hittimittari

80's biisi

Kymmenen pistettä ja papukaija merkki sille, joka osaa vastata tähän hankalaa kysymykseen, joka on vaivannut mieltäni vuosikaudet...

Eli joskun 80-luvun puolivälissä tuli Hittimittarissa biisi, joka on jäänyt mieleen...Sellainen ajalle tyypillinen pehmohevi kipale, äijät oli sellaisia Europe-tyylisen näköisiä. Pitkät tukat, "ketunhäntiä" nahkatakissa jne. Videosta muistan myös että jotkut tytöt tiiraili tämän bändin esitystä jostain seinänreistä tms. ja yrittivät kai raivata tietä sinne...

Niin ja tärkein mikä saattaa avittaa, että mieleen on jäänyt sano Shy (tms.), en tiedä liittyykö bändiin, vai onko kappaleen nimi. Olen yrittänyt tuolla etsiä netistä, mutta ei ole tärpännyt.

Muistatko siis sinä?

10

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaus83

Mahdatkohan tarkoittaa tätä,

Kajagoogoo- Too shy ?!:)

• ap.

Hyvä veikkaus, tuota mietin itsekin. Mutta biisiä kuunnellessa ei kyllä herätä muistoja. Vaikka pikkupenska 80-luvulla olinkin, tuo Kajagoogoo kuulostaa siltä etten olisi pitänyt silloinkaan =) Silloin iski Bon Jovi, Europe, Kiss, Wasp, TW yms (voi äitiparkaa kun pikkutytöllä tollanen musiikkimaku)...

Videota tuosta nyt kyllä etsin, mutta luulen ettei se ole tuo biisi.

Lisää veikkauksia otetaan siis vastaan.

• Emma

hanoi rocks. up around the bend

• ap.

Hmm, luulisin että Hanoi Rocks olisi jäänyt mieleen...En tiedä onko mielikuva vääristynyt vuosien mittaan, mutta oletan että kyseessä ei olisi kotimainen bändi. Mutta videota tuostakin nyt odottelen, niin asian voi tarkistaa =) Voihan olla että kyseessä oli joku yhden hitin ihme, josta ei sen koommin ole kuultukaan.

Lisää veikkauksia tulemaan, muuten en saa rauhaa kun asia nyt kerta rupesi vaivaamaan toden teolla...

• ----------

sitten joku Duran Duran pojat tai Bogart Co?

• mss

80-luvulla oli kyllä olemassa "pehmohevi"-bändi nimeltä Shy. Biisin nimi oli varmaan Break down the walls (tai Bring down the walls). Mulla on kyseinen vinyylikin, mutta valitettavasti tällä hetkellä muutaman sadan kilsan päässä, niin en nyt pysty katsoa siitä enempää faktoja.

• mss

www.geocities.com/SoHo/Studios/2786/shy.html

• ap.

Jee, kiitos paljon, luulempa tosiaan että se on varmasti juuri tuo Shy (eli muistin oikein, vaikka varmaan about 8 v olin silloin).

Harmi vaan ettei tähän hätään ko. kipaletta, saatikka videota löytynyt netin kautta...

• mss
        ap. kirjoitti:

Jee, kiitos paljon, luulempa tosiaan että se on varmasti juuri tuo Shy (eli muistin oikein, vaikka varmaan about 8 v olin silloin).

Harmi vaan ettei tähän hätään ko. kipaletta, saatikka videota löytynyt netin kautta...

Kiva jos oli apua. Toivottavasti löydät vielä biisin jostain...

• Jonkun tuon ajan ohjelman tunnari oli Huey Lewis & The News - The Power Of Love....en oo kyl varma oliko se just Hittimittari, mutta ainakin sitä ohjelmaa tuli aikoinaan kuunneltua ja toi jotenkin tuli mieleen siitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      255
      4124
    2. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      108
      2205
    3. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      52
      2187
    4. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      2157
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      124
      2099
    6. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      75
      1802
    7. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      166
      1744
    8. Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta

Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem
      Maailman menoa
      394
      1276
    9. Oletko tosiaan niin

matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.
      Viha
      142
      1164
    10. Millaisia toiveita

Sinulla on minun suhteeni?
      Ikävä
      79
      1026
    Aihe