E-pillerit ja oksentaminen

Mahatautia poteva

Oon nyt mahataudissa ja pelkään, että jos otan nyt e-pillerin (yasmineja käytän) niin oksennan sen pois.

Ohjekirjassa lukee, että jos oksentaa 3-4h sisällä pillerin ottamisesta, niin se ei oo kerenny ehkä imeytyä kokonaan vielä. Ja sitten pitäisi toimia kuin olisi unohtanut pillerin.

Eli sillonko pitäisi ottaa uusi tapletti, jos oksentaa noiden aikojen sisällä? Mutta sittenhän mulla tavallaan vähenee pakkauksesta yksi pilleri..

Kertokaa mitä mun pitää tehä jos oksennan sen 3-4h sisällä pois :S Tarviin äkkiä apua, kiitos vastanneille!

7

9609

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entäs

Itse olen alottamassa pillerit. Minipillerit. Vaikuttaako ripuli tai oksentaminen ehkäisytehoon?

• oksentaminen/ripulointi

ehkäisytehoon minejä syödessä,aivan samalla tapaa kuin yhdistelmissä,eiväthän ne ehdi vaikuttaa jos ne oksentaa pois!

• siksi..

siksi kannattaakin pitää aina yhtä varalaattaa jemmassa tälläsiä tapauksia varten, josta voi napsia unohduksen sattuessa, tai oksennuksen tullessa tms. Jos otat uuden pillerin samasta laatasta, et saa täyttä laattaa syötyä, vaan lopusta jää puuttumaan pillereitä-> voit tulla raskaaksi. Joten kannattaa sitten syödä toinen laatta vielä putkeen, niin tulee yli 21 pilleriä sitten otettua!Ei ainakaan IKINÄ sais ottaa vähempää kuin 21, enemmän kyllä niin paljon kun haluaa (kuitenkin enintään kolme laattaa putkeen)

• pitää varalta

..itsellä sellasta ylimäärästä liuskaa? Josta ottaisi aina sen ylimääräisen tapletin, jos joskus unohtaa tai oksentaa ja sit jäis jäljelle vaan 20 taplettia?

• siksi..
        pitää varalta kirjoitti:

..itsellä sellasta ylimäärästä liuskaa? Josta ottaisi aina sen ylimääräisen tapletin, jos joskus unohtaa tai oksentaa ja sit jäis jäljelle vaan 20 taplettia?

pitäisin ylimäärästä varalaattaa josta vois sitten ottaa jos hassusti käy ->ripuli, oksennus, unohdus, pillerin putoaminen lavuaariin yms tapauksissa! Tai sitten voi vaan syödä sen toisen laatan putkeen..

• farkku

useimpien pillereiden ohjeiden mukaan on mahdollista jättää liuska kesken kolmannella viikolla ja pitää 7 päivän tauko ilman, että ehkäisyteho kärsii. Tämä siis silloin, kun 3. viikolla on unohtunut pilleri yli 12 tuntia.

• peppi

ota yks pilleri lista ns. varalistaksi josta voit ottaa pillerin jos oksennat tms....Tai haluat siirtää menkkoja tai muuttaa niiden alkamispäivää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe