olisikohan jotain hyvää valmistetta olemassa jolla saisi nesteitä pikkasen pois,meinaa toi nestepöhö iskee välillä. yksi tuttu kamppailulajin harrastaja valitteli että voima kaudella nousee helposti 5 kiloo paino ku nestettä kertyy,tiedä sitten sen paikkansa pitävyydestä???????
onko bateman:illa mitään fakta tietoa asiaan????
kaalikeitohan poistaisi hyvin nestettä mutta lähipiirin kunnioittamisen hajuhaitan vuoksi olen jättäny kaalin pois :-)
nesteitä pois
12
3380
Vastaukset
- Bateman
Luontaistuotekaupat on pullollaan nesteenpoistovalmisteita, mutta itselläni ei oo niistä minkäänlaisia kokemuksia.
Yksi suosittu keino jonka oon todennut auttavan on runsas vedenjuonti. Vesipullo vaan mukaan kaikkialle. *ottaa välillä huikan pullostaan*
Nautittu vesi huuhtelee ylimääräistä suolaa (ja muitakin "myrkkyjä"?) pois elimistöstä. Miinuspuolena alituinen vessassa ramppaaminen.
Muita konsteja vois olla liiallisen suolan siivoaminen pois ruokavaliosta. Kreatiini kerää kehoon myöskin nestettä.
Magnesiumin nauttimisella taitaa olla myös jokin yhteys asiaan...
Aerobista liikuntaa voi myös mahdollisesti hieman lisätä.- Sundance
Vesi ei kyllä "huuhtele" suoloja pois elimistöstä jos munuaisesi ovat terveet.
Jos juot ylimäärin niin vesi vaan kulkee läpi. - artsi-25
mun juominen on kyllä aika vähästä ku törmäsin sellaseen juttuun että dietillä pitäisi jopa 4 litraa vettä päivässä,mutta missäs menee se raja et alkais ne mineraalit häipyy??? vai joko tolla määrällä alkaa häipymään.
on se kyllä aika rankka määrä mut voi olla tottaki.
- minä
Tarkista ruokavaliotasi, koska liiallinen suola ja sokeri sitovat nesteitä kehoosi. Ne ovat kuitenkin välttämättömiä elistösi toiminnalle. Lisää liikuntaa etenkin aamuisin, ennen aamupalaa, jolloin rasva palaa parhaiten. Nestettä kertyy mm.lihaksiin voimakaudella ja niihän sitä pitääkin eikä vyötärölle.
On olemassa eri valmisteita nesteenpoistoon mutta suosittelen silti näitä perusruokavalioon ja liikuntaan painottuvia alueita.
Ollaan sitä ennen kisoja istuttu tuulipuvussa saunassa, jotta pääsee omaan sarjaan kisaamaan. Tämä vain heikentää -ainakin samana päivänä- kisasuorituksia, koska joudut sen jälkeen tankkaamaan samat litrat sekä hiven- ja kivennäisaineet takaisin. - Sundance
Jos olet terve säätää kehosi nesteen määrän juuri tarkoituksenmukaiselle tasolle. Jos keinotekoisesti poistat nestettä jonkun diureesia aiheuttavan aineen avulla rikkoontuu tuo tasapaino, ja elimistö ei toimi kaikilta osin niinkuin pitäisi. Lisäksi nestemäärä nousee "oikealle" tasolle heti kun lopetat nestettäpoistavan aineen käytön.
Eli ei kovin järkevää tai tarkoituksenmukaista. Anna kehosi itse päättää nestemäärästään.
Ainut mitä kannattaa tehdä on katsoa ettei suolaa tule syötyä liikaa. Ja suolan käytön vähentäminenhän vähentää kehon nestemäärää oikealla tavalla. Kokonaan suolaa ei kuitenkaan saa pois ravinnosta jättää.- arti-25
joo,täytyy viel tarkkailla sitä suyolan määrää vaik ei se nyt pitäs liian suuri olla,oon diettini siinä vaiheessa et meinaa painonlasku alkaa tyrehtyy vaik tiputtavaa oliski vielä. ...kele
no pitää viel tsekata tota ruokavalioo. - DJ Dancerous
arti-25 kirjoitti:
joo,täytyy viel tarkkailla sitä suyolan määrää vaik ei se nyt pitäs liian suuri olla,oon diettini siinä vaiheessa et meinaa painonlasku alkaa tyrehtyy vaik tiputtavaa oliski vielä. ...kele
no pitää viel tsekata tota ruokavalioo.No, ehkä vähän epäurheilijamainen, mutta tehokas lääke nesteenpoistoon elimistöstä on alkoholi. Sivuvaikutuksia ei parintuhannen vuoden aikana ole kukaan havainnut, edes säännöllisesti käyteetynä olevan...eikä siihen voi tulla riippuvuutta.
- Sundance
DJ Dancerous kirjoitti:
No, ehkä vähän epäurheilijamainen, mutta tehokas lääke nesteenpoistoon elimistöstä on alkoholi. Sivuvaikutuksia ei parintuhannen vuoden aikana ole kukaan havainnut, edes säännöllisesti käyteetynä olevan...eikä siihen voi tulla riippuvuutta.
...jos ryypiskelystä tulee yhtään paha ole, niin vaikutus on päinvastainen. Pahoinvointi nimittäin lisää antidiureettisen hormonin (AHD) eritystä. ADH puolestaa vähentää nesteen poistumista munuaisten kautta. Suurelta osin ADH:sta johtuu turvotus juhlien jälkeisenä päivänä.
- DJ Dancerous
Sundance kirjoitti:
...jos ryypiskelystä tulee yhtään paha ole, niin vaikutus on päinvastainen. Pahoinvointi nimittäin lisää antidiureettisen hormonin (AHD) eritystä. ADH puolestaa vähentää nesteen poistumista munuaisten kautta. Suurelta osin ADH:sta johtuu turvotus juhlien jälkeisenä päivänä.
Mistä sitten johtuu se, että mainitsemanilaisen nesteenpoistokuurin jälkeen, seuraavana aamuna mulla on yleensä karmee jano? Enkö mä muka juo sitä nesteenpoistolääkettä (C2H5OH) tarpeeksi? Omasta mielestäni kyllä. Ja kavereiden. Ja viranomaisten.
Ja tosta turvotuksesta sen verran, että sehän on Wanhan kansan tupakoinninlopettamiskeino, ryyppää ittensä niin turvoksiin, etei tupakka mahdu huulten väliin.... =) - Sundance
DJ Dancerous kirjoitti:
Mistä sitten johtuu se, että mainitsemanilaisen nesteenpoistokuurin jälkeen, seuraavana aamuna mulla on yleensä karmee jano? Enkö mä muka juo sitä nesteenpoistolääkettä (C2H5OH) tarpeeksi? Omasta mielestäni kyllä. Ja kavereiden. Ja viranomaisten.
Ja tosta turvotuksesta sen verran, että sehän on Wanhan kansan tupakoinninlopettamiskeino, ryyppää ittensä niin turvoksiin, etei tupakka mahdu huulten väliin.... =)Kun juot alkoholia niin nestettä poistuu elimistöstä enemmän kuin sitä siihen tulee (=diureesi-vaikutus). Aamulla sitten diureesivaikutus on poistunut ja jano kertoo sulle, että alapas juoda jotta saadaan nestetasapaino taas ennalleen.
Lisäksi mahdollisen pahoinvoinnin aiheuttama ADH:n eritys pyrkii lisäämään kehon nestemäärää normaalitason yläpuolelle. Ja jostakinhan sitä nestettä on saatava eli jano jälleen kehoittaa juomaan. - DJ Dancerous
Sundance kirjoitti:
Kun juot alkoholia niin nestettä poistuu elimistöstä enemmän kuin sitä siihen tulee (=diureesi-vaikutus). Aamulla sitten diureesivaikutus on poistunut ja jano kertoo sulle, että alapas juoda jotta saadaan nestetasapaino taas ennalleen.
Lisäksi mahdollisen pahoinvoinnin aiheuttama ADH:n eritys pyrkii lisäämään kehon nestemäärää normaalitason yläpuolelle. Ja jostakinhan sitä nestettä on saatava eli jano jälleen kehoittaa juomaan.Kuinka paljon sitten yksi ravintola-annos poistaa nestettä elimistöstä? Muistaakseni jossain 7-päivää-lehden terveyssivuilla olen nähnyt tuon määrän joskus mainittavan...
- Sundance
DJ Dancerous kirjoitti:
Kuinka paljon sitten yksi ravintola-annos poistaa nestettä elimistöstä? Muistaakseni jossain 7-päivää-lehden terveyssivuilla olen nähnyt tuon määrän joskus mainittavan...
...en osaa vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758