äiti+poika

miten suhtautua?

Mieheni on 24v, asuu kotonaan. Äiti hyysää poikaa kuin pikkuvauvaa, ja poika kai on ikuisiksi ajoiksi tuomittu rooliinsa.

Häntä ei haittaa kun esim. äiti määrää mitä pitää pukea päälle tai koska on suihkun aika. Myös mieheni työpaikka on äidin hankkima.

Poika taas raportoi aivan kaiken elämässään äidilleen. Myös minun asiani, siitä saakka kun tapasimme.
Ennenkuin ehdin kissaa sanoa, anoppi jo tietää jos autoni on hajonnut tai aion pitää pekkasen töistä. Anopille kulkeutuvat myös sellaiset asiat, joita nimenomaan olen kieltänyt kertomasta. Keksipä siinä sitten anopin kanssa mukavaa jutusteltavaa, kun kaikkeen saa vastaukseksi, että niinhän se *piip* kertoi...

Käytännön syistä joudumme olemaan melko
paljon anoppilassa, ja mieheni syyllistää minua kun en auta hänen äitiään kotitöissä (itse ei korjaa edes lautasta pöydästä tai vie vaatteitaan pyykkikoriin). Anoppi itse on sanonut minulle, ettei tarvitse apua.

Sekä anoppi että mieheni kuitenkin olettavat, että minun kämpillä oltaessa perisin anopin roolin, ja passaisin aikuista miestä. Ehei! "Maassa maan tavalla", ja niinpä minun luonani mies esim. hoitaa itse omat pyykkinsä ja tekee ruokaa siinä missä minäkin.

Sekös aiheuttaa närää niin miehessäni (suostuu kuitenkin suurempia mukisematta) kuin hänen äidissään...


Poika on sanonut minulle suoraan, että en ikinä tule pääsemään hänen äitinsä tasolle ja kaikissa konflikteissa on takuuvarmasti äitinsä puolella.

Kertokaapa onko tuollaisesta mahdollisesti saatavissa kunnon mies joku päivä, vai pitääkö antaa äidin ja pojan elää ihan keskenänsä onnellisina elämänsä loppuun asti?

27

4483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen

      vaihda lukot ja puhelinnumero. Tuosta et miestä saa kirveelläkään ja se on totinen tosi. Aivan turhaan hakkaat päätäsi seinään. Haluatko herätä todellisuuteen vasta kun sulla on kaksi lasta tuon "miehen" kanssa ja anoppi määräämässä niiden kasvatuksen ja hoidon? JUOKSE!

    • suhtautuja

      Aika kauniisti sanottu jos tuommoista lasta sanoo mieheksi.

    • vilpittömästi

      Ei sinua tuossa suhteessa tarvita,tiedät sen itsekin, kertomatta, mutta kun kysyt, niin selvyyden vuoksi vastaus:
      Pitää antaa heidän elää ihan keskenänsä. Kertomasi toimii parempana kuin hyvänä perusteluna.

    • mies

      olet nyt kyllä ihan väärässä paikassa,kauanko aiot vielä katsella sitä touhua?

    • maapallolla?

      Hyi hitto tollasia. Aatelkaa että noita vieläkin sikiää jostain raoista, miten on mahdollista tällä aikakaudella?

      Jätä tuttilapsi äidilleen ja hanki MIES!

      • Päivän paras kuvailu

        Ai jestats mä meinasin revetä! Tuttilapsi on kyllä paras ilmaisu hetkeen aikaan mammanpojasta!


    • groovy apple

      Taas ei voi muuta kuin pyöritellä päätä ihmisen typeryydelle. Juokse hyvä nainen.
      Ja miksi sanot tuota ihmistä "mieheksi" kun hän ei sellainen taida olla.
      Irrottaudu tuosta kolmiodraamasta ennen kuin on liian myöhäistä.

    • hello.kitty2

      Eikö sulla nainen ole yhtään omanarvontuntoa kun jäät suosiolla kakkoseksi miehelles?? Ja äijä vielä kehtaa sanoa sulle suoraan että tulet olemaan ikuinen kakkonen! Haloo?

    • Kadunlakaisija

      Vippaa tuollainen idiootti hevonpersiiseen. Ja ota itsellesi mies!

    • Tolemak

      Aika klassinen "mammanpoika"-tapaus, joten tätä voisi hyvinkin pitää provona.

      Tokihan tuommoisia poikiakin on olemassa. Silloin ainoat mahdolliset ulospääsyt tilanteesta on joko odottaa, että pojasta tulee mies (mikä voi kestää vuosia) tai sitten suhteesta lähteminen.

    • ei ennen

      Vanhako on äitimuori - jos on vasta 4-5kymppinen niin kylläs saat odottaa noin 30-40 vuotta ennen kuin hänen pojastaan kasvaa mies.

      Miltä kuulostaa?

      Eihelkutti, ton alotuksen on pakko olla provo.

    • kisumisu

      Voi herranjestas.
      Hattua taytyy sinulle nostaa kun(/jos) jaksat tollaista menoa katsella. itse en ikina pystyisi, enka haluaisikaan.
      oma poikaystavani oli myos 'aidin poika' seurustelumme alkuvaiheessa, mutta onneksi oppi nopeasti minun tavoilleni :) tarkoitan tietty, etta minun ei tarvi tiskata/kerata pyykit lattialta/pedata sanky ym aina yksin vaan teemme niita yhdessa vuorotellen.
      tosin vielakin, kun poikaystavani menee kotonaan kaymaan, aiti petaa sangyn, pesee puhtaatkin pyykit, toisin sanoen tekee kaiken hanen puolestaan.
      minulle se on ok siihen saakka, kunhan poikaystavani ei oleta minun tekevani hanelle samoja juttuja.
      jaksamista sulle kuitenkin, ymmarran ahdistuneisuutesi.

    • ///

      Hanessa ei ole mitaan vikaa. Han vain ei sovi sinulle. Vaihda jo akkia suuntaa ja jata hanet rauhaan!

    • vaihda mies

      Sairasta! Vaihda miestä, tuo luuseri ei ikinä pääse äidistänsä eroon!!

    • ihan piruuttas

      ja vastaushan on.. TIETYSTI!! :)

    • Hunajameloni74

      Mieheni 33-v ei enää asu kotonansa ja osaa sentään käydä suihkussa itse - työpaikankin hommasi ihan itse, mutta mutta...
      Lähestulkoon kaikki muu, mitä kirjoitit, sopii häneen. Jotenkin en nyt tiedä, täytyisikö itkeä vai nauraa?!?! Apua.
      Mieheni ei usein käy kotonansa, mutta kummallista, että äitinsä tietää kaikki asiamme. Olen monta kertaa sanonut, että älä ainakaan minun asioita siellä kerro, mutta tuntuupa kertovan kaiken. Ärsyttävää!! En minä laula vanhemmilleni kaikkia asioitamme.
      Kun me käymme anoppilassa yhdessä (tai siis aikoinaan kävimme) emme me anopin kanssa edes paljoa keskustele. Outoa, että hän kuitenkin tietää asiani. Ei kai ole muuta vaihtoehtoa, kuin se, että mieheni ne kertoo.

      Ja vastauksista päätellen minunkin kannattaisi ottaa jalat alleni ja JUOSTA!!!!!

      On kyllä käynyt monesti mielessäkin......

      Olenkohan jonkun sortin masokisti, kun olen tätä touhua jo katsellut moonnnen mooonnta vuooootttta??

      • miksi?

        Ellei teillä ole lapsia niin sinähän olet aivan vapaa etsimään parempaa - luotettavampaa - seuraa. Aikuisempaa seuraa.


      • Hunajameloni74
        miksi? kirjoitti:

        Ellei teillä ole lapsia niin sinähän olet aivan vapaa etsimään parempaa - luotettavampaa - seuraa. Aikuisempaa seuraa.

        ...mutta kun on jo se lapsi, siksi.

        Jos olisinkin vielä seurusteluasteella, niin ottaisin jalat alleni varmasti, mutta nyt asiat ovat hieman monimutkaisempia...

        Toisaalta, ei kai se lapsen takia yhdessä roikkuminenkaan ole järkevää, mutta kun olen niin itsepäinen ja sisukas, että tahdon vain yrittää ja yrittää ja hakata päätä seinään. Ja pieni näyttämisenkin tarve on: et kyllä p****nan anoppi meitä erota, vaikka kovasti yritätkin!! No, tuolta pohjalta harva liitto lienee voi onnistua, mutta yritetään........

        Nyt on jo asiat kyllä aikalailla loppumetreillä, koska tännekin olen alkanut ongelmista kirjoittelemaan.

        Tarkkaillaan tilannetta...


      • tipi
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        ...mutta kun on jo se lapsi, siksi.

        Jos olisinkin vielä seurusteluasteella, niin ottaisin jalat alleni varmasti, mutta nyt asiat ovat hieman monimutkaisempia...

        Toisaalta, ei kai se lapsen takia yhdessä roikkuminenkaan ole järkevää, mutta kun olen niin itsepäinen ja sisukas, että tahdon vain yrittää ja yrittää ja hakata päätä seinään. Ja pieni näyttämisenkin tarve on: et kyllä p****nan anoppi meitä erota, vaikka kovasti yritätkin!! No, tuolta pohjalta harva liitto lienee voi onnistua, mutta yritetään........

        Nyt on jo asiat kyllä aikalailla loppumetreillä, koska tännekin olen alkanut ongelmista kirjoittelemaan.

        Tarkkaillaan tilannetta...

        Kyllä se sitten viimeistään loppuu kun anoppi kuolee! Niin ainakin meillä. Onneksi ei ollut kovin sitkeä elämään tuo mieheni äiti, vaan tauti oli vahvempi. Kamalaahan tuo on sanoa ääneen, mutta helpotus oli suuri!


      • kun tiedät
        tipi kirjoitti:

        Kyllä se sitten viimeistään loppuu kun anoppi kuolee! Niin ainakin meillä. Onneksi ei ollut kovin sitkeä elämään tuo mieheni äiti, vaan tauti oli vahvempi. Kamalaahan tuo on sanoa ääneen, mutta helpotus oli suuri!

        Tekstistäsi päätellen tiedät, millainen hirmuanoppi on. Elä niin, että itse et ole samanlainen aikanasi.
        Eipä ole herkkua olla sellainen pirttihirmu, että lapsen perhe toivoo kuolemaa ja iloitsee sen tulosta.
        Luuletko, että anoppisi pyrki siihen asemaan?


    • alkup. kirjoittaja

      Ei ole provo vaan totisinta totta, valitettavasti. En minäkään tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Se juokseminenkin on käynyt mielessä ja viimeksi eilen yritin taas ottaa tuon anoppi-ongelman puheeksi miehen kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut. Äiti on jumala niin se on ja mulla vaan on päässä jotain vikaa kun en ymmärrä tollasta perhe-elämää.

      Ja teille jotka sanoitte, että onneksi ei ole lapsia: Ei ole eikä tule. Anoppi on jo ottanut koirani huostaan, ja se riittää minulle. Anopin mielestä nykyaikaiset koiranhoito-opit ravintosuosituksineen ovat täyttä huuhaata. Koiraa koulutetaan rankaisemalla väärin tehdystä ja sillä siisti. Viimeksi kun asiallisesti sanoin mielipiteeni koiran ruokavaliosta, sain kehotuksen painua helvettiin koirineni. Koiraa ei heille tarvitse tuoda jos ei sitä saa "hoitaa" kuten anoppi haluaa.

      No, vein koiran autoon ja olin nostamassa kytkintä, kun mieheni tuli paikalle ja ihmetteli missä mennään. Esti minua lähtemästä ja vaati selvittämään asian. Anoppi pokkana väitti ettei ole moista sanonut... Mies vetosi äitinsä stressiin, mutta anoppi itse ei ole tähän päivään mennessä pyytänyt anteeksi käytöstään.

      • Hunajameloni74

        ...eivät koskaan pyydä anteeksi!

        Nämä nyrpeät ja koppavat tyrannianopit ovat niin vanhoja ja fiksuja ja heitä täytyy kunnioittaa. He saavat loukata miniää kuinka paljon tahansa, mutta anteeksi ei pyydetä mitään eikä koskaan.

        Sekin on sitten ärsyttävää, kun oma mies puolustelee äitiänsä. Miten ne miehet osaavatkin sulkea korvansa ja silmänsä kaikelta?????

        Oma anoppini ja appiukkoni haukkuivat minut aivan lyttyyn ja appiukko sanoi, että "ei sinun tarvitse enää tänne tulla". Nyt sitten parin viikon kuluessa tapahtuneesta poikansa välityksellä ruikuttavat, että tulkaa käymään. Haistakoon P****t, me ei varmasti sinne mennä!!

        Anoppi muuten ei koskaan soita minulle, aina vaan pojallensa. Luulisi selvittävänsä välit minun kanssani, koska meillähän se ongelma on. Aina vain pistää poikansa asialle ja samalla sotkeuttaa hänetkin kahnaukseen. Sanoinkin miehelleni, että pyydä äitiäsi soittamaan minulle, jos on asiaa. Eipä taida huonolta itsetunnoltaan ja häpeältään eukko kehdata enää minulle soittaa.... :-)


      • samassa veneessä
        Hunajameloni74 kirjoitti:

        ...eivät koskaan pyydä anteeksi!

        Nämä nyrpeät ja koppavat tyrannianopit ovat niin vanhoja ja fiksuja ja heitä täytyy kunnioittaa. He saavat loukata miniää kuinka paljon tahansa, mutta anteeksi ei pyydetä mitään eikä koskaan.

        Sekin on sitten ärsyttävää, kun oma mies puolustelee äitiänsä. Miten ne miehet osaavatkin sulkea korvansa ja silmänsä kaikelta?????

        Oma anoppini ja appiukkoni haukkuivat minut aivan lyttyyn ja appiukko sanoi, että "ei sinun tarvitse enää tänne tulla". Nyt sitten parin viikon kuluessa tapahtuneesta poikansa välityksellä ruikuttavat, että tulkaa käymään. Haistakoon P****t, me ei varmasti sinne mennä!!

        Anoppi muuten ei koskaan soita minulle, aina vaan pojallensa. Luulisi selvittävänsä välit minun kanssani, koska meillähän se ongelma on. Aina vain pistää poikansa asialle ja samalla sotkeuttaa hänetkin kahnaukseen. Sanoinkin miehelleni, että pyydä äitiäsi soittamaan minulle, jos on asiaa. Eipä taida huonolta itsetunnoltaan ja häpeältään eukko kehdata enää minulle soittaa.... :-)

        ihan kuin oma anoppini.
        Se muija ei paljoa nöyristele.
        Varsinainen tyranni "niskavuoren heta".
        Sai jopa appeni mukaan haukkumaan minua, kuvitella että se muori puhu niin paljon paskaa minusta että appenikin alkoi nälvimään minua.
        Mutta sitten "POKS" ja appeni muuttui minua kohtaan, en tiedä mitä tapahtui. Hän alkoi kunnioittamaan minua. Anoppi on edelleen samanlainen, kateellinen minulle kaikesta ja kaikista.


      • Hunajameloni74
        samassa veneessä kirjoitti:

        ihan kuin oma anoppini.
        Se muija ei paljoa nöyristele.
        Varsinainen tyranni "niskavuoren heta".
        Sai jopa appeni mukaan haukkumaan minua, kuvitella että se muori puhu niin paljon paskaa minusta että appenikin alkoi nälvimään minua.
        Mutta sitten "POKS" ja appeni muuttui minua kohtaan, en tiedä mitä tapahtui. Hän alkoi kunnioittamaan minua. Anoppi on edelleen samanlainen, kateellinen minulle kaikesta ja kaikista.

        ...että jonain päivänä täälläkin päässä tapahtuisi tuo POKS-ilmiö. Tämä on jo liikaa vaadittu, mutta sen soisin tapahtuvan sekä anopin & apen kohdalla.

        POKS vaan!


    • Neito

      ''Poika on sanonut minulle suoraan, että en ikinä tule pääsemään hänen äitinsä tasolle''
      Tämän olen minäkin ikäväkseni joutunut kuulemaan. Mieheni myös pitää anoppini tapoja hoitaa koti tai tehdä ruokaa ainoana oikeana ja parhaana tapana. Jos vaikka leivon jotain, mieheni tulee töllistelemään taakseni ja esittämään kommentteja: ''teet väärin'' enkä tee. ''no ei mun äiti ainakaan tee noin.'' en onneksi olekaan äitisi. ''sun pitäis ottaa oppia mun äidistä. et koskaan kuitenkaan pääse sen tasolle. Aijai, mitenköhän mun käy kun muutan sun kanssa yhteen.'' Eli emme siis vielä asu yhdessä, ja jos en saa karsittua tuota äiti-ihailua hänestä, en tiedä tulemmeko asumaankaan. Joten kuten olen jo onnistunutkin, sillä on olemassa myös ruokia joita hänen äitinsä ei osaa tehdä, mutta joista hän kovasti pitää minun tekeminäni.

      • kokemuksesta ja

        omaan suhteeseeni lasten takia jämähtäneenä sanon, että et saa miestä muuttumaan. Tulet aina olemaan kakkonen äidin jälkeen ja asiat muuttuvat pahemmiksi mahdollisten lastenne syntymisen jälkeen, koska silloinhan sinä et osaa lapsia hoitaa etkä kasvattaa, vain äiti osaa. Eli neuvo mikä ap:llekin: juokse nyt kun vielä voit. Maailmassa on myös miehiä, joilla on hyvä JA TERVE suhde äitiinsä.


    • Anonyymi

      Vieläkö sama tilanne??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe