Kertoisko joku miten kissan saa alas puusta? Meiän kissa karkas neljä päivää sitten ja on todennäkösesti ollu siitä lähtien n. 30-metrisen kuusen latvassa. Siellä se surkeena maukuu eikä todellakaan uskalla tulla alas! Raukka on ihan hädissään! Pelastuslaitokselta sanottiin vaan tylysti että soita viikon päästä uudelleen jos se on vielä siellä... Mitään ideoita mikä taho vois auttaa??? Tai mitä mä itse voisin tehdä? En todellakaan lähe kiipeemään siihen puuhun!
KISSA PUUSSA!!!
40
17248
Vastaukset
- Sinja*
Jos kissa on tosissaan ollut neljä päivää syömättä ja juomatta, niin se on hyvin heikossa tilassa. Se on saatava sieltä heti alas, ennen kuin se menehtyy!
ole kiltti ja käy esittämässä tämä sama kysymys tällaisella palstalla: http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/forumdisplay.cgi?ohje=aiheet&forum=Kissanpäivät&number=24
Siellä osataan neuvoa paremmin.
Kun saatte kissan alas, niin viekää se HETI eläinlääkäriin!- Sinja*
Elikkä kun valitset tuon linkin, niin valitse sitten esiin avautuvasta valikosta sellainen otsikkon kuin Kissanpäivät. Siellä on tarkoittamani foorumi.
- sama
Sinja* kirjoitti:
Elikkä kun valitset tuon linkin, niin valitse sitten esiin avautuvasta valikosta sellainen otsikkon kuin Kissanpäivät. Siellä on tarkoittamani foorumi.
kiitti sulle, laitoi viestin myös sinne. täytyy toivoa kuitenkin että kissa olis tän päivän aikana tullu omin neuvoin ehjänä alas ja odottais kotiovella...
- Juho
sama kirjoitti:
kiitti sulle, laitoi viestin myös sinne. täytyy toivoa kuitenkin että kissa olis tän päivän aikana tullu omin neuvoin ehjänä alas ja odottais kotiovella...
sitten heti soittele palokunnalle, että on ollut viikon verran kissa siellä niin ne tulee hakemaan. Jos ei tule niin vuokraa helikopteri ja nouki kissa pois puusta.
- idea!
Juho kirjoitti:
sitten heti soittele palokunnalle, että on ollut viikon verran kissa siellä niin ne tulee hakemaan. Jos ei tule niin vuokraa helikopteri ja nouki kissa pois puusta.
Annatko rahat?
yhteensä koko homma arvio:680,00 é.!
- Ekitalo
..kissan alas puusta kolme kertaa ja sen jälkeen on tullut alas itsekseen menee päivittäin kovalla vauhdilla sinne.
Kyllähän se on aika nälkäinen jos on vieläkin puussa,joten jotain pitäisi tehdä ja nopeasti.
Kyllähän puuhun pääsee jos on vähänkin käsissä ja jaloissa voimaa, toista se on pylväs jossa ei ole oksia. - ColdWine
Kun meidän kissamme kiipesi puuhun (irtokoiran säikyttämänä venkoili irti valjaista ja koira jahtasi sen puuhun), mieheni kävi lainaamassa sähkölaitokselta sellaiset tolppakengät (siis sellaiset, joilla sähkömiehet kiipeilevät tolppiin). Hän oli juuri aikeissa lähteä kiipeämään, kun kissa hyppäsi alas.
Eli jos olet rohkea, tai tunnet jonkun rohkean tyypin, tuossa voisi olla yksi ratkaisu ellei mikään muu auta. Se on sitten tietenkin oma ongelmansa, miten sen kissan saa sieltä kuljetettua alas...
Toivottavasti tilanne selviää. Tiedän itse, kuinka kamalaa on kun kissa on puussa. - kaks' kissaa
ottaa mahdollisimmat pitkät TIKKAAT,laittaa ne
siihen ja kiivetä ylös,yrittää sit kutsua kisua
tikkailta! Kun hän näkee että olet siinä 'lähellä',
niin saattaa itse tulla luoksesi! / Näi itse tein,
kun kisu oli mennyt liian korkealle puuhun,hän tuli
sit oksa kerrallaan,sit syliin ja mentiin alas
maanpinnalle.Oli tosi järkyttynyt kokemuksestaan!
Toivotaan,että kisu saadaan alas!
t.kaks'kissaa :) - kissalle
Kannattais yrittää ainakin ensihätään vettä tarjota kisulle, onkivapaan tai johonkin riittävän pitkään rimaan kuppi kiinni ja ei kun yrittämään tarjoilua.
Itse olen ollut kaatamassa puuta, kun ei kissa tullut millään alas (4 vrk). Oli hännästä jäännyt kiinni kuusenlatvan pihkaan, eikä olisi ikinä omin voimin irti pääsytkään- cat70
tarjoat vettä onkivavalla, jos kissa on 30 metrisessä? En ainakaan tiedä ketään jolla olisi 30 metrinen vapa...
- kertaa kaksi
cat70 kirjoitti:
tarjoat vettä onkivavalla, jos kissa on 30 metrisessä? En ainakaan tiedä ketään jolla olisi 30 metrinen vapa...
Esimerkiksi sitomalla useampia vapoja yhteeen (esim. nippusiteillä), Sitäpaitsi tuo kolmekymmentä metriä on jonkun arvio kuusen korkeudesta.
Ajatuksen henki oli siis, että kisulle vettä tai puu nurin.
Ei näin minun ongenvapani on liian lyhyt, väärä neuvo.
- Se jonka kissa puussa
Kiitoksia tosiaan kaikille ihanille ihmisille viesteistä! Kissa on edelleen puussa, mutta tänään pitäis palokunnan tulla se pelastamaan. Soitin eilen eläinsuojeluvalvojalle ja hänen kanssaan keskusteltuani soitin uudestaan pelastuslaitokselle. Kun kerroin että eläinsuojeluvalvoja oli kauhuissaan asiasta, he lupasivat tulla hoitamaan asian tänään. Saa nähdä miten käy. Suurkiitos etenkin sheriffille joka olet ystävällisesti poistanut asiattomat viestit :) Tai ainakin sen yhden minkä eilen luin...
älä suotta minua kiittele, poistin vain asiattoman viestin tästä.
Se varsinainen ISO kiitos kuuluu palokunnalle, joka uhrautuu raskaan kalustonsa kanssa yhden kissan takia - olen sanaton. Sekä toki eläinsuojeluvalvojalle, joka tekee joskus henkisesti todella raskasta työtään.
Toivomme kaikki tarinalle onnellista loppua!
Terveisin, MM & kissat.
- sip-su
Mitäköhän palomiehet ajattelivat viikonkuluttua löytävänsä puusta? Kissan munuaiset vaurioituvat pitkästä paastosta. Tiedänpä eräänkin kissan, jonka munuaiset menivät kolmen päivän paastosta niin sököksi, että kissa oli pakko lopettaa. Viranomaisten tulee auttaa hädässäolevaa eläintä, kenellä muulla on riittävää kalustoa? Anteeksiantamatonta käytöstä..
Voisi tehdä hyvää verovaroilla elävien työmotivaatiolle esv:n kurinpalautus tai napakka yleisönosaston kirjoitus. Sinuna käyttäisin kissan verikokeella varmuuden vuoksi.- tosiaan.
"Voisi tehdä hyvää verovaroilla elävien työmotivaatiolle esv:n kurinpalautus tai napakka yleisönosaston kirjoitus. Sinuna käyttäisin kissan verikokeella varmuuden vuoksi."
Mitäs tuolla tarkoitat? Sitäkö, että palomiehille pitäisi antaa kurinpalautusta? Miksi? Mitä he ovat tehneet väärin? Eikö palokunta olekaan tulipalojen sammuttamista varten? Kuuluuko palokunnan toimintaan varattuja verovaroja käyttää siihen, että ajellaan ympäriinsä pelastamassa huolimattomien lemmikinomistajien puihin karanneita kissoja?
HALOO! - sip-su
tosiaan. kirjoitti:
"Voisi tehdä hyvää verovaroilla elävien työmotivaatiolle esv:n kurinpalautus tai napakka yleisönosaston kirjoitus. Sinuna käyttäisin kissan verikokeella varmuuden vuoksi."
Mitäs tuolla tarkoitat? Sitäkö, että palomiehille pitäisi antaa kurinpalautusta? Miksi? Mitä he ovat tehneet väärin? Eikö palokunta olekaan tulipalojen sammuttamista varten? Kuuluuko palokunnan toimintaan varattuja verovaroja käyttää siihen, että ajellaan ympäriinsä pelastamassa huolimattomien lemmikinomistajien puihin karanneita kissoja?
HALOO!..että jokainen ihminen on velvollinen auttamaan hädässä olevaa eläintä, ihan niinkuin ihmistäkin. Palokunta taitaa olla ainoa joka tähän tässä tapauksessa pystyy. Palomiesten ja vpk:n päivät kuluu suurimmaksi osaksi videoita katsellessa, ei ole suuri resurssin haaskaus suorittaa velvollisuuttaan hätää kärsivän avuksi. Jos hälytys tulee, miehet kyllä kutsutaan hätiin jos ei väkeä muuten ole tarpeeksi.
Ja kuten todettu, esim. vpk:n pääasiallinen homma on kohta kuitenkin joutsenten irrottaminen jäästä. Sama auttamisvelvollisuus koskee kissoja. Kissan omistaja toivottavasti oppii tästä.
Palokunnan väeltä osoittaa suurta välinpitämättömyyttä käskeä odottaa viikko. Joko asia hoidetaan, tai sitten se delegoidaan jollekin muulle joka sen voi hoitaa. Viikon paastolla on hyvin suuri todennäköisyys vaurioittaa munuaisia niin paljon, ettei mitään ole enää tehtävissä. - tuhlausta
sip-su kirjoitti:
..että jokainen ihminen on velvollinen auttamaan hädässä olevaa eläintä, ihan niinkuin ihmistäkin. Palokunta taitaa olla ainoa joka tähän tässä tapauksessa pystyy. Palomiesten ja vpk:n päivät kuluu suurimmaksi osaksi videoita katsellessa, ei ole suuri resurssin haaskaus suorittaa velvollisuuttaan hätää kärsivän avuksi. Jos hälytys tulee, miehet kyllä kutsutaan hätiin jos ei väkeä muuten ole tarpeeksi.
Ja kuten todettu, esim. vpk:n pääasiallinen homma on kohta kuitenkin joutsenten irrottaminen jäästä. Sama auttamisvelvollisuus koskee kissoja. Kissan omistaja toivottavasti oppii tästä.
Palokunnan väeltä osoittaa suurta välinpitämättömyyttä käskeä odottaa viikko. Joko asia hoidetaan, tai sitten se delegoidaan jollekin muulle joka sen voi hoitaa. Viikon paastolla on hyvin suuri todennäköisyys vaurioittaa munuaisia niin paljon, ettei mitään ole enää tehtävissä.Paljonko olet itse valmis sijoittamaan selvää rahaa kyseisen puuhun karanneen kissan pelastamiseksi? Joko rahalähetyksesi on kissanomistajan käytettävissä? Jos ei vielä, milloin sitten?
Konevuokraamoilta on vuokrattavissa henkilö- tai pakettiauton perässä helposti siirrettäviä henkilönostimia, joilla kissan pelastaminen korkeastakin puusta on mahdollista. Jos oma uskallus ja taito ei koriin kiipeämiseen riitä, rahalla on saatavissa työntekijöitä. Eli missään tapauksessa hommaan ei vaadita palokunnan taitoja tai laitteistoja.
Kysehän on nyt vain siitä, että kun itse ei haluta sijoittaa rahaa oman mokan korjaamiseen ja karanneen kissan pelastamiseen, vaaditaan palokuntaa hoitamaan homma "ilmaiseksi" yhteisillä verovaroilla.
Melko härskiä minusta.
Ja mitä joutseniin tulee, kenenkäs lemmikkejä ne ovat? Entäpä kissa, onkos kissan omistajalla velvollisuus huolehtia lemmikistään? - sip-su
tuhlausta kirjoitti:
Paljonko olet itse valmis sijoittamaan selvää rahaa kyseisen puuhun karanneen kissan pelastamiseksi? Joko rahalähetyksesi on kissanomistajan käytettävissä? Jos ei vielä, milloin sitten?
Konevuokraamoilta on vuokrattavissa henkilö- tai pakettiauton perässä helposti siirrettäviä henkilönostimia, joilla kissan pelastaminen korkeastakin puusta on mahdollista. Jos oma uskallus ja taito ei koriin kiipeämiseen riitä, rahalla on saatavissa työntekijöitä. Eli missään tapauksessa hommaan ei vaadita palokunnan taitoja tai laitteistoja.
Kysehän on nyt vain siitä, että kun itse ei haluta sijoittaa rahaa oman mokan korjaamiseen ja karanneen kissan pelastamiseen, vaaditaan palokuntaa hoitamaan homma "ilmaiseksi" yhteisillä verovaroilla.
Melko härskiä minusta.
Ja mitä joutseniin tulee, kenenkäs lemmikkejä ne ovat? Entäpä kissa, onkos kissan omistajalla velvollisuus huolehtia lemmikistään?Kuten sanoin, ei kissa-operaatioon verovaroja kulu juurikaan kuin mitä löpöihin menee. Palomiehet istuvat passissa ja palkka juoksee.
Jos minä saisin päättää mihin verorahani käytetään, jakaisin niitä runsaalla kädellä hyödylliseksi katsomiini kohteisiin. Mm. eläinsuojeluun, alalla sivuavasti toimivien henkilöiden koulutukseen (poliisi, palokunta jne.). Huomioni kiinnitti nimenomaan puhelimeen vastanneen henkilökunnan kehoitus odottaa viikko. Tällainen on aivan typerää, koska samalla vaivalla ja pienellä ymmärryksellä henkilökunta olisi voinut vihjata liftistä (josta minäkin mainitsin), tai vaikka delegoida homman vpk:lle. Poliisinkin puhelinneuvonnan kuulee usein ontuvan pahasti eläinsuojeluasioissa.
Pointti ei tässä kohtaa ole siinä, onko eläin luonnonvarainen vai huolimattoman omistajan hylkäämä lemmikki, vaan siinä, että eläin on kärsimässä. Ei ole kissan vika jos omistaja on tyhmä. Kissa on puussa apua tarvitseva kissa, vaikka omistaja olisi sen itse sinne vienyt. Palokunta voi myös lähettää toimenpiteestä laskun. - minulle__
sip-su kirjoitti:
Kuten sanoin, ei kissa-operaatioon verovaroja kulu juurikaan kuin mitä löpöihin menee. Palomiehet istuvat passissa ja palkka juoksee.
Jos minä saisin päättää mihin verorahani käytetään, jakaisin niitä runsaalla kädellä hyödylliseksi katsomiini kohteisiin. Mm. eläinsuojeluun, alalla sivuavasti toimivien henkilöiden koulutukseen (poliisi, palokunta jne.). Huomioni kiinnitti nimenomaan puhelimeen vastanneen henkilökunnan kehoitus odottaa viikko. Tällainen on aivan typerää, koska samalla vaivalla ja pienellä ymmärryksellä henkilökunta olisi voinut vihjata liftistä (josta minäkin mainitsin), tai vaikka delegoida homman vpk:lle. Poliisinkin puhelinneuvonnan kuulee usein ontuvan pahasti eläinsuojeluasioissa.
Pointti ei tässä kohtaa ole siinä, onko eläin luonnonvarainen vai huolimattoman omistajan hylkäämä lemmikki, vaan siinä, että eläin on kärsimässä. Ei ole kissan vika jos omistaja on tyhmä. Kissa on puussa apua tarvitseva kissa, vaikka omistaja olisi sen itse sinne vienyt. Palokunta voi myös lähettää toimenpiteestä laskun."ei kissa-operaatioon verovaroja kulu juurikaan kuin mitä löpöihin menee"
Onneksi olkoon! Olet keksinyt ilmaiset lounaat. Entä kaluston kuluminen ja huollon tarpeen lisääntyminen tai mahdolliset varamiesten hälyttämiset töihin, kun varsinaiset päivystäjät ovat kissahommissa? Mahtaisiko niistä aiheutua kustannuksia? Lisäksi palomiehillä on mm. kaluston huoltoon yms liittyviä tehtäviä, joita on hoidettava silloin, kun varsinaisia hälytyskeikkoja ei ole. Kaikki kissaoperaatioihin käytetty aika on pois niistä muista tehtävistä. Ei ole ilmaista sekään.
"Pointti ei tässä kohtaa ole siinä, onko eläin luonnonvarainen vai huolimattoman omistajan hylkäämä lemmikki"
Onpa sittenkin. Lemmikkieläimellä on omistaja, jolla on velvollisuus huolehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista ja terveydestä sekä niistä aiheutuvista kustannuksista. Luonnonvaraisilla eläimillä omistajaa ei ole, joten niitä voidaan kohdella hieman eri sääntöjen mukaan.
Olen edelleen sitä mieltä, että on tosi härskiä edes yrittää vaatia kaikkia veronmaksajia vastuuseen omasta mokasta; huolimattomasta lemmikkieläimen pitämisestä ja puuhun karkuuttamisesta. - olet
minulle__ kirjoitti:
"ei kissa-operaatioon verovaroja kulu juurikaan kuin mitä löpöihin menee"
Onneksi olkoon! Olet keksinyt ilmaiset lounaat. Entä kaluston kuluminen ja huollon tarpeen lisääntyminen tai mahdolliset varamiesten hälyttämiset töihin, kun varsinaiset päivystäjät ovat kissahommissa? Mahtaisiko niistä aiheutua kustannuksia? Lisäksi palomiehillä on mm. kaluston huoltoon yms liittyviä tehtäviä, joita on hoidettava silloin, kun varsinaisia hälytyskeikkoja ei ole. Kaikki kissaoperaatioihin käytetty aika on pois niistä muista tehtävistä. Ei ole ilmaista sekään.
"Pointti ei tässä kohtaa ole siinä, onko eläin luonnonvarainen vai huolimattoman omistajan hylkäämä lemmikki"
Onpa sittenkin. Lemmikkieläimellä on omistaja, jolla on velvollisuus huolehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista ja terveydestä sekä niistä aiheutuvista kustannuksista. Luonnonvaraisilla eläimillä omistajaa ei ole, joten niitä voidaan kohdella hieman eri sääntöjen mukaan.
Olen edelleen sitä mieltä, että on tosi härskiä edes yrittää vaatia kaikkia veronmaksajia vastuuseen omasta mokasta; huolimattomasta lemmikkieläimen pitämisestä ja puuhun karkuuttamisesta.Niin helvetin oikeassa olet. Samaa koetin sanoa jo viime viikolla, mutta ilmeisesti liian jyrkin sanakääntein, koska sheriffi-mies (heh) poisti viestini.
Ja alkuperäinen koetti tuttujen välityksellä (suhteilla) nostokorifirmaa apuun..
Rahalla ne liikkuu, olen sen itse huomannut, mutta kuten niin monet näistä eivät itse haluaisi maksaa oman lemmikkinsä aiheuttamia kuluja. Ne pitäisi jostain syystä yhteiskunnan maksaa.
Ja kun ehdotin kivääriä operaatioon, niin viesti lähti vielä livakammin.
Eikö ihmisen velvollisuuksiin kuulu eläimen lopettaminen, mikäli se kärsii, eikä pelastusta muutoin ole näkyvissä?
Ja sain kyllä sen kuvan, että kissa oli todella hätää kärsimässä, eikä kukaan osannut sitä auttaa.
Kiitoksia selkäränkaisesta ja asiallisesta viestistä.
Ja kaikille hyvää syksyä.
Myös alkuperäiselle ja kun höveliksi aletaan, niin toivotukset myös sheriffillekin. - alkuperäinen*
olet kirjoitti:
Niin helvetin oikeassa olet. Samaa koetin sanoa jo viime viikolla, mutta ilmeisesti liian jyrkin sanakääntein, koska sheriffi-mies (heh) poisti viestini.
Ja alkuperäinen koetti tuttujen välityksellä (suhteilla) nostokorifirmaa apuun..
Rahalla ne liikkuu, olen sen itse huomannut, mutta kuten niin monet näistä eivät itse haluaisi maksaa oman lemmikkinsä aiheuttamia kuluja. Ne pitäisi jostain syystä yhteiskunnan maksaa.
Ja kun ehdotin kivääriä operaatioon, niin viesti lähti vielä livakammin.
Eikö ihmisen velvollisuuksiin kuulu eläimen lopettaminen, mikäli se kärsii, eikä pelastusta muutoin ole näkyvissä?
Ja sain kyllä sen kuvan, että kissa oli todella hätää kärsimässä, eikä kukaan osannut sitä auttaa.
Kiitoksia selkäränkaisesta ja asiallisesta viestistä.
Ja kaikille hyvää syksyä.
Myös alkuperäiselle ja kun höveliksi aletaan, niin toivotukset myös sheriffillekin.Ihan asiallisia kommentteja ja suureksi osaksi olenkin samaa mieltä. Haluan vain oikaista muutamia asioita... Eli nostokonefirmaa yritettiin apuun jo aiemmin ilman mitään suhteita. Näillä firmoilla vaan ei ollut kiinnostusta lähteä apuun. Enkä sitäkään kauheasti ihmettele. Maksettu oltaisiin heille kyllä. Ja tämä suhteilla tulleelle firmalle maksettiin kyllä myös. Tämä mies lähti lauantai-iltana hommiin varmaankin lähinnä siksi että paikalla oli palokunta pyytämässä apua ja nainen joka tunsi firman miehen oli joku eläinsuojeluyhdistyksen ihminen. He tämän asian keskenään hoitivat. Ja ennen kuin saimme nostolava-auton paikalle oli palokunta muutaman tunnin yrittämässä itse kissaa puusta alas. Tänä aikana he kävivät hoitamassa yhden tärkeämmän keikan jonka jälkeen palasivat takaisin. Meidän pihastamme oli yhtä helppo lähteä kuin palolaitokseltakin. Eli ihmishenkiä ei jäänyt pelastamatta meidän kissamme takia. Kyllä pelastuslaitoskin laittaa keikkansa tärkeysjärjestykseen. Ja kissamme on muuten täysin sisäkissa. Naapurimme huolimaton ovenavaus sai aikaiseksi sen että kissa karkasi. Vaikka en kyllä naapuriani tästä syytä, minun olisi pitänyt olla tarkkaavaisempi. Hyvät syksyn jatkot kaikille eikä muistella pahalla?
- sip-su
minulle__ kirjoitti:
"ei kissa-operaatioon verovaroja kulu juurikaan kuin mitä löpöihin menee"
Olen edelleen sitä mieltä, että on tosi härskiä edes yrittää vaatia kaikkia veronmaksajia vastuuseen omasta mokasta; huolimattomasta lemmikkieläimen pitämisestä ja puuhun karkuuttamisesta.Eli: kotikissa jätetään puuhun, villikissa haetaan pois? Ha!
Käypä joskus palolaitoksella tai varsinkin vpk:lla katselemassa. Mieti myös kuinka paljon verovaroja kuluu asialliseen neuvontaan. Asiallisuus oli tässä tapauksessa kaukana. - vinkumaan
sip-su kirjoitti:
Eli: kotikissa jätetään puuhun, villikissa haetaan pois? Ha!
Käypä joskus palolaitoksella tai varsinkin vpk:lla katselemassa. Mieti myös kuinka paljon verovaroja kuluu asialliseen neuvontaan. Asiallisuus oli tässä tapauksessa kaukana.Miksi pitää tunkeutua toisten työpaikoille häiritsemään?
Teki ne palomiehet tai vpk-laiset (mistä muuten olet vpk:lle suuttunut?) mitä hyvänsä päivystysaikoinaan, tai vaikka olisivat tekemättä yhtään mitään, se ei kuulu sinulle. Eikä niistä tekemisistä tai tekemättömyydestä myöskään seuraa minkäään asteista kissanpelastusvelvollisuutta.
Eihän palokunnilla ja vpk:lla ole halontekovelvollisuuttakaan; minulla ei ole kissaa, mutta uuniin tarvittaisiin halkoja. Palomiehet ja vpk-laisethan ne on joutavia niitä tekemään. Tärkeämpi se on halot uunissa kuin kissojen pelastaminen. Eikä maksa paljon. - Poistettu häirikkö
alkuperäinen* kirjoitti:
Ihan asiallisia kommentteja ja suureksi osaksi olenkin samaa mieltä. Haluan vain oikaista muutamia asioita... Eli nostokonefirmaa yritettiin apuun jo aiemmin ilman mitään suhteita. Näillä firmoilla vaan ei ollut kiinnostusta lähteä apuun. Enkä sitäkään kauheasti ihmettele. Maksettu oltaisiin heille kyllä. Ja tämä suhteilla tulleelle firmalle maksettiin kyllä myös. Tämä mies lähti lauantai-iltana hommiin varmaankin lähinnä siksi että paikalla oli palokunta pyytämässä apua ja nainen joka tunsi firman miehen oli joku eläinsuojeluyhdistyksen ihminen. He tämän asian keskenään hoitivat. Ja ennen kuin saimme nostolava-auton paikalle oli palokunta muutaman tunnin yrittämässä itse kissaa puusta alas. Tänä aikana he kävivät hoitamassa yhden tärkeämmän keikan jonka jälkeen palasivat takaisin. Meidän pihastamme oli yhtä helppo lähteä kuin palolaitokseltakin. Eli ihmishenkiä ei jäänyt pelastamatta meidän kissamme takia. Kyllä pelastuslaitoskin laittaa keikkansa tärkeysjärjestykseen. Ja kissamme on muuten täysin sisäkissa. Naapurimme huolimaton ovenavaus sai aikaiseksi sen että kissa karkasi. Vaikka en kyllä naapuriani tästä syytä, minun olisi pitänyt olla tarkkaavaisempi. Hyvät syksyn jatkot kaikille eikä muistella pahalla?
Kiitokset selvennyksestä.
Lopputulos lienee kuitenkin kaikkia osapuolia tyydyttävä, joten ei turhia rutinoita enää.
Ihan oikeasti minua suututti, hiukan vaillinaisten tietojen pohjalta tuo tilanne, mutta todennäköisesti kuitenkin kaikkenne teitte operaation onnistumiseksi.
Ja jos minua suututtaa, niin sehän on minun tunne, eikä siihen ole muilla pakko lähteä mukaan.
Ja jos tämä on avoin keskustelupalsta, niin enkö saisi mielipidettäni tuoda esille siinä missä muutkin?
Ei minulle mitään pahalla muisteltavaa ole jäänyt, enempi vain ihmettelen tämän sheriffin herkkähipiäisyyttä.
Mutta hänhän kertookin olevansa luonteeltansa kissamainen...
Pakkasta pukkaa näillä korkeuksilla ainakin ja talvi on hyvää kyytiä tulossa.
Ei kait siinä muu hyvi, kuin alkaa joulua odottelemaan.
Toivotan terveellistä alkutalvea niin ihmisille, kuin heidän lemmikeilleenkin. - sip-su
vinkumaan kirjoitti:
Miksi pitää tunkeutua toisten työpaikoille häiritsemään?
Teki ne palomiehet tai vpk-laiset (mistä muuten olet vpk:lle suuttunut?) mitä hyvänsä päivystysaikoinaan, tai vaikka olisivat tekemättä yhtään mitään, se ei kuulu sinulle. Eikä niistä tekemisistä tai tekemättömyydestä myöskään seuraa minkäään asteista kissanpelastusvelvollisuutta.
Eihän palokunnilla ja vpk:lla ole halontekovelvollisuuttakaan; minulla ei ole kissaa, mutta uuniin tarvittaisiin halkoja. Palomiehet ja vpk-laisethan ne on joutavia niitä tekemään. Tärkeämpi se on halot uunissa kuin kissojen pelastaminen. Eikä maksa paljon."Mitä menit sinne
vinkumaan" "Miksi pitää tunkeutua toisten työpaikoille häiritsemään?"
Kenelle puhut?
En ole suuttunut vpk:lle, mutta sattuneesta syystä olen jonkunverran tietoinen heidän, kuten palomiestenkin toimenkuvasta. Jos lapsi kiipeää puuhun, eikä pääse alas, mitä teemme? Käskemme odottaa viikon? Kuka tulee hätiin? Viranomaisilla on velvollisuus auttaa hädässä olevaa ihmistä ja eläintä, en minä laille mitään voi. - omasi?
sip-su kirjoitti:
"Mitä menit sinne
vinkumaan" "Miksi pitää tunkeutua toisten työpaikoille häiritsemään?"
Kenelle puhut?
En ole suuttunut vpk:lle, mutta sattuneesta syystä olen jonkunverran tietoinen heidän, kuten palomiestenkin toimenkuvasta. Jos lapsi kiipeää puuhun, eikä pääse alas, mitä teemme? Käskemme odottaa viikon? Kuka tulee hätiin? Viranomaisilla on velvollisuus auttaa hädässä olevaa ihmistä ja eläintä, en minä laille mitään voi."Kenelle puhut? "
Kirjoitit viestissäsi seuraavasti: "Käypä joskus palolaitoksella tai varsinkin vpk:lla katselemassa."
Tuosta saa helposti sen käsityksen, että sinä olet käynyt ja siksi väität tietäväsi toimintatavoista kaikenlaista.
"Jos lapsi kiipeää puuhun, eikä pääse alas, mitä teemme? Käskemme odottaa viikon? Kuka tulee hätiin? Viranomaisilla on velvollisuus auttaa hädässä olevaa ihmistä ja eläintä, en minä laille mitään voi."
Etkö näe eroa lapsen ja eläimen välillä? Olisikohan sinunkin lääkityksessäsi korjaamista?
Viranomaisilla on toki velvollisuus auttaa ihmisiä ja tietyin rajoituksin myös eläimiä, mutta puuhun karanneitten lemmikkikissojen pelastustoimista vastuu kuuluu yksiselitteisesti kyseisen eläimen omistajalle. Ei yhteiskunnalle tai veronmaksajille. Yritä nyt ymmärtää edes se.
- tietää
mite tässä nyt sit loppujen lopuks kävi. Saitko kissan alas ja missä kunnossa se oli?
- sama
Eipä tosiaan ollu palokunnasta mitään apua. Palomies oli kiivenny puuhun ja saanu otteenkin kissasta, mutta sit kissa oli karannu sen käsistä sellaseen paikkaan mihin ihminen ei enää päässy. Ite en ollu paikalla eilen tätä pelastusoperaatiota katsomassa. Ihmettelenpä vaan miks palomiehellä ei ollu minkäänlaista säkkiä tai haavia mukana! Sellaseen se olis kissan saanu laitettua... Nyt vaan sit taas odotellaan, ei tässä enää oikein muuta voi. Toivottavasti ei raukka joudu ihan kamalasti kärsimään. Jotenkin vaan vois kuvitella ettei kissa tieten tahtoen jäis puuhun kuolemaan vaan yrittäis tulla ite alas... En tiiä. Eläinlääkäri sano tietävänsä kissan joka oli ollu 11 päivääkin puussa ja tullu suht hyvässä kunnossa alas. Odotellaan...
- toivotaan
...parasta. Onneksi ei ole hellettä. On se sitkeä tapaus. Oletteko kokeilleet houkutella ruuan avulla alas?
- sip-su
Kuinka kauan kissa on ollut jo puussa? Soita metsurille, vuokraa lifti, tee jotain!
Ja vie se ihmeessä verikokeille kun saat sen puusta. Odottamalla et pian saa kuin entisen kissan sieltä puusta. - Sinja*
sip-su kirjoitti:
Kuinka kauan kissa on ollut jo puussa? Soita metsurille, vuokraa lifti, tee jotain!
Ja vie se ihmeessä verikokeille kun saat sen puusta. Odottamalla et pian saa kuin entisen kissan sieltä puusta.Asiaa on puitu eräällä toisella forumilla todella ahkerasti. Siellä aloittaja jo kertoikin, että kissa on saatu puusta alas. Olikohan se eilen vai toissapäivänä.
Ja kissa on ihan kunnossa, pihkassa tosin.
Aloittaja saa itse käydä kertomassa täällä tarkemmin pelastusoperaatiosta, mutta ajattelin vain ilmoittaa teille, ettei enää tarvitse jännittää. Kissa on onneksi taas turvassa :) - onnellinen
Sinja* kirjoitti:
Asiaa on puitu eräällä toisella forumilla todella ahkerasti. Siellä aloittaja jo kertoikin, että kissa on saatu puusta alas. Olikohan se eilen vai toissapäivänä.
Ja kissa on ihan kunnossa, pihkassa tosin.
Aloittaja saa itse käydä kertomassa täällä tarkemmin pelastusoperaatiosta, mutta ajattelin vain ilmoittaa teille, ettei enää tarvitse jännittää. Kissa on onneksi taas turvassa :)Palokunta kävi tosiaan torstaina ja sit vielä lauantaina kaks kertaa. Eivät kuitenkaan onnistuneet pelastusyrityksissä. Sit paikalle sattu onneks vähän kaukaisempi naapuri, jolla oli suhteita nostolava-autofirmaan. Yritettiin itekin jo aiemmin soitella tällasiin yrityksiin, mutta eipä löytyny kiinnostusta kellään lähteä apuun. Tähän ehkä vaikutti se että palokuntakin oli paikalla ja NE tartti apua. Mut ihan sama, kissa pääs turvallisesti kotiin ja on yllättävän hyvässä kunnossa! Vähän laihtunut ja pihkassa, mutta muuten käyttäytyy ihan niin ku ennenkin! Uskomatonta! Kiitti teille kaikille henkisestä tuesta :)
- Siirukka
onnellinen kirjoitti:
Palokunta kävi tosiaan torstaina ja sit vielä lauantaina kaks kertaa. Eivät kuitenkaan onnistuneet pelastusyrityksissä. Sit paikalle sattu onneks vähän kaukaisempi naapuri, jolla oli suhteita nostolava-autofirmaan. Yritettiin itekin jo aiemmin soitella tällasiin yrityksiin, mutta eipä löytyny kiinnostusta kellään lähteä apuun. Tähän ehkä vaikutti se että palokuntakin oli paikalla ja NE tartti apua. Mut ihan sama, kissa pääs turvallisesti kotiin ja on yllättävän hyvässä kunnossa! Vähän laihtunut ja pihkassa, mutta muuten käyttäytyy ihan niin ku ennenkin! Uskomatonta! Kiitti teille kaikille henkisestä tuesta :)
Kissani on toistamiseen puussa lähes samassa paikassa kuin 2 viikkoa sitten, mutta viereisessä puussa. Viimeksi se istui siellä 4 päivää ja palokunta 2 autolla ja nostolavalla sai sen hyppäämään alas noin 15 m korkeudelta. Lääkärissäkäynti ja nesteytys ja B-vitamiinipiikki. Kissa tokeni. Laskin sen ulos viikon kuluttua ja taas sen ajoi puuhun luultavasti sama koira, jota omistajansa ulkoiluttaa vapaana. Paikka vaan on hankalampi, sinne ei paloauto pääse. Kissa on nyt ollut puussa 3 päivää. Lienee heikossa kunnossa, kun edellisestä keikasta ei ole kuin parisen viikkoa. Kauanko se jaksaa siellä ilman ruokaa ja juomaa ja ulostamatta. Alkaa toivo hiipua.
- alkuperäinen...
Siirukka kirjoitti:
Kissani on toistamiseen puussa lähes samassa paikassa kuin 2 viikkoa sitten, mutta viereisessä puussa. Viimeksi se istui siellä 4 päivää ja palokunta 2 autolla ja nostolavalla sai sen hyppäämään alas noin 15 m korkeudelta. Lääkärissäkäynti ja nesteytys ja B-vitamiinipiikki. Kissa tokeni. Laskin sen ulos viikon kuluttua ja taas sen ajoi puuhun luultavasti sama koira, jota omistajansa ulkoiluttaa vapaana. Paikka vaan on hankalampi, sinne ei paloauto pääse. Kissa on nyt ollut puussa 3 päivää. Lienee heikossa kunnossa, kun edellisestä keikasta ei ole kuin parisen viikkoa. Kauanko se jaksaa siellä ilman ruokaa ja juomaa ja ulostamatta. Alkaa toivo hiipua.
Mä olen se joka tän ketjun aikoinaan aloitti. Mun kissa tosiaan vietti siellä puussa viikon päivät. Olin tosi ihmeissäni saadessani kissan lopulta takaisin kotiin. Se oli nimittäin täysin kunnossa. Laihtunut kyllä, mutta muuten ihan ok ja normaali. Uskoisin että se oli puussa nakerrellut havunneulasia joista sai hieman ravintoa ja nestettä. Ja ulostanutkin oli varmaan, sillä kaikki toimi normaalisti heti kotona. Neiti kävi laatikolla saman tien. Luulis että olis ollu vaikeeta jos viikon olis pidätellyt. Ja sisäelimetkin siinä kärsis. Sun tilanne on nyt hankala siinä mielessä, että sinne puun luo ei autoilla pääse. Meidän kissa nimittäin ei olis omin avuin alas päässy, siitä uskallan olla melko varma. Vaikka toisaalta harvemminpa kissoja on puihin kuollu... Tietenkin jos edellisestä reissusta on vasta noin vähän aikaa, niin täytyy huolestua enemmän. Toivotaan, että kissasi pääsisi omin voimin alas. Voisiko puuhun kiivetä?
- Siirukka
alkuperäinen... kirjoitti:
Mä olen se joka tän ketjun aikoinaan aloitti. Mun kissa tosiaan vietti siellä puussa viikon päivät. Olin tosi ihmeissäni saadessani kissan lopulta takaisin kotiin. Se oli nimittäin täysin kunnossa. Laihtunut kyllä, mutta muuten ihan ok ja normaali. Uskoisin että se oli puussa nakerrellut havunneulasia joista sai hieman ravintoa ja nestettä. Ja ulostanutkin oli varmaan, sillä kaikki toimi normaalisti heti kotona. Neiti kävi laatikolla saman tien. Luulis että olis ollu vaikeeta jos viikon olis pidätellyt. Ja sisäelimetkin siinä kärsis. Sun tilanne on nyt hankala siinä mielessä, että sinne puun luo ei autoilla pääse. Meidän kissa nimittäin ei olis omin avuin alas päässy, siitä uskallan olla melko varma. Vaikka toisaalta harvemminpa kissoja on puihin kuollu... Tietenkin jos edellisestä reissusta on vasta noin vähän aikaa, niin täytyy huolestua enemmän. Toivotaan, että kissasi pääsisi omin voimin alas. Voisiko puuhun kiivetä?
Puu, jossa kissani on on ainakin 20 m korkea mänty ja kissa on kavunnut yhä ylemmäksi latvaan. Ruokaa veimme sille puun alle aamulla, mutta tuskinpa se haistaa sen niin ylös.
Palokunta oli sitä mieltä, että koita nyt vaan odottaa sen omaa alastuloa laittamalla ruokaa puun juurelle. Eläinlääkäri oli kanssa sitä mieltä, että sen luulisi sieltä itse tulevan.
Taitaa olla kohta niin kohmeessa, että ei enää pysty alas tulemaan. Sanotaan tosiaan, että ei yksikään kissa ole vielä puuhun jäänyt, mutta nääntyyhän se aivan siellä ja jossain välissä tipahtaa pökerryttyään ja silloin sen henki on vaarassa, on se niin korkealla. No katsotaan kuinka sen käy, odottelen vielä pari päivää ja kun tulee pakkaset täytyy soittaa palokunta uudelleen apuun. - alkuperäinen...
Siirukka kirjoitti:
Puu, jossa kissani on on ainakin 20 m korkea mänty ja kissa on kavunnut yhä ylemmäksi latvaan. Ruokaa veimme sille puun alle aamulla, mutta tuskinpa se haistaa sen niin ylös.
Palokunta oli sitä mieltä, että koita nyt vaan odottaa sen omaa alastuloa laittamalla ruokaa puun juurelle. Eläinlääkäri oli kanssa sitä mieltä, että sen luulisi sieltä itse tulevan.
Taitaa olla kohta niin kohmeessa, että ei enää pysty alas tulemaan. Sanotaan tosiaan, että ei yksikään kissa ole vielä puuhun jäänyt, mutta nääntyyhän se aivan siellä ja jossain välissä tipahtaa pökerryttyään ja silloin sen henki on vaarassa, on se niin korkealla. No katsotaan kuinka sen käy, odottelen vielä pari päivää ja kun tulee pakkaset täytyy soittaa palokunta uudelleen apuun.Kokeilepa viedä puun juurelle kiehuvaa (kuumaa) maitoa. Tämän vinkin minä sain. Lämmin kun kohoaa paremmin ylöspäin. Sen kissa saattaisi haistaa. Toivon todellakin parasta. Itse olin todella epätoivoinen kun minun kissani oli puussa. Osaan todellakin kuvitella miltä sinusta tuntuu :( Onneksi nyt on kuitenkin vuodenaikaan nähden leuto ilma. Kerrothan väliaikatietoja? Surettaa...
- Siirukka
alkuperäinen... kirjoitti:
Kokeilepa viedä puun juurelle kiehuvaa (kuumaa) maitoa. Tämän vinkin minä sain. Lämmin kun kohoaa paremmin ylöspäin. Sen kissa saattaisi haistaa. Toivon todellakin parasta. Itse olin todella epätoivoinen kun minun kissani oli puussa. Osaan todellakin kuvitella miltä sinusta tuntuu :( Onneksi nyt on kuitenkin vuodenaikaan nähden leuto ilma. Kerrothan väliaikatietoja? Surettaa...
Kuin ihmeen kaupalla kissani palasi tänään kotiin ja suhteellisen hyvässä kunnossa. Nukkuu kyllä koko ajan.
Olisko se vaikuttanut, kun eilen pimeällä seisoimme pitkän aikaa puun alla ja kutsuimme kissaa alas. Laitoin lisää ruokaa ja leikittelin puun oksilla taskulampulla, sillä kissani rakastaa juosta lampun valon perässä.
Onpa uskomattoman ihanaa katsella pienokaista tuossa lämpimällä kylppärin lattialla. Nyt se onkin sitten loppuvuoden arestissa kotona.
Kiitoksia mukana elämisestä. - alkuperäinen...
Siirukka kirjoitti:
Kuin ihmeen kaupalla kissani palasi tänään kotiin ja suhteellisen hyvässä kunnossa. Nukkuu kyllä koko ajan.
Olisko se vaikuttanut, kun eilen pimeällä seisoimme pitkän aikaa puun alla ja kutsuimme kissaa alas. Laitoin lisää ruokaa ja leikittelin puun oksilla taskulampulla, sillä kissani rakastaa juosta lampun valon perässä.
Onpa uskomattoman ihanaa katsella pienokaista tuossa lämpimällä kylppärin lattialla. Nyt se onkin sitten loppuvuoden arestissa kotona.
Kiitoksia mukana elämisestä.Voi kuinka ihanaa :) Nyt vaan tosiaan kissa arestiin. Onko kissasi ollut ulkokissa? Mikäli näin, niin harkitse vaikka tarhan rakentamista tai remmissä ulkoiluttamista? Terveisiä pikku karkulaiselle :)
- Nore
Salli kiipesi myös puuhun :.(.....
- katti puuhun!!!
Mun Haba kiipes puuhun... En muista ihan tarkkaa minkä ikänen mutta sellainen pennun ja täyskasvusen välimuoto.... :'(
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2014281Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t583052Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per891658Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181296Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va121284Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi81076Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20231067- 481028
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2371024- 49956