Mahakarvat!!

epätoivoinen-84

Huomasin jokuaika sit, et mulla kasvaa alavatsassa tummia karvoja... ja tyhmä kun olen, menin nyppimään niitä ja lopulta vetäsin höylällä ja soppa oli valmis. Nyt niitä on huomattavasti enemmän, ku alun perin ja tummempina. Onko olemassa mitään keinoa, millä pääsen eroon tästä ongelmasta, ilman et tarvii maksaa satoja euroja? Hävettää ja ärsyttää, ku piti olla niin pikkumainen ettei antanut niiden vain olla... kellään muulla samaa ongelmaa?

17

10307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Oletan että olet nainen kun asia noin häiritsee, kannattaa käväistä lääkärillä ja selvittää onko syynä hormonit jolloin esim. e-pillereistä voi olla apua. Jos karvankasvu ei johdu hormonihäiriöstä niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kallis laser/neulaepilaatio.

    • Tumma ja kaunis

      Älä totisesti usko noita "hormooni-häiriö" juttuja. Suurin osa naisista "kärsii" iho karvoista. tummista nimenomaan. Suomalaiset naiset vaan on poikkeuksia. Itse ostan "Nair" merkkistä (entiedä saako sitä suomesta) ihokarvan poistoainetta. Veetillä on myös sellaista tuubissa mitä pursotetaan ja levitetään ja sit puhdistetaan pois. Ne ei aina tepsi kaikkiin tummimpiin ja paksuimpiin, ja ne mä yleensä vetäisen pinsetillä juurineen niin ei kasva enään takas. tämä on ollut paras vaihtoehto, ja paljon on testattu :) onnea äläkä anna niiden häiritä itseäsi liikaa :) et voi tietää mitä kaikkiea muiden paitojen alta löytyy ;)

      • epätoivoinen-84

        Siis tarkoitat varmaan sitä Veetin karvojenpoistovoidetta, jota on siinä tuubissa ja sit on se lasta, millä levittää ja pitää odottaa ja suihkuttaa pois? Olen kokeillut sitä kalkoihin, mutta todennut sen aikas huonoksi vaihtoehdoksi, kun se alkaa poltteleen iholla, mun ihon ei pitäisi olla kovin herkkä. Antaako se sulle sit hyvänki lopputuloksen ja kuinka pitkäksi aikaa? Nyppimistä olen itsekkin harrastanut, mutta se on kohtuu vaikeaa saada karva juurineen irti ja viel mahan alueella. Olen ihan suomalainen nainen ja tumma myös, joten ihokarvat näkyy enemmän kuin vaaleammilla. Musta kans tuntuu, et se liian helposti laitetaan hormonihäiriön piikkiin... Onhan noita kaveripiirissäkin aika karvaisia naisia, mutta ne osaa olla sinut sen asian kanssa... ja kyllä minäkin aina välillä, mutta kyllä se häiritsee. Alkaa tuntua, että niille ei vaan voi mitään, ku jos menee poisteleen, ne vain innostuu. En uskalla ottaa suuria riskejä enää... ehkä minä kelpaan tälläisenä. Kesällä nuo mahakarvat vaan tuntuu erityisen häiritsevältä...


      • epätoivoinen-84

        Niin, mistä sitä Nair-merkkistä sitten voi ostaa, jossei Suomesta? onko se samanlainen, kuin se Veet-tuote? Kyllä kait minun on tyydyttävä kohtalooni, mutta olisi se kiva saada hiukan vähemmäksi noita karvoja, vaikka ei ne kauas näy, mutta alentavat minun omanarvontuntoani... ei voi olla aidosti ylpeä itsestään kaikkien seurassa. Typerää varmaan, mutta minulle todellisuutta.


      • tumma&kaunis
        epätoivoinen-84 kirjoitti:

        Niin, mistä sitä Nair-merkkistä sitten voi ostaa, jossei Suomesta? onko se samanlainen, kuin se Veet-tuote? Kyllä kait minun on tyydyttävä kohtalooni, mutta olisi se kiva saada hiukan vähemmäksi noita karvoja, vaikka ei ne kauas näy, mutta alentavat minun omanarvontuntoani... ei voi olla aidosti ylpeä itsestään kaikkien seurassa. Typerää varmaan, mutta minulle todellisuutta.

        tottakai se tekee epavarmaksi, mutta ajan myöten siihenkin tottuu. itse "löysin" nuo karvat viitisen vuotta sitten ja oon pari kertaa vuodessa tullut sheivattuakin kun on kiiressä lähteny johonkin napa paljaana. mutta musta itsestä tuntuu että ne on vähentynyt selvästi siitä kun aloin käyttää noita aineita muutama vuosi sitten. itse tuon Nairin Afrikasta (intialaisista liikkeistä)mutta se taitaa olla Englantilaista. tosin Veet on varmasti yhtä hyvä,(luulen että parempaakin) itse vaan sain suosituksen Intialaisilta tutuilta kun Veetiä ei niin paljon sinne tuotu. Ero on että Nair huuhdotaan pois ja Veet vedetään sillä lastalla. Jos maltat "kasvattaa" (heh kuulostaa hassulta) ne tarpeeksi pitkiks voit kokeilla Veetin Vaha liuskojakin. Alussa sitä voi joutua useammin käyttää, esim pari kertaa viikossa jos kasvaa nopeaan (Nair annetaan olla iholla 10min),mutta se aine jotenkin kai tuhoaa karvan juuret koska nykyään kerran kuussa tai parissa riittää. sitkeimmät pinsetillä irti! mutta älä anna siitä tulla liian iso ongelma ittelle. suurinosa ei edes niitä näe, paitsi tietysti ne jotka on kaikista ympärillä olevista ihmisistä kriittisiä omasta huonosta itsetunnosta johtuen. onnea sulle :)


      • tumma&kaunis
        epätoivoinen-84 kirjoitti:

        Siis tarkoitat varmaan sitä Veetin karvojenpoistovoidetta, jota on siinä tuubissa ja sit on se lasta, millä levittää ja pitää odottaa ja suihkuttaa pois? Olen kokeillut sitä kalkoihin, mutta todennut sen aikas huonoksi vaihtoehdoksi, kun se alkaa poltteleen iholla, mun ihon ei pitäisi olla kovin herkkä. Antaako se sulle sit hyvänki lopputuloksen ja kuinka pitkäksi aikaa? Nyppimistä olen itsekkin harrastanut, mutta se on kohtuu vaikeaa saada karva juurineen irti ja viel mahan alueella. Olen ihan suomalainen nainen ja tumma myös, joten ihokarvat näkyy enemmän kuin vaaleammilla. Musta kans tuntuu, et se liian helposti laitetaan hormonihäiriön piikkiin... Onhan noita kaveripiirissäkin aika karvaisia naisia, mutta ne osaa olla sinut sen asian kanssa... ja kyllä minäkin aina välillä, mutta kyllä se häiritsee. Alkaa tuntua, että niille ei vaan voi mitään, ku jos menee poisteleen, ne vain innostuu. En uskalla ottaa suuria riskejä enää... ehkä minä kelpaan tälläisenä. Kesällä nuo mahakarvat vaan tuntuu erityisen häiritsevältä...

        oho en huomannukkaa sun edellistä kysymystä. joo se on just se lasta. mäkin kokeilin joskus jalkoihin ja totesin todella huonoks, mutta vatsan seudulla se toimii. kokeile vähän vatsan alueeseen, jos se polttaa pese pois ja niitä on kyllä muitakin saman tyyppisiä aineita jotka on enemmän iho ystävällisiä, mutta voi olla että vatsassa se ei polta ollenkaan niinkun mulla. mäkin olen ihan Suomalainen, tummempi vain kuin muut, ja jalka karvatkin kasvaa huimaa vauhtia. kainaloissa ja jaloissa oon tyytynyt sheivaamiseen. mutta käsi karvat (mulla on käsikarvat aika pitkät) ja vatsa karvat poistan just noilla aineilla. tosiaan kun jaksaa alussa käyttää sitä ainetta tarpeeks usein ne vähenee ja huomaan että mulla nykyään saatta kuukauden sisällä ilmestyä yksi pieni raukka tumma karva mahaan, ja sen vain nyppäsen juurineen irti. mua itseä ärsyttää just se kun Suomessa se on aina joku hormonaalinen häiriö. Hassua että 90% etelä amerikkalaisita ja muista tummemmista naisista sitten kärsii tästä "hormonaalisesta häiriöistä",heh. sehän on eri asia jos oikeesti kasvaa kunnon parta ja poski karvat ja selkä karvat sun muut naisella. mutta vatsa, jalat, kasvoissa hieman, jopa rinnoissa on ihan normaalia :) ole vaan ylpeä että olet tumma ja erotut joukosta :) olet varmasti kaunis :)


      • ...............
        tumma&kaunis kirjoitti:

        oho en huomannukkaa sun edellistä kysymystä. joo se on just se lasta. mäkin kokeilin joskus jalkoihin ja totesin todella huonoks, mutta vatsan seudulla se toimii. kokeile vähän vatsan alueeseen, jos se polttaa pese pois ja niitä on kyllä muitakin saman tyyppisiä aineita jotka on enemmän iho ystävällisiä, mutta voi olla että vatsassa se ei polta ollenkaan niinkun mulla. mäkin olen ihan Suomalainen, tummempi vain kuin muut, ja jalka karvatkin kasvaa huimaa vauhtia. kainaloissa ja jaloissa oon tyytynyt sheivaamiseen. mutta käsi karvat (mulla on käsikarvat aika pitkät) ja vatsa karvat poistan just noilla aineilla. tosiaan kun jaksaa alussa käyttää sitä ainetta tarpeeks usein ne vähenee ja huomaan että mulla nykyään saatta kuukauden sisällä ilmestyä yksi pieni raukka tumma karva mahaan, ja sen vain nyppäsen juurineen irti. mua itseä ärsyttää just se kun Suomessa se on aina joku hormonaalinen häiriö. Hassua että 90% etelä amerikkalaisita ja muista tummemmista naisista sitten kärsii tästä "hormonaalisesta häiriöistä",heh. sehän on eri asia jos oikeesti kasvaa kunnon parta ja poski karvat ja selkä karvat sun muut naisella. mutta vatsa, jalat, kasvoissa hieman, jopa rinnoissa on ihan normaalia :) ole vaan ylpeä että olet tumma ja erotut joukosta :) olet varmasti kaunis :)

        "mua itseä ärsyttää just se kun Suomessa se on aina joku hormonaalinen häiriö."

        Kuka on muka väittänyt että AINA, JOSKUS syynä voi olla hormonihäiriö sillä harvoin suomalaisilla akoilla kasvaa mahassa paksuja tummia karvoja. Jos niitä karvoja kasvaa aivan helvetisti niin kai sitä ainakin kannattaa ensin selvittää johtuuko se karvankasvu perinnöllisistä vai joistain muista syistä. Sinua taitaa lähinnä ärsyttää se että olet luonnostasi tuollainen "apina" kun noin vaahtoat.


      • ennen yksinäinen epätoivoin...
        tumma&kaunis kirjoitti:

        tottakai se tekee epavarmaksi, mutta ajan myöten siihenkin tottuu. itse "löysin" nuo karvat viitisen vuotta sitten ja oon pari kertaa vuodessa tullut sheivattuakin kun on kiiressä lähteny johonkin napa paljaana. mutta musta itsestä tuntuu että ne on vähentynyt selvästi siitä kun aloin käyttää noita aineita muutama vuosi sitten. itse tuon Nairin Afrikasta (intialaisista liikkeistä)mutta se taitaa olla Englantilaista. tosin Veet on varmasti yhtä hyvä,(luulen että parempaakin) itse vaan sain suosituksen Intialaisilta tutuilta kun Veetiä ei niin paljon sinne tuotu. Ero on että Nair huuhdotaan pois ja Veet vedetään sillä lastalla. Jos maltat "kasvattaa" (heh kuulostaa hassulta) ne tarpeeksi pitkiks voit kokeilla Veetin Vaha liuskojakin. Alussa sitä voi joutua useammin käyttää, esim pari kertaa viikossa jos kasvaa nopeaan (Nair annetaan olla iholla 10min),mutta se aine jotenkin kai tuhoaa karvan juuret koska nykyään kerran kuussa tai parissa riittää. sitkeimmät pinsetillä irti! mutta älä anna siitä tulla liian iso ongelma ittelle. suurinosa ei edes niitä näe, paitsi tietysti ne jotka on kaikista ympärillä olevista ihmisistä kriittisiä omasta huonosta itsetunnosta johtuen. onnea sulle :)

        Kiitoksia, kun näit vaivan, että vastasit. Olen minä niitä vahaliuskojakin kerran kokeillut, mutta ei tosiaan ollut karvat niin pitkiä, että siitä silleen olisi apua ollut... jäi vain ikävä jälki,joka ei meinannut lähteä pois. Iho selvästi ärtyi. Eipä niitä ole tuolle alueelle tarkoitettukaan.
        Kerran ajoin koneella tuosta navan seudulta ja siitä nämä tummahkot karvat ovatkin varmaan peräisin. Ei ne nyt niin tummia ole jne. että epäilisin edes hormonaalista häiriötä... lähinnä syy on siinä, kun on poistanut ne vähäiset väärällä tavalla, että ne on sitten innostunut entisestään. Sillä ei minulla todellakaan kasvoissa kasva "miehistä" karvaa jne. Selässä on kyllä jonkin verran,mutta onhan sitä kaikilla naisilla sellaista vaaleata karvaa. En ole tiennytkään, että se Veet-salva saattaisi olla noinkin tehokasta. Innostuttaako se sitten karvankasvua aluksi entisestään? kannattaisi kokeilla varmaan pienelle alueelle ensinnä? Kuinka kauan sinä sitä voidetta olet sitten käyttänyt ja kuinka usein, että olet päässyt nykyiseen tulokseen? Onko vatsanseudun karva ongelma kadonnut siis? Niitä muutamaa haiventa lukuunottamatta? Minulla tuo karva ei ole niin hirveen tummaa, eikä paksua, mutta ei vaaleatakaan... huomaa tehneensä jotain väärin. Sillä lähtö tilanne oli muistaakseni toisenlainen... Kiitokset sinulle. Enköhän minä näillä eväillä jo pitkillä pääse.


      • tumma&kaunis
        ............... kirjoitti:

        "mua itseä ärsyttää just se kun Suomessa se on aina joku hormonaalinen häiriö."

        Kuka on muka väittänyt että AINA, JOSKUS syynä voi olla hormonihäiriö sillä harvoin suomalaisilla akoilla kasvaa mahassa paksuja tummia karvoja. Jos niitä karvoja kasvaa aivan helvetisti niin kai sitä ainakin kannattaa ensin selvittää johtuuko se karvankasvu perinnöllisistä vai joistain muista syistä. Sinua taitaa lähinnä ärsyttää se että olet luonnostasi tuollainen "apina" kun noin vaahtoat.

        Hohhoh: tiedoksi sulle.... olen malli ja hyväpalkkainen sellainen.... eli "apina" on katsojan silmissä.... eli hyvää loppuelämää sulle "massatuotanto"....


      • *tähtityttönen*

        Moi! Onko kellään tietoa mikä tarkalleen on ton Veetin aineen nimi, jota pursotetaan tuubista ja huuhdellaan pois? Olis kiva kokeilla sitä.

        Itelleni on tullut positiivisia ajatuksia, kun oon lueskellut täällä, että muillakin kasvaa mahassa tummia karvoja. Kävin kerran lääkärillä ja sain Diane Novia, mutta niillä alkoi pää sekoamaan vaikka karvat kyllä lähti. En enää koskaan ota mitään hormonihoitojuttuja! Toinen lääkäri sitten myöhemmin sanoi, että karvoitukseni on kuulemma normaalia ja on yleistä, että naisilla kasvaa paljonkin karvoja. Mulla onneksi suurin osa karvoista vaaleita, mutta niitä on kasvoissa (ohutta untuvaa leuassa, poskilla ja ylähuulen päällä...joskus jokunen tumma karva kasvaa leukaan, mutta pinseteillä nypin pois.), käsivarsissa ja myös selässä. Tosin niitä ei juuri näe. Kai se on sitten normaalia? Mahassa mulla kasvaa tummia karvoja pieni viiva melkein napaan asti, mutta tähän asti oon antanut niiden olla, vaikka ne kyllä häiritsee jonkin verran. Muita karvoja oon poistellut vahalla ja epilaattorilla. Nykyään oon aika sinut karvojeni kanssa. Eipä miehetkään oo niitä toistaseksi pelännyt. :)

        Hymyä syksyyn kaikille!


    • ........

      Kannattaisiko kokeilla vaalennusaineita?
      Itse painiskelin saman ongelman kanssa, minulle eivät diane novat tehonneet. Keksin sitten vaalentaa vatsan alueen karvat, koska nyppimistä sai tehdä koko ajan ja se ärsytti ihoani.. Olen ihan sinut karvojeni kanssa nyt, varsinkin kun ne eivät ole tummia.

      • *tähtityttönen*

        Vaalennuksesta sen verran, että millä aineella vaalensit karvat? Ella Bachella on joku vaalennusaine, mutta sitä on käyty kyselemässä kemikalioista ja sen maahantuonti on tällä hetkellä loppunut:(...lisätietoa siitä tulee luultavimmin myöhemmin. Oon kuullut, että hiusväreillä myös jotkut ovat vaalentaneet. Vaalennan muutamat mahakarvani heti, kun löydän sopivan aineen!! :D


      • ~?~

        nii eli tahtoisin vaan tietää, että mitä vaalennus ainetta olet käyttänyt ja mistä sitä saa :)


      • ....
        *tähtityttönen* kirjoitti:

        Vaalennuksesta sen verran, että millä aineella vaalensit karvat? Ella Bachella on joku vaalennusaine, mutta sitä on käyty kyselemässä kemikalioista ja sen maahantuonti on tällä hetkellä loppunut:(...lisätietoa siitä tulee luultavimmin myöhemmin. Oon kuullut, että hiusväreillä myös jotkut ovat vaalentaneet. Vaalennan muutamat mahakarvani heti, kun löydän sopivan aineen!! :D

        juu, siis olen vaalentanut ihan hiusten vaalennusaineilla. tällä hetkellä suosin rial-nimistä vaalennusainetta, joka maksaa vain jotain 3 euroa /pkt. rialia myydään ainakin tarjoustaloissa. ihan hyvin toiminut, paitsi aika tiheesti pitää vielä värjäillä kun karva kasvaa koko ajan. mutta ihan virallisesti ihokarvoille tarkoitettua vaalennusainetta myydään stockalla, en muista nimeä, kuullut olen vain..


    • sama

      täällä.. itse olen mennyt epilaattorin kanssa vähän sinne tänne hosumaan ja enpä tiennyt sitä että epilaattori ei niihin ohuimpiin karvoihin pääse käsiksi vaan katkaisee ne ja niin siinä tietenkin kävi että reidet, selkä, vatsa ja kädet puskee tummaa pitkää karvaa. en kestä tätä. ihan kamalan näköistä.
      kunpa vaan voisi olla luonnostaan karvaton tai edes vaaleaverikkö! ei voi elää täysillä kun aina täytyisi olla karvoja poistamassa eikä hullukaan sellaista jaksa..

      • sitähän se on....

        Omia mokiaan saa katua, ja sit ku epätoivossaan yrittää päästä eroon niistä, niin homma vaan pahenee. Ja mieli mustenee. Tuo on kyllä harvinaisen totta mullekin, että ei voi elää normaalia elämää, ku aina vaan saa miettiä noita karvoja... pitäis vaan antaa olla, kunnes keksii jonkun oikeesti hyvän keinon, päästä niistä eroon. Eikä sortuu kokeileen kaikkee mitä matkalle sattuu... lopputulos on yleensä vain entistä huonompi. Muttaku sitä käy kovin epätoivosex välistä, ja sit menee tekeen jotain tyhmää hetken hyvän olon toivosssa.


    • Anonyymi

      no juu et oo ainoo mulki on mahakarvoja oon yrittäny sheivaa niitä mutta ei lähe millään et oisko kellää mitää keinoo miten ne saa oikeesti pois ku sheivaamisellakaa ei saa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1649
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1421
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1119
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1081
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      981
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 5
      955
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe