aito.

pannulappu.

tässä vaan tuli mieleen että..

miksi kaikki vähän enemmän hip hop-kulttuuriin perehtyvät ovat hakemassa sitä aitoutta jokaisesta.. mikä tai kuka oikeastaan on aito hoppari.. itse en viitsi edes käyttää koko sana yhdistelmää.. ja aito on jo aika vahva sana..

mitä se aitous sitten loppujen lopuksi vaatii..? sen että kuuntelee musiikkia mikä ei ole kaupallista ja harjoittaa jotain hopin elementeistä.. mutta onko sekin sitten aito jos kuuntelee ei kaupallista musiikkia ihan vaan sen takia että sitä pitää kuunnella.. vai kuuluuko musiikkimaku edes tähän koko asiaan.. ainakin tällä palstalla se saa kovan kunnioituksen jos haukkuu eminemin pystyyn vaikka itse sitä kuuntelisi kellarissa tupakalla..

foorumi nyt on vähän väärä paikka puhua aitoudesta koska sitä ei koskaan tiedä minkälaisia tyyppejä täällä liikkuu, miettikää esim vaikka Mr. We$$ide olisi naapurin pappa joka istuisi koneen ääressä tärisevän vanhan koiransa kanssa ja saarnaisi hopin kaupallisuudesta.. anteeksi vain We$$ide ei henkilökohtaisesti.

ja mistä sitä tietää mitä teidän päässä oikeasti liikkuu.. jos olette lukenee vaikka suomihiphop.com foorumia ja kopioineet aatteenne sieltä.. copy paste.. kyllä toimii.

tässä yksi päivä, myönnän vajosin hyvin alas.. kuitenkin katsoin yöllä mtv3 chattia.. *häpeää* kuitenkin.. siellä oli yksi äijä joka uhosi että: "summerissa tänään oli yksi hoppari, ja se väitti että breakdance ei kuulu hoppiin..".. mietin sitä taas vähän syvällisemmin.. eikös hoppi kulttuuri kehota olemaan oma itsensä.. ja tavallaan olemalla sitä mitä ajattelee.. jos kyseinen henkilö ei kokenut breakdancen kuuluvuutta hoppiin niin ei sen tarvi sanoa päätään vastaan.. oikeastaan itse olen sen ymmärtänyt että hip hop on kulttuuri josta jokainen saa jotain irti kun vaan pääsee asioihin sisälle..

ihmettelen vieläkin miten saan asiat näin sekavasti selitettyä.. toivon että jokunen lause tekee jotain järkeä tähän.

16

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trina

Minulle koko hiphop -kulttuuri on aika kaukainen juttu. Eli en ymmärrä ollenkaan näitä jotka täällä uhoavat aitoudesta tms.

Samoin en ymmärrä tuota hoppari-hevari-tms. -vastakkainasettelua, johtuen varmaan siitä että se on aika lailla teinien hommia. We$$ide on kyllä juu täysin oma lukunsa, eikä niitä kirjoituksia voi oikein vakavasti ottaa.

Minulle rap-musiikki on se minkä takia hillun täällä palstalla, vaikka harvemmin täällä näkee muuta kuin tappelua siitä kuka on kenenkin mielestä aito ja kuka ei, aivan kuin sillä olisi mitään merkitystä. Musiikki on hyvää jos se on, oli "kaupallista" tai ei.

• Tray

Mutta sulla oli tapas mukaan hyvät pointit.
      Aitoa ei voi määritellä...
      Ja mitä tohon SHH.foorumiin tulee.Olen alkanut nyt ittekkin sitä vähän selailee.Suht hyvä foorumi on.Sielä vaan on noin 1/10 topicista suht"asiallisia"Muut on ns.puuta-heinää.
      Ja mun mielestä siellä näkee eniten sitä "jou mä kuuntelen semmosta bändiä että kukaan ei oo sitä kuullut"meininkiä..
      No täs ei ollut mitään järkeä(ajatus ei tod.kulje=)

• Gigi

Joo ekanakin puutun tohon väitteeseen et shh:ssa olis suurinosa topiceista bullshittii. Mun mielestä sielä on suurinosa ihan asiallista tekstii se vaan että pitää löytää oikeelle foorumille. "Yleinen keskustelu" on shellasta vapaata heittoo kuten esim. täällä. Mutta on siä foorumeita tietyille alueille, joihin harvemmin eksyy mitään pelleily meininkii. Tosin onhan siä oma inside läppä systeemi, mut pitää vaan päästä megeen niin varmaan saa asiallista keskustelua aikaan.

Se siitä.

Aitoudesta on todellakin ihan turha väitellä.
        Keep it real, ni ei tarvi sitä miettii.

• m0lly.

Tämä on aihe, josta ei ikinä raaskita luopua.

• We$$ide

Toi oli ihan hyvä juttu, rapin olennainen osa on se että pysyy sanojensa takana...Moni puhuu ja puhuu...mutta kun pitäisi tehdä...niin se on jo aivan eri asia...
      Tohon vielä parhaat musavideot:
      Ice-T:New Jack Hustler
      PE,Ice Cube, Big Daddy Kane: Burn Hollywood Burn
      Tupac: 2 of Americas most wanted

• WickedNinjette

siis mulle tulee heti ensimmäisenä sanasta 'hoppari' mieleen FEIKKI.siis sellanen pentu,joka pitää micmac:jä ja kuuntelee fintelligensiä ja bomfunk mc's:iä..ymmärrättekö mitä tarkoitan?siks en käytä nykyään edes sanaa 'hoppari' ollenkaa..tekee vaan mieli oksentaa..hip-hopin mukaan elävät=basicly no.1:)

• pannulappu.
        WickedNinjette kirjoitti:

siis mulle tulee heti ensimmäisenä sanasta 'hoppari' mieleen FEIKKI.siis sellanen pentu,joka pitää micmac:jä ja kuuntelee fintelligensiä ja bomfunk mc's:iä..ymmärrättekö mitä tarkoitan?siks en käytä nykyään edes sanaa 'hoppari' ollenkaa..tekee vaan mieli oksentaa..hip-hopin mukaan elävät=basicly no.1:)

just tota mä tarkoitan että kukaan ei saa olla oma itsensä.. jos haluaa olla ns. feikki.. niin olkoot.. onko siitä pakko kiljua täällä että on teini pelle kun mainitsee pari hyvää em:n biisiä.

• We$$ide
        WickedNinjette kirjoitti:

Toi on muuten aika lähelle sitä mitä mäkin ajattelen, mutta seuraavan kerran kun vertaat, niin älä käytä enää micmacia, vaan enemmän jotain carharttia, fubua ym.

Se on sinäänsä harmi että nykyajan ihmiset ikävuosilta 10-25 tai jotain eivät oikein tajua mitä on rap ja hiphop. Näistä hommista kun ei oikein voi olla eriäviä mielipiteitä, tai voi olla, mutta ne vaan ovat sitten vääriä. Ei musta voi olla valkoista, samalla tavalla kun nykyajan nuoriso ei tiedä mitään rap musiikista, muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Lukeekaa vaikka tätä palstaa, katsokaa miten he käyttäytyvät kaduilla. En tarkoita pahalla, minulle on ihan sama mitä kukin tekee ja mitä kuuntelee, ihan sama mitä edustavat, mutta tosiasia on että se ei ole aitoa, eikä sillä ole mitään tekemistä rap musiikin kanssa.

Nyt jos pitää sitten sanoa että mistä minä tiedän mikä on aitoa, no aitoa on olla oma itsensä, ja olla sanojensa takana. Ei se ole omaa itseään että pukeutuu massan mukaan, ja muiden mieliksi. Tai se että katsoo jonkun Friday-leffan ja kopioi niitä juttuja. Eihän kukaan nykyään tee mitään muuta kun kopioi!!! On se sitten musiikkivaikutteita, vaatteita, asennetta, mitä tahansa, ja KOPIO ei koskaan voi olla AITO

Älkää nyt suuttuko, olkaa millaisia haluatte, tehkää mitä haluatte, mä en koskaan sitä tuomitse, vaan enemmän sitä että ihmiset luulee olevansa vähän muuta mitä ovat...
        Eikös tää palsta nimenomaan pärjää sillä että tänne tuodaan julki mielipiteitä...no tossa yksi

• We$$ide
        We$$ide kirjoitti:

Toi on muuten aika lähelle sitä mitä mäkin ajattelen, mutta seuraavan kerran kun vertaat, niin älä käytä enää micmacia, vaan enemmän jotain carharttia, fubua ym.

Se on sinäänsä harmi että nykyajan ihmiset ikävuosilta 10-25 tai jotain eivät oikein tajua mitä on rap ja hiphop. Näistä hommista kun ei oikein voi olla eriäviä mielipiteitä, tai voi olla, mutta ne vaan ovat sitten vääriä. Ei musta voi olla valkoista, samalla tavalla kun nykyajan nuoriso ei tiedä mitään rap musiikista, muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Lukeekaa vaikka tätä palstaa, katsokaa miten he käyttäytyvät kaduilla. En tarkoita pahalla, minulle on ihan sama mitä kukin tekee ja mitä kuuntelee, ihan sama mitä edustavat, mutta tosiasia on että se ei ole aitoa, eikä sillä ole mitään tekemistä rap musiikin kanssa.

Nyt jos pitää sitten sanoa että mistä minä tiedän mikä on aitoa, no aitoa on olla oma itsensä, ja olla sanojensa takana. Ei se ole omaa itseään että pukeutuu massan mukaan, ja muiden mieliksi. Tai se että katsoo jonkun Friday-leffan ja kopioi niitä juttuja. Eihän kukaan nykyään tee mitään muuta kun kopioi!!! On se sitten musiikkivaikutteita, vaatteita, asennetta, mitä tahansa, ja KOPIO ei koskaan voi olla AITO

Älkää nyt suuttuko, olkaa millaisia haluatte, tehkää mitä haluatte, mä en koskaan sitä tuomitse, vaan enemmän sitä että ihmiset luulee olevansa vähän muuta mitä ovat...
        Eikös tää palsta nimenomaan pärjää sillä että tänne tuodaan julki mielipiteitä...no tossa yksi

Ihan sama juttu kun nykyajan punkkarit, jotka kuuntelee Green dayta ja offspringia...tai bad religionia....
        Sitten monilla on sex pistolssin paita ja samalla joku natseja vastaan juttu....FUCK THAT!!

Tai kun ihmiset pitää jotain blink 182:sta tai linkin parkkia punkkina...

Kai se on sama jokaisessa musiikin lajissa...
        Edelleen jos joku sanoo että se on vaan rapin muuttumista...Ei se enää ole rappia sen jälkeen...tai sama punkissa

• pannulappu.
        We$$ide kirjoitti:

Ihan sama juttu kun nykyajan punkkarit, jotka kuuntelee Green dayta ja offspringia...tai bad religionia....
        Sitten monilla on sex pistolssin paita ja samalla joku natseja vastaan juttu....FUCK THAT!!

Tai kun ihmiset pitää jotain blink 182:sta tai linkin parkkia punkkina...

Kai se on sama jokaisessa musiikin lajissa...
        Edelleen jos joku sanoo että se on vaan rapin muuttumista...Ei se enää ole rappia sen jälkeen...tai sama punkissa

tää aihe on kyllä loppuun kulumaton.. ja kuulostaa elämääkin tärkeämmältä.. ei hyvää päivää.. :)

• Dope

saa kuunnella Eminemiä ja voi silti olla aito hoppari Kuten tiedätte että Aatteet on pää asia mut jos sä Pidät Löysii vaatteita ja aatteet on taas ihan päin vittuu (hopin kannalta) Niinkun joka toisel ala-asteen vekaralla ei siinä mikää aito hoppari oo Niinku kaikki tietää.

• janita

kukaan ei tiedä. Sinä et tiedä. Suuri kysymys, mutta ei vastausta. Ei ole olemassa täydellistä vastausta. Ei ole olemassa kysymyksiä, on vain uteliaita ihmisiä. Vastata voi ihminen vain kysymyksiin siitä minkä on itse aiheuttanut tai rakentanut. Kuten: "miksi sinulla on punaiset kynnet?" vastaus: laitoin kynsilakkaa.
        Kysyppä sitä miksi on olemassa maailma ja kaikkeus. Ja musiikki on ihmisille jotka tarvitsevat elämän "hienouksia". Ei ole kyse selviytymisestä. Vaan viihteestä. Niinkuin tv. mikä on aate? Selitä. Pitäisikö kaikilla olla oma aate, vai kaikilla sama aate? Niinkuin hopparit. Onko kaikilla muka oikea aate, mikä aate pitäisi olla? Selitä mulle, mikä on sun aate.

• AmeeBa

Pääsi sisältä kuuluu tekstiviestin saapumisääni. Outoa.

• Perehtyny

Niin, itte oon aito hoppari. en kersku sil et oon, mut tiedän sen. Tosi asias aidoks Hoppariks pääsee todella simppelil tyylil. Siihe ei tartte pukeutuu hoppari kuteissiin, ei tartte kuunnel hoppari musaa, ei tartte puhuu sillee, jne.
      (tosin itte pukeudun,kuuntelen ja puhun silleen kuin hopparit yleensä)

Hoppari jutuis o tärkeimmät ne kategoriat joita edustaa. Näitä kyseisiä kategoriota on neljä (Break Dance, Scratsäys, Räppäys ja Graffitien teko). Itte harrastan Breikkii ja Graffitie maalaust, tulee sitä vähä riimiteltyy omii sanotuksii. TODELLINEN hoppari edustaa jotain/useampaa näistä kategorioista. Todellista hopparia ei tunnista muista hoppareista. Riittää ku kysyy et mitä kategorioita edustaa. Jos sielt tulee oikeat vastaukset ni sit o hyvä. Tosin nekin
      voidaan heittää lonkalta, mut sit pyydetään näyttämään taitonsa. Tää taktiikka toimii, koska oon testannu ja oon todistanu et moni ei oo aitoi hoppareit.

• Anonyymi

18 vuotta tästä keskustelusta ja meininki on aika pitkälti samaa.
      Kuten joku sanoi "keep it real" niin se kertoo kaiken. Ole aito itsellesi niin siitä se lähtee.
      Hiphop instrumentteja samplataan mm. Soul musiikista tai Funkista, joilla on hyvin suuri osa Hiphop musiikin syntymiseen ja mitä tule siihen hiphop musiikkiin, niin "keep it real", voit olla sistustaja, jooga maisteri, goa diggari tai hippi, mutta sismmässä on se sinä, jolla on hiphop arvot. Run DMc teki bile soundia, jota pidetään hiphop piireissä hyvin merkittävänä, joten sitäkin saa tehdä. Itse kannatan tummaa soundia, enkä ole mikään kiihko "hiphoppari" ja löysät vaatteet edelleen päällä vaikka nyky muoti tuntuu jotain ihan muuta. Soittimessani on myös pelkkiä hiphop instrumentaaleja ja biittejä, joista kanssq tekijänä ite nautin. Soittimessani on pienin määrin kattavasti psy trancea, löytyy myös drum n bassoo ja junkkaa ja räppiä sieltä täältä ja pidän niistä oikeasti, enkä miellytä muita tykkääväni koska ne muut tykkäisivät.
      Se on ihan sama tykkäätkö vai et Eminemin musiikista, se ei merkkaa mitään, se on VAIN SINUN mielipiteesi ja makuasiasi. Silti jos hiphop musiikki muuten innostaa niin hyvät sinine!

Olipas ihmeellinen avautuminen. Jos ei ole faktaa tämä niin voi voi, yksi ja usea näkökulma.

• Anonyymi

Ja mitä tulee siihen Hiphop musiikkiin, niin... Tarkoitin mitä tulee siihen HIPHOP KULTTUURIIN "keep it real"... virheitä sattuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe