Semmonen että, olen kuullut että lävistys vain toisessa korvalehdessä symboloisi orjuutta tai olisi jonkunlainen orjan merkki. Onko siinä jotakin kulttuurista perää vai palkkä myytti tai tekaistu juttu?
Toisessa korvalehdessä???
7
1186
Vastaukset
- nananannaa
en ole kuullutkaan tuommoisesta väitteestä ;) yhdellä tutullani on toisessa korvalehdessä korvakoru, eikä se mitenkään ole haitannut hänen elämäänsä ;D
- Minttunappi
Mun tekisi mieli ottaa lävistys toiseen korvalehteen, mutta tuntuu vähän siltä, että korvakoru toisessa korvalehdessä tulkitaan aina viestiksi milloin mistäkin. Esimerkiksi joskus mun lapsuudessani miehillä korvakoru toisessa korvassa (en muista kummassa) tarkoitti homoseksuaalisuutta. Uskaltaakohan sitä ollenkaan ottaa korua vain toiseen korvaan? :o
- JUdY
Minttunappi kirjoitti:
Mun tekisi mieli ottaa lävistys toiseen korvalehteen, mutta tuntuu vähän siltä, että korvakoru toisessa korvalehdessä tulkitaan aina viestiksi milloin mistäkin. Esimerkiksi joskus mun lapsuudessani miehillä korvakoru toisessa korvassa (en muista kummassa) tarkoitti homoseksuaalisuutta. Uskaltaakohan sitä ollenkaan ottaa korua vain toiseen korvaan? :o
Minttunappi: mulla on vähän sama juttu. Haluisin ottaa vaan toiseen korvaan, mutta kun ei tiedä että miten muut ihmiset tulkitsee sitä. Lähinnä siks haluisin vaan toiseen korvaan, että erottuis vähän porukasta, kun melkein kaikilla on molemmissa korvissa korvikset. Toisaalta jos haluaa poiketa tässä asiassa massasta niin kannattais ehkä olla ottamatta ollenkaan, kun kaikilla on lävistyksiä nykyään joka paikassa.. :]
- KiWa
mun mielestä miehellä/pojalla on seksikkäämpi,jos on vaan 1 korvis :P
- JennieF
ole tuollaisesta kuullut. Genitaalit ovat olleet niitä orjien lävistyksiä. Ja uskoisin että harva nainen luulee miestä homoksi jos hänellä on vain toisessa korvassa lävistys, jos sitä pelkäät.
- erotun
massasta sillä, että mulla ei ole yhtään lävistystä. ei siis tavallisiakaan korviksia. en oo koskaan halunnu enkä varmaan tule haluamaankaa...
:)
- Lävistyksestä
Lävistys korvassa liittyy Jumalan antamaan lakiin Israelille vanhassa testamentissa.jolloin joka 7.vuosi oli orjien vapautusvuosi.Mutta jos orja tai orjatar sanoi isännälleen "En tahdo lähteä luotasi "koska hän rakastaa sinua ja sinun perhettäsi ja koska hänen on ollut hyvä olla luonasi, niin ota Naskali ja pistä se hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan.Samoin tee myös orjattarellesi. Tämä löytyy 5.Mooseksen kirja 15 luku jae 15-16.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674104Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181712- 1171547
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891484Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991418Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601385- 521336
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981245- 451109
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341088