IS: "Valtion tukea naimamatkoihin?
Kansanedustaja Seppo Lahtela (kesk) on tehnyt talousarvioaloitteen poikamiesten avioliittoaikeiden tukemiseksi. Lahtela esittää, että ensi vuoden budjettiin varattaisiin puoli miljoonaa euroa vaimoa vailla olevia varten.
- Avioliittojen määrän kasvattamiseksi olisi käytettävä kaikkia keinoja, Lahtela sanoo.
Tuki maksettaisiin esimerkiksi matkakorvauksen muodossa tilanteessa, jossa poikamies lähtee yrittämään onneaan oman kunnan rajojen ulkopuolelle.
Vehkalahtelaisen kansanedustajan mukaan korvaus tulisi tarpeeseen erityisesti maaseudun poikamiehille.
Monesta ennen niin elinvoimaisesta kylästä uhkaa muodostua vanhusten ja peräkamarin poikien reservaatteja, kun emäntäehdokkaat katoavat kaupungin humuun.
Mm. väärinkäytösten välttämiseksi valtion korvausta ei tulisi ilman papin aamenta.
- Ja matkojen pitäisi suuntautua ehdottomasti lähiseudulle, Suomen rajojen sisäpuolelle, Lahtela korostaa.
Paitsi poikamiesjörriköistä, Lahtela on huolissaan väestönkasvusta.
- En pidä ajatuksesta tulevaisuudesta, jossa perustyöntekijät joudutaan hankkimaan muista maista. Kyllä kansakunnan tulevaisuutta kasvattaa parhaiten se, että oman maan kansalaisia syntyy riittävästi, hän toteaa."
Skeebu kannattaa peräkammaritukiaisia :)
5
188
Vastaukset
- Poliitikot vitsikkäinä
Onpas siellä eduskunnassa lokoisaa, kun kansanedustajat keksivät kaikenlaista kivaa. kovin oli rodullista puritanismia.
Kävin katsomassa eduskunnan sivuilta miehen itsensä kuvaa ja kyselen itsekseni, että mitähän itänaapurin rotua Lahtela itse edustaa. Minusta ei kannattaisi ihan naureskellen suhtautua tämäntapaisiin esityksiin. Lahtelan esiin tuoma ongelma on todellinen. Naimaikäiset naiset ja miehet eivät kohtaa maaseudulla. Varmaankin on myös niin, että olisi hyvä löytää muitakin kuin oman kylän tyttöjä, koska nämä voivat syrjäseudulla olla ainakin etäistä sukua.
Maaseudun poikamiesongelma on monasti inhimillinen tragedia. Kenenkään ei ole hyvä elää yksin, jos ei sellaista halua ja harva kai haluaa. Seurauksena on masentuneisuutta ja itsetuhoista käytöstä tai kohtaloonsa alistumista vähän kokoon käpertyen. Monasti ongelmaan sitten haetaan apua alkoholista, mikä on lopullisen tuhon tie.
Tähän ihmisten ongelmaan on syytä hakea ratkaisua jo perusinhimillisistä syistä, vaikkei tavoittelisikaan väestönkasvun lisääntymistä. Maatalousnäyttelyillä oli jossain vaiheessa Ieva-niminen hakukone, joka yritti parittaa yksinäisiä. En tiedä, onko tällainen enää toiminnassa, kun on paljon muitakin tämänkaltaisia väyliä. Maaseudun poikamiesten tulisi rohkaistua niitä myös käyttämään.
En myöskään usko ihan siihen, että kaupunkilaisneidotkaan karttaisivat hinnalla millä hyvänsä maaseutuelämää. Tässä on kyse vain jonkinlaisesta kohtaamisongelmasta. Itselläni on pari naimaikäistä tytärtä, joilla ei ole mitään maaseudulle siirtymistä vastaan. Ei heillä ole mitään huonoja ennakkoluulojakaan maaseudun pojista, koska kaveri- ja sukulaispiireissä on sellaisia tavannut. Toinen näistä on kyllä jo varattu ja ihan stadilaiselle liikemiehenalulle. Se vaan kertoo, että nämä kaupungin miehet eivät aikaile, vaan vievät parhaat marjat päältä. Toinen tyttäreni on aikonut hakea miehen itselleen maalta sitten kun se aika tulee ilmeisesti opintojen päätyttyä, noin niin kuin omasta mielestään. Ehtona on vain, että tällä on hevosia ja häistäkin lähdetään hevoskärryillä.
Maaseutumiesten suurin houktin eivät ole he itse. Kaupunkilaistytöillä lienee sellainen käsitys -oikea tai väärä - että sellaisia vähän juntteja mörököllejä ne ovat, mutta luotettavia sellaisia. Tytöille on kuitenkin luonto ja eläimet tärkeitä. Hoivavietti suuntautuu monilla tytöillä lapsena ja murrosiässä eläimiin ja maaseudullahan on näitä ihmetyksiä tarjolla. Joka ei tätä usko, käyköön tarkistamassa asian millä tahansa ratsastustilalla kaupungissa. Tyttöjä vilisee joka paikassa. Saman näkee esim. Malmin lentokentän läheisyydessä Falkullan eläintilalla täällä paakaupunkiseudulla.
Lahtelan ehdotus naimamatkoista ei välttämättä ole kaikkein onnistunein malli, mutta varmaan kokeilemisen arvoinen muiden joukossa. Nykyisenä tietotekniikan aikana on paljon nopeampia ja halvempiakin tapoja.
Jokainen esitys ihmisten yksinäisyyden poistamiseksi on inhimillisesti katsoen erinomainen, tulipa se mistä puolueesta tahansa.- Otsikossa hymiö
...
Otsikossa hymiö kirjoitti:
...
Pidätkö häntä mahdollisesti eläimenä, joka tarvitsisi hellää hoitajaa. Voit olla oikeassa, kun katsoo hänen ahdistuksen purkauksiaan.
- Otsikossa hymiö
Mielipidepankki kirjoitti:
Pidätkö häntä mahdollisesti eläimenä, joka tarvitsisi hellää hoitajaa. Voit olla oikeassa, kun katsoo hänen ahdistuksen purkauksiaan.
Oiva Hietanen (nimi muutettu):
MIKÄHÄN PIRU SIINÄKIN ON, KUN EI TAHO NAISET OIKEIN PYSYÄ ?
Näin kevätpuolella talvea tulee terveelle miehelle mieleen ne elämän perusasiat. Mahla alkaa virtailla, vai mitenkä sitä sanotaan. Suoranaista yksinäisyyttä ei tietenkään ole, kun on tuo koira. Kavereita on aina sen verran, että saadaan korttirinki kasaan ja kiljuun kimppasokerit kerran kuussa.
Vaan joitain kummallista ylimääräistä kaipuuta se pukkaa kevät karunkin uroon munaskuihin. Mikä siinä auttaa, sanottu ja tehty.
Pistin Helsingin Sanomiin ilmoituksen: "Katseenkestävä, huumorin-tajuinen nainen. Sinua etsii tositarkoituksella rehellinen suomalainen mies. Myös hellien takkailtojen mahdollisuus. Alko ja savuttelu eivät hallitse elämääni. Harrastuksina autoilu, aerobic ja metsästys. Saanhan kohdata sinut keväässä? Nimimerkki: Yksinäinen tulppaani."
Yks Kejonen siinä ilmoituksessa vähän konsultoi. Se on taksikuski, ja nehän tuntee kyllä naiset. Sama Kejonen kirjoitti naisille ne muutamat kirjeetkin vastaukseksi. Tehokkaita täkyjä, romantiikkaa. Vähän epäilen sitä Kejosta homoksi, kun se osaa niin monta runoa ulkoa ja sillä on tietokone.
Oisko mennyt kuukauden päivät kun yksi leidi oli sitten tulossa käymään. Lähdin asemalta Ladalla hakemaan. Pistin vähän siistimpää päälle: pikkutakin ja salihousut. T-paidassa luki pikkusen huumoria: Ellun Piriste.
Deodorantti oli taas kateissa; suhautin kainaloon Raidia, sama se mikä haju. Minulla oli siinä matkan varrella, kaverin pajassa, kesärenkaat pinnoitettavina, piti käydä ne hakemassa. Myöhästyin asemalta melkein tunnin. Kaks kertaa muistin siinä hötäkässä sen naisen nimenkin väärin. Vaan paskaakos tuosta, ei se pahoittanut mieltänsä, niin reippaastihan tuo kanteli matkalaukkunsa autolle, kun minä kävin täyttelemässä lottokupongin.
Laiton sen takapenkille istumaan pitkäsiimalaatikon päälle, kun minun koira istuu aina edessä.
Tuli se Kejonen siihen irvistelemään, että onkos toimitettu tavara tuoretta. Piti tarjota sille baarissa pari kaljaa, sellainen oli sopimus. Nainen odotteli koiran kanssa autossa.
Ostin lähtiessä grilliltä lihapiirakan lenkinpätkällä, kaikki mausteet, extra sipuli ja maitoa. Söin itse, annoin osan koiralle, ja kyselin, että ottaako se takapenkkiläinen kanssa. Se sanoi junassa syöneensä. Otin siinä ajellessa tekarit suusta ja nuoleskelin puhtaaksi.
Sitä naista rupesi oksettamaan, piti pysähtyä. Tietää ne junien ruuat. Loppumatka meni kuitenkin ihan mukavasti. Selailin Jallua ajellessa, enkä meinannut huomata yhtä kollia, piti ihan koukata, että sain sen pyörän alle. Nyljin mirrin näppärästi rukkastarpeiksi, pyyhin kädet koiraan ja eikun taas matkaan.
Tarjoilin hieman tunnelmamusiikkia. Frederikin "Mä tahdon takoa sun markkinarakoa" on lempikappaleita. Se ehti tulla kahdeksan kertaa ennen kuin oltiin kotipihassa.
Oli siinä vaiheessa jo niin seksuaalisesti ylivirittynyt tunnelma, että piti juoksulla mennä vessaan. Oli meillä myöhemminkin semmosta estottoman kodikasta tunnelmaa. Kopeloin sitä "vaimoehdokasta" kokeeksi sieltä täältä, tullen mennen, kun se kanteli vettä kaivolta, luutusi lattioita ja pesi nyrkkipyykkiä.
Puolilta päivin kävi poliisi kyselemässä ulosottomiehen kanssa saataviaan. Niillä oli koira mukana, ja se oksensi, kun näki minun ruokailevan. Täällä ei turhaan hienostella!
Lainasin siltä naiselta käsilaukusta pari satasta, että näkevät viranomaisetkin, ettei tässä ihan yhteiskunnan siivellä eletä.
Illalla soittelin kaverit paikalle "Barbaraa" katsomaan. Pidettiin perinteinen piereskelykilpailu. Minä voitin, vaikka Simanaisen Oskari soitti porilaisten marssista ensimmäisen säkeistön melkein kokonaan ennen kuin sillä pärähti henki materiaksi! Sen kunniaksi päätettiin lähteä kylillä pyörähtämään. Tehtiin oikein lista kaikista hauskuuksista, mitä nyt sellainen äijäporukka pikkupäissään keksii.
Barbaralle päsähti ärhäkkä päänsärky, ja se jäi kotiin. Soittelin sille myöhemmin aamuyöstä monta lämmittelypuhelua kotiin eikä tosiaankaan mitään pyhäkoulutekstiä.
Oisko se kello ollut jotain kolme, kun tulin kotiin. Barbara nukkui matkalaukkujensa päällä, omituisia ovat etelän tavat! Mukava oli silti tulla; kyllä se naisen käsi on, joka huushollissa näkyy.
Minun piti se Barbara kuitenkin herättää. Sai maksaa taksin ja siivota takapenkin, kun minä en millään jaksanut.
Aamulla tuli äitimuori käymään, kuului heti ovelta sanovan, että meidän poika pärjää ihan hyvin ilman tuollaisia meikattuja kaupunkilaisvosujakin.
Ja niinpä se lähti Barbara. Laukut jäi ja kaikki. No, oli miten oli. Kyllä se on justiinsa se huumorintaju, mikä pittää meikäläisen naisella olla kohallaan. Ja ulukonäkö tietenki.
Oiva Hietanen on edelleen poikamies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1891316
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53574
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7570