Kirjoitin Mocomana nikillä Valistummeko? Vain murtö-osa viesteistä jäljellä.
Tietääkö joku miksi?
Kymmeniä viestejä
114
9110
Vastaukset
- kunhantulee
Niin,
mitä sanoo kun viestit on poistettu? - fiiuliN
Mitään en tiedä, mutta arvailen että ellumarina esiintyneen "mainetta" yritetään puhdistaa.
Ne suhteet, ne suhteet.....- my.mm.eli
johtuikin, putsausoperaatiosta, ettei iltapäivällä Kahvipirttiin saanut viestiä läntemään, ei yli kahteen tuntiin!
Näkyi sieltä, ko. ketjun hänniltä, poistetun minunkin kirjoitukseni ja monen muun myös.
Kiitos Sinikynälle terveisistä, onneksi ehdin käydä eilenillalla lukemassa, nyt ovatkin poistetuissa! Olisi yksi mukava yllätys (hyvän mielen airut) jäänyt toteutumatta ;))
Jotenkin ei tunnu parhaalta mahdolliselta tämä ylläpidon systeemi. Tyhmältä tuntuisi joka viesti liittää "runkoon" eli ensimäiseen tekstiin.
Ja kun suuri osa teksteistä väliltä poistetaan, hankaloittaa todella pahasti vanhojen kirjoitusten "ymmärtämistä", vain sillisalaattia jäljellä!
Toivottavasti ylläpito löytää jotain parannusta asiaan pian. Muuten kirjoittelu tyrehtyy kokonaan.
Kohtuullinen määrä suvaitsevuutta olisi paikallaan näilläkin palstoilla, myös valvojilla. Kritiikkiä pitäisi sallia vastauksissa, silloin kun se on aiheellista!
Ei tässä maailmassa voi ihan kaikkea pestä puhtaaksi tai kääriä pumpuliin! Todellisuus vääristyy silläkeinoin, ja kai me todellisuudessa yhä elämme, vaikka täällä virtuaalissa liikummekin. - Magda
Olihan poistetuissa viesteissä aikamoista tunne elämän pirstalesta säkenöintiä ellumarina esiintyneen taholta.
Itse en myönnä vastauksissani provosoineeni, päinvastoin yritin hyvällä saada toisen ajattelemaan miten on väärin purkaa omaa pahaa oloaan muihin kirjoittajiin.
Viestini hävisivät, ehkä sefu katsoi ne täysin ala-arvoisiksi. Olen taltioinnut poistetut viestit. Magda kirjoitti:
Olihan poistetuissa viesteissä aikamoista tunne elämän pirstalesta säkenöintiä ellumarina esiintyneen taholta.
Itse en myönnä vastauksissani provosoineeni, päinvastoin yritin hyvällä saada toisen ajattelemaan miten on väärin purkaa omaa pahaa oloaan muihin kirjoittajiin.
Viestini hävisivät, ehkä sefu katsoi ne täysin ala-arvoisiksi. Olen taltioinnut poistetut viestit.olen yksinkertaisessa päässäni ymmärtänyt, että kaikki viestit lähtevät pois, jonkun poistettavan viestin edellä tai perässä.
Ei viestien tarvitse olla ala-arvoisia, vaan ne joutuvat poistettavan viestin seurassa pois.
Näin olen tämän ymmärtänyt, monien selitysten jälkeen ja olen hyväksynyt omalta kohdaltani,kun näin on käynyt.
Tekniikastakaan en ymmärrä yhtään mitään, mutta sanoisiko naisen logiikalla ajatellen ei voi hyppiä,poistaen joka toisen viestin.
Korjatkaa jos olen taas hakoteillä.- fiiuliN
Magda kirjoitti:
Viestini hävisivät, ehkä sefu katsoi ne täysin ala-arvoisiksi. Olen taltioinnut poistetut viestit.Jo sitä lukiessani ajattelin olevan syytä tallentaa koko ketju, mutta eipä tullut tehtyä, koska tämä ellumari nikki ei kohdistanut tällä kertaa solvauksiaan minuun , vaan yleisti sen jokaista koskevaksi.
Olen muuten sitä mieltä että epäsovinnaisetkin keskustelut saisivat olla paikallaan. - Magda
SkillaN kirjoitti:
olen yksinkertaisessa päässäni ymmärtänyt, että kaikki viestit lähtevät pois, jonkun poistettavan viestin edellä tai perässä.
Ei viestien tarvitse olla ala-arvoisia, vaan ne joutuvat poistettavan viestin seurassa pois.
Näin olen tämän ymmärtänyt, monien selitysten jälkeen ja olen hyväksynyt omalta kohdaltani,kun näin on käynyt.
Tekniikastakaan en ymmärrä yhtään mitään, mutta sanoisiko naisen logiikalla ajatellen ei voi hyppiä,poistaen joka toisen viestin.
Korjatkaa jos olen taas hakoteillä.Kai minulla on oikeus tuoda esille pahoitteluni kirjoitusteni poiston johdosta.
Kommenttisi jätän omaan arvoonsa. - fiiuliN
my.mm.eli kirjoitti:
johtuikin, putsausoperaatiosta, ettei iltapäivällä Kahvipirttiin saanut viestiä läntemään, ei yli kahteen tuntiin!
Näkyi sieltä, ko. ketjun hänniltä, poistetun minunkin kirjoitukseni ja monen muun myös.
Kiitos Sinikynälle terveisistä, onneksi ehdin käydä eilenillalla lukemassa, nyt ovatkin poistetuissa! Olisi yksi mukava yllätys (hyvän mielen airut) jäänyt toteutumatta ;))
Jotenkin ei tunnu parhaalta mahdolliselta tämä ylläpidon systeemi. Tyhmältä tuntuisi joka viesti liittää "runkoon" eli ensimäiseen tekstiin.
Ja kun suuri osa teksteistä väliltä poistetaan, hankaloittaa todella pahasti vanhojen kirjoitusten "ymmärtämistä", vain sillisalaattia jäljellä!
Toivottavasti ylläpito löytää jotain parannusta asiaan pian. Muuten kirjoittelu tyrehtyy kokonaan.
Kohtuullinen määrä suvaitsevuutta olisi paikallaan näilläkin palstoilla, myös valvojilla. Kritiikkiä pitäisi sallia vastauksissa, silloin kun se on aiheellista!
Ei tässä maailmassa voi ihan kaikkea pestä puhtaaksi tai kääriä pumpuliin! Todellisuus vääristyy silläkeinoin, ja kai me todellisuudessa yhä elämme, vaikka täällä virtuaalissa liikummekin.Sinulla on viisaita ajatuksia my.mme.li.
Muutenkin on aina kiva lukea kirjoituksiasi, sanot asian niinkuin ajatteletkin. Magda kirjoitti:
Kai minulla on oikeus tuoda esille pahoitteluni kirjoitusteni poiston johdosta.
Kommenttisi jätän omaan arvoonsa.en edes huomannut sitä evänneeni.
Kerroin vain näkemykseni(tai kerrotun)
Kommenttini jätät omaan arvoonsa, sopii sekin, en odottanutkaan mitään sen kummempaa;))- uzma
fiiuliN kirjoitti:
Jo sitä lukiessani ajattelin olevan syytä tallentaa koko ketju, mutta eipä tullut tehtyä, koska tämä ellumari nikki ei kohdistanut tällä kertaa solvauksiaan minuun , vaan yleisti sen jokaista koskevaksi.
Olen muuten sitä mieltä että epäsovinnaisetkin keskustelut saisivat olla paikallaan.ei loydy ellumaria,oliko han siella vai onko poistettu?
Seurasin sananvaihtoa ja ihmettelin itsekseni mitahan hanelle oli tapahtunut, etta hanella oli niin paha olo,siksi kehoitinkin irroittelemaan lomalla. - fiiuliN
uzma kirjoitti:
ei loydy ellumaria,oliko han siella vai onko poistettu?
Seurasin sananvaihtoa ja ihmettelin itsekseni mitahan hanelle oli tapahtunut, etta hanella oli niin paha olo,siksi kehoitinkin irroittelemaan lomalla.Sain sen käsityksen hänen viimeisestä viestistään että hän jätti meille hyvästit sillä nikillään. Huomasin hänen poistaneen profiilinsa myös jo silloin kun kirjoitti sen.
Hän voi hyvinkin olla seurassamme vieläkin.
Ehkä hän oli tosiaankin jossain poikkeuksellisessa tilanteessa ja purki itseään sillä tavoin. - varovainen kirjoittaja
SkillaN kirjoitti:
olen yksinkertaisessa päässäni ymmärtänyt, että kaikki viestit lähtevät pois, jonkun poistettavan viestin edellä tai perässä.
Korjatkaa jos olen taas hakoteillä.Ikinä en uskaltaisi otta vakinikkiä tälle palstalle. Olisi varmasti aika turhauttavaa todeta, että jos on joutunut hampaisiin, niin hymähdyskin poistetaan oitis.
Kuitenkin ollaan aikuisia, eläkeläisiä.
Menkääpä nuorten palstoille, siellä on linkkejä vaikka minne sivuille. Mitään ei poisteta, vaikka pyytäisikin.
Täällä ollaan niin alistuneita mielipidesensuuriin, että jopa puolustellaan poistoja sillä, että
"Tekniikastakaan en ymmärrä yhtään mitään, mutta sanoisiko naisen logiikalla ajatellen ei voi hyppiä,poistaen joka toisen viestin.
Korjatkaa jos olen taas hakoteillä."
Ikäänkuin poistot olisivat ilman muuta selviä asioita, korkeemman voiman tekemiä, joihin pitää vain alistua.
Nämä palstat näivettyvät kokonaan, kun kirjoittajat opetetaan olemaan joka asiassa yhtä ja samaa mieltä. Kunhan jokainen on oppinut kirjoittamaan sen mielipiteen, jonka poistaja hyväksyy, niin sitten voimme kai olla tyytväisiä? varovainen kirjoittaja kirjoitti:
Ikinä en uskaltaisi otta vakinikkiä tälle palstalle. Olisi varmasti aika turhauttavaa todeta, että jos on joutunut hampaisiin, niin hymähdyskin poistetaan oitis.
Menkääpä nuorten palstoille, siellä on linkkejä vaikka minne sivuille. Mitään ei poisteta, vaikka pyytäisikin.
Täällä ollaan niin alistuneita mielipidesensuuriin, että jopa puolustellaan poistoja sillä, että
"Tekniikastakaan en ymmärrä yhtään mitään, mutta sanoisiko naisen logiikalla ajatellen ei voi hyppiä,poistaen joka toisen viestin.
Ikäänkuin poistot olisivat ilman muuta selviä asioita, korkeemman voiman tekemiä, joihin pitää vain alistua.
Nämä palstat näivettyvät kokonaan, kun kirjoittajat opetetaan olemaan joka asiassa yhtä ja samaa mieltä. Kunhan jokainen on oppinut kirjoittamaan sen mielipiteen, jonka poistaja hyväksyy, niin sitten voimme kai olla tyytväisiä?mitä tuosta rekisteristä sanot, mutta joku on tälläinen, minusta ei ole puskasta huutelemaan, joten yritän kestää.
Tuokin, kun kertasit sanontaani,yritän sen kestää ja ymmärtää.
Ehkä et ole seurannut palstoja kauan, et ehkä tiedä mitä oli "ennen", kun aina sai silmilleen, kirjoitti vaikka kuinka kauniisti.
Tarvittiin todella voimakasta palstojen siivoilua, nyt mielestäni kirjoittelu on helpompaa, on muutakin kuin toisten mollaamisia.
Olenko huonosti seurannut, kun en huomaa että olisi poistettu asiallisia viestejä, ellei ne ole olleet jonkun törkyviestin seurana.
Alistumista, kuten sanot, en myöskään hyväksy en vain sellaisiakaan piirteitä ole huomannut.
Kirjoittajat kirjoittavat mielipiteitään ja ne saavat ketjuissa olla, jos eivät aiheuta henkilökohtaisia ilkeyksiä.
Aikuisia, eläkeläisiä ollaan, mutta hiekkalaatikolla leikitään ja loukkaantuminen on aika yleistä, leikkiminen lopetetaan.
Toivoisi ettei niin vakavia,,,,- se näkee
Olisikkin lähtenyt! Todellisesta riidan kylvijästä on kysymys. Täytyy seurailla sivusta olisiko tosiaan tästä suber häiriköstä päästy eroon.Tosin epäilen maalais.. ja tämä häirikkö kun kilvan kehuivat toisiaan. Jompi kumpi on vielä tämä seriffikin.
- täyttä asiaa
varovainen kirjoittaja kirjoitti:
Ikinä en uskaltaisi otta vakinikkiä tälle palstalle. Olisi varmasti aika turhauttavaa todeta, että jos on joutunut hampaisiin, niin hymähdyskin poistetaan oitis.
Nämä palstat näivettyvät kokonaan, kun kirjoittajat opetetaan olemaan joka asiassa yhtä ja samaa mieltä. Kunhan jokainen on oppinut kirjoittamaan sen mielipiteen, jonka poistaja hyväksyy, niin sitten voimme kai olla tyytväisiä?PUHUT, sensuuri.
Inhottaa koko kirjoittelu. - sitten
SkillaN kirjoitti:
mitä tuosta rekisteristä sanot, mutta joku on tälläinen, minusta ei ole puskasta huutelemaan, joten yritän kestää.
Tuokin, kun kertasit sanontaani,yritän sen kestää ja ymmärtää.
Ehkä et ole seurannut palstoja kauan, et ehkä tiedä mitä oli "ennen", kun aina sai silmilleen, kirjoitti vaikka kuinka kauniisti.
Tarvittiin todella voimakasta palstojen siivoilua, nyt mielestäni kirjoittelu on helpompaa, on muutakin kuin toisten mollaamisia.
Olenko huonosti seurannut, kun en huomaa että olisi poistettu asiallisia viestejä, ellei ne ole olleet jonkun törkyviestin seurana.
Alistumista, kuten sanot, en myöskään hyväksy en vain sellaisiakaan piirteitä ole huomannut.
Kirjoittajat kirjoittavat mielipiteitään ja ne saavat ketjuissa olla, jos eivät aiheuta henkilökohtaisia ilkeyksiä.
Aikuisia, eläkeläisiä ollaan, mutta hiekkalaatikolla leikitään ja loukkaantuminen on aika yleistä, leikkiminen lopetetaan.
Toivoisi ettei niin vakavia,,,,jaksetaan olla sheriffin mielenmukainen
- asiasta
fiiuliN kirjoitti:
Jo sitä lukiessani ajattelin olevan syytä tallentaa koko ketju, mutta eipä tullut tehtyä, koska tämä ellumari nikki ei kohdistanut tällä kertaa solvauksiaan minuun , vaan yleisti sen jokaista koskevaksi.
Olen muuten sitä mieltä että epäsovinnaisetkin keskustelut saisivat olla paikallaan.Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Pienet sanailut piristävät.
Jotenkin tuntuu, kun tätäkin on seurannut ettei vaan olisi tämä ellumari maalaismieskin.
- BilMan
Viestit katosivat sieltä herjaavien viestien mukana.
Ne kun oli kirjoitettu saman ketjun jatkeeksi joissa poistettava viesti oli.
Ko. viesteistä valitettiin moneen kertaan ja jopa useammalla palstalla kuin täällä.
Siksi poistot.
Kirjoittelemisiin.- Magda
Osoittaa hyvää itsekritiikkiä huomatessaan tämä ei ole minun juttuni olla mukana kirjoittelussa. Poistuu vähin äänin etuoikealle rinta rottingilla ja miettii tännehän jäätte.
- Maalaismies*
Alan olla huolissani itsestäni. En nimittäin näe mitään huomauttamista ylläpidon enkä sheriffin toiminnassa. En kylläkään laskeskele poistoja sen enempää omieni kuin muidenkaan teksteistä.
Tiedän kylläkin monissa yhteyksissä aikaisemmista tekemisistäni, että oli välttämätöntä leikata, poistaa (en tarkoita talouspolitiikkaa) - ja tulokset paranivat.
Kysynpä Ruuneperi, mitä arvokasta (hyvässä avauksessasi) menetit ellumarin tekstien poistamisessa? Luulenpa hänen palatessaan hengähtävän itsekin helpotuksesta, kun niitä ei näy.Omissa kirjoituksissani ei varmaan ole sellaista arvokasta jonka poistamisesta valittaisin.
On kovin valitettavaa jos palstalla salllitaan vain mitäänsanomattomat hymistelyt.
Viittasit ellumariin, tuohon hyvään kirjoittajaan. ellumari oli minunkin kanssani eri mieltä mutta perusteli mielipiteensä, hän oli keskustelujen väriläiskä.
Olen varmaan yksinkertainen kun en huomannut rikkeitä.
Sheriffi on Herra ja Hidalgo, joka saa poistaa huonoiksi kokemansa viestit - perusteluitta.
Bilman kertoi muiden palstojen kirjoittajienkin valittaneen!! Ovatkohan kateellisia jos keskusteluja käydään? Mitä se heille kuuluu?
Bilman on tuonut rauhan palstalle kirjoittaa, siitä kiitos, petraamisen varaakin vielä jää.
Palaan vielä ellumariin: Hän antoi meille hyvän kuvan siitä minkälaisina meitä eläkeläisiä pidetään.- Sinikynä
Ruuneperi kirjoitti:
Omissa kirjoituksissani ei varmaan ole sellaista arvokasta jonka poistamisesta valittaisin.
On kovin valitettavaa jos palstalla salllitaan vain mitäänsanomattomat hymistelyt.
Viittasit ellumariin, tuohon hyvään kirjoittajaan. ellumari oli minunkin kanssani eri mieltä mutta perusteli mielipiteensä, hän oli keskustelujen väriläiskä.
Olen varmaan yksinkertainen kun en huomannut rikkeitä.
Sheriffi on Herra ja Hidalgo, joka saa poistaa huonoiksi kokemansa viestit - perusteluitta.
Bilman kertoi muiden palstojen kirjoittajienkin valittaneen!! Ovatkohan kateellisia jos keskusteluja käydään? Mitä se heille kuuluu?
Bilman on tuonut rauhan palstalle kirjoittaa, siitä kiitos, petraamisen varaakin vielä jää.
Palaan vielä ellumariin: Hän antoi meille hyvän kuvan siitä minkälaisina meitä eläkeläisiä pidetään.Ruuneperin mielestä ellumari teki suorastaan urotyön, kun hän antoi eläkeväestä raadollisen ja "hyvän" kuvan.
Jos asia on näin, niin kuinka helppoa onkaan antaa mistä vaan kansanosasta tai ryhmästä "hyvä kuva", solvaamalla, nimittelemällä ja vaatimalla sen vaientamista.
Olisikohan Ruuneperi syytä tarkistaa kantoja? Sinikynä kirjoitti:
Ruuneperin mielestä ellumari teki suorastaan urotyön, kun hän antoi eläkeväestä raadollisen ja "hyvän" kuvan.
Jos asia on näin, niin kuinka helppoa onkaan antaa mistä vaan kansanosasta tai ryhmästä "hyvä kuva", solvaamalla, nimittelemällä ja vaatimalla sen vaientamista.
Olisikohan Ruuneperi syytä tarkistaa kantoja?Minä näin itseäni noissa ellumarin kuvauksissa. Taiddän olla aika tyhmä ja yksinkertainenkin.
Ruuneperi kirjoitti:
Minä näin itseäni noissa ellumarin kuvauksissa. Taiddän olla aika tyhmä ja yksinkertainenkin.
yksinkertainen ja Maalaismieskin, minähän sitä titteliä kannan.
Ollaanpa nyt mitä ollaan, sanoisin , että niitä "hymistelyjä ja höpötyksiäkin" joku tykkää kirjoitella, eiköhän nekin paikkansa täältä voi löytää.
Kaikilla ei riitä älyä, ei ehkä halua, vastailla vain järkeviin,asiallisiin viesteihin, varsinkin kun huomaa jälkeenpäin puhuneensa puuta heinää.
Ymmärtämisen taitokin on ruosteessa,ja kirjoittamisen taitokin puuttuu, eihä uskalla mihinkään ottaa kantaa.
Siksi pitäisin tärkeänä, että hymistelyjäkin lajinsa sallitaan.
Nuo ellumarin viestit nyt kovasti puhuttavat, luulen että hänellä on omat syynsä noin kirjoittaa, miksi sitä en arvaile,voisimme ne jättää unholaan.
Minäkin uskallan "häiriköiden" viestini lähettää;))D ,hymyn kera.- Maalaismies*
SkillaN kirjoitti:
yksinkertainen ja Maalaismieskin, minähän sitä titteliä kannan.
Ollaanpa nyt mitä ollaan, sanoisin , että niitä "hymistelyjä ja höpötyksiäkin" joku tykkää kirjoitella, eiköhän nekin paikkansa täältä voi löytää.
Kaikilla ei riitä älyä, ei ehkä halua, vastailla vain järkeviin,asiallisiin viesteihin, varsinkin kun huomaa jälkeenpäin puhuneensa puuta heinää.
Ymmärtämisen taitokin on ruosteessa,ja kirjoittamisen taitokin puuttuu, eihä uskalla mihinkään ottaa kantaa.
Siksi pitäisin tärkeänä, että hymistelyjäkin lajinsa sallitaan.
Nuo ellumarin viestit nyt kovasti puhuttavat, luulen että hänellä on omat syynsä noin kirjoittaa, miksi sitä en arvaile,voisimme ne jättää unholaan.
Minäkin uskallan "häiriköiden" viestini lähettää;))D ,hymyn kera.Taitaa olla Pelle Miljoona, joka eräässä biisissän tunnustaa ettei hänessä ole sankariainesta. Sama täällä. Ei huvita lainkaan taistella jonkin olemattoman (eikä olevaisenkaan) puolesta.
Onhan suomi 24:ssäkin palstoja vaikka mihin lähtöön. Jos joku haluaa värikästä rätinää, niin sinne vaan! Minusta 70 palstan määritelmä "leppoisa keskustelupalsta" mielestäni kertoo lukutaitoiselle, mikä on ja varsinkin mikä ei sitä ole.
Taidan majoittua Kahvipirttiin ja ryhtyä kirjoittelemaan ihmisille viehkoja possun punaisia viestejä. Siellä ei kukaan uskalla hyppiä silmille tai joutuu SkillaNin puhutteluun. - Magda
Sinikynä kirjoitti:
Ruuneperin mielestä ellumari teki suorastaan urotyön, kun hän antoi eläkeväestä raadollisen ja "hyvän" kuvan.
Olisikohan Ruuneperi syytä tarkistaa kantoja?Viime päivien kirjoitukset osoittavat minkälaisessa arvomaailmassa elämme. Yhteiskunnassa vallitseva asenteellinen pulma on vallitseva; Ken ei tee työtä hänen ei pidä syömänkään pidä – ainakaan niin hyvin kuin niiden jotka tekevät työtä, on yhteiskunnassa tänään vallitseva arvomaailman dilemma.
Eri arvomaailmasta katsottuna Ellumari kirjoituksissaan toi esille näkemyksen miten yhteiskunta ja hän arvottaa eläkeväen. Näkemystä tukee eläkkeiden leikkaus ja niihin jatkuva kajoaminen.
Arvomaailma on valikoitunut nostamaan korkealle sellaiset muuttujat kuten, nuoruus, voima, kauneus, tehokkuus mainitakseni vain muutamia.
Ei ole kateuden paikka vaan kysymysten paikka, miksi yhteiskunta arvottaa eri ikäryhmät eri kategorioihin. Onko valtaa pitävien asenteissa jotakin mätää, jonka sitten jotkut, ajattelematta asiaa sen pidemmälle, omaksuvat ja alkavat veisata samaa virttä.
En pidä solvaavista kirjoituksista, en myöskään niitä puolla. Yleisesti ottaen, eläkeväkeä solvaavissa kirjoituksissa tulee selvästi esille minkälaista arvomaailmaa valtaapitävät ja työikäiset edustavat.
Olemme tasavertaisia kansalaisia nuorempien kanssa, meidän ei tarvitse hyväksyä ikäihmisiin jopa rasistisiksi luokiteltavia ilmaisuja, meidän on railakkaasti kyseenalaistettava ja meillä on oikeus puuttua niihin. Maalaismies* kirjoitti:
Taitaa olla Pelle Miljoona, joka eräässä biisissän tunnustaa ettei hänessä ole sankariainesta. Sama täällä. Ei huvita lainkaan taistella jonkin olemattoman (eikä olevaisenkaan) puolesta.
Onhan suomi 24:ssäkin palstoja vaikka mihin lähtöön. Jos joku haluaa värikästä rätinää, niin sinne vaan! Minusta 70 palstan määritelmä "leppoisa keskustelupalsta" mielestäni kertoo lukutaitoiselle, mikä on ja varsinkin mikä ei sitä ole.
Taidan majoittua Kahvipirttiin ja ryhtyä kirjoittelemaan ihmisille viehkoja possun punaisia viestejä. Siellä ei kukaan uskalla hyppiä silmille tai joutuu SkillaNin puhutteluun.ollut Kahvipirttiin ja vastedeskin.
Tuohon komenteluun,tiedätkö tai paremminkin oletko huomannut,se suunpesu saippualla on ollut suuri peloke.
En ole vielä kertaakaan sitä tehnyt tämän vuoden aikana,joskus uhkaillut;))DD
Kilttejä ja kivoja on kirjoittajat,kaikki pirtissä kävijät, eihän näin kauan olisi pystyssä pysynytkään.
Vaaleanpunaiset viestit ovat tosi ihania,mutta kyllähän sieltä vähän muunkin värisiä lähetellään,jokainen sen hetken tuntojensa mukaisia.- Vain neekerit
Magda kirjoitti:
Viime päivien kirjoitukset osoittavat minkälaisessa arvomaailmassa elämme. Yhteiskunnassa vallitseva asenteellinen pulma on vallitseva; Ken ei tee työtä hänen ei pidä syömänkään pidä – ainakaan niin hyvin kuin niiden jotka tekevät työtä, on yhteiskunnassa tänään vallitseva arvomaailman dilemma.
Eri arvomaailmasta katsottuna Ellumari kirjoituksissaan toi esille näkemyksen miten yhteiskunta ja hän arvottaa eläkeväen. Näkemystä tukee eläkkeiden leikkaus ja niihin jatkuva kajoaminen.
Arvomaailma on valikoitunut nostamaan korkealle sellaiset muuttujat kuten, nuoruus, voima, kauneus, tehokkuus mainitakseni vain muutamia.
Ei ole kateuden paikka vaan kysymysten paikka, miksi yhteiskunta arvottaa eri ikäryhmät eri kategorioihin. Onko valtaa pitävien asenteissa jotakin mätää, jonka sitten jotkut, ajattelematta asiaa sen pidemmälle, omaksuvat ja alkavat veisata samaa virttä.
En pidä solvaavista kirjoituksista, en myöskään niitä puolla. Yleisesti ottaen, eläkeväkeä solvaavissa kirjoituksissa tulee selvästi esille minkälaista arvomaailmaa valtaapitävät ja työikäiset edustavat.
Olemme tasavertaisia kansalaisia nuorempien kanssa, meidän ei tarvitse hyväksyä ikäihmisiin jopa rasistisiksi luokiteltavia ilmaisuja, meidän on railakkaasti kyseenalaistettava ja meillä on oikeus puuttua niihin.ovat osanneet pitää puolensa,,
kukaan ei uskalla niitä niiden ulkonäön mukaan sortaa Sinikynä kirjoitti:
Olisikohan Ruuneperi syytä tarkistaa kantoja?En ole tainnut hänen, eikä muidenkaan urotöistä puhua.
Jos ellumari kirjoitti omasta näkemyksestään niin jotenkinhan se on syntynyt. Oikeus mielipiteensä esittämiseen on oltava.
Et ole varmaan kuullutkaan minkälainen kuva annetaan vammmaisista kun heidät määritellään epäihmisisksi. Olen vammainen ja tiedän mistä puhun.
Sinulle varmaan leppeä kevättuuli on hurrikaani, pikkulintujen hyppely kurkien ja kotkien tanssi ja pieru atomipommin räjähdys.
Missähän olet eläkeläiseksi kasvanut? Elämässäkö?
Oliko avauksessani vääriä kantoja??
Ällös liian kauaksi jeesusaiheista erkane!!!!
- uzma
jokin aika sitten kirjoitti poistoista:muistakaa poistoihin on aina jokin syy?
- tynkkynen
Omista poistetuista en piittaa. Jos kuitenkin isompi senioriryhmä
on jopa katkeroituneena poistunut palstoilta epäoikeudenmukaisen
kohtelun takia, se on keskustelun paikka.
Ikä-ihmisille soisi virikemahdollisuuksia. He Suomen hyvinvoinnin eteen
paljon tehneet eivät voi viihtyä huu haa palstojen kukkaisniityillä. - mummeliini
tynkkynen kirjoitti:
Omista poistetuista en piittaa. Jos kuitenkin isompi senioriryhmä
on jopa katkeroituneena poistunut palstoilta epäoikeudenmukaisen
kohtelun takia, se on keskustelun paikka.
Ikä-ihmisille soisi virikemahdollisuuksia. He Suomen hyvinvoinnin eteen
paljon tehneet eivät voi viihtyä huu haa palstojen kukkaisniityillä.ymmärrä, miksi ihmeessä poistetaan tekstejä, jotka eivät ole rivoja tai muuten
epäsovinnaisia.
Ellumarin ja muidenkin kirjoitukset kertoivat ihmisten mielipiteistä. Ne yleensä ilmi tuovat kirjoittajan persoonasta aina jotain, esim sen hetkisestä mielentilasta. Minusta pitäisi antaa keskustelun säkenöidä. Sillä tavalla tulee tänne elämän todellisuutta. Eihän tämä ole ainaista hymistelyä ja toisten kiittelyä.
Ei minua loukannut tuo eläkelläisiä mollaava esitys lainkaan. Päinvastoin, oli piristävää lukea tuollaista tulikivenkatkuista tekstiä. Siinä kirjoittaja halusi purkaa tuntojaan ja se sallittakoon. - välihuuto
mummeliini kirjoitti:
ymmärrä, miksi ihmeessä poistetaan tekstejä, jotka eivät ole rivoja tai muuten
epäsovinnaisia.
Ellumarin ja muidenkin kirjoitukset kertoivat ihmisten mielipiteistä. Ne yleensä ilmi tuovat kirjoittajan persoonasta aina jotain, esim sen hetkisestä mielentilasta. Minusta pitäisi antaa keskustelun säkenöidä. Sillä tavalla tulee tänne elämän todellisuutta. Eihän tämä ole ainaista hymistelyä ja toisten kiittelyä.
Ei minua loukannut tuo eläkelläisiä mollaava esitys lainkaan. Päinvastoin, oli piristävää lukea tuollaista tulikivenkatkuista tekstiä. Siinä kirjoittaja halusi purkaa tuntojaan ja se sallittakoon.Näyttä siltä, että täällä on syntymässä kahtiajako, ellumarilaiset ja muut.
Antaa vaan paukkua. Se tuo piritystä syksyyn ja kuluneeseen nuttuun.
Mutta kiroilla ei saa. Antaa vaan sanan säilän viuhua. välihuuto kirjoitti:
Näyttä siltä, että täällä on syntymässä kahtiajako, ellumarilaiset ja muut.
Antaa vaan paukkua. Se tuo piritystä syksyyn ja kuluneeseen nuttuun.
Mutta kiroilla ei saa. Antaa vaan sanan säilän viuhua.Tämän tyypin kerrotaan hihkaisseen: antaa palaa!
Jos subtrooppisissa kehyksissä noin nostatetaan kapinalippua,
mukaan vaan kuin Havannan bileisiin!- kysymys on tästä
...."jokin aika sitten kirjoitti poistoista:muistakaa poistoihin on aina jokin syy?"
Aivan: Kysymysmerkillä. mummeliini kirjoitti:
ymmärrä, miksi ihmeessä poistetaan tekstejä, jotka eivät ole rivoja tai muuten
epäsovinnaisia.
Ei minua loukannut tuo eläkelläisiä mollaava esitys lainkaan. Päinvastoin, oli piristävää lukea tuollaista tulikivenkatkuista tekstiä. Siinä kirjoittaja halusi purkaa tuntojaan ja se sallittakoon.Ellumarin temperamentilla sanotaan asiat välillä kärjistäen ;-) mutta on itsellänikin ollut joskus samantapaiset ajatukset kun olen reissannut Suomen ja Ruotsin välillä ja katsellut eläkeläisporukoita.
Seurasin kerran erästä iloista eläkeläisporukkaa kun tulin hytistäni kahville laivan baariin.
Juttu luisti ja nauru kaikui, porukalla oli
hauskaa.
Kun tulin iltapäivällä syömään, oli sama porukka jo kännissä ja nauru oli muuttunut kärtyisäksi valitukseksi, voin erottaa kun valitettiin, että "kyllä viinan hintoja korotetaan, mutta ei eläkkeitä"!
Ja kun ennen laivan satamaan tuloa tulin hörppäämään kahvikupposen, oli yksi mummoista pöydän alla ja nukkui lätäkössä. Olutta kai
se vaan oli...? :-)
Meitä on niin monenlaista, eläkeläisissäkin. Jotkut eivät ole ikinä tyytyväisiä, kuinka hyvin
tahansa asiat ovatkin.- Epäilyttävää.
MdK-MdK kirjoitti:
Ellumarin temperamentilla sanotaan asiat välillä kärjistäen ;-) mutta on itsellänikin ollut joskus samantapaiset ajatukset kun olen reissannut Suomen ja Ruotsin välillä ja katsellut eläkeläisporukoita.
Seurasin kerran erästä iloista eläkeläisporukkaa kun tulin hytistäni kahville laivan baariin.
hauskaa.
Kun tulin iltapäivällä syömään, oli sama porukka jo kännissä ja nauru oli muuttunut kärtyisäksi valitukseksi, voin erottaa kun valitettiin, että "kyllä viinan hintoja korotetaan, mutta ei eläkkeitä"!
Ja kun ennen laivan satamaan tuloa tulin hörppäämään kahvikupposen, oli yksi mummoista pöydän alla ja nukkui lätäkössä. Olutta kai
Meitä on niin monenlaista, eläkeläisissäkin. Jotkut eivät ole ikinä tyytyväisiä, kuinka hyvin
tahansa asiat ovatkin.Kuka se osaakaan eläytyä moneen tapaukseen.
- onhan
Epäilyttävää. kirjoitti:
Kuka se osaakaan eläytyä moneen tapaukseen.
riidan aiheet.Kyllä joillakin on pieni piiri mikä pyörii.-
- Berit
MdK-MdK kirjoitti:
Ellumarin temperamentilla sanotaan asiat välillä kärjistäen ;-) mutta on itsellänikin ollut joskus samantapaiset ajatukset kun olen reissannut Suomen ja Ruotsin välillä ja katsellut eläkeläisporukoita.
hauskaa.
tahansa asiat ovatkin.Tuo sun juttusi on ihan tuulesta temmattu, puhut viinan korotuksesta, täällä lahden takanahan sitä laskettiin.
Jos taas svenskeistä voi olla paikallaan, niiden viinan hinnan nostoista ja laskuista en tiedä. Mielikuvituksesi tuotetta koko juttu. - Seppo11
Berit kirjoitti:
Tuo sun juttusi on ihan tuulesta temmattu, puhut viinan korotuksesta, täällä lahden takanahan sitä laskettiin.
Jos taas svenskeistä voi olla paikallaan, niiden viinan hinnan nostoista ja laskuista en tiedä. Mielikuvituksesi tuotetta koko juttu.koska tuo matka on tehty? Joskus on hinnat olleet nousussa lahden tälläkin puolella :-D
- päivän
Seppo11 kirjoitti:
koska tuo matka on tehty? Joskus on hinnat olleet nousussa lahden tälläkin puolella :-D
Tämän päivän ajankohtaisista asioista täällä kirjoitellaan eikä isoisän aikuisista.
- fiiuliN
MdK-MdK kirjoitti:
hauskaa.
tahansa asiat ovatkin.Kyllä ne samalla tavoin juhlivat herrat kuin narritkin.
Samalla tavoin myös valittavat vaikeuksistaan.
Miksi syyllistämään eläkeläis juhlijoita , he ovat yhtä oikeutettuja siihen kuin ”ylimystökin”.
Pitäisikö heidän vain pyöritellä peukaloitaan ja ihmetellä kuinka kauan jaksavat niitä pyörittää. Ja tottakai valitetaan jos rahat eivät riitä muuhun kuin peukaloitten pyörittämiseen.
Tämä on 70 palsta ja me kaikki olemme eläkeläisiä (luultavasti) ja valitamme kun siihen on syytä.
Meitä tosiaankin on erilaisia eläkeläisiä, sekä ei eläkeläisiä, kuitenkin kaikki olemme ihmisiä.
Tuleeko kuitenkaan ajatelleeksi sitä miksi joku valittaa esim pienestä eläkkeestään.
Työaikanakin on eritavalla palkattuja työntekijöitä.
Pienempi palkkaiset ajavat asioitaan valittamalla, sehän on ainoa konsti.
Aivan samoin tehdään eläke asioissakin .... valitetaan.
Jopa kaikissa virastoissakin mistä jotain haetaan annetaan valituslomake käteen.
Välita, valita, valita.
Ne eläkeläiset valittavat jotka eivät tunne oloaan turvatuksi pienen eläkkeen ansiosta.
Ja sitten vielä isomman eläkkeen saajat ihmettelevät, miksi joku valittaa.
Ellumarina esiintyneen kommentit olivat tosiaankin loukkaavia jos henkilö niiden takana oli täysin ”tolpillaan”. Paljon, paljon loukkaavampia kuin eläkeläisten pienet valitukset päivän kirjoitti:
Tämän päivän ajankohtaisista asioista täällä kirjoitellaan eikä isoisän aikuisista.
tuli tehtyä joskus 80-luvun alussa.
Eiköhän ne jutut täällä pyöri aikalailla isoisän aikuisissakin asioissa. ;-)- Berit
MdK-MdK kirjoitti:
tuli tehtyä joskus 80-luvun alussa.
Eiköhän ne jutut täällä pyöri aikalailla isoisän aikuisissakin asioissa. ;-)Ei tarvitse kaunistella sanomaasi ja sarjassasi selityksiä. Oletko juuttunut 25v takaisiin kuvitelmiisi, tule pois elämään tätä päivää muuten voi se herra Alzheimer tulla kolkuttelemaan vireää aivokoppaasi.
Berit kirjoitti:
Ei tarvitse kaunistella sanomaasi ja sarjassasi selityksiä. Oletko juuttunut 25v takaisiin kuvitelmiisi, tule pois elämään tätä päivää muuten voi se herra Alzheimer tulla kolkuttelemaan vireää aivokoppaasi.
Vieläkö on pommitettavaa? :-D
fiiuliN kirjoitti:
Kyllä ne samalla tavoin juhlivat herrat kuin narritkin.
Samalla tavoin myös valittavat vaikeuksistaan.
Miksi syyllistämään eläkeläis juhlijoita , he ovat yhtä oikeutettuja siihen kuin ”ylimystökin”.
Pitäisikö heidän vain pyöritellä peukaloitaan ja ihmetellä kuinka kauan jaksavat niitä pyörittää. Ja tottakai valitetaan jos rahat eivät riitä muuhun kuin peukaloitten pyörittämiseen.
Tämä on 70 palsta ja me kaikki olemme eläkeläisiä (luultavasti) ja valitamme kun siihen on syytä.
Meitä tosiaankin on erilaisia eläkeläisiä, sekä ei eläkeläisiä, kuitenkin kaikki olemme ihmisiä.
Tuleeko kuitenkaan ajatelleeksi sitä miksi joku valittaa esim pienestä eläkkeestään.
Työaikanakin on eritavalla palkattuja työntekijöitä.
Pienempi palkkaiset ajavat asioitaan valittamalla, sehän on ainoa konsti.
Aivan samoin tehdään eläke asioissakin .... valitetaan.
Jopa kaikissa virastoissakin mistä jotain haetaan annetaan valituslomake käteen.
Välita, valita, valita.
Ne eläkeläiset valittavat jotka eivät tunne oloaan turvatuksi pienen eläkkeen ansiosta.
Ja sitten vielä isomman eläkkeen saajat ihmettelevät, miksi joku valittaa.
Ellumarina esiintyneen kommentit olivat tosiaankin loukkaavia jos henkilö niiden takana oli täysin ”tolpillaan”. Paljon, paljon loukkaavampia kuin eläkeläisten pienet valitukseteläkeläisiä. Katselin tuon porukan touhuja, enkä voinut olla huomioimatta sitä ristiriitaa mikä tuossa tilanteessa vallitsi: valitetaan eläkkeitten pienuutta samalla kun ollaan räkäkännissä!
Tämä ei tarkoita sitä, etteikö köyhäkin eläkeläinen saisi nauttia alkoholia, mutta on ero nauttimisen ja tosi törsäämisen välillä.
Ja mitäs törsäämisestäkään, sehän on jokaisen oma asia kuinka vähät rahansa käyttää, mutta turha
valittaa jos siitä vähästäkin on yhden hauskan
reissun aikana mennyt kuukauden ruokarahat.
- Maalaismies*
Palsta alkaa näyttää kuin konsanaan ennen sheriffin tuloa. Loka lentää, mollaus on käynnissä.
Kyllä sinä Ruuneperi tiedät, miksi "Valistummeko" palstaa BilMan joutui siivoamaan. Mollauksen takia, kaikki eläkeläiset mollattiin.
Mieli on surullinen.En ole mollausten ystävä enkä mollaajien puolustaja.
Käyttihän ellumari voimakasta kieltä kertoessaan näkemyksiään meitä eläkeläisistä.
Tunnistin ainakin osin itseni ja meidät tästä joukosta.
Kun itsekin pidän väkevästä kielenkäytöstä, en ilmeisesti tavallasi loukkaantunut.- Maalaismies*
Ruuneperi kirjoitti:
En ole mollausten ystävä enkä mollaajien puolustaja.
Käyttihän ellumari voimakasta kieltä kertoessaan näkemyksiään meitä eläkeläisistä.
Tunnistin ainakin osin itseni ja meidät tästä joukosta.
Kun itsekin pidän väkevästä kielenkäytöstä, en ilmeisesti tavallasi loukkaantunut.Jumalauta, otin esille Kelan tutkimuksen, jonka mukaan 3.osa yli 70-vuotiaista naisista elää maassamme köyhyysrajan alapuolella, alle 400 euroa kuussa!
Ei ole kysymys minun loukkaantumisesta itseni tähden, vaan näiden vanhusten. Jos joku vähättelee näitä asioita, niin ...!
BilMan teki oikein. Maalaismies* kirjoitti:
Jumalauta, otin esille Kelan tutkimuksen, jonka mukaan 3.osa yli 70-vuotiaista naisista elää maassamme köyhyysrajan alapuolella, alle 400 euroa kuussa!
Ei ole kysymys minun loukkaantumisesta itseni tähden, vaan näiden vanhusten. Jos joku vähättelee näitä asioita, niin ...!
BilMan teki oikein.Olen kirjoittanut eläkeläisten ja pienituloisten puolesta. Minulta ilmeisesti jäi lukematta ellumarin loukkaukset tältä osin.
En puoluta häiriköijiä tietoisesti- poistettavaa
Voi Maalaismies rukka jos tuollaista murehdit,sinut perii hukka.
Ei saa ottaa tosissaan nämä vain on ohuita elämänlankoja elämän suuressa kiertokoulussa. - Maalaismies*
Ruuneperi kirjoitti:
Olen kirjoittanut eläkeläisten ja pienituloisten puolesta. Minulta ilmeisesti jäi lukematta ellumarin loukkaukset tältä osin.
En puoluta häiriköijiä tietoisestiKyllä sinä Ruuneperi, runoniekkana tiedät, että sanat voivat lähteä omille teilleen. Tuossa "Valistummeko" osastossa ne lähtivät, eivätkä kaiketi - ainakaan minun mielestäni, oikeaan suuntaan.
Minähän olen lässy hymistelijä pintasin puolin. Mutta on asioita, joissa en anna periksi. En ainakaan vanhusten huonosta kohtelusta. - Hajun kimpussa
Toukokuu 2004 palstalla 80 oli melkoista
hajun mollailua. Muillakin palstoilla olet hänen kintereillään.
Kesäinen tappo- ja murhauhkauksesi ei unohdu hevillä. - Maalaismies*
poistettavaa kirjoitti:
Voi Maalaismies rukka jos tuollaista murehdit,sinut perii hukka.
Ei saa ottaa tosissaan nämä vain on ohuita elämänlankoja elämän suuressa kiertokoulussa.No miksi sitten nimetön, nostatte minun henkilöni esille? Minäkö tedella olen ihmisten kimpussa? Minä, jota syytetään hymistelystä.
- Sinikynä
Maalaismies* kirjoitti:
No miksi sitten nimetön, nostatte minun henkilöni esille? Minäkö tedella olen ihmisten kimpussa? Minä, jota syytetään hymistelystä.
Kävi kuten uumoilin, rintamalinjat on selkeät.
Toisaalla on ellumarilaiset ja toisella puolen ellumarin vastustajat.
Taistelu käy ajoittain kuumana. Poterot on kaivettu ja periksi ei anneta tuumaakaan.
Toivottavasti poteroita ei ole kaivettu niin syviksi, että sitten kun taas paiskataan sovinnon kättä, päästään ylös poteroista.
Poteroon jäämisestä on historiassa ikävää kerrottavaa. Esim. se yksi Aatu siellä Saksan maalla jäi poteroon ikuisiksi ajoiksi. - Ebba
Sinikynä kirjoitti:
Taistelu käy ajoittain kuumana. Poterot on kaivettu ja periksi ei anneta tuumaakaan.
Toivottavasti poteroita ei ole kaivettu niin syviksi, että sitten kun taas paiskataan sovinnon kättä, päästään ylös poteroista.
Poteroon jäämisestä on historiassa ikävää kerrottavaa. Esim. se yksi Aatu siellä Saksan maalla jäi poteroon ikuisiksi ajoiksi.Ojanpohjalta se Aatukin hyppäsi tynnyrin päälle sai aikamoista vipinää aikaan vaikka omisti vain yhden kiveksen.
Tiedä sitä vaikka kaksoispersoona vierailisi palstalla. ellumari pakokauhun vallassa livisti poteroon häpeän puna poskilla, kun huomasi mitä kirjoitti, poteroon ei pienet tuulet puhaltele. - Maalaismies*
Sinikynä kirjoitti:
Poteroon jäämisestä on historiassa ikävää kerrottavaa. Esim. se yksi Aatu siellä Saksan maalla jäi poteroon ikuisiksi ajoiksi.Olitko itse jotakin mieltä näistä asioista, kun ehdotit hakkaa päälle? Yleensä Sinikynä, olet aina jotakin mieltä kirjoittaessasi asioista.
Aatun aikaisiin poteroihin taitaa olla liian pitkä matka. Ovathan käsittelemämme asiat tärkeitä, vanhukset, koska olemme itse heitä.
Minulla on vahva itsetunto. Jos jossakin minua (meikäläisiä) halveksitaan, minä en kauaa ole siellä. Maalaismies* kirjoitti:
Jumalauta, otin esille Kelan tutkimuksen, jonka mukaan 3.osa yli 70-vuotiaista naisista elää maassamme köyhyysrajan alapuolella, alle 400 euroa kuussa!
BilMan teki oikein.ovat melko varmasti niitä naisia jotka ovat auttaneet yhteiskuntaa säästämään varoja hoitamalla itse lapsensa.
Kirjoitin tästä "Valistummeko" ketjun alla ja
vertasin näitten naisten asemaa vankeihin, jotka (täällä meillä) saavat laskea vankilakautensa eläke-etuuden hyväksi, mutta ei koti-äidit, kunnes muutama vuosi sitten korjattiin epäkohtaa muuttamalla lakia sen verran että kotivuosista saa laskea 4 ensimmäistä vuotta eläke-etuuteen.
Heti tuli vastaiskua, että olisin "kateellinen" vankilakundeille!
- BilMan
Poistot tästäkin ketjusta johtuvat samasta syystä kuin aiemminkin.
Poistojen syy on toisten kirjoittajien herjaaminen, nimittely, tai törkeä kirjoitustapa.- Rentukka.
Miksi se ei toisista tunnu loukkaavalta,keskustelussa olaan usein eri mieltä,aivan kuten näistä poistoistakin.
Ei pidä olla niin hienohipiäinen että ei kestä
viestejä,jos ei ole nimittelyjä.
Ja niitähän ei ole enää ollut,vai kuinka eikö serifinkin pitäisi antaa kaikkien kukkien kukkia,
vaikka rentunruusu se kaunein kukka onkin.
Kaikki sellaiset kuin tyhmä,typerys,varas,valehtelija,ja monta muuta nimikettä ei ole palstoilla näkynyt,josta kiitos serifin,mutta ei pienistä riidanpoikasista pitäisi ottaa itseensä,enkä kyllä ole huomannut edes sellaisia täällä.
- saara.dma
Mitä vikaa nyt on koneessani? Otsikkosivulla sanotaan, että tässä ketjussa pitäisi olla 56 viestiä, mutta minun koneeltani ei löydy muuta kuin ensimmäinen aloitusviesti. Kumma juttu.
- saara.dma
Kun olin saanut edellisen viestin lähetetyksi, tilanne normalisoitui. Pientä häiriötä kai "eetterissä".
- Lenyejk.
Minä olen ainakin saanut naputella tuota hiirtä enemmän kun ennen, kun ei millään tahdo rivit aueta.
- fiiuliN
Minulla on toiminut kohtalaisesti viestien lähetys, nyt eivät ole eilen illasta lähtien lähteneet minnekään.
- fiiuliN
fiiuliN kirjoitti:
Minulla on toiminut kohtalaisesti viestien lähetys, nyt eivät ole eilen illasta lähtien lähteneet minnekään.
Lähti heti ensi yrityksellä.
- Iili
Tämä ei ole nyt vastaus aloitukseen vaan vähän yhteisesti. Lueskelin ketjua, ja hyvin monessa viestissä viitattiin ellumariin. -- Tulin niin uteliaaksi, että katselin ellumarin viestejä kuukauden ajalta.
Lukemani viestit eivät ollet provosoivia eivätkä ilkeämielisiä. Mitä täällä nyt sitten oikein tapahtui. Miksi ellumari muuttui yhtäkkiä toisenlaiseksi?kun puskasta huutelijat ja muut jotka saivat "nokan sijaa" näkivät mahdollisuutensa tulla purkamaan sappeansa, ja vielä nyt kun ilmeisesti ellumari lakkaa kirjoittelemasta täällä.
Ellumarin mielestä eläkeläiset valittavat liikaa,
vaikka elävät eräässä maailman rikkaimmista maista, Suomessa.
Mielestäni hän sai tuoda mielipiteensä esille, en loukkaantunut siitä ollenkaan, vaikka toisaalla olen kirjoitellut esim. kauan kotona olleitten äitien huonoista eläke-ehdoista.
Olen ihmetellyt sitä, miksi oma äitini ei koskaan narise eikä valita eläkkeensä pienuutta.
Hän on jopa voinut säästää siitä isohkoja summia vuosien mittaan ja hänen eläkkeensä on varmasti pienin mahdollinen Suomessa maksettava eläke.- fiiuliN
Paljon on poistettu viestejä jossa on mukana menneet myöskin ellumarin "provosoinnit".
Moni onkin sitä vastaan että pahemmat viestit poistetaan, ja taas tästäkin huomaa ettei tuo poistojuttu ole paras mahdollinen tapa.
Uudemmile tulokkaille jää vai nähtäväksi kirjoittelijoitten hyvät puolet.
Mutta ei ellumari ollut provosoija , hän oli vain melko ärhäkkä mielipiteittensä ilmaisija.
Tässä tapauksessa josta nykyiset kannanotot ovat lähteneet, ellumari loukkasi niin pahasti eläkeläisiä viesteillään, etteivät kaikki sitä sulattaneet.
En ainakaan minä. - Sini-vuokko
MdK-MdK kirjoitti:
kun puskasta huutelijat ja muut jotka saivat "nokan sijaa" näkivät mahdollisuutensa tulla purkamaan sappeansa, ja vielä nyt kun ilmeisesti ellumari lakkaa kirjoittelemasta täällä.
Ellumarin mielestä eläkeläiset valittavat liikaa,
vaikka elävät eräässä maailman rikkaimmista maista, Suomessa.
Mielestäni hän sai tuoda mielipiteensä esille, en loukkaantunut siitä ollenkaan, vaikka toisaalla olen kirjoitellut esim. kauan kotona olleitten äitien huonoista eläke-ehdoista.
Olen ihmetellyt sitä, miksi oma äitini ei koskaan narise eikä valita eläkkeensä pienuutta.
Hän on jopa voinut säästää siitä isohkoja summia vuosien mittaan ja hänen eläkkeensä on varmasti pienin mahdollinen Suomessa maksettava eläke.mikä on suomessa maksettava pieni eläke.
Maksaako äitisi vuokraa,vai vastinetta,vaiko omakotitalo.Asumiskustannukset ovat jo sitä luokkaa että ei kaikkien eläke riitä enää säästöihin,eikä paljon muuhukaan,kun itse kustantaa asumiset,lääkkeet lääkärit ja matkat.
Mitä siitä yli jää menee puhtauteen ruokaan vaatteisiin.Laske että jos saa 7-600 euroa eläkettä,asumiseen kuukaudessa saat pulittaa 300 euroa,eikä vielä ole kaksinenkaan yksiö,jos vuokralla asuu.Sitten sähkö tv lupa lääkkeet lääkärit sun muut,mitä jää tästä summasta säästöön,matkat maksavat myös.Sanotaan että eläkeläismummo pistää säästöön ruokarahansa ja elää kituutta siinä sitten jollain leivänkannikalla tai muulla vastaavalla,olen ollut itse toteamassa tälläisiä tapauksia.
Kenelle eläkeläisen pitää säästää??sitä en tiedä,
aina sanotaan että pahanpäivän varaa,kyllä se on kukkua.Eläke maksetaan eläkkeensaajaa varten,ei mahdollisten perillisten.
Ei tarvitse olla puskastahuutelija kun osaa laskea yksi ynnä yksi,niin voisihan se olla
vaikka kolmeD - Magda
fiiuliN kirjoitti:
Paljon on poistettu viestejä jossa on mukana menneet myöskin ellumarin "provosoinnit".
Moni onkin sitä vastaan että pahemmat viestit poistetaan, ja taas tästäkin huomaa ettei tuo poistojuttu ole paras mahdollinen tapa.
Mutta ei ellumari ollut provosoija , hän oli vain melko ärhäkkä mielipiteittensä ilmaisija.
Tässä tapauksessa josta nykyiset kannanotot ovat lähteneet, ellumari loukkasi niin pahasti eläkeläisiä viesteillään, etteivät kaikki sitä sulattaneet.
En ainakaan minä.Asia on aivan niin kuten kirjoitit. Pidän kirjoitustyylistäsi koska viestisi ovat asiallisia,rehellisiä, hyvän kirjoittaja tavan mukaisia.
- mie
fiiuliN kirjoitti:
En ainakaan minä.että vaikka asianlaita näin olisikin, mutta kun keski-ikäinen kiivaat sanomisensa kohdistaa 70-palstan "ruttunaamoille" ilman hymiötä, niin jo joutaa poistumaan käytöksensa tähden.
- Asrid
mie kirjoitti:
että vaikka asianlaita näin olisikin, mutta kun keski-ikäinen kiivaat sanomisensa kohdistaa 70-palstan "ruttunaamoille" ilman hymiötä, niin jo joutaa poistumaan käytöksensa tähden.
Ketä sie lienet tarkoittavan?
Sini-vuokko kirjoitti:
mikä on suomessa maksettava pieni eläke.
Maksaako äitisi vuokraa,vai vastinetta,vaiko omakotitalo.Asumiskustannukset ovat jo sitä luokkaa että ei kaikkien eläke riitä enää säästöihin,eikä paljon muuhukaan,kun itse kustantaa asumiset,lääkkeet lääkärit ja matkat.
Mitä siitä yli jää menee puhtauteen ruokaan vaatteisiin.Laske että jos saa 7-600 euroa eläkettä,asumiseen kuukaudessa saat pulittaa 300 euroa,eikä vielä ole kaksinenkaan yksiö,jos vuokralla asuu.Sitten sähkö tv lupa lääkkeet lääkärit sun muut,mitä jää tästä summasta säästöön,matkat maksavat myös.Sanotaan että eläkeläismummo pistää säästöön ruokarahansa ja elää kituutta siinä sitten jollain leivänkannikalla tai muulla vastaavalla,olen ollut itse toteamassa tälläisiä tapauksia.
Kenelle eläkeläisen pitää säästää??sitä en tiedä,
aina sanotaan että pahanpäivän varaa,kyllä se on kukkua.Eläke maksetaan eläkkeensaajaa varten,ei mahdollisten perillisten.
Ei tarvitse olla puskastahuutelija kun osaa laskea yksi ynnä yksi,niin voisihan se olla
vaikka kolmeDon se että äitini asuu vanhustentalolla ja maksaa huoneestaan n 200€/kk. Saa eläkettä n 500€/kk ja väittää ettei saa kaikkea kulutettua kuinka sitten yrittäisikin.
Aikaisemmin, kun isä vielä eli, voivat he jakaa asumis- ym. kulut keskenään, jolloin äiti voi säästää enemmän omasta eläkkeestään.
Me lapset olemme sanoneet hänelle että hänen ei tarvitse säästää, mutta äiti sanoo että hän ei jaksa enää tehdä mitään mihin rahaa kuluisi.
Raha ei tuo hänelle onnea ja tyydytystä, hän sanoo että hänellä on kaikkea riittävästi. Kukaan ei voi syödä enempää kuin itsensä kylläiseksi.
Mutta äitini ei ole koskaan kuulunut elämän ahnehtijoihin.- fiiuliN
MdK-MdK kirjoitti:
on se että äitini asuu vanhustentalolla ja maksaa huoneestaan n 200€/kk. Saa eläkettä n 500€/kk ja väittää ettei saa kaikkea kulutettua kuinka sitten yrittäisikin.
Aikaisemmin, kun isä vielä eli, voivat he jakaa asumis- ym. kulut keskenään, jolloin äiti voi säästää enemmän omasta eläkkeestään.
Me lapset olemme sanoneet hänelle että hänen ei tarvitse säästää, mutta äiti sanoo että hän ei jaksa enää tehdä mitään mihin rahaa kuluisi.
Raha ei tuo hänelle onnea ja tyydytystä, hän sanoo että hänellä on kaikkea riittävästi. Kukaan ei voi syödä enempää kuin itsensä kylläiseksi.
Mutta äitini ei ole koskaan kuulunut elämän ahnehtijoihin.Tietämäni mukaan lesket saavat myös leskeneläkkeen, ja kuvittelisin ettei hänen tulonsa voi jäädä missään nimessä 500 euroon.
Usein myöskin vuokralla asuvat pieni tuloiset eläkeläis' vanhukset saavat toimeentulotukea tuon vuokransa maksamiseen.
Mitäänhän ei varmaksi voi sanoa, koska ei tunne asiaa tapauskohtaisesti.
Se vain tiedetään yleisesti ettei 500 euron eläkkeestä säästetä. fiiuliN kirjoitti:
Tietämäni mukaan lesket saavat myös leskeneläkkeen, ja kuvittelisin ettei hänen tulonsa voi jäädä missään nimessä 500 euroon.
Usein myöskin vuokralla asuvat pieni tuloiset eläkeläis' vanhukset saavat toimeentulotukea tuon vuokransa maksamiseen.
Mitäänhän ei varmaksi voi sanoa, koska ei tunne asiaa tapauskohtaisesti.
Se vain tiedetään yleisesti ettei 500 euron eläkkeestä säästetä.poikkeuksellinen nainen tämän päivän Suomessa.
Hän sanoo, ettei hänellä ole ikinä ollut asiat niin hyvin kuin on nyt!
Ja sen ymmärrän. Äitini on entinen alkoholistin vaimo. Ei velkoja, ei häpeää, ei humalaista miestä. On turvallinen koti, on ruokaa, on lämpöä, on lapset.
Mitä tästä kaikesta saat mukaasi, kun kaiken jätät?- fiiuliN
MdK-MdK kirjoitti:
poikkeuksellinen nainen tämän päivän Suomessa.
Hän sanoo, ettei hänellä ole ikinä ollut asiat niin hyvin kuin on nyt!
Ja sen ymmärrän. Äitini on entinen alkoholistin vaimo. Ei velkoja, ei häpeää, ei humalaista miestä. On turvallinen koti, on ruokaa, on lämpöä, on lapset.
Mitä tästä kaikesta saat mukaasi, kun kaiken jätät?Toisinsanoen, noin sanovat minunkin lapseni minusta.
Mutta ikävä kyllä ovat vähän kaukana joka päiväiseen tapaamiseen. Nuorin tytär kävi eilen , ja meillä oli suoraan sanoen hauskaa. Olemme niin samankaltaisia.
Poikakin lähti juuri moottoripyörällään, hän nimittäin aina "reeraa" minun koneeni virustarkastukset ja palomuurit.
Enkä minä mitään aio mukaani ottaa täältä lähtiessäni , vain syntisen kroppani kanssa poistun.
Mutta helpompi olisi elää tämä viimeinen aika kun tietäisi millä saa maksettua suuret maksettavat.
Ja siinä ei auta muu kuin raha. - mummeliini
Asrid kirjoitti:
Ketä sie lienet tarkoittavan?
linjoille, kun pöly hieman laskeutuu.
Sitäpaitsi hänhän lähti etelän aurinkoon ja tulee takaisin hyvää tuulta pullistellen.
Sanoin jo aikaisemminkin jossakin ketjussa, että tämä meidän ystävämme on suorasanainen ja ehkä joskus tulee juttua kuin pyssyn suusta sitä tarkemmin analysoimatta. Ei hän pahaa tarkoita.
Minä ainakin toivotan hänet tervetulleeksi, kunhan nyt ensin on saanut pintaansa hieman väriä. - qwertyui
sellainen tapa, ykskaks muuttuu toisenlaiseksi. samoin kävi, kun hän Sofia nikillä esiintyi, alkoi tulla vainoharhaisia juttuja ja toisten haukkumista ihan yllättäen. Pelottavaa...
- ellumari
mummeliini kirjoitti:
linjoille, kun pöly hieman laskeutuu.
Sitäpaitsi hänhän lähti etelän aurinkoon ja tulee takaisin hyvää tuulta pullistellen.
Sanoin jo aikaisemminkin jossakin ketjussa, että tämä meidän ystävämme on suorasanainen ja ehkä joskus tulee juttua kuin pyssyn suusta sitä tarkemmin analysoimatta. Ei hän pahaa tarkoita.
Minä ainakin toivotan hänet tervetulleeksi, kunhan nyt ensin on saanut pintaansa hieman väriä.Olen iloinen, että minullakin on muutama ymmärtäjä.
Lämpimät terkut palstojen yhdelle upeimmista tyypeistä MDk-MDk: lle ja muutamalle muuulle.
Kutsuisin häihini kaikki teidät kivat palstalaiset, mutta niinkuin usein käy, mies voittaa , eli hänen kollegoitaan ja sukuaan tulee ... minä myötäilen..... häiden yli ainakin.
Katsotaanhan sitten missä kaappi seisoo! - ollutkin
ellumari kirjoitti:
Olen iloinen, että minullakin on muutama ymmärtäjä.
Lämpimät terkut palstojen yhdelle upeimmista tyypeistä MDk-MDk: lle ja muutamalle muuulle.
Kutsuisin häihini kaikki teidät kivat palstalaiset, mutta niinkuin usein käy, mies voittaa , eli hänen kollegoitaan ja sukuaan tulee ... minä myötäilen..... häiden yli ainakin.
Katsotaanhan sitten missä kaappi seisoo!vaikka et ellumarina.
Ihan kiva kun palasit takaisin, annat väriä palstalle.
Vaikka kiukuttikin sinun nälvimisesi, niin etkö huomannut etä jossain puolustinkin.
Onnea vain tulevaisuudellesi. - Lokari¤
ellumari kirjoitti:
Katsotaanhan sitten missä kaappi seisoo!Anna sen kaapin olla siinä mihin mies sen haluaa. Silloin ei lopu se suloinen sopu JNEP..
TerV Lokari¤ - uzma
ellumari kirjoitti:
Katsotaanhan sitten missä kaappi seisoo!Sydamelliset onnitteluni teille molemmille,jos olisin lahenpana tulisin kuokkavieraaksi.
toivottavasti palaat palstalle,kovin ykstoikkoiseksi on mennyt ,kaivataan piristysta. - Lokari¤
Lokari¤ kirjoitti:
Anna sen kaapin olla siinä mihin mies sen haluaa. Silloin ei lopu se suloinen sopu JNEP..
TerV Lokari¤Ellumari jA Miehesi.
Terv: Lokari¤
Ps. Tuo ensimmäinen karkasi joten piti kirjoittaa toinenkin viesti.
Lokari¤ - ii-li
qwertyui kirjoitti:
sellainen tapa, ykskaks muuttuu toisenlaiseksi. samoin kävi, kun hän Sofia nikillä esiintyi, alkoi tulla vainoharhaisia juttuja ja toisten haukkumista ihan yllättäen. Pelottavaa...
...BilMan suositteli rekkamista juuri sen vuoksi, ettei "ykskaks muutu toisenlaiseksi".
Minä en nyt oikein tunne tätä Ellumarin juttua, mutta sekin pitää ottaa huomioon, että rekkaamattomalla nimimerkillä voi kirjoittaa kuka tahansa. - Sinikynä
ii-li kirjoitti:
...BilMan suositteli rekkamista juuri sen vuoksi, ettei "ykskaks muutu toisenlaiseksi".
Minä en nyt oikein tunne tätä Ellumarin juttua, mutta sekin pitää ottaa huomioon, että rekkaamattomalla nimimerkillä voi kirjoittaa kuka tahansa.tämä paljon porua aiheuttanut nikki peräti MIES, joka haluaa näin "huvitella"?
- sanaseni
Sinikynä kirjoitti:
tämä paljon porua aiheuttanut nikki peräti MIES, joka haluaa näin "huvitella"?
Olin vaeltamassa - tästä on kulunut varmaan toista vuotta - taas kerran tuolla viiskymppisissä lukemassa/nuorentumassa, kun eräs nimimerkki kertoi masennustilan ehkäisemiseensä hyvän keinon "siirtyä" palstoilla roolihahmosta toiseen.
Tämä ajatus on tullut mieleeni monen monta kertaa, mutta ei haittaavana kuitenkaan. - utelias
sanaseni kirjoitti:
Olin vaeltamassa - tästä on kulunut varmaan toista vuotta - taas kerran tuolla viiskymppisissä lukemassa/nuorentumassa, kun eräs nimimerkki kertoi masennustilan ehkäisemiseensä hyvän keinon "siirtyä" palstoilla roolihahmosta toiseen.
Tämä ajatus on tullut mieleeni monen monta kertaa, mutta ei haittaavana kuitenkaan.ellumarin ym viestit on poistettu?
- sanaseni
utelias kirjoitti:
ellumarin ym viestit on poistettu?
Utelias, oletan kyllä, että tästä meidänkin välistä on joku viesti poistettu, etkä siis ole kysymystäsi esittämässä minulle. Mistäpä minä siihen vastauksen osaisinkaan kertoa, kun unten mailla tässä vain olen vaellellut.:)
Joku lienee häiriköinyt tai asianomainen pyytänyt viestinsä poistamaan, arvelisin.
Haitannevatko poistot sen kummemmin kuitenkaan...
Se on tiistai. Hiukkasen sumuinen, mutta kyllä se siitä... iloksi muuttuu. - Sinikynä
sanaseni kirjoitti:
Utelias, oletan kyllä, että tästä meidänkin välistä on joku viesti poistettu, etkä siis ole kysymystäsi esittämässä minulle. Mistäpä minä siihen vastauksen osaisinkaan kertoa, kun unten mailla tässä vain olen vaellellut.:)
Joku lienee häiriköinyt tai asianomainen pyytänyt viestinsä poistamaan, arvelisin.
Haitannevatko poistot sen kummemmin kuitenkaan...
Se on tiistai. Hiukkasen sumuinen, mutta kyllä se siitä... iloksi muuttuu.Poistot ovat taas puheenaiheena.
Olen sitä mieltä, että poistot tapahtuvat ainakin joskus liian herkästi.
Näiden keskustelupalstojen tarkoitus on mielestäni toimia iskunvaimentimina arkisen ja usein myös ankean sekä monille ikäihmisille myös yksinäisen elämän keskellä.
On selvää, että jossakin on raja, jonka yli ei saa mennä, mutta kohtuudella pitäisi sallia erilaiset mielipiteet, kärjistetytkin.
Antakaa siis meidän keskutella ja joskus vähän väitelläkin, se tuo elämäämme väriä ja elämäniloa. - minusta
Sinikynä kirjoitti:
Poistot ovat taas puheenaiheena.
Näiden keskustelupalstojen tarkoitus on mielestäni toimia iskunvaimentimina arkisen ja usein myös ankean sekä monille ikäihmisille myös yksinäisen elämän keskellä.
On selvää, että jossakin on raja, jonka yli ei saa mennä, mutta kohtuudella pitäisi sallia erilaiset mielipiteet, kärjistetytkin.
Antakaa siis meidän keskutella ja joskus vähän väitelläkin, se tuo elämäämme väriä ja elämäniloa.tuntuu täällä inhottavalta
hukkaan menee kalliin tietsikan osto ja kk-maksut
välillä yhdentekevää hyvveehuomenta /välillä riitaa/ toistesa mollauksii - Hintriika
Sinikynä kirjoitti:
Antakaa siis meidän keskutella ja joskus vähän väitelläkin, se tuo elämäämme väriä ja elämäniloa.Vähän ihmetyttää, miltä meitä suojellaan poistamalla jokainen vähänkin poikkipuolinen sana. Tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen en halua ottaa kantaa, kun en tunne syntyjä syviä. Eikä niitä koskaan opikaan tuntemaan, kun aina on poistettu juuri ne viestit, jotka aiheuttavat räiskyvimmät kannanotot. Joku voi sanoa, ettei asia minulle edes kuulu... ja on siinä kenties oikeassa.
- Helena04
Sinikynä kirjoitti:
Antakaa siis meidän keskutella ja joskus vähän väitelläkin, se tuo elämäämme väriä ja elämäniloa.Olen kanssasi samaa mieltä, että pelkät latteukset eivät "anna". Sekä-että sensijaan, mutta rajan veto ei liene helppoa. Niin erilaisia ihmisiä kuin olemme.
Ja edelleen olen sitä mieltä, että poistojen syyn on täytynyt olla häiriköinti, eikä pelkkä mielipide-ero, kärjistettynäkään. Toisena mahdollisena syynä oma pyyntö, kuten edellä jo tuli esille.
Mielestäni viime aikoina on ollutkin ihan mukavanvärikästä luettavaa... - sanaseni
minusta kirjoitti:
tuntuu täällä inhottavalta
hukkaan menee kalliin tietsikan osto ja kk-maksut
välillä yhdentekevää hyvveehuomenta /välillä riitaa/ toistesa mollauksiiitse paremmaksi, ilonantaja!
Odottelen mielenkiinnolla. - mummeliini
Hintriika kirjoitti:
Vähän ihmetyttää, miltä meitä suojellaan poistamalla jokainen vähänkin poikkipuolinen sana. Tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen en halua ottaa kantaa, kun en tunne syntyjä syviä. Eikä niitä koskaan opikaan tuntemaan, kun aina on poistettu juuri ne viestit, jotka aiheuttavat räiskyvimmät kannanotot. Joku voi sanoa, ettei asia minulle edes kuulu... ja on siinä kenties oikeassa.
on haihtunut taivaan tuuliin, mutta onneksi voin
itsepäisesti sanoa sen uudelleen:
ONNEKSI OLKOON ELLU-MARI!
En enempää kirjoittele, hukkaanhan se menee kuitenkin.
P.S.
Mitään rumaa ei viestissäni ollut, mutta taisi mennä useampia samalla kertaa. Mitäpä noista!
- ellumari
Minulla on osoitekirjassani paljon tuttavieni nimiä , osoitteita ja puhelinnumeroita.
Joka joulu tulee lähetettyä joulukortti, sekä syntäri ja nimipäiväkorttikin, näille 'ystäville'. Muuten emme tapaa.
Sitten on sellaisia tuttuja joita pidän ystävinäni, mutta emme laita kortteja tms.
Minä en osaa määritellä ystävyyttä, enkä rakkauttakaan.
Sitä vaan viihtyy joittenkin seurassa paremmin kuin toisten.
Kun sanoit, että luulit meidän olevan palstaystäviä, mutta et luule enää. Emme ole, emmekä ole koskaan olleetkaan, sanoit, ja se tuntui paljon pahemmalta kuin kaikki noiden joittenkin haukkumiset yhteensä. Mitätöivältä. Ymmärrän sinua, sillä vaatimustasosi on erilainen ja arvosi hillittyyn hienostuneeseen käyttäytymiseen tähtäävät. Minä taas olen kuin metsäläinen.
Tuli mieleeni 'Päivänsäde ja menninkäinen' - laulu.
Hyvää syksyn jatkoa Sinulle ja kirjoittele niitä kauniita kirjoituksiasi, luen mielelläni, vaikka viime aikoina en ole ehtinyt lukea mitään, on ollut suunittelua ja monenlaista touhua, sekä matkallakin olimme.
Tänään olen katsellut palstoja, mutta en ole ehtinyt lukea kuin pienen osan ja kirjoittamaan en todellakaan ole aikaisemmin ehtinyt.- Anu.1
Oikein paljon Onnea Hääpäiväsi johdosta,eilen lueskelin niitä viestejä jossa kerroit että sinulla on hääkiireitä.
Viestit on näköjään postettu,mutta ei se mitään,
luin niistä muutaan,ja siksi toivottelen sinulle onnea merkkipäivän johdosta.
Kirjarille olit tämän viestisi osoittanut,mutta onnitteluni laitoin nyt tähän perään. ihanaa, värikästä syksyä ja onnea tulevalle avioliitollesi!
Tutustuin sinuun viime syksynä kun rupesin kirjoittelemaan satiirisia tekstejä "nyysioppaasta".
Tekstit muuttuivat pikku hiljaa savon murteeksi ja kohta meitä oli aikamoinen porukka laatimassa opetusohjelmaa palstahäirikön kuriin saamiseksi.
Jutut olivat poskettoman hauskoja ja sinusta sain yhden hengenheimolaisen: joskus on tarve latoa tekstiä, joka ei ole "tästä maailmasta", voi nauraa kaikelle, löytää asiasta kuin asiasta jotakin koomista, koska itku ei auta markkinoilla.
Toivottavasti ehdit kuitenkin joskus osallistua juttuihimme jatkossakin!
Ystäviä sinulla täällä on monia ja hampaitten kiristelijöitä ei kannata kovin paljon huomioida, koska he tekevät ilmapiirin epäystävälliseksi ja negatiiviseksi ja heidän viestejään ei jaksa lukea päivästä toiseen.MdK-MdK kirjoitti:
ihanaa, värikästä syksyä ja onnea tulevalle avioliitollesi!
Tutustuin sinuun viime syksynä kun rupesin kirjoittelemaan satiirisia tekstejä "nyysioppaasta".
Tekstit muuttuivat pikku hiljaa savon murteeksi ja kohta meitä oli aikamoinen porukka laatimassa opetusohjelmaa palstahäirikön kuriin saamiseksi.
Jutut olivat poskettoman hauskoja ja sinusta sain yhden hengenheimolaisen: joskus on tarve latoa tekstiä, joka ei ole "tästä maailmasta", voi nauraa kaikelle, löytää asiasta kuin asiasta jotakin koomista, koska itku ei auta markkinoilla.
Ystäviä sinulla täällä on monia ja hampaitten kiristelijöitä ei kannata kovin paljon huomioida, koska he tekevät ilmapiirin epäystävälliseksi ja negatiiviseksi ja heidän viestejään ei jaksa lukea päivästä toiseen.tahdon onnittelijain joukkoon yhtyä,toisaalla olen sen tehnytkin.
Minäkin toivon pitkän yhteisen viestittelyn johdosta,että pysyisit palstoilla.
Loukkaavaa viestiä en henkilökohtaisesti ole milloinkaan sinulta saanut, päinvastoin piristänyt olet viesteilläsi.
Jossakin totesinkin, että olet suorasukainen kirjoittelija, voimakkaita tunteita omaava ja rehellinen,et hymistele.
Se on hyvä piirre.
Myöntää täytyy, että joku täräytti, kun eläkeläisistä "tuiskahdit",miksi olen sitä selitellytkin.
Meillä kaikilla asioista on oma näkemys,sinulla omasi ja minulla samoin,käsityksiämme emme tarvitse muuttaa,kirjoitella voimme silti.
Riitely ei ole kivaa, mutta eri mieltä voimme olla,ja kertoa sen.
Hauskaa meillä on ollut,eikö vaan;))DD- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
ihanaa, värikästä syksyä ja onnea tulevalle avioliitollesi!
Ystäviä sinulla täällä on monia ja hampaitten kiristelijöitä ei kannata kovin paljon huomioida, koska he tekevät ilmapiirin epäystävälliseksi ja negatiiviseksi ja heidän viestejään ei jaksa lukea päivästä toiseen.Avioliittossa tarvitaan onnea, - minä erikoisesti, sillä meikäläisen kaksi edellistä liittoa menivät kertakaikkiaan kiville.
Koska olen avoin ja suorasanainen , niin eka liitto epäonnistui kun olimme molemmat nuoria ja hulluja, toinen, (avoliitto) kun eri kulttuurien välillä tuli sovittamattomia ristiriitoja. Eilen sanoin eräälle ystävälleni kirjeessä, että minä pöhkö elätin viisi vuotta gigoloa.
Tämän tulevan ukkoni olen tuntenut koko ikäni ja seurustellutkin hänen kanssaan 15 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti.
Minulla ei ole lupa kirjoittaa hänestä täällä, mutta meillä on samanlainen huumorintaju.
Nauraisimme hilpeästi yhdessä, jos näyttäisin hänelle erästä kirjoitusta, missä minua epäillään mieheksi ;)
Muistan palstataipaleeni alussa Anun, jonka sydän streikkasi niihin aikoihin ja hän oli paljon sairaalassa, mutta kirjoittaessaan palstalle, aina positiivinen ja lämmin.
Mdk Mdk, oltiin hyvä taistelupari ...monessakin.
Toivottavasti Ellin poksikin vielä "lähtee käyntiin"!
Siellä oli hulvattoman hauskaa...vähän härskiä tosin välillä taholtani.
Koska täällä palstalla on noin mukavia kavereita kuin on, niin en minä joittenkin toivomuksesta huolimatta osaa kirjoittamista lopettaa. Harventaa ehkä täytyy.
Mietin uutta nikkiä, mutta kerron (vaikka ei ehkä
tarvitsisikaan)kuka siellä nikin takana herttaisesti jutustelee.)
Funtsin tässä, että kun sukunimikin muttuu, niin nimimerkin voisi myös samassa muutosten rytäkässä uusia.
Hyvää päivän jatkoa kaikille! - ellumari
SkillaN kirjoitti:
tahdon onnittelijain joukkoon yhtyä,toisaalla olen sen tehnytkin.
Minäkin toivon pitkän yhteisen viestittelyn johdosta,että pysyisit palstoilla.
Loukkaavaa viestiä en henkilökohtaisesti ole milloinkaan sinulta saanut, päinvastoin piristänyt olet viesteilläsi.
Jossakin totesinkin, että olet suorasukainen kirjoittelija, voimakkaita tunteita omaava ja rehellinen,et hymistele.
Se on hyvä piirre.
Myöntää täytyy, että joku täräytti, kun eläkeläisistä "tuiskahdit",miksi olen sitä selitellytkin.
Meillä kaikilla asioista on oma näkemys,sinulla omasi ja minulla samoin,käsityksiämme emme tarvitse muuttaa,kirjoitella voimme silti.
Riitely ei ole kivaa, mutta eri mieltä voimme olla,ja kertoa sen.
Hauskaa meillä on ollut,eikö vaan;))DDKeksi sinä Skillan minulle uusi nikki, kun sinulla on taiteellisuutta ja luovuutta!
Ajattelin tässä, että aika moni on vaihtanut nimimerkkiään. Tämä minun entinen ulkomaille muuttanut kummipoikanikin oli ensin ZOZ, sitten Titanium Man ja oikeastaan melkein kaikki ovat jossain vaiheessa muuttaneet. Fiiulin oli sillon minun aloittaessani Liena, sinä taisit olla Pioni ja Maalaismies Alvar K.
Ruuneperi on tainnut "pitää pintansa."
Tuli aivan juuri välähdyksenomaisesti mieleeni, että ElluN saattaisi olla ihan hyvä.
Tuo n- kirjain epäilijöille ilmoittamassa, että olen nainen.
Nyt loppui ruokatunti - oikeastaan jo pari minuuttia sitten. Eipä muuta kuin sorvin ääreen.
Kirjoitellaan! ellumari kirjoitti:
Keksi sinä Skillan minulle uusi nikki, kun sinulla on taiteellisuutta ja luovuutta!
Ajattelin tässä, että aika moni on vaihtanut nimimerkkiään. Tämä minun entinen ulkomaille muuttanut kummipoikanikin oli ensin ZOZ, sitten Titanium Man ja oikeastaan melkein kaikki ovat jossain vaiheessa muuttaneet. Fiiulin oli sillon minun aloittaessani Liena, sinä taisit olla Pioni ja Maalaismies Alvar K.
Tuli aivan juuri välähdyksenomaisesti mieleeni, että ElluN saattaisi olla ihan hyvä.
Nyt loppui ruokatunti - oikeastaan jo pari minuuttia sitten. Eipä muuta kuin sorvin ääreen.
Kirjoitellaan!Jospa minäkin toivottaisin Onnea. Nimimerkiksesi sopisi Iita Ronskila, se kuvaisisi tyyliäsi.
Kyllä palsta harmaantuu ja näivettyy jos pienetkin väriläiskät poistetaan.- PäiviPerho
ellumari kirjoitti:
Keksi sinä Skillan minulle uusi nikki, kun sinulla on taiteellisuutta ja luovuutta!
Kirjoitellaan!Noita juttujasi lueskeltuani pälkähti tuntosarvieni alle, josko sopisit Lupiiniksi? Onhan tuosta tietty olemassa muitakin muotoja, mutta tunnut olevan yhtä rehevää ja värikästä lajia? Mitenpä vasta nyt tulit ajatelleeksi lisätä tuon N:n? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. :)
Näin loppukesästä meitä päiväperhosia enää harvemmin näkee, kohtahan olen kaiketi R.I.P, joten koko 'klaanillesi' Onnea, Onnea ja vielä kerran Onnea! - Leny
ellumari kirjoitti:
Kirjoitellaan!Onnea ja iloa
monta tuhatta kiloa!
Aloin miettiä myös, mikä "tytölle" nimeksi. Ei kai pahitteeksi vaikka ehdotuksia näin lisääkin tulee. Voit saada niistä idean.
Kyllä minulle tuli mieleen mausteet, sillä mausteenahan sinä olet palstalla esiintynyt. Miten olisi:
Chilipippuri tai
Aromisuola tai
Kapris tai
Kirveli tai
Paprika tai
Rosmariini tai
Inkivääri ei kun
Kaneli. ellumari kirjoitti:
Kirjoitellaan!ei tullut mieleen sinulle sopivaa näin äkkiä,ElluN,ihan kiva, niinhän minunkin nimessä tuoN on sitä varten,että naiseksi huomattaisiin.
Olin Pioni alussa,mutta kun yritin rekata se oli varattu,olisin pitänyt siitä.
Villiviinikin sopisi nikiksesi,on niin värikäs,mutta on niin pitkä.
Mietin kukkien nimeä, kun pidän niistä niin kovasti,tähän tämä mainitsemasi luovuus loppui;))DD (siis tyhjästä on paha nyhjästä)- ellumari
SkillaN kirjoitti:
ei tullut mieleen sinulle sopivaa näin äkkiä,ElluN,ihan kiva, niinhän minunkin nimessä tuoN on sitä varten,että naiseksi huomattaisiin.
Olin Pioni alussa,mutta kun yritin rekata se oli varattu,olisin pitänyt siitä.
Villiviinikin sopisi nikiksesi,on niin värikäs,mutta on niin pitkä.
Mietin kukkien nimeä, kun pidän niistä niin kovasti,tähän tämä mainitsemasi luovuus loppui;))DD (siis tyhjästä on paha nyhjästä)parempia nikkiehdotuksia.
Kauniita, kirpeitä ja Ruuneperin Ronskilan Iita sai minut nauramaan vedet silmissä. Ei edes d- kirjainta (Iida) tarvittaisi hienostelemaan.
Olette te mahtavan ihanaa jengiä!
Skillan sanoit pitäväsi kukista - tiesinkin sen.
Meidän pihallamme kukkivat monet kesäkukat täydessä loistossaan. Pakkanen ei ole päässyt palelluttamaan yhtään kukkaa, minkä kukinta aika on vielä näin syksyllä.
Ei ole ollut pakkasia ja se on mielestäni aika erikoista, sillä johan tavallisesti yöpakkaset tulevat elokuun lopulla, ainakin syyskuussa. - Satu
ellumari kirjoitti:
Kirjoitellaan!Sinulle mielestäni sopii tämä:
"Lyckan kommer,
lyckan går.
Vem God älskar,
lyckan får!" - fiiuliN
ellumari kirjoitti:
Avioliittossa tarvitaan onnea, - minä erikoisesti, sillä meikäläisen kaksi edellistä liittoa menivät kertakaikkiaan kiville.
Koska olen avoin ja suorasanainen , niin eka liitto epäonnistui kun olimme molemmat nuoria ja hulluja, toinen, (avoliitto) kun eri kulttuurien välillä tuli sovittamattomia ristiriitoja. Eilen sanoin eräälle ystävälleni kirjeessä, että minä pöhkö elätin viisi vuotta gigoloa.
Tämän tulevan ukkoni olen tuntenut koko ikäni ja seurustellutkin hänen kanssaan 15 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti.
Minulla ei ole lupa kirjoittaa hänestä täällä, mutta meillä on samanlainen huumorintaju.
Nauraisimme hilpeästi yhdessä, jos näyttäisin hänelle erästä kirjoitusta, missä minua epäillään mieheksi ;)
Muistan palstataipaleeni alussa Anun, jonka sydän streikkasi niihin aikoihin ja hän oli paljon sairaalassa, mutta kirjoittaessaan palstalle, aina positiivinen ja lämmin.
Mdk Mdk, oltiin hyvä taistelupari ...monessakin.
Toivottavasti Ellin poksikin vielä "lähtee käyntiin"!
Siellä oli hulvattoman hauskaa...vähän härskiä tosin välillä taholtani.
Koska täällä palstalla on noin mukavia kavereita kuin on, niin en minä joittenkin toivomuksesta huolimatta osaa kirjoittamista lopettaa. Harventaa ehkä täytyy.
Mietin uutta nikkiä, mutta kerron (vaikka ei ehkä
tarvitsisikaan)kuka siellä nikin takana herttaisesti jutustelee.)
Funtsin tässä, että kun sukunimikin muttuu, niin nimimerkin voisi myös samassa muutosten rytäkässä uusia.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!Etkö jossain maininnut että sinut vihitään pyhäinmiesten päivänä?
Piti vain sanomani että minutkin on vihitty pyhäinpäivänä, 1/11, mutta siitä on jo koko elämä takana, 52 vuotta.
Ja lisään vielä, enää en tekisi samaa virhettä. - Huutaja
fiiuliN kirjoitti:
Etkö jossain maininnut että sinut vihitään pyhäinmiesten päivänä?
Piti vain sanomani että minutkin on vihitty pyhäinpäivänä, 1/11, mutta siitä on jo koko elämä takana, 52 vuotta.
Ja lisään vielä, enää en tekisi samaa virhettä.Sääliksi käy sitä miesparkaa.
- Vielä naimaton
Huutaja kirjoitti:
Sääliksi käy sitä miesparkaa.
Fiiulinin ja miehensä liitto on kestänyt joka tapauksessa 52 vuotta, joten ainakin mies on viihtynyt siinä suhteessa.
Sekä uskon, että molemmat kiintyneet toisiinsa, vaikka kaikissa liitoissahan jotain kränää joskus tulee. - Huutaja
Vielä naimaton kirjoitti:
Fiiulinin ja miehensä liitto on kestänyt joka tapauksessa 52 vuotta, joten ainakin mies on viihtynyt siinä suhteessa.
Sekä uskon, että molemmat kiintyneet toisiinsa, vaikka kaikissa liitoissahan jotain kränää joskus tulee.en tarkoittanut kaikkia, ainoastaan tätä kuumana käyvää vanhaa rouvaa.
- fiiuliN
Huutaja kirjoitti:
en tarkoittanut kaikkia, ainoastaan tätä kuumana käyvää vanhaa rouvaa.
Ei anteeksipyyntöjä, ei ollenkaan.
Sääliksi käy itsenikin, tarkoitan miestäni.
- kukakukinon
Täällä sen ellumarin, alias ellun kiukkuisten viestittelyjen jälkimaininkeja jolloin poistettiin pitkiä viestiketjuja joissa hän esitti hyvin loukkaavia puheen vuoroja mm. eläkeläisistä.
Olikohan häästressiä.
Hakekaa vanhoja ketjuja ja lukekaa, miissä on paljon kiinnostavaa ! - ihanaasopua
Ihanaa sopua menneiltä ajoilta.
Ketjusta on poistettu 69 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683149
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753047Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682912On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632584Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli432098- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241620- 591556