Olisko nyt aika jonkun astua esiin

Usko Keskustaan alkaa mennä jo sen peruskannattajilta. Huomattavan suuri osa keskustalaisia haluaa esim. Tarja Halosen mieluummin presidentiksi kuin oman puolueen ehdokkaan. Yksi ratkaisu asiaan olisi se, että Keskusta valitsisi Halosen ehdokkaakseen ja jättäisi Matille mahdollisuuden olla nolaamatta itseään. Kun Halosen kannatus on puolueessa näin voimakasta, ratkaisu oli kovin luonteva. Ja silloin puolue voisi vaali-iltana iloita voittajien joukossa. Näin keskustalaistenkin ilmeet olisivat ilon kyynelistä peittyneet vaalituloksen selvittyä.

Mutta pitemmällä tähtäimellä puolueesta pitäisi löytyä Matti Viialaisen tapainen rohkea ja visionäärinen mies tai nainen, joka kertoisi muille, että tästä ei kannata enää eteenpäin yksin jatkaa, kun alamäen jälkeen ei nousua ole näköpiirissä. Lähinnä nyt tulee mieleen Anneli Jäätteenmäki, joka on kovin lämpimästi puhunut SDP:n politiikasta aiemmin. Hän voisi se, joka ehdottaisi puolueen liittämistä SDP:hen.

10

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuoronjohtaja

Kansainvälinen

O.W. Kuusinen /W. Tanner /....P.Lipponen / E. Heinäluoma...

Työn orjat, sorron yöstä nouskaa,
      maan ääriin kuuluu kutsumus.
      Nyt ryskyin murtuu pakkovalta,
      tää on viime ponnistus.
      Pohja vanhan järjestelmän horjuu.
      Orjajoukko taistohon!
      Alas lyökää koko vanha maailma,
      ja valta teidän silloin on!

Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      niin huomispäivänä kansat
      on veljet keskenään!

Ei muuta johtajaa, ei luojaa
      kuin kansa kaikkivaltias.
      Se yhteisonnen säätää, suojaa,
      se on turva tarmokas.
      Eestä leivän, hengen, kunniamme
      yössä sorron, turmion,
      kukin painakaamme palkeitamme,
      kun käymme työhön, taistohon.

Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      on veljet keskenään!

Lait pettää, hallitukset sortaa,
      verot köyhälistön verta juo,
      ja köyhän ihmisoikeuskin
      ompi tyhjä lause tuo.
      Pois jo kansat holhouksen alta.
      Veljeyden sääntö on:
      kellä velvoitusta, sillä valtaa
      ja oikeutta olkohon.

Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      on veljet keskenään!

On kurjan kurjat kunniassaan
      raharuhtinaat nuo röyhkeät.
      Ei koskaan tee ne itse työtä,
      vaan ne työtä ryöstävät.
      Varat kansan hankkimat on menneet
      kaikki konnain kukkaroon.
      Pois kansa velkansa jo vaatii,
      nyt ryöstösaalis tuotakoon.

Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      on veljet keskenään!

Työmiehet, kyntäjät ja kaikki
      työkansa joukko nälkäinen!
      Maa meidän on ja olla täytyy,
      vaan ei laiskain lurjusten.
      Nälkä meill’ on aina vieraanamme,
      vaan kun korpit haaskoiltaan
      me kerran kaikki karkoitamme,
      niin päivä pääsee paistamaan.

Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      on veljet keskenään!

Meit valhein ruokkii tyrannit
      mut rauha meille koittakoon.
      Nyt lakko tehdään armeijoissa,
      aseet pois pantakoon.
      Ja jos aikovat nuo kannibaalit
      sankareita meistä taas,
      niin tietäkööt he, että luodit
      silloin kenraalimme saa.

Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      on veljet keskenään!

• mielipidepaniikki

Olinkin etsinyt sanoja jo monta päivää, kiitos sinulle. Kyllä nyt Tarjalle lauletaan niin että maamiesseurat raikaa ja työväentalot tursuaa....

• oivahärkönen

... kepukaunaisena koklipinä kannat huolta Keskustasta ja sen preisdenttiehdokkaaksi valittavasta puheenjohtajasta.

• Seija

Olithan sinäkin kerrattain niin kamalan huolissasi, kun olit nähnyt Halosen ja Lipposen istuvan kirkossa "niin helvetin hartaan näköisinä".

Mitä sinä Halosen ja Lipposen kirkossaistumisista huolta kannat?

• Otsikossa hymiö

...

• Jotenkin näin varmaan: Kaikki mitä olet aina halunnut tietää seksistä, mutta et ole kehdannut kysyä. Eli mielen rohkaisuhan tämä vaan on. Kun rohkaisuryypy annetaan impulssina ulkoapäin, joillekin kepulaisille voi valjeta, että tätähän sitä on koko ajan salaa ajateltu, muttei ole vaan saatu ulos kakistetuksi. Kyllä minä jaksan odottaa sitten kiitoksia, joita jälkeen päin vuodatetaan, kun ihmetellään sitä, että kuka näin hyvän idean oikein keksi.

• Emeritus

...on liikuttavaa, mutta neuvosi naurettavia.

• Otsikossa hymiö

Terve, kepun kansanedustajat.
        Kirjoittanut Jorma Laitinen
        (15.05. 09:48)
        Olen ollut yli 30 vuotta kepun innokas jäsen ja kannattaja ja suurimman osan tästä ajasta myös aktiivinen osallistuja. Nykyään olen vain jäsen- ja tukimaksujen maksaja ja uskollinen äänestäjä. Näillä perusteilla minulla lienee oikeus antaa teille neuvoja tulevassa ydinvoimaäänestyksessä. Olette varmasti saaneet kaiken tarvittavan tiedon asiasta, joten teidän ei tarvitse muuta kuin käyttää järkeänne, mitä uskon myös teillä olevan. Eli lyhyesti se neuvo: Äänestäkää ydinvoiman puolesta!
        Jos nyt vastoin odotuksiani, eduskunta päätyy kielteiseen päätökseen ja siinä ovat keskustalaiset kansanedustajat olleet myötävaikuttamassa, niin harkitsen vakavasti puolueesta eroamista. Toki aion kaikissa tapauksissa olla kepun kannattaja ja äänestää keskustalaisia ehdokkaita vaaleissa, mutta en kuitenkaan sellaisia, jotka eivät osaa käyttää järkeään suomalaisille ja Suomelle tärkeässä asiassa.

• 20+30 ääntä
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

Olen ollut yli 30 vuotta kepun innokas jäsen ja kannattaja ja suurimman osan tästä ajasta myös aktiivinen osallistuja. Nykyään olen vain jäsen- ja tukimaksujen maksaja ja uskollinen äänestäjä. Näillä perusteilla minulla lienee oikeus antaa teille neuvoja tulevassa ydinvoimaäänestyksessä. Olette varmasti saaneet kaiken tarvittavan tiedon asiasta, joten teidän ei tarvitse muuta kuin käyttää järkeänne, mitä uskon myös teillä olevan. Eli lyhyesti se neuvo: Äänestäkää ydinvoiman puolesta!
        Jos nyt vastoin odotuksiani, eduskunta päätyy kielteiseen päätökseen ja siinä ovat keskustalaiset kansanedustajat olleet myötävaikuttamassa, niin harkitsen vakavasti puolueesta eroamista. Toki aion kaikissa tapauksissa olla kepun kannattaja ja äänestää keskustalaisia ehdokkaita vaaleissa, mutta en kuitenkaan sellaisia, jotka eivät osaa käyttää järkeään suomalaisille ja Suomelle tärkeässä asiassa.

Se on huvittavaa.
        Näillä palstoilla näemmä tietyt kepulaiset antavat ohjeitaan kepun ministereille ja kansanedustajille.
        Luulisi olevan toimivampi systeemi lähestyä heitä jotain muuta kautta, kun ei tuo Vanhanenkaan varmaan jouda esmes City-Keskustan neuvoja tältä palstalta seuraamaan.

• Emeritus
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

...sinulla sitä riittää noita hienoja muisteluksia, tuokin taisi olle edesmenneen Keskustan keskustelupalstalta.
        Kyllä aika moni keskustan kansanedustaja noudattikin neuvoani, mikä oli hyvä juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      765
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      731
    Aihe