Ihailen näyttävää pukeutumista

Maija

Haluaisin pukeutua näyttävästi ja naisellisesti mutta en uskalla.Suomessa ei tunnu olevan sallittua erottua joukosta pukeudun vain tummiin ja "hiirulaisvaatteisiin" koska en halua pahansuopia katseita.

10

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopuli

niinhän so on.. harmi vaan. .itsekkin haluaisin pukeutua räväkkäästi, mutta kun kouluni on vielä sen varran pieni niin heti alkaisi pahansuopaiset katseet tulvia.. :(

• lazzlo

Kuulkaas nyt...mä asun aikas pienellä paikkakunnalla,alle 4000 asukasta.Ja mun pukeutuminen on tosi rajua.Siis oon mies,pituutta 189,painoo 99,en oon ihan hernekeppi.Pukeudun mm.näin:Turkoosi pitkä toppis,orannsi samettibaskeri,tai lierihattu,pitkä huivi,erikoiset housut,esimjadenvihreetä verkkoo,farkut paljeteilla,ampiaishousut mustat trikoot,keltaraitaset shortsit.Toki juntit tsiigaa kaula kenossa mutta so what.---------------------------------------------usut,ne

• ihan oikeesti!

Mulla sama ongelma. Kerrain pukeuduin hyvin naisellisesti ja persoonallisesti ja mitäs siitä suntyikään kun menin kadulle: joka ikinen ohikulkija katto pitkää ja moni käänty vielä kattomaan kun olin kävelly ohi. Kun menin junaan kaikkien katseet käänty muhun päin ja vanhemmat naiset loi pahansuopia katseita. Sen jälkeen en oo jaksanu pukeutua niin räväkästi vaikka vaatteita olis ja halua. Mutta ei sitä aina jaksa ku kaikki töllää varsinki jos on muuten vaan huono päivä. Ja oi että mua ärsyttää ne farkutbleiserimustapaitakiedottukaulaliina-tyypit, keksikää jotain omaa! (ps. asun vielä kaiken lisäksi ihan helsingissä)

• tarkemmin...

Kirjoitit, että vanhemmat naiset loivat pahansuopia katseita... Mitä ihmettä olet mahtanut pukea yllesi?
        Kiinnostaa sikälikin koska kaiketi sinäkin tiedät, että 40 sukupolvi aloitti punk-kauden joten kyseessä on täytynyt olla sitten meidän ikäryhmää vanhempaa naisväkeä...

Muutoin olen samaa mieltä, että suomalainen mentaliteetti ei salli massasta erottumista! Musta nahkavaate muuna kuin käsineenä on monelle jo "ihan älyttömän rohkeeta ja räväkkää."

• ihan oikeesti!
        tarkemmin... kirjoitti:

Kirjoitit, että vanhemmat naiset loivat pahansuopia katseita... Mitä ihmettä olet mahtanut pukea yllesi?
        Kiinnostaa sikälikin koska kaiketi sinäkin tiedät, että 40 sukupolvi aloitti punk-kauden joten kyseessä on täytynyt olla sitten meidän ikäryhmää vanhempaa naisväkeä...

Muutoin olen samaa mieltä, että suomalainen mentaliteetti ei salli massasta erottumista! Musta nahkavaate muuna kuin käsineenä on monelle jo "ihan älyttömän rohkeeta ja räväkkää."

mulla oli sellane liehuhame, toppi ja sit sellane musta päälline ja sellaset aika näyttävät korvikset ja korkokengät. ei ees NIIN räväkkää ollu verrattuna siihe mitä mä oon nähny jossai ulkomailla. ja ne naiset tais olla jotai 50

• hyi

Tuo "farkutbleiseripaitakaulahuivi" tyyli on yököttävä. näyttääkin niin juuri hennesistä ja veromodalta haetulta, eli halvalta. Vielä oma lisäykseni tuohon listaan ovat muovimassatuotantopiikkarit. Yh, ja tämä tyyli kun löytyy jokatoiselta naispuoliselta vastaantulijalta. hohhoijaa... Asun muuten tampereella, joten sama juttu täälläkin!

• Avaa silmäsi! :)

Olen täysin eri mieltä. Mielestäni toistelette ikivanhoja kliseitä, joita ei olla vielä tajuttu vääriksi. Aika, jolloin suomalaiset halusivat vaatimattomuutta, itsensä mitätöintiä ja tylsyyttä alkaa suurelta osin olla jo takanapäin. Ainakin minä itsse törmään päivittäin mitä upeimpiin ja hienoimpiin yhdistelmiin. Ok, halpafirmaketjut joskus raivostuttavat, mutta ne myös saivat aikaan Suomessa paljon parannusta pukeutumistajuun.

• maikki

Mitä pahaa katseissa on? Monet naiset antavat pahansuopia katseita, vaikka todellisuudessa salaa kadehtivat. Miehet sen sijaan ihailevat. Itse tykkään pukeutua näyttävästi, huolitellusti ja kauniisti, tietysti töissä linja on hillitympi kuin vapaa-ajalla. Haluan näyttää naiselta. Ja katseisiinkin tottuu, itse pidän niistä. Oikeastaan sitä ei enää niin huomaakaan kun saa katseita. Jos joku tuntematon kadulla katsoo sua hetken, niin 5 sekunnin päästä se on jo sut unohtanut: eli mitä sitten vaikka se tuijotti hetken?

Olin eilen pomon kanssa (miespuolinen) liikenteessä, homma oli vapaa-ajan "riento", mutta työhön liittyvä asia. Laitoin lyhyehkön hameen, saapikkaat ja mageen pitkähihaisen yläosan päälle. Kyllähän ihmiset katselivat ja varsinkin kun olin vanhemman miehen mukana. Linjani ei siis kuitenkaan ollut ollenkaan asiaton tai mauton. Pomokin harmitteli kun harvat suomalaiset naiset uskaltavat pukeutua kauniisti ja naisellisesti, sanoi itsekin kiinnittävänsä paljon huomiota omaan (ja toistenkin) pukeutumiseen.

Eikä naisellinen, näyttävä pukeutuminen tarkoita välttämättä sitä että vaatteet ovat epämukavia, joten tähän seikkaan on turha kenenkään vedota... Uranaisena täytyy vielä muistaa sellainen seikka, että edustan yritystäni mihin ikinä menen. Asiakaskäynneillä pitää olla edustava, mutta tietyssä määrin hillitty. Siisti pukeutuminen kertoo että arvostat asiakasta, seuralaistasi ja itseäsi.

Miksi antaisit muiden ihmisten pidätellä sinua? Pukeudu miten haluat. Anna muiden ihailla sun pukeutumistas sen sijaan että tyytyisit salaa ihailemaan muiden pukeutumista.

• minä

Olen samaa mieltä! mä en tajuu tollasta valittamista...puuttuuko itseluottamusta kun ei uskalleta pukeutua niinkuin halutaan!!?

• Mirabel2006

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      109
      1022
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1017
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe