osaiskohan joku sanoa että mitenkhänän tilanne jos on syytetty pahoinpitelystä mutta tuomio on ollut syytön niin miten se näkyy poliiseilla..
mitenköhän poliisi suhtautuu siinä tapuksessa asiaan jos ja kun on hakemassa ammattiajo lupaa, eli tässä tapauksessa taksinkuljetta lupaa...
voiko olla syytön tuomio esteenä?
taksilupa
3
631
Vastaukset
- Tietoinen.
Vain kirjoihin ja kansiin asti laitetut jutut vaikuttavat ja yksi "normaali" pahoinpitelytuomio ei muutenkaan kaada taksiluvan hakemista jos henkilö muuten on ok ja on ihan yksittäistapaus.
Oli nyt sitten kyseessä syyttämättäjättämispäätös tai oikeudessa katsottu syyttömyys niin tuo ei näy milläänlailla. Oikeudessa saatu sakkotuomiokaan ei vielä tuo rikosrekisteriä, vasta ehdollinen vankeustuomio on ensimmäinen aste jolla napsuu rekisterimerkintä.
Ainut miinus on, jos on kovasti tuttu poliisille, vaikka ei olisikaan rikosrekisteriä, esim. kuitenkin runsaasti sakkoja ja muuten tuttu naama, niin silloin on aika huonoa hakea tehtävää jossa kysytään ns. turvallisuusluokitus. Siinä näkyvät KAIKKI merkinnät jotka poliisi on ottanut henkilöstä, ihan juopumuspidätyksistä lähtien eli ei tarvitse olla rekisteriäkään.
Taksiluvan hakeminen nyt kummiskin on ihan rutiinijuttu, siinä katsotaan tasantarkkaan vain ettei sinulla ole rötöstelyhistoriaa (senkin kanssa ollaan vähän tapauskohtaisia miten vaikuttaa, ei kaada automaattisesti vaikka olisikin) ja ei mitään muita syitä jotka voisivat estää luvan saannin. Naamaa ei tässä katsota vaan tietokonetta, lupaa ei voida evätä vaikka joku poliisisetä ei sinusta pitäisikään.
Toisinsanoen ei mitään ongelmaa miksi ei lupaa voisi saada.- Tietoinen.
tuo ensimmäinen kappale vain tarkoitti sitä, että ei välttämättä haittaisi vaikka yksi joku pieni hairahdus siellä olisikin. Sinulla on täysin puhtaat paperit. Syytön on syytön, oli sitten millä asteella tahansa todettu.
- milla
Tietoinen. kirjoitti:
tuo ensimmäinen kappale vain tarkoitti sitä, että ei välttämättä haittaisi vaikka yksi joku pieni hairahdus siellä olisikin. Sinulla on täysin puhtaat paperit. Syytön on syytön, oli sitten millä asteella tahansa todettu.
kiitos paljon vastauksesta..
kuitenkin poliisi selvittää rikosrekisteri otteen lisäksi myös omat tietonsa.. kyseisestä asiasta siellä ilmeisesti on kuitenkin sitten maininta.
järjellähän kun ajattelee niin eihän minua mistään ole tuomittu,vaan todettu syyttömäksi, mutta olen vain henkilökohtaisesti niin panikoiva ihminen tietyissä asioissa että haluan ottaa varman päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968