rako hampaiden välissä

fleur~

Mulla on rako etuhampaitten välissä, ei nyt mikään jättimäinen mutta näkyvä kuitenkin. On pidetty rautoja pariin otteeseen että on saatu se pois, sen jälkeen ollut pari vuotta rautalankakaari hampaitten takana pitämässä niitä yhdessä.

Nyt kyseinen kaari otettiin pois ja hammaslekuri sano että kyllä nyt jo pitäis pysyä, jos ei pysy hampaat paikallaan ni ei se pitempikään aika tän kaaren kanssa auta. Pahasti vaan näyttää siltä että hampaat liukuu takasin erilleen toisistaan.

Jotain se lääkäri mutisi jostain muovista jos hampaat ei pysy, mutta en tajunnut, oliko tarkoitus tehdä hampaisiin kuoret vai hampaitten taakse joku muovikaari. Osaisiko joku auttaa?? Miten sen raon saisi kiinni?

65

38636

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kätsy

Luultavasti tarkoituksena on hampaanvärisellä muovipaikka-aineella "levittää" molempia etuhampaita keskeltä, jotta rako saadaan näin esteettisesti korjattua

• mullakin

Juu, kyllä se siten on kuin toi toinen vastaaja, että rako laitetaan muovilla kiinni. On ja pysyy ihan taatusti sitten yhdessä. Tulos on siis pysyvä.
      Voi myös laittaa keraamistakin ainetta jos haluaa. Tulee kyllä ihan kuin omat hampaat, eroa ei huomaa!
      Tsemppiä.

• erayam

Mikään tässä maailmassa ei ole pysyvää. Jos hampaat kiinnitetään toisiinsa pelkällä muovilla niin homma irtoaa jossain rasitusvaiheessa.Parempi
        kiinnittää hoitotulos pienellä metallilangalla
        hampaiden takapinnoille.Tai jos purennassa ei ole tilaa voidaan takapinnoille upottaa pieni lasikuitu-"palkki".Se pitää,eikä näy julkisivun puolelle.

• Minä vaan

Keraamiset paremmat, ei kuulla läpi...

• Järkeä
        erayam kirjoitti:

Mikään tässä maailmassa ei ole pysyvää. Jos hampaat kiinnitetään toisiinsa pelkällä muovilla niin homma irtoaa jossain rasitusvaiheessa.Parempi
        kiinnittää hoitotulos pienellä metallilangalla
        hampaiden takapinnoille.Tai jos purennassa ei ole tilaa voidaan takapinnoille upottaa pieni lasikuitu-"palkki".Se pitää,eikä näy julkisivun puolelle.

Samaa ainetta kun millä korjataan katkenneet hampaat. Kyllä sen pitäis toimia!

• Posliinia

Siistit kuoret etuhampaisiin ja homma bueno.

Tapauksesta riippuen noin 500-1000 euroo, ehkä alle ehkä yli.

Mutta eipä vaivaa asia ikuna...

• Sama vika olis

Moi. Mulla oli aikoinaan vinossa etuhampaat ja aikuisoikomishoito. 2,5v rautojen jälkeen oliskin jäänyt rako etuhampaiden väliin. Jälkioikomishoito oli tärkee, vuosi piti pitää muovikaarta suussa rautojen jälkeen. Jos ei olis pitänyt, olis hampaat muuttuneet alkuperäiseen muotoon. Pidin ½ vuotta. Mulla ollut nyt kolme vuotta pieni muovipätkä pitämässä, hampaiden takana ,ne yhdessä. Pidän loppuelämän, tosin ikuinen ei ole se sama. Et kun irtoo, joutuu laittaa uuden.

• ylipäänsä

haluat saada raon umpeen, jos se ei kerran ole kovin iso? Itselläni on ollut aina rako (ei myöskään iso, mutta näkyy kyllä) etuhampaiden välissä, eikä se menoa haittaa yhtään. Eipähän jää ruoka hampaiden väliin, heheh.
      Sitä paitsi olen kuullut "sanonnan", että iso rako etuhampaiden välissä on viisaan ihmisen merkki.. että mieti sitä ;)

• hölmö?

minäkin olen miettinyt,että onko mussa jotain vikaa kun en ole ymmärtänyt tätä ongelmaa itsestäni poistaa. pitääkö kaikkien olla täydellisiä? Tekeekö rako etuhampaiden välissä minusta ruman? Ketä se rako oikeasti haittaa? Muita vai itseäni? En tiedä, mutta mieheni sanoo minua kauniiksi...

• keke6969

itellä oli sama homma joskus 4-5 vuotta sitten ja en koskaan oo käyttäny rautoja. laitettiin sitten sitä muovia niinku levittämään noita etuhampaita ja tuli tosi siistiä jälkeä. hintaa en muista, luultavasti ei paljoo ku oli koulussa vielä sillon. ainoo oli se operaatio, mikä kesti ihan helvetin kauan, ~2h.

• Ansku

Minulle laitettiin muovia ensimmäisen kerran hampaiden väliin jo yläasteella, silloin ei maksanut mitään. Rakoa ei yritetty edes korjata muuten, se kun on vain kosmeettinen haitta. Noin parin vuoden välein sitä joutuu uusimaan, kun muovista lohkeaa pala eli ei ole ikuista. Täytyy vaan varoa esim. omenan haukkaamista etuhampailla! Toimitus ei kestä kauaa, noin 15 min. ainakin minulla ja maksoi yksityisellä viimeksi uusittaessa 20 €! Kannattaa laittaa, jos itseä häiritsee!

• minäjee

siis laitettiinko muovi sulla yksityisellä lekurilla :o? pitikö ite varata aika vai hammaslääkärin lähettämänä? mistä kuulit tosta hoidosta :O näkyykö muovi? =)

• Nimetön
        minäjee kirjoitti:

siis laitettiinko muovi sulla yksityisellä lekurilla :o? pitikö ite varata aika vai hammaslääkärin lähettämänä? mistä kuulit tosta hoidosta :O näkyykö muovi? =)

Joo, yksityisellä sitä on uusittu. Nyt ei ole tarvinnut ainakaan neljään vuoteen uusia, on pysynyt niin hyvin! Alunperin siis pääsin koulun kautta.. Hammaslääkäri sitä ehdotti, kun valittelin, että on ruma rako..

Muovi ei juurikaan näy, jos katsoo tarkkaan ja tietää, mitä katsoa, niin kyllähän sen huomaa. Kukaan joka ei tiedä, ei varmasti osaa sanoa, että on ylimääräistä hampaiden välissä!

• kärsijä

Heippa vaan! Mä ihan oikeesti kärsin hampaiden välissä olleesta raosta 29 vuotta. Rautoja mulla ei koskaan ole ollut kun äidin mielestä rako oli söpö!? Koulussa sen takia kiusattiin ja oli koulun jälkeen oli kiusallista avata suutaan ylipäätään missään. Minusta se rako oli hirvittävä ja häpesin sitä! Kunnes eräänä päivänä menin yksiyiselle hammaslääkärille ja täytin lomakkeen jossa kysyttiin erityisongelmista. Kirjoitin siihen että hampaiden välissä oleva rako häiritsee. Eipä tarvinnut enää kauaa kärsiä! Seuraavalla kerralla ihana hammaslääkärini teki paikka-aineesta etuhampaani suuremmiksi niin ettei rakoa enää ollut. Hampaat näyttävät täysin luonnollisilta ja ovat kestäneet nyt jo yhdeksän vuotta. Nyt voin puhua ja nauraa vapautuneesti joka tilanteessa! Mahtavaa!
      Toimenpiteen hintaa en enää muista mutta ei se nyt mitään kauheen ihmeellistä ollut. Eli ei kun hammaslääkäriin! Helppo juttu!

• minä apua :S

siis oon 15 vuotta ja saisin varmaan vielä ilmatteeksi hoidon? onko pakko laittaa rautoja jos on etuhampaiden välissä rako? onko se ihan jokapäiväistä että hampaiden väliin laitettaisiin paikka ainetta??? kehtaako sitä kysyä hammaslääkäriltä? minua todella haittaa rako hampaiden välissä ja itkisin onnesta jos välini saisi kiinni.

• mimmulikimmuli

paljon makso? mistä sait idean mennä yksityiselle?

• hammaspeikkonen

joskus jo montakymmentä vuotta sitten leikattiin siitä joku jänne yläikenestä joka meni huuleen. Sen jälkeen itsestään alkoi hampaiden välinen rako hävitä, eikä enää ole yhtään normaalia suurempaa rakoa, ei hammastikkuakaan saa väliin.

• hmmmjoo

voikohan tuon tehdä itse kotona? siis leikata sen. tai varmaan tarvitsee käydä hammaslekurilla? miten se tehtiin?

• mulla näin

Mulla on kans etuhampaiden välissä rako. Kun olin pieni, hammaslääkäri sanoi, että se rako voidaan pienentää. Mut mä en halunnu. Enkä ole kyllä katunutkaan päätöstäni. Perhe ja tutut sanovat sen olevan persoonallinen. Yhtäkään negatiivista sanaa en ole raosta kuullut. Miehenikin kanssa kun suudellaan, hän räpeltää kielellään "seksirakoani" etuhampaideni välissä...=)

• - - - - - =

Rako hampaiden välissä on ihan ok, mutta onko miehesi pakko nuoleskella hampaitasi?? Kuulostaa ällöttävältä...

• yök-yrjö
        - - - - - = kirjoitti:

Rako hampaiden välissä on ihan ok, mutta onko miehesi pakko nuoleskella hampaitasi?? Kuulostaa ällöttävältä...

Yrjö melkein lentää kun lukee tota sex-juttua!

• ottaa
        yök-yrjö kirjoitti:

Yrjö melkein lentää kun lukee tota sex-juttua!

niin kirjaimellisesti. Ei mun mies nuoleskele mun hampaita, vaan kieli eksyy tähän seksiloveen joskus. Kateellisiako?!? Ette kai... =)

• leksa lentää
        ottaa kirjoitti:

niin kirjaimellisesti. Ei mun mies nuoleskele mun hampaita, vaan kieli eksyy tähän seksiloveen joskus. Kateellisiako?!? Ette kai... =)

YÖK edelleen! Pelkkä ajatuskin saa leksan lentään!

• vaan sitten
        leksa lentää kirjoitti:

YÖK edelleen! Pelkkä ajatuskin saa leksan lentään!

Ole mitä mieltä haluat, mua ja miestäni asia ei häiritse, ehkä paremminkin huvittaa... =)

Sitä paitsi, eikö sinun mielestäsi suudellessa ole kiva leikitellä kielellä... =)

• varmaan ne
        ottaa kirjoitti:

on kateellisia! Älä välitä niistä tiukkapipoista...

• lapsi

...mulle laitettiin kumirenksu etuhampaiden ympärille. Se veti hampaat muutamassa viikossa yhteen. Helppo ja halpa konsti. Kaikilla meidän muksuilla käytettiin samaa konstia. Eli jos sulla ei meinaa hampaat pysyä yhdessä, laita kumirenksu ainakin yöksi!!!! Miksikähän hammaslääkärit ovat unohtaneet tämän keinon...????

• mgemigoeprg

siis käykö ihan tavallinen kumilanka? en usko että se siirtää etuhampaitani kiinni ?

• kumirengas
        mgemigoeprg kirjoitti:

siis käykö ihan tavallinen kumilanka? en usko että se siirtää etuhampaitani kiinni ?

käy. Ja on kumma jos ei tepsi! Tietty sen pitää olla tarpeeksi napakka.

• moitaas
        kumirengas kirjoitti:

käy. Ja on kumma jos ei tepsi! Tietty sen pitää olla tarpeeksi napakka.

en kyllä meinaa uskoo mut voihan sitä aina kaikkee koittaa =) kuinkahan tiukalla sen pitäisi olla?

• pilupilu

laita siihen rakoseen vaikka heijastin,niin et jää autojen alle

• kokemus

Mulla on huomattava rako etuhampaiden välissä, sen lisäksi multa myös puuttuu toiset etuhampaat kokonaan. Oikomista kokeiltiin melkein kymmenen vuotta ja kulmahampaista tehtiin oikomishoidolla ja muovimuokkauksella ne puuttuvat toiset etuhampaat. Etuhampaiden rako vaan ei suostunut pysymään pienempänä, vaan se levisi aina uudestaan, joten niihinkin lopulta tehtiin muovikuoret joilla etuhampaita tavallaan "levennettiin" jota rako kapenisi edes hieman. Nuoremapana rako todella häiritsi mutta nyt kolmekymppisenä en jaksa enää välittää, sitä paitsi harvemmista hampaista on se etu että ne reikääntyvät vähemmän kun moska ei jää samalla lailla hampaiden väleihin kuin tiivishampaisilla. Nyt vaan sitten ongelmana on se muovikuorten rapautuminen, ne eivät kestä ikuisuuksia joten siihen palaa rahaa vaikka reikiä ei muuten oliskaan.

Yksityinen hammaslääkäri kertoi vuosi sitten että multa olis pitänyt katkaista ensin joku jänne ikenistä, jotta oikomishoito olisi kohdallani toiminut. Tiedä sitten miksei sitä silloin vuosia sitten tehty, joko siitä ei tiedetty tai sitä ei katsottu aiheelliseksi, vaikka mulla se rako on todella on suuri.

• Orava

Yläasteella pienennettiin rakoa lisäämällä etuhampaiden leveyttä muovilla tai jollain. En pitänyt kuitenkaan siitä silloin ja vielä vähemmän nyt kolmekymppisenä. Rako on kyllä pysynyt pienenä, mutta etuhampaat on kuten nimimerkki kertoo...oravalla.

Etuhampaani ovat aika suuret ja hieman ulkonevat jo luonnostaan. Olen ajatellelut mennä raudoitettavaksi ja poistattaan levennykset

• Entinen orava

Minulla oli myös iso rako etuhampaiden välissä.
        Lisäksi etuhampaani olivat tosi suuret.
        Hammaslääkäri sanoi, että jänne on niin tiukka,
        että vetää hampaat erilleen, joten ei edes
        lapsena tehdyt hoidot olisi auttaneet.

Kärsin niistä valtavasti ja rahaa paloi, että
        saatiin esteettisesti kauniit hampaat.
        Molemmat etuhampaat ja lisäksi yksi kummaltakin puolelta piti poistaa, että saatiin asennettua uudet, posliiniset tilalle. Viikko pari meni opetelessa uusiin hampaisiin, mutta en ole
        katunut.

Ent. jodlaaja

• katuja

Jos ne on jo muovitettu, ei pintaa saa enää alkuperäiseksi. Sama juttu kuin paikkauksessa,vaikka paikka poistettaisiin, jää hampaaseen käsittelyn jälkeen "kiillevaurio" eli on käsiteltävä lisää!
        Ajatelkaa, ennenkuin annatte tehdä esteettisiä ratkaisuja! Itse olen yhden etuhampaan muovilla hammaslääkärin suostumuksesta pidentää, karmeen näköinen. Jos nyt haluan tään poistettavaksi, tulee jälkiä, jotka on taas korjattava joko laminaatilla tai kruunuksella. Tosi NIce!

• ELKÄÄ!!!

Älkää nyt HYVÄT IHMISET poistako sitä rakoa hampaittenne välistä, jos olette onnistuneet sellaisen lahjaksi saamaan! Sehän on maailman söpöintä!!! Tätä mieltä en ole ainoastaan minä, vaan myös lukuisat ystäväni. Rakastun aina ensisilmäyksellä rakohampaisisiin!

• älkää!!!

Samaa mieltä! Se on vain hammaslääkärien villitys, että kaikki raot pitäisi sulkea!

• Wälikkö
        älkää!!! kirjoitti:

Samaa mieltä! Se on vain hammaslääkärien villitys, että kaikki raot pitäisi sulkea!

Minulla on ollut aina rako ylhäällä etuhampaiden välissä, siis ei nyt mikään mielettömän leveä mutta kuitenkin. Ei ole koskaan häirinnyt itseäni, enkä edes muista sitä. Kukaan ei ole pahemmin kommentoinutkaan koskaan, pari miestä muistaakseni sanonut, että rako on kiehtovan persoonallinen.

• Kadehdittava väli
        Wälikkö kirjoitti:

Minulla on ollut aina rako ylhäällä etuhampaiden välissä, siis ei nyt mikään mielettömän leveä mutta kuitenkin. Ei ole koskaan häirinnyt itseäni, enkä edes muista sitä. Kukaan ei ole pahemmin kommentoinutkaan koskaan, pari miestä muistaakseni sanonut, että rako on kiehtovan persoonallinen.

Serkkupojalla kans rako etuhampaiden välissä ja tosi sööttiä, kun hän nauraa!

Älkää nyt missään ihmeessä poistako sitä rakoa, jos hampaat on muuten terveet ja kunnossa, se on todella aivan USKOMATTOMAN söpöä!!!AUTS!!!

• vako

Eikö jokaisella ole rako siellä hampaitten välissä?

• rako-fani

Miksi ihmeessä poistaa rakoa etuhampaiden välistä...

Musta se on tosi seksikkään ja persoonallisen näköinen... mua ainakin kiehtoo ja niin kiehtoo monia muitakin, kuten huomaatte, kun luette muitakin keskusteluja. Muutenkin leveät hammasvälit on musta tosi kiehtovan näköiset...
      yks poitsukin on tosi söpön näköinen, eikä vähiten sen takia, että sillä on sexy rako etuhampaiden välissä. =)

• näyttää hyvältä!

Pahoitteluni, että tuon tälle palstalle arveluttavan Big Brother -ohjelman, mutta en nyt mitenkään voinut vastustaa kiusausta kun lueskelin näitä hammasrakojuttuja..
        Siinä kun on mukana tämä eräs poika, jolla on suurehko rako etuhampaiden välissä ja ainakin minun mielestäni näyttää hyvältä! Että turhia kainostelette rakojenne kanssa, se tosiaan on persoonallista ja seksikästä!

• mema
        näyttää hyvältä! kirjoitti:

Pahoitteluni, että tuon tälle palstalle arveluttavan Big Brother -ohjelman, mutta en nyt mitenkään voinut vastustaa kiusausta kun lueskelin näitä hammasrakojuttuja..
        Siinä kun on mukana tämä eräs poika, jolla on suurehko rako etuhampaiden välissä ja ainakin minun mielestäni näyttää hyvältä! Että turhia kainostelette rakojenne kanssa, se tosiaan on persoonallista ja seksikästä!

on moinen kauhistus? enkä pois anna. mitä helvettiä se haittaa....

• Ent. rautasuu

Eikun vaan raudat takaisin hampaisiin ja pidät parisen vuotta niitä ja sittn vielä muutaman vuoden kiinteää metallikaarta hampaiden takana niin kyllä pysyy..eikä hampaat lähte liukumaan enää takaisin. Itselläni oli raudat pari vuotta ja nyt pidän vielä kaarta...hyvältä näyttää eikä kummatkaan hampaat ole lähteneet takaisin menemään!!

• Lykkyä tykö

Minulla on 70-luvulla Vantaalla oikomishoidon jälkeen ( ei tuottanut tulosta ) tehty etuhampaiden levennys. Ilmeisesti muovipaikka. Ei huomaa mitään eroa oikeaan hampaaseen. Mitään ongelmia ei ole ollut näiden 30 vuoden aikana. Rohkeasti vaan korjauttamaan vika jos se sinua vaivaa. Varmasti menetelmät ovat vielä tuosta ajasta kehittyneet.

• konsti pitää

Mulle tehtiin v.68, kun menin ekalle kouluun näin: laitettiin pieni kumilenkki, tosi pieni yhdistämään hampaita, Joka päivä vaihdoin ne lenkit pesun yhteydessä. Tulos on kyllä huippu!!!
      Tuskin kukaan enää näin vanhanaikaista käyttää, mutta sääli. Se oli kivutontakin. Muutaman kuukauden se kesti.
      Se pitäis kai tehä pienenä jo???Ei kai aikuisella pysy sitte.

• Mömpeli

Mullakin on rako etuhampaiden välissä! En sitä ole koskaan halunnut pois, koska se on osaa ulkonäköäni! Miksi se ylipäätänsä pitäisi saada pois?? Kaikki kehuvat kauniita hampaitani ja ainoa harmi raosta oli pienenä kun minua kiusattiin koulussa sen vuoksi! Hammasrautoja tarjottiin kyllä tuolloin, mutta en ottanut. Olen täysin tyytyväinen hammasrakooni.. olisit sinäkin!!

• Muamuija

Minulla oli rako etuhampaiden välissä lapsna, kieli meni väliin poikittain. Muutenkin oli hampaat ahtaassa ja niitä jopa poistettiin, että sopivat suuhun, niin katosi myös tuo rako kun hampaat tiivistyivät sistiksi rivistöksi.

• hampaat

omistan ja aikaisempaa kauniimmatkin, kun neljää yläetuhammasta vähän levennettiin posliiniaineella. Siitä on jo yli kymmenen vuotta. Kellastumisesta varoitettiin, mutta samalla lailla niihin tarttuu mm. kahvi kuin omaan hammasaineeseen. Hammasraot pitää olla, että voi putsia. Pois en antaisi pientä esteettistä korjaustani.

• rakonne...

...rakovalkealla. minulla rako myös ylä-alahampaiden välissä. vaihtelee läpi vuorokauden.

• muovikuoret

"ainakin minulla ja maksoi yksityisellä viimeksi uusittaessa 20 €! Kannattaa laittaa, jos itseä häiritsee!"

Minulla kiinnostain tietää että mistä noi muoviset levennykset sais noin halvalla? Kun kävin kysymässä hintoja, minulle kerrottiin vain että pelkkä hammaslääkärillä käynti on jo jonku 40€ ja sitten ne kuoret tulis olemaan jotain 170-200€ ?

• kunniaa rakoselle

mulla on kans rako hampaiden välis, ei sekään mikää iso rako mutta rako kuitenkin, ja oon itekki miettiny joskus vuosia taaksepäin että hyi että kyllä pitää saa'a tuo rako piiloon tuosta mutta ny nykypäivinä pidän sitä rakoa enemmänkin ns syntymämerkkinä ja olen jopa hieman ylpeä siitä että minulla on jotain mitä kaikilla ei ehkä ole:) ja kukaan ei tuosta minun raostani mitään ole sanonutkaan:D ainakaan mitään negatiivista:)

• raosta kärsivä

Ymmärrän täysin rako ongelmasi...Minulla on ollu iso rako etuhampaiden välissä, joka johtunee myös kireästä ylähuulen jänteestä.Rautoja ei koskaan kunnallisella puolella ole tarjottu, vaikka olen kärsinyt koulukiusaamisesta tämän takia ja joka kerta hammaslääkärillä käydessäni sanonut etten pidä raosta. 2005 pyysin hammaslääkäriäni tekemään jotain..täytti rakoa paikka aineella, muttei suostunut kokonaan laittamaan kiinni, koska olisi ollut liian leveät etuhampaat muuten. Kestänyt hyvin tähän asti, mutta en ole täysin tyytyväinen.Nyt haaveilen etuhampaiden ja niistä seuraavien hampaiden lokeroinnista. Jos rako ei miellytä itseään, niin ehdottomasti kannattaa asialle tehdä jotain. Tsemppiä! :)

• voiliksi

mulla oli raudat leveän raon takia 12 vuotiaana n. 6 kk ajan. Rako umpeutui ja retentiokaarella hoidettiin seuraavat 5 vuotta, tais välissä olla yöraudatkin. Nyt, 12-vuotta myöhemmin ja HAMPAAT alkaneet liikkua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! miten tämä on mahdollista, ja millä vauhdilla!!! 1,5mm vuodessa tullut rakoa! onko joku hoidattanut pikkurakoa esim. yöraudoilla? riittäisköhän ne? minä idari menin ja heitin ne 500e yöraudat roskiin pari vuotta sitten, kun arvelin, että tuskinp a ne enää liikkeelle lähtevät.....

• oiottu

Pysyvä retentiokaari on järkevä vaihtoehto oikomisen jälkee, ja mikäli sellainen on laitettu ei sitä kannata ottaa pois vuosienkaan jälkeen. Tila jossa hampaat ovat ennen oikomista olleet on eräänlainen tasapaino, ja raudoilla muutetaan niiden asemaa pois tästä tasapainosta. Voi hyvinkin olla mahdollista, että hampaat liikkuvat takaisin pitkänkin ajan kuluttua mikäli kaari poistetaan.

• Tyttärelle tehty

Paras tapa on katkaista jänne joka on hampaiden välissä, se tehdään paikallispuudutuksella hammaslääkärissä. Operaatio kestää noin 15 min ja on pysyvä.

• khyyll

Pystyykö hampaita jotenkin liimaamaan yhteen tai laittaan sinne taakse jonkun langan et ne pysyis yhdessä. Koska mulla oli pari vuotta raudat, koska oli hampaat vähä vinos ja oli rako etuhampaitten välis. Mut sit ne on alkanu palaamaan takasi vanhoille paikoilleen. PS. auttaakohan se jos pitää semmosia kitalakirautoja jokka oli sillon hoidon lopuks.

• khyyll

siis et pitää niitä kitalakirautoja öisin

• abc...
    • n27-------------

Kävin tänään täyttämässä etuhampaiden välissä olevan raon paikka-aineella ja siitä tuli upea! Suosittelen kaikille! Nyt aion hymyillä kaikkien 20 vuoden edestä, jolloin olen hävennyt hymyäni.

• rakohammas4

Minäkin harkitsen että ottaisin paikka-ainetta hampaisiin. Yläasteelta asti oon hävenny hampaitani ku toinen etuhammas vähän vinossa ja ärsyttävä rako. Olis niin ihanaa ku vois vaputuneesti hymyillä eikä tarvis miettiä kui tyhmältä näyttää hampaittensa kanssa..Eiku soittelemaan hamppilääkärille :)

• välillinen

Mullakin on hammasväli. Kunnallisella eivät leikkaa jännettä, eivätkä laita rautoja. Oon miettiny tuota välin laittamista umpeen muovilla. Millanen siitä tulee? Onko luonnolllisen näköinen? Oisko kellään kuvaa linkata?! :)

• hammasvälit kunniaan

olkaa ylpeitä hammasvälistänne! :) ne on persoonallisia ja söpöjä, turhaan niitä ruvetaa täyttelee ja poistelee! jotkut haluis hammasvälin ja on tosi kateellisia niille joil sellanen on!:) omasta mielestäni on kiva leikkiä sillä hammasvälillä, kun mulla on kielikoru ja voi testaa miltä smiley lävistys näyttää ;D

• huvajuttu

so on hyvä suusexissä

• JHKJGVB

EI KANNATA VIRITTÄÄ OMIA SYSTEEMEJÄ

• tsirpula1

Voisitteko te, jotka olette korjanneet raon hampaiden välissä, kertoa hieman toimenpiteen kustannuksista? Haluaisin kovasti täyttää oman rakoni hampaiden välissä. Mietityttää vaan nuo hinnat..

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe