Toisessa korvalehdessä???

JUdY

Semmonen että, olen kuullut että lävistys vain toisessa korvalehdessä symboloisi orjuutta tai olisi jonkunlainen orjan merkki. Onko siinä jotakin kulttuurista perää vai palkkä myytti tai tekaistu juttu?

7

1110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nananannaa

      en ole kuullutkaan tuommoisesta väitteestä ;) yhdellä tutullani on toisessa korvalehdessä korvakoru, eikä se mitenkään ole haitannut hänen elämäänsä ;D

      • Minttunappi

        Mun tekisi mieli ottaa lävistys toiseen korvalehteen, mutta tuntuu vähän siltä, että korvakoru toisessa korvalehdessä tulkitaan aina viestiksi milloin mistäkin. Esimerkiksi joskus mun lapsuudessani miehillä korvakoru toisessa korvassa (en muista kummassa) tarkoitti homoseksuaalisuutta. Uskaltaakohan sitä ollenkaan ottaa korua vain toiseen korvaan? :o


      • JUdY
        Minttunappi kirjoitti:

        Mun tekisi mieli ottaa lävistys toiseen korvalehteen, mutta tuntuu vähän siltä, että korvakoru toisessa korvalehdessä tulkitaan aina viestiksi milloin mistäkin. Esimerkiksi joskus mun lapsuudessani miehillä korvakoru toisessa korvassa (en muista kummassa) tarkoitti homoseksuaalisuutta. Uskaltaakohan sitä ollenkaan ottaa korua vain toiseen korvaan? :o

        Minttunappi: mulla on vähän sama juttu. Haluisin ottaa vaan toiseen korvaan, mutta kun ei tiedä että miten muut ihmiset tulkitsee sitä. Lähinnä siks haluisin vaan toiseen korvaan, että erottuis vähän porukasta, kun melkein kaikilla on molemmissa korvissa korvikset. Toisaalta jos haluaa poiketa tässä asiassa massasta niin kannattais ehkä olla ottamatta ollenkaan, kun kaikilla on lävistyksiä nykyään joka paikassa.. :]


      • KiWa

        mun mielestä miehellä/pojalla on seksikkäämpi,jos on vaan 1 korvis :P


    • JennieF

      ole tuollaisesta kuullut. Genitaalit ovat olleet niitä orjien lävistyksiä. Ja uskoisin että harva nainen luulee miestä homoksi jos hänellä on vain toisessa korvassa lävistys, jos sitä pelkäät.

      • erotun

        massasta sillä, että mulla ei ole yhtään lävistystä. ei siis tavallisiakaan korviksia. en oo koskaan halunnu enkä varmaan tule haluamaankaa...
        :)


    • Lävistyksestä

      Lävistys korvassa liittyy Jumalan antamaan lakiin Israelille vanhassa testamentissa.jolloin joka 7.vuosi oli orjien vapautusvuosi.Mutta jos orja tai orjatar sanoi isännälleen "En tahdo lähteä luotasi "koska hän rakastaa sinua ja sinun perhettäsi ja koska hänen on ollut hyvä olla luonasi, niin ota Naskali ja pistä se hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan.Samoin tee myös orjattarellesi. Tämä löytyy 5.Mooseksen kirja 15 luku jae 15-16.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe