Mikähän narisee? Eli kun jarruttaa, niin siinä kohtaa kun auto pysähtyy ja kevennän jarrua, ettei tule loppunykäisyä, niin narisee. Jarrutko?. Erityisesti jos on vähänkään (ylä)mäkeä, niin varmana narahtaa. Mistähän tuo narahdus johtuu? Onko normaali juttu vai pitäiskö tehdä jotain? En osaa sanoa nariseeko takana, vai edessä vai molemmissa. Takana siis rumpujarrut ja edessä levyt. Käsijarrun kanssa olen siihen tottunut ja pitänyt normaalina, mutta tämä pääjarrujen kanssa on uusi juttu.
Jarrun narina
11
7537
Vastaukset
- täällä
Priuksen kanssa. Lisäksi välillä tuntuu, että se syö bensaa paljon enemmän kuin väittää. Nyttenkin tankki jo puolessa eikä varmasti ole ajettu kuin jotain 350km tankkauksen jälkeen. Niin ja jos tulee joku äkillinen töyssy, niin tuntuu kuin iskarit ottaisi kiinni (tai miten se nyt sanotaan). Vien tämän kyllä vielä autopuoskarille tutkittavaksi, kuhan kerkeän.
- jarrupaloista
johtuva, oletko vaihtanut milloin jarrupalat ja mistä ostit. Tarvike paloista puuttu se narinaa ehkaisevä pelti, mutta niitä saa erikseen ostettua sinne palojen taakse/alkuperäisissä ne on liimattu paloihin ja yleensä tarvike palat ovat kovempia jonka vuoksi myös kiljuu jarrut
- uusi
Luulisin, että autossa on yhä alkuperäiset palat, kun on ajettu vasta 60 tkm. Ostin auton viime keväänä, enkä ole paloja vaihtanut. Narina on tosiaan alkanut vasta joku aika sitten. Menettääkö narinanestopelti tehonsa ajan myötä? Sateella lakkaa narisemasta. Onko rumpujarruissa samantapainen narinanstosysteemi? Niitten rakenne on ihan vieras itselleni.
- rumpujarruissa
uusi kirjoitti:
Luulisin, että autossa on yhä alkuperäiset palat, kun on ajettu vasta 60 tkm. Ostin auton viime keväänä, enkä ole paloja vaihtanut. Narina on tosiaan alkanut vasta joku aika sitten. Menettääkö narinanestopelti tehonsa ajan myötä? Sateella lakkaa narisemasta. Onko rumpujarruissa samantapainen narinanstosysteemi? Niitten rakenne on ihan vieras itselleni.
narinapeltejä, jos ne narisee niin sitten siellä on jarrupölyä ja lasittuneet hihnat, johon riittä hiomapaperi käsittely.
se jarrupalojen pelti voi irrota liimauksista mikäli liimattu ja ruostuu, ja ei ole tehty ruostumattomasta. Tähänkin lääkkeeksi voisi olla esim. pesun yhteydessä voimakas vesihuuhtelu, mutta muista sitten, että jarrut ei pidä heti kunnolla, kun märät/ vaihtoehtoisesti jarruspray, mutta sitä ei saa päästää kumiosille ja jos pääsee niin heti pitaisi huuhtoa pois, koska se vaikuttaa kumiin silleen että turpoo ainakin pitkäaikaisessa vaikutuksessa. "Olen testannut sen" - uusi
rumpujarruissa kirjoitti:
narinapeltejä, jos ne narisee niin sitten siellä on jarrupölyä ja lasittuneet hihnat, johon riittä hiomapaperi käsittely.
se jarrupalojen pelti voi irrota liimauksista mikäli liimattu ja ruostuu, ja ei ole tehty ruostumattomasta. Tähänkin lääkkeeksi voisi olla esim. pesun yhteydessä voimakas vesihuuhtelu, mutta muista sitten, että jarrut ei pidä heti kunnolla, kun märät/ vaihtoehtoisesti jarruspray, mutta sitä ei saa päästää kumiosille ja jos pääsee niin heti pitaisi huuhtoa pois, koska se vaikuttaa kumiin silleen että turpoo ainakin pitkäaikaisessa vaikutuksessa. "Olen testannut sen"Näyttäisi sadekelillä ajo poistaneen narinan, eli olisko siellä sitten ollut jarrupölyä rummuissa. Taitaisitko vielä selittää, mitä tuo lasittuminen tarkoittaa ja mikä sen saa aikaan? Luulen, etten ala ainakaan itse mitään hiomaan, kun en ole edes rakenteesta selvillä, että tajuaisin, mikä osa siellä lasittuu. Kunhan yritän tässä vaiheessa ymmärtää, mistä on kyse.
Mahtaakohan muuten vanteenpesuaine tehdä pahaa jarruille? - AE111
uusi kirjoitti:
Näyttäisi sadekelillä ajo poistaneen narinan, eli olisko siellä sitten ollut jarrupölyä rummuissa. Taitaisitko vielä selittää, mitä tuo lasittuminen tarkoittaa ja mikä sen saa aikaan? Luulen, etten ala ainakaan itse mitään hiomaan, kun en ole edes rakenteesta selvillä, että tajuaisin, mikä osa siellä lasittuu. Kunhan yritän tässä vaiheessa ymmärtää, mistä on kyse.
Mahtaakohan muuten vanteenpesuaine tehdä pahaa jarruille?Ei se ainakaan hyvää tee. Ainakin Bilteman purkki on täynnä kaiken maailman varoituksia ja renkaista käsketään pesemään huolellisesti pois. Itse pesen vanteenpesuaineella vain, kun renkaat ovat irti, kuten renkaiden vaihdon yhteydessä. Eipähän pääse jaruihin.
Lasittuminen johtunee kuumenemisesta ja materiaalin ominaisuudet muuttuvat pysyvästi, vrt. sokerin sulattaminen. Rummuissa hihnat ovat kitkapintana sen sisäreunoilla, joihin kengät ottavat kiinni jarrutettaessa. - ja siksi
AE111 kirjoitti:
Ei se ainakaan hyvää tee. Ainakin Bilteman purkki on täynnä kaiken maailman varoituksia ja renkaista käsketään pesemään huolellisesti pois. Itse pesen vanteenpesuaineella vain, kun renkaat ovat irti, kuten renkaiden vaihdon yhteydessä. Eipähän pääse jaruihin.
Lasittuminen johtunee kuumenemisesta ja materiaalin ominaisuudet muuttuvat pysyvästi, vrt. sokerin sulattaminen. Rummuissa hihnat ovat kitkapintana sen sisäreunoilla, joihin kengät ottavat kiinni jarrutettaessa.mainitsin, mutta kirjoitin niin myöhään, että olisi pitänyt sanoa myös renkaaniroittamisesta ja sitten se pesu
- tarkoitaa sitä
uusi kirjoitti:
Näyttäisi sadekelillä ajo poistaneen narinan, eli olisko siellä sitten ollut jarrupölyä rummuissa. Taitaisitko vielä selittää, mitä tuo lasittuminen tarkoittaa ja mikä sen saa aikaan? Luulen, etten ala ainakaan itse mitään hiomaan, kun en ole edes rakenteesta selvillä, että tajuaisin, mikä osa siellä lasittuu. Kunhan yritän tässä vaiheessa ymmärtää, mistä on kyse.
Mahtaakohan muuten vanteenpesuaine tehdä pahaa jarruille?käytännössä, että se jarrupalanpinta menee lasimaiseksi ja siitä ei erotu edes messinkilastut ja kun sen hioo niin tulee uudenpalan veroinen pinta. sen saa aikaan jarrujen käyttö eli normaalia.
Jos niissä paloissa on pintaa niin voit ajaessa välillä tehdä voimakkaita jarrutuksia niin se helpottaa
takajarrujen kohdaltakin sen kahinan saa pois joksikin aikaa pelkästään, että jarrutat autoa vauhdissa käsijärrulla, mutta tee se semmoisessa paikassa missä ei ole liikennettä, koska tällöin ei jarruvalo syty.
vanteenpesuaine ei ole vaarallista, koska kumiahan se rengas on ja jarrusylinterien kumit ovat ns.öljynkestävia
vaihdatko itse talvirenkaat? käyn kyllä lukemassa ja annan sit helpon jarrujen hoitovinkin jos vaihdat - siitä pesuaineesta
uusi kirjoitti:
Mahtaakohan muuten vanteenpesuaine tehdä pahaa jarruille?jos käytät tätä vannepesua niin huuhtele huolellisesti sieltä auton altapäin myös ne renkaat ja samalla ne jarrutkin tulee huuhdeltua.
- uusi
tarkoitaa sitä kirjoitti:
käytännössä, että se jarrupalanpinta menee lasimaiseksi ja siitä ei erotu edes messinkilastut ja kun sen hioo niin tulee uudenpalan veroinen pinta. sen saa aikaan jarrujen käyttö eli normaalia.
Jos niissä paloissa on pintaa niin voit ajaessa välillä tehdä voimakkaita jarrutuksia niin se helpottaa
takajarrujen kohdaltakin sen kahinan saa pois joksikin aikaa pelkästään, että jarrutat autoa vauhdissa käsijärrulla, mutta tee se semmoisessa paikassa missä ei ole liikennettä, koska tällöin ei jarruvalo syty.
vanteenpesuaine ei ole vaarallista, koska kumiahan se rengas on ja jarrusylinterien kumit ovat ns.öljynkestävia
vaihdatko itse talvirenkaat? käyn kyllä lukemassa ja annan sit helpon jarrujen hoitovinkin jos vaihdatKerro vaan se helppo jarruhoitovinkki, jonka voi tehdä renkaanvaihdon yhteydessä.
- Vanha auto ja vielä van...
siitä pesuaineesta kirjoitti:
jos käytät tätä vannepesua niin huuhtele huolellisesti sieltä auton altapäin myös ne renkaat ja samalla ne jarrutkin tulee huuhdeltua.
tyhmälle, mitä se vanteenpesuaine on ja miksi sitä pitää käyttää? Mitä tapahtuu, jos ei käytä vaan pesee jollakin fairyliuoksella tai unohtaa pesun kokonaan? Tietäisin sitten tarkastaa omat vanteeni, kun en yli 40 vuoteen ole pessyt niitä kuin satunnaisesti muun pesun (noin 2 kertaa vuodessa) yhteydessä. Mistä minun pitää huolestua, nykyiselläkin autolla alkaa ikää olla pian 20 vuotta? Onko kovastikin pahoja seuraamuksia tulossa tuosta tietämättömyydestä johtuvasta laiminlyönnistä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657