Miksi eläke tulee niin keskeiseksi vanhuusiän lähestyessä ja ruvetaan ruikuttamaan?
Ensin ruikutetaan siitä, ettei huvita työnteko ja tekee mieli vaikka osa-aikaeläkkeelle ennen varsinaista eläkeikää.
Kun on päästy eläkkeelle, niin ruikutus jatkuu. Eläke ei muka nouse, eläkeläisiä aina sorretaan jne.
Niin surkeitako tässä ollaan?
eläkeruikuttajat
41
2494
Vastaukset
- Työttömyyseläkeläinen
Hyvä, että joku valottaa tätäkin näkemystä!
Avioiduin 1969 ja silloin sanoin vaimolleni, että meidän täytyy itse katsoa eteemme eikä laskea eläkkeiden varaan mitään.
Aivan niin lohduttomasti ei käynyt mutta tavoitteeni, että halutessamme voimme poistua työelästä n. 50 - 55 vuotiaana ilman minkäänlaisia korvauksia tai eläkkeitä, toteutui.
Itse olen tavallinen teollisuuden palkkatyötä tehnyt toimihenkilö, vaimo marketin osa-aikakassa.
Kun lopetin töissäkäynnin oli helppo tehdä päätös myös vaimon lopetuksesta.
Olemme nauttineet vapaudestamme.
Perustana ainoastaan se, että aikanaan kulutimme omien tarpeidemme, emme ympäristön paineiden mukaan.
Esim. auton uusin n. 15 vuoden välein, kapakkakustannukset olivat vähäisiä ja vaatetukseen hankimme laatua ja tasoa jota ei tarvinnut uusia vuosittain.
Matkustaminen oli ylivoimaisesti suurin menoerä asumisen jälkeen. Emme koe tinkineemme mistään tarpeellisesta emmekä myöskään ole kaivanneet päivittäisen tuhlauksen suomaa 'tyydytystä'.
Eipä ole mitään syytä ruikuttaa mutta olet Tapani kyllä kommentissasi oikeassa.
Tarttis tänään ajatella miten huomenna elää!- joillain ei.
Kyllä, asiat on ihan hyvin, ei valittamista, sillä itsehän eläkeläinenkin menonsa määrää, vaikka tulopuoli on sama, ylimmääräisen tulon varaan ei mitään voi rakentaa.
Vaan kun kaikilla ei ole hyvin!
Miksi pitää tuijottaa vain omaan napaan, eikö voi puhua huonompiosaisten puolesta, heidän, joilla ei kai ollut valinnan mahdollisuutta, ei ehkä voimia tai kykyä tavoitella hyvinvoinitia tulevaisuuden näkymät silmissään.
Haluaisin että jokaisella olisi varaa ruokaan ja asumiseen lääkelaskujen jälkeenkin.
Heidän puolestaan korotan vaikka ääneni!!!!
Itselläni on, mutta se ei vielä auta osattoman kohtaloa!
- äläpäs nyt
Ihan kuin et olisi tähän mennessä kuullut kenenkään nuoremman ruikuttavan! Palkka on kaikilla aina liian pieni, siitä nyt on todisteena ne tuhannet lakot, jotka on läpikäyty tässäkin yhteiskunnassa elämämme aikana.
Kaikestahan nyt ruikutetaan, terveydenhoitomenoista, lasten päivähoitomaksuista, matkakorvauksista, työn määrästä ja toki aina palkasta.
Eläkeläisen pitää olla vain positiivinen ja iloinen, että saa palkkansa sijaan eläkkeen, jota on itse kasvattanut kymmeniä vuosia ja josta maksaa nyt veroa jo toiseen kertaan.
Jos et halua kuulua niihin, jotka eläkeläisinä ruikuttavat, niin parasta opetella nyt optimistinen ja onnellinen elämänasenne, sillä nyt sinulla on kaikkeen varaa, myös onnelliseen elämään. Eläkeläiseltä saattaa talouden romahtaessa mennä kaikki mahikset. Silloin on opittu optimismi hyvin tarpeellinen.- tapani
Aivan, kyllä tässä maailmassa ruikuttajia riittää.
Ei muuten sitä varten lakkoilla, että palkka on pieni, vaan sitä varten, että sitä himoitaan enemmän! Pienipalkkaisillahan ei muuten edes ole varaa lakkoilla.
Ruikutetaan ja halutaan enemmän., halutaan itse päästä vähemmällä.
Mistä se raha kaikkeen tulee, kasvaako se muka puussa? Ei suinkaan niin ole, vaan se on jonkun hankittava, oli sitten kyseessä terveydenhoito, päivähoito, matkakorvaukset tai moni muu asia, aivan kuten yhteiskunnan pitäisi huolehtia kaikesta, kuten entisessä Neuvostoliitossa.
Eläkeläinen on muuten ansainnut saamastaan eläkkeestä vain noin viidenneksen. Loput neljä viidennestä maksavat ne, jotka ovat yössä ja maksavat veroa. Ihan paikallaan on maksaa eläkkeestäkin veroa.
Ollaan kiitollisia, että saadaan jokainen eläke sen mukaan, miten on kukin yhteiskuntaa rakennettu, eikä ruikuteta. - suomaa
tapani kirjoitti:
Ei muuten sitä varten lakkoilla, että palkka on pieni, vaan sitä varten, että sitä himoitaan enemmän! Pienipalkkaisillahan ei muuten edes ole varaa lakkoilla.
Mistä se raha kaikkeen tulee, kasvaako se muka puussa? Ei suinkaan niin ole, vaan se on jonkun hankittava, oli sitten kyseessä terveydenhoito, päivähoito, matkakorvaukset tai moni muu asia, aivan kuten yhteiskunnan pitäisi huolehtia kaikesta, kuten entisessä Neuvostoliitossa.
Eläkeläinen on muuten ansainnut saamastaan eläkkeestä vain noin viidenneksen. Loput neljä viidennestä maksavat ne, jotka ovat yössä ja maksavat veroa. Ihan paikallaan on maksaa eläkkeestäkin veroa.
Ollaan kiitollisia, että saadaan jokainen eläke sen mukaan, miten on kukin yhteiskuntaa rakennettu, eikä ruikuteta."Ollaan kiitollisia, että saadaan jokainen eläke sen mukaan, miten on kukin yhteiskuntaa rakennettu, eikä ruikuteta"
Ollaan kiitollisia, että jotku perii sika omaisuuden!
Ei ruikuteta.
Tuotanossahan on kyse hyödyn jakautumisesta. Pini eläke syntyy, kun jokin vie suuremman hyödyn tuotannosta! - silmiä vetää vinoon
suomaa kirjoitti:
"Ollaan kiitollisia, että saadaan jokainen eläke sen mukaan, miten on kukin yhteiskuntaa rakennettu, eikä ruikuteta"
Ollaan kiitollisia, että jotku perii sika omaisuuden!
Ei ruikuteta.
Tuotanossahan on kyse hyödyn jakautumisesta. Pini eläke syntyy, kun jokin vie suuremman hyödyn tuotannosta!En ruikuta, vaikka totean kummastelevani, mistä hyvästä ne valtavat tulot maksetaan. Aikanaan oman työpaikkani 'iso pomo' jäi 'eläkkeelle' ja saimme lueskella kuinka hän sai 'eläkettä' kuukaudessa sen verran kuin me pikkuiset tuskin ansaitsimme vuodessa. Seuraajansa näyttää laittavan vielä paremmaksi.
Mitä näistä ruikuttamaan. - Verotuloilla?
tapani kirjoitti:
Ollaan kiitollisia, että saadaan jokainen eläke sen mukaan, miten on kukin yhteiskuntaa rakennettu, eikä ruikuteta.Ei eläkkeitä verotuloista makseta. Meillä on eläkevakuutusyhtiöt, jotka maksavat eläkkeemme ja tuottavat itselleen suuria voittoja. Kyllä niiden kelepaa.
Miten lasket sen viidenneksen?
Muutama vuosi sitten lopetettiin kansaneläkkeiden maksu kokonaan, kun sitä ensin oli typistetty vuosi vuodelta. Monet vieläkin eläkettä savat maksoivat kansaneläkemaksua 1940-50- luvulta saakka. Mitähän heillekin niistä maksuista käteen jäi! - nikolai+
Verotuloilla? kirjoitti:
Ei eläkkeitä verotuloista makseta. Meillä on eläkevakuutusyhtiöt, jotka maksavat eläkkeemme ja tuottavat itselleen suuria voittoja. Kyllä niiden kelepaa.
Miten lasket sen viidenneksen?
Muutama vuosi sitten lopetettiin kansaneläkkeiden maksu kokonaan, kun sitä ensin oli typistetty vuosi vuodelta. Monet vieläkin eläkettä savat maksoivat kansaneläkemaksua 1940-50- luvulta saakka. Mitähän heillekin niistä maksuista käteen jäi!Eläkevakuutusyhtiöt, aivan oikein!
Mistäs ne muka rahansa saavat? Siunaantuisiko sitä niille noin vain itsestään? Kukas muu niitä maksaa kuin veronmaksajat? Tietystihän mukana on myös sijoitustoimintaa.
Jos niillä on varoja paljon, niillä on myös paljon maksamisia.
"Muutama vuosi sitten kansaneläkkeiden maksu lopetettiin kokonaan"?? - Kansaneläkettähän maksetaan edelleenkin. - Ebba
tapani kirjoitti:
Ollaan kiitollisia, että saadaan jokainen eläke sen mukaan, miten on kukin yhteiskuntaa rakennettu, eikä ruikuteta.Voi kun on kiva ruikuttaa asioista, se oikein tekee hyvää syvämessä, tuntuu kun ilma todenteolla puhdistuu ja elämä alkaa jälleen hymyillä.
Pidän oikein ruikutuspäiviä jolloin en tee mitään muuta kun keksin ruikutusasioita.
Sopivia paikkoja löytyy, menee asioimaan johonkin palvelupaikkaan jossa on pakko kuunnella asiakasta ja ruikuttaa pitkään.
Ne aina niin kauniisti hymyilevät ja sanovat ymmärrän teitä oikein hyvin, joskus on vaan sellanen hymyn väre suupielessä.
Ne työelämässä olevat kuuntelijat saavat kuuntelemisesta oikein palkan. Perheasian neuvottelukeskukset ovat hyviä ruikutuspaikkoja, voihan olla että kuuntelija välillä nukahtaa, silloin pitää hänet herättää sanomalla, työpaikalla nukkuminen on kielletty.
Sosiaalis-taloudelliset ja ihmissuhde asiat ovat hyviä ruikutuksen kohteita joten mukaan vaan Tapanikin ruikutuskierroksille. - yks ruikuttaja
Ebba kirjoitti:
Voi kun on kiva ruikuttaa asioista, se oikein tekee hyvää syvämessä, tuntuu kun ilma todenteolla puhdistuu ja elämä alkaa jälleen hymyillä.
Pidän oikein ruikutuspäiviä jolloin en tee mitään muuta kun keksin ruikutusasioita.
Sopivia paikkoja löytyy, menee asioimaan johonkin palvelupaikkaan jossa on pakko kuunnella asiakasta ja ruikuttaa pitkään.
Ne aina niin kauniisti hymyilevät ja sanovat ymmärrän teitä oikein hyvin, joskus on vaan sellanen hymyn väre suupielessä.
Ne työelämässä olevat kuuntelijat saavat kuuntelemisesta oikein palkan. Perheasian neuvottelukeskukset ovat hyviä ruikutuspaikkoja, voihan olla että kuuntelija välillä nukahtaa, silloin pitää hänet herättää sanomalla, työpaikalla nukkuminen on kielletty.
Sosiaalis-taloudelliset ja ihmissuhde asiat ovat hyviä ruikutuksen kohteita joten mukaan vaan Tapanikin ruikutuskierroksille.töissä ollessa yhden työkaverin kanssa toisinaan (ei aina)tapana valittaa ja ruikuttaa kaikki maailman asiat,työn raskaus,v-mäiset pomot ym.ym. Keskustelu alkoi tavallisesti aina huokauksella: Voi ku pääsis eläkkeelle...Mutta tämän ruikutussessio päättyi aina nauruun ja jaksoimme taas keventynein mielin jatkaa raskasta työtämme. Tällaiset ihanat työtoverit ovatkin ainoa asia, jota nyt eläkkeellä (vihdoinkin) ollessa kaipaan..
- toimeentuleva
Minulla on eläkettä vähän, omaisuutta ei yhtään. Kumpikaan ei lisäänny ruikuttamalla. Tulen toimeen omillani, koska laskutaito on vielä tallella. En ruikuta, sillä monella on asiat paljon huonommin. Olen onnellinen, sillä onnettomana olemisesta vain masentuu.
Naapurissa asuu (täsmälleen samanlaisessa talossa kuin minä) yksinäinen nainen, niinkuin itsekin olen. Hän on leski, minä eronnut.
Olemme molemmat eläkeläisiä, hänellä on jonkun verran suurempi eläke kuin minulla.
Hän kadehtii tekemiäni matkoja. Hänellä ei kuulemma olisi varaa matkustella sillä tavalla. Mutta pieniä iloja hänelläkin on oltava, polttaa tupakkaa askin toista päivässä ja käy ostamassa joka viikonloppu viiniboksin. Joka viikonloppu.
Rupesimme laskemaan, mitä hänen pikkuhuvinsa maksavat vuoden mittaan.
Tupakka-aski 4.22€ x 365 päivää= ~ 1.540 €/v
Viiniboksi 22€ ja ainetta menee vähintään 50 boksia vuodessa ~1100€/v väkevämmät aineet päälle.
Hän hämmästyi itsekin kun näki summan, jolla voisi tehdä muutaman lyhyemmän tai pari pitkää matkaa.
Nyt hän aikoo "tehdä parannuksen" vuoden alusta lähtien, törsää vielä kuin viimeistä päivää tämän loppuvuoden :-D
Sitten alkaa uusi elämä kuntoilun ja terveellisempien elämäntapojen merkeissä.
Olen luvannut olla tukena parhaani mukaan ja ehkä voimme tehdä jonkun matkan yhdessä, kun voimia vielä riittää.
Muuten olen sitä mieltä, että monet mieltä virkistävät ja kivat asiat eivät ole rahasta kiinni vaan ovat aivan ilmaisia.
Itse olen tyytyväinen eläkeläisolooni ja tarpeen vaatiessa olen valmis luopumaan sellaisista asioista, jotka tänä päivänä antavat päiviini kultareunukset, kuten esim. auto jolla pääsen liikkumaan silloin kun huvittaa, vaikka sen pidosta johtuvat menoerät voisin käyttää vaikkapa johonkin pitkään ulkomaanmatkaan ja täällä kotona voisin liikkua enemmän bussilla.
Mutta sekin päivä tulee koittamaan kun en enää ole itselleni enkä toisille turvallinen liikenteessä.
Ei kannata kadehtia ketään, jokainenhan päätämme itse mitkä asiat meille ovat tärkeitä, jos ruoan ja asumisen lisäksi käytämme rahojamme omaksi iloksemme, menipä ne vähäiset varat sitten matkoihin tai tupakkaan ja alkoholiin tai johonkin muuhun.- Unohtuu
Hyvä, havainnollinen kirjoitus. Päivittäiseen kulutukseen saattaa upota yllättävän paljon rahaa ilman, että tuntee saaneensa mitään vastiketta.
Usein tapahtuvissa, pienissä hankinnoissa kun on harkintaa, on mahdollista toteuttaa jotain hieman mittavampaa!
Ps. Suhteeni alkoholiin on sellainen, että kotona ollessa 'panen raittiutta pankkiin'. Matkustelemme vuosittain n. 14 - 16 viikkoa ja silloin tulee tissuteltua, harvoin humalatilaan mutta hieman päivittäin. - Risuparta
Unohtuu kirjoitti:
Hyvä, havainnollinen kirjoitus. Päivittäiseen kulutukseen saattaa upota yllättävän paljon rahaa ilman, että tuntee saaneensa mitään vastiketta.
Usein tapahtuvissa, pienissä hankinnoissa kun on harkintaa, on mahdollista toteuttaa jotain hieman mittavampaa!
Ps. Suhteeni alkoholiin on sellainen, että kotona ollessa 'panen raittiutta pankkiin'. Matkustelemme vuosittain n. 14 - 16 viikkoa ja silloin tulee tissuteltua, harvoin humalatilaan mutta hieman päivittäin.täytyy kantaa rahat ulkomaille? Eikö kotimaasta löydy riittävän korkeatasoisia paikkoja, joissa nämä eläkkeet voi hussata. Jos se maksaa enemmän on lyhyempi matka kotiin lepäämään, ja pääsee nopeammin ja ei tarvitse lentokoneella pilata ilmastoa. Voi perskele jos te 500000 matkailijaa jättäisitte ne rahat jotka viette pois maasta, kotimaisille matkailu yrittäjille, niin tämähän olisi melkoinen hyvinvointi valtio. Sehän tekisi noin karkeasti arvioiden noin 5miljardia € ??
- Unohtuu
Risuparta kirjoitti:
täytyy kantaa rahat ulkomaille? Eikö kotimaasta löydy riittävän korkeatasoisia paikkoja, joissa nämä eläkkeet voi hussata. Jos se maksaa enemmän on lyhyempi matka kotiin lepäämään, ja pääsee nopeammin ja ei tarvitse lentokoneella pilata ilmastoa. Voi perskele jos te 500000 matkailijaa jättäisitte ne rahat jotka viette pois maasta, kotimaisille matkailu yrittäjille, niin tämähän olisi melkoinen hyvinvointi valtio. Sehän tekisi noin karkeasti arvioiden noin 5miljardia € ??
Mitäs jos sinne meneekin lepäämään? On tämä työttömyyseläkeläisen elämä niin kovaa!
Sitäpaitsi, sehän olisi tuhlausta jos jättäisi käyttämättä parikymmentä vuotta sitten, kalliilla rahalla hankitun asunnon.
Etkö soisi työttömyyseläkeläiselle tätäkään vaihtelua ikävän työttömyyden vastapainoksi?! - fiiuliN
Risuparta kirjoitti:
täytyy kantaa rahat ulkomaille? Eikö kotimaasta löydy riittävän korkeatasoisia paikkoja, joissa nämä eläkkeet voi hussata. Jos se maksaa enemmän on lyhyempi matka kotiin lepäämään, ja pääsee nopeammin ja ei tarvitse lentokoneella pilata ilmastoa. Voi perskele jos te 500000 matkailijaa jättäisitte ne rahat jotka viette pois maasta, kotimaisille matkailu yrittäjille, niin tämähän olisi melkoinen hyvinvointi valtio. Sehän tekisi noin karkeasti arvioiden noin 5miljardia € ??
Hyvin ajateltu, Risuparta.
Olen kanssasi samaa mieltä matkustelemisesta ulkomaille.
Suomessa on tosiaankin paljon erikoisia seutuja, jotka olisi ensin syytä katsastella.
Itse en ole mikään matkustusintoinen maailmanmatkaaja, mieluummin pyörin kotimaisemissa.
Ja luulenkin useimpien jotka ovat lomailleet maailmaa ristiinrastiin, olevan täysin tietämättömiä kotimaan matkailunähtävyyksistä.
On niin hienoa kertoa pelastautuneensa tsunamin tuhoalueella sähköpylvääseen kiipeämällä.
Ja rahanvieminen ulkomaille on mitä hassuinta myös noitten lomatalojen ostamisessa esimerkiksi Espanjasta.
- Laritsa Marmeladova
Kukapa nyt ruikuttaisi. Kaikki on niin hyvin kuin olla ja voi, kun on terve.
- ruikittava
ruikutamme toisten ruikutuksia,todellakin
köyhyyden huippua - Ebba
Itsestään paha pappi saarnaa. Mikä Tapanilla mättää, kun viitsii m iettiä ruikuttamista.
Jos jonkun mieltä kaihertaa joku epäkohta, siitä pitää ehdottomasti puhua muuten asia ei korjaudu. Niitä jees-tyyppejä on ihan tarpeeksi jonkunhan pitää vyyhteä purkaa epäkohdista.
Asian korjauduttua saavat ne jees-tyypitkin
nauttia tuloksista. Eläke tulee ajankohtaiseksi kun mennään, joudutaan tai päästään eläkkeelle.
Eläkkeellä ollessa vasta tiedetään mikä on todellisuus.
Jos työ on sen raskauden, vaikeuden tai oman sairauden takia lähes ylivoimainen, siitäkö ei saisi kertoa. Eikö olisi parempi päästää vanha , väsynyt, sairas, eläkkeelle ja antaa työ suurempaa työttömyyskorvausta saavalle, aiheetta purnaavalle, lorville.
Jos eläke nousee 5€/kk, se on vähemmän kuin elinkustannusten nousu. Eläkeläisen elintaso laskee vuosi vuodelta - oikeinko?
Eläkeläiset ovat tosiaan sorrettuja, heille ei annea terveyspalveluja kuten nuoremmille. Usea tuttavani on lähes sokea tai erittäin sairas, jopa kuollut, hoidon puutteessa.
Pidätkö oikeana, että sodat läpikäynyt veteraani joutuu kaihin takia leikkauttamaan yksityisesti silmänsä hintaan 3000€.
Purnaatko sinä siitä, että tosiasioista kerrotaan? Tiedätkö jotakin?
Kansaneläkkeiden maksu lopetetaan useille rahan puutteessa. Eläkemaksut on kuitenkin aikanaan maksettu työaikana, omia rahojaan ei saa.
Kansaneläkerahat sijoitettiin aikanaan tappiota tuottaviin valtionyrityksiin tai kavallettiin.
Ei tosiasioista puhuminen ole surkeutta. Sinä se surkea olet tietämättömyydessäsi ja asiattomuudessasi.- veroillani.
Eläkeläisenä, vuoden 2004 lopullinen vero
7 962,12€ jossa sv. maksu 398,99€
että näin!
Moniko työtön elää maksamallani verolla? laskehan ja kun meitäkin on monta...eläkeläisiä.- Valitat
Minä maksan mitättömästä työttömyyseläkkeestäni enemmän veroa. Kertymäprosenttini on n. 41%.
Jos ko. eläke olisi ansiotulon muodossa, olisi veroni 6%-yksikköä pienempi.
Minähän kustannan työttömyyseläkkeeni veroilla sinun yhteiskunnalta saamia kompensatioita.
HÄPEÄISIT valittamisen asemesta! - 60 % invalidi
Valitat kirjoitti:
Minä maksan mitättömästä työttömyyseläkkeestäni enemmän veroa. Kertymäprosenttini on n. 41%.
Jos ko. eläke olisi ansiotulon muodossa, olisi veroni 6%-yksikköä pienempi.
Minähän kustannan työttömyyseläkkeeni veroilla sinun yhteiskunnalta saamia kompensatioita.
HÄPEÄISIT valittamisen asemesta!olen!
Enkä yhtään valita! - aikanaan sekin nähty
Äitini eli eläkeläisten talossa täysihoidossa, muitten varakkaiden joukossa. Hänellä oli todella hyvä eläke erittäin menestyneiden työvuosien palkkiona. Lisäksi vielä leskeneläkkeensä. Olen tyytyväinen, että hänen viimeiset vuotensa olivat rahahuolista vapaat. Mutta minua huvitti äärettömästi asukkaiden keskinäinen lisäverokeskustelu joka vuosi: "PALJONKO joudut maksamaan lisäveroja? Ai, etkö sitä enempää. MINÄ maksan 5500 mk, mutta viime vuonna se oli paljon enempi."
Sanoin aina, että menisi verotoimistoon pyytämään neuvoja veroilmoituksen täyttämisessä, mutta ei. Eikä mnnyt kukaan muukaan talossa. Heidän piti kilpailla tällä asialla asialla vuodesta toiseen.
Äitini oli kyllä varautunut. Hän säästi joka kuussa eri tilille lisäveronsa, niin että kyllä hän oli perillä siitä, eikä koskaan ollut edes vaikeuksissa maksaa sitä. - Tyynentyttö
aikanaan sekin nähty kirjoitti:
Äitini eli eläkeläisten talossa täysihoidossa, muitten varakkaiden joukossa. Hänellä oli todella hyvä eläke erittäin menestyneiden työvuosien palkkiona. Lisäksi vielä leskeneläkkeensä. Olen tyytyväinen, että hänen viimeiset vuotensa olivat rahahuolista vapaat. Mutta minua huvitti äärettömästi asukkaiden keskinäinen lisäverokeskustelu joka vuosi: "PALJONKO joudut maksamaan lisäveroja? Ai, etkö sitä enempää. MINÄ maksan 5500 mk, mutta viime vuonna se oli paljon enempi."
Sanoin aina, että menisi verotoimistoon pyytämään neuvoja veroilmoituksen täyttämisessä, mutta ei. Eikä mnnyt kukaan muukaan talossa. Heidän piti kilpailla tällä asialla asialla vuodesta toiseen.
Äitini oli kyllä varautunut. Hän säästi joka kuussa eri tilille lisäveronsa, niin että kyllä hän oli perillä siitä, eikä koskaan ollut edes vaikeuksissa maksaa sitä.Niillähän yhteiset asiat hoidetaan.En ole kitkerä työttömille enkä muillekaan vähävaraisille.Ilolla heille omasta eläkkeestäni annan.Eikös se ole raamatunkin mukaista antaa omastaan.Monet käyttävät itsestään nimitystä köyhä eläkeläinen vaikka on rahaa sijoitettuna ja muutakin omaisuutta runsain mitoin.Olen onnellinen kun omillani toimeen tulen.
- Odotan vastaustasi
Missä luurailee Tapani, tule nyt huutoosi vastaamaan.
Lue koko ketju ja ota kantaa, se on ketjun aloittajan velvollisuus vai oletko piileksijä arkajalka.- eläkkeellä tässä ollaan
Aamulla sanottiin aamuteeveessä, että v. 1997 jälkeen palkat ovat nousseet keskim. 37 %.
Paljonko eläkkeet tänä aikana ovat nousseet?
Jos veronmaksajat maksavat meidän eläkeläisten eläkkeet, kuten ketjussa on väitetty, niin onhan heillä siihen varaakin näillä laskelmilla. - Oman eläkkeen osalta eron
eläkkeellä tässä ollaan kirjoitti:
Aamulla sanottiin aamuteeveessä, että v. 1997 jälkeen palkat ovat nousseet keskim. 37 %.
Paljonko eläkkeet tänä aikana ovat nousseet?
Jos veronmaksajat maksavat meidän eläkeläisten eläkkeet, kuten ketjussa on väitetty, niin onhan heillä siihen varaakin näillä laskelmilla.Teinpä laskutoimituksia. Totean, että laskin oman eläkkeeni, joka on hyvä eläke, jossa veroprogressio on vaikuttava. Mainitsemassasi ajassa eläkkeeni noussut 18%. Tämä vaihtelee riippuen mihin ajankohtaan kullakin eläkeindeksin alentaminen kohdistuu.
Jos eläkkeeni olisi noussut 37%, niin brutto olisi ollut 19% korkeampi, mutta käteenjäämä eläke eli netto 8% korkeampi. Näin verotus lieventää tuota palkkojen ja eläkkeiden nousun eroa. - tapani
Missähän niin on sanottu, että ketjun aloittajalla on velvollisuus "ottaa kantaa"?
Keskustelu osoittaa, etteivät kaikki eläkkeensaajat suinkaan ole ruikuttajia.
Joku ei näy uskovan, että eläkettämme maksavat suurelta osin nykyiset veronmaksajat ja olettavat, että ovat itse aikoinaan maksaneet eläkkeensä.
Jos jokainen ns. suuriin ikäluokkiin kuuluva olisi maksanut eläkerahansa etukäteen ollessaan ansiotyössä, niin eipä olisi odotettavissa paljon puhuttua suurten ikäluokkien eläkepommia.
Eletään vain hissukseen näillä eläkkeillä eikä valitella. Olaan kiitollisia niille, jotka työnteollaan meille niitä ansaitsevat.
Kaiken lisäksi niiden osaksi tulee vielä elättää kaiken maailman työnvieroksujat ja sosiaalipummit. Kovaahan niilläkin on. - miksi nöyränä?
tapani kirjoitti:
Missähän niin on sanottu, että ketjun aloittajalla on velvollisuus "ottaa kantaa"?
Joku ei näy uskovan, että eläkettämme maksavat suurelta osin nykyiset veronmaksajat ja olettavat, että ovat itse aikoinaan maksaneet eläkkeensä.
Jos jokainen ns. suuriin ikäluokkiin kuuluva olisi maksanut eläkerahansa etukäteen ollessaan ansiotyössä, niin eipä olisi odotettavissa paljon puhuttua suurten ikäluokkien eläkepommia.
Eletään vain hissukseen näillä eläkkeillä eikä valitella. Olaan kiitollisia niille, jotka työnteollaan meille niitä ansaitsevat.
Kaiken lisäksi niiden osaksi tulee vielä elättää kaiken maailman työnvieroksujat ja sosiaalipummit. Kovaahan niilläkin on.Mutta näiden eläkkeet taas maksaa uudet ikäluokat ja nouseva talous!
Aiheesta pitää sanoa ja kovaa. Ei se ole ruikuttamista, jos haluaa kunnon eläkkeet. Eläkepommi on demarien legenta, jota jauhettiin elläkeiden leikkaamiseksi.
Piti johtajien mattuttieläkkeisiin siirtää varoja!
Nyrkkiä pöytään sanon minä. Oikeuksista pitää pitää kiinni! - Ebba
tapani kirjoitti:
Kaiken lisäksi niiden osaksi tulee vielä elättää kaiken maailman työnvieroksujat ja sosiaalipummit. Kovaahan niilläkin on.Kun sinulla niin hyvin menee, kuten annat ymmärtää, niin voisitko kuukausittain antaa meille todella pienellä eläkkeellä oleville osan eläkkeestäsi. Kyllä sinäkin 1100€/brutto pärjäilisit, siis leikkaa eläkettäsi puutteessa eläville kansalaisille, annahan kuulua!
tapani kirjoitti:
Kaiken lisäksi niiden osaksi tulee vielä elättää kaiken maailman työnvieroksujat ja sosiaalipummit. Kovaahan niilläkin on.Ettkö itse maksa kansaneläkemaksua? Miksi maksuksi sitä luulet?
Onko järkevää esitellä tietämättömyyttään?- työnvieroksuja
tapani kirjoitti:
Kaiken lisäksi niiden osaksi tulee vielä elättää kaiken maailman työnvieroksujat ja sosiaalipummit. Kovaahan niilläkin on.Ensin ruikuttamatta työtömänä 500 pv täyteen, nyt ruikuttamatta työttömyyseläkeläisenä vajaalla eläkkeellä, tosiasia eikä ruikutusta.
Ainoa asia mistä ruikutan on verotus.
Jos eläkkeeni olisi työtulon muodossa, maksaisin siitä 6%-yksikköä vähemmän veroa. Sillä kai elätetään muita työnvieroksujia ja sosiaalipummeja.
Eletään nöyränä hissukseen. Tänä vuonna pysytty pois työllisten jaloista, 2vkoa mexikossa, viikko Azoreilla, 2vkoa Espanjassa, 2vkoa Kroatiassa, lähdössä 3:ksi viikoksi Espanjaan, varattuna Atlantin risteily, viikko Madeiralla ja 3 viikkoa Espanjassa. Meni jo ensi huhtikuun puolelle mutta kyllä tähän väliin jotain keksitään.
Jaa, polttoainelisästähän pitää tietysti ruikuttaa ja Seutulan kentän lähihotskujen hinnoista ja jstain muustakin! - Ebba
työnvieroksuja kirjoitti:
Ensin ruikuttamatta työtömänä 500 pv täyteen, nyt ruikuttamatta työttömyyseläkeläisenä vajaalla eläkkeellä, tosiasia eikä ruikutusta.
Ainoa asia mistä ruikutan on verotus.
Jos eläkkeeni olisi työtulon muodossa, maksaisin siitä 6%-yksikköä vähemmän veroa. Sillä kai elätetään muita työnvieroksujia ja sosiaalipummeja.
Eletään nöyränä hissukseen. Tänä vuonna pysytty pois työllisten jaloista, 2vkoa mexikossa, viikko Azoreilla, 2vkoa Espanjassa, 2vkoa Kroatiassa, lähdössä 3:ksi viikoksi Espanjaan, varattuna Atlantin risteily, viikko Madeiralla ja 3 viikkoa Espanjassa. Meni jo ensi huhtikuun puolelle mutta kyllä tähän väliin jotain keksitään.
Jaa, polttoainelisästähän pitää tietysti ruikuttaa ja Seutulan kentän lähihotskujen hinnoista ja jstain muustakin!Ihmettelen käytöstäsi että viitsitkin tulla ivailemaan pieneläkeläisten olemassa oloa ja niukkuudesta jossa he elävät.
juttusi on satua huonoimmasta päästä. - Työnvieroksuja
Ebba kirjoitti:
Ihmettelen käytöstäsi että viitsitkin tulla ivailemaan pieneläkeläisten olemassa oloa ja niukkuudesta jossa he elävät.
juttusi on satua huonoimmasta päästä.Ilmeisesti provosoiduin keskustelun avaajan tavasta tyypittää kaikki eläkeläiset samaan muottiin.
Ei ole tarkoitus ivailla vaan osoittaa, etteivät kaikki työttömät, työttömyyseläkeläiset tai eläkeläiset ruikuta.
Juttu lyhyt katsaus elävästä elämästä minua ja vaimoa tyydyttävästä päästä.
Siitähän kanssaeläjät ärsyyntyisivät jos kertoisin miten elin vaimon kanssa työttömyysaikana.
Ratkaisut olivat helppoja koska vaimo osa-aikaisena marketin kassana joten, kun lähdin 3:ksi kuukaudeksi Espanjaan työnhakijaksi, oli vaimon helppo ottaa töistä rokulia koska ansionmenetystä tuli niin vähän!
Kuten sanoin, en ivaile mutta en hyväksy sitäkään,että kaikista aktiivin työelämän ulkopuolella olevista tehdään surkimuksia, valittajia tai pummeja! - merimona1
Ebba kirjoitti:
Ihmettelen käytöstäsi että viitsitkin tulla ivailemaan pieneläkeläisten olemassa oloa ja niukkuudesta jossa he elävät.
juttusi on satua huonoimmasta päästä.ja kirjoitettu ärsyttämismielessä.
Eihän kukaan tosissaan kerro noin hintavista matkoistaan sellaisille, jotka elävät toimeentulon rajoilla.
Ei kannattaisi provosoitua! Nuo vastaavanlaiset kirjoitukset ovat lähtöisin paljon nuorempien palstalaisten kynästä, jotka kirjoittelevat kolme/nelikymppisten ketjuissa. - tapani
Ruuneperi kirjoitti:
Ettkö itse maksa kansaneläkemaksua? Miksi maksuksi sitä luulet?
Onko järkevää esitellä tietämättömyyttään?Vastauksia:
- kansaneläkemaksuksi
- siltä näyttää. - työnvieroksuja
merimona1 kirjoitti:
ja kirjoitettu ärsyttämismielessä.
Eihän kukaan tosissaan kerro noin hintavista matkoistaan sellaisille, jotka elävät toimeentulon rajoilla.
Ei kannattaisi provosoitua! Nuo vastaavanlaiset kirjoitukset ovat lähtöisin paljon nuorempien palstalaisten kynästä, jotka kirjoittelevat kolme/nelikymppisten ketjuissa.61v, muija 57v.
- provoa
merimona1 kirjoitti:
ja kirjoitettu ärsyttämismielessä.
Ei kannattaisi provosoitua! Nuo vastaavanlaiset kirjoitukset ovat lähtöisin paljon nuorempien palstalaisten kynästä, jotka kirjoittelevat kolme/nelikymppisten ketjuissa.Sehän täällä joskus vaikeuttaa osallistumistakin. Eihän kaikilla mene huonosti. Pitää olla hiljaa, ettei loukkaisi kenenkään tunteita, omista näkökulmistaan pitää vaieta. Onko sekään oikein. Meitä on täällä erilaisia tallaajia.
Mutta "synkistely sopii tänne ilottelua paremmin." - työnvieroksuja
provoa kirjoitti:
Sehän täällä joskus vaikeuttaa osallistumistakin. Eihän kaikilla mene huonosti. Pitää olla hiljaa, ettei loukkaisi kenenkään tunteita, omista näkökulmistaan pitää vaieta. Onko sekään oikein. Meitä on täällä erilaisia tallaajia.
Mutta "synkistely sopii tänne ilottelua paremmin."Kaipa me olemme kateellista mollikansaa johon sopii lausahdus: Kel' onni on, se onnen kätkeköön.
Aikanaan, kun lopetin töissäkäynnin, ilahtuivat 'ystäväni' kuullessaan minun olevan työttömänä.
Samoin eräässä tilanteessa väärinkäsityksen johdosta, kun 'ystäväni' luulivat minun kolaroineen uuden autoni, ilo oli peittelemätöntä ja aitoa.
Jne.
- Muija
taitaa olla ominaista kaikille, eläkeläisille, työikäisille, opiskelijoille ja työttömille.
Olen kylläkin pannut merkille, että viimeksimainitut valittavat vähiten.Syynä saattaa olla jonkinlainen aiheeton syyllisyys ja häpeä työttömänä olostaan.
Kaikkein tiukalla ovat kyllä nuoret perheet, joilla on pikkulapsia. Tälläinen nuoripari maksaa usein opintovelkoja, asuntolainaa ja kalliita päivähoitomaksuja. Hoitomaksuihin ei vaikuta perheen velat, vaan bruttotulot. Monasti kahden auton pitäminen on välttämätöntä, sillä jos asuu alueella misä bussiyhteydet eivät pelaa yhteen työaikojen alkamisen ja loppumisen kanssa ja pikkulapsia on hankalakin viedä hoitopaikkaan julkisella kulkuneuvolla, on kakkosauto vältämätön.
Ottaisin minäkin suurempaa eläkettä, mutta kun se on mikä on, niin eletään varojemme mukaan, eikä yli.Emme polta, emmekä juo ja rahapeleihin emme myöskään "sijoita."
Viime viikolla kustansimme itsellemme neljän päivän virkistysloman kylpylässä.
Tuollaiseen viimeksi mainittuun katsomme meillä olevan pari kertaa vuodessa varaa.
Onkohan purnaaminen suomalaiskansallinen ominaisuus?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1684287Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan492415Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va222261Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos541836Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt3721740Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi611474Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu221469Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy811365Pitäisikö ilotulitteiden myynti kieltää?
Esim jyväskylässä ainakin on ammuttu ilotulitteita päin ihmisiä ja autoja. Samoin Helsingissä? Pitäisikö ilotulitteiden971268Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä1561207