patteja rustossa

apua apua!!!

Otin vähän aikaa sitten rustolävistyksen, siis ihan lävistäjällä ja aluksi ei ilmennyt mitään ongelmia, pesin joka päivä jne. Kun olin jättänyt pari pesukertaa väliin, ensin huomasin, että siellä korvan takana oli pieni punainen patti. Ja nyt tänään houomasin, että myös etupuolella juuri siinä kohtaa, missä reikä/koru tulee läpi oli samantapainen patti. Mistäköhän tämä johtuu ja miten tulisi hoitaa korvaa, että sais noi patit poies?

17

7514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Serkullani on tuollaisia samanlaisia. Välillä jos ne tulee korun kohdalle, niin hänen pitää ottaa koru kokonaan pois..
      En itse asiassa tiedä mitä ne ovat, mutta ei ilmeisesti kovin vaarallisia[korjatkaa jos olen väärässä].
      Käy silti näyttämässä niitä lääkärille tai vaikka henkilölle joka sen lävistyksen sinulle laittoi.. =)

• ampumalla

Et tainnut tietää riskejä, kun otit neulalla!!! Olisit ottanut ampumalla, ni ei kai ois nyt patteja. Neulalla tulee puolikuun näköinen viiltohaava. Koru vaatii pyöreän rei´än. Tuon neulan puolikuun muotoisen haavan elimistö muokkaa pyöreäksi kasvattamalla arpikudosta ja usein kasvattaa samalla siihen patteja.

• kyykair

no ei varmasti tee mitään puolikuuta!!!! OTA ASIAOISTA SELVÄÄ ENNEN KUN NIITÄ MUILLE JAAAT!

itselleni on patit kasvanut vain koska niihin on yksinkertaisesti mennyt bakteereja joten nyt vain puhkaiset patin ja teet kahvikupillisen suolaliosta ainakin kerran päivässä (kahvikupilliseen kuumaan veteen siis laitetaan nnoin 1 teelusikallinen suolaa ja antaa suolan liueta) niin että laitat kupin vaikka pöydälle ja laitat korvasi kuppiin niin että liuos menee reikään. parin neljän päivän päästä itsellä ainakin ovat patit häipyneet..:)

• -M-

Minäkään en ihan usko tuohon puolikuu hommaan.
        Ja itse en ainakaan laittaisi mitään lävistystä ampumalla. Ainakin kasvoihin ampuminen on kiellettyä.

• Sair.hoit.
        kyykair kirjoitti:

no ei varmasti tee mitään puolikuuta!!!! OTA ASIAOISTA SELVÄÄ ENNEN KUN NIITÄ MUILLE JAAAT!

itselleni on patit kasvanut vain koska niihin on yksinkertaisesti mennyt bakteereja joten nyt vain puhkaiset patin ja teet kahvikupillisen suolaliosta ainakin kerran päivässä (kahvikupilliseen kuumaan veteen siis laitetaan nnoin 1 teelusikallinen suolaa ja antaa suolan liueta) niin että laitat kupin vaikka pöydälle ja laitat korvasi kuppiin niin että liuos menee reikään. parin neljän päivän päästä itsellä ainakin ovat patit häipyneet..:)

Itse asiassa kanyylineula/injektioneula on ontto, päästään kiilamallinen. Näitähän lävistäjätkin käyttävät. Neula tekee viiltohaavan, joka totta tosiaan on "puolikuun mallinen". Tämä siis kokemuksen (8v) syvällä rintaäänellä. Nimim."ampumalla" on aivan oikeassa! Muuten, tuo keittosuolaliuos (myydään myös apteekissa 0,9%-liuoksena) on oikeastaan lievien tulehduksien hoitoon. Silloinkin se pitää huuhdella lopuksi huolellisesti pois! Seossuhteesi on aivan liian vahvaa. Suolakin pitää olla joditonta. Sitäpaitsi kuuma keittosuolaliuos ainoastaan polttaa ihon. Tietämyksesi on liian puutteellista, jotta voisit muita neuvoa. Kääntykää ongelmatilanteessa suosiolla lääkärin puoleen, ei puoskarien, vaikka kuinka vakuuttavilta tuntuvatkin.

• ampumalla

Ehkä kuunsirppiä tai c-kirjainta muistuttava haavan muoto olisi ollut osuvampi vertaus. Haava muoto on tämä "C" mutta sen pitäisikin olla tämän muotoinen "o". Tuon c:n sisällä olevan palkeenkielen siis pitää surkastua pois tai sitten siitä kasvaa uskomaton pahkura. Ajattele nyt itsekin mitä tapahtuu kun tämänmuotoiseen ”C” haavaan tyrkätään pyöreään reikään tarkoitettu lävistyskoru. Ellet usko minua, niin kokeile johonkin vaikka keinonahkaan tms. kanyylineulalla. Enkä minä mitään neuvo, kunhan katselen ja kerron havainnoista.

• ei nyt v

Patteja ja oireita tulee enemmän ampumalla, mitä luulet lukeneesi. Sen lisäksi kukaan ei ammu läpi rustosta jos ei halua aikaan karseaa vahinkoa.

• ----------

Sinkki voiteella saattaa lähteä pois ne paukut. Riippuu tietysti ihan ihmisestäkin.

• trzauu
    • Tyttö vaa...

itselläni on rustossa koru.Minulle se laitettiin ampumalla. Minullekkin on tullut patteja lävistys reiän lähelle. Yleensä se on johtunut veden muutoksesta. Kun menen mökille niin siellä on aivan erilainen pesuvesi kuin täällä kotona kaupungissa. Yleensä ne lähtevät itsestään pois mutta sitä pitää putsata aamuin illoin eikä saa koskea likasilla käsillä. Yleensä minä vielä yritän "puristella" patista mädät ja liat ulos mutta sen jälkeen pitää heti puhdistää se! Minulla tuo on auttanut. :)

• Edicius

Jos lävitykseen tulut patti on kova (eli ei tunnu olevan nestettä sisällä) ja se ei tunnu lähtevän itsestään pois on hyvin mahdollista että se on keloidi eli liika-arpeumapatti. Tiedän tämän, sillä kahteen korvakorunreikään on tullut tällainen (ammuttuja koruja molemmat) ja olen niitä joutunut lääkärillä n. kymmenkunta kertaa hoidattamaan. Ikävä asia keloideissa on se, että niitä ei useimmiten saa ikinä pois. Jäädytyshoidolla toinen pateistani saatiin hieman pinemmäksi, mutta ikuisena riesana nuo tulevat olemaan. Keloideja ei voi leikataan pois, sillä se vain ärsyttää arpeutunutta aluetta ja patti voi tulla kahta kauheampana takaisin. Tämä on oma kokemukseni, mutta mm. täältä voi löytää lisää tietoa aiheista: http://www.wormz.org/riskit.html

• Ammattikokemus

keloidin tunnistaa normaali rustopatista siten että keloidit ovat usein itse haava kohdan vieressä ja kasvavat "pilvimäisenä" muodostelmana.niitä saa pienennettyä radikaalisti kotikonsteilla jauhamalla aspiriini tabletista veden kanssa tahan jota hierot haavaan. todella vakavissa tapauksissa steroidi pistokella nämä voi myös poistaa. steroidit näet sisältävät samaa happoa kuin aspiriini joka pienentää arpikudosta. toivottavasti auttoi :))

• ffa<cczd<vsd

mitäää puolikuita.... ampumalla oon ottanu 15 ja naulalla 5. ampuminen tekee pahempaa jälkeä. vitut mistää puolikuista.... 20 korvakorun omistajana ja on kokemusta neulasta ja ampumisesta = neula parempi, ampunen heikentää korvan tuntoa ja vahingoittaa rustoa enemmän. turha tulla pätemää....

• neuvonantajako

Seuraile tilannetta hetki, ja jos patit eivät tunnu häviävät, mene lääkäriin.
      Sieltä saat vähän parempaa tietoa, kuin tältä sekaiselta foorumilta.
      Muista kuitenkin puhdistaa läväriäsi haalealla vedellä ja suosittelen enemmin apteekista ostettavaa suolaliuosta, kun omatekoista. (muistathan lukea pakkausselosteen ja ohjeet sen käyttöön.)
      Äläkä sörkipatteja likaisin sormin.

• Anonyymi

Mitä helvettiä sä selität

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4430
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2270
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      559
      1744
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1471
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    6. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1121
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      913
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      908
    Aihe