olisi terveellistä kysellä johtajilta vuosina 59 -64 miksi meille ei annettu työtä tehtäviä ajettiin nuoret ulkomaille. minulla itsellä hyvä elämä , mutta monet pojat kaatuivat omiin jalkoihinsa , tytäy pärjäsivät paremmin.
ulkomaille
2
268
Vastaukset
- Lokari¤
lähti 50-56 vuonnakin.
Minäkin 56 vuonna eikä ole yhtään katunut sitä , vaikka olikin hyppy tuntemattomaan.
minula oli hyvä kun olen kotonani mitin lakkini naulaan saan ikävä ei ole ollut.
On tosin tullut muutama kerta Suomessa visiitillä käytyä, mutta kyllä tämä maa on minulle sopivampi kun Suomi.
Terv: Lokari¤ nopeasti kun työttömät halusivat tehdä töitä ja elättää itsensä ja lähtivät rohkeasti sinne missä työtä tarjottiin.
Muistan 60-luvun alkupuolen, että ns. kilometritehtaita, valtion hätäaputöitä oli, mutta ne työikäiset, jotka halusivat turvallisen työpaikan ja asunnon, lähtivät Suomesta muualle onneansa etsimään.
Kuka työtön uskaltaisi tänä päivänä lähteä viimeiset rahat taskussaan ulkomaille siihen luottaen että työtä ja asunto löytyy?
Ei varmaan monikaan, työttömyyskorvauksillakin kun pysyy tänä päivänä hengissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5161568- 641166
- 61862
- 61845
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691