Mikä on paras voide näihin
mitä itse olette käyttänyt ja mikä on tehonnut
ja onko ollut haittavaikutuksia?
juonteita otsassa
4
3690
Vastaukset
- ikävä kyllä
vain botox!
Voiteet saattaa hieman tasoittaa pintaa tms. mutta ikävä kyllä ikääntymisen tuomiin ilmejuonteisiin tehoaa vain radikaalit keinot. Jos kovasti häiritsee, niin plastiikkakirurgille vaan. Otsan käsittely botoxilla (riippuen laajuudesta) kieppuu 500 € molemmilla puolilla.
Itse olen tuhlannut voiteisiin niin paljon rahaa, että olisi kannattanut mennä alunperinkin vain botoxia hakemaan. Ei ne voiteet nimittäin mitään auta. Pientä eroa voi huomata paikoissa, jossa kasvojen liikkeet ovat "kevyitä", jolloin juonteetkaan eivät muodostu syviksi, mutta otsaryppyihin (vaaka- ja sibeliusrypyt), ei voiteet tosiaan auta.
Muita vaihtoehoja on kasvojumppa (ei omaa kokemusta) tai sitten vain ihan pyrkiä tietoisesti rentouttamaan ne pahimmat ryppyjä tuottavat lihakset, mutta eipä sekään oikein onnistu, kulmien kurtistamista kun tekee ihan huomaamattaan.- mikko30v
En puhu ilmejuonteista.
Vaan pienistä kapeista ohuista viivoista otsissa.
Mikä voide auttaa? - paula
mikko30v kirjoitti:
En puhu ilmejuonteista.
Vaan pienistä kapeista ohuista viivoista otsissa.
Mikä voide auttaa?Kyllä ne otsan kapeat viivat on ilmejuonteita, ne vain ovat vielä "alullaan". Kasvoille tulee ensimmäisenä näkyviin juuri ilmejuonteet. Sitten melko vanhana iho rypistyy sellaisistakin paikoista, joissa ei ilmehtimistä tapahdu, kuten poski, silmän alunen (en tarkoita perhosjuonteita silmäkulmissa, jotka ovat ilmejuonteita) tai käsivarsi tms.
Voiteet ei tehoa ilmejuonteisiin, koska ryppyjä "treenataan" päivät pitkät, kun ilmehdimme. Ainoa keino keskeyttää juonteiden syntyminen noihin kohtiin on lamauttaa lihakset (botox), jolloin iho saa vähän "lomaa" rypistelystä. Silloin myös voiteistakin voi olla apua. Ne saavat silloin rauhassa työskennellä ihon hyväksi, kun lihakset eivät koko ajan rypistele ihoa, ja tee heti tyhjäksi niiden aikaan saamaa hyötyä. Muutenhan iho (kasvolihakset) ja voide käyvät jatkuvaa taistelua; toinen yrittää silottaa ja toinen rypistää. Ja selvähän se on kumpi voittaa.
Ihoa voi jonkin verran kiinteyttää voiteella juuri noista kohdista, joissa kasvojen lihakset ja ilmehtiminen ei tee heti tyhjäksi voiteen vaikutusta. Mutta tuollaisia voiteita et tarvitse ennen 40 v.
Eli ainoa mitä voit tehdä, on hankkia botox-käsittelyn otsaasi ja hoitaa juonteitasi sen jälkeen voiteilla. Tai hyväksyt sen, että kaikki me täällä vanhenemme, iho mukaan lukien. Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, että hoidat ihoasi hyvin: puhdistat ja hoidat aamuin illoin (vaikka 30 voiteella). Lorealilla on esim. wrinkle decrease -voide (yö- ja päivävoide), joka on tuntunut minusta hyvältä. Sen kehutaan silottavan noita ilmejuonteita, mutta senkin mahdollisuudet ovat tietenkin rajalliset. Mutta ehkä se voisi hidastaa niiden syvenemistä.
Itse olen sitä mieltä, että juonteet lisäävät ilmeikkyyttä ja persoonallisuutta, eikä ne missään tapauksessa huononna kolmikymppisen miehen ulkonäköä ;) Joten itseluottamusta kehiin; voisin vaikka luvata, että kukaan muu ei otsajuonteisiisi kiinnitä huomiota paitsi sinä itse!
Hyvää syksyä!
- vastaa näin:
Monesti ihon kuivuminen ja ryppyyntyminen johtuu vähäisestä aineenvaihdunnasta. Moni ihminen juo ihan liian vähän.
Sitten on se ryhmä, joka taas juo liikaa ja aiheuttaa myös siten iholle strssiä, jolloin ihon toiminta on käynnissä koko ajan!
Eli se mitä yritän neuvoa on, että ei se pelkkä voide vaan myös sisäinen kosteus! Katso myös mitä syöt. Ruuallakin on merkitystä ihoon. Ja tupakalla...
Kasvispainotteinen ruokavalio hidastaa vanhenemista. Muista se kun etsit kaupan hyllyltä mukavaa naposteltavaa vaikka telkkarin ääreen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315570Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283589HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2772451- 1281773
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1291484Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3791435Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101223- 131163
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115905