Pyydän antseksi provosivaa otsikkoa, mutta viimeisen 18 tunnin aikana palstalle tulleet avaukset näyttäisivät - paria poikkeusta lukuunottamatta - hyvin konkreettisesti osoittavan, ettei keskustan poliittisista saavutuksista voi saada enempää keskustelun aihetta kuin Italian armejan voitoista II maailmansodassa.
Sen verran surkeita avaukset ovat, vaikka ilmeisesti ovat tälläkin kertaa palstan vakiona häärivän demariluuserin käsialaa.
Ylläpito näyttää tänään olleen reagointiasteikkonsa löysässä päässä, eli jonain päivänä hän taas poistelee urakalla viestejä, vaikkei ole tänään tehnyt yhtään mitään.
Onneksi kuitenkin keskustan kannatus laskee ja kokoomuksen kannatus nousee.
Huomenna kannattaa kaikkien porvarillisesti ajattelevien keskustalaisten mennä katsomaan, miten komeasti Sauli niinistö avaa kampanjansa Helsingissä, Simonkatu 3:n kahvilassa klo 11.00 - 12.30.
Nähdään siellä?
Keskustan politiikan tyhjänpäiväisyys
11
362
Vastaukset
- kauppatorilla
viime sunnutaina katsomassa Matti vanhasta ja totesin, että se on sillä selvä, Matti on tuleva pressa!
- Utelias
Ketä se pani siellä?
- Ei nähdä
... eli siis tänään 7.10. Espoon käräjäoikeus julkistaa päätöksensä Bodominjärven murhien oikeuskäsittelystä. Niinistön kampanjanavaus taitaa päästä korkeintaan uutisten loppukevennykseen.
Olen tehnyt saman huomion Keskustan poliittisten saavutusten esittelemisestä täällä, mutta paljon pitemmältä ajalta. Oikeastaan tällä palstalla ei juuri kukaan koskaan ole esitellyt tai puolustanut Keskustan poliittisia saavutuksia. Oiva Härkönen lienee ainoa poikkeus ja hänkin pyörittää samaa levyä toistamalla arkistoihinsa keräämiä juttuja sanasta sanaan ja omiin teksteihinsä vetoamalla kertoo päälle päätteeksi asian tulleen todistetuksi.
Kepulien jutut käsittelevät yleensä Lipposta, Halosta, SDP:tä, joskus Kokoomusta. Jos tästä on jotain pääteltävissä Keskustan politiikan ydin on muiden puolueiden ja poliitikkojen arvosteleminen. Kovin on erikoiseksi Keskustan aatemaailma mennyt. Ilmeisesti se heijastaa samaa ahdistavaa yhtenäisajatteluun pakottamista, mitä jotkut Kepulandiassa asuneet ja sieltä pakoon päässeet ovat täälläkin kuvanneet.
Kerimäen tekstit esimerkiksi käsittelevät poikkeuksetta jotain punanurkkaa ja Hagista, jota en jaksa millään mieltää yhteen Keskustan ideologian ja politiikan kanssa. Samaa touhotusta hieman lievemmässä muodossa edustavat lähes kaikki muutkin Kepua kannustavat. Palstalle on ilmestynyt myös sairaalloisen aggressiivinen "Ökyisäntä", joka on ottanut tavakseen ensin haistatella ja sitten haistatella vielä uudestaan. Kun hän kaiken kukkaraksi yrittää antaa itsestään jotenkin sivistyneen kuvan, voi vain kuvitella, millaista sivistyksen laatu on sitten kepulaisessa rahvaassa, kun isännälläkin on tällaiset tavat. Suosittelisin ainakin imimerkin vaihtamista "Öykkäri-isännäksi".
Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että on hyvä kun Keskustan kannatus laskee ja myös siitä, että Kokoomus saa osansa hyväkseen tästä laskusta. Luulen kuitenkin, että Keskustan kannatuksen laskusta korjaavat pitemmällä tähtäimellä suurimman hyödyn vasemmistopuolueet. Nythän Keskusta on onnistunut lähes monopolisoimaan maaseudun äänet. Tämä johtuu luuloni mukaan siitä, että ennen SMP ja kommunistit asianajakseen kokeneet, ovat siirtyneet Keskustan kannattajiksi. Eli kyse voi sittenkin olla vähäosaisemmasta väestöstä, joka ensimmäisenä hyppää pois uppoavasta kirkkoveneestä.
Minusta tuota otsikkovalintaasi ei tarvitse pyydellä anteeksi. Sehän kuvaa varsin hyvin Keskustan politiikkaa. Itse ainakaan tähän hätään keksisi oivallisempaa ilmausta.- Emeritus
"Onneksi kuitenkin keskustan kannatus laskee ja kokoomuksen kannatus nousee."
------------------------------
...minä luin viimeisen gallupin ihan erilailla! Siinä keskustan kannatus oli noussut ja kokoomuksen laskenut.
"Huomenna kannattaa kaikkien porvarillisesti ajattelevien keskustalaisten mennä katsomaan, miten komeasti Sauli niinistö avaa kampanjansa Helsingissä, Simonkatu 3:n kahvilassa klo 11.00 - 12.30.
Nähdään siellä?"
---------------------------
Emme taida nähdä, olen tuohon aikaan suppilovahveroita keräilemässä. Eikä varmaan Niinistö paljon vieraita odotakkaan, ainakaan paikasta päätellen.
Yritin varata Vanhasen kampanjan lähtölaukaukseen paikan Romantikalta, mutta en saanut, kun laivaan ei mahdu kuin 2000 ihmistä.- Otsikossa hymiö
...
- Emeritus
Otsikossa hymiö kirjoitti:
...
...menen kyllä metsään, tänäänkin, heti kun näiltä kirjallisilta töiltäni ennätän.
Tarja Haloselta en vielä ole saanut minkaanlaista mitalia, sen sijaan kylläkin Mauno Koivistolta.
Olen kai joku ensimmäisen luokan ritari, tai vastaava, en muista tarkoin. - Otsikossa hymiö
Emeritus kirjoitti:
...menen kyllä metsään, tänäänkin, heti kun näiltä kirjallisilta töiltäni ennätän.
Tarja Haloselta en vielä ole saanut minkaanlaista mitalia, sen sijaan kylläkin Mauno Koivistolta.
Olen kai joku ensimmäisen luokan ritari, tai vastaava, en muista tarkoin....
- Emeritus
Otsikossa hymiö kirjoitti:
...
...kyllä hän varmaan ihan pyyteettömästi minut "ritariksi löi".
- Harri H.
Onko Sinulla tietoa Jäbä, paljonko tuo kahvikupponen maksaa? Onko kyseessä 1000 vai 10 000 euron kannatusillallinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731