Tästäkin aiheesta on varmaan ollut monta keskustelua mutta tuoretta näkökulmaa kaipaan :-)
Elikkäs kertokaapa kokemuksia taksikuskit!Ala kiinnostaisi kovasti,olen harkinnut koulutukseen menoa mutta pakko kysellä ensin mielipiteitä.Millaiset palkat teillä on/oli?Oliko paljo hankalia/uhkaavia asiakkaita ja tilanteita?Ja myös naiskuskien kommentit kiinnostais!
TAKSI
13
1738
Vastaukset
- kuskien kommentit!
:) :)
- 456yn4tyxdfggbxdbs
Moi,
taksikuskin ammatti on aika vaativaa hommaa ainaskin Helsingissä, koska osoitteita on ihan sikana. Uusi datalaite on kyllä erinomainen, mutta ei se auta hirveästi jos ei osaa kaupunkia. Palkka prosentti oli minulla 30% ja pomo vähän jutteli että kylläse voisi nousta, mutta ehdin lopettaa hommat ennen kuin se tapahtui. En vo kehuskella, että olisin ollut todella hyvä kuski, mutta mitä käteen jäi kahdesta viikonlopun su päivävuorosta, se oli jotain 86 euroa. Eli palkka ei ole hirveän hyvä, mutta töitä on tarjolla, niin paljon kun jaksaa tehdä, jokaisena päivänä vuodessa. Uhkaavia tilateita ei ollut minulla koskaan, mutta ärsyttäviä kylläkin. Joskus viikonloppu yöllä hain pataässän tolpalta neljä keski-ikäistä ämmää. Sitten ajoin vähän väärin ja kyllä ne vittuili. Noin, 40 v naiset ovat kaikista ärsyttävämpi asiakkaita. Jos hesassa asuisin taas, niin varmaan taksia ajaisin. Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä. Ai niin, hyvällä automaatti volvolla oli muuten kiva ajella.- t.p.
Keskimäärin palkka siinä 37 %. Tiedän, kyllä yhden isohkon taksi lafkan. Palkkaus on ihan pohjanoteeraus. Useimmat kuskit hyvä kun suomea osaavat puhua. Saati sitten tietävät osoitteita.
- Ex-Suhari myös
Olet menossa koulutukseen eli olet jossain isommassa kaupungissa. Itse oon ajanu pienessä mutta sitäkin väkivaltaisemmassa kaupungissa. Uhkaavia tilanteita on ollut muutama, käräjillä ollaan oltu kaksi kertaa niitä selvittelemässä. Itellä oli samantapainen kiinnostus noin 5 vuotta sitten, mutta se kaikkosi hyvin nopeasti. Eli elän mieluummin työttömyyskorvauksella saati ajan taksia. Tyhjän saa nimittäin pyytämättäkin.
n.40-v naiset osaa olla ärsyttäviä:
"Jätä tähän vaan, jätä tähän!" "Mikset sä pihaan ajanu? Ei o kukaan koskaan jättäny näin kauas.."
jäkä jäkä mäkä mäkä vittu.
Sitte äijät.. "Kenenkä poikia sä ot? Häh? Kenenkä poikia sä ot? Häh?
Ei vaan käy mun järkeeni mitä vitun merkitystä on kenenkä poika sua kuskaa pubiin vitun paskaperse.
Isommassa kaupungissa voisi olla mielenterveyden kannalta mukavampaa ajaa, ei tarvitsisi niitä samojen naamojen samoja vittuiluja kuunnella päivästä toiseen. Silloin on harkittava alan vaihtoa kun joka pienikin asia alkaa ärsyttämään.
Kalustokin on taksi-isännillä melko kirjavaa, ei voi ymmärtää että otetaan jokin Citroen tai Skoda autoksi jolla pitäisi tehdä töitä. Eihän ne ikinä toimi kunnolla. BMW, Mercedes ja Volvo, siinä merkit millä voi jopa nauttia ajamisesta.- Minäx
Oulussahan minä...Vielä tuo palkkapuolikin kiinnostaisi,nykyisessä työssä saan n.1200€/kk.Eli ei kovin hyvin... :-( Siispä,tienaako taksikuskit sen enempää?
Mulla on onneksi hyvät hermot,en usko että juoppokuskauskaan ottais kovin päähän! - ex-suhaaja
Minäx kirjoitti:
Oulussahan minä...Vielä tuo palkkapuolikin kiinnostaisi,nykyisessä työssä saan n.1200€/kk.Eli ei kovin hyvin... :-( Siispä,tienaako taksikuskit sen enempää?
Mulla on onneksi hyvät hermot,en usko että juoppokuskauskaan ottais kovin päähän!no vaikee mun on sanoo oulun tilannetta. täällä on sillai että jotain voi jäädä käteen jos on 24/7 taksikopilla. eli tuntipalkoille ei pääse, tuskin oulussakaan, siihenhän täytyisi ajaa koko ajan mittari päällä.
- ....
Minäx kirjoitti:
Mulla on onneksi hyvät hermot,en usko että juoppokuskauskaan ottais kovin päähän!Yleensähän kuskeilla on joku takuupalkka minkä saa vaikkei olisi yhtään ajoa päivässä!Ajatellen että vaikka se olis 60€ niin se tekee tuon sinun nykyisen palkkasi ja enpä usko että se koskaan jää tuohon ettei kuussa olisi yhtään ajoa =)
- 456yn4tyxdf...
Minäx kirjoitti:
Mulla on onneksi hyvät hermot,en usko että juoppokuskauskaan ottais kovin päähän!Oulu on käsittääkeseni aika iso ja varakas kaupunki, joten uskon, että voit päästä paremmille tienesteille. Bruttopalkka 1500e kuukaudessa on varmaan keskiverto ja ihan ok. Yks mun tuttu sanoi tienanneensa 2500 e käteen viime vuoden toukokuussa, mutta se olikin ollut joka yö ratissa ja se on helsingissä erittäin kiireistä aikaa. Mutta ei siinä silti ole mikään hyvä tuntipalkka, koska jos asuu koko kuukauden autossa ja syö epäterveelissti ja nukkuu epäsäännöllisesti. Itse laskeskelin, että tuntipalkkani oli n 5e, eikä se ole kylläkään hyvin. Rakennuksilla tienaa paremmin.
- epätietoinen ex-suhari
.... kirjoitti:
Yleensähän kuskeilla on joku takuupalkka minkä saa vaikkei olisi yhtään ajoa päivässä!Ajatellen että vaikka se olis 60€ niin se tekee tuon sinun nykyisen palkkasi ja enpä usko että se koskaan jää tuohon ettei kuussa olisi yhtään ajoa =)
Ei ainakaan pienillä paikkakunnilla tommosta ole.
Sitähän istuttais huoltamoilla vaan jos ajamattomuudesta rahan sais. - Että se siitä =)
epätietoinen ex-suhari kirjoitti:
Ei ainakaan pienillä paikkakunnilla tommosta ole.
Sitähän istuttais huoltamoilla vaan jos ajamattomuudesta rahan sais.Mieheni ajaa taksia ja sillä on tuo takuupalkka! Kylässämme on n 10000 asukkia!
- siisti sisätyö
456yn4tyxdf... kirjoitti:
Oulu on käsittääkeseni aika iso ja varakas kaupunki, joten uskon, että voit päästä paremmille tienesteille. Bruttopalkka 1500e kuukaudessa on varmaan keskiverto ja ihan ok. Yks mun tuttu sanoi tienanneensa 2500 e käteen viime vuoden toukokuussa, mutta se olikin ollut joka yö ratissa ja se on helsingissä erittäin kiireistä aikaa. Mutta ei siinä silti ole mikään hyvä tuntipalkka, koska jos asuu koko kuukauden autossa ja syö epäterveelissti ja nukkuu epäsäännöllisesti. Itse laskeskelin, että tuntipalkkani oli n 5e, eikä se ole kylläkään hyvin. Rakennuksilla tienaa paremmin.
Vertaa taksi hommaan niin on likaisuus tasokin pikkusen eriluokkaa! Aina saat olla kuuntelemassa v...sia mestareita!
- ex-suhaaja
siisti sisätyö kirjoitti:
Vertaa taksi hommaan niin on likaisuus tasokin pikkusen eriluokkaa! Aina saat olla kuuntelemassa v...sia mestareita!
mulla on paskannettu autoon monta kertaa että kyllä taksin ajaminenki likasta voi olla..
- kuski25
ex-suhaaja kirjoitti:
mulla on paskannettu autoon monta kertaa että kyllä taksin ajaminenki likasta voi olla..
tuota takuu palkkaa ei kyllä juurikaan taksialalla tunneta.. jossain päin sitä käytetään mutta ei ainakaan täällä 25 000 asukkaan kaupungissa. tuossa viereisessä kunnassa sellainen kuulemma on..
ja se on totta että juuri nuo noin 40 vuotiaat naiset ovat vittumaisempia asiakkaita yleensä valitus alkaa heti taksiin istuttaessa kun taksi kesti niin kauan.. tai sitten toisena vaihtoehtona on kun ravintolan pokelta ei irronnut niin yritetään suharia vielä ennen kotiin menoa..
mutta muuten varsin vaihteleva ja mukava homma.. tunteja kieltämättä tulee ja tuntipalkkaa ei kannata ees laskea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t563857- 332261
- 402144
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171731Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401562Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251492- 801457
- 1411186
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221153Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901125