normaalikokonen?!

tyttö

oon pia 15wee.. mittani on 157cm 42kg 70AA. oonko normaalikokonen? tuntuu et oon tosiaanki liian laiha?!

18

2410

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen

      tuskin vaan olet vielä kasvuiässä!! Minä olen 32 vuotias ja omaan samat mitat noin suurinpiirtein eli 158/43 ja rinnat vähän suuremmat. Enkä ole mitenkään alimittainen tai noh alimittainen sintti kai mutta alipainoinen en mielestäni eikä lääkärit ole koskaan sanoneet niin.

      • mä vaan

        Mix ihmessä puhut täyttä pötyä 15vuotiaalle kysyjälle!!Sietäs hiukan ajatella minkalaista infoa annat!!BMI 17 ja "et ole alipainoinen muka"!!!!ainakin 8kg alipainoinen hän on!!Olet 32v ja 43kg,oi,voi kait olet joku "ufo"nainen.3:s ja 4:s luokkalaiset lapset painaa just tuon verran!!!Mene hyvä ihminen syömään jo ja kiireesti!!!ei aikuisia ihmisiä luulis olevan alle 50kg.Kirje vaaàlla punnitaan tollasia


      • vastaus
        mä vaan kirjoitti:

        Mix ihmessä puhut täyttä pötyä 15vuotiaalle kysyjälle!!Sietäs hiukan ajatella minkalaista infoa annat!!BMI 17 ja "et ole alipainoinen muka"!!!!ainakin 8kg alipainoinen hän on!!Olet 32v ja 43kg,oi,voi kait olet joku "ufo"nainen.3:s ja 4:s luokkalaiset lapset painaa just tuon verran!!!Mene hyvä ihminen syömään jo ja kiireesti!!!ei aikuisia ihmisiä luulis olevan alle 50kg.Kirje vaaàlla punnitaan tollasia

        olet kateellinen läski =) minkä sille voi kun ei liho niin ei liho vaikka syö normaalisti ja herkut vielä päälle mitään omantunnon tuskia näkemättä levy suklaata viikossa muutama sipsipussi ja karkit päälle.
        Sorry ei kaikkia ole onnistanut ei ole mun ongelma jos sä lihot jo pelkästä ajatuksesta


      • myöskin
        mä vaan kirjoitti:

        Mix ihmessä puhut täyttä pötyä 15vuotiaalle kysyjälle!!Sietäs hiukan ajatella minkalaista infoa annat!!BMI 17 ja "et ole alipainoinen muka"!!!!ainakin 8kg alipainoinen hän on!!Olet 32v ja 43kg,oi,voi kait olet joku "ufo"nainen.3:s ja 4:s luokkalaiset lapset painaa just tuon verran!!!Mene hyvä ihminen syömään jo ja kiireesti!!!ei aikuisia ihmisiä luulis olevan alle 50kg.Kirje vaaàlla punnitaan tollasia

        mielestäsi aikuinen ei voi painaa alle 50kg???? Olet ilmeisesti eksynyt todella väärälle osastolle... Itse olen 21v,153cm&45kg ja nämä mitat eivät ole muuttuneet moneen vuoteen (monella tarkoitan kahdeksaa) mihinkään. Ainoastaan kuppikoko on teinivuosien loppupuolella kasvanut (70B tällä hetkellä).
        Mutta kyllä,15v:n kysyjän olisi ihan hyvä painaa se 50kg eikä sekään olisi liikaa (olihan hän muistaakseni itseäni useamman sentin pidempikin).


      • Korsonainen
        mä vaan kirjoitti:

        Mix ihmessä puhut täyttä pötyä 15vuotiaalle kysyjälle!!Sietäs hiukan ajatella minkalaista infoa annat!!BMI 17 ja "et ole alipainoinen muka"!!!!ainakin 8kg alipainoinen hän on!!Olet 32v ja 43kg,oi,voi kait olet joku "ufo"nainen.3:s ja 4:s luokkalaiset lapset painaa just tuon verran!!!Mene hyvä ihminen syömään jo ja kiireesti!!!ei aikuisia ihmisiä luulis olevan alle 50kg.Kirje vaaàlla punnitaan tollasia

        Hassu provo. Tuskin puolitoistametriset ihmiset kovin painavia ovat? Äläs nyt raivoa.


      • Korsonainen
        Korsonainen kirjoitti:

        Hassu provo. Tuskin puolitoistametriset ihmiset kovin painavia ovat? Äläs nyt raivoa.

        Tarkoitettu nimimerkille "myöskin".


      • Korsonainen
        Korsonainen kirjoitti:

        Tarkoitettu nimimerkille "myöskin".

        Eikun menihän se :)


      • Smile
        mä vaan kirjoitti:

        Mix ihmessä puhut täyttä pötyä 15vuotiaalle kysyjälle!!Sietäs hiukan ajatella minkalaista infoa annat!!BMI 17 ja "et ole alipainoinen muka"!!!!ainakin 8kg alipainoinen hän on!!Olet 32v ja 43kg,oi,voi kait olet joku "ufo"nainen.3:s ja 4:s luokkalaiset lapset painaa just tuon verran!!!Mene hyvä ihminen syömään jo ja kiireesti!!!ei aikuisia ihmisiä luulis olevan alle 50kg.Kirje vaaàlla punnitaan tollasia

        Jos vertaa suomalaisia naisia ja ulkomaalaisia, niin suomalaiset ovat lihavampia. Jos suomalaisen naisen mielestä joku on "tavattoman" laiha niin ulkomaalaisen mielestä hän voi olla sopiva/normaalipainoinen. Se on ihan vaan tottumis kysymys. Suomalaiset ovat tottuneet näkemään löllyvää ihraa jokapuolella.


    • mä vaan

      Moi,olet ainakin 8kg alipainoinen,sun painoindeksi hädin tuskin 17!!!sopiva paino ois sulle vähintään 50kg!!!sittenkin BMI on vasta 20!!

    • mie vaan

      Johan nyt ihmiset tuntuvat kimpaantuvan aiheesta! Totuus lienee se, että olet melkoisen hento, mutta turha asiaa jäädä märehtimään, mikäli oikeasti syöt kunnolla, liikut jne. Olethan kasvuiässä!! Ja mitä noihin painoindekseihin tulee, on kai jo ajat sitten todettu, että ne eivät juuri päde juuri keskimittaisten mittojen ala- tai yläpuolella oleviin ihmisiin.

      Ja kyllä, meitä aikuisia ihmisiä on alle 50 kiloisia.

    • Anna___

      Jos syöt normaalisti etkä ole laihduttanut, vaan olet luonnostaan hoikka, et varmaankaan ole liian laiha. Itsekin olen saman pituinen ja kaksi kiloa painovampi, enkä todellakaan ole alipainoinen. Vielä kehittyvien nuorten ei niitä painoindeksejä tarvitse tarkastella turhan vakasti. En itse edes ymmärrä kuinka jotkut voivat soveltaa samaa systeemiä keski-ikäisiin ja teineihin. Kai vanhempien kuuluukin olla painavampia kuin nuorten?

    • paljon

      Moi,olet oikeassa alipainon suhteen,sun pitäis olla 50kg,sun pitäs syödä enempi ja terveellistä ja monipuolista ruokaa.Eikä alkaa hankkia painoa lisää suklaalla ja grilliruuilla ja limppareilla.Täällä"smurffien"osastolla et saa oikeata informaatiota,nämä"pygmit"ovat tietenkin sitä mieltä että yli 40kg ja yli 150cm on"todella isoja"!!jos laittaisit kysymyksen esim terveys/anoreksia tai nuoret/keho osastoille niin voisit saada oikeaakin tietoa hyvällä tuurilla

      • mie vaan

        Toivottavasti mielesi on nyt hyvä, kun sait sanottua meitä pygmeiksi ja smurffeiksi ja laitettua sanoja suuhumme.

        Ja kyllä, keskustelupalstat ne vasta objektiivisen tiedon paikkoja on!!


    • pieni mutta en alipaino

      kuule tyttö kysäse vaikka koulusi tervedenhoitajalta ei täällä kannata kysellä meitä on niin paljon erikokosia ja jokainen sanoo sen mukaan mitä itse haluaa/kuvittelee.

    • että....

      joku tulee tänne määrittelemään paljonko meidän pienikokoisten naisten tulisi painaa. Tuntemani pienikokoiset (150-155) naisihmiset painavat 43-55 kiloon ruumiinrakenteestaan riippuen eikä kukaan heistä ole anorektikko vaan aivan sopusuhtainen, eli meitä alle 50-kiloisia aikuisia naisia kyllä on.

      Alkuperäinen kirjoittaja on kasvuiässä ja selkeästi hentorakenteinen joten painoa tulee varmasti vielä lisää. Töissäni nuorten kanssa törmään kyllä paljon näihin gasellinjalkaisiin nuoriin tyttöihin jotka ovat juuri kokeneet kasvupyrähdyksen ja ovat ymmällään pituuden ja painon suhteesta. Kukaan anorektikko tuskin täällä kyselisi painaako hän liian vähän - pikemminkin päinvastoin! Mutta jos paino huolettaa kipaise terkkarin puheille.

      Edelleenkin peräänkuulutan keskustelupalstaa meille pienille aikuisille! Nuorille ja lapsille on netissä - myös suomi24:ssä - omat palstansa. Säästyttäis monilta väärinymmärryksiltä.

      • t y t t ö

        ei voi sanoa jos ei ole nähnyt että onko alipainoinen vai ei. itse olen 160cm, 43kg ja 70A. ikäni mulle on vaahdottu syömisestä että syö tyttö syö ja tutkimuksiin vasten tahtoa raahattu. tunnen oloni hyväksi eikä mitään ongelmaa ole.
        olen aina syönyt niin että napa rutisee ja monesti hyvinkin epäterveellisesti. ainut asia mikä sapettaa on aivan liian pienet rinnat. siihenkin oppii ja ei enää välitä. ei tarvi olla niin pinnallinen.


      • t y t t ö
        t y t t ö kirjoitti:

        ei voi sanoa jos ei ole nähnyt että onko alipainoinen vai ei. itse olen 160cm, 43kg ja 70A. ikäni mulle on vaahdottu syömisestä että syö tyttö syö ja tutkimuksiin vasten tahtoa raahattu. tunnen oloni hyväksi eikä mitään ongelmaa ole.
        olen aina syönyt niin että napa rutisee ja monesti hyvinkin epäterveellisesti. ainut asia mikä sapettaa on aivan liian pienet rinnat. siihenkin oppii ja ei enää välitä. ei tarvi olla niin pinnallinen.

        ja ikäni 17.


      • Nena
        t y t t ö kirjoitti:

        ja ikäni 17.

        Olen 19-vuotias, 175cm pitkä, 50kiloa, 70A, olen koko ikäni ollut laiha, enkä kertakaikkiaan voi sille mitään. Se tulee geeneistä. Lihava, 90-kiloinen kaverini katselee silmät pyöreenä miten hotkin kaks kertaa enemmän kuin hän. Olen aina ollut hyvässä fyysisessä kunnossa, vaikken harrasta liikuntaa, minua ei ole ikinä huimannut, enkä ole ollut väsynyt, olen aina ollut iloinen ja reipas, enkä koskaan välittänyt siitä mitä terkkari sanoi. Terkkareita ei oikeesti KANNATA kuunnella, koska he eivät kuuntele sinua, vaikka miten tolkutat, että syöt kuin hevonen. Ja ei, minnekään ei tule minkäänlaisia rasvakertymiä, ja voit ahmia suklaata ja rasvaisia ruokia mielinmäärin, lihoamatta tahi saamatta finnejä. Turha laihoja on kiusata, ei laiha ole sama kuin anorektikko. Anorektikko on jotakin, joka tuntee inhoa ruokaa kohtaan, ja näkee itsensä lihavana. Minä näen peilistä laihan ihmisen, joka pitää ruoasta. Ja edelleenkään, painoindeksejä ei pitäisi tuijottaa kenenkään alle 20-vuotiaan. On surullista nähdä, miten jo 12-vuotias kyselee: olenko läski, oon 150cm/30kg?, ja heti tuputetaan paino-indeksejä, että olet alipainoinen, vaikka pitäisi sanoa, että tule 8 vuoden päästä uudelleen, kun olet kasvanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe