta eiffeltornissa käytyään ymmärtää kuinka pieni paska suomi todella on!

siihen sitä sotaa tarvitaan!

• Blako

Ei. Ei. Ei.
      Black metalin pitää olla kaunista, ja tunnelmallista, kuten DB:n enthrone darkness triumphant albumi kokonaisuudessaan. muutkin DB:n levyt ovat mahtavia, lukuun ottamatta sitä ensimmäistä (For All Tid), mutta siinäkin olen tehnyt hyvän biisin löydön (Over Bleknede.

jokkut emperor, immortal, mörk gryning, cradle of filth ja old man's child, on ihan hyvää kuunneltavaa, mutta niistä puuttuu se semmonen tunnelma ja sisältö (ei koske kaikkia biisejä), joka valtaa mielen ja johon jok'ikinen voi purkaa paskaa elämäänsä.

kun sitten taas joku dark funeral, darkthrone, funeris nocturnum ja enochian crescent on syvältä, koska ne voitaisiin luokitella thrash / speedmetalliksi, josta meikäläinen ei ainakaan nauti! myös vähemmän tunnetut yhtyeet kuten kadotus on PERSEESTÄ.

mutta kuten sanottu, ne ovat vain minun mielipiteitäni, ja minuun siis uppoaa "nätti studiopuuro sonta", joksi sitä sinä varmaan kutsuisit.

olen teini, mutta kuuntelen metallia laidasta laitaan!

• Blako

hyvä biisi for all tidil´tä on siis; Over bleknede blåner til dommedag.

troll on myös hyvä bändi.
        burzum on paska sen biisien yksinkertaisuuden vuoksi.

en pidä siitä Dimmun -P E M levystä koska se on samanlaista paskaa kun joku thyrane, paitsi että thyranea ei voi edes sietää.

BLACK METAL ON_:
        1. hidasta tuplabasari tykitystä, ei siis mitään TRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRr meininkiä. vaan tukutukutuku...
        2. kovat kosketin vallit ja iskut
        3. raskaat kitarat.
        4. hiljaiset bassot
        5. Shagrath vokaalisessiot
        6. Studio -laatu
        7. PIMEYTTÄ (koskettimet), KUOLEMAA (laulu), KIPUA (kitarat), EPÄPYHYYTTÄ (basso), ja SYNTIÄ (rumpujutut)

henk. koht. biisilemmikkini on DB:n - In death's embrace.

t.Blacktrollnocturnal saatana.

• afro

Limp Bizkit on kyl rankinta black metallii mitä mä oon kuullu!!!!111!1!1 SE RULZZZZZ 4EVA!!11!

• Ex-bläckmetallisti

Jaahas. Tässä taas on yksi true evil tapaus. Huomaan tuosta tekstistä todellakin sen, mitä itsekin ennen olin. Onneksi aikuistuin enkä viitsinyt enää angstailla. Ehdoittaisin siis kaikille true evil blackmetalli-ihmisille että katsokaa itseänne ja aikuistukaa ettei tarvitse tulevaisuudessa paljon hävetä.

Tähän oheen vielä todella kuiva vitsi: Monta true evil-ihmistä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
      Ei yhtään, koska pimeydessä heidän sielunsa vapaana vaeltaa. (nyt saa nauraa)

• RisingSun

ainut järkevä ajatus sinulta tuli...tämä ei ollut sitte vittuilua vaan ihan no "kohteliaisuus"...

• Ravnajuv

Älä sotke sivullisia omaan epäonnistumiseesi.

Kysyit ikääni. Edellisistä vastauksista ja tämän palstan kokonaisilmeestä päätellen olen sieltä vanhimmasta päästä, jos sillä mitään merkitystä on.

Sotket myös kirjoitukseeni oman kapean näkökulmasi käsitteitä ja oletuksia, mikä osoittaa epäkypsää kommunikointikykyä. Ehkä aikuistumisesi jäi vain yrityksen tasolle?

Vielä tuosta tosipahis-käsitteestä, ja eräässä aiemmassa vastauksessa olleessa väitteestä 'elämää suuremmista kikseistä' (en jaksa vastata sinne erikseen):
        En ole antanut ymmärtää että kokisin musiikin jotenkin elintärkeäksi osaksi olemustani. Kun puhuin tiettyjen tunteiden kokemisesta, en tarkoittanut ettenkö löytäisi niitä mistään muualta. Lopulta mikä tahansa musiikki on vain ajanvietettä, mutta itse haluan kuulemani myös _heijastavan_ tärkeinä pitämiäni asioita, ajatuksia, visioita jne. Muuta asemaa sillä ei ole. En rakenna maailmankuvaani ulkopuolisten ajatusten perusteella, kuten eräät todellisuudesta vinoutuneet yksilöt jollaiseksi exä halusi minut yleistää.
        Inhoan myöskin sanaa 'metallisti', se on juuri sitä ahtaaseen identiteettiin alistumista jota en halua lähelläni nähdä. Et syyttä häpeä itseäsi.

• theGrimReaper
        Ravnajuv kirjoitti:

Kysyit ikääni. Edellisistä vastauksista ja tämän palstan kokonaisilmeestä päätellen olen sieltä vanhimmasta päästä, jos sillä mitään merkitystä on.

Sotket myös kirjoitukseeni oman kapean näkökulmasi käsitteitä ja oletuksia, mikä osoittaa epäkypsää kommunikointikykyä. Ehkä aikuistumisesi jäi vain yrityksen tasolle?

Vielä tuosta tosipahis-käsitteestä, ja eräässä aiemmassa vastauksessa olleessa väitteestä 'elämää suuremmista kikseistä' (en jaksa vastata sinne erikseen):
        En ole antanut ymmärtää että kokisin musiikin jotenkin elintärkeäksi osaksi olemustani. Kun puhuin tiettyjen tunteiden kokemisesta, en tarkoittanut ettenkö löytäisi niitä mistään muualta. Lopulta mikä tahansa musiikki on vain ajanvietettä, mutta itse haluan kuulemani myös _heijastavan_ tärkeinä pitämiäni asioita, ajatuksia, visioita jne. Muuta asemaa sillä ei ole. En rakenna maailmankuvaani ulkopuolisten ajatusten perusteella, kuten eräät todellisuudesta vinoutuneet yksilöt jollaiseksi exä halusi minut yleistää.
        Inhoan myöskin sanaa 'metallisti', se on juuri sitä ahtaaseen identiteettiin alistumista jota en halua lähelläni nähdä. Et syyttä häpeä itseäsi.

kuvittelet että täällä on olemassa jokinlaista yksilöllisyyttä ja tilaa vapaalle ajattelulle. siinä olet väärässä. samaa paskaa me kaikki olemme eikä täällä kenenkään kannata ruveta jeesustelemaan näkemyksineen ja maailmankuvineen!

• Ravnajuv
        theGrimReaper kirjoitti:

kuvittelet että täällä on olemassa jokinlaista yksilöllisyyttä ja tilaa vapaalle ajattelulle. siinä olet väärässä. samaa paskaa me kaikki olemme eikä täällä kenenkään kannata ruveta jeesustelemaan näkemyksineen ja maailmankuvineen!

Idiootti. Taas sotketaan suuri ja pieni yhdeksi. Mitättömissä asioissa on yksilönvapautta loputtomasti, sillä ei vain ole mitään voimaa eikä merkitystä.
        Ihmismassa taas on yhtä. Kasvotonta turhaa jätettä. Massassa objektina ei ole elämää eikä yksilöitä, mutta sen sisällä on kyllä mahdollisuus talloa heikkoja ja tahdottomia lampaita ihan miten haluttamaan sattuu. Alistu ja palvele.

• RisingSun
        Ravnajuv kirjoitti:

Idiootti. Taas sotketaan suuri ja pieni yhdeksi. Mitättömissä asioissa on yksilönvapautta loputtomasti, sillä ei vain ole mitään voimaa eikä merkitystä.
        Ihmismassa taas on yhtä. Kasvotonta turhaa jätettä. Massassa objektina ei ole elämää eikä yksilöitä, mutta sen sisällä on kyllä mahdollisuus talloa heikkoja ja tahdottomia lampaita ihan miten haluttamaan sattuu. Alistu ja palvele.

naurettavaa tekstiä mutta taidatpa keksiä tähänki jotain "viisasta"..no tuopa nyt on ihan sama mutta sen sanon että kaikki on sellaisia kun haluaa eikä siihen paljo "valistukset" auta...ja musiikilla on erikäsitteitä metalli musiikillaki on niin hirveästi eri käsitteitä että kuka osaa sanoa sen oikean?ei kukaan muutaku bändi itse...

• Blako

nauroin tälle ihan oikeesti!... voi vittu...kyllä mä ainakin käytän valoja siinä missä "normaali" ihmisetkin, joten se todistaa etten ole true-tapaus!

• Ex-bm:sti
        Ravnajuv kirjoitti:

Sain kyllä jonkin aikaa lattialla kiemurrellen nauraa tuota minun "epäonnistumisen" kommenttia. Et yhtään huvittavammin osannut sitä kommentoida? Ja tuskinpa sinä kovin vanha olet. Itse olen seuraillut tätä blackmetal touhua vuodesta 86.

Nostan kyllä hattua sinulle jos todellakin olet sellainen mitä väität. Itse olin kuule aivan samanlainen kuin sinä. Häpeän vain omaa kusipäisyyttäni. Usein blackmetal ihmiset ovat totaalisia kusipäitä. Vittuilee niille sinun mukaan "teini dimmu borgirin kuuntelijoille" ja vikisee ja valitta. Ja on itse olevinaan niin aitoja kun keräilee 7 tuumaisia lp-levyjä ja julistaa bändejä kaupallisiksi sen perusteella onko niissä synaa vai ei jne. (itse en ollut tällainen). Tosi "aitoa". Aidointa kun on olla oma itsensä eikä mikään genrepoliisi.

• kaiken nähnyt
        Ex-bm:sti kirjoitti:

Sain kyllä jonkin aikaa lattialla kiemurrellen nauraa tuota minun "epäonnistumisen" kommenttia. Et yhtään huvittavammin osannut sitä kommentoida? Ja tuskinpa sinä kovin vanha olet. Itse olen seuraillut tätä blackmetal touhua vuodesta 86.

Nostan kyllä hattua sinulle jos todellakin olet sellainen mitä väität. Itse olin kuule aivan samanlainen kuin sinä. Häpeän vain omaa kusipäisyyttäni. Usein blackmetal ihmiset ovat totaalisia kusipäitä. Vittuilee niille sinun mukaan "teini dimmu borgirin kuuntelijoille" ja vikisee ja valitta. Ja on itse olevinaan niin aitoja kun keräilee 7 tuumaisia lp-levyjä ja julistaa bändejä kaupallisiksi sen perusteella onko niissä synaa vai ei jne. (itse en ollut tällainen). Tosi "aitoa". Aidointa kun on olla oma itsensä eikä mikään genrepoliisi.

olen samaa mieltä.

osoitat hienolla tavalla että ihminen voi tulla järkiinsä, osoittaa itsekritiikkiä ja jopa nauraa itselleen. siinä on monille mallia!

mutta kyllä meidän pitkän linjan miesten täytyy mun mielestä osoittaa jonkinlaista ymmärrystä tämän päivän nuorisoa kohtaan. ei ole heillä helppoa murrosikänsä kanssa kun on liika kaikkea saatavilla ja liian vähällä vaivalla. ole siinä enää true ja kanna 7 tuumaisia vinylmanian kassissa kun niitä löytyy netistä nappia painamalla.

muotivillitykset tulee ja menee mutta wasp on ja pysyy!

• Ex-blackmetal!
        kaiken nähnyt kirjoitti:

olen samaa mieltä.

osoitat hienolla tavalla että ihminen voi tulla järkiinsä, osoittaa itsekritiikkiä ja jopa nauraa itselleen. siinä on monille mallia!

mutta kyllä meidän pitkän linjan miesten täytyy mun mielestä osoittaa jonkinlaista ymmärrystä tämän päivän nuorisoa kohtaan. ei ole heillä helppoa murrosikänsä kanssa kun on liika kaikkea saatavilla ja liian vähällä vaivalla. ole siinä enää true ja kanna 7 tuumaisia vinylmanian kassissa kun niitä löytyy netistä nappia painamalla.

muotivillitykset tulee ja menee mutta wasp on ja pysyy!

On todella tärkeää ottaas se sormi pois perseestä ja herne nenästä ja sitten nauraa itselleen. Ihminen muuttuu ja kasvaa.

Olen samaa mieltä että teineille pitää antaa ymmärrystä. Ajatelkaa teinejä, ne saavat jatkuvasti kuulla vittuilua siitä mitä ne on, sitä minkä ikäisiä he ovat. Sitten ne kantavat katkeruutta sisällään siitä että ovat sen ikäisiä. Jos teinillä on hyviä mielipitetiä ja ajatuksia, niitä ei oteta tosissaan koska ne ovat sen ikäisiä. Minusta tuo on todella surullista. Myönnän kyllä itsekin tyhmänä nauraneeni teineille (niille maskit päällä kadulla käveleville). Mutta maailma on julma (jee:)

• SatanIncarnate

Jep BM rulettaa tosi kovaa!!!
      Itseasiassa kaikki metalli rulettaa meitsillä, paitsi Strato:n tyylinen musa!!
      Ite soitan BM bändissä, et kait siit on digattava!
      ....Mitä vikaa CoF:ssä ja Dimmussa on?
      -Ehkäpä sä oot kuunnellu niitten uusia FullOfShit - levyjä? :D
      Mut anyway SATYRICON on best BM-bändi!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe