Jyri Honkavaara

rrratsiaaa!

Tyyppi tietämäni mukaan tippui parvekkeelta, vammautui ja kuoli myöhemmin. Osaisko joku kertoa aiheesta tarkemmin?

95

45709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika joo

      Kaikki kunnia Jyri Honkavaaralle, mutta sä puhut nyt siitä Terveiden Käsien rumpalista. Se tippui parvekkeelta ja kuoli.

    • Jore

      Tässä ois sulle infoa uudesta RATSIA-tuotoksesta!

      http://www.sunpoint.net/~raivopaat/ratsia.htm

      Joo, ja olen kuullut tuon aivan saman tarinan kuin sinä, ja sanoisin että se pitää 95 prosenttisesti paikkansa! Tapahtui muistaakseni vielä Helsingissä!

      • mie vaa

        jyri seukkas miun kummin kaa useamman vuoden.muistaakseni jyri kuoli syöpään tms..voin kyllä tarkistaa asian:)se oli aika traaginen tapaus..!


      • blow up
        mie vaa kirjoitti:

        jyri seukkas miun kummin kaa useamman vuoden.muistaakseni jyri kuoli syöpään tms..voin kyllä tarkistaa asian:)se oli aika traaginen tapaus..!

        Jos vain jaksat niin tarkista asia, pliis :). Olis aika tärkeää mulle, ja varmaan muillekkin Ratsian faneille.. epätietoisuus on meinaan todella häiritsevää..

        Jos saisit selville samalla, että millon Jyri putosi sieltä parvekkeelta (siis vuosi) ja missä? Ja sitten myös että milloin Jyrin kuolema tapahtui? Ja tietty kaikkea muutakin pikkutietoa jos saat selville niin kerro.. kaikki tieto kiinnostaa kyllä :)

        Kiitos...


      • mie vaan..
        blow up kirjoitti:

        Jos vain jaksat niin tarkista asia, pliis :). Olis aika tärkeää mulle, ja varmaan muillekkin Ratsian faneille.. epätietoisuus on meinaan todella häiritsevää..

        Jos saisit selville samalla, että millon Jyri putosi sieltä parvekkeelta (siis vuosi) ja missä? Ja sitten myös että milloin Jyrin kuolema tapahtui? Ja tietty kaikkea muutakin pikkutietoa jos saat selville niin kerro.. kaikki tieto kiinnostaa kyllä :)

        Kiitos...

        valitettavasti en voi kertoa enempää.kysyin jyrin kuolemasta isältäni joka sanoi että ei voi kertoa enempää koska ei ole ihan varma asiasta,ja siksi koska se on aika henkilökohtainen asia,mutta jos saan enemmän tietoa ja varmuuden että miten jyri oikeasti kuoli niin kerron kyllä sitten:)
        mie en ite oo kuunnellu hirveesti ratsiaa.sanokaa joitain hyviä biisejä ratsialta!


      • blow up
        mie vaan.. kirjoitti:

        valitettavasti en voi kertoa enempää.kysyin jyrin kuolemasta isältäni joka sanoi että ei voi kertoa enempää koska ei ole ihan varma asiasta,ja siksi koska se on aika henkilökohtainen asia,mutta jos saan enemmän tietoa ja varmuuden että miten jyri oikeasti kuoli niin kerron kyllä sitten:)
        mie en ite oo kuunnellu hirveesti ratsiaa.sanokaa joitain hyviä biisejä ratsialta!

        Okei.. ei voi mitään. Ehkä ihan ymmärrettävää, että ei mitään virheellisiä huhuja lähtisi liikkeelle jne.

        Niitä biisejä:

        (Mä haluun) R-E-Aktion!
        Täältä tulee yö
        Tämä hetki ja tulevaisuus
        Ihohygieniaa (Buzzcocksin Breakdown-käännös)
        Päiviä ja öitä
        Yksin
        Idolit
        Rudi's reggae
        Elämän syke

        ja tietysti se suurin hitti, eli Lontoon skidit...

        Oikeastaan koko eka LP (Ratsia), ja suurin osa tokasta (Elämän syke) on aivan loistavaa materiaalia. Kolmannellä LP:llä (Jäljet) onkin sitten sellasta vähän taiteellisempaa kamaa, syntikoita ja sen sellasta.. hyvää musaa kuitenkin. "Blow up" ja "Eilisen jälkeen" esimerkiks on aika hyviä kappaleita siltä levyltä..


      • mie vaan..
        blow up kirjoitti:

        Okei.. ei voi mitään. Ehkä ihan ymmärrettävää, että ei mitään virheellisiä huhuja lähtisi liikkeelle jne.

        Niitä biisejä:

        (Mä haluun) R-E-Aktion!
        Täältä tulee yö
        Tämä hetki ja tulevaisuus
        Ihohygieniaa (Buzzcocksin Breakdown-käännös)
        Päiviä ja öitä
        Yksin
        Idolit
        Rudi's reggae
        Elämän syke

        ja tietysti se suurin hitti, eli Lontoon skidit...

        Oikeastaan koko eka LP (Ratsia), ja suurin osa tokasta (Elämän syke) on aivan loistavaa materiaalia. Kolmannellä LP:llä (Jäljet) onkin sitten sellasta vähän taiteellisempaa kamaa, syntikoita ja sen sellasta.. hyvää musaa kuitenkin. "Blow up" ja "Eilisen jälkeen" esimerkiks on aika hyviä kappaleita siltä levyltä..

        paljon kiitoksia!ootko muuten kuunnellu advertsia?jos oot niin onko se susta hyvä?mie oon kuullut vaan vähäsen mm.bored teenagers,on muuten tosi hyvä biisi!


      • blow up
        mie vaan.. kirjoitti:

        paljon kiitoksia!ootko muuten kuunnellu advertsia?jos oot niin onko se susta hyvä?mie oon kuullut vaan vähäsen mm.bored teenagers,on muuten tosi hyvä biisi!

        No, olihan tuo kappale kuunneltava kun mainitsit, ja aika hyvältähän se kuulosti... mitäs muita hyviä biisejä niiltä löytyisi..?

        En tuota Advertsia siis ole kuunnellut oikeastaan ollenkaan. Ainoa kosketus siihen on mulla ollu Kollaa Kestään Yhden soinnun ihme, joka on One chord wonders-kappaleesta käännös.

        Kollaalla muuten on myös sellanen kappale kun Adverts blues: "..on Adverts tietysti bändeistä parhain, sehän opetettiin jo koulussa varhain//ei pärjää heille Pistols eikä Ramo, mutta heihin verrattuna ??:kin on mamo.."

        (mitäköhän tuossa kysymysmerkkikohdassa lauletaan..?)


      • mie vaan..
        blow up kirjoitti:

        No, olihan tuo kappale kuunneltava kun mainitsit, ja aika hyvältähän se kuulosti... mitäs muita hyviä biisejä niiltä löytyisi..?

        En tuota Advertsia siis ole kuunnellut oikeastaan ollenkaan. Ainoa kosketus siihen on mulla ollu Kollaa Kestään Yhden soinnun ihme, joka on One chord wonders-kappaleesta käännös.

        Kollaalla muuten on myös sellanen kappale kun Adverts blues: "..on Adverts tietysti bändeistä parhain, sehän opetettiin jo koulussa varhain//ei pärjää heille Pistols eikä Ramo, mutta heihin verrattuna ??:kin on mamo.."

        (mitäköhän tuossa kysymysmerkkikohdassa lauletaan..?)

        no se one chord wonders on tosi hyvä biisi.kannattaa se kuunnella jos et oo viel kuunnellu!ja sit tietty advertsin tunnetuin biisi eli gary gilmores eyes.oot saattanut kuulla sen.ei miul täs muita tuu mieleen ku en itekkään oo sitä hirveesti kuunnellut.
        entäs ootko kuunnellu damnediä?
        ois kätevämpää mailailla..onks siul sähköposti osotetta?miun sähköposti osote on [email protected] kirjotella sinne jos haluut:)


      • peewee
        mie vaan.. kirjoitti:

        no se one chord wonders on tosi hyvä biisi.kannattaa se kuunnella jos et oo viel kuunnellu!ja sit tietty advertsin tunnetuin biisi eli gary gilmores eyes.oot saattanut kuulla sen.ei miul täs muita tuu mieleen ku en itekkään oo sitä hirveesti kuunnellut.
        entäs ootko kuunnellu damnediä?
        ois kätevämpää mailailla..onks siul sähköposti osotetta?miun sähköposti osote on [email protected] kirjotella sinne jos haluut:)

        Advertsin lp: crossiing the red sea on aivan loistava. Levyltä löytyy one chord wonders, bored teenagers, bombsite boy ja no time to be 21 muun muassa. Kannattaa hankkia kuunteluun, mikäli vanhasta punkista pitää.

        Tämän levyn jälkeen Adverts ei enää oikein loistanut, vaan seuraava levy oli jo aika tylsää tavaraa.


      • Television*s over
        peewee kirjoitti:

        Advertsin lp: crossiing the red sea on aivan loistava. Levyltä löytyy one chord wonders, bored teenagers, bombsite boy ja no time to be 21 muun muassa. Kannattaa hankkia kuunteluun, mikäli vanhasta punkista pitää.

        Tämän levyn jälkeen Adverts ei enää oikein loistanut, vaan seuraava levy oli jo aika tylsää tavaraa.

        No onhan tolla tokalla levylläkin omat huippuhetket,mut tosiaan suurinosa on aika mitäänsanomatonta.

        Yhtyeen basista Gaye Adverts on aika söpön näköinen typsykkä : )


      • aaa


      • joo
        Television*s over kirjoitti:

        No onhan tolla tokalla levylläkin omat huippuhetket,mut tosiaan suurinosa on aika mitäänsanomatonta.

        Yhtyeen basista Gaye Adverts on aika söpön näköinen typsykkä : )

        http://www.sewercide.ee/klla-ad1.jpg


      • Broidi
        mie vaa kirjoitti:

        jyri seukkas miun kummin kaa useamman vuoden.muistaakseni jyri kuoli syöpään tms..voin kyllä tarkistaa asian:)se oli aika traaginen tapaus..!

        Moi,

        En yleensä kommentoi keskusteluja, joissa Jyrin musiikkia ja uraa käydään läpi, mutta haluaisin oikaista pari asiaa.

        Jyri ei kuollut syöpään. Tuossa parvekeasiassa on on kyllä osuus totuudesta, mutta Jyri jaksoi kyllä tehdä musiikkia pitkään tuon jälkeenkin. mutta vaikutuksensa tapauksella Jyrin poismenoon oli tietysti.

        Itse kävin Ratsian ensimmäisen puoliskon aikana keikoilla aina silloin tällöin ja meno oli kyllä todella kovaa. Tuohon aikaan musiikin message tuntui tarjoavan oikeastikin sisältöä monelle. Loppuaikojen musiikki ei iskenyt minulle samalla tavalla.

        Jyri täyttäisi ensi kuun 16. päivä 47 vuotta. Jyri on haudattu Hietaniemen hautausmaalle.

        Kaikkea hyvää teille kaikille, jotka löytävät Jyrin musiikista sisältöä tähän kaikkeen harmaaseen varsinkin tähän vuodenaikaan.

        Mistäkö tiedän nämä asiat? Olen Jyrin pikkubroidi.

        Hyvää Itsenäisyypäivää ja Joulun odotusta kaikille!

        Terveisin

        Pikkubroidi


      • Pasi Kuusjärvi
        Broidi kirjoitti:

        Moi,

        En yleensä kommentoi keskusteluja, joissa Jyrin musiikkia ja uraa käydään läpi, mutta haluaisin oikaista pari asiaa.

        Jyri ei kuollut syöpään. Tuossa parvekeasiassa on on kyllä osuus totuudesta, mutta Jyri jaksoi kyllä tehdä musiikkia pitkään tuon jälkeenkin. mutta vaikutuksensa tapauksella Jyrin poismenoon oli tietysti.

        Itse kävin Ratsian ensimmäisen puoliskon aikana keikoilla aina silloin tällöin ja meno oli kyllä todella kovaa. Tuohon aikaan musiikin message tuntui tarjoavan oikeastikin sisältöä monelle. Loppuaikojen musiikki ei iskenyt minulle samalla tavalla.

        Jyri täyttäisi ensi kuun 16. päivä 47 vuotta. Jyri on haudattu Hietaniemen hautausmaalle.

        Kaikkea hyvää teille kaikille, jotka löytävät Jyrin musiikista sisältöä tähän kaikkeen harmaaseen varsinkin tähän vuodenaikaan.

        Mistäkö tiedän nämä asiat? Olen Jyrin pikkubroidi.

        Hyvää Itsenäisyypäivää ja Joulun odotusta kaikille!

        Terveisin

        Pikkubroidi

        Terveiset pikku-broidille pitkästä aikaa
        täältä Lapista.
        Samoin kaikille meidän faneille,vanhoille ja uusille.
        Mukavaa,että biisit soivat ja merkitsevät ihmisille jotain!
        Ei tehty turhaa duunia.
        Pikku-broidille hyvät jatkot!

        Pasi


      • Elostelija
        Pasi Kuusjärvi kirjoitti:

        Terveiset pikku-broidille pitkästä aikaa
        täältä Lapista.
        Samoin kaikille meidän faneille,vanhoille ja uusille.
        Mukavaa,että biisit soivat ja merkitsevät ihmisille jotain!
        Ei tehty turhaa duunia.
        Pikku-broidille hyvät jatkot!

        Pasi

        Hei,

        Kiva kun artistin läheisiä liikkuu täällä kirjoittamassa. Wikipediassa on viitattu tähän keskusteluun lähteenä Jyri Honkavaaran kohdalla, koska netistä ei ilmeisesti kovin paljon tietoa löydy. Tällä hetkellä artistin tiedot ovat ainakin vielä melko puutteellisia, joten voisiko joku hänet tunteva käydä niitä täydentämässä, niin saadaan fakta-aineisto yhteen paikkaan. Tietoja voi muuttaa kuka vain ilman rekisteröintiä. Kiitokset jo etukäteen!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyri_Honkavaara


      • JaanaW
        Broidi kirjoitti:

        Moi,

        En yleensä kommentoi keskusteluja, joissa Jyrin musiikkia ja uraa käydään läpi, mutta haluaisin oikaista pari asiaa.

        Jyri ei kuollut syöpään. Tuossa parvekeasiassa on on kyllä osuus totuudesta, mutta Jyri jaksoi kyllä tehdä musiikkia pitkään tuon jälkeenkin. mutta vaikutuksensa tapauksella Jyrin poismenoon oli tietysti.

        Itse kävin Ratsian ensimmäisen puoliskon aikana keikoilla aina silloin tällöin ja meno oli kyllä todella kovaa. Tuohon aikaan musiikin message tuntui tarjoavan oikeastikin sisältöä monelle. Loppuaikojen musiikki ei iskenyt minulle samalla tavalla.

        Jyri täyttäisi ensi kuun 16. päivä 47 vuotta. Jyri on haudattu Hietaniemen hautausmaalle.

        Kaikkea hyvää teille kaikille, jotka löytävät Jyrin musiikista sisältöä tähän kaikkeen harmaaseen varsinkin tähän vuodenaikaan.

        Mistäkö tiedän nämä asiat? Olen Jyrin pikkubroidi.

        Hyvää Itsenäisyypäivää ja Joulun odotusta kaikille!

        Terveisin

        Pikkubroidi

        Hei pikkubroidi,

        et varmaankaan muista minua, mutta olen se tyttö Hesasta, jonka perheella oli/on mökki Pihtiputaalla. Kesät olivat varmaankin 1975 ja 1976 kun Jyrin kanssa seurusteltiin. Talvi oltiin kirjeenvaihdossa ja uutena vuotena Jyri oli Helsingissä. Minulla on todella hyviä muistoja Jyristä.
        Muutama kesä sitten kävin Hietaniemen hautausmaalla sukuni haudalla. Lähtiessäni huomasin sukuni haudan takana olevassa kivessä nimen Jyri Honkavaara. Muistin, että Jyri oli syntynyt 16.1.1960. Aikamoinen sattuma.
        Käyn edelleen ainakin kerran kesässä Putaalla ja aina on Jyri mielessa vaikka aikaa on kulunut...
        Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.


      • M Viro
        Pasi Kuusjärvi kirjoitti:

        Terveiset pikku-broidille pitkästä aikaa
        täältä Lapista.
        Samoin kaikille meidän faneille,vanhoille ja uusille.
        Mukavaa,että biisit soivat ja merkitsevät ihmisille jotain!
        Ei tehty turhaa duunia.
        Pikku-broidille hyvät jatkot!

        Pasi

        Todellakin olette tehneet hyvää musiikkia.. itse kuuntelen ratsian biisejä ja jotkut kolahtavat oikein hyvin... faija ei vaan oikeen ymmärrä miten mä jaksan kuunnella koko ajan samaa bändiä ja samoja biisejä... se varmaan on tullut vanhaks :D mutta terveiset jyrin pikku broidille ja pasille :D hyvää kesää...

        PS: meilläpä on vielä tallella Kloonatun sukupolven Masterit :D


      • M viro
        M Viro kirjoitti:

        Todellakin olette tehneet hyvää musiikkia.. itse kuuntelen ratsian biisejä ja jotkut kolahtavat oikein hyvin... faija ei vaan oikeen ymmärrä miten mä jaksan kuunnella koko ajan samaa bändiä ja samoja biisejä... se varmaan on tullut vanhaks :D mutta terveiset jyrin pikku broidille ja pasille :D hyvää kesää...

        PS: meilläpä on vielä tallella Kloonatun sukupolven Masterit :D

        jos pikku broidi tai pasi voisi vähän laittaa mailiin missäpäin hietaniemee jyrin hauta on niin olisin todella kiitollinen..


      • sivusta seurannut
        Elostelija kirjoitti:

        Hei,

        Kiva kun artistin läheisiä liikkuu täällä kirjoittamassa. Wikipediassa on viitattu tähän keskusteluun lähteenä Jyri Honkavaaran kohdalla, koska netistä ei ilmeisesti kovin paljon tietoa löydy. Tällä hetkellä artistin tiedot ovat ainakin vielä melko puutteellisia, joten voisiko joku hänet tunteva käydä niitä täydentämässä, niin saadaan fakta-aineisto yhteen paikkaan. Tietoja voi muuttaa kuka vain ilman rekisteröintiä. Kiitokset jo etukäteen!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyri_Honkavaara

        Kuulin että Jyri lopuksi kuoli huumeisiin...mutta tämä on kuulo puheita..joten en sano tätä varmaksi!! IKÄVÄÄ...


      • M.O.
        Broidi kirjoitti:

        Moi,

        En yleensä kommentoi keskusteluja, joissa Jyrin musiikkia ja uraa käydään läpi, mutta haluaisin oikaista pari asiaa.

        Jyri ei kuollut syöpään. Tuossa parvekeasiassa on on kyllä osuus totuudesta, mutta Jyri jaksoi kyllä tehdä musiikkia pitkään tuon jälkeenkin. mutta vaikutuksensa tapauksella Jyrin poismenoon oli tietysti.

        Itse kävin Ratsian ensimmäisen puoliskon aikana keikoilla aina silloin tällöin ja meno oli kyllä todella kovaa. Tuohon aikaan musiikin message tuntui tarjoavan oikeastikin sisältöä monelle. Loppuaikojen musiikki ei iskenyt minulle samalla tavalla.

        Jyri täyttäisi ensi kuun 16. päivä 47 vuotta. Jyri on haudattu Hietaniemen hautausmaalle.

        Kaikkea hyvää teille kaikille, jotka löytävät Jyrin musiikista sisältöä tähän kaikkeen harmaaseen varsinkin tähän vuodenaikaan.

        Mistäkö tiedän nämä asiat? Olen Jyrin pikkubroidi.

        Hyvää Itsenäisyypäivää ja Joulun odotusta kaikille!

        Terveisin

        Pikkubroidi

        Olenkin monesti miettinyt, mitä mahtaa kuulua Jyrille.(Ja muuten myös sinulle, kun olin joskus niin lätkässä...)Olin muinoin varmaan Ratsian joka keikalla Putaalla ja noita aikoja on mukava muistella. Kurjaa kuulla, että Jyrin tarina päättyi noin... Hyvät jatkot sinulle ja Pasille myös.
        Terv.M.O.


      • Jocka
        Elostelija kirjoitti:

        Hei,

        Kiva kun artistin läheisiä liikkuu täällä kirjoittamassa. Wikipediassa on viitattu tähän keskusteluun lähteenä Jyri Honkavaaran kohdalla, koska netistä ei ilmeisesti kovin paljon tietoa löydy. Tällä hetkellä artistin tiedot ovat ainakin vielä melko puutteellisia, joten voisiko joku hänet tunteva käydä niitä täydentämässä, niin saadaan fakta-aineisto yhteen paikkaan. Tietoja voi muuttaa kuka vain ilman rekisteröintiä. Kiitokset jo etukäteen!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyri_Honkavaara

        Paskana rumpalina ei kannattaisi puhua mitään kovista jätkistä.


      • Kukkurashamboo
        mie vaa kirjoitti:

        jyri seukkas miun kummin kaa useamman vuoden.muistaakseni jyri kuoli syöpään tms..voin kyllä tarkistaa asian:)se oli aika traaginen tapaus..!

        Totuus han on se että Jyri tippui rakennustelineiltä, ei parvekkeelta.


      • åke qwist
        JaanaW kirjoitti:

        Hei pikkubroidi,

        et varmaankaan muista minua, mutta olen se tyttö Hesasta, jonka perheella oli/on mökki Pihtiputaalla. Kesät olivat varmaankin 1975 ja 1976 kun Jyrin kanssa seurusteltiin. Talvi oltiin kirjeenvaihdossa ja uutena vuotena Jyri oli Helsingissä. Minulla on todella hyviä muistoja Jyristä.
        Muutama kesä sitten kävin Hietaniemen hautausmaalla sukuni haudalla. Lähtiessäni huomasin sukuni haudan takana olevassa kivessä nimen Jyri Honkavaara. Muistin, että Jyri oli syntynyt 16.1.1960. Aikamoinen sattuma.
        Käyn edelleen ainakin kerran kesässä Putaalla ja aina on Jyri mielessa vaikka aikaa on kulunut...
        Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

        Ei ole Jyrin nimeä hautakivessä.Tai sitten on kulunut pois.


      • Punk 77
        mie vaan.. kirjoitti:

        paljon kiitoksia!ootko muuten kuunnellu advertsia?jos oot niin onko se susta hyvä?mie oon kuullut vaan vähäsen mm.bored teenagers,on muuten tosi hyvä biisi!

        Hyviä biisejä mutta kuulostaa vähän kehnolta nykyään, johtuu paljolti huonosta rumpalista, jonka soitto tökeröä jopa studiossa.


      • TZuki-67
        blow up kirjoitti:

        No, olihan tuo kappale kuunneltava kun mainitsit, ja aika hyvältähän se kuulosti... mitäs muita hyviä biisejä niiltä löytyisi..?

        En tuota Advertsia siis ole kuunnellut oikeastaan ollenkaan. Ainoa kosketus siihen on mulla ollu Kollaa Kestään Yhden soinnun ihme, joka on One chord wonders-kappaleesta käännös.

        Kollaalla muuten on myös sellanen kappale kun Adverts blues: "..on Adverts tietysti bändeistä parhain, sehän opetettiin jo koulussa varhain//ei pärjää heille Pistols eikä Ramo, mutta heihin verrattuna ??:kin on mamo.."

        (mitäköhän tuossa kysymysmerkkikohdassa lauletaan..?)

        "...Damnedkin on mamo...sillä Gaye Adverd on mun jumalani..."


      • TZuki-67
        blow up kirjoitti:

        Okei.. ei voi mitään. Ehkä ihan ymmärrettävää, että ei mitään virheellisiä huhuja lähtisi liikkeelle jne.

        Niitä biisejä:

        (Mä haluun) R-E-Aktion!
        Täältä tulee yö
        Tämä hetki ja tulevaisuus
        Ihohygieniaa (Buzzcocksin Breakdown-käännös)
        Päiviä ja öitä
        Yksin
        Idolit
        Rudi's reggae
        Elämän syke

        ja tietysti se suurin hitti, eli Lontoon skidit...

        Oikeastaan koko eka LP (Ratsia), ja suurin osa tokasta (Elämän syke) on aivan loistavaa materiaalia. Kolmannellä LP:llä (Jäljet) onkin sitten sellasta vähän taiteellisempaa kamaa, syntikoita ja sen sellasta.. hyvää musaa kuitenkin. "Blow up" ja "Eilisen jälkeen" esimerkiks on aika hyviä kappaleita siltä levyltä..

        Ratsian ensimmäinen levy on kevyesti paras suomalainen punk-levy yhdessä Pelle Miljoona & 1980 Pelko ja vihan kanssa.


      • Pitkätukka-68
        TZuki-67 kirjoitti:

        Ratsian ensimmäinen levy on kevyesti paras suomalainen punk-levy yhdessä Pelle Miljoona & 1980 Pelko ja vihan kanssa.

        Mitä nyt vähän Rubberduckin suttuiset soundit häiritsee. Ois vaan pinänyt levyllä Pantsen tuottajana, kuten sinkuilla.
        Kakkoslevyllä Hipposen soundit oli kyllä loistavat.


      • ratsia_forever
        JaanaW kirjoitti:

        Hei pikkubroidi,

        et varmaankaan muista minua, mutta olen se tyttö Hesasta, jonka perheella oli/on mökki Pihtiputaalla. Kesät olivat varmaankin 1975 ja 1976 kun Jyrin kanssa seurusteltiin. Talvi oltiin kirjeenvaihdossa ja uutena vuotena Jyri oli Helsingissä. Minulla on todella hyviä muistoja Jyristä.
        Muutama kesä sitten kävin Hietaniemen hautausmaalla sukuni haudalla. Lähtiessäni huomasin sukuni haudan takana olevassa kivessä nimen Jyri Honkavaara. Muistin, että Jyri oli syntynyt 16.1.1960. Aikamoinen sattuma.
        Käyn edelleen ainakin kerran kesässä Putaalla ja aina on Jyri mielessa vaikka aikaa on kulunut...
        Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

        Jaana,
        Ole hyvä nyt =)


    • ggggGG...

      Voi vittu.. sinä popkornin -poika myyt jotain Ratsian vanhoja ääniteitä irc-galleriassa, että kuka maksaa niistä eniten.. Voi jumalauta eiköhän ne kuitenkin kuulu Jyrin pikkuveljelle.. kaikista eniten! Lahjoita ne hänelle..

      • Ssaatana

        IKÄVÄ JYRIÄ>3


    • Anu64
      • AaPee64

        Muistan bändin parilta kesältä Saapasjalkarockista nuoruusvuosiltani. Energiaa ja sanomaa riitti. Sanoma elää yhä ...


      • AaPee64 kirjoitti:

        Muistan bändin parilta kesältä Saapasjalkarockista nuoruusvuosiltani. Energiaa ja sanomaa riitti. Sanoma elää yhä ...

        Kävikö onnettomuus oikeasti näin että tippui telineeltä. Olen hyvin suruissani kun käyn läpi historiaa punklandian ohjelman kautta.Vanha pieru 65


    • miksei kerrota

      Mikseivät omaiset kerro totuutta Jyrin kuolemasta?
      Ihan vain siksi, ettei noinkin merkittävän rock-legendan elämäkerran loppupuoli jää huhujen ja arvailujen varaan.

      Surullinen tarina se varmaankin oli siitä lähtien kun Jyri Helsinkiin muutti, mutta kuitenkin. Eiköhän tuosta ole aikaa jo sen verran kulunut, että voisi totuuden kertoa.

      Ei se sitä asiaa miksikään muuta, että Jyrillä on paikka Suomi-rockin historiassa ja hänen biisinsä soivat monilla sydämissä loppuelämän.

      • kukaan?

        Parasta lapsille-suomipunk 1977-84 kirjassa eräs Ratsian soittaja kertoo että Jyri olisi sairastunut epilepsiaan ja saanut kohtauksen, kaatunut ja lyönyt päänsä minkä seurauksena kuollut. Mutta sama henkilö ei ole itsekkään tästä varma ja toivoo kirjassa että joku sen oikean version joskus kertoisi.


      • nuorpnuk
        kukaan? kirjoitti:

        Parasta lapsille-suomipunk 1977-84 kirjassa eräs Ratsian soittaja kertoo että Jyri olisi sairastunut epilepsiaan ja saanut kohtauksen, kaatunut ja lyönyt päänsä minkä seurauksena kuollut. Mutta sama henkilö ei ole itsekkään tästä varma ja toivoo kirjassa että joku sen oikean version joskus kertoisi.

        ainakin tajuan minkä takia omaiset ei kerro. Ratsia on aivan helveten kova bändi,rip Jyri.. :( Ratsian levy oli ensimmäinen punk levy mulla,ja vuosi oli jokuuu 2006..


    • Mr.Ramone

      Itsekin olen vain huhuja kuullut tuosta kuolemasta. Toisaalta en edes välitä, vaikka legenda olikin niin jos ei omaiset halua syytä kertoa, kunnioitan sitä. Jyri on edelleen silti monien mielessä ja legendaarinen tyyppi. Eikä Ratsian musiikki kuole koskaan.

      R.I.P. silti. Olisi varmasti saanut paljon aikaan, jos olisi elänyt pidempään.

      • pikkubroidi

        Koska tämä keskustelu edelleen velloo palstoilla nin toteaisin, että Jyri putosi parvekkeelta mikä aiheutti hänelle myöhemmin epilepsian tyyppisiä oireita, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti ollut epilepsiaa. Jyri soitti vielä sen jälkeen jonkin aikaa, mutta sai myöhemmin sairauskohtauksen asunnossaan, johon hän menehtyi.

        Vaikka olen tietysti jäävi arvioimaan, voin kuitenkin sanoa, että "kulta-aikoina" Ratsian keikoilla oli todella kova meno ja tuntui, että jengi sai musiikista toivoa omaan elämäänsä.

        T: Jyrin pikkubroidi


      • (:<:)
        pikkubroidi kirjoitti:

        Koska tämä keskustelu edelleen velloo palstoilla nin toteaisin, että Jyri putosi parvekkeelta mikä aiheutti hänelle myöhemmin epilepsian tyyppisiä oireita, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti ollut epilepsiaa. Jyri soitti vielä sen jälkeen jonkin aikaa, mutta sai myöhemmin sairauskohtauksen asunnossaan, johon hän menehtyi.

        Vaikka olen tietysti jäävi arvioimaan, voin kuitenkin sanoa, että "kulta-aikoina" Ratsian keikoilla oli todella kova meno ja tuntui, että jengi sai musiikista toivoa omaan elämäänsä.

        T: Jyrin pikkubroidi

        kiitos1


      • :)
        pikkubroidi kirjoitti:

        Koska tämä keskustelu edelleen velloo palstoilla nin toteaisin, että Jyri putosi parvekkeelta mikä aiheutti hänelle myöhemmin epilepsian tyyppisiä oireita, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti ollut epilepsiaa. Jyri soitti vielä sen jälkeen jonkin aikaa, mutta sai myöhemmin sairauskohtauksen asunnossaan, johon hän menehtyi.

        Vaikka olen tietysti jäävi arvioimaan, voin kuitenkin sanoa, että "kulta-aikoina" Ratsian keikoilla oli todella kova meno ja tuntui, että jengi sai musiikista toivoa omaan elämäänsä.

        T: Jyrin pikkubroidi

        oot ihana pikkubroidi


      • Armoo
        :) kirjoitti:

        oot ihana pikkubroidi

        Lauantaina 16.1 Jyrin syntymästä 50v. Huh, huh! Oi niitä aikoja, nuoruus pakkaa vahvoina muistoina päälle vaik mieli on nuori ja notkea edelleenkin. Kun metsästä maailmalle läksi oli monta kuoppaa, vaaraa ja houkutusta läpi käytävä. Ja just ja just kuiville selvittiin. Jyrille Hyvää Sinne! Saman vuosikerran Pihtiputaan naapuripitäjän entinen punk-henkinen poika.


      • joeyramone11
        Armoo kirjoitti:

        Lauantaina 16.1 Jyrin syntymästä 50v. Huh, huh! Oi niitä aikoja, nuoruus pakkaa vahvoina muistoina päälle vaik mieli on nuori ja notkea edelleenkin. Kun metsästä maailmalle läksi oli monta kuoppaa, vaaraa ja houkutusta läpi käytävä. Ja just ja just kuiville selvittiin. Jyrille Hyvää Sinne! Saman vuosikerran Pihtiputaan naapuripitäjän entinen punk-henkinen poika.

        hyväkö toiki tuli nyt selväks ko liikkuu erilaisia huhuja. Musiikki ja Jyri merkkaa monelle paljo. minusta ratsiaa kuuluu kunnioittaa enemmän, suomen yks merkkittävimmistä bändeistä. Kiitti tiedosta :)


      • THNKY
        pikkubroidi kirjoitti:

        Koska tämä keskustelu edelleen velloo palstoilla nin toteaisin, että Jyri putosi parvekkeelta mikä aiheutti hänelle myöhemmin epilepsian tyyppisiä oireita, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti ollut epilepsiaa. Jyri soitti vielä sen jälkeen jonkin aikaa, mutta sai myöhemmin sairauskohtauksen asunnossaan, johon hän menehtyi.

        Vaikka olen tietysti jäävi arvioimaan, voin kuitenkin sanoa, että "kulta-aikoina" Ratsian keikoilla oli todella kova meno ja tuntui, että jengi sai musiikista toivoa omaan elämäänsä.

        T: Jyrin pikkubroidi

        Jos oikeasti olet Jyrin-broidi niin suuri kiitos!
        Ikävää että vanhennutaan fyysisesti mutta henkisesti vielä siellä "parhaimmassa iässä"
        ei siis nuoruudessa, aktiviteetti jatkuu vielä.


      • Punkkari evp
        pikkubroidi kirjoitti:

        Koska tämä keskustelu edelleen velloo palstoilla nin toteaisin, että Jyri putosi parvekkeelta mikä aiheutti hänelle myöhemmin epilepsian tyyppisiä oireita, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti ollut epilepsiaa. Jyri soitti vielä sen jälkeen jonkin aikaa, mutta sai myöhemmin sairauskohtauksen asunnossaan, johon hän menehtyi.

        Vaikka olen tietysti jäävi arvioimaan, voin kuitenkin sanoa, että "kulta-aikoina" Ratsian keikoilla oli todella kova meno ja tuntui, että jengi sai musiikista toivoa omaan elämäänsä.

        T: Jyrin pikkubroidi

        Onko siis se että Jyri joutui putoamisen jälkeen pysyvästi rulllatuoliin pelkkä urbaanilegenda?
        Mikäli oikein muistan niin Petri Tiili joka tunnetaan myös nimellä Pelle Miljoona, väittää näin omassa kirjassaan.

        Minulle Ratsian ensimmäinen levy oli aikoinaan todella kova juttu, asuin siihen aikaan pikkukaupungissa Tampereen seudulla enkä nähnyt Ratsiaa ikinä livenä, mutta se esikoislevy pyöri lautasella joka ikinen päivä ja yleensä useammin kun kerran tai kaksi.

        Siinä missä Pelle oli lopultakin vain kansakoulunopettaja ja vanha hippi joka keräsi nuorilta rahat pois niin Jyri ja Ratsia olivat ihan oikeaa nuorisoa jotka tekivät musiikkia toisille nuorille, siinä on iso ero.
        Ratsian tekstit kertoivat kaunistelematta ja suoraan sen mitä oli olla nuori pienellä paikkakunnallla 70-luvun loppupuolella. Toisaalta Ratsia edustaa ajattomuutta ja yhä edelleen moni kasvukipujen kanssa painiskeleva teini löytää Ratsian ja yhä edelleen musiikki puhuttelee nuoria ihmisiä ihan yhtä vahvasti kun silloin kauan sitten.

        Kun Pasi Kuusijärvikin vilahti vuosia sitten tässä keskustelussa niin erityiskiitos myös hänelle, Pasin rooli Ratsiassa oli suuri ja Pasi oli minulle suuri idoli pitkän aikaa.


      • Punkkari evp
        Punkkari evp kirjoitti:

        Onko siis se että Jyri joutui putoamisen jälkeen pysyvästi rulllatuoliin pelkkä urbaanilegenda?
        Mikäli oikein muistan niin Petri Tiili joka tunnetaan myös nimellä Pelle Miljoona, väittää näin omassa kirjassaan.

        Minulle Ratsian ensimmäinen levy oli aikoinaan todella kova juttu, asuin siihen aikaan pikkukaupungissa Tampereen seudulla enkä nähnyt Ratsiaa ikinä livenä, mutta se esikoislevy pyöri lautasella joka ikinen päivä ja yleensä useammin kun kerran tai kaksi.

        Siinä missä Pelle oli lopultakin vain kansakoulunopettaja ja vanha hippi joka keräsi nuorilta rahat pois niin Jyri ja Ratsia olivat ihan oikeaa nuorisoa jotka tekivät musiikkia toisille nuorille, siinä on iso ero.
        Ratsian tekstit kertoivat kaunistelematta ja suoraan sen mitä oli olla nuori pienellä paikkakunnallla 70-luvun loppupuolella. Toisaalta Ratsia edustaa ajattomuutta ja yhä edelleen moni kasvukipujen kanssa painiskeleva teini löytää Ratsian ja yhä edelleen musiikki puhuttelee nuoria ihmisiä ihan yhtä vahvasti kun silloin kauan sitten.

        Kun Pasi Kuusijärvikin vilahti vuosia sitten tässä keskustelussa niin erityiskiitos myös hänelle, Pasin rooli Ratsiassa oli suuri ja Pasi oli minulle suuri idoli pitkän aikaa.

        Ps. Kirjoitin epähuomiossa ex-idolini nimen väärin :) Kysymyksessä on tietenkin Pasi KUUSjärvi eikä suinkaan KUUSIjärvi.


    • Johnny Rocker

      Jyri oli loistava laulaja, biisintekijä ja esiintyjä. Me vanhat punkit muistamme aina Jyriä. Joskus tuntui, että Hefty Loadin heput ja muut hesalaiset ei oikein osanneet arvostaa Ratsiaa ja Jyriä, joka oli kotoisin Pihtiputaalta...
      Kannattaa muuten kaivaa esiin jostain Jyrin ainoa soolosingle, jolla Jyri tulkitsee upeasti lähes goottimeiningillä Kirkan tunnetuksi tekemän Leijat -biisin. Ihan vaan kuriositeettina. Mutta makee versio.

      • Punkkari s. -60

        Ratsia kolahti minuun nuorena kaksikymppisenä tyttönä. Eritiyisesti Ole hyvä nyt -kappale. Siinä oli sitä nuoren ihmisen draivia ja hämmennystä uusien asioiden edessä. Leijat -kappale on hieno tulkinta ja Täältä tulee yö on komea kappale. Nuoruutta on ikävä aina joskus.


      • ent pihtiputaalainen

        Eikös Jyri ollut aika pahasti huumeriippuvainen jo Helsinkiin muuttaessaan. Sääli, olisi varmasti saanut muuten paljon hyvää musiikkia aikaan. Ilman Hefty loadseja. Mitähän heille mahtaa kuulua, eivät tainneet musiikin teolla itseensä elättää nekään. Nuorille tiedoksi: Drugs suck.
        Onko kellään tietoa palasiko Jyri Pihtiputaalle enää koskaan, edes käymään?


      • Pitkätukka-68
        ent pihtiputaalainen kirjoitti:

        Eikös Jyri ollut aika pahasti huumeriippuvainen jo Helsinkiin muuttaessaan. Sääli, olisi varmasti saanut muuten paljon hyvää musiikkia aikaan. Ilman Hefty loadseja. Mitähän heille mahtaa kuulua, eivät tainneet musiikin teolla itseensä elättää nekään. Nuorille tiedoksi: Drugs suck.
        Onko kellään tietoa palasiko Jyri Pihtiputaalle enää koskaan, edes käymään?

        Kyllähän Hefty Loadista osa soittaa vieläkin, joku saattaa jopa elättää itseään musikkilla.

        http://www.finnmusic.net/main.php?62555e5848077550511253426e13

        Ite en kyllä siitä bändistä oikein koskaan välittänyt, vaikka toki seiskatuumaisia lukuunottamatta muun vinyylimateriaalin omistankin.


    • punk-muistoissa

      Aina välillä tulee fiilisteltyä ja muisteltua noita aikoja, joissa Jyrillä oli niin merkittävä osa. Persoonallinen artisti ja kova rokkari, nuoruuden esikuva.
      Kiitos Jyri!

      http://www.youtube.com/watch?v=Ls8qCYhJSjA&feature=related

      P.S. Vielä puuttuu wikipediasta tarkka kuolinpäivä. No, ei sillä niin hirveästi väliä, mutta kuitenkin huvittaisi saada se tietoonsa ja sitten tuona päivänä sytyttää kynttilä suuren taiteilijan muistolle

    • 2000-luvun Punkkari

      Hienoa, että Ratsiaa ja Jyriä muistetaan näin. Kiitoksia todella paljon Pasille ja muille Ratsiassa soittaneille ja vaikuttaneille. Olen nuori jannu 15-v ja kyllä Ratsia on ollut se bändi johon olen voinut samaistua joka lauseella. Kiitos tästä=))

    • 1960

      Katselin vanhoja valokuvia ja näin ensirakkauteni Jyrin.
      Oi aikoja...
      Muutimme samoihin aikoihin etelään ja tapailimmekin.

      Jyrin pikkuveli miten saisin yhteyttä Sinuun?

      Tietääkö kukaan Rudysta tai Eijasta jotain???

      • Maazio

        Et vois postata Jyrin kuvia johonkin nettiin?
        Se olisi kulttuuriteko. Jyri oli aikansa legenda ja suurmies!


    • Johanolis

      Ei teillä olisi Jyrin kuolinpäivää tiedossa? Olen yrittänyt googlata ja Wikipediassakin on vain kuolinvuosi 1997 edelleen.

    • punkmies83

      pitääköhän paikansa ku kaverini soitti rumpuja milla magia-yhtyeessä jyväskylässä(ei levyttänyt).ni jyri oli käyny niiden joissakin treeneissä joskus 80-loppupuolella.ja oli kuulemma aina niin sekaisin etteivät ottaneet sitä sit laulajaks vaikka julkkis tavallaan olikin ja ois ollu hyvää pr:ää bändille.bändi sit hajos ku kaikki jäsenet viinaan meneviä.mut tää rumpali on jkl-elävä"legenda"-pömpö jolta tän jutun kuullut.ni oisko kellään tästä mitään muuta tietoa,mulla vaan tää pömpön"versio"ratsia oli jes.

      • Maazio

        Juuri tästä tapauksesta ei ole tietoa, mutta on lukuisia tarinoita siitä miten Jyri oli vahvassa syösykierteessä alas päin jo 1980-luvun puolivälissä. Eihän noita kukaan mielellään muistele, kun oli niin karismaattinen ja lahjakas tyyppi kyseessä. Mieluummin sitä muistelee niitä hyviä aikoja kun Jyri oli voimissaan ja loi unohtumatonta musiikkia, oli täynnä energiaa ja elämän voimaa!


    • Vsa82

      Rudy asui Vaasassa viimeksi kun oon törmännyt.

    • Jyrin kuolinpäivä ?

      Niin, sitä kyseltiin yllä.
      Vuosi on tosiaankin 1997. Mulla on semmoinen muistikuva, että päivä olisi ollut toukokuussa, hyvin lähellä Seppo Heikinheimon kuolinpäivää. Muistan ainakin kuulleeni molemmista samoihin aikoihin.

      Kuolinsyystä muistan kuulleeni myös huhun, että hän olisi ottanut yliannoksen epilepsialääkkeitä. Eli ihan sama juttu kuin Juice Leskisen Johanna tyttärellä myöhemmin.

      • Pikkuboidi

        Jyri kuoli 5.3.1997. Hautakivessä Hietaniemen hautausmaalla ei ole nimeä, mutta koitamme uudistaa kiven tänä vuonna, koska Jyrin isä (ja siis omani) kuoli lokakuussa viime vuonna ja koitamme korjata myös sen tilanteen.

        Sain jokin aika sitten soiton henkilöltä, joka on saanut valtion apurahan näytelmän kirjoittamiseen Jyrin elämästä, toteutus ilmeisesti v. 2013. Joten sellaista on luvassa.

        Otan riskin, mutta jos joku haluaa tehdä asiallisia kysymyksiä liittyen Jyrin elämään, voin vastata niihin aikani puitteissa osoitteessa jukka.honkavaara(at)hotmail.com. Siis asiallisia kysymyksiä...

        T: Jyrin pikkubroidi


      • Pikkubroidi
        Pikkuboidi kirjoitti:

        Jyri kuoli 5.3.1997. Hautakivessä Hietaniemen hautausmaalla ei ole nimeä, mutta koitamme uudistaa kiven tänä vuonna, koska Jyrin isä (ja siis omani) kuoli lokakuussa viime vuonna ja koitamme korjata myös sen tilanteen.

        Sain jokin aika sitten soiton henkilöltä, joka on saanut valtion apurahan näytelmän kirjoittamiseen Jyrin elämästä, toteutus ilmeisesti v. 2013. Joten sellaista on luvassa.

        Otan riskin, mutta jos joku haluaa tehdä asiallisia kysymyksiä liittyen Jyrin elämään, voin vastata niihin aikani puitteissa osoitteessa jukka.honkavaara(at)hotmail.com. Siis asiallisia kysymyksiä...

        T: Jyrin pikkubroidi

        Moi,

        Jyrin elämästä kertova näytelmä saa ensi-iltansa 28. Syyskuuta. Paikka on Teatteri Vanha-Juko Lahdessa. Tietojeni mukaan pääosaa esittää Tomi Alatalo. Jyrin hautapaikka on saanut myös uuden kiven Hietaniemessä. Hautakivi on punertavaa graniittia.

        Terveisin Jukka Honkavaara


      • matias
        Pikkubroidi kirjoitti:

        Moi,

        Jyrin elämästä kertova näytelmä saa ensi-iltansa 28. Syyskuuta. Paikka on Teatteri Vanha-Juko Lahdessa. Tietojeni mukaan pääosaa esittää Tomi Alatalo. Jyrin hautapaikka on saanut myös uuden kiven Hietaniemessä. Hautakivi on punertavaa graniittia.

        Terveisin Jukka Honkavaara

        Moi, en Vanha-Jukon sivuilta löytänyt näytelmästä mitään. Onko siirtynyt tai peruuntunut vai mitä? Onko näytelmä kuitenkin tulossa?


      • jpylvas
        matias kirjoitti:

        Moi, en Vanha-Jukon sivuilta löytänyt näytelmästä mitään. Onko siirtynyt tai peruuntunut vai mitä? Onko näytelmä kuitenkin tulossa?

        Tulossa on, mutta vasta ensi vuoden puolella: http://taynnaelamaa.net
        Jotain demovetoja on (ehkä) jo talven aikana jossain päin Suomea. Laitan tietoa tuonne blogiin heti, kun julkisempia esityksiä on tiedossa!


      • matias
        jpylvas kirjoitti:

        Tulossa on, mutta vasta ensi vuoden puolella: http://taynnaelamaa.net
        Jotain demovetoja on (ehkä) jo talven aikana jossain päin Suomea. Laitan tietoa tuonne blogiin heti, kun julkisempia esityksiä on tiedossa!

        Aivan mahtavaa, sivuja katselin ja on kyllä mielettömän hienoa. Näyttää ja kuulostaa hyvältä. Itse joku päivä ajattelin kuinka hienoa on, että Ratsian levytykset ovat n. 30 vuoden takaa ja Jyrinkin kuolemastakin on jo aikaa ja tänäkin päivänä minunkin kaltaiseni parikymppinen urpo jostain kauhavalta kuuntelee fiiliksissä esim. ensimmäistä levyä. Hienoa, että konkretisoituu nyt myös näytelmäksi. Itse olen kirjoittanut Jyristä ja Ratsiasta biisin.


      • hairypussy
        matias kirjoitti:

        Aivan mahtavaa, sivuja katselin ja on kyllä mielettömän hienoa. Näyttää ja kuulostaa hyvältä. Itse joku päivä ajattelin kuinka hienoa on, että Ratsian levytykset ovat n. 30 vuoden takaa ja Jyrinkin kuolemastakin on jo aikaa ja tänäkin päivänä minunkin kaltaiseni parikymppinen urpo jostain kauhavalta kuuntelee fiiliksissä esim. ensimmäistä levyä. Hienoa, että konkretisoituu nyt myös näytelmäksi. Itse olen kirjoittanut Jyristä ja Ratsiasta biisin.

        naamakarvat vaan pois ja tukka lyhyemmäks niin ok.


      • Pikkubroidi
        matias kirjoitti:

        Aivan mahtavaa, sivuja katselin ja on kyllä mielettömän hienoa. Näyttää ja kuulostaa hyvältä. Itse joku päivä ajattelin kuinka hienoa on, että Ratsian levytykset ovat n. 30 vuoden takaa ja Jyrinkin kuolemastakin on jo aikaa ja tänäkin päivänä minunkin kaltaiseni parikymppinen urpo jostain kauhavalta kuuntelee fiiliksissä esim. ensimmäistä levyä. Hienoa, että konkretisoituu nyt myös näytelmäksi. Itse olen kirjoittanut Jyristä ja Ratsiasta biisin.

        Moi,

        http://taynnaelamaa.tumblr.com/about löytyy tietoja näytelmän esityksistä Nyt näytelmää esitetään myös Helsingissä Kokoteatterissa, ensi-ilta on 2.5.

        T: Jukka Honkavaara


    • Tinneri Raiskionkatu

      Terveisiä tämän ketjun seuraajille!

      Juuri kuuntelin Hilselp:tä, jolla Jyrin lisäksi pistää menemään myös vm. 60 & kuollut Pete Malmi.

      Taannoin keskustelin Viitasaarelta kotoisin olevan neitosen kanssa. Hänen äitinsä oli ollut samalla luokalla kuin Pasi K. Hetken tunsin itseni vanhaksi...

      Mutta totuus on: punkin parasta ennen -päivämäärä on valovuosien päässä!

    • Varmuuden vuoksi.

      Pete Malmi oli aikamoinen deekuääliö muinoin 80-luvulla, Helsingin keskustassa Vanhan
      kuppilan vakiotyyppejä. Haukkui kaikki bändit vaikkei itse varsinaisesti enää keikkaillutkaan.

      • Räkä Malmi

        Malmin Pete eli Räkä oli Andyn kaveri. Sekopääääääääääääääääääääääääääääääää....


    • Zorlim

      Olisiko kuvaa Jyri Honkavaaran hautakivestä?

      • Elämänsyke

        Löytyykö Jyristä ja Ratsiasta mitään kirjallisuutta? Netissä on niin vähän tietoa ja kiinnostaisi saada lisää tietoa.


    • - R -

      ^ Voisin suositella hankittavaksi Pauli Kallion kirjoittaman Maalaispunkin päiväkirjan.

    • Vanha frendi

      Tunsin Jyrin hänen viimeisen elinvuotensa aikana. Jyri kuoli 11.2.1997. Kertoi minulle, että oli jossakin bileissä, ja putosi parvekkeelta alas. Sairastui sen jälkeen epilepsiaan. Haudattiin Hietaniemen uurnalehtoon tätinsä vierelle. Jyri polttohaudattiin. Olin hautajaisissa kolmen Jyrin hyvin tunteneet ystävän kanssa. Hautajaiset olivat 3.3.1997. Jyrin haudalla oli ainakin jonkun aikaa puinen kyltti jossa hänen nimensä, syntymäaikansa, ja tietysti kuolinpäivä ja kuolinvuosi. Lopuksi sanoisin Jyristä sen, että hän sydämellinen ja lämmin ihminen sen viimeisen vuoden aikana jonka hänet tunsin. Todella hieno mies. Oli hienoa tuntea hänet.

    • Ratsiaaa

      Onko mistään mahdollista nähdä Ratsian live esityksiä?

      • joree

        Itseäkin kiinostaisi nähdä Ratsiaa livenä


      • HerraHeinämäki

      • Anonyymi

        Hienoa menoa ja vahvoja biisejä.


    • jyrivaan

      Hauta on siis Hietaniemen uurnalehdossa? Mietin vain, että olen useilla Helsingin reissuilla käynyt Hietaniemessä kunnioittamassa arvostamiani taitelijoita, mutta enpä ole vielä Jyrin haudalla käynyt joten se olisi itselle yksi vierailun kohde seuraavalla reissulla.

    • Nostoo

      Nosto

    • Kiinostaa

      Eikö tosiaan Ratsiasta ole mitään live esityksiä nähtävillä tämä hetki ja tulevaisuus biisin lisäksi?

      • Miepämie

        Joskus takavuosina (70-80 -lukujen vaihteessa) muistan nähneeni telkkarista jonkun liven. Ylen kamaa oli, mutta surkeaa sellaista: lähinnä lähikuvaa Jyrin naamasta kun hän mongerteli jotain englanninkielisiä covereita. Todennäköisesti kuuluu osastoon "tuhotut", sillä Ylehän jyräsi mielestään merkityksettömiä nauhoituksiaan ihan surutta. Paljon meni myös helmiä samalla.

        Mutta itse kysymykseen: en kyllä mainitsemani lisäksi ole nähnyt mitään, joten todennäköisesti sellaisia ei ole edes olemassa. Aika aktiivisesti nimittäin seurailen noita punk-osioita, eikä kellään ole ollut esittää mitään Ratsia-liveä elävän kuvan kera. Harmi.

        Hefty Loadia (Jyrin myöhempi bändi) taitaa jostain löytyä, mutta eihän se ole sama.


      • Jepjep0

        Olis kyllä hienoa jos noita live tallenteita jostain kätköistä vielä onnistuisi löytymään, mutta itsekkin luulen että haaveeksi jää :( mutta aina voi toivoa että jollain olisi jotain tallenteita jäljellä!


      • Zorlim

      • Pitkätukka-68
        Zorlim kirjoitti:

        Noista tv:ssä esitetyistä biiseistä ainakin yhden täytyy olla cover Stoogesin I wanna Be Your dogista. Youtubesta löytyy esityksen ääniraidat. Stooges-cover sekä Ole hyvä nyt. Harmillista jos Yle on tuhonnut alkuperäiset videot, kuvaa ei siis ole saatavilla.

        https://www.youtube.com/watch?v=ouFeHMEZHP8
        https://www.youtube.com/watch?v=xaKVNPIic-w

        Ei yhtään mahdotonta, että se tv-lähetys ois ollut jopa samalta keikalta kuin Metropolis-nauhoitukset. Varmaksi en tosin mene sanomaan, hatarat muistikuvat noin vanhoista asioista.


    • Fanii

      Ei paljoa edes kuvia löydy Ratsiasta, niitäkin olisi kiva jostain löytää..

      • Pitkätukka-68

        Facebookissa on sellainen ryhmä kuin finnish punk/hardcore 1977-1990 https://www.facebook.com/groups/107475865952793/
        Liityppä siihen ja laita aloitukseksi vaikka pyyntö kaikista mahdollisista Ratsian kuvista. Veikkaan että tulee paljon kuvia, koska siellä ainakin on paljon Ratsiadiggareita (tän hetken profiilikuvanakin on Ratsian ekan levyn kansi). Ja tietysti ryhmän kuvahistoriasta jo löytyy monet kuvat kyseisestä yhtyeestä.


    • Ihmetteliä

      Mikähän siinä on ettei ratsiasta mitään livevetoja ole tallella?

    • Nostaja

      Nosto

    • Zorlim

      Viime lauantaina tuli kuluneeksi 20 vuotta Jyrin kuolemasta.

    • 0212

      70 80luvun taitteessa ratsia oli pelle miljoonan kans keikalla Nivalan tuiskulassa,otettiin Jyrin kanssa ryyppyjä bussien välissä pihalla ja höpistiin paskaa, jäi mieleen,mahtava tyyppi,välitön kaveri.

    • Putaanpoika

      Rudi Lukkarinen ymmärtääkseni muuttanut takaisin Pihtiputaalle ja aktiivinen mm. FB Pihtiputaan ryhmissä.

      • Anonyymi

        Rudi asuu kyl edelleen vaasassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rudi asuu kyl edelleen vaasassa

        Olisi mukava kuulla näitä vanhoja Ratsia- juttuja, keskikoulussa lukiossa samalla luokalla olleena ja katsellaana. Nyt kaikki luokkalaiset, en muista luokkien numeroita, viisi vuotta samalla luokalla, muistot kehiin. Silloin keskikoulu ja lukio.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe