Malmströmin kitarateos!!??

Pekka

Omistan akustisenkitaran joka on nyt noin 45 vuotta vanha ja käsin tehty. kitaran sisällä on lappu jossa lukee: Malmströmin Kitarateos Helsinki.

nytpä kysynkin että oliskohan kellään hajua minkä arvoinen tällainen hyvä kuntoinen 45 vuotta vanha käsintehty kitara voisi olla ja kuka on Malmström niminen kitaranrakentaja??

Olen yrittänyt jo etsiä kaiken maailman hakusanoilla netistä mutta ei vaan löydy mitään.

kiitos rakentavista vastauksista jo etukäteen.

9

2518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiri

Helsingissä on aikuinaan vaikuttanut Malmström -niminen VIULUNrakentaja, joka on kyllä väsännyt myös kitaroita, jos oikein muistan.

En tiedä, auttoiko tämä tieto sinua yhtään.

• Siiri
    • Sabicas

Malmström niminen kitaranrakentaja piti pajaa Tehtaankadulla kellarihuoneessa vielä 1950 luvun loppupuolella, muutti sen jälkeen Friherssiin, kädet vapisi ja työt ei enää onnistunut. Teetin kitaran hänellä joskus 50 luvulla, se on minulla vieläkin. M teki monen tasoisia kitaroita, yleensä tilauksesta, jotkut erittäin laadukkaita.
      Kitaran arvo riippuu täysin siitä miten se soi. Hyvässä kitarassa diskantit soivat kirkkaasti ja kovempaa kuin tehdastekoisissa ( nyrkkisääntö).

• Hartsa

Joo, mulla on myös Malmströmin Kitarateos, nailonkielinen pieni akustinen vuodelta 1969. Hieno peli. Helsingissä toimi tosiaan hänen verstas.

• Anonyymi

Tänään 27.6.2019 Nurmeksen lomaromppeessa ostin 20 eurolla J. Malmströmin tekemän mandoliinin. Uudet kielet ja tallan soitin vaatii ja ei kuin katulaulamaan.

• Anonyymi

En voinut jättää mandoliini-parkaa siihen kuntoon, jossa se oli vaan annoin sen soitinkorjaajalle. Niinpä siitä tuli jälleen kuin uusi. Nyt se soi kauniisti. Kunpa osaisi vaan vielä soittaa. Voin myydä sen mutta en ihan halvalla. Kunnostus maksoi 150 € ja ostohinta oli 20 €. Sanotaanko 200 €. Ei mistään saa noin halvalla J. Malmströmin maniskaa.

• Anonyymi

Malmströmillä oli kitaraverstas Tehtaankadulla kellarihuoneessa. M. teki käsityönä kitaroita tilauksesta ja myös myyntiin. Kitaran arvo riippuu sen soinnista jos se on muuten ehjä. Ikä ei merkitse mitään. "Kitarateos" oli Malmströmin tuotemerkki "brändi". Tehdastekoiset ei kilpaile samassa sarjassa, ne jää kauas taakse. Kyllä Malmströmin kitaroissakin on hyviä ja vielä parempia, ne on yksilöitä. Omistan yhden "Malmströmin".
      Risto Louhi.

• Anonyymi

Jos se on Yngwie Malmströmin vanha.

• Anonyymi

korni vitsi, hänen etunimensä ei ole Yngvie vaan Yngve

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      473
      1696
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1477
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1328
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1289
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      885
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      846
    7. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      726
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      712
    9. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      42
      700
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      691
    Aihe