gallup. vaatteistasi

halu tietää

1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

4. ikäsi/sukupuolesi?

5. pituutesi/painosi?

6. vaatekokosi?

Kiitos

93

30444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosie

      1. varmasti kymmenet, enemmänkin tuossa oli, mutta vaatekeräykseen vein

      2. no näitähän riittää.. yli 20 reilusti, mutta pääasiallisesti käytän vain n. 5kpl

      3. erittäin helppoa, varsinkin paitojen

      4. 19 ja nainen

      5. 42/44 riippuen vaatteesta

      • kohta 5

        kohta 6) oli se vaate koko eikä kohta 5)


    • Nimetön

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      En tietääkseni yksiäkään. Kaapin perukoilla voi jotkut olla mutta en ole kokeillut niitä jalkaan vuosiin joten en ole varma sopivatko.

      En tykkää housuista; olen hameihminen henkeen ja vereen. Hameita omistan varmaan 50 erilaista.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      Mahdoton sanoa. Veikkaan että ainakin 30-40. Ostelen uusia joka syksy, osa vanhoista jää kokonaan pois käytöstä, osa lepää vähän aikaa ja löytää taas tiensä päälleni. Pitäisi varmaan siivota kaapit mutta on sellainen tunne että jos tuotakin joskus tarvitsee..

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Sopivien vaatteiden hankinta on suht. helppoa. Ei yhtä helppoa tietenkään kuin ns. normikokoisille ihmisille, mutta tarjontaa on kaupoissa kuitenkin minullekin (en asu Suomessa kylläkään). Ostan vaatteita oikeastaan vain pari kertaa vuodessa. Kun uudet kokoelmat tulevat kauppoihin keväällä ja alkusyksyllä, teen täsmäiskun tiettyihin suosikkikauppoihini. Silloin saattaa helposti mennä 300-400 euroa kerralla, mutta niitä vaatteita on silloin kanssa sellaiset 6-10. Tilaan myös netistä jonkun verran.

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      44-vuotias nainen

      5. pituutesi/painosi?

      175 cm / 126 kg

      6. vaatekokosi?

      Mallista riippuen 54-56

    • Olio

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Kahdet täysin sopivat: poikien farkut. Muut housut eivät vaan sovi: liian lyhyitä vähintään kaikki.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Noin 5-6, hihat on yleensä puolipitkiä tai lyhyitä, koska muita löytää harvoin sopivia.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Vaikeaa, joskus sattumalta löytyy jotain ja ennen ehdin tehdä itse, nykyään harvemmin. En löydä sopivan kokoisia enkä muutenkaan miellyttäviä helposti.

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      32, nainen.

      5. pituutesi/painosi?
      179/78

      6. vaatekokosi? 42-46

      • seikku

        kauhee hujoppi ja painaakin vähän...teetkö pilaa meistä porsaista...mee pois


      • Lukutaito
        seikku kirjoitti:

        kauhee hujoppi ja painaakin vähän...teetkö pilaa meistä porsaista...mee pois

        Luehan tarkemmin etusivun otsikko...isokokoisista oli kyse! Siihen kuuluvat minun mielestäni myös pitkät naiset :)


    • Elina

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      Neljät

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      Noin 30 kpl.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Aika helppoa. Housujen pituudet tuottaa välillä vaikeuksia.

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      30 v. nainen

      5. pituutesi/painosi?

      179 cm / 69 kg

      6. vaatekokosi?

      38/40

      • Perhonen72

        Tässä kysyttiin ihan jotain muuta, jos et huomannu?


    • minämii

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      Täysin sopivia housuja omistan kuudet.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      Sopivia taitaa olla n.20kpl

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Netin myötä on helpottunut, aikaisemmin on ollut lähes mahdotonta.

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      25.v nainen

      5. pituutesi/painosi?

      166cm ja n.135kg

      6. vaatekokosi?

      Mallista riippuen 54-58

      • kertokaa

        Miten niin netin kautta helpottunut, kertokaa minullekkin. Olen tosi paksukainen, enkä löydä sopivia istuvia kauniita vaatteita mistään. Omistan tasan yhdet kunnolliset housut, verkkarit ja koti-lökähousuja muutamat. Housut ei istu vaan mahtuvat vain päälle. Olen nainen 162cm, 104 kg.


      • Minämii

        Tuo vastaukseni on muutaman vuoden takaa. Tämän hetkinen tilanne on:

        1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

        Noin kymmenet

        2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

        Noin 30 kpl

        3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

        Melko vaikeaa (lähes mahdotonta), jos liikkeistä käy metsästämässä suoraan, mutta netistä tilaan edelleen pääsääntöisesti ja se on helppoa.

        4. ikäsi/sukupuolesi?

        29.v nainen

        5. pituutesi/painosi?

        166cm ja 130kg

        6. vaatekokosi?

        54-58 Merkistä/mallista riippuen.


    • hujoppiina

      1. Ehkä viidet. Tai useammat jos kaikki jättiläiskokoiset kotonalöhöämishousut lasketaan.

      2. 7

      3. Riippuu vaatekappaleesta. Housuja ja takkeja on joskus melkein mahdoton löytää.

      4. 25/nainen

      5. 184/~85 kg

      6. Alaosissa 40-42 yläosissa 44-48

    • persevä

      1. 4 kpl
      2. 6 kpl
      3. vaikeata, yläosa ja vyötärö pieni, reidet ja pylly taasen reiluhkot
      4. 39 v/ nainen
      5. 169 cm / 66 kg
      6. yläosa 38, alaosa 40 tai 42 riippuu

    • vaatefriikki...

      1. varmaan kymmenet
      2. ehkä semmoiset 3o kpl
      3. hankinta helppoa
      4. 49 v./ nainen
      5. 167/ 95
      6. 46-48

    • persevä

      sopivia housuja on kahdet,farkkuja,stretch-sellaisia

      puseroita on ehkä kymmenen

      vaatekokoni on 44-46 housuissa ja 38-40 puseroissa

      olen *päärynämallinen* 31 vuotias nainen,paksut reidet,leveä pylly,nykyään jo vatsakaskin,navasta ylöspäin pienehkö

      165cm/90kg

      housuja on vaikea löytää paksujen reisien takia,melkein kaikki jäävät 'puolitankoon'. puseroita löydän kyllä helposti

    • Kepa

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Kymmenet pitkät caprimalliset yhteensä; näiden lisäksi tulee ulkoilu- löhöhousut

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Sellaisia melkein sopivia on monet kymmenet, eli sopivat päälle mutta eivät näytä kivalta... neuleet mukaan lukien on ehkä kymmenkunta paitaa jotka sopii nätisti. Käytän paljon jakkuja.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Aika vaikeaa, kun standardikoot eivät riitä. Onneksi olen himoshoppailija!

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      40 v/nainen

      5. pituutesi/painosi?
      165 cm /94 kg

      6. vaatekokosi?
      46 - 48; puseroissa mieluusti myös 50 koska pidän väljemmistä vaatteista, en tyköistuvista.

    • vastaus

      3. Todella vaikeaa, kaupoista ei saa oikeastaan muuta sopivankokoista, kuin nenäliinan helposti, vaatteitten ja kenkien kanssa ongelma, näyttäisivät olevan tehty joillekin pienikokoisille kiinalaisille(siellä kai ne valmistetaankin), L-kokomerkintä taitaa tarkoittaa=Lapsille.

      Etsintää vaatii, tavarataloista turha edes etsiäkään, kengät tavarataloissa loppuvat kokoon 46, jalkaan mahtuu 48. sama ongelma vaatteitten kanssa, halvalla(tarjoukset)ei onnistu ollenkaan.

      4. Mies

      5. 195cm 100kg=>

      6. Iso=xxx

      • isoja kenkiä

        JKL:n Halosessa on isoja kenkiä. naisillekin aina numeroon 45 saakka ja miehille myös musitaakseni 48:aan.

        Siellä on hyvä valikoima isoja kenkiä. Monet nuoret kuulema odottaa oikein syksyllä, että uudet mallit tulee ja ostaa samalla kertaa useammat isot kengät niin ei tarvii monesti niitä etsiskellä.

        Soita JKL Haloseen niin saat varmaa tietoa ja mahdollsiesti myös mikä on tilanne nyt.


      • sama
        isoja kenkiä kirjoitti:

        JKL:n Halosessa on isoja kenkiä. naisillekin aina numeroon 45 saakka ja miehille myös musitaakseni 48:aan.

        Siellä on hyvä valikoima isoja kenkiä. Monet nuoret kuulema odottaa oikein syksyllä, että uudet mallit tulee ja ostaa samalla kertaa useammat isot kengät niin ei tarvii monesti niitä etsiskellä.

        Soita JKL Haloseen niin saat varmaa tietoa ja mahdollsiesti myös mikä on tilanne nyt.

        tämä "ostaa samalla kertaa useammat isot kengät niin ei tarvii monesti niitä etsiskellä." tehokkaasti tyhjentää hyllyt nopeasti isoista vaatteista, kengistä, kumma on ettei kauppiaat huomioi asiaa, vaan aina tuotteet loppuvat kesken:(

        Täällä suunnalla myös Halosella jonkin verran isoja kenkiä(ei vaatteita), mutta ne mallit, yhdet siistit löysin(_olisi pitänyt ostaa useammat_, loppuivat kättelyssä), mutta ne muut, välillä järkyttäviä.


    • iso mutta onnellinen

      -housuja omistan lukemattomia
      joista sopivia noin kuudet
      -paidoista en tiedä
      -aika vaikeaa,ja sit kun löydän
      niin harvemmin mitään edullista
      -nainen/47vuotta
      -165/89
      -44-50 riippuu vähän valmistajasta

    • mammaliini

      1.Omistan vain 2 sopivat housut ja nekin ovat minulle ommeltu
      2.minulla on vain 4 sopivaa paitaa
      3.en ikinän meinaa löytää sopivia.
      4.olen ikää 22v/nainen
      5.pituus 152cm ja paino 88kg
      6.housuissa koko 48 mutta paidoissa koko 52-54

    • ragd0ll

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      Vaikea sanoa, jotain 20kpl arviolta, ja enemmänkin jos caprihousut ja liikuntahousut lasketaan.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      kymmeniä. Jotkut tosin niin rumia ettei kehtaa käyttää. enemmän kun housuja kuitenkin, ainakin 40 kpl.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Nojaa. Vaikeaa sikäli, että en halua pukeutua paljastavasti tai sopimattomasti, eikä mulla ole kauheasti tyylitajua. :D

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      27v nainen

      5. pituutesi/painosi?
      172 / 68

      6. vaatekokosi?
      40

    • Pitkäkinttu

      Tampereella on meille oma kauppa: SPECIAL KOOT, Tullintorilla, niin miehille kuin naisille. Ja heillä on siellä ompelijakin. Myös kengät kuuluvat heidän valikoimiinsa.Muualta en vaivaudu enää etsimään.

    • Ihminen on sitä mitä hän syö

      1. Omistan noin seitsemät housut

      2. Pitkähihaisia paitoja on noin 30 kpl.

      3. Vaatteiden löytäminen on todella helppoa, kävelee vaan kauppaan ja aina löytyy sopivia kokoja. Tosin mallit eivät läheskään aina miellytä.

      4. 40 v./nainen

      5. 165 cm/49 kg

      6. vaatekoko 36, mallista riippuen joskus myös 34 tai 38

      • kookite

        isojen ihmisten palsta, mene sinttien osastolle siitä. =)


      • minä

        tuo kohta pisti heti silmiini..kohta "ihminen on mitä hän syö" ei se pidä kaikissa tapauksissa paikaansa! sillä joidenkin ihmisten pyöreys/lihavuus voi olla perinnöllistä, että olet jo pienestä pitäen riski.. ja siitä onkin hankalampi sitten laihtua tai päästä haluttuihin "mallin mittoihin" jos ruumiinrakenne sellainen suvun naisilla on.. niih:)


      • Suski

        Ensiksikin mä haluun sanoo sulle, et sä olet eksyny ÄRSYTTÄMÄÄN toisia ihmisiä ihan väärälle palstalle, koska olet anorektikko.
        Oletko ajatellut asiaa, että Ihminen olet mitä syöt, ei pidä kyllä paikkansa. On niin paljon ihmisiä, joihin se ei päde.
        Esimerkiksi itseni voin mainita näihin =(

        Vastaan samalla myös omat vastaukseni:

        Omistan neljät housut

        Pitkähihaisia paitoja on n 10

        Puseroiden ostaminen on helppoa, mutta housut on aina liian pitkiä. Ne ei meinaa istua..
        Ja aina saa lyhentää. Ikävää =(

        Olen Nainen 33 v

        Pituus 155cm ja peino 88kg

        vaatekoko on 46


    • monet!

      1. ainakin 20 paria, osa kaapissa, osa kellarissa
      2. sama juttu
      3. kangaskauppaan mars - helppoa on
      4. 41 - nainen
      5. 178 - vaa'assa viimeksi 25 vuotta sitten
      6. 40 ja 46 välillä (40-38-46)

      Pakko oli opetella hurrrjan hyväksi ompelijaksi, kun kädet ja jalat ovat liian pitkät, ryntäiden ja vyötärön väli on liian pitkä (cup E/F) ja koipia riittää alas asti. Vain sukat, alusvaatteet ja silkkineulepuserot ostan kaupasta!

    • ÄSi

      omistan yhdet oikeesti sopivat housut...muut on joko liian pienet tai liian isot, heh vaikka voi olla vaikee uskoa!pitkähihaiset paidat mulla on sopivia...sopivien vaatteiden löytäminen tuottaa tunnon tuskia!!!ikää 20 sukupuoli nainen.pituus 166 paino 83,vaatekoko 44

    • tonkkari

      Jaahan´s!
      Housuja omistan ainakin 40kpl mut pidän niistä n.kymmeniä!

      Paitoja löytyy varmaan yli 100kpl ja niistä puolet lyhythihasia joten en käytä edes pitkähihasia!

      Vaatteita ei kaupasta helpolla löydy mut kaupasta kylläkin kangasta mistä saa upeita kuteita!

      175cm ja 90kg

      27v. Nainen

      46:sta ylöspäin

      Kiitos! :)

    • valkoinen-sulka

      1. olisko niitä kahdet.
      2. en taida omistaa yhtään sopivaa paitaa.
      3. todella vaikeaa!
      4. 31v nainen.
      5. noin 165cm painoa on tähän ikään jo kertynyt
      noin 80kg
      6. 42-44

      ole hyvä

    • Kalina

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Sopivia on 5kpl mut pääasias käytän 3kpl

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Viitisen kappaletta

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Todella vaikeeta
      4. ikäsi/sukupuolesi?
      20 ha nainen
      5. pituutesi/painosi?
      174/100
      6. vaatekokosi?
      48

    • siksi ei vaatteita

      housuja löydön koska niitä saa nykyisin myös isot koska niitä on stretseinä.mutta puseroita todella vaikea löytää kun on mahaa ja rintoja.onhan niitä isojen tyttöjen malleja mutta ne on tehty säkin näköisiksi jaharvoin saa kauniita niinkuin "normaalit"miksi lihaville ei tehdä samoja muodikkaita vaatteita kuin hoikille!!!!!!!!!! painan 95 ja 165cm joten koko 52-54 eli iso. hei rupeisko joku tekee naisillekin kivoja vaatteita dresman on miehille kiva paikka kun sieltä he saavat samoja vaatteita koosta riippumatta xs-xxxl miks meille naisille kukaaan ei ole kehittänyt samanlaista kauppaa.siellä kävisi vilske kun vihdoin me isotkin joita myö on saataisiin vaatteita.mitä mieltä olette muut?????????????

      • Mites me miehet

        Vai ei ole erikokoisille naisille vaatteita!! HAHHAHHAA. Eihän niitä ole kuin kaikissa vaateliikkeissä jossa vaatteita yleensä myydään. ESIM: lorella, hm, lindex, kapphall, jnejnejne!

        Mutta mites me miehet! Meille ei ole kuin kaksi normihintaista paikkaa mistä saa sopivia vaatteita! Anttilan "isojen poikien" mallisto ja Ellos. Millään vaateliikkeellä ei ole muodikkaita vaatteita meille miehen kokoisille miehille erikseen! Olen usein kysynyt esim: HM:ltä ja Seppälästä miksei ole Big Boys tai muuta vastaavaa mallistoa koska naisillekin on...

        Olen itse 194cm ja 135kg lihasta ei läskiä joten pitäisi olla hartiat ja käsivarret vähän eriluokkaa kuin HM:n XL... Ikää löytyy 24v.

        Mietinpähän vaan...


      • miehille löytyy
        Mites me miehet kirjoitti:

        Vai ei ole erikokoisille naisille vaatteita!! HAHHAHHAA. Eihän niitä ole kuin kaikissa vaateliikkeissä jossa vaatteita yleensä myydään. ESIM: lorella, hm, lindex, kapphall, jnejnejne!

        Mutta mites me miehet! Meille ei ole kuin kaksi normihintaista paikkaa mistä saa sopivia vaatteita! Anttilan "isojen poikien" mallisto ja Ellos. Millään vaateliikkeellä ei ole muodikkaita vaatteita meille miehen kokoisille miehille erikseen! Olen usein kysynyt esim: HM:ltä ja Seppälästä miksei ole Big Boys tai muuta vastaavaa mallistoa koska naisillekin on...

        Olen itse 194cm ja 135kg lihasta ei läskiä joten pitäisi olla hartiat ja käsivarret vähän eriluokkaa kuin HM:n XL... Ikää löytyy 24v.

        Mietinpähän vaan...

        dresmannista mieheni on 190 ja 123kg ja ostaa vaatteet sieltä!!!!!!!!!ja kyllä tiedetään että on isojen tyttöjen mallistoja mutta ne ei ole hyvän näköisiä ne on tehty suurin osa n,70v ikäsille.haluaisin siis samanlaisia isommassa koossa kuin hoikatkin saa


      • nii
        miehille löytyy kirjoitti:

        dresmannista mieheni on 190 ja 123kg ja ostaa vaatteet sieltä!!!!!!!!!ja kyllä tiedetään että on isojen tyttöjen mallistoja mutta ne ei ole hyvän näköisiä ne on tehty suurin osa n,70v ikäsille.haluaisin siis samanlaisia isommassa koossa kuin hoikatkin saa

        Ei kaupoissa ole isoille tai pitkille tytöille kivoja vaattteita. Oon 175 pitkä, eikä hartiosta sopivaa takkia löydy, kuin sellaisena mummojen telten kokoisena mallina.


      • liian pitkä
        nii kirjoitti:

        Ei kaupoissa ole isoille tai pitkille tytöille kivoja vaattteita. Oon 175 pitkä, eikä hartiosta sopivaa takkia löydy, kuin sellaisena mummojen telten kokoisena mallina.

        Ihan totta, kaikissa muotiliikkeissä vaatteet on suunniteltu normi mittaisille (168cm) ja laudoille takapuolittomille teineille. Itse olen muuten normaali kokoinen, mutta 176cm pitkä ja rintaa ja peppuakin löytyy, joten lähes on mahdoton löytää sopivan pituisia housuja joihin vielä takamuskin mahtuu tai paitaa joka ei kiristä rintojen kohdalta. Itse siis teenkin suuren osan vaatteistani.

        Nainen 19v.


      • iita

        Nimpä,löytyyhän niit isoja kokoja mut ne on sit tosi mummomaisia koska yleensä kangas on jotain aivan järkyttävää!
        Miks niit trendivaatteita ei tehdä isokokoisille...miks se kangas ja kuvitus ei ole samaa kuin normaalikokoisten vaatteissa!!!????


      • Viivi
        liian pitkä kirjoitti:

        Ihan totta, kaikissa muotiliikkeissä vaatteet on suunniteltu normi mittaisille (168cm) ja laudoille takapuolittomille teineille. Itse olen muuten normaali kokoinen, mutta 176cm pitkä ja rintaa ja peppuakin löytyy, joten lähes on mahdoton löytää sopivan pituisia housuja joihin vielä takamuskin mahtuu tai paitaa joka ei kiristä rintojen kohdalta. Itse siis teenkin suuren osan vaatteistani.

        Nainen 19v.

        Hei! Lennäppä sinäkin ostoksille esim. Hollantiin, niin löydät helposti vaatteita. Ostin taas viime käynnillä useammat pitkäthousut ja osasta piti jopa lyhentää lahkeita. Siellä koko kansa on pitkää ja kaupoissa on erikseen lyhyttä, normaalia ja pitkää housumallia. Useissa liikkeissä on lisäksi vielä isojen kokojen osasto ja laatua sekä väriä löytyy edullisestikin. On myös paljon myymälöitä isoille alkaen koosta 42 esim. Ulla Popken liikkeet jne.. Jos eksyt ale aikaa, joita on usein niin saat todella halvalla. Viimeksi ostin 79€ housut 5€ ja 76€ farkut 9,90€.
        Lennot ovat jo edullisia ja kannattaa suunnistaa esim. Utrichtiin eikä Amsterdamiin, jonka on jo turistit pilanneet ja sieltä ei löydä, muuta, kuin anorektikon vaatteita.


      • aivan totta
        Mites me miehet kirjoitti:

        Vai ei ole erikokoisille naisille vaatteita!! HAHHAHHAA. Eihän niitä ole kuin kaikissa vaateliikkeissä jossa vaatteita yleensä myydään. ESIM: lorella, hm, lindex, kapphall, jnejnejne!

        Mutta mites me miehet! Meille ei ole kuin kaksi normihintaista paikkaa mistä saa sopivia vaatteita! Anttilan "isojen poikien" mallisto ja Ellos. Millään vaateliikkeellä ei ole muodikkaita vaatteita meille miehen kokoisille miehille erikseen! Olen usein kysynyt esim: HM:ltä ja Seppälästä miksei ole Big Boys tai muuta vastaavaa mallistoa koska naisillekin on...

        Olen itse 194cm ja 135kg lihasta ei läskiä joten pitäisi olla hartiat ja käsivarret vähän eriluokkaa kuin HM:n XL... Ikää löytyy 24v.

        Mietinpähän vaan...

        "Millään vaateliikkeellä ei ole muodikkaita vaatteita meille miehen kokoisille miehille erikseen!"

        Kaupoissa L=Lapsille, Large=sitä ei ole.


      • Elina
        liian pitkä kirjoitti:

        Ihan totta, kaikissa muotiliikkeissä vaatteet on suunniteltu normi mittaisille (168cm) ja laudoille takapuolittomille teineille. Itse olen muuten normaali kokoinen, mutta 176cm pitkä ja rintaa ja peppuakin löytyy, joten lähes on mahdoton löytää sopivan pituisia housuja joihin vielä takamuskin mahtuu tai paitaa joka ei kiristä rintojen kohdalta. Itse siis teenkin suuren osan vaatteistani.

        Nainen 19v.

        Siis 34 pituisia housuja löytyy hyvin melkein joka liikkeestä naisille ja extrapitkiä malleja on esim Zarassa. Itse olen 179,5cm ja Zaran housut ovat usein jopa liian pitkiä. Mutta...mieheni on 198cm ja housujen löytäminen on tuskaa. Stocmannilta (se suurin ja hienoin tavaratalo, NOT)löytyi kahdet miestenfarkut 36 pituudella...
        AIka kummallista.


      • näin muuten on
        Mites me miehet kirjoitti:

        Vai ei ole erikokoisille naisille vaatteita!! HAHHAHHAA. Eihän niitä ole kuin kaikissa vaateliikkeissä jossa vaatteita yleensä myydään. ESIM: lorella, hm, lindex, kapphall, jnejnejne!

        Mutta mites me miehet! Meille ei ole kuin kaksi normihintaista paikkaa mistä saa sopivia vaatteita! Anttilan "isojen poikien" mallisto ja Ellos. Millään vaateliikkeellä ei ole muodikkaita vaatteita meille miehen kokoisille miehille erikseen! Olen usein kysynyt esim: HM:ltä ja Seppälästä miksei ole Big Boys tai muuta vastaavaa mallistoa koska naisillekin on...

        Olen itse 194cm ja 135kg lihasta ei läskiä joten pitäisi olla hartiat ja käsivarret vähän eriluokkaa kuin HM:n XL... Ikää löytyy 24v.

        Mietinpähän vaan...

        asianlaita!Meikeläisen,voimailujuttuja aika aktiivisesti harrastavana,on turha mennä normaalikaupoista kuteita etsimään ja poissuljetut on myös tarjouksessa olevat vaatteet.Paitoina käytän wrangen tuotteita,sieltä löytyy xxxl joka on mulle just ja just sopiva!Mutta sokos,citymarket,intersport ja yleensäkin "normaalit"vaatekaupat on mun,198/128 eikä kovin paljon läskiä,suosiolla jätettävä väliin!!


      • harvoin...

        saa tarjouksesta isoja kokoja.
        Mulla sopivia housuja 2kpl, paitoja pari kunnollista.Vaatteita todella vaikea löytää ja jos joskus jotain kivaa ja istuvaa löytää niin ei työttömällä ole niitä varaa ostaa.
        MIKSI ei "isojen tyttöjen" osastolla ole juurikaan alennuksia ja vaatteet on pääsääntöisesti rumia...ei mitään mallia.Perustaisipa joku kaupan josta isot naiset löytäisi istuvia tyylikkäitä EDULLISIA
        vaatteita.Tääl Espoossa ei ainakaan ole yhtään,enkä tiedä Hesassakaan olevan.Siellä ainakin varmaaan kävisi vilske.


      • unohtui laittaa...

        ikäni on 43 ja pituus 168cm ja 95kg


      • Vaikea(ko)

        Olet aivan oikeassa, mistään ei tahdo löytää ISTUVIA vaatteita. Olen samaa miettinyt useasti, että mikä siinä on niin vaikeaa... Olen myös huomannut saman rintaliiveissä! Ei sitten millään tahdo löytää kauniita muodikkaita rintaliivejä, joissa EI ole vaihdettavia olkaimia (itsellä ne ei vaan kestä). Löytyyhän noita merkkituotteita, mutta ei ole ihan varaa...

        Onko kauhean vaikeaa valmistaa esim. 90 D kokoista kun valmistetaan 85 C ja se nyt vaan ei mahdu... Monesti hyllyjä tutkiessani tuo 85 C on juuri se suurin koko mitä löytyy, kyllä sapettaa silloin... En kuitenkaan halua sellaisia mummomallisia rintaliivejä, olen kuitenkin vasta 24 v.


      • sofku
        harvoin... kirjoitti:

        saa tarjouksesta isoja kokoja.
        Mulla sopivia housuja 2kpl, paitoja pari kunnollista.Vaatteita todella vaikea löytää ja jos joskus jotain kivaa ja istuvaa löytää niin ei työttömällä ole niitä varaa ostaa.
        MIKSI ei "isojen tyttöjen" osastolla ole juurikaan alennuksia ja vaatteet on pääsääntöisesti rumia...ei mitään mallia.Perustaisipa joku kaupan josta isot naiset löytäisi istuvia tyylikkäitä EDULLISIA
        vaatteita.Tääl Espoossa ei ainakaan ole yhtään,enkä tiedä Hesassakaan olevan.Siellä ainakin varmaaan kävisi vilske.

        Tuo on aivan totta... pääasiassa opiskelevalla ei todellakaan ole varaa ostella näitä isojen tyttöjen vaatteita. Ja miten olisi jos mallistoista housujen lahkeet olisivat välillä muutakin kuin pillimuotoa... hinnat alaspäin erikoiskokoisista vaatteista...


      • sofku
        Vaikea(ko) kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, mistään ei tahdo löytää ISTUVIA vaatteita. Olen samaa miettinyt useasti, että mikä siinä on niin vaikeaa... Olen myös huomannut saman rintaliiveissä! Ei sitten millään tahdo löytää kauniita muodikkaita rintaliivejä, joissa EI ole vaihdettavia olkaimia (itsellä ne ei vaan kestä). Löytyyhän noita merkkituotteita, mutta ei ole ihan varaa...

        Onko kauhean vaikeaa valmistaa esim. 90 D kokoista kun valmistetaan 85 C ja se nyt vaan ei mahdu... Monesti hyllyjä tutkiessani tuo 85 C on juuri se suurin koko mitä löytyy, kyllä sapettaa silloin... En kuitenkaan halua sellaisia mummomallisia rintaliivejä, olen kuitenkin vasta 24 v.

        Tämä asia oikein ottaa päästä kunnolla.
        Koska on muka tarjouksessa isojen kuppikokojen rintaliivejä ja milloin niitä muka saa yhtä hienosti koristeltuina ja laitettuina kuin pieniäkin.
        Itse 90 E ja liivien löytäminen todella vaikeaa ja mummu liivejä en halua. Olen 21 vuotias ja olisi mukava yllättää joskus avomies seksikkäillä rintaliiveillä... mutta sehän ei varmaan koskaan tule onnistumaan, paitsi jos opintotuesta vuokran, puhelinlaskun jälkeen haluaa loput laittaa rahat liivikauppaan jossa ne maksaa yli 50 euroa. Eipä taida onnistua... =(


      • Lihaskimppu
        näin muuten on kirjoitti:

        asianlaita!Meikeläisen,voimailujuttuja aika aktiivisesti harrastavana,on turha mennä normaalikaupoista kuteita etsimään ja poissuljetut on myös tarjouksessa olevat vaatteet.Paitoina käytän wrangen tuotteita,sieltä löytyy xxxl joka on mulle just ja just sopiva!Mutta sokos,citymarket,intersport ja yleensäkin "normaalit"vaatekaupat on mun,198/128 eikä kovin paljon läskiä,suosiolla jätettävä väliin!!

        Tsekkaa SPECI-merkin paidat. Jotkut mallit on tehty meille aktiivitreenaajille. Bodausta harrastavana tiedän mistä puhun. Tarvitsemme tilaa hartoihin ja hauiksiin, alhaalla emme kaipaa purjetta. Paitoja saa Tampereelta Spesiaali Koot -liikkeestä, eikä maksa paljoa. Kestävät huoltoa ihan eri tavalla kuin halpispaidat.


    • katjuska

      mulla ei paljoo noit vaatteit oo,viihdyn tietyissä niin pitkään ku ne hajoaa ja sit ostan uudet.esim farkut ku löydän ni ne on sellaset,et ne käytän puhki,sit ostan uudet.ei o siit kii,etteikö sopivia vaatteita löytyis vaan siitä,et ku mul kaappi täynnä niit,en vaa käytä kaikkia.noi mitä tos al luettelen ni ne on niit mitä käytän,ei mitä omistan.enkä jaksa mennä kaappiin kaikkia paitojani,housujani ym laskemaan..
      1.7
      2.9
      3.suht helppoa,mulla suht hyvän muotoinen kroppa,iso,mutta makkarat sopusuhdas toistensa kans.housujen löytäminen vaikeampaa,yleensä liian lyhyitä,jos sopivan pituuden löytää niin muualta ovat isot sit.
      4.28/n
      5.176/100
      6.L-koko.paidat 38-40 ja housut 36/34(farkut)

    • Iso Mies

      Aina olen löytänyt sopivat vaatteet Dressmannilta!! Ja kaiken lisäksi vielä erinomainen ja ammattitaitoinen palvelu...

    • blondi-72

      1.muistaakseni 8 ehkä enemmänkin ja farkkuja käytän enemmän koska ne sopivat minulle parhaiten. 2.en jaksa edes laskea eli todella monta. 3.helposti löytyy. 4.33v nainen. 5.159cm ja valehtelematta en oo käynnyt vaa-alla aikoihin sillä mä "punnitsen" itseni omalla hyvällä olollani ja sillä miltä näytän eli oon ihan tyytyväinen.Samalla vastaan kysymykseen 6.m-xl,numeroina en muista.

    • Eräs naisihminen

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      ~ Housuja on useita, vain muutamat niistä ovat melko lailla "sopivia". Ainakin omasta mielestäni ;) Pidän etenkin farkuista paljon ja ne yleensä sopivatkin minulle hyvin!

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      ~ Paitojakin on useampia, mutta käyttöön pääsee vain murto-osa. Tosin joka päivä pyrin siihen, etten käytä töissä edellisen päivän paitaa... Sopivia paitoja on kaapissani n. kymmenkunta.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      ~ Melko helppoa, koska tilaan postimyynnistä useimmiten. Kun tietää kokonsa, on helppoa löytää hyviä vaatteita netistä ja kuvastoja selailemalla :) Eikä nykyään "isojen tyttöjen" mallistot ole mummoille tehty. Käykää tutustumassa vaikka Elloksen tai Halensin mallistoihin epäilijät!

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      ~ 23/nainen

      5. pituutesi/painosi?

      ~ 180 cm/En ole nyt vaa'alle astellut vähään aikaan, tietystä syystä ;)

      6. vaatekokosi?

      ~ Yläosissa 52/54/56 ja alaosissa 52 (levenen ylöspäin ja kapenen alas...)

    • isoiita

      1) omistan varmaan n 15 sopivat housut, farkkuja, suoria leveälahkeisia, ja vielä kesäcaprit tms siihen päälle. Ja sitten se kaapillinen, jotka ei mahdu päälle.

      2) Paitoja on varmaan reilusti yli 10, siis sellaisia, joista pidän, ja jotka ovat omasta mielstäni trendikkäitä ja minulle sopivia. Sit on tietenkin ne 100 paitaa, joita en käytä, koska ovat kutistuneet kaapissa.

      3) Löydän melko helposti vaatteita, joskus tulee toki ostettua vääriä, mutta melko easya hommaa. Iästäni huolimatta haluan pukeutua nuorekkaasti, ja tyylilleni sopivasti.

      4) 42v/ nainen

      5) 165cm / 115kg

      6) 48-52

    • Cinderella

      sitähän vaan että ne jotka valittaa että miksi ei löydy niitä trendivaatteita tai samoja kuin laihoille ihmisille niin fakrahan on että suurin osa niistä mitkä on suunniteltu laihoille näyttäisivät kamalalta lihavien päällä jos kokoja löytyisikin..maha,reidet yms pursuisivat vaatteitten välistä..siksihän ne isojen tyttöjen vaatteet ovat mummomaisia tai telttoja että peittäisivät makkarat..en nyt mitenkään halua haukkua tms kuulun itsekkin tähän lihavien joukkoon mutta niin se vaan on..

      • Maccara_

        Käyhän tutustumassa vaikka Cellbesin, Elloksen tai Halensin nettipuotiin... Ei todellakaan ole telttoja kookkaiden vaatteet, tosi tyylikkäitä löytyy isommissa mittakaavoissa. Tee vaan itelles vaatteet vaikka jätesäkistä, Cinderella!


      • että on väsynyt etsimään?

        Kun siinä on niin suuri työ aluksi edes löytää oikean kokoisia?

        Mullakin oli monta vuotta, kun en jaksanut ajatellekkaan, että olisin johonkin kauppaan lähtenyt mitään etsimään, kun aina kävi niin, että oli vain pieniä kokoja ja ani harvoin oikeita, se jotenkin helpolla saa osto halutkin hiipumaan.

        Mutta sitten löytyi nettivaatekaupat jee ja nyt olen viimevuosina ostanut sekopäänä aivan turhiakin vaatekappaleita vain siksi, että niitä saa jostain!

        Mutta huomannut kanssa, että kokeilemalla voi löytää uudenlaisia vaihtoehtoja pukeutumiseen. Ne kaavut ovat helppo valinta, mutta kun pistänkin päälleni kylkiä hipovan iltaklenningin, niin wau ihmiset tulevat sanomaan: sää oot laihtunut...kivaaa...

        Missä määreessä sanotaan niin, että isokokoisen on pukeuduttava kaapuihin? Ei saa uskoa sitä sanojaa, kyllä mekin voimme pukeutua seksikkäästi ja uskaliaasti ;-)


    • ????

      kokeilu

    • Olivia

      1. Yhdet käyttöpökät, muut rutkuja
      2. monta paitaa päärynällä
      3. alaosien hankkiminen vaikeampaa kuin jättipotin voitto !
      4. 24- vee naenen
      5. Oun 178cm pitkä ja painan jotain 92 kilon hujakoilla
      6. koko vaihtelee todella 42- 48

      Miks muuten kysyit??

    • Borneo

      Kauheesti naisten vastauksia, joten yksi miehen näkökulma asiaan....

      Housut: sopivia housuja 5 tai 6

      puserot: kymmenkunta

      ongelmat vaatteen ostossa: Ei pahemmin, vaikka useimmat vaatemallit onkin pitkille ja solakoille, housunpuntteja joutuu hieman fiksailemaan joskus...

      sukupuoli: mies 26 vuotta

      pituus/paino: 182cm/100kg, vyötärö hieman alle riskirajan, eli n.98cm joten housutkin mahtuu kiinni ;)

      vaatekoko farkuissa 36 tai 38, 35 mahtuu jos on hengittämättä =), työvaatteet 54-56, puserot L tai XL (xl liian iso ja l liian pieni yleensä)

      ja hei sinä tämän gallupin tekijä! Kerro myös omat vastauksesi! kiitos =D

    • Mii

      1.omistan n.kahdet sopivat housut

      2.paitoja on paljon (ainoat joita voi ostella,jotka mahtuu muitta mutkitta päälle, siksi niitä niin paljon)

      3.kaikki muut vaatteet ok, mutta housujen etsiminen yhtä TUSKAA !! nytkin pitäisi etsiä uudet kun joka päivä samat housut jalassa, mutta kun mä en jaksais sitä...aina jostain kiristää tai ei mahdu ku puoleen jalkaan tai tai tai tai tai....

      4.27/n

      5.174/98

      6.46/48

      Ole hyvä! :)

      • Mii

        piti vielä lisätä syy siihen miksi housut ei mene päälle...
        Mulla on reidet normaalia paksummat, siis normaalia varmaan puolet paksummat... Takapuoli sitä myöten myös suurempi kuin normaalilla (?) ihmisellä. sääret sen sijaan on kuin normaalilla (?) ihmisellä.
        Siksi siis housut voivat jäädä jo puoleen jalkaan, kun ei reidet mahdu pulttuihin.
        Toisaalta jos löytää housut joihin reidet mahtuu sisälle niin sitten housut on koko pituudeltaan leveät, mun sanoin jaloista tulee pölkkyjalat sitten...mä voisin jatkaa tästä vaikka kuinka, koska tämä on asia, joka todella ottaa päähän!!!

        -Mii-


    • Romuluinen kurki

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      Tällä hetkellä täysin sopivia yhdet, suht sopivia lisäksi kolmet

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      Yhden villapaidan

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Vaikeaa, koska nykysuunnittelijat eivät tajua olemassa olevan myös pitkiä ihmisiä. Jouduin esim. ostamaan kokoa XL-olevan Micmacin takin, koska L-koko oli liian kapea hartioista. Ylipainoa minulla ei kuitenkaan ole grammaakaan...

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      22v Nainen

      5. pituutesi/painosi?

      177 cm 69 kg

      6. vaatekokosi?

      Paidat L, pitkähihaisia paitoja ei sopivia juuri olekaan, kun kädet on niin pitkät. Myös napa näkyy tosi rumasti useissa paidoissa, eikä ptkiä helmoja ole edes tunnettujen suunnittelijoiden mallistoissa.
      Housut 42/44 (useimmiten näin mitoitetut housut liian lyhyitä) tai 31 tuumaa vyötäröltä ja 34 tuumaa pituutta (jos riittääkään.)

    • minä täällä hei.

      1.öö....perjaatteessa yhdet, mutta toiset ovat lahkeista liian pitkät ja ne laitan sillai ponnarilla
      2.öhöm....ehkäpä noin kuusi
      3.housuissa vaikeaa...pukkaa toi vyötärö aiheuttamaan ongelmia
      4.12/tyttö
      5.~150/~42
      6.en tiiä, menee vielä senteissä oikeestaan...ja tietysti joku xxs:ki sopii varmaa. xs nimittäin liia iso:)

    • XXL

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      -Parit-kolmet..

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      - En käytä juurikaan pitkähihaisia paitoja, vaan enemmän jakkuja.. joten varmaan yksi tai kaksi..

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      -Toisinaan vaikeaa, toisinaan helppoa.. tilanteesta riipuen..

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      -18v/nainen

      5. pituutesi/painosi?
      -166/130

      6. vaatekokosi?
      -50-56

      • Siina

        1. noin kymmenet siistimmät housut urheilu/reeni ja työvaatteiden housut
        2. pitkähihaisia paitoja arviolta 30
        3. ostan itselleni paljon vaatteita postimyynneistä, lindexsiltä, H&M;ltä yms. Helppo löytää kivoja vaatteita, mutta pituuteni vuoksi housut ovat joskus hankalampia löytää.
        4. 22v/nainen
        5. 180cm / 110kg
        6. 50-56 Riippuu pitkälti valmistajasta


    • ISO

      1. Kahdet.

      2. Neljä.

      3. Todella vaikeaa.

      4. 18 / nainen

      5. 160cm / 95kg

      6. 46/48

    • Jakker

      1. kahdet
      2. kolme
      3. Todella vaikeata.
      4. Nainen 34-v.
      5. 180 cm, 141 kg.
      6. xxxl

    • systeemini

      1.Yhdet mustat housut, sekä verkkarit
      2.En yhtään
      3.Hyvin vaikeaa
      4.34/nainen
      5.163/103
      6.48-52

    • patajan

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat? Yhdet tai kahdet

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat? Hmm, kork. yhden

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa? Vaikeaa

      4. ikäsi/sukupuolesi? 18 ja nainen

      5. pituutesi/painosi? 161cm ja lihava

      6. vaatekokosi? 44

    • halu tietää

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      n.27

      "Edustus housuja" on viidet joissa käyn esim. töissä.
      Hiukan kuluneita housuja tai muuten erikoisempia, jotka kelpaavat kaupunkireissuun tai kylä käynneille on n.15.
      Lenkkeilyhousuja on kahdet ja kotilökäreitä on noin 5 (jotka ovat todella kuluneita ja paikattuja, mutta ei raski poiskaan heittää).

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      n.30 joista pidän pääsääntöisesti kuutta.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Intternetin kautta helppoa, mutta ns. tavallisista kaupoista lähes mahdotonta ja "isojentyttöjen liikkeisiin" eivät rahat riitä.

      4. ikäsi/sukupuolesi?

      24/nainen

      5. pituutesi/painosi?

      167/132

      6. vaatekokosi?

      n.56

    • henni

      1. noin 30 parista ehkä kahdet ovat täysin istuvat ja sopivan mittaisella lahkeella olevat
      2. 3
      3.helppoa, jos en välitä siitä, että joudun usein ostamaan ei-istuvia vaatteita vaikka en ole edes niin iso. vartaloni ei vain kuulu keskivertomittoihin ja käteni ovat liian pitkät
      4.26/nainen
      5. 172/74
      6. alavartalo 38/40, ylävartalo 40/42

    • Iso nainen

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Farkkuja ei ole yhtään,kun en oe hyviä löytänyt...sellasii lötkö-verkkareita pidän....

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Muutama niitä on.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Musta vaikeaa...kun ei isoja kokoja tahdo löytää...ainakaan semmosia nättejä ja omaan makuun sopivia.


      4. ikäsi/sukupuolesi?
      31 ja nainen

      5. pituutesi/painosi?
      pituus 164 ja painoa tällä hetkellä 98kg...painoa tulee vielä lisää raskauden myötä...mutta ennen raskautta oli alku paino 90kg.

      6. vaatekokosi? se on nyt jotain xxl,eli numeroissako se nyt on 48/50??

    • Katja

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Yhdet ja nekin pikkasen kirraa paikotellen.
      Mun kokoa ei varmaan valmisteta muuta kuin jotain verkkaria joita en päälleni pistä vaikka maksettaisiin.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Kaksi hyvin sopivaa ja erinäisen määrän sopimattomia

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Vaatteiden hankkiminen on kamalinta mitä tiedän koska sopivia ei yksinkkertasesti edullisesti mistään löydy. Jos jostain sitten suuren etsinnän jälkeen löydän jotain mikä sopisi päälle niin mallit on kamalia säkkejä eikä lainkaan muodikkaita.
      Vaikka minulla on jo ikää haluan silti pukeutua luonteeni mukaan enkä mummomaisesti.

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      48v/nainen

      5. pituutesi/painosi?
      160cm/135kg

      6. vaatekokosi?
      xxl tai 56-58

    • ja sen äiti

      Kirjoitan poikani puolesta (kukas sen keskenkasvuisen kanssa on kauppoja kolunnut jos ei äiti?). Luoja on siunannut pojalle mittaa ja muotoa enempi kuin olis tarpeen. Erityisesti raajojen pituus ei sovi 'normeihin', kun sekä puntteihin että hihoihin tarvittais aina 5-7 cm lisää. Isän perintöä...
      1. Kuinka monet sopivat housut?
      1/2 tusinaa housuparia. Kerran löytyi Tallinnan torilta liian pitkät farkut!!! Niistäkös riitti iloa ja ihmetystä. Tainnut tulla mittavirhe tekijälle?
      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa? 1-2 paitaa

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa? VAIKEAAAAAA. Osa teetetty lisämaksusta tehtaalla (lähinnä talviulkovaatteita), vaikkei elintaso muuten edellyttäis tailor-maid.

      4. ikä/sukupuoli? 19/M

      5. pituus/paino? 202/120 eikä ole lihava vaan rotevan järeä...

      6. vaatekoko? 62 tai XXXL, mutta kun mennään useamman X:n kokoihin tuppaa paitojen leveys kasvamaan aivan kohtuuttomaksi, helmasta sen sijaan uupuu...

      • Irkku

        Minunkin laps-parkka on iso Nalle Puh. Yllätyin, kun pitkän etsinnän jälkeen löysin DRESSMANilta housuja ja paitoja hänelle.


    • vaatteita

      1 lukemattomia määriä suosikkini ehdottomasti elloksen jazz-housut käyvät sekä iltamenoon, että liikuntaan, vyötärönauhalla.


      2. napillisia paitoja en juurikaan, eikä silitettäviä tule käytettyä, mutta ihan puuvillapaitoja pitkähihaisia monia

      3. Ellokselta rämppävaatetta tarjouksista. klingel on yksi suosikeistani postimyynneistä ja ruotsalainen åshild sielläkin on välillä tyylikkäitä ja kolmannen nimeä en enää muista...

      Harmi sinäänsä, että tavalliset marketit eivät viitsi panostaa kaikenkokoisiin laadukkaisiin vaatteisiin, mutta se on niiden tappio, sillä käytän ruokaostoksissani juuri siksi pikku ruokavarastoa naapurissani (tulevaa valintataloa)sielä ei tarvitse pitkiä matkoja ravailla vaan saa ostokset suoritettua pikaisesti. Tavaratalot nykyään aivan liian suuria jotta niihin viitsisi mennä pelkästään ruokaostosten takia. Pidän kauniista vaatteista ja olen hyvinkin tyylitietoinen ja sielä klingelillä on muutama tosi vetävän näköinen ohkainen villapaita joita taasen himoitsen, aivan liikaa on kyllä tullut hankittua esim t-paitoja niitä on varmaan 30 ;-)

      Kerran kävin Helsingissä lorellassa sieläkin on parempia vaatteita kuin isoissa siskoissa ja myyjäkin mainitsi monen asiakkaan olleen samaa mieltä, että isosiskossa on "mummovaatteita" suurin osa. Sieltä puuttuu ainakin liikunnalliset vaatteet kokonaan. Ei löydy kunnollisia shortseja ja pyöräilyhousuja, siksi nuo jazzhousut ovat oivalliset, sillä kun lahkeen vetää ylös niistä saa hetkessä shortsitkin. Aivan ihanan monipuoliset ;-)

      40/ nainen

      170/ 105

      Ihan itseksesikö kyselet vai onko jokin myynti mielessä? Mulla olisi paljon ideoita isojen naisten vaatteiden myymiseen ;-)

    • Saimi26

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Varmaan viidet farkut, joista vaan muutamia
      tulee pidettyä ja puuvilla housuja
      joustovyötäröllä

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Pidän paitapuseroita, väjiä malleja löytyy
      varmaan n.10 mielekästä- Lyhyt hihaisia en
      halua pitää
      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Todella vaikea, kun on niin rintava
      4. ikäsi/sukupuolesi?
      26/nainen
      5. pituutesi/painosi?
      164/95
      6. vaatekokosi?
      46-50 vaihtelee niin vaatemerkin mukaan

      Vinkki! Olen löytänyt aivan mahtavia ja edullisia vaatteita huutonetin kautta :)

    • 34"

      Housuja n 20 paria
      Paitoja n 40 kpl
      Ei ole (oikeat ostopaikat)
      60v Mies
      183cm / 76kg
      52-54 34-35 " paidat 41-42 kengät 45 sukat 10-11

    • karoliina

      n.5-6 paria housuja ja 4-5 paitaa , sopivien vaatteiden hankinta on tosi työlästä. olen 52v nainen ja kokoni on siinä 42-44

    • iso Irkku

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Ei yhtään! En osta niitä ja en viihdy noissa. Olen hameihminen. Hameita on noin.... 6-8.
      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Aika paljon ja tosi tyylikäitä.
      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Alusta oli hirmu vaikkeaa,helpotti huomattavasti kun löysin sopivat kauppat ja ymmärsin loppu ja lopuksi miten haluan näyttää.
      4. ikäsi/sukupuolesi?
      nainen 38
      5. pituutesi/painosi?
      153/92

      6. vaatekokosi?
      46.... riippuu mallista, joskus 42 tai 48

      Ymmärrän kaikkien tuskaa, mutta!!! harmi ja nollottaa kun monilta meiltä puuttuu makuu!!!!
      En laita ikinä sellaiset vaatteet päälle joissa olen ruma näköinen. Esim. sortseja,jotka menevät perseen, ja hihatonta pienikokoista trikopaitaa, että kaikki makkarat ovat esillä.
      Ei ole helppo, mutta ysein olen tyylikäs ja hyvin pukeutunut.

    • mörköliini

      1. muuutamat (4-6)

      2. pari kunnollista (käytän mielummin lyhythihaisia ja jakkuja)

      3. vaikeaa!!! Vaikka vaatteita olisi jonkin verran saatavilla, ovat ne mauttomia tanttavaatteita.

      4. nainen 30v

      5.168 / 110

      6. 50/52

    • sofku

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?

      Muutamat sopivat löytyy lököhousuja parit

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?

      Paitoja on, vähän vähemmän ja enemmän istuvia.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?

      Kyllähän sitä kaupoissa on vaikka ja mitä, mutta housut aina liian pitkät kun muuten hyvät ja todella ison etumuksen vuoksi paidat pukkaavat jäämään lyhyiksi eli pitää ostaa liian isoja muualta. Kauluspaidat ikuinen ongelma kun kiinni menee muualta julmetun iso. Kuppikoko E...

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      21 ja tyttö

      5. pituutesi/painosi?

      165 cm ja 103 kiloa

      6. vaatekokosi?

      Paidat 52-56, riippuu kylläkin minkälainen paita on kyseessä. Housut 48-50, alamaha on ärsyttävän iso !

    • Nimetön

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat? Noin viidet

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat? ehkä 20

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa? Kyllä

      4. ikäsi/sukupuolesi? 32v nainen

      5. pituutesi/painosi? 174cm/76kg

      6. vaatekokosi? 40-42

      • -m-

        1.8kpl,mustat ja ruskeet sammarit,kahdet farkut, mustat housut, kahdet caprit,yhdet kesäpöksyt.
        2.about 10 kpl.
        3.vaikeaa.
        4.32v.
        5.152/73
        6.42-46


    • ...

      9 housut
      4 paitapuseroa
      Hankinta helppoa
      50/ nainen
      170 paino ei tiedossa
      36

      • ...

        1. Kuinka monet sopivat housut omistat? Yli 5 mutta varmaankin alle 10

        2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat? N. kymmenkunta

        3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa? Ei, housuissa on lahkeet yleensä lyhyitä ja paidoissa vyötärö liian korkealla kylkiluiden kohdalla.

        4. ikäsi/sukupuolesi? Nainen 45 v.

        5. pituutesi/painosi? 178 cm/ yli 100 kg

        6. vaatekokosi? 48 - 50, XXL, kenkä olis 40.5 mutta sitä kokoa ei tehdä, sovitan 41 yleensä.


      • miniminnnnni
        ... kirjoitti:

        1. Kuinka monet sopivat housut omistat? Yli 5 mutta varmaankin alle 10

        2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat? N. kymmenkunta

        3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa? Ei, housuissa on lahkeet yleensä lyhyitä ja paidoissa vyötärö liian korkealla kylkiluiden kohdalla.

        4. ikäsi/sukupuolesi? Nainen 45 v.

        5. pituutesi/painosi? 178 cm/ yli 100 kg

        6. vaatekokosi? 48 - 50, XXL, kenkä olis 40.5 mutta sitä kokoa ei tehdä, sovitan 41 yleensä.

        1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
        -parei, en käytä oikeestaan housui :----D

        2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
        *vaiks kui monia

        3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
        *ööö, nojuu, koska mul on nii iso perse ja jalat :D

        4. ikäsi/sukupuolesi?
        *tytteli 19v

        5. pituutesi/painosi?
        *160/79

        6. vaatekokosi? paidat sellai s-m, housut 42-44.


    • pitkähkö

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      Farkkuja varmaan paritkymmenet useamman vuoden ajalta. Suoria housuja 3 sopivat.
      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      Tämä on ongelma-alueeni, ylävartaloltani olen niin omituinen että normikaupan paidoista ei sopivia yleensä löydy. LongTallSallylta olen tilannut paitoja joiden hihojen pituus riittää ja ympärysmitat suunnilleen ok.
      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      Farkut ei niinkään ongelma, suoriakin housuja löytyy pidemmillä lahkeenpituuksilla tietyistä malleista. Mekot liian lyhyitä eikä muut käy kun pitkien liikkeiden mallit. Puseroita ja paitoja ei voi ostaa kuin trikoisina normikaupoista. Takin ostaminen yhtä tuskaa kun hihat ovat puolitangossa ja muuten takki kuin säkki. Olen ostanut kokoa 40-42 ja pienentänyt ympärysmitat sopiviksi, joskus hihat riittävät joskus ei. Nettikaupat vakio-ostospaikkoja.
      4. ikäsi/sukupuolesi?
      44/nainen
      5. pituutesi/painosi?
      183/68
      6. vaatekokosi?
      farkut 30-31/34(vähintään), housut 40, paidat m, LongTall Sallylta olen tilannut kokoja 10 ja 12 ylävartaloon, housuja kokoa 12.

    • tuhti tytsy^

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      omistan nykyään 8:at housut.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      monta, veikkaan että suunnilleen 15.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      puseroiden ja mekkojen ostaminen on helppoa, mutta sopivia housuja on vaikeampi löytää, lähinnä pituuteni vuoksi.

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      nainen, 22v

      5. pituutesi/painosi?
      158/75

      6. vaatekokosi?
      L, XL tai numeroissa 40,42

    • suuri leidi

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      - ehkä n. 10 - 12 paria, farkkuja, capreja, ulkoiluhousuja, juhlahousuja.

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      - Varmasti toistakymmentä, en muista varmasti. Kesäpaidat on eri kaapissa kuin talvivaatteet.

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      - Ei helppoa, haen mieluummin klassista tyyliä kuin pintamuotia, ja pitää olla pituutta,
      sekä paidan helmassa että housun lahkeessa. Yhdisteltävyys myös plussaa, koetan
      aina miettiä että uudet hankinnat sopisivat yhteen aikaisempien kanssa.

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      - Nainen, 45 vuotta

      5. pituutesi/painosi?
      - 178 cm, yli 100 kg

      6. vaatekokosi?
      - valmistajasta riippuen housut 48-52 tai xl/xxl

    • gullerian

      1. Kuinka monet sopivat housut omistat?
      -3

      2. Kuinka monta sopivaa pitkähihaista paitaa omistat?
      -5

      3. Onko sopivien vaatteiden hankinta kuinka vaikeata/helppoa?
      -riippuu vaatteesta. Housuja on vaikea löytää, mutta paidoissa ei ole niin paljon ongelmaa.

      4. ikäsi/sukupuolesi?
      -22/nainen

      5. pituutesi/painosi?
      -67/172

      6. vaatekokosi?
      -paidoissa M tai S riippuen valmistajasta, housuissa 42

    • K46

      Tämä näköjään on tosi vanha ketju, mutta rakastan galluppeja, joten vastaan:
      1. Omistan yhteensä n. 50 paria housuja, siis ihan sopia käyttökelpoisia kesä ja talvi housuja
      2. Siis paitapuseroita tai pitkähihaisia trikoopaitoja, paitapuseroita minulla on alta 10, en tykkää pitää niitä, pitkähihaisia trikoopaitoja ja tunikoita varmaan n. 60 neuleta n. 120 kpl, jos nyt vain puhutaan pitkähihaisistä.
      3. Liiankin helppoa, yleensä kaikki mitä sovitan sopii mainiosti, joten kotiin tulee kannettua ihan liikaa vaatetta.
      4.46/nainen
      5. 165 cm/55 kg.
      6. Alaosa yleensä 36, yläosa yleensä XS tai 32-34.

      • ,.-

        vai lojuuko osa kaapissa?
        Itselläni ei ole noin paljon, mutta usein huomaan vain pieni osa on käytössä, on oikein ajateltava, otan tuonkin esille.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe