lääkärissä käynti työaikana

vanha raato

Tyhmä taidan olla, mutta en tiedä saanko käydä palkallisena työaikana terveyskeskuksessa lääkärissä/tutkimuksissa, kun työnantaja (pieni yksityisyritys) ei ole järjestänyt minkäänlaista työterveyshuoltoa?? Työnantaja on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse maksaa palkkaa siltä ajalta, kun olen lääkärissä.

6

5748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poti-l-asko

työehtosopimus. Mulla on sellanen muistikuva jostain, että työnantajan pitää! järjestää työterveyshuolto jollain tavalla.
      Vaikka niin, että käyt työajalla terv.keskuksessa ja pyydät todistuksen käynnistäsi.

• tka

Kyllä näin on.

• mutta

työterveyshuolto on ihan eri asia, kun käydä hoitamassa ns. omia sairauksiaan. työterveyshuoltoon kuuluu minimissään vain työajalla sattuineiden tapaturmien hoito ja esim. työhöntulotarkistukset. jos itsellä sattuu vaikka selkään, ei siitä kyllä läheskään kaikki työnantajat maksa.

työajalla voi varmaankin lääkärissä käydä, mutta ei siitä palkkaa pitäisi saada. poissaolotunnit saattaa myös joutua korvaamaan myöhemmin.

• liitosta

Kysy liitosta.

• sdffs

Minun työpaikallani porukka käy työajalla parturissakin.

• Jay_

Jos joutuu käymään terveyskeskuksessa työaikana (esim. mahdollisen korvatulehduksen vuoksi), niin kuuluuko tältä ajalta saada palkka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1863
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1756
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1527
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1208
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1134
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      1002
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50