Tekijänoikeuslainsäädännön uudistamiselle näyttää olevan tulossa viivytyksiä. Kansalaispalaute poliitikoille on ollut sen verran runsasta, että poliitikkorukat vähän säikähtivät ja haluavat fundeerata asian uusiksi.
Veikkaisin, että Keskustan Tanja Karpelaa ei nähdä missään julkisuudessa puolustelemassa esitystään. Hänenkin uskoisi ymmärtävän, että kansalaisoikeuksien rajoittamiseen profiloituvan ministerin julkisuuskuva ei ole kovin hyvä. Jos joku toimittaja saa Karpelan nyt tässä asiassa pihteihinsä, se kertoo toimittajan ammattitaidosta ja toimittajan on syytä lisätä siitä maininta curriculum vitae:hensä.
Vähitellen odottavan aika palkitaan. Kyllä nämä Karpelat, Hyssälät ja Pekkariset täyttävät heihin ladatut odotukset, kunhan jaksetaan odottaa. Siitä se Keskustan alamäki sitten soppivasti jyrkkeneekin. Toivotaan, ettei Keskusta panee Karpelaa kierrätykseen ennen vaaleja, vaan antaa hänen touhuta vapaasti.
Poliitikot peljästyivät
17
709
Vastaukset
- harmittaa
Näin kepulaisena harmittaa, että Jäättenmäen ja hänen taustajoukkonsa sallittiin perustaa Suomeen hallitus ensisijaisesti sukupuolielinten tasajaolla.
- "Artisti"
No ehkä tuo on huonosti valmisteltu ja vielä heikommin toteutettu mutta itse asia on ehdottomasti hyvä.
En kuitenkaan usko että mitkään kansalaispalautteet vaikuttavat tuohon yhtään mitään,tai jos näin on niin se olisi kyllä ainutlaatuista.- ettei netistä saa edes
laulujen sanoja. Luulisi artistinkin ymmärtävän..
Ei ole mahdollista kytkeä immateriaalioikeuksia ja teknistä suojausta toisiinsa. Siitä ei tule kuin sotkua. Asian yleistäminen tyyliin "Kannatat siis varastamista" on sellaista tasapäistämistä, jossa lapsi menee pesuveden mukana ja tekijänoikeuslaki kääntyy kansalaisoikeuksia vastaan ja jopa muusikoidenkin mahdollisuuksia vastaan (vrt. laulujen sanat ja netti).
Palautetaanpa mieliin ajat, jolloin radiosta saattoi nauhoittaa musiikkia omaan käyttöön vaikkapa C-kasetille. Lain henki ja kirjain on ulotettava sellaiseksi että se kattaa myös tämän 'ajattoman ulottuvuuden', sillä minkään oikeuden ei pitäisi olla muuttunut eikä muuttua siirtomedian muuttuessa aikojen saatossa - ei menneisyydessä eikä myöskään tulevaisuudessa. - elintila
Kyllä artistipiireissä näistä asioista on vähintäänkin kahdenlaista ilmaa. Eivät kaikki suinkaan katsele hyvällä kehitystä, jossa ylikansalliset musiikki- yms tuotantoyhtiöt ottavat markkinat haltuunsa ja muuttavat taiteen ison rahan panos-tuotos -peliksi.
Piraattituotteetkaan eivät vie markkinoita alkuperäistuotteilta niin paljoa kuin luullaan. Kun hintasuhteet ovat mitä ovat, huippukalliiden aitojen tuotteiden markkinat eivät kasvaisi vastaavasti vaikka kaikki piraattimarkkinoilla liikkuva raha ohjautuisi alkuperäistuotteille. Lisäksi kukaan ei varmasti tiedä miten piraattimarkkinoiden olemassaolo vaikuttaa tuotteiden lanseerautumisessa - on mahdollista että esim. levyteollisuudelle on jopa hyötyä piraattimarkkinoista.
Artisteille siitä varmasti on hyötyä, koska jokainen lisälevityskanava merkitsee monipuolisempaa tuotevalikoimaa. Jos levy-yhtiöt saisivat tahtonsa läpi ja pystyisivät pakkosyöttämään keskitettyjä kanavia pitkin tehosuunnatusti soittolistahittejä ostavalle kohdeyleisölle, tuotto olisi varmaa mutta musiikin laatu täyttä rapaa. Tuotteistettua, koeyleisöillä testattua musiikkia, ei enää uusia löytöjä eikä taiteenlajin kehittymistä taiteena. - Wiljami
...kun ostat CD:n kaupasta ja kopioit sen itsellesi?
Wiljami - otsikossa hymiö
Wiljami kirjoitti:
...kun ostat CD:n kaupasta ja kopioit sen itsellesi?
Wiljami-------
- Wiljami
otsikossa hymiö kirjoitti:
-------
...kun neiti Vienonen aikoo tästä tehdä rikollista toimintaa. Eikö neiti Vienosen kyvyt riitä parempaan? Oikea vuosisadan lakialoite! :-D
Wiljami
- no huh huh
Luulisi vanhan lakimiehen edes taitavan suomenkielen,mutta ei näytä näin olevan.
Taidatkin olla joku lautamies Alatölviöltä.- tanttamainen
päpätys kuulostaa aivan samanlaiselta kuin "jälkiviisaat" ohjelmassa sen akan käytös!
Oli taas tänä aamuna kärsimystä seurata, kun se peitti typeryytensä sillä, ettei antanut suunvuoroa viisaammalleen! Ihan meinasin taas peljästyä, hui sentään. Olen yrittänyt jotenkin samaistua kepuleihin ja siksi olen opetellut vähän heidän kieltäänkin. Tämä siksi, että pääsisin ymmärtämään kepulaisuutta ikään kuin sisältä päin, omaksumaan kepulaisen ajattelumaailman ja elämisen menon. Tuo lautamies Alatölviöltä sopiikin hyvin siihen tarkoitukseen. Se auttaa näkökulman löytämisessä, kiitos siitä.
- liikoja
Mielipidepankki kirjoitti:
Ihan meinasin taas peljästyä, hui sentään. Olen yrittänyt jotenkin samaistua kepuleihin ja siksi olen opetellut vähän heidän kieltäänkin. Tämä siksi, että pääsisin ymmärtämään kepulaisuutta ikään kuin sisältä päin, omaksumaan kepulaisen ajattelumaailman ja elämisen menon. Tuo lautamies Alatölviöltä sopiikin hyvin siihen tarkoitukseen. Se auttaa näkökulman löytämisessä, kiitos siitä.
Ei sinun älykkyytesi riitä keskustalaiseksi,eikä myöskään puhelahjasi joten ole vain tuolla narrien puolueessa,me ei sinua haluta eikä huolita.
Jatkat vain siellä Alatölviön lautamiehenä,tämä on paras itsellesi kuten kaikille muillekkin. - KommentaattoriX
liikoja kirjoitti:
Ei sinun älykkyytesi riitä keskustalaiseksi,eikä myöskään puhelahjasi joten ole vain tuolla narrien puolueessa,me ei sinua haluta eikä huolita.
Jatkat vain siellä Alatölviön lautamiehenä,tämä on paras itsellesi kuten kaikille muillekkin.Ei sinun älykkyytesi riitä keskustalaiseksi
==> Ei totta todellakaan riitä. Minäkin olen sen huomannut - liian älykkäitä ovat keskustalaiset, liian älykkäitä ovat keskustalaiset. ylivertaisia
,eikä myöskään puhelahjasi joten ole vain tuolla narrien puolueessa,me ei sinua haluta eikä huolita.
==> Ei totta todellakaan riitä. Minä olen sen huomannut. Yritin saada puhetta ulos vaan en saanut. Ylivertaisia ovat......nuo peräkammarien pojat...
Jatkat vain siellä Alatölviön lautamiehenä,tämä on paras itsellesi kuten kaikille muillekkin.
==> Pöh pöhköpää, ei ei Alatölviötä ole olemassa. - samasta aiheesta
Mielipidepankki kirjoitti:
Ihan meinasin taas peljästyä, hui sentään. Olen yrittänyt jotenkin samaistua kepuleihin ja siksi olen opetellut vähän heidän kieltäänkin. Tämä siksi, että pääsisin ymmärtämään kepulaisuutta ikään kuin sisältä päin, omaksumaan kepulaisen ajattelumaailman ja elämisen menon. Tuo lautamies Alatölviöltä sopiikin hyvin siihen tarkoitukseen. Se auttaa näkökulman löytämisessä, kiitos siitä.
>>Kopiointikieltoa on esitetty laissa. Väärinymmärrys saattaa liittyä siihen, ettei kieltoa ole sanktioitu rikosoikeudellisesti eli kiellon rikkomisesta ei seuraa rangaistusta. Mutta kiellon rikkomisesta voi seurata vahingorvausvastuu. Vahingorvausvastuu saattaa sanktiona olla tässä tapauksessa vielä paljon epäoikeudenmukaisempi kuin rangaistusvastuu. Vahingorvauksen vaatiminen voidaan nimittäin ulottaa myös lapsiin ja lapset ja nuoret ovat enimmäkseen juuri niitä, jotka esim. musiikkilevyjään kopioivat. 7-vuotias voi joutua vahingonkorvausvastuuseen, mutta vasta 15-vuotias rikosvastuuseen.
- "jotain"
KommentaattoriX kirjoitti:
Ei sinun älykkyytesi riitä keskustalaiseksi
==> Ei totta todellakaan riitä. Minäkin olen sen huomannut - liian älykkäitä ovat keskustalaiset, liian älykkäitä ovat keskustalaiset. ylivertaisia
,eikä myöskään puhelahjasi joten ole vain tuolla narrien puolueessa,me ei sinua haluta eikä huolita.
==> Ei totta todellakaan riitä. Minä olen sen huomannut. Yritin saada puhetta ulos vaan en saanut. Ylivertaisia ovat......nuo peräkammarien pojat...
Jatkat vain siellä Alatölviön lautamiehenä,tämä on paras itsellesi kuten kaikille muillekkin.
==> Pöh pöhköpää, ei ei Alatölviötä ole olemassa.Mielestäni ei,ULOSS !
- KommentaattoriX
"jotain" kirjoitti:
Mielestäni ei,ULOSS !
Onko sinua pyydetty vastaamaan?
- "vastaaja"
KommentaattoriX kirjoitti:
Onko sinua pyydetty vastaamaan?
Että tuliko tämä nyt varmasti sinullekkin selväksi.
- väärin
...Jos joku toimittaja saa Karpelan nyt tässä asiassa pihteihinsä.
Kyllä se taitaa olla joku toimittaja jonka Karpela saa pihteihinsä. Semmosissa haarapihdeissä sitä tietää sitten saaneensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454