Oon ny syöny kyseistä lääkettä muutaman päivän ajan ahdistkseen ja tuntuu, että tarttis koko ajan syödä jotain. Annos on 5mg 3 kertaa päiväs ja mä tuun hulluks jos tää syömis himo ei häviä. Ei oo kauheen kivaa lihoo taas kymmeniä kiloja lääkkeen takia.
Että onkos jollain kokemusta tällasesta? Vai johtuuko toi ruokahalu ehkä ahdistuksen vähenemisestä? Tai jotain..?
Diapam, lisääkö ruokahalua?
8
4434
Vastaukset
- Ovidiu
...kysymykseesi. Itse veikkaisin tuota ahdistuksen vähenemistä.
- Riva tril
Itselläni ei ole diapam lääkitys mutta samaan lääkeryhmään kuuluu eli bentsodiatsepiineihin. Omalla kohdallani olen huomannut että lisää ruokahalua ja joillain toisilla ei.
- unilääkkeenä
on unilääkkeenä joka toinen ilta. Lisäksi Sepram-annosta lisättiin ja lihoin pari kiloa kuukaudessa. Itse ajattelen, että lihominen johtui lääkkeen aiheuttamasta väsymyksestä ja ehkä siitäkin, että ajattelin, että olen nyt sairas ja täytyy lepäillä paljon ja vähensin liikuntaa myös.
Kun lääkkeen aiheuttama pahin alkuväsymys hellitti, päätin, että kilot on ruvettava heti pudottamaan. Rupesin liikkumaan hyötyliikunnan lisäksi runsaasti kävellen tai pyöräillen ja muutin ruokani kevyemmäksi ja kuitupitoisemmaksi. Vähensin makeita ja lihaa ja lisäsin kasviksia, hedelmiä ja join vettä joka aterian välissä, ettei himottaisi syödä niin paljon. Ruoan määrän säännöstelin.
On hyvä vinkki, että syö päivittäin lautasmallin mukaan, eli puolet lautasesta kasviksia (ilman suolaa ja rasvaa), neljäsosa perunaa ja neljäsosa lihaa, eikä anna itselleen lupaa santsata. Yritän syödä nyt kellon mukaan säännöllisesti ja annokset aina säännöstellen. Parissa viikossa sain nuo 2 kiloa pois. En tosiaan halua enää lihoa, kun muutama vuosi sitten pudotin painoa 13 kg ja olo kevyempänä on niin hyvä.- mikä...
sinällään aiheuttaisi painonnousua.
- unilääkkeenä
mikä... kirjoitti:
turvota tai nosta ruokahalua, mutta jos lepäily nousee vuorokaudessa kovin pitkäksi, jo se lihottaa sinänsä muuhun aktiivisuuteen verrattuna. On tietoisesti listättävä hengästyttävää liikuntaa, joka korvaa pidentyneet makailut.
- Pipa
mikä... kirjoitti:
lisääkö se ruokahalua? En oo missään vaiheessa väittäny et lääke itessään lihottais, vaan tää ylenpalttinen syömis himo ja nälkä.
Että onko kellään kokemusta siitä että pamit lisäis näläntunnetta päivittäin käytettynä? En siis nuku pitkin päivää, kun ei nää mua juurikaan väsytä ja nää on määrätty siihen ahdistukseen, ei unettomuuteen.
Unettomuuteen käytän sitten erikseen siihen tarkotettuja lääkkeitä, kun nää pamit ei mulla siihen auta. En kylläkään tällä hetkellä ole tarvinu niitäkään, ku oon saanu uni rytmin taas toistaseks kuntoon. - näläkä
Pipa kirjoitti:
lisääkö se ruokahalua? En oo missään vaiheessa väittäny et lääke itessään lihottais, vaan tää ylenpalttinen syömis himo ja nälkä.
Että onko kellään kokemusta siitä että pamit lisäis näläntunnetta päivittäin käytettynä? En siis nuku pitkin päivää, kun ei nää mua juurikaan väsytä ja nää on määrätty siihen ahdistukseen, ei unettomuuteen.
Unettomuuteen käytän sitten erikseen siihen tarkotettuja lääkkeitä, kun nää pamit ei mulla siihen auta. En kylläkään tällä hetkellä ole tarvinu niitäkään, ku oon saanu uni rytmin taas toistaseks kuntoon.kyllä maistuu mulle ainaskin kaikki, suolanen ja makea kun pamia ottaa. mutta en oo ainakaan lihonnut
- PamPamPam
Pipa kirjoitti:
Unettomuuteen käytän sitten erikseen siihen tarkotettuja lääkkeitä, kun nää pamit ei mulla siihen auta. En kylläkään tällä hetkellä ole tarvinu niitäkään, ku oon saanu uni rytmin taas toistaseks kuntoon.Totta mooses se lisää, tunnettu tosiasia lienee se että pamit on hyviä 'krapulan tappajia'. Kun aamulla on vielä yrjöttävä olo, niin kannattaa nauttia 60 mg opamoksia ja odotella yksi tunti niin jo eväs maittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83373274Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2062853Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy592447Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1771520Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har181309Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään551300- 60933
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14925- 87865
- 20834