meikkaaja-maskeeraaja

lopezmargue

haluaisin kuulla kommenttejanne opistoista, kuten face house ja maker, jotka kouluttavat lyhyessä ajassa (n.5kk tai enemmän) meikkaaja-maskeeraajia. Millaista koulutus kyseisissä opistoissa on? Itse hain AMK:n estenomiksi opiskelemaan, mutten päässyt. Nyt mietin tekemistä tälle vuodelle ja nämä opistot houkuttelisivat kovasti. Hinta tosin on pienoinen ongelma, suurin osa opistoista maksaa 4000 eurosta ylöspäin. Olen kuullut myös, ettei kela tahdo hyväksyä ammattinimikettä näistä opistoista valmistuneilta. Henkilöt, jotka ovat käyneet näitä opistoja olisivat erittäin tervetulleita neuvomaan! Haluaisin myös kuulla SKY-opistosta. Nettisivuilla ei mainittu mitään hintoja, joten kuinka kalliita nämä opistot ovat? osoite oli www.skyo.fi. Seuraava koulutusjakso alkaisi 9.1.2006 iltaopiskeluna. Siispä meikkaja/maskeeraaja/kosmetologi alaa koskevat vinkit tervetulleita!!

13

16930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkat

      Katsoppa www.cosmetica-norris.com. Suomalainen
      meikkikoulu Espanjassa.

      • minä vain

        Olisko kenelläkään enempää tietoa tästä kyseisestä meikkikoulusta?
        Tuntui tosi mielenkiintoiselta kun käväisin niitä sivuja katsomassa.


    • Manna

      Muuten en meikkikouluista tiedä, mutta Face Housea en suosittele. En saanut rahoilleni vastinetta, tuntui että me oppilaat olemme vain tiellä ja riesana ja laadukkaaksi kuvatun pakin "ammattilaistuotteet" olivat kaikkea muuta. :( Harmittamaan jäi koko koulu.

      • erimieltä

        Minä olen hiljattain käynyt kyseisen koulun ja kokemukseni ovat totaalisen erilaisia. Opettajat olivat todella ihania ja asiaansa mistautuneita. Pakeissa oli ammattisarjojen kuten Grimasin tuotteita. Tukea, aikaa ja ymmärrystä sai koko henkilökunnalta. Kyllä kannatti maksaa.
        ps. nyt vakkarina televisiossa töissä ja koulu auttoi!!


      • Mussukka
        erimieltä kirjoitti:

        Minä olen hiljattain käynyt kyseisen koulun ja kokemukseni ovat totaalisen erilaisia. Opettajat olivat todella ihania ja asiaansa mistautuneita. Pakeissa oli ammattisarjojen kuten Grimasin tuotteita. Tukea, aikaa ja ymmärrystä sai koko henkilökunnalta. Kyllä kannatti maksaa.
        ps. nyt vakkarina televisiossa töissä ja koulu auttoi!!

        Olen käynyt Face hausen pari vuotta sitten, opettajat vaihtuivat pian sen jälkeen ainakin osa ja perustivat oman firman. Meillä ainakin silloin oli todella pätevät ja asiansa osaavat opettajat, jotka toimivat itse ammattilaisina alallaan.(Ja olivat tosi tarkkoja) Pidin koulusta ja sain töitä sen myötä ja kela ainakin meilläpäin hyväksyi nimikkeen.


      • tosi on!
        erimieltä kirjoitti:

        Minä olen hiljattain käynyt kyseisen koulun ja kokemukseni ovat totaalisen erilaisia. Opettajat olivat todella ihania ja asiaansa mistautuneita. Pakeissa oli ammattisarjojen kuten Grimasin tuotteita. Tukea, aikaa ja ymmärrystä sai koko henkilökunnalta. Kyllä kannatti maksaa.
        ps. nyt vakkarina televisiossa töissä ja koulu auttoi!!

        Hei!

        Ihmettelen ensinnäkin lausettasi vakkarina TV:ssä oleva? TIEDÄN, että telkkarissa (MTV 3 , YLE)ei ole vakituisia paikkoja "jaossa", jos ja kun olet siellä töissä, olet tuntipalkalla keikkaluonteisesti!
        Ja noista Grimasin tuotteista, onhan ne aivan hyvät aloittelijan pakkiin ja tavalliselle kaduntaaplaajalle, mutta korkealaatuisia AMMATTImaskeja ne eivät ole, niitä on mm. Joe Blasco, Make Up For Ever, Ben Nye,...
        Taidat olla Face Housen palveluksessa ja näin mainostat huonoa kouluasi (opettajat entisiä MUIDEN maskeerauskoulujen oppilaita!).

        HEI, IHMISET, OTTAKAA SELVÄÄ OPETTAJISTA!! Kysykää heidän CV:t ja tutkikaa tarkasti esim. oppilaiden harjoituspaikat ja kysykää valmistuneista oppilaista.


      • maskeeraaja vm-97
        tosi on! kirjoitti:

        Hei!

        Ihmettelen ensinnäkin lausettasi vakkarina TV:ssä oleva? TIEDÄN, että telkkarissa (MTV 3 , YLE)ei ole vakituisia paikkoja "jaossa", jos ja kun olet siellä töissä, olet tuntipalkalla keikkaluonteisesti!
        Ja noista Grimasin tuotteista, onhan ne aivan hyvät aloittelijan pakkiin ja tavalliselle kaduntaaplaajalle, mutta korkealaatuisia AMMATTImaskeja ne eivät ole, niitä on mm. Joe Blasco, Make Up For Ever, Ben Nye,...
        Taidat olla Face Housen palveluksessa ja näin mainostat huonoa kouluasi (opettajat entisiä MUIDEN maskeerauskoulujen oppilaita!).

        HEI, IHMISET, OTTAKAA SELVÄÄ OPETTAJISTA!! Kysykää heidän CV:t ja tutkikaa tarkasti esim. oppilaiden harjoituspaikat ja kysykää valmistuneista oppilaista.

        Hyvää asiaa kaikin puolin. Mikä kosmetiikkasarja on ammattimainen tai on melko turhaa väittelyä, koska kaikilla meillä omat mieltymyksensä ja tekotapansa.
        Tietenkin opettajat kouluissa ovat aikoinaan myös olleet jonkin koulun oppilaita tai jopa kokonaan itse oppineita (mm.muutama suomen huippu on kouluttamaton).
        Tärkeää kuitenkin on kysellä opettajista, heidän ammattitaustastaan sekä mahdollisesti keskustella entisten oppilaiden kanssa. Aivan kuten perehtyisi mihin tahansa suureen sijoitukseen.
        Vakituisia paikkoja ei välttämättä määritellä samalla tavalla maskeeraus-alalla, kuin normaaleissa virkasuhteissa. Voi toimia mm.vakituisena meikkaajana jossakin tietyssä projektissa, tuotantoyhtiöllä tai ns.vakituisena avustajana. Näin voidaan sopia jopa niin, että työskentelet kokoajan omalle toiminimellesi. Joten varmasti on mahdollista, että kirjoittaja työskenteleekin vakituisesti. Vakituisia paikkoja on sitten enemmän teatteri sekä oopperamaailmassa missä työsuhde on samanlainen kaupungin työsuhde, kuin millä tahansa työntekijällä.
        Toivottavasti tämä toi selkeyttä.


      • !00 varma
        erimieltä kirjoitti:

        Minä olen hiljattain käynyt kyseisen koulun ja kokemukseni ovat totaalisen erilaisia. Opettajat olivat todella ihania ja asiaansa mistautuneita. Pakeissa oli ammattisarjojen kuten Grimasin tuotteita. Tukea, aikaa ja ymmärrystä sai koko henkilökunnalta. Kyllä kannatti maksaa.
        ps. nyt vakkarina televisiossa töissä ja koulu auttoi!!

        HUOM! Kaikki Face House on tänä päivänä Head House nimeltään. Omistajan piti vaihtaa nimeä kun teki kuprut!


    • Joe Blasco

      tuota,.. paljon kehuskellaan että pääset töihin televisioon, teattereihin, muotimaailmaan?.. höpö,..höhö... se on vaan mielikuvien luontia että saataisiin joku kurssille,.. kyllä ne opettajat on ystävällisiä kun maksat 5000 euroa kurssista, joka on aika paljon 30 oppilaalta,..

      Tuota mieti sitä jos pääset vaikka 3 kertaa Ylelle meikkaamaan kuukaudessa aamupäivä meikkien laittoon,.. laskutat kolmen päivän hinnan ja huomaat sitten paljonko olikaan Joe Blascon meikkiä kulunut, ja muita aineita,..sitten katsot tienattua palkkaa?...sitten ei teekkään mieli maksaa mitään veroja ja muita kuluja?... pikkaisen taitaa itkettää?...

      ja samaan aikaan täällä foorumilla joku koulun opettaja valehtelee ihan suoraan ja kirjoittaa että hänellä on vakituinen paikka Ylellä?... kun satun itsekin tietämään että siellä ei ole vakituisia paikkoja?... että tällä lailla valitettavasi tällä kertaa.. terveisiä kouluun,..

    • yrittäkää ihmiset

      En lähde puuttumaan mihinkään muuhun täällä, mutta itselleni pisti silmään tuo "meikkaus ei kannata". Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta sanoa näin. Voi olla, ettei palkkaus ole parhaasta päästä ja suurimmaksi osaksi saattaa olla riskipeliä, jos koko elantonsa aikoo kyseisellä ammatilla tienata, mutta mielestäni jos joku todella rakastaa tämän työn tekemistä ja se tuntuu oikealta valinnalta itselleen, niin sillon minun mielestäni se kyllä todella kannattaa. Ja jos todella yrittää, kouluttautuu ja etsii, olen varma että töitä kyllä löytyy. Mutta yrittämättä mikään ei onnistu.
      Joten rohkeutta vaan peliin, elämässä pitää ottaa riskejä, jos haluaa olla onnellinen.

    • hiivasienimeikki

      Öhm, hmm, krrrh, Raili Hulkkonen ei ole alan guru. Aika on ajanut tämän kosmetologin ( meikkaajan ) ohitse taidoissa ja varsinkin meikkityyleissä ajat ajat sitten.
      Konservatiivinen tätimeikki-aina sama style, olkoon kuka vain penkissä. Ei lohkee mitään inspistä tuolla tantalle. Vrt. Jannan, rock-henkisen nuoren naisen meikkityyli. Aivan tyyli on kertakaikkiaan naamarilla samaa peruskauraa kuin "ihku" - hih - Paula Koivusienielle. (Katso ja ihastu / kauhistu)

    • HOW-LONG-IS-LONG

      Raili Hulkkonen: 68 ja yhä töissä
      Sunnuntai 14.12.2014 klo 13.06

    • Anonyymi

      ... on on mutta ei näkemyksiä, jännittävyyksiä, glamouria, wri tyylejä
      ... Samaa vanhaa 80-luvun alusta ainakin
      ... Voihan olla vaikka 110-vuotiaanakin duunissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe