Miten pitkään voit kävellä?Onko kipuja jaloissa?Muuta ,,,,
Onko katkokävely ongelmaisia?
2
1230
Vastaukset
- Katkokävelyä ?
noin 3 kilometrin välein pitää pysähtyä lepäilemään, ja toisinaan lihaksia aristaa, ja hengästyttää...
- mulla
Ennen valtimonohitusleikkausta jalassa mulla tuli katokävelyoireet sellaisen 200-300 metrin matkan jälkeen. Etenkin jos olin yrittänyt yhtään ripeämmin kävellä. Polte pohkeissa kasvoi niin kovaksi, että pakko oli pysähtyä hetkeksi.
Kipu hellitti nopeasti, mutta tuli toki uudelleen vähänkin ripeämmän kävelyn yhteydessa. Mun kävelyvauhti oli silloin sellaista 15 min per 1 km ja ripeällä tarkoitan 12 min per 1 km, eli en todellakaan mitään "kunnon kävelyä".
Eikä ollut mitään muita oireita, ei siis esim. hengästyttänyt ja kipukin tuntui vain pohkeissa eikä myöskään tuo kipu ollut ajoittaista vaan toisui aina kävellessä. Nyt kun verenkierto on saatu jaloissa paremmaksi, pystyn kävelemään ilman noita pakollisia pysähtelyjä ihan kilometritolkulla :)
Paras "omahoito" katkokävelyyn onkin mielestäni liikkuminen säännöllisesti noista kivuista huolimatta, vauhti vaan pitää alussa sovittaa tuon kipukohdan mukaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132