Enpä olisi uskonut turvautuvani keskustelupalstaan, mutta näkökulmia/kokemuksia tarvitsisi.. Eli seurustelua miehen kanssa on takana n. 6 vuotta. Tähän sisältynyt sekä hyvää että huonoa aikaa. Noh, kuitenkin vaikka kuinka miestäni rakastan niin tunnen että rakkaus on muuttunut enemmänkin ystävyyden ja kiintymyksen tasolle, mutta jättäminen on kuitenkin kovin vaikeaa. Päädyimme eroon minun pyynnöstäni viime vuoden puolella, mutta palasin takaisin kun mies lupasi ummet ja lammet kuinka kaikki muuttuu ja tehdään enemmän yhteisiä asioita ym. Asiat muuttuivat pariksi kuukaudeksi kunnes taas normaaliin eli jos ollaan yhtä aikaa kotona, katsotaan televisiota eri huoneissa omia kanavia, jutellaan niitä näitä, mutta täysin platonista.. Kuitenkaan en osaa ottaa eroa taas puheeksi, koska mies ei keskustelua aloita vaan tuntuu olevan vain tyytyväinen kun ollaan vaan. Itseäni ei edes enää huvita tehdäkään mitään yhteistä ja tuntuu että suhdetta jatketaan väkisin ja velvollisuuden tunteesta. Onkohan kyseessä enemmänkin kiintymys toiseen kun enää rakkaus? Mieheni puhuu myös että kyseessä on 7 vuoden kriisi, minkä yli jos pääsee niin kaikki on taas hyvin?? täh!! niinkö? Voinko olettaa että kaikki kohta palaa hyväksi, vaikka olen ollut pääasiassa onneton ja eroa harkitseva vuoden päivät? Onko kokemuksia? Kuinka saada mies puhumaan suhteesta ja ymmärtämään tilanne? Toiseksi vielä, mieheni asuu minun kodissani eli omaa asuntoa ei ole. Viimeksi vetosi myös siihen kuinka julma olen,ettei hän saa asuntoa ja takuuvuokratkin ovat kamalat ja kaupungin jonossa oltu iät ajat...sekin ottaa omaantuntoon ja omatunto soimaa muutenkin, jos sitten kaduttaakin.. Lapsia meillä ei ole, ainoastaan niitä "karvaisia lapsia"
Miten päädyit eroon?
7
1399
Vastaukset
- eron hetket kokenut
Erosin, kun tilanne oli suunnilleen tota, että eri huoneissa katsottiin eri kanavia, meillä ei ollut enää mitään yhteistä. Seksikin loppui, ja lopulta koko suhde kuihtui. Molemmat söi omia aikojaan, teki mitä teki, ei juuri puhuttu. Sitten kun yritin tehdä asialle jotain, miestä ei kiinnostanut. Otin ja lähdin. Ei ole tarvinnut katua päätöstä päivääkään.
- Gavin
" Kuinka saada mies puhumaan suhteesta ja ymmärtämään tilanne?"
Tehokkain tapa ei kylläkään ole suhteesta puhuminen. Haluatko eroon hänestä? Siinä tapauksessa sano vain hänelle, että suhteenne on lopussa tai mitä haluatkin sanoa. Et tule keskustelulla pääsemään puusta pitkään.
"Toiseksi vielä, mieheni asuu minun kodissani eli omaa asuntoa ei ole. Viimeksi vetosi myös siihen kuinka julma olen,ettei hän saa asuntoa ja takuuvuokratkin ovat kamalat ja kaupungin jonossa oltu iät ajat."
On tilanne asuntomarkkinoilla mikä hyvänsä, niin et ole vastuussa hänestä. Mitä tulee jatkoosi, niin haluatko asua pysyvästi yhdessä tyypin kanssa, joka saa sinut pelottelemalla pitämään itsensä nurkissa, jättää pitämättä lupauksensa ja saa kaupan päälle SINUN omatuntosi huonoksi?
Minä miettisin noita kohtia hyvin tarkkaan.
"Voinko olettaa että kaikki kohta palaa hyväksi, vaikka olen ollut pääasiassa onneton ja eroa harkitseva vuoden päivät?"
Minusta tuntuu, että tiedät jo vastauksen tuohon. - makkaramimmi
jätkäsi käyttää sua sumeilematta hyväkseen.potku persauksiin ja vapauteen , nainen !
- samat kokemukset
Mulla oli samanlainen tilanne. Olin exäni kanssa 6 vuotta ja oikeastaan hän oli hyvä tyyppi, ihmettelin ja harmittelin miksen rakastakaan häntä. Huomasin loppuvaiheessa että se oli niin platonista. Se oli erittäin vaikeata kerätä vahvuutta ja uskaltaa jättää hänet, mutta jossain vaiheessa en vaan kestänyt enää kun olo oli kuin vankilassa. Halusin nähdä onko elämässä aitoa rakkautta, hyvää suhdetta? Mietin jos tämä "täydellinen mies" ei kelpaa kelpaako kukaan? Se on uskomatonta miten vahvaksi ja itsenäiseksi tulee kun uskaltaa ottaa sen ekan askeleen ja erota. Minäkin eron jälkeen mietin että palaisin takas ja hän halusi sitä kovasti. Mutta se olisikin ollut "helpompi" ratkaisu. Onneksi en koskaan palannut. Olin vihdoinkin vapaa vahva iloinen nainen joka nautti itsenäisyydestään! Sitten tosiaan löysin elämäni rakkauden ja olemme olleet nyt 4v yhdessä. Enkä ole ikinä katunut mitään.
Mä uskon että sinäkin ansaitset parempaa. Olet varmaan päätellyt oikein että kyse on enemmän kiintymyksestä kuin rakkaudesta. Se että tulet jo tänne hakemaan neuvoa, harkitset jättämistä, ja tunteet että et kunnolla rakasta häntä vahvistaa vaan että haluat erota. Kuuntele itseäsi ja tunteitasi. Itse tiedät jo mihin päädyt. Kun olet valmis, sen uskallat tehdä. Lupaan sen. Itse olen kokenut aivan samaa. Tsemppiä sinulle vahva itsenäinen nainen!- pää hajoo - ei enää niin pa...
Kiitokset tuhannesti kokemuksista, näkemyksistä ja kannanotoista. Helpottaa kovasti huomata, kuinka muutkin ovat painineet samojen ongelmien kanssa ja kuinka hyvin siinä loppujen lopuksi on käynyt vaikka pitkä suhde on takana. Itkua ja hammasten kiristystä tästä varmasti tulee molemminpuolin, mutten uskonutkaan sen niin helppoa olevan. Aurinkoista syksyä & voikaa hyvin. Kantaa saa toki edelleen ottaa, kaikki neuvot tarpeen vaikka itse päätökset teenkin =)
- pää hajoo-jatkoa
pää hajoo - ei enää niin pa... kirjoitti:
Kiitokset tuhannesti kokemuksista, näkemyksistä ja kannanotoista. Helpottaa kovasti huomata, kuinka muutkin ovat painineet samojen ongelmien kanssa ja kuinka hyvin siinä loppujen lopuksi on käynyt vaikka pitkä suhde on takana. Itkua ja hammasten kiristystä tästä varmasti tulee molemminpuolin, mutten uskonutkaan sen niin helppoa olevan. Aurinkoista syksyä & voikaa hyvin. Kantaa saa toki edelleen ottaa, kaikki neuvot tarpeen vaikka itse päätökset teenkin =)
SIIS KIITOKSET OLI TEILLE KAIKILLE!! En näköjään osaa vastata oikein..huomaa että uusi keskustelupalstoilla..
- -M25-
Moi, itselläni päättyi ihana 7kk suhde tänään, josta 5kk oltiin kihloissa. En nyt tarkemmin selitä syitä suhteen päättymiselle. Hänen kanssaan ollaan vaan ystäviä tästä lähtien...helppoo ei tule olemaan miulle, mutta eiköhän se "Oikea" joskus kohdalleni osu, jolle voin sydämmeni jälleen antaa:) Eli eikun vaan tsemppiä kaikille!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663343Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281517- 821369
- 1371038
- 811004
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.64839Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86766Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61697Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51676