Windows XP:ssä löytyy kaikki tarvittava helposti,mutta esim.Linux Mandrake/Mandriva...miten pystyy esim.tallentamaan mm.jotain ohjelmia että löytäisi että mihin se tallentuu j.n.e???.
Windows XP:ssä se on TODELLA selkeän helppoa!.
Mikä Linux-versio on "kokonaisuutena" yhtä helppo käytettävyydeltään,mitä Windows XP on?.
14
1190
Vastaukset
- ennen vinkumista
No yritäppä aluksi tavata niitä ohjeita mitä jokaisesta jakelusta on saatavilla...
Linux ei ole windows ja ohjelmienkin asennus tapahtuu keskitetysti pakettihallinnalla, mikä on paljon helpompaa kuin metsästellä softaa ympäri nettiä. - Ossi
En tiedä yhtään Linuxia, jota olisi yhtä vaikea käyttää kuin XP:tä.
- hemmo olet
Oliko muuta?
- ..............
Kysymys tietoturvasta, eikä helppokäyttöisyydestä. Itse viitsin vaikka vähän opetella juttuja, jos ei tarvitse taistella matoja/viruksia/muuta paskaa vastaan.
Eikä tarvitse tuhlata rahaa ko. ohjelmiin. Ja se tuttu "linux on köyhän juttu" on aika ontuva kommentti teiltä: Nimittäin milloinka rikkaallakaan on liikaa rahaa tuhlattavaksi ohjelmiin? Vaikka olisit miljardööri, silti tunnet tarvetta saada lisää rahaa. - luulo
>...on TODELLA selkeän helppoa!.
Sinusta tuntuu näin kun et tunne muuta tapaa kuin miten se miten se tehdään windowsissa.
Voin vakuuttaa kokemuksesta että esim Mandrakessa se on SELKEÄMPÄÄ ja HELPOMPAA! sinä teet winukassa tämän "Huomaat netissä mielenkiintoisen pätkän tekstiä ja haluat sen itsellesi, esim. työpöydälle hetkeksi!"
Eli miten teet sen?
Tai miten toteutat winukassa että sulla on kaksi ikkunaa auki ja haluat että se toinen on toisen päällä auki osana ja se alimmainen koko työpöydän kokoisena, niin että tämä pienenmpi on silti päälimmäisenä luettavissa!
Mites tämän teet?- voiko Kysymys:kin olla reki...
"esim.Linux Mandrake/Mandriva...miten pystyy esim.tallentamaan mm.jotain ohjelmia että löytäisi että mihin se tallentuu j.n.e???.
Windows XP:ssä se on TODELLA selkeän helppoa!."
Niinpä niin. Yleisin kysymys kun XP:llä hakevat tiedostoja netistä on: "Mihin kummaan se tallentui?". "En taaskaan huomannut ollenkaan katsoa, minne se meni".
Onneksi Mozilla osaa näyttää paikan jälkeenkin päin.
Useimmat windowskäyttäjät ei vain osaa siltä kysyä.
Linux taas tuo kaikki kotiin suoraan käyttäjälle. - riitä
siis minusta on ihan selkeätä kun asentaa linuxin pakettihallinnalla ohjelman niin se löytyy noista valikoista... :)
semmonen jokin kuva ensin ja sitten teksti perässä :D
mites ne siinä winukassa asentuu niin helposti ?
valaise hieman kun ei ole mulle niin selkeätä.... - Amilosti
Itse asensin Linuksin Fedora Core 2sen ensimmäistä kertaa noin vuosi sitten, apuna oli kaverini aika pitkälle, asensi Sambat, Apachet ja sääti oikkia... Nyt serverilaitteisto vaihtui noin kk sitten, ja asensin Ubuntun.
Asennusvaihe oli tosi helppo, ja ulkonäöltään U on aikasta fiksu :) Ja ite kun olen todellinen nyypiö Linuksi puolella, yllätin itseni positiivisesti, kun sain yllättävän helposti asennettua Samban Windows verkon palvelimeksi, ja Apachen kotisivupalvelimeksi, sain kotisivut pelaamaan ja näkymään ihan itse, sain jopa tehtyä itelleni käyttäjänimen Windows verkkoon ja joka vieläpä toimii niinkuin pitää, eli saan kannettavallani tallennettua serverin kovolle kamaa ja poistettua sen sieltä. Tulostimenkin jopa sain ihan omin avuin toimimaan.
Ainut, mikä vielä on vähän vaiheessa, on kun en ole saanut asennettua tähän Windowsiin tuota serverikoneen tulostinta, sekä ssh käyttäjien oikeudet on kuralla. Nämä on lähinnä jääneet siksi kun on tässä ollut todella paljon kiireitä, enkä ole ehtinyt paneutua asiaan.
Mutta ei tämä Linuksi niin vaikea ole, pitää vain olla vähän asennetta mukana. Ainut ehkä, mitä Linuksissa muuttaisin, olisi tuo ssh käyttäjien oikeuksien säätö... se on vähän ongelmallista, ainakin tällaiselle nyypiölle kuin minä, kun niitä pitää säätää numeroilla...
Mutta itse ainakin tykkään käyttää Linuksia, en valita. Ja tuo ohjelmien asennus, sudo apt-get jne, on aika helppo. Ja integroidut äänikortitkin Linuksissa pelasi heittämällä.- Amilosti
djmosse kirjoitti:
tuolla säätää asetuksia ==> http://www.webmin.com/
Kun vain aloin klillailemaan kansioita, löysin paikan mistä sai oikeuksia säätää. Sain kaiken kuntoon, toimii paremmin kuin oli tarkoitus :)
- Linux ...?
Amilosti kirjoitti:
Kun vain aloin klillailemaan kansioita, löysin paikan mistä sai oikeuksia säätää. Sain kaiken kuntoon, toimii paremmin kuin oli tarkoitus :)
Onko distro Suomennettu 100%:sesti?.
Kertokaa lisää käyttökokemuksista.
- Linux ...?
Onko jo jollain käyttökokemuksia?.
Kertokaa mielipiteitä,mitä positiivista ja negatiivista.- manu 2005
Hyvin pelaa sekä läppärissä että pöytäkoneessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976038Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442837- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771382
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2991375Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131307Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61236