Politiikkasivuilla oli äsken uusia viestejä seuraavasti:
Keskusta (Uusia 317)
Perussuomalaiset (Uusia 48)
Itsenäisyyspuolue Vapaan Suomen Liitto (Uusia 40)
Presidentti (Uusia 33)
Kokoomus (Uusia 18)
Sosialidemokraatit (Uusia 18)
Vihreät (Uusia 18)
Vasemmistoliitto (Uusia - )
Siis ylivoimaisesti eniten keskustan saitilla, seuraavaksi eniten perussuomalaisilla ja Vapaan Suomen liitolla. Nämäkö ovat suosituimmat puolueet? Vai kertooko tämä jostain muusta? Mistä? Mielipiteitä!
Mitä mittaa tämä?
23
633
Vastaukset
- korrelaatio
SDP:n äänestäjillä ei ole nettiä. Ja miten olisi, kun ne käydään hakemassa vuodeosastoilta vaaliavustajien huijauksella.
- Analyysini:
Tuo "tilasto" kertoo kahdesta asiasta:
1. Noiden "kärkipuolueiden" kannattajissa on eniten joutoväkeä, joka kirjoittelee täällä ja ärsyttää myös muita leikkiin mukaan.
2. Nuo kolme kärkipuoluetta ovat puoluekenttämme riidanalaisimmat puolueet, siis jotenkin epämääräisiä, populistisia, kaikin tavoin sellaisia, joista enemmistön näkemykset ovat epäselviä ja menevät ristiin, joten keskustelua niiden tiimoilta syntyy.
Puolueiden kansalta saamasta "suosiosta" ne tietenkään eivät kerro, sillä vaaleissahan noista ainoastaan keskusta nousee kolmen suurimman puolueemme joukkoon, ja varsinkin Vapaan Suomen Liitto jää ihan marginaaliin.
Hieman irvaillen, mutta ei ollenkaan väärin arvioiden voitaisiin myös sanoa, että "missä sonta, siellä kärpäset".- suuttuvat..
sillä ne "sivistyneet" kirjoittajat viihtyvät myös tällä palstalla.
Se on käräjäreissu Analyysille!
Sillä eihän nyt heitä sovi paskakärpäsiksi tituleerata. - JormaKKorhonen
suuttuvat.. kirjoitti:
sillä ne "sivistyneet" kirjoittajat viihtyvät myös tällä palstalla.
Se on käräjäreissu Analyysille!
Sillä eihän nyt heitä sovi paskakärpäsiksi tituleerata.Mielipidepankin puolesta en halua sanoa mitään, mutta omasta puolestani voin kertoa, että motivaationi olla täällä on alkiolainen sivistämisen halu. Santeri Alkio piti tärkeänä, että valistuksen soihtua kuljetetaan myös maakansan edellä, ja sitä olen koettanut tehdä, kun siihen ei näy olevan halua eikä kai kykyäkään niillä, jotka pitävät itseään minua enemmänkin alkiolaisina.
Viimeinen näyttöni tästä sivistämisen halustani on tuo eilinen avaukseni, jossa annoin muutamia perusohjeita saittikirjoitteluun. Ja kyllä se kansaa herätteli, kuten voitiin nähdä; sitä ei vielä osaa sanoa, miten hyvää tulosta se tuotti.
Samalta motivaatiopohjalta nousevat myös kirjoitukseni Urho Kekkosesta ja melkeinpä mistä tahansa. Vaikka olen jo ikämies, vanhana kouluttajana, opettajana ja kasvattajana en voi laiminlyödä velvollisuuksiani vieläkään siellä, missä niille polttavaa tarvetta on - kuten täällä kepulaisten keskuudessa.
Siitä, mitä nuo saittien kävijämäärät mittaavat, voin antaa ehdottomasti pitävän arvion: totta kai keskustan saitilla on eniten kävijöitä, koska minä olen enimmäkseen täällä, ja saittikansa tulee tänne idolinsa perässä. - runsaasti
JormaKKorhonen kirjoitti:
Mielipidepankin puolesta en halua sanoa mitään, mutta omasta puolestani voin kertoa, että motivaationi olla täällä on alkiolainen sivistämisen halu. Santeri Alkio piti tärkeänä, että valistuksen soihtua kuljetetaan myös maakansan edellä, ja sitä olen koettanut tehdä, kun siihen ei näy olevan halua eikä kai kykyäkään niillä, jotka pitävät itseään minua enemmänkin alkiolaisina.
Viimeinen näyttöni tästä sivistämisen halustani on tuo eilinen avaukseni, jossa annoin muutamia perusohjeita saittikirjoitteluun. Ja kyllä se kansaa herätteli, kuten voitiin nähdä; sitä ei vielä osaa sanoa, miten hyvää tulosta se tuotti.
Samalta motivaatiopohjalta nousevat myös kirjoitukseni Urho Kekkosesta ja melkeinpä mistä tahansa. Vaikka olen jo ikämies, vanhana kouluttajana, opettajana ja kasvattajana en voi laiminlyödä velvollisuuksiani vieläkään siellä, missä niille polttavaa tarvetta on - kuten täällä kepulaisten keskuudessa.
Siitä, mitä nuo saittien kävijämäärät mittaavat, voin antaa ehdottomasti pitävän arvion: totta kai keskustan saitilla on eniten kävijöitä, koska minä olen enimmäkseen täällä, ja saittikansa tulee tänne idolinsa perässä.lisänneet minun uskoani Keskustapuolueeseen ja sen politiikkaan.
Kiitoksia siitä! - 115 - 0
Mielipidepankin puolesta en halua sanoa mitään, mutta omasta puolestani voin kertoa, että motivaationi olla täällä on alkiolainen sivistämisen halu. Santeri Alkio piti tärkeänä, että valistuksen soihtua kuljetetaan myös maakansan edellä, ja sitä olen koettanut tehdä, kun siihen ei näy olevan halua eikä kai kykyäkään niillä, jotka pitävät itseään minua enemmänkin alkiolaisina.
Siitä, mitä nuo saittien kävijämäärät mittaavat, voin antaa ehdottomasti pitävän arvion: totta kai keskustan saitilla on eniten kävijöitä, koska minä olen enimmäkseen täällä, ja saittikansa tulee tänne idolinsa perässä.Mutta toiset kokevat häviönkin voitoksi,onnea vain valitsemallasi tiellä.
Tässä linkki josta jokainen voi lukea tuon menestystarinan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000010607418
Ps.Turha kai sinulle on kenenkään järkeä puhua kun pää on niin kova ettei siihen tartu mikään. - otetaas taas
Siitä, mitä nuo saittien kävijämäärät mittaavat, voin antaa ehdottomasti pitävän arvion: totta kai keskustan saitilla on eniten kävijöitä, koska minä olen enimmäkseen täällä, ja saittikansa tulee tänne idolinsa perässä.toi oli hyvä!
mä tarjoon:
http://huminf.uib.no/huin105/2004/toril/arkiv/gin_og_tonic.jpg - JormaKKorhonen
runsaasti kirjoitti:
lisänneet minun uskoani Keskustapuolueeseen ja sen politiikkaan.
Kiitoksia siitä!...päässyt yhteen tavoitteseeni. Tarkoitukseni on ollutkin, että keskustaan juuttuisi se yhteiskunnan painolastiporukka, josta millekään muulle puolueelle tai muullekaan hyödylliselle taholle ei olisi muuta kuin haittaa ja harmia. Hyvä!
- JormaKKorhonen
115 - 0 kirjoitti:
Mutta toiset kokevat häviönkin voitoksi,onnea vain valitsemallasi tiellä.
Tässä linkki josta jokainen voi lukea tuon menestystarinan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000010607418
Ps.Turha kai sinulle on kenenkään järkeä puhua kun pää on niin kova ettei siihen tartu mikään.Ei siitä kannata olla sinun katkera eikä minun kovin ylpeä, että tuo avaukseni kokosi sinne niin nopeasti ja niin suuren joukon - sitä turhaa kepulaisporukkaa se vain oli!
Mutta ehkäpä kuitenkin joku lähettämäni valonsäde läpäisi paksunkin kallon ja meni perille. Tiedä häntä, miten hyvin vielä joskus itää se valistuksen siemen, jonka kylvin. Minä kun olen alkiolainen siinä mielessä, että valistuksen soihtua pitää kuljettaa joukkojen edellä, vaikka se niitä häikäisisikin; pimeydessäkin elänyt tottuu valoon, ja kohta hän ei voi enää olla ilman sitä, kun ei näe, mikä on oikeaa, mikä väärää!
Joka tapauksessa avaukseni täytti sille asettamani välittömät toiveet odottamaani paljon paremmin! Minun on nyt niin helppo hymyillä! - JormaKKorhonen
otetaas taas kirjoitti:
toi oli hyvä!
mä tarjoon:
http://huminf.uib.no/huin105/2004/toril/arkiv/gin_og_tonic.jpg...tuo lasillinen, mutta ei taida sittenkään olla gin-tonic. Ei siihen kuulu tuollaista vihreää klönttiä, mikä lienee.
Nyt kyllä on edessäni viski-ginger ale, jonka juuri tein, ja oikein maistuvainen sekin on! - Tarmo.K.Santanen
Ei siitä kannata olla sinun katkera eikä minun kovin ylpeä, että tuo avaukseni kokosi sinne niin nopeasti ja niin suuren joukon - sitä turhaa kepulaisporukkaa se vain oli!
Mutta ehkäpä kuitenkin joku lähettämäni valonsäde läpäisi paksunkin kallon ja meni perille. Tiedä häntä, miten hyvin vielä joskus itää se valistuksen siemen, jonka kylvin. Minä kun olen alkiolainen siinä mielessä, että valistuksen soihtua pitää kuljettaa joukkojen edellä, vaikka se niitä häikäisisikin; pimeydessäkin elänyt tottuu valoon, ja kohta hän ei voi enää olla ilman sitä, kun ei näe, mikä on oikeaa, mikä väärää!
Joka tapauksessa avaukseni täytti sille asettamani välittömät toiveet odottamaani paljon paremmin! Minun on nyt niin helppo hymyillä!Olen saanut yli viisituhatta lukijaa yhteen viestinavaukseen täällä suomi24:ssä,ja kävijöitä oli 25.
Toki aihe ei ollut politiikka vaan ihan asiapitoinen aihe.
Yhtään haukkumaviestiä en saanut enkä siitä olisi välttämättä pitänytkään.
Sinulle näyttää käyneen niin että sait vain kurat silmillesi ja tuollakin jaksat ylpeillä.
No meitä ihmisiä on moneksi ja sinä tunnut olevan senluonteinen että pidät siitä kun ihmiset solvaavat ja pilkkaavat sinua,moni ei pitäisi.
Ainakin suurinosa heittäisi pyyhkeen kehään ja antaisi olla,mutta jokainen toimii itselleen sopivalla tyylillä,sinun tyylisi on pitää haukkumisesta ja mikäs siinä oma valintasi tuo on. - klontti..
...tuo lasillinen, mutta ei taida sittenkään olla gin-tonic. Ei siihen kuulu tuollaista vihreää klönttiä, mikä lienee.
Nyt kyllä on edessäni viski-ginger ale, jonka juuri tein, ja oikein maistuvainen sekin on!on oksalakkaa. Onko tuttu aine?
- oletpas radikaali!
...tuo lasillinen, mutta ei taida sittenkään olla gin-tonic. Ei siihen kuulu tuollaista vihreää klönttiä, mikä lienee.
Nyt kyllä on edessäni viski-ginger ale, jonka juuri tein, ja oikein maistuvainen sekin on!Taisi pelottaa se ginin verojuttu;-)))
- JormaKKorhonen
Tarmo.K.Santanen kirjoitti:
Olen saanut yli viisituhatta lukijaa yhteen viestinavaukseen täällä suomi24:ssä,ja kävijöitä oli 25.
Toki aihe ei ollut politiikka vaan ihan asiapitoinen aihe.
Yhtään haukkumaviestiä en saanut enkä siitä olisi välttämättä pitänytkään.
Sinulle näyttää käyneen niin että sait vain kurat silmillesi ja tuollakin jaksat ylpeillä.
No meitä ihmisiä on moneksi ja sinä tunnut olevan senluonteinen että pidät siitä kun ihmiset solvaavat ja pilkkaavat sinua,moni ei pitäisi.
Ainakin suurinosa heittäisi pyyhkeen kehään ja antaisi olla,mutta jokainen toimii itselleen sopivalla tyylillä,sinun tyylisi on pitää haukkumisesta ja mikäs siinä oma valintasi tuo on....olen saanut kiitosta siellä, missä on asiantuntevaa yleisöä.
Laitanpa tähän muutaman linkin historian saitilla ja maaliman menoa osastoissa olleisiin kirjoituksiini; katsopa niistä, niin näet!
Muuten, en kyllä esiinny täällä kiitoksen hakemisen vuoksi, vaan minulla mielestäni on sanottavaa, ja sanon sen, jos mielestäni se on oikein ja tarpeellista, vaikka tietäisin sen suurimmalle osalle vastenmieliseksikin. Tuo eilinen avaukseni oli tehty hieman leikkimielisesti, mikä jo sen avauskappaleesta kävi ilmi muille, paitsi minun nimenikin nähdessään kuumetuville tosikoille kepulaisille.
Asiani oli kuitenkin hyvä, eikä sen olisi pitänyt olla vastenmielinen muille kuin niille, jotka haluavat jatkaa entistä törkylinjaansa.
Niin, tässä niitä linkkejä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000002307422
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4000000000000028&posting=22000000007160925
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4000000000000028&posting=22000000003692400
Ps.
Googlen kautta ei löydy viitettäkään Tarmo K Santaseen. Minun tähän oikeaan nimeeni ja aikaisempiin nimimerkkeihini niitä löytyy runsaasti.
- Tätähän on mitattu
-
mikä on Suomen inhotuin puolue ! Keskustassa on enemmän särmää kuin muissa puolueissa. Muut suuret puolueet keskittyvät vaan tylsän asiallisesti hoitamaan yhteisiä asioita puolestamme, mutta Keskusta panee peliin aina muutakin. Milloin rötöstellään, milloin väyrystellään, milloin pekkaroidaan ja nyt jo karpeloidaan, milloin valehdellaan ja petetään, milloin ollaan iltalypsyllä, milloin erotaan, milloin ollaan suhteessa jonkun salarakkaan kanssa ja puhutaan samaan aikaan perhearvojen tärkeydestä, milloin kauhistellaan homoliittoja jne.
Kyllähän tässä Keskustassa on markkinatermein ilmaistuna jatkuvasti draivi päällä. Sehän on kuin joku Benny Hill -show suomalaisena versiona.
Jotkut vakavammin asioihin suhtautuvat haluavat kiinnittää huomiota siihen, miten paljon hallaa Keskustapuolue on maallemme sotien jälkeen aiheuttanut. Olen olleet jatkuvasti kaikessa jäljessä naapuristamme sivistysvaltio Ruotsista juuri tällaisen kepulaisen metsäläisperinteen ja siihen liittyvän konservatismin vuoksi. Ei se ole mitenkään kummallista, että meitä lahden toisella puolen on katsottu vähän nenänvartta pitkin. Se on vähän samanlainen suhde kun meillä on itärajan takaiseen naapuriin. Joka on käynyt esim. rajantakaisessa Karjalassa, ymmärtää mistä puhun. Ihmisten toiminta ei siellä tähtää lainkaan yhteisen edun ajamiseen, vaan kaikki on retuperällä, kun ajetaan jos minkälaista yksityistä etua. Meillä Suomessa tämä yksityisen hölmöläismallisen edun ajaminen on keskittynyt Keskustaan. Oma edunvalvonta ajaa aina koko maan edun edelle. Ruotsissa asia ei ole ollut tällainen pitkiin aikoihin, mutta siellä Centern-puolueen kannatus onkin 5 %.
Korhonen sanoo olevansa sivistäjänä täällä. En halua itse mestaroida, joten kutsuisin kirjoituksiani herätteiksi. Jos vaikka edes vähän ryhdyttäisiin miettimään Keskustan aikaansaannoksia ja poliittisen kähminnän suhdetta koko kansan etuun. Olen havainnut, että tavallani ajattelevia noin yleisesti ottaen on Keskustapalstalla paljonkin. Hyvin useat ottavat kriittisesti kantaa Keskustaan huomattuaan Keskustan politiikan suuren mädännäisyyden ja vahingollisuuden.
Ei kannata kuitenkaan elätellä suuria toiveita. Asiat muuttuvat hitaasti mutta varmasti parempaan suuntaan. Ruotsi on käynyt meitä vuosia edellämme ja kyllä me kohti sitä samaa suuntaa olemme menossa. Siinä ei ole sijaa enää menneille ajoille. Ei Ruotsissakaan ole mitään kuningaspuoluetta, joka ajaisi 1600-luvun aikaa Ruotsiin takaisin. Siellä katsotaan eteenpäin, mutta meillä Keskusta hapuilee aina menneeseen.
Jarrumiehiäkin tarvitaan, mutta Keskusta on jarrumies sanan negatiivisessa merkityksessä. Keskustan jarruttelun motiivina on vain oman kannatuksen vaaliminen ja se on juuri sellaista kuningaspuolueen ajattelua, vaikka kuninkaiden ja hovien aika on ohi. Kekkonen oli toivottavasti viimeisin kuninkaamme.- pankilta!
Ruotsalaisethan ovat nimenomaan hyvin hitaita menemään mihinkään uudistuksiin.
Rahanakin siellä käytetään vielä kruunuja, vaikka kaiken järjen mukaan sielläkin olis kannattanut siirtyä euroon. - vähän näyttää siltä
Huh!
Mitenkäs noin on käynyt, että oikeasti osaat jo puhua Keskustan politiikasta?
Tuo analyysisi oli oikein mielenkiintoinen ja humoristinen;-)
terveisin umpikepu. - JormaKKorhonen
...jos näin jätkämäinen ilmaus sallitaan, ja kukapa sitä täällä paheksuisi! Vastustettiinhan minun yrityksiäni sievistää saittikansan kielenkäyttöä.
Pirun (vai pirullisen) hyvin näet oleellisinta siitä, mikä erottaa keskustan parhaiten muista puolueista. Kyllä keskustassa todella on "draivia" niin, että nuo arkisiaan ahertavat puolueet näyttävät varsin tylsiltä sen rinnalla.
Ja onhan noissa täällä esiintyvissä kepulaisissakin "draivia", ainakin siinä, joka "debatoi" niin monipuolisesti kaikesta muusta, paitsi ei keskustan politiikasta. Enkä tarkoita nyt itseäni, sillä jos minä kerron itsestäni, se on keskustan politiikkaa; olet kai huomannut nuo kepulaisten minusta tekemät avaukset; toki he tietävät, mikä on saitin aihepiiri.
Kyllä minunkin tarkoitukseni on enemmän herätellä kuin sivistää, sillä tajuan niin omieni kuin sanomani vastaanottajien mahdollisuuksien rajallisuuden.
Otsikkosi viittaa draamaan, ja onhan se sitäkin tuo kepussa nähtävä, mutta paljon siellä on komediaakin. Kävisikö kompromissina tragikomedia? - kepututkija
Onko Keskustassa särmää? Sanoisin että se on paremminkin ympäripyöreä pomppupallo joka singahtelee sinne mistä kuvittelee suosiota saavansa.
Aiheiksi kelpaavat Pihtiputaan siltarummut yhtälailla ja yhtäaikaa suurvaltapolitiikan kanssa, politiikan moraalia peräänkuulutetaan samalla kun faxi työntää pyytämättä ja yllättäen salassapidettävää materiaalia enemmän kuin kaksi korvaa ja yhdet aivot jaksavat suodattaa.
Perhearvoista puhutaan vaikka miehiä ei puolueesta löydy ja naisia pestataan vain ääniharaviksi, no myös johtajien aamuöisiin maailmanparannuskeskusteluihin.
Draivi puolueesta on kaukana,Benny Hill show kylläkin on meneillään lähes taukoamatta. Voi mahoton. - JormaKKorhonen
kepututkija kirjoitti:
Onko Keskustassa särmää? Sanoisin että se on paremminkin ympäripyöreä pomppupallo joka singahtelee sinne mistä kuvittelee suosiota saavansa.
Aiheiksi kelpaavat Pihtiputaan siltarummut yhtälailla ja yhtäaikaa suurvaltapolitiikan kanssa, politiikan moraalia peräänkuulutetaan samalla kun faxi työntää pyytämättä ja yllättäen salassapidettävää materiaalia enemmän kuin kaksi korvaa ja yhdet aivot jaksavat suodattaa.
Perhearvoista puhutaan vaikka miehiä ei puolueesta löydy ja naisia pestataan vain ääniharaviksi, no myös johtajien aamuöisiin maailmanparannuskeskusteluihin.
Draivi puolueesta on kaukana,Benny Hill show kylläkin on meneillään lähes taukoamatta. Voi mahoton....yleensä aina olet terävä, mutta nyt taisit lukaista hieman huolimattomasti tai "väärällä asenteella" tuon mpp:n kirjoituksen? Jäiköhän Sinulta huomaamatta se hieno i-kirjaimella alkava huumorin laji, mikä sen juonta kuljettaa?
Sorry uudestaan, että puutuin tähän sivusta, mutta tein sen siksi, ettei mpp:n itsensä tarvitsisi ruveta sanansa selittäjäksi. Sorry, sorry - taidan tulla jo vähän huppeliin, kun poikkeuksellisesti tein toisen melko tukevan iltatömpsyn. Sorry senkin vuoksi. JormaKKorhonen kirjoitti:
...jos näin jätkämäinen ilmaus sallitaan, ja kukapa sitä täällä paheksuisi! Vastustettiinhan minun yrityksiäni sievistää saittikansan kielenkäyttöä.
Pirun (vai pirullisen) hyvin näet oleellisinta siitä, mikä erottaa keskustan parhaiten muista puolueista. Kyllä keskustassa todella on "draivia" niin, että nuo arkisiaan ahertavat puolueet näyttävät varsin tylsiltä sen rinnalla.
Ja onhan noissa täällä esiintyvissä kepulaisissakin "draivia", ainakin siinä, joka "debatoi" niin monipuolisesti kaikesta muusta, paitsi ei keskustan politiikasta. Enkä tarkoita nyt itseäni, sillä jos minä kerron itsestäni, se on keskustan politiikkaa; olet kai huomannut nuo kepulaisten minusta tekemät avaukset; toki he tietävät, mikä on saitin aihepiiri.
Kyllä minunkin tarkoitukseni on enemmän herätellä kuin sivistää, sillä tajuan niin omieni kuin sanomani vastaanottajien mahdollisuuksien rajallisuuden.
Otsikkosi viittaa draamaan, ja onhan se sitäkin tuo kepussa nähtävä, mutta paljon siellä on komediaakin. Kävisikö kompromissina tragikomedia?Tragikomediaksi minäkin sitä luonnehtisin, koska kyllä se kaikki kauheus ja surkeus pitää yrittää nähdä myös humoristisessa valossa. Lisäksi kepulaisuuteen sisältyy paljon ilmeisen tahatonta humorismia. Itse eivät sitä kyllä oikein aina tajua.
- dodiin
Mielipidepankki kirjoitti:
Tragikomediaksi minäkin sitä luonnehtisin, koska kyllä se kaikki kauheus ja surkeus pitää yrittää nähdä myös humoristisessa valossa. Lisäksi kepulaisuuteen sisältyy paljon ilmeisen tahatonta humorismia. Itse eivät sitä kyllä oikein aina tajua.
" Kaksi vanhaa hinkkaria istuu tummetessa illan..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454