töihin Italiaan!

murmeli

Haluaisin päästä yo-kirjoitusten jälkeen töihin Italiaan(1-3kk), erityisesti pohjois-Italiaan. Hallussa on vain italian alkeet, mutta monta muuta kieltä osaan puhua. Työkokemusta on asiakaspalvelu alalta. Olisiko näillä ehdoilla mahdollista päästä töihin esimerkiksi johonkin hotelliin??

Onko kenelläkään kokemuksia lyhytaikaisesta työstä Italiassa, ihan minkälaisesta työstä tahansa? Miten sait työn? Kuinka pitkään olit? Missä asuit työsi ajan?

6

4976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mii

Sinuna yrittäisin saada hommia jostain hostellista, kesäsesonkina varsinkin työntekijöitä tarvitaan. Palkka ei yleensä ole kummoinen, mutta majoitus kuuluu pakettiin. Italian osaamattomuuskaan ei pitäisi olla ongelma, respassa korkeintaan. Myös hotelleihin saattaa päästä esimerkiksi siivoojaksi.
      Muita paikkoja voisivat olla baarit (esim. sisäänheittäjänä) tai vaikkapa kesäaupairiksi. Toisekseen muistelen, että työvoimassa olisi joskus ollut ilmoituksia avoimista työpaikoista esim. Garda-järvellä, siellä turistien lomassa tuskin juuri italiaa tarvitaan! Kannattaa ainakin pitää silmällä.

• murmeli

Kiitti. Täytyy kokeilla. Vaikuttaisinkohan liian innokkaalta jos lähettäisin vaan mailia johonkin hosteliin yms. ja kysyisin suoraan tarvitaanko siellä työntekijöitä alkukesäksi?

• -T-
        murmeli kirjoitti:

Kiitti. Täytyy kokeilla. Vaikuttaisinkohan liian innokkaalta jos lähettäisin vaan mailia johonkin hosteliin yms. ja kysyisin suoraan tarvitaanko siellä työntekijöitä alkukesäksi?

Hei!
        Allianssilla on myös kesätyöohjelmia Italian suuntaan, kannattaa tutustua siihen.
        Itse olin 3kk USA:ssa Allianssin kautta. Se oli turvallinen tapa hankkia töitä ja kokemusta ulkomailta.
        Käy tutustumassa: http://www.alli.fi/index.php?lk_id=25 tuolta löytyy lisää tietoa :)

-T-

• murmeli
        -T- kirjoitti:

Hei!
        Allianssilla on myös kesätyöohjelmia Italian suuntaan, kannattaa tutustua siihen.
        Itse olin 3kk USA:ssa Allianssin kautta. Se oli turvallinen tapa hankkia töitä ja kokemusta ulkomailta.
        Käy tutustumassa: http://www.alli.fi/index.php?lk_id=25 tuolta löytyy lisää tietoa :)

-T-

ihan hyvä toi allianssi, mutta ei tuu oikein mitään jos tarvitaan väh. yhden vuoden kokemus hotellialalta :S

• Mii
        murmeli kirjoitti:

Moi taas!
        Voithan sä aina tuota yrittää, vaikka onkin tosi aikaista kysellä ensi kesästä. Tuskin ne itsekään vielä senaikaisesta tilanteestaan tietää. Itse olin Englannissa hostellissa töissä, siellä työntekijät vaihtui kaiken aikaa. Kun uutta porukkaa tarvittiin otettiin aina joku paikassa silloin asuneista. Eli jos rohkeus ja rahat riittää niin varaa vain menolippu ja marssit johonkin isoon hostelliin, maksat parin yön majoituksen ja alat kysellä. Kyllä töitä aina jostain löytyy jos jaksaa yrittää eikä ole liian turhantarkka siitä mitä tekee. Ja jos ei löydy, niin tulipahan käytyä hyvällä lomalla! =) Voit etsiä hostelleja esim. hostelworldista, joidenkin kotisivuilla saatetaan mainitakin että uudet työntekijät on aina tervetulleita tms.

• murmeli
        Mii kirjoitti:

Moi taas!
        Voithan sä aina tuota yrittää, vaikka onkin tosi aikaista kysellä ensi kesästä. Tuskin ne itsekään vielä senaikaisesta tilanteestaan tietää. Itse olin Englannissa hostellissa töissä, siellä työntekijät vaihtui kaiken aikaa. Kun uutta porukkaa tarvittiin otettiin aina joku paikassa silloin asuneista. Eli jos rohkeus ja rahat riittää niin varaa vain menolippu ja marssit johonkin isoon hostelliin, maksat parin yön majoituksen ja alat kysellä. Kyllä töitä aina jostain löytyy jos jaksaa yrittää eikä ole liian turhantarkka siitä mitä tekee. Ja jos ei löydy, niin tulipahan käytyä hyvällä lomalla! =) Voit etsiä hostelleja esim. hostelworldista, joidenkin kotisivuilla saatetaan mainitakin että uudet työntekijät on aina tervetulleita tms.

Rohkeutta tosiaan tarvitsis jos tolleen vaan menis kokeilemaan ja kysymään ihan paikan päälle.. en tiedä löytyykö musta tarpeeks sisua. Kuitenkin olisi helpompi ja parempi jos tietäisi valmiiksi jo paikan missä työskennellä.

Täytyy käväistä tuolla hostelwordissa, kiitti vinkistä.

Laittakaa vaan ihmeessä ihmiset lisää jutttua, jos ootte ollu tai ootte menossa kesätöihin Italiaan? ..onhan tää aika aikasta mullakin, mut parhaat työt viedään aikaisin käsistä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1448
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      193
      1431
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1135
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      84
      1000
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      995
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      962
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      915
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      857
    Aihe