Neljä viikkoa takana karppausta ja hyvin on mennyt. Ainut ongelma tahtoo olla aamupala, ei jaksa ruveta mitään munia paistelemaan ym vastaavaa. Olenkin nyt muutamana aamuna laittanut mikroon lautasellisen kaurapuuroa, siihen nokare voita, keitetty kananmuna ja sit noin 2-3 desiä maitoa. Onkohan tuo liian hiilaripitoinen aamiainen? Kaurapuurossa pelkästään on muistaakseni 50-60g hiilareita..
Päivällä puolestaan en syö työpaikalla juuri mitään, vasta neljän viiden maissa kotosalla teen safkan..
Karppi Aamupala
11
9465
Vastaukset
- •••
Riippuu tietenkin siitä, millaisiin hh-määriin pyrit. Mutta ei kai kaurapuuroannoksessasi voi olla 50-60 grammaa hiilareita? Sitten on, jos käytät siihen 2,5 dl kaurahiutaleita. Normaalikokoisessa puuroannoksessa on 1 desi hiutaleita. Desi painaa n. 40 g, ja siinä on 23 g hiilareita. Jos noudatat Atkinsin induktiota, siinä on koko päivän hiilarit, mutta jos et ole niin tiukalla linjalla, niin päivään mahtuu vielä muutakin.
- carbo
Joo sori meni toi hiilarimäärä vähän väärin tosiaan ;) Tulee helposti miellettyä aina 1dl 100g:ksi, oli mitä oli (miks ihmeessä :D )
- Karpin maailma
Mä oon usein syönyt turkkilaista jugurttia (10 % rasvaa), johon sekaan esim. pähkinärouhetta, puolukoita tai sokeroimatonta mehukeittoa. Toimii myös (kerma)viilillä.
Ja sit keittelen illalla kananmunia aamua varten toisinaan. - Kalamies
Vai oikein karppiaamupala? Ei kai sitä kalaa sentään
joka aterialla kannata syödä?
Anteeksi vittuilu, mutta tuo karppi/karppaus vain
kuulostaa ihan typerältä.- peikko
mutta vakiintunut sanonta se silti nykyään on. (ainakin sisäpiirissä) Onhan sitä käytetty TVssä ja lehdissäkin jo muutamia kertoja.
- tämäkin
peikko kirjoitti:
mutta vakiintunut sanonta se silti nykyään on. (ainakin sisäpiirissä) Onhan sitä käytetty TVssä ja lehdissäkin jo muutamia kertoja.
eli kyrppä olisi aika hyvä sana. Minä käytänkin sitä.
- Sateenkaarikarppi
Itse olen nyt tätä alkarppausta "harrastanu" noin 3 viikkoa ja painoa on todella tippunut... ja olo on hyvä, vaikka välillä olenkin sortunut mässäilemään. Mutta nyt asiaan, kuulostaa todella omituiselta ettet syö muutakun aamulla sen kaurapuuron ja lisukkeet ja sitten vasta iltapäivällä lisää...noin vähällä syömisellä ei pala myöskään rasvaa koska keho tarvii siihen hommaan energiaa ja sitä saa säännöllisestä syömisestä. ja jos syö noin vähän niin kroppa menee "säästölle" ja kuluttaa vähemmän. Siis syö ihmeessä muutakin siinä päivällä, tee vaikka illalla eväät valmiiksi jos tuntuu ettei kerkeä muuten.
- löpölöpö
On vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka syövät vain yhden tukevan aterian päivässä eivätkä ole ylipainoisia. Ei pidä yleistää.
- Sateenkaarikarppi
löpölöpö kirjoitti:
On vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka syövät vain yhden tukevan aterian päivässä eivätkä ole ylipainoisia. Ei pidä yleistää.
Oletko huomannut että tämä palsta käsittelee laihdutusta? Tämänkaltaisessa dieetissä on juuri tarkoituksena syödä säännöllisesti jotta kroppa jaksaa polttaa rasvaa pois, ei kuitenkaan pidä ahmia liikaa. Ahmimista tekee helposti jos on ollut kokopäivän syömättä...
- Karpin maailma
löpölöpö kirjoitti:
Joo, varmasti on tuollaisia ihmisiä, mutta eipä kukaan väittänytkään syömättömyyden aiheuttavan lihomista, vaan vaikeuttavan laihtumista. Ja se on sitten jo ihan eri homma.
- Ulriika karppaa
Karpin maailma kirjoitti:
Joo, varmasti on tuollaisia ihmisiä, mutta eipä kukaan väittänytkään syömättömyyden aiheuttavan lihomista, vaan vaikeuttavan laihtumista. Ja se on sitten jo ihan eri homma.
Itse olen karppaillut toukokuusta lähtien ja saanut painoakin n. 12kg pois. Kyllästyin myös nopeasti munapitoiseen aamiaiseen.
Löysin karppisivustoilta aivan loistavan pellavansiemenleipästen ohjeen. Leivon kerralla 4 pyöreää leipää ja syön aamuisin aina yhden tietenkin runsailla täytteillä. Samalla saa tarvittavat kuidutkin..
Hiilarimääriä en ole kyllä tarkkaan laskenut mutta joku näppärä varmasti sen helposti hoitelee.
2 munaa
½dl soijajauhoa
½dl pellavansiemenrouhetta
½dl vehnälesettä
suolaa
1-2tl leivinjauhetta
(ripsaus fiberiä...ei pakko)
öljyä
Leivo 4 pyöreää leipästä pellille ja paista 225 asteessa kauniin ruskeiksi, noin 5 min riittää.
Tästä taikinasta teen myös maistuvan pizza/piirakkapohjan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648