Verkossa on kaksi konetta, esim A ja B
Jos pingaan A koneesta B konetta, niin pingi on esim 1,5
Mutta B kosta A:ta, niin pingi on 2,5.
Kumpi kuone on nopeampi A vai B ?
Pingi kumpi on parempi?
5
750
Vastaukset
- minierkki.
pienempi arvo=nopeampi, siis yhteys - tuo ero kyllä merkityksettömän pieni.
- Nimimerkki
Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.
(Linux) A_____________________B (FreeBSD)
Koneella A:
# ping B
ping = 1.5
Koneella B:
# ping A
ping = 2.5
Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?
PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä. Nimimerkki kirjoitti:
Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.
(Linux) A_____________________B (FreeBSD)
Koneella A:
# ping B
ping = 1.5
Koneella B:
# ping A
ping = 2.5
Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?
PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.man scp, niin selviää miten voit yrittää siirtää tietoa kahden SSH palvelimen välillä.....
- löytyy
Nimimerkki kirjoitti:
Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.
(Linux) A_____________________B (FreeBSD)
Koneella A:
# ping B
ping = 1.5
Koneella B:
# ping A
ping = 2.5
Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?
PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.Yleensä sillä pingillä mitataan kuitenkin verkon nopeutta.
Mutta huvinsa kullakin...
- harmaahurtta
Ping kertoo kiertoajan, round trip timen, joka menee, kun viesti kiertää verkossa elementiltä toiselle ja takaisin. Siihen vaikuttaa paitsi, miten nopeasti kone prosessoi pingin, myös siinä välissä oleva siirtomedia. Sillä ei siis voi oikein tehdä benchmarkkauksia koneista, vaikka prosessointinopeudellakin lienee oma vaikutuksensa.
Ovatko koneet oikeasti kytketty yhteen, vai meneekö verkko hubin/reitittimen kautta? Kyseinen reititin voisi hyvinkin vaikuttaa asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683