Mistä löytyy VW-Transp_Swift-takajouset

Takajouset poikki

Mistä löytyy Suomesta VW Transporteriin (vm 1994, pitkä malli, 2,4D moottori) takajouset suurinpiirtein seuraavilla mitoilla:

jousen halkaisija paksuimmasta kohdasta 21 mm. -* Jousen korkeus kuormittamattomana n.260 mm

*jousen ulkohalkaisija laidasta laitaan n. 165mm

* jouset näyttävät kummastakin päästä parin viime kierroksen osalta hieman kapenevan, joista ne ovat menneet poikki

Auton kokonaispaino 2800 kg, akselipainot n. 1400 kg/akseli. Auton päällä matkailuosa, eikä siihen näytä jousia löytyvän.

Tähä EIVÄT SOVI ne ns. normaalin Transporterin vahvistetut jouset. Ovat ainakin 3 cm liian llyhyet ja lisäksi liian pehmeät.

Liike ja osoite / muu tapa saada yhteys; ja hinta jos tietoa - kiitos

11

1428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takomosta

Ne tekee sulle just niin jäykät ja niin pitkät kun haluat. Niillä on joku nettisivukin.

• Star-Line

www.vallilantakomo.fi kyseleppä sieltä.

• Transporterin takajouset

Suurkiitos. Otin heti tuon sivun auki http://www.vallilantakomo.fi/ ja laitan takomon infoon kysymyksen asiasta.

Eräällä tavalla olen ihmeissäni - en liene ainoa joka m-auton jousia joutuu uusimaan - MISTÄ he ne yleensä hankkivat? "Tarvikejouset" ovat ainakin minulle liian pehmeät. Jopa liian lyhyet; auto keinuu niillä kuin "kiikkutuoli".

Kääntyykö kaikki Vallilantakomon puoleen? Lieneekö "myös" VW:n valmistaja teettänyt jousia ko. paikassa - en ihan tällä istumalla usko - mutta sitä ihmettelen että pitävät niin salamyhkäisenä mistä ovat "kotoisen" ne jouset jotka autoon on alunperin laitettu.

Sama asia lienee jokaisen m-auton kanssa - mistä niihin ovat kierrejouset / lehtijouset saatu.

Tässä myös muille tietoja siitä takomosta jos tarvitsisi: Vallilan Takomo Oy
        Arinatie 5
        00370 HELSINKI

p. 358-(0)9-5617880
        fax 358-(0)9-56178816

• poikki
        Transporterin takajouset kirjoitti:

Suurkiitos. Otin heti tuon sivun auki http://www.vallilantakomo.fi/ ja laitan takomon infoon kysymyksen asiasta.

Eräällä tavalla olen ihmeissäni - en liene ainoa joka m-auton jousia joutuu uusimaan - MISTÄ he ne yleensä hankkivat? "Tarvikejouset" ovat ainakin minulle liian pehmeät. Jopa liian lyhyet; auto keinuu niillä kuin "kiikkutuoli".

Kääntyykö kaikki Vallilantakomon puoleen? Lieneekö "myös" VW:n valmistaja teettänyt jousia ko. paikassa - en ihan tällä istumalla usko - mutta sitä ihmettelen että pitävät niin salamyhkäisenä mistä ovat "kotoisen" ne jouset jotka autoon on alunperin laitettu.

Sama asia lienee jokaisen m-auton kanssa - mistä niihin ovat kierrejouset / lehtijouset saatu.

Tässä myös muille tietoja siitä takomosta jos tarvitsisi: Vallilan Takomo Oy
        Arinatie 5
        00370 HELSINKI

p. 358-(0)9-5617880
        fax 358-(0)9-56178816

'Salamyhkäisyys' johtunee siitä, että muut matkailuautoalustat kuin VW Transporter tarvitsevat hyvin harvoin uusia jousia. VW-pakulla on taipumus niitä katkoa, Fiat ym. ei sitä tee.

Varmaankin jousia löytyy myös saksanmaalta, oletko kysynyt VV-Autosta?

• Transporterin takajousi
        poikki kirjoitti:

'Salamyhkäisyys' johtunee siitä, että muut matkailuautoalustat kuin VW Transporter tarvitsevat hyvin harvoin uusia jousia. VW-pakulla on taipumus niitä katkoa, Fiat ym. ei sitä tee.

Varmaankin jousia löytyy myös saksanmaalta, oletko kysynyt VV-Autosta?

Kävi itselläni se saksanmaa mielessä. MUISTATKO mikä on saksalainen jousivalmistaja?

Etsin googlesta eikä sattunut vielä löytämään. Onko se jokin kybe tai vastaava ??

Jousessa näkyy himmeästi jokin numerosarja, mutta on niin likainen ettei ilman puhdistusta saa selvää. ( santapaperi ?? )

• kauempaa
        Transporterin takajousi kirjoitti:

Kävi itselläni se saksanmaa mielessä. MUISTATKO mikä on saksalainen jousivalmistaja?

Etsin googlesta eikä sattunut vielä löytämään. Onko se jokin kybe tai vastaava ??

Jousessa näkyy himmeästi jokin numerosarja, mutta on niin likainen ettei ilman puhdistusta saa selvää. ( santapaperi ?? )

KYB on japanialainen iskari, mutta kysypä täältä:

http://www.goldschmitt.de/ft/index.html

• vielä kauempaa
        Transporterin takajousi kirjoitti:

Tässä toinenkin osoite:

http://www.kuhn-autotechnik.de/

• jabetus

siihen löytyy takajouset (vallilan takomosta)
      jotka kestää auton ijän suosittelen

• Transp- takajouset

Olen ollut yhteydessä Vallilan takomoon. He tekevät ns. tasapaksut jouset autoon (kierrejousen halkaisija 21mm), mutta siihen ei tule sitä "progressiivista" pienempää osaa, joka alkuperäisessä on.

Takomon edustaja sanoi, että autosta saattaa tulla hieman liian kova, koska jousen päissä ei ole "pehmennysosaa" -eli nämä jouset eivät kovene kuorman mukaan vaan ovat "aina kovat". Kevyellä kuormalla olisivat hieman pehmeämmät. Mietin tuossa, että milloinka matkailuauton kuormasta voidaan sanoa "kova kuorma" ja "pehmeä kuorma". Sama määrä porukkaa meillä on autossa jatkuvasti; 2 henkeä.

Minulle ehdotettiin Monroe merkkisiä jousia, joiden pituus on 275, ja jonka jousen paksuus on n. 20 mm ja jonka päissä on "progressiivinen" osa. Nämä olsivat tarvikejouset, joilla olisi 3 vuoden takuu.

Haluatko kommentoida tällaiseen mielipiteeseen

• Transporterin jouset

Yritin kysyä myös Tre:lla sijaitsevasta Jonasson -autoverhoiluliikkeestä ( he kalustavat uusia VW -Transportereita mm. taksikäyttöön );

http://www.jonasson.fi/

siis jos siellä vaihdetaan alustan osia - olisiko heillä - ja vastasivat ettei ole. Pakko kait se oli uskoa kun näin vastasivat.

• Transp.jouset löyty "R...

Yli 2 viikkoa etsin VW transp. vahvaa takajousta. Loppujen lopuksi se löytyi Ruotsin maalta - ja ei muun kuin VW:n kautta - eli kyseessä on sama jousi joka on 4-vero synkrossa. ON hirveän hintaset jouset - yli 115 € /kpl !!!

Kuulemma mukaan sama jousi joka on lavatransporteriin joskus asennettu. Paino 1400 -2000 kg.

Ei kukaan kertonut mistä Ruotsista - piti maksaa "kravattiherrojen palkkoja" eli välikäsien kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe