Olen ollut joidenkin artistien kirkkokonserteissa ja laittanut merkille, että viihdelaulajat lähes laulaa kirkossa mikrofoniin. Miksi esim. Mikko Mäkeläinen,Tomi Markkola, Kari Tapio, Anna Eriksson, Katri-Helena, yms tarvitsevat kirkossa äänenvahvistimia ? Akustiikka kirkoissa on yleensä ihan hyvä, mutta eikö heidän äänensä kanna silti tarpeeksi ?
(Kevyenmusiikinlaulajista ainoastaan T.Kansan olen nähnyt ja kuullut laulavan kirkossa ilman mikrofonia.)
Ihmettelen täätä
7
692
Vastaukset
- kuuntelija
Siis: "Miksi viihdelaulajat lähes POIKKEUKSETTA laulavat kirkossa mikrofoniin?" piti kirjoittamani. Sorry kirjoitusvirhe.
- mä vaan
Äänen kantavuus/kannattamattomuus harvemmin syynä. Koska useimmiten tausta bändistä löytyy sähkösoittimia, on miksauksen kannalta luonnollista, että myös laulu tulee Pa:n läpi. Ääntä ei välttämättä suurestikkaan vahvisteta, vaan taataan se, että se kuuluu tasaisesti joka paikkaan.
- ...
Toki on tietysti myös tapauksia, joissa ääntä vahvistetaan, koska artistin laulutyyli ei ole huutaa pää punaisena, vaan ottaa iisisti (vaikka rahkeita olisikin tuottaa suurta äänen voimakkuutta). Vähän sama, kuin että papilla on mikki, että voi kertoa stoorinsa norm. puheäänellä huutamisen sijaan.
- Seurakunta
sitten kyselit ihan samaa ja sait sillon myös asiaan vastauksen.
Miksi tuota kysellä uudelleen? - Muistihirmu
kyselit samaa nimimerkillä -Justiina-
Mä en ite kyllä yhtään muista ,että olisin joskus jotain tollasta kirkkokonserteista täälä kysellyt...HMM... Vaikka en mä kyllä kaikkia vanhoja kirjoituksiani muista. Aikapaljon on tänne nimittäin tullut vuodenaikana kirjoiteltua.
Tämä kysymys ei kylläkään ole mun tekemä, koska en ole käynyt ,muiden kuin Tapsa Kansan kirkkokonserteissa, joten en osaa sanoa , että kuka laulaa kirkossa mikrofoniin ja kuka ei.
- kuorityttö
Ehkä kaikissa kirkoissakaan ei akustiikka ole paras mahdollinen, joten saattaapi olla, että mikki vähän auttaa asiaa...vanhoissa kirkoissa kuuluvuus on monesti parempi, mutta uudet ovat uuluvuudeltaan joskus kammottavia...kyllä monet alussa mainitut taiteilijat varmaan PYSTYISIVÄT laulamaan ilman mikkiäkin laulutaitonsa perusteella....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991