Toisessa korvalehdessä???

JUdY

Semmonen että, olen kuullut että lävistys vain toisessa korvalehdessä symboloisi orjuutta tai olisi jonkunlainen orjan merkki. Onko siinä jotakin kulttuurista perää vai palkkä myytti tai tekaistu juttu?

7

1229

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nananannaa

en ole kuullutkaan tuommoisesta väitteestä ;) yhdellä tutullani on toisessa korvalehdessä korvakoru, eikä se mitenkään ole haitannut hänen elämäänsä ;D

• Minttunappi

Mun tekisi mieli ottaa lävistys toiseen korvalehteen, mutta tuntuu vähän siltä, että korvakoru toisessa korvalehdessä tulkitaan aina viestiksi milloin mistäkin. Esimerkiksi joskus mun lapsuudessani miehillä korvakoru toisessa korvassa (en muista kummassa) tarkoitti homoseksuaalisuutta. Uskaltaakohan sitä ollenkaan ottaa korua vain toiseen korvaan? :o

• JUdY
        Minttunappi kirjoitti:

Mun tekisi mieli ottaa lävistys toiseen korvalehteen, mutta tuntuu vähän siltä, että korvakoru toisessa korvalehdessä tulkitaan aina viestiksi milloin mistäkin. Esimerkiksi joskus mun lapsuudessani miehillä korvakoru toisessa korvassa (en muista kummassa) tarkoitti homoseksuaalisuutta. Uskaltaakohan sitä ollenkaan ottaa korua vain toiseen korvaan? :o

Minttunappi: mulla on vähän sama juttu. Haluisin ottaa vaan toiseen korvaan, mutta kun ei tiedä että miten muut ihmiset tulkitsee sitä. Lähinnä siks haluisin vaan toiseen korvaan, että erottuis vähän porukasta, kun melkein kaikilla on molemmissa korvissa korvikset. Toisaalta jos haluaa poiketa tässä asiassa massasta niin kannattais ehkä olla ottamatta ollenkaan, kun kaikilla on lävistyksiä nykyään joka paikassa.. :]

• KiWa

mun mielestä miehellä/pojalla on seksikkäämpi,jos on vaan 1 korvis :P

• JennieF

ole tuollaisesta kuullut. Genitaalit ovat olleet niitä orjien lävistyksiä. Ja uskoisin että harva nainen luulee miestä homoksi jos hänellä on vain toisessa korvassa lävistys, jos sitä pelkäät.

• erotun

massasta sillä, että mulla ei ole yhtään lävistystä. ei siis tavallisiakaan korviksia. en oo koskaan halunnu enkä varmaan tule haluamaankaa...
        :)

• Lävistyksestä

Lävistys korvassa liittyy Jumalan antamaan lakiin Israelille vanhassa testamentissa.jolloin joka 7.vuosi oli orjien vapautusvuosi.Mutta jos orja tai orjatar sanoi isännälleen "En tahdo lähteä luotasi "koska hän rakastaa sinua ja sinun perhettäsi ja koska hänen on ollut hyvä olla luonasi, niin ota Naskali ja pistä se hänen korvansa läpi oveen; olkoon hän sitten sinun orjasi ainiaan.Samoin tee myös orjattarellesi. Tämä löytyy 5.Mooseksen kirja 15 luku jae 15-16.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      72
      2994
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      63
      2579
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      108
      2313
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      87
      1436
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1266
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      189
      962
    7. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      96
      952
    8. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      83
      903
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      826
    10. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      746
    Aihe