Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laihdutuskeinoa?

167cm 65kg henkilö

En jaksa enää kuunella neuvoja: (Syö kunnolla ja liiku paljon!)

Tuota ei jaksa enää kuulla erkkikään ja sitä paitsi, en jaksa liikkua, tuntuu pellemäiseltä eikä se auta ku vuosien päästä!

Eikö ole mitään laitteita (Esim. OstosTV:n laitteet :D) millä saisi laihdutettua? Eli periaatteessa tuota masua pitäs saada muokattua. Eniten häiritsee nuo 'jenkkakahvat'...

16

12646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hörökörö

      noh, jos ei jaksa liikkua niin ei ole hirveästi keinoja millä laihtua. Kovaa hikoilua se vaatisi. Ruokavaliolla ei todellakaan kaikki saa mitään aikaan. Sillä kyllä voi osittain pitää sen painon kurissa kunhan on laihduttanut. Ostos-tv:ssähän oli se "hikoiluvyö" minkä pitäisi periaatteessa toimia kuten varmaan kaikki ostos-tv:n laitteet, mutta kannattaa kysyä tuloksia ihan oikeilta ihmisiltä ensin.

    • jepjep

      Laihtumiseen on vain yksi tie: sun pitää kuluttaa enemmän energiaa kuin saat sitä. Eli syö vähemmän. Ei tarvitse liikkua mitenkään tolkuttomasti, en mäkään koskaan ole tehnyt niin. Vähennän vain syömistä (ei nyt sentään mitään paastoa) ja huidon välillä käsipainojen kanssa tv:n edessä. Siinä se. Hitaasti se paino lähtee kun en tuon enempää urheile, mutta ei mulla mikään kiire ole. Ja se ruoka mitä syöt, niin olisi hyvä olla suht terveellistä. Hyvä keino ruoan tarkkailuun on se, että jos käyt koulussa tai töissä, niin syöt aamupalan, sitten lounaan töissä/koulussa ja kevyen iltapalan - Kolme suht terveellistä ateriaa, eikä varmasti tule liikaa energiaa.

    • Rosie

      Itse aloitin tuossa pikkuisen reilu 2 viikkoa sitten tällaisen kokeilu luontisen laihdutuskuurin, jota kyllä aion jatkaa, kun tuloksia alkoi näkymään melkein heti.

      Innostuin asiasta, kun eräs ystäväni laihdutti kyseisellä tyylillä 3kk:ssa 20 kg! Ja paino ei ole tullut takaisin.

      Elikkäs homma toimii niin, että puolitat ruoka annoksesi ja älä syö illalla ennen nukkumaan menoa mitään. Tällä tyylillä minulta on lähtenyt 8 kg nytten! Olen juonut normaalisti ja ehkä vähän enemmänkin ja vähentänyt ruokamääriä huomattavasti. Ennen painoin 85kg ja nyt 77kg =) ja loppua ei näy! Kokeile tätä tyyliä ihmeessä, varmasti tulee tuloksia! Itse en ihan heti aio lopettaa.. vielä kun tuota liikuntaa lisäisi..

      • MAHTAVAA!!!!

        Miten kukaan ei ole aikaisemmin keksinyt tota: laihtuu, kun syö vähemmän! Tämä on ihan mullistava juttu!

        (Keksisitkö vielä, miten jaksaa olla syömättä?)


      • viisastunut

        Tulokset tulevat joo.. Mutta sitten kun aloitat syömään samaa menoa mitä ennen niin lihoat takaisin entisiin mittoihisi. Jos puolestaan jatkat rääkkiäsi niin toki laihdut ja laihdut, mutta samalla myös kaikki muut asiat kuten iho ja hiukset alkaa kärsimään kun ruokavalio oli liian yksipuolista ja vähäistä. Multa alko lähtemään hiuksia tuppoina kahden kuukauden rääkin jälkeen ja iho kukkimaan kuten murkkuiässä. Paksut hiukseni joita ihmiset aina oli kehuneet oli pilalla kun niistä hädin tukin oli puolet jäljellä ja ihan oikeasti :(
        Minulle tuli siis kaiken näköisiä puutostiloja elimistölle... Laihdutin 69 kilosta 57 kiloiseksi tuona 2 kuukauden aikana. Pituutta on minulla 163.

        Sitten tajusin, että kaikkein paras tapa on vaan muuttaa elintapoja pysyvästi. Harrastaa liikuntaa, mutta silti syödä nomaalisti ja terveellisesti. Mutta onnea ja menestystä toki touhullesi. Nyt olen 60 kiloinen ja tyytyväinen, paino on pysynyt vakiona jo kuukausia. Ja ihgan vaan elämäntapoja muuttamalla. Ei millään äkkikuurilla. Normaali terve ruokavalio ja tunnin reipas kävelylenkki päivässä :) Mutta ihan miten vaan, oman terveytennehän te siinä pilaatte ainoastaan :)


    • 167cm 65kg henkilö

      No nyt kaikki sit puhuukin että pitäs ihan syödä oikein ja liikkua ja jne jne.

      Tässä ajattelin että eikö oo mitään vatsalihaslaitetta ym. millä sais tuota vyötäröä pienemmäks/vatsalihakset kehittys nopeasti?

      • nina

        Ehkä kaikki puhuu siitä siksi, että se vaan on ainoa tapa. Mutta nykypäivän maailmassa "mullekaikkiheti" pitäs laihtumisenkin olla itsestään pikaisesti tapahtuva ihme. Sitä se ei ole. Ei auta vaikka kuinka kapinoi. Mietihän nyt vähän. Kroppaan kertynyt rasva on pitkän ajan tulos. Miten se sieltä itsestään tai millään poppakonstilla hetkessä katoaa? Ei ole mahdollista. Kyllä sun täytyy ihan itse se polttaa, ja samalla ehkäistä uuden rasvakerroksen muodostumista. Itse olet ne hankkinut ja itse niistä täytyy päästä eroon. Ja sen eteen on nähtävä vaivaa. Se vaan on kylmää faktaa.

        Ja lihakset eivät kehity kuin treenaamalla. Vatsalihasliikkeiden tekeminen ei yleisesti plajon polta kehosta rasvaa, joten sun täytyy vaivautua lenkille tai uimaan. Samalla teet itsellesi suuren palveluksen. Kai aiot elää terveenä mahdollisimman pitkään. Itse aion ainakin jaksaa kirmata aikanaan lastenlasten kanssa, vaikka ei edes ensimmäistäkään lasta vielä ole :)

        Terveys vaan ei ole itsestäänselvyys... Kunnioita elämääsi sen verran, että pidät itsestäsi ja kunnostasi huolta. Kukaan muu ei sitä sun puolesta tee.


      • Mieti ny hei!

        Ihan sama vaikka sulla olisi kuinka hyvät vatsalihakset jos ne on rasvakerroksen alla niin ne on siellä ja pysyy. Ei vatsalihaksien tekeminen laihduat. Jos haluat sixpackin niin sun pitää ensin saada rasva pois. Mulla ei ole paljoa rasvaa mahassa ja vatsalihakset alkaa tulla näkyviin kun olen nyt treenaillut.

        Ja pliis ota asioista selvää ennen kuin kirjoitat tollasia juttuja! Saat vaan ihmiset nauramaan sulle. VATSALIHAS LIIKEET EIVÄT PIENENNÄ MAHAA! JOS EI OLE PALJON RASVAA MAHASSA VATSALIHAS LIIKKEILLÄ MAHAN SAA KIINTEÄMMÄKSI.


      • ltnise
        nina kirjoitti:

        Ehkä kaikki puhuu siitä siksi, että se vaan on ainoa tapa. Mutta nykypäivän maailmassa "mullekaikkiheti" pitäs laihtumisenkin olla itsestään pikaisesti tapahtuva ihme. Sitä se ei ole. Ei auta vaikka kuinka kapinoi. Mietihän nyt vähän. Kroppaan kertynyt rasva on pitkän ajan tulos. Miten se sieltä itsestään tai millään poppakonstilla hetkessä katoaa? Ei ole mahdollista. Kyllä sun täytyy ihan itse se polttaa, ja samalla ehkäistä uuden rasvakerroksen muodostumista. Itse olet ne hankkinut ja itse niistä täytyy päästä eroon. Ja sen eteen on nähtävä vaivaa. Se vaan on kylmää faktaa.

        Ja lihakset eivät kehity kuin treenaamalla. Vatsalihasliikkeiden tekeminen ei yleisesti plajon polta kehosta rasvaa, joten sun täytyy vaivautua lenkille tai uimaan. Samalla teet itsellesi suuren palveluksen. Kai aiot elää terveenä mahdollisimman pitkään. Itse aion ainakin jaksaa kirmata aikanaan lastenlasten kanssa, vaikka ei edes ensimmäistäkään lasta vielä ole :)

        Terveys vaan ei ole itsestäänselvyys... Kunnioita elämääsi sen verran, että pidät itsestäsi ja kunnostasi huolta. Kukaan muu ei sitä sun puolesta tee.

        Jos jollakulla on jättitramppis niin siinä kun pomppii sellaset 1-2tuntii niin jos tekeee niin joka päivä niin alkaa vatta,käsi,selkä ja muut lihakset näkymään ainakin 1kk! mä oon nyt tehnyt niin 3kk ja olin ennen 77kg nytten olen 52kg KANNATTAA TESTATA! En edes ole muuttanut ruoka määrää syän vain salaattia ja kaikkea tervellistä..


    • Ole hyvä

      Tuolla sivulla:

      http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=24

      Kaloritaulukko
      Personal Trainer
      Laihdutusvinkkejä
      Ylipainon syyt ja vaikutukset

      Rasvaprosentti / Tietoa
      Rasvaprosentti / Laskuri
      Kehon painoindeksi (BMI)
      Kehon painoindeksi / Laskuri

      Vyötärö-lantio -suhde / Laskuri
      Päivittäinen energian tarve / Laskuri
      Eri liikuntamuotojen kuluttama energia
      Vuorokauden energiankulutus / Laskuri

      Päivittäinen perusaineenvaihdunta / Laskuri
      Fineli / Elintarvikkeiden koostumustietopankki
      Energiankulutus eri liikuntamuodoissa / Laskuri

      Zone-dieetti
      Body for Life
      Perunadieetti
      Ananasdieetti
      Mammadieetti

      Sairaaladieetti
      Atkinsin dieetti
      NutriFast-dieetti
      Veriryhmädieetti
      Stillmanin dieetti

      Ketoosi-dieetistä
      Scarsdalen dieetti
      Näkkileipä -dieetti
      Kaalikeitto -dieetti
      Montignacin dieetti
      Lentoemäntä -dieetti

      The South Beach Diet
      Kivennäisvesi -dieetti
      Vähärasvainen dieetti
      Omenaviinietikka -dieetti
      Rasvanpolttokeitto -dieetti

      Yhden päivän juomadieetti
      Painonvartijat -ohjelmasta
      The Atkins Diet (suomeksi)
      Atkinsin dieetti (englanniksi)
      Omenalla ohuemmaksi -dieetti

      Virtuaaliravintola
      Laihdutusklinikka
      Laihdutusleikkaus
      Ravitsemusterapeutti
      Painoa pois porkkanoilla


      Painonhallinnan tukihoidot
      Miksi kannattaa laihduttaa?
      Ahmimisesta voi päästä eroon
      10 kiloa neljässä kuukaudessa
      Naisellisen lihaskuntotreenin ABC
      Syöminen salitreenauksen ohessa

      Hyvästi rasva - tervetuloa maut
      Liikunnasta on monenlaista hyötyä
      Rasvan vähentäminen ruokavaliosta

      jne. jne.

      Katsokaa myös sivulla alempana oleva artikkelit nimeltään Erilaisia ruokavalioita ja Liikunta. : )

    • sanna

      Läski kerääntyy eri ihmisillä vähän eri paikkoihin. Joillakin menee takapuoleen ja reisiin ja joillakin vyötärön seudulle. Mutta kaikissa tapauksessa läski on vararavintoa, jota elimistö alkaa käyttää ravinnokseen silloin kun tulee energiavajausta (pitkäaikaista). Joten jos syöt normaalisti ja treenat reisiä tai vatsaa laihtuaksesi, niin lihakset kyllä kehittyvät, mutta rasvaa ei pala.

      Joten ainoa keino laihtua on saada tuo energiavajaus "päälle", jolloin rasva alkaa palaa. Liikunta lisää energiankulutusta, jolloin (ruokamäärien pysyessä samoina) laihdut nopeammin. Tiukka vatsatreeni ei laihduta vatsan seutua yhtään nopeammin, sillä rasva ei pala paikallisesti, vaan tasaisesti koko kehosta - ja edellyttää ehdottomasti tuota energiavajausta.

      Ja miten sitten nälkää kestää? No ensinnäkin laihdutuskuurilla ruuat jaetaan tasaisesti koko päivälle pieniksi annoksiksi, jolloin voit aina vähän "paikkailla" nälkää ja verensokerin laskua. ja silloin kun et syö, niin nälkää kestää paremmin, kun nautit pikkuhiljaa ja jatkuvasti nesteitä. Light-juomia tuskin kannattaa litratolkulla päivittäin juoda (makeutusaineiden liiallinen käyttö ei ole mikään terveysteko), mutta itse pidän vichystä, niitä saa eri makuisina.

      Ja mitä pidemmälle laihutuskuurisi etenee, niin sitä paremmin nälkää kestää, siihen "tottuu" - alku on vaikein.

      Nyt vain dieetti alkuun. Jos tulee repsahduksia, niin eikun jatkat vaan.

      • ananas

        mielestäni 167cm pitkä ja 65kg painava henkilö on aika sopivissa mitoissa!painoindeksi on normaali, joten ainakaan terveydellistä syytä ei laihdutukseen ole.itse olen aika samankokoinen,168cm ja 63kg ja ei ole tarvetta laihduttaa.


      • terhi
        ananas kirjoitti:

        mielestäni 167cm pitkä ja 65kg painava henkilö on aika sopivissa mitoissa!painoindeksi on normaali, joten ainakaan terveydellistä syytä ei laihdutukseen ole.itse olen aika samankokoinen,168cm ja 63kg ja ei ole tarvetta laihduttaa.

        Painoindekseihin ja muihin mittareihin ei kannata niin kauheasti tuijottaa. Ne ei kerro mikä on rasvan ja lihaksen osuus kehossa. Voi olla, että olet itse hyvinkin timmissä kunnossa, jos kehossasi on vain vähän rasvaa, jolloin tuo painosi kertyy lihaksistakin. Ajattelepa vaikka jotain bodareita - painoindeksin mukaan saattaa olla ylipainon rajoilla, mutta rasvaprosentti onkin vain 10 tai jopa alle.

        Että jos jollain onkin paino indeksin mukaan ok, niin kuitenkin vartalo saattaa näyttää hyvinkin "läskiseltä". Ja siihenhän ei muu auta kuin pienentää rasvan osuutta (ja lisätä lihasten) eli laihduttaa rasvaa pois.


    • ei apua

      En todellakaan suosittele käyttämään mitään tv shopin tuotteita! En tosin tiedä niistä kaikista, mutta se saunabelt on ainakin AIVAN turha. Itse höynähdin siihen ja tilasin, enkä saanut edes vatsaani hikoamaan sen kanssa. Aivan rahan tuhlausta siis!

    • Just joo

      Huh huh. Pakko nyt vaan sanoa ettei siihen laihduttamiseen ole muita keinoja kuin pitkäjänteisyys. Niin ja kuules jos jenkka kahvat häiritsee niin vaihda housu mallia varsinkin jos käytän lantiohousuja. En tiedä mitää hirveämpää kuin liian pienien farkkujen yli pursuavat löllyvät "läskit". Mitä järkeä korostaa jenkkakahvoja väärän mallisilla housuilla?

      Anteeksi jos haukun väärää puuta!

    • asiaan perehtynyt

      Mielenkiintoisia viestejä...sanoisin heti alkuun et lihakset on hyvä saada kuntoon jo siksi että ne auttaa laihduttamisessa hyvät lihakset vaikuttaa moneen asiaan eikä vähiten aineenvaihduntaan mä sain painon putoamaan tekemällä vatsalihaksia aamuin illoin 30min ja tulihan ne ajan kans kivat lihakset näkyviin myös ja käsipainoilla harjoittelu on myös hyvä,tietty lepopäiviä pitää olla toinen mitä tein sen rinnalla oli vatsahierontaa harjoitukset sain taolaisuuden tie hoikkuuteen kirjasta toimii ainakin mulla olemassa on myös paljon ruoka-aineita ja mausteita jotka nopeuttavat ruoansulatusta ja poistavat nestettä kuten esim.monet vihreät vihannekset
      Olen tutkinut paljon eri kasveja ja yrttejä aiheesta on kirjojakin monet eri kasvit on hyviä erilaisten parantavien vaikutustensa ansiosta..
      mut yritä ihmesssä saada lihakset kuntoon muutoin ei paino putoa helpolla..kokemuksesta tiedän on tullu kyseltyä aiheesta nii paljon muutenkin. Tsemppiä sulle!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe