Kun sovitellun päivärahan maksaminen loppuu tietyn jakson jälkeen eikä makseta ennenkuin on käynyt jossain muissa hommissa töissä jonki aikaa?? eli järjestääkö työkkäri jostain töitä joksikin aikaa, että pääsee jälleen sovitellulle päivärahalle?
Soviteltu päiväraha
13
810
Vastaukset
- Sivusta seurannut.
Soviteltu päiväraha pitää ehdottomasti lakkauttaa. Se on erittäin epäoikeudenmukainen.
Mitä järkeä on mennä töihin muutamaksi päiväksi kun seuraavilta työttmyyspäiviltä leikataan miltei saman verran päivärahaa. Voi vittu kun on Suomessa tyhmät päättäjät.- pitkäaikaistyötön1
Älä kuule enää esittele listojasi.
Yhdistelmätuki ja sovittelu on lakkautettava ja sillä siisti.
Mitä helevettiä sitä työttömiä pitää ryhtyä kiusaamaan. - Hallitusnikkari
pitkäaikaistyötön1 kirjoitti:
Älä kuule enää esittele listojasi.
Yhdistelmätuki ja sovittelu on lakkautettava ja sillä siisti.
Mitä helevettiä sitä työttömiä pitää ryhtyä kiusaamaan.Et siis ymmärtänyt ehdotustani. Sinulle näyttää olevan sama vaikka lupaisin sinulle sata sadan euron seteliä. Sinä sanoisit että älä kuule tarjoile noita paperinpaloja. Paperien tarjoaminen on lopetettava ja sillä siisti. Mitä helevettiä sitä tarjoillaan joitain sadan euron paperilappuja työttömille kun niitä ei voi edes syödä. Eikö niin?
- ++1
Minulle siovitellusta päivärahasta on kyllä hyötyä. Sillä saan rahaa käteen kummiskin hiukan enemmän kuin työttömänä ja toisekseen muutama tunti viikossa töitää pitää erossa työkkärin erilaisista pakotteista.
- pitkäaikaistyötön1
Hallitusnikkari kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt ehdotustani. Sinulle näyttää olevan sama vaikka lupaisin sinulle sata sadan euron seteliä. Sinä sanoisit että älä kuule tarjoile noita paperinpaloja. Paperien tarjoaminen on lopetettava ja sillä siisti. Mitä helevettiä sitä tarjoillaan joitain sadan euron paperilappuja työttömille kun niitä ei voi edes syödä. Eikö niin?
Oletpas käynyt vitsikkääksi. Pyritkö seuraavalla kerralla eduskuntaan?
- pitkäaikaistyötön 1
++1 kirjoitti:
Minulle siovitellusta päivärahasta on kyllä hyötyä. Sillä saan rahaa käteen kummiskin hiukan enemmän kuin työttömänä ja toisekseen muutama tunti viikossa töitää pitää erossa työkkärin erilaisista pakotteista.
No mutta eikös sinustakin olisi mukavampaa saada palkka työstään niinkuin asiaan kuuluu ilman leikkureita ja sovellutuksia.
Miksi nöyrtyä orajtöihin? Luuletteko saatavan muutoksia paremmaksi joa aina alistutte. - Hallitusnikkari
pitkäaikaistyötön1 kirjoitti:
Oletpas käynyt vitsikkääksi. Pyritkö seuraavalla kerralla eduskuntaan?
Minä en ole muuttunut, vaan kommentoijat. Ennen pääsi sentään keskusetelemaan asioista, nykyisin täällä on vain sellaisia, jotka eivät osaa itse kirjoittaa, vaan kopioivat jostakin tekstiä ja lähettävät sen sitten tänne.
Mutta palataanpa takaisin tänne, jossa esitin miten ehdotukseni vaikuttaisi työttömyystukien saantiin ja mitä ehdotuksessani soviteltu päiväraha tarkoittaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000010581121
Jos osaisit lukea, niin näkisit tuolta sellaisen asian, että niiltä tunneilta kun ei ole palkkatyössä, saa työttömyystuen. Ja vastaavasti jos hankkii itse tuloja (muuten kuin palkkatyöllä), puolikas vähentään työttömyystuen määrää.
Jos ymmärtäisit tämän, voisit kertoa mitä huonoa ehdotuksessani on. Koska et näytä olevan lukutaitoinen, en voi odottaa sinulta kommenttia. Sinä osaat vain sanoa "Älä kuule enää esittele listojasi". Se on ainoa asia, minkä olet oppinut kirjoittamaan. Jos olen väärässä, linkistä löytyy ehdotukseni ja tähän alle voi kirjoittaa mitä huonoa siinä on.
Ja vastaus kysymykseesi. En pyri enää seuraavalla kerralla eduskuntaan. - Jutta
pitkäaikaistyötön 1 kirjoitti:
No mutta eikös sinustakin olisi mukavampaa saada palkka työstään niinkuin asiaan kuuluu ilman leikkureita ja sovellutuksia.
Miksi nöyrtyä orajtöihin? Luuletteko saatavan muutoksia paremmaksi joa aina alistutte.Minä teen mielelläni osa-aika/keikkatyötä, koska arvosta omaa (vapaa)aikaa ja työ on minulle vain keino saada sen verran rahaa, että pärjään. Elän tytyväistä elämää, vaikken pääsekään joka vuosi ulkomaanlomille (en sinne kyllä haluaisikaan) eikä ole varaa ostaa kaikkea mitä haluaisin. Vaan tarpeelliseen mukavaan elämään ansioni riittävät, vaikke saisi soviteltuakaan.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ahnehtivat toisiltakin työpaikat tekemällä yltiöpäisesti töitä. Pitääkö todella haalia rahaa niin että saadaan joko itselle tai lapsille kohta kuukin taivaalta? - Hallitusnikkari
Jutta kirjoitti:
Minä teen mielelläni osa-aika/keikkatyötä, koska arvosta omaa (vapaa)aikaa ja työ on minulle vain keino saada sen verran rahaa, että pärjään. Elän tytyväistä elämää, vaikken pääsekään joka vuosi ulkomaanlomille (en sinne kyllä haluaisikaan) eikä ole varaa ostaa kaikkea mitä haluaisin. Vaan tarpeelliseen mukavaan elämään ansioni riittävät, vaikke saisi soviteltuakaan.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ahnehtivat toisiltakin työpaikat tekemällä yltiöpäisesti töitä. Pitääkö todella haalia rahaa niin että saadaan joko itselle tai lapsille kohta kuukin taivaalta?En moiti sinua siitä, että elät tyytyväisenä osa-aikatyöläisenä. Mutta Siitä saat moitteet, että sanot joidenkin ahnehtivan toisiltakin työpaikat. Se on ikävästi sanottu. Työtä kyllä riittää aivan jokaiselle jos hallitus ei sitä rajoittaisi. Jos joku tekee liikaa työtä eikä sitä riitä kaikille, älä moiti tekijää, vaan hallitusta, joka ei anna kaikkien tehdä töitä.
Hallitus ei ole esittänyt mitään hyväksyttäviä syitä, miksi se ylläpitää työttömyyttä. Työttömyyden ylläpitämiseen ei ole olemassa mitään järkeviä syitä. Joten, hallituksen kannattaisi lopettaa työttömyyden ylläpito ja sallia työn tekeminen kaikille eli laajentaa työttömyysturva koskemaan kaikkia työikäisiä ja työkykyisiä. - 60-kymmppinen
Hallitusnikkari kirjoitti:
En moiti sinua siitä, että elät tyytyväisenä osa-aikatyöläisenä. Mutta Siitä saat moitteet, että sanot joidenkin ahnehtivan toisiltakin työpaikat. Se on ikävästi sanottu. Työtä kyllä riittää aivan jokaiselle jos hallitus ei sitä rajoittaisi. Jos joku tekee liikaa työtä eikä sitä riitä kaikille, älä moiti tekijää, vaan hallitusta, joka ei anna kaikkien tehdä töitä.
Hallitus ei ole esittänyt mitään hyväksyttäviä syitä, miksi se ylläpitää työttömyyttä. Työttömyyden ylläpitämiseen ei ole olemassa mitään järkeviä syitä. Joten, hallituksen kannattaisi lopettaa työttömyyden ylläpito ja sallia työn tekeminen kaikille eli laajentaa työttömyysturva koskemaan kaikkia työikäisiä ja työkykyisiä.Etkös sä vielä tiedä, että olipa hallitus mikä tahansa niin tässä maassa tulee aina olla puoli miljoonaa työtöntä. Se on fakta.
Tämä työttömyys on ollut koko minun työhistoriani ajan, eikä se tulee muuttumaan ennekuin tulee koko maailamn loppu. - Hallitusnikkari
60-kymmppinen kirjoitti:
Etkös sä vielä tiedä, että olipa hallitus mikä tahansa niin tässä maassa tulee aina olla puoli miljoonaa työtöntä. Se on fakta.
Tämä työttömyys on ollut koko minun työhistoriani ajan, eikä se tulee muuttumaan ennekuin tulee koko maailamn loppu.Minä kun luen tuota menneisyyttä historiankirjoista, niin tietoni ovat sieltä. Tietojeni mukaan meillä ei ollut työttömyyttä laisinkaan 50-luvun vaihteessa, sen jälkeen oli vähän työttömiä, mutta oli myös hätäaputöitä, eli kaikille oli töitä tarjolla, joskin osalle palkka oli suhteellisen heikko, mutta silläkin tuli perhe toimeen eikä tarvinnut sossusta hakea tukea muiden kuin niiden, joilla Alkoon meni kohtuuttoman suurin määrä tuloista.
60-luvulla tilanne jatkui samanlaisena ja 70-luvulla työttömyyttä ei ollut lainkaan välillä. Työttömyyttä oli siis vain laskusuhdanteen aikana. Nykyisin kun meillä on tämä nykyinen työttömyysturvalaki, niin työttömiä on paljon myös korkeasuhdanteen aikana ja myös silloin, kun talous menee hyvin. Kuten tälläkin hetkellä. Tuottamattoman työn ulkopuolella meillä on 1.15 miljoonaa työikäistä ja työkykyistä kansalaista. Tuottavassa työssä vain 2.0 miljoonaa työikäistä ja työkykyistä.
Voidaan siis epäillä, ettei se sinun muistisi ole oikein hyvä, tai sitten historiakirjat eivät pidä paikkaansa. Muistan lukeneeni jostakin Kekkosen jyrähtäneen hallitukselle kun maassa oli vähän yli 20 000 työtöntä ja pian oli taas kaikille työtä. Mitä Tarja sanoo? Antaa ruusuja hallitukselle hyvin ylläpidetystä työttömyydestä.
- 60-kymmppinen
70-luvulla Kekkonen julisti hätätilan kun maassa oli 70.000 työtöntä. Nyt meitä tavalla tai toiella olevia työttömiä on jo 700.000 mutta Tarjalla ei ole mitään hätää. Kannatus vain nousee.
Minkä ikäinen lienet Hallitusnikkari, mutta kovin ovat köykäiset tiedot. Kun kaun elää niin tietää enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1776990Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2314032Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi673341Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut792798Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi72176Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42075100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es21862Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351541Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik441442Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun461378