Callanetics

jumppaaja

Moi! Lainasin tänään noita callanetics kirjoja ja yritin opetella liikkeittä. Tunnin jumppaan kului useampi tunti, ilman toistoja. Aika tekninen laji!

Huoh, oletteko jaksaneet tosiaan tehdä noita liikkeitä`? Palkitseeko ne? Ajattelin, jos tekisi joka päivä vaikka yhden lihasryhmän liikkeet, niin pysyisi mielenkiinto!

Kertokaahan!    

12

1983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen jumppaaja

Mulla on tuo Pinckneyn Ihannevartalo 30 päivässä, jossa ainakin on lihasryhmät erikseen. Netissä sitä suositeltiin ja innostuin.

Aloitin kirjan saadessani tekemällä vain vatsaa tuon 30 päivää - varttitunti päivässä. Melkein joka päivä tein joten reilu kuukausi meni. Tulokset kyllä palkitsivat! Entiset housut aivan putoo päältä :D

Sitten teen reisiäkin tuon kuukauden ja huomattava muutos niissäkin on jo nyt. Sen jälkeen riittää pari kertaa viikossa "ylläpito".

Mies on huomannut parantuneen ryhdin ja uudet muodot ihan ääneen kommentoiden. Sanoi, että on ainoa urheilumuoto joka näköjään tuo naisellisuuden esiin eikä vain kehitä muskeleita tai vedä laudaksi *nauraa*.

Joissakin liikkeissä oli ongelmia, tuossa mun kirjassani on sellainen liike kuin yhden jalan nostot kolmostasolla. Ne on kyllä tuskaa vääntää! Mutta pikkuhiljaa se sitkeys ja notkeus kasvaa. Oon tosi tyytyväinen itseeni että en silloin luovuttanut vaikka lähellä oli!

Kirjoitathan lisää kokemuksia tähän, on ihanaa kuulla jos muillakin toimii!

• jumppaaja

Tänään pääsin jyvälle alkuverryttelyistä, jalkalihaksista ja vatsoista. Pakaraliikkeet oli ihan utopiaa, sattui ihan mielettömästi, eli tein takuulla väärin niitä :P

Teit siis pelkkiä vatsaliikkeittä kuukauden verran? Teitkö aina alkuverryttelytkin? Kauanko upposi aikaa kerralla? :)

Huomenna taas uusi päivä, aion kyllä sinnitellä tämän kanssa!

• jumppaaja
        jumppaaja kirjoitti:

Tänään pääsin jyvälle alkuverryttelyistä, jalkalihaksista ja vatsoista. Pakaraliikkeet oli ihan utopiaa, sattui ihan mielettömästi, eli tein takuulla väärin niitä :P

Teit siis pelkkiä vatsaliikkeittä kuukauden verran? Teitkö aina alkuverryttelytkin? Kauanko upposi aikaa kerralla? :)

Huomenna taas uusi päivä, aion kyllä sinnitellä tämän kanssa!

Kerroitkin että aikaa kului 15min. :) Sanoit myös et entiset housut aivan putoavat päältä, eli olet laihtunut? Jossain kirjan alkuteksteissä oli että ei välttämättä paino putoa, mutta kutistuu muuten. Tää on mielenkiintoista! Oon ihan innoissani :)

• toinen jumppaaja
        jumppaaja kirjoitti:

Kerroitkin että aikaa kului 15min. :) Sanoit myös et entiset housut aivan putoavat päältä, eli olet laihtunut? Jossain kirjan alkuteksteissä oli että ei välttämättä paino putoa, mutta kutistuu muuten. Tää on mielenkiintoista! Oon ihan innoissani :)

Kyllä mä verryttelin myös. Loppupäästä ohjelmaa tuo harjoitusaika piteni kun toistoja tuli enemmän, mutta uskomattoman vähän se söi aikaa tuloksiin nähden :)

Vaakaa mulla ei ole, joten en kiloista tiedä paljonko lähti. Toisaalta noista senteistä olen ollutkin enemmän huolissani. Ajattelin aluksi vain vatsaa kiinteyttää mutta siinä samallapa ne allitkin katosivat käsivarsista! On kyllä ihmeellisiä liikkeitä.

Kokoa 38/40-42 käytin yleisimmin ennen tätä "kuuria" ja nyt kävin viimeksi tällä viikolla ostamassa itelleni uusia treenivaatteita: lasten osastolta! Kun nuo aikuisten t-paidat näyttää jo tosissaan teltoilta päällä ja verkkarit roikkuu löysinä :D

Oletko huomannut miten vaikuttaa ryhtiin tuo Callanetics? Mä oon ihan kuin toinen ihminen, justiinsa katottiin tuoretta kotivideota ja en ollut itseäni tunnistaa. Niin oon ollut tottunut uppoamaan sohvatyynyjen väliin ;)

Harjoitteluintoa!

p.s. Noissa vatsoissahan saattaa aluksi käydä niin, että alavatsa näyttää kasvavan suhteessa vatsalihasten yläosaan. Mutta siitä se korjaantuu kun järjestyksessä toimii ja ne alemmat lihaksetkin vahvistuvat.

• jumppaaja
        toinen jumppaaja kirjoitti:

Kyllä mä verryttelin myös. Loppupäästä ohjelmaa tuo harjoitusaika piteni kun toistoja tuli enemmän, mutta uskomattoman vähän se söi aikaa tuloksiin nähden :)

Vaakaa mulla ei ole, joten en kiloista tiedä paljonko lähti. Toisaalta noista senteistä olen ollutkin enemmän huolissani. Ajattelin aluksi vain vatsaa kiinteyttää mutta siinä samallapa ne allitkin katosivat käsivarsista! On kyllä ihmeellisiä liikkeitä.

Kokoa 38/40-42 käytin yleisimmin ennen tätä "kuuria" ja nyt kävin viimeksi tällä viikolla ostamassa itelleni uusia treenivaatteita: lasten osastolta! Kun nuo aikuisten t-paidat näyttää jo tosissaan teltoilta päällä ja verkkarit roikkuu löysinä :D

Oletko huomannut miten vaikuttaa ryhtiin tuo Callanetics? Mä oon ihan kuin toinen ihminen, justiinsa katottiin tuoretta kotivideota ja en ollut itseäni tunnistaa. Niin oon ollut tottunut uppoamaan sohvatyynyjen väliin ;)

Harjoitteluintoa!

p.s. Noissa vatsoissahan saattaa aluksi käydä niin, että alavatsa näyttää kasvavan suhteessa vatsalihasten yläosaan. Mutta siitä se korjaantuu kun järjestyksessä toimii ja ne alemmat lihaksetkin vahvistuvat.

Heps! Oon nyt tehnyt aamuin illoin oman muunnellun sarjan. Eli ensin verryttelyt kirjan mukaan, sitten kaksi erilaista vatsaliikettä toistaen 50 kertaa, kaksi jalkaliikettä kirjan toistojen mukaan, yhden pakaraliikkeen kertaa 50, jalkojen avaus&sulku 20 kertaa, ja lopuksi sisäreisien rutistus.

Onkohan noissa kirjoissa (10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa & 30 päivässä unelmavartalo) samat liikkeet?

Toivottovasti tästä muunnelmassakin olisi tehoa, yritän lisätä toistoja sitten kun tuntuu siltä että on kehittynyt :)

• Ihannevartalo-kirjassa
        jumppaaja kirjoitti:

Heps! Oon nyt tehnyt aamuin illoin oman muunnellun sarjan. Eli ensin verryttelyt kirjan mukaan, sitten kaksi erilaista vatsaliikettä toistaen 50 kertaa, kaksi jalkaliikettä kirjan toistojen mukaan, yhden pakaraliikkeen kertaa 50, jalkojen avaus&sulku 20 kertaa, ja lopuksi sisäreisien rutistus.

Onkohan noissa kirjoissa (10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa & 30 päivässä unelmavartalo) samat liikkeet?

Toivottovasti tästä muunnelmassakin olisi tehoa, yritän lisätä toistoja sitten kun tuntuu siltä että on kehittynyt :)

alkavat vatsaliikkeissä jostain 25 ja kasvavat siitä viidellä päivittäin. Liike muuttuu vaikeampaan suuntaan joka tasolla (4) jolloin toistojen määrä pysyy välillä samana. Neljän viikon jälkeen ne toistot ovat sitten sata.

Eli jos olet aika alussa niin 50 on varmasti ihan hyvä!

Vatsalihasten omassa ohjelmassa tässä on verryttelyjen perään 3 erilaista liikettä: Koukistettujen jalkojen nostoja, yhden jalan nostoja sekä molempien koukistettujen jalkojen nostoja. Sitten on vielä venytys molemmat jalat sivulle (pidetään minuutin ajan, olkapäät ja ristiselkä lattiassa) sekä pään- ja niskan venytyksiä.

Mä suosittelen että tekisit vielä sen jalan ojentajalihaksen harjoituksen - en tiedä millä sivulla sun kirjassasi on, sellainen selällään tehtävä liike jossa toista jalkaa vedetään ylös ja päätä kohti. Siinä näin itse suurimman eron notkeuden kehittymisessä. Se myös auttaa niissä vatsalihasten tekemisissä kun saa pidettyä jalat vakaina ilmassa ilman kiristyksen tunnetta "polven takana".

Noilla vatsalihasharjoitteilla minä sain omat ihmeeni aikaan: kaksi numeroa pienemmät farkut!

Innostusta treeniin :)

• Mulle kans!

Mistä ootte hankkinut noita kirjoja? Alkuperäinen ilmeisesti kirjastosta, mutta ootteko nähnyt niitä myynnissä ihan normaali kirjakaupoissa? Synnytyksen jälkeen kiinteytys olis tervetullutta (painokin saa pudota!), on enemmän motivaatiota, jos tietää oikeita onnistumisia.

• jumppaaja

Lainasin kirjastosta kirjan, en tiedä onko niitä saatavilla kirjakaupoista, kannattaa käydä kysymässä.

Minuakin motivoi, kun olen kuullut ihka oikeista onnistumisista! :)

Jos päätät aloittaa treenaamisen, niin olisi kiva kuulla miten etenet ja jaksat, siitä saan samalla tukea itsellenikin :)

• toinen jumppaaja
        jumppaaja kirjoitti:

Lainasin kirjastosta kirjan, en tiedä onko niitä saatavilla kirjakaupoista, kannattaa käydä kysymässä.

Minuakin motivoi, kun olen kuullut ihka oikeista onnistumisista! :)

Jos päätät aloittaa treenaamisen, niin olisi kiva kuulla miten etenet ja jaksat, siitä saan samalla tukea itsellenikin :)

ainoastaan käytettyinä. Edelliset painokset on otettu kuulemma 90-luvun alussa. Divareita on koluttava jos oman haluaa.

Netistä osoitteissa www.antikka.net ja www.antikvariaatti.net voi löytyä jossain vaiheessa. Tällä hetkellä ainakin osoitteessa http://www.arimonkirja.net/kirjat=terveys.htm
        on ilmeisesti yksi vapaana (Pinckney, Callan).

Jos tiedätte muita divariketjuja niin kertokaa ihmeessä!

Ebayllä on myös englannin- ja saksankielisiä myynnissä.

Saksaksi on kuulemma painettu ihan viime vuosinakin noita, harmi ettei Suomessa. Tosin Suomessakin on nyt joillakin opistoilla ohjelmassa Callanetics joten vois ajatella että innostus ois taas kasvusuunnassa ja painostusta uusille painoksille olis ilmassa. Callanetics nimittäin tuo erittäin nopeasti kurvit kohdalleen :)

• Sirkka

Kerroit onnistuneesi tavoitteessasi. Onnittelut siitä! Tippuiko paino? Paljonko? Mulla sama urakka edessä eli oon ihan normaalipainoinen, mutta kiinteytystä kaipaan.

• toinen jumppaaja

Tuossa Callaneticsissa sanotaan, että aluksi voi paino lisääntyä jopa kolme kiloa koska lihas tiivistyy, vaikka samanaikaisesti housukoko saattaa pienetä useilla numeroilla. Lihashan on painavampaa kuin rasva.

Suurin ero onkin peilikuvassa ja vaakaan ei kannata tuijottaa.

• jumppaaja

hei! Kommnetoikaahan tuota mun "toistot" kohtaa, ja kertokaa millaisilla toistoilla itse teette? Ja teettekö kaikki lihasryhmät? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe