Dethleffs matkailuautossa mukavaa ...?

Älähdys

"Dethleffs matkailuautossa on mukavaa ja lämmintä..." näin lupaa tehtaan esite mutta omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että mukavaa on toisinaan ollut mutta ei lämmintä! Miten pirussa näitä styroksilaatikoita myydään TALVIAUTOINA vaikka ne ovat selkeästi kolmen vuodenajan autoja!? Eikö tähän löydy mitään lakia ettei kuluttajia kusetettaisi törkeästi?!

19

8531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjo33400

      Kertoisit edes miksi ei ole lämmintä, mikä mättää.

    • Meksu

      Itsellä on Dethleffsin 6 -metrinen alkoviauto Truman 6002 lämmittimellä, ja kyllä sillä toimeen tulee kovillakin pakkasilla. Tietysti lämmittimestä joutuu ottamaan kaiken irti ja kaasun kulutus on melkoinen, mutta ei palella tarvitse.

      Lämmön jakautuminen voisi tietysti olla tasaisempaa, ja vesijärjestelmä on täysin käyttökelvoton pakkasilla, eli näiltä osin kyseessä on kolmen vuodenajan tuote.

      Samanlaisiahan nämä on kaikki muutkin saman hintaluokan m-autot... Onkohan oikeaa talviautoa olemassakaan?

    • ???????

      Niitä ostetaan TALVIAUTOINA sellaisiakin malleja jotka eivät sitä ole. Kyllä siellä on talvikäyttöön suunniteltuja mallejakin, ne vain vaativat sitten paljon enemmän €€€€€€ näitä nyky eeroja.

    • Loistava talviauto

      En ole omallani kyllä kylmää kärsinyt.Ettei vaan sinun autosi olisi jotenkin rikki tai kostea jos olet tälläistä havainnut. Omassani eristevahvuus(34mm ja 42mm) ja ominaisuudet riittävät mukavaan oleskeluun vielä yli 20" pakkasella. Kaasua ja sähköä kyllä kuluu, mutta lämpöäkin riittää.Lämmittemenä Truma ja sähkö, lattiassa Drystep lämpömatto.
      PS. auto on fiat alustainen ja integroitu.

      • Noloa

        Sehän on kyllä niin että siellä sun auton seinässä ei ole 34mm eristettä vaan siinä on laskettu mukaan ulko ja sisälevy, välissä onneton styroksi.Lattiassa on myös mukana ulko ja sisälevy.


      • nekin jotain
        Noloa kirjoitti:

        Sehän on kyllä niin että siellä sun auton seinässä ei ole 34mm eristettä vaan siinä on laskettu mukaan ulko ja sisälevy, välissä onneton styroksi.Lattiassa on myös mukana ulko ja sisälevy.

        Sama se on kaikilla muillakin maksimi seinävahvuus.Ulko ja sisä levyt lasketaan myös pohjoismaisiin vaunuihin.


    • kokemus

      detlefssi pihalla mb-alustalla,ja kyllä talvipakkasilla tarkenee!taitaa olla katteellisten panetteluu taas.
      ainoa mitä kaipaan on lattialämmitys,jollainen on kabessa joka myös pihalla lepää!!siis vaunussa.
      muuten dethlefssi on yhtä lämmin.
      kabe olisi muuten myynnissä!

      • Neuvoksi

        Jos autosi on vesikeskuslämmitteinen, saat helposti lisää patteripituutta eikä maksa paljoa.¨
        Jos kiinnostaa, ota yhteys [email protected].


    • Käsitteet sekaisin

      Ensinnäkin, jos jollakin on kokemusperäistä tietoa että hän on pärjannyt autollansa palelematta koko talven niin miksi emme sitä voisi hyväksyä ??.Toiseksi Väitän että yksikään nykypäivän valmista ei laita auton seinään styroksia. Styroksi on tuotemerkki"nykyään ESP" jota valmistettiin routaeristeeksi-70 ja -80 luvuilla. Autojen ja vaunujen yleisin eristemateriaali on vaahdotettu Polystyreeni, jolla ei ole mitään tekemistä styroksin kanssa. Jos taas kirjoittaja tarkoitti tällä että tämä on huono eriste niin siinäkin hän erehtyi. Polystyreeni tuotteiden tyypilline U arvo" U= W/m2K" vaihtelee tiheydestä riippuen 0.030 > 0.037 paikkeilla. Verrattuna uretaaniin joka U-arvot vaihtelevat välillä 0,026 >0.030. Näillä eristemateriaalin eroilla on käytännössä hyvin vähän merkitystä kulkupelin kokonaislämpötalouteen. Toisinsanoen talviominaisuudet eivä juurikaan riipu itse eristemateriaalista vaan miten rakenteet on suunniteltu. Jos rakenteessa on paljon kylmäsiltoja ja epäonnistuneita elementtien liitoksia ei silloin paraskaan eriste auta. Matkailu-autoissa ja vaunuissa yksittäinen suurin lämmönhukka tapahtuu ikkunoista ja ilmanvaihdosta.

      • tietopuhjasta

        Olipas hyvä, että saatiin asiantunteva selvitys. Aloittajan tunteenpurkaus tuntui muutenkin liioittelulta. Ei siinä paljon eristeet auta, kun ohjaamon puolella on vain peltiä ja yksinkertaista ikkunaa.


      • polystyreeni

        Vaahdotettu polystyreeni on styroksia, lukijan huomautus...


      • Kokenut

        Jos styroksiauton seinät ovat kuurassa -30c pakkasella ja vieressä seisovan uretaanieristeisen seinä on lämpimän tuntuinen niin missä syy??? Ota selvää eristeistä ennenkun tulet väittämään styroksia foamiksi!!!


      • ???????
        Kokenut kirjoitti:

        Jos styroksiauton seinät ovat kuurassa -30c pakkasella ja vieressä seisovan uretaanieristeisen seinä on lämpimän tuntuinen niin missä syy??? Ota selvää eristeistä ennenkun tulet väittämään styroksia foamiksi!!!

        Asiallinen keskustelu on fanaatikkojen kanssa mahdotonta. Uskon asioista ei kannata kinata. Kun kuuraa oikein hyvin saa seinätkin puhtaaksi pestynä, vai mitä??????


      • ???????
        polystyreeni kirjoitti:

        Vaahdotettu polystyreeni on styroksia, lukijan huomautus...

        Lue ajatuksella uudestaan ja sama uudestaan, ja ajattele välillä. Tule sitten tekemään se sama huomautus uudestaa. Styroksi on vaahdotettua polystyreenia.


      • Columbo

        Itselläni on vm. 2005 matkailuauto, jossa on seinän sisälevyn ja ulkolevyn (sileä alumiini) välissä tasaisen huokoisen näköistä kellertävää suht. kovaa massaa. Se ei ole lainkaan rakeista ja murenevaa kuten perinteinen valkoinen Styroksi. Havainnon olen tehnyt auton sisäpuolelta makeavesisäiliön täyttöputken läpivientiaukosta, josta päsee näkemään ja tunnustelemaan eristemateriaalin.
        Sitten kysymykseni: Onka ko. aine "Styroksia", vaahdotettua polystyreenia, polyuretaanivaahtoa, vai jotain muuta?


      • Johka
        Columbo kirjoitti:

        Itselläni on vm. 2005 matkailuauto, jossa on seinän sisälevyn ja ulkolevyn (sileä alumiini) välissä tasaisen huokoisen näköistä kellertävää suht. kovaa massaa. Se ei ole lainkaan rakeista ja murenevaa kuten perinteinen valkoinen Styroksi. Havainnon olen tehnyt auton sisäpuolelta makeavesisäiliön täyttöputken läpivientiaukosta, josta päsee näkemään ja tunnustelemaan eristemateriaalin.
        Sitten kysymykseni: Onka ko. aine "Styroksia", vaahdotettua polystyreenia, polyuretaanivaahtoa, vai jotain muuta?

        Taas kerran on termit sekaisin. Styrox on tuotenimi, 1970 luvulla oli yritys Styrox joka valmisti polustyreeni levyjä, nyt on suomessa useita valmistajia ja nyt yhteinen tuotenimi on EPS, lämmönjohtavuus riippu tilavuuspainosta 30 kg/m3 0,0310 W/m K ja 20 kg/m3 0,0340, polyuretaani on toita ainetta, keltaista ja sen arvo on uutena 0,0210 ja vanhenee arvoon 0,0260 25 vuodessa. On olemassa myös suulakepuristettua polystyreeniä suomessa Finnfoam 0,0310 W/mK se on myös keltaista.


      • ???????
        Johka kirjoitti:

        Taas kerran on termit sekaisin. Styrox on tuotenimi, 1970 luvulla oli yritys Styrox joka valmisti polustyreeni levyjä, nyt on suomessa useita valmistajia ja nyt yhteinen tuotenimi on EPS, lämmönjohtavuus riippu tilavuuspainosta 30 kg/m3 0,0310 W/m K ja 20 kg/m3 0,0340, polyuretaani on toita ainetta, keltaista ja sen arvo on uutena 0,0210 ja vanhenee arvoon 0,0260 25 vuodessa. On olemassa myös suulakepuristettua polystyreeniä suomessa Finnfoam 0,0310 W/mK se on myös keltaista.

        Kansan suussa kaikki polystyreenit ovat styroksia, niin eristelevyt kuin muillakin menetelmillä valmistetut eristeet. Uretaani taas on taikasana lämpimyydelle. Jo pelkkä sana lämmittää monta mieltä, ja kaasua ei kulu yhtään, vaikka kopissa palelisikin.

        Styroksista on tullut samanlainen yleisnimi polystyreenille kansan suussa kuin aikoinaan monosta tuli kaikille hiihtokengille.


      • uretaanimies
        Columbo kirjoitti:

        Itselläni on vm. 2005 matkailuauto, jossa on seinän sisälevyn ja ulkolevyn (sileä alumiini) välissä tasaisen huokoisen näköistä kellertävää suht. kovaa massaa. Se ei ole lainkaan rakeista ja murenevaa kuten perinteinen valkoinen Styroksi. Havainnon olen tehnyt auton sisäpuolelta makeavesisäiliön täyttöputken läpivientiaukosta, josta päsee näkemään ja tunnustelemaan eristemateriaalin.
        Sitten kysymykseni: Onka ko. aine "Styroksia", vaahdotettua polystyreenia, polyuretaanivaahtoa, vai jotain muuta?

        Voit onnitella itseäsi sillä se on uretaania, markkinoiden parasta eristettä. Pitäis sun vehkeessä tarjeta eristeiden puolesta.


      • uretaanimies
        uretaanimies kirjoitti:

        Voit onnitella itseäsi sillä se on uretaania, markkinoiden parasta eristettä. Pitäis sun vehkeessä tarjeta eristeiden puolesta.

        Veikkaanpa että autosi on Hymer??


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe