Olipas vuokrasopimus mennyt umpeen,vaikka ajattelin pirtin juhlapäivään asti kestävän.
No tilaa aina löytyy pirtille, ja sen väelle, kun näytön olemme jo vuoden ajan antaneet,sovusta ja rakkaudesta, mitä pirtissämme viljellään.
Kirkkomatkani oli harras ,kaunista ohjelmaa ja hyvää lihasoppaa.Tuli henkistä hyvinvointia ja ruumis sai myös ravintonsa.
Maisemat auton ikkunasta katsellen ,toivat silmien kautta aivoille vielä näkö ihanuuden,joten kaikki hyvin.
Jatkukoon yhdessä olomme taas täällä Kahvipirtissä viihtykää ja juhlintaakin harrastakaa,kippistämme sitten 16.10 porukalla,silloin kaikki kynnelle kykenevät kirjoittamaan.
Kahvipirtti
183
8851
Vastaukset
On se tuo tekniikka ihmeellistä.
Tuli tähän koneelle tieto,päivityksisstä ja sen kun nappia painoit,niin homma hoitui.Minä olen ihan pihaal kuin lumi-ukko noista päivityksistä,mutta hyvä kun kone hoitaa.- my.mm.eli
pidin tänään ja tuonkin tuliaisiksi ison vadillisen lihapasteijoita ja mansikkakääretortun. Uuden pirtin avajaiskahvin tai -teen kera nautittavaksi. Tein tällaisia pienehköjä pasteijoita, että ei näistä liikaa kaloreita/jouleja kerry. Pikku spurtti kunto- tai muulla pyörällä ja kaikki pois kulutettu ;)
Huomenna taas lähden lapsenvahdiksi pariksi päiväksi, siksi piti vähän herkkuja tyttärenpojille paistaa.
Muorikin päivitellyt, varmaan moni muukin tänään.
Aamulla jo huomasin kun luin tietokonelehteä netissä, että pitäisi ladata suojauspäivitykset. Minulla vasta kahdeltatoista automaattinen päivitys, odottelin sitä. Mutta kun ei ollut vielä klo 12:45 päivittynyt, niin kävin W update-sivustolta hakemassa päivitykset. Varmuuden vuoksi.
No hyvää iltaa, täällähän onkin paljon tuntemattomia kahvilla! Hyvä kun hyvän kahvilan maine on levinnyt.
Ei taida onnistua pajupillin teko näin syksyllä, palataan asiaan keväällä. Mitenkähän ne häkäpöntöillä saastelukemat, kasvaisiko vai vähenisi? Eikä viljaakaan aiota kasvattaa menoveden korvikkeeksi, sanoi maatalousministeri. Saas nähdä, ruvetaanko meilläkin naapurin tapaan lisäämään etanolia bensaan.
Taitaisi argentiinalainen karja syödä heinien lisäksi pajukotkin. Mahtaisiko riittääkään. Mistäs niitä pillejä sitten veistellään. ;)) Tarkoitatko biisonikarjan lisäämistä, joitakin biisonitilojahan jo onkin.
Kai poikkeatte toistekin, olisi mukava tutustua paremmin. - Hintriika
my.mm.eli kirjoitti:
pidin tänään ja tuonkin tuliaisiksi ison vadillisen lihapasteijoita ja mansikkakääretortun. Uuden pirtin avajaiskahvin tai -teen kera nautittavaksi. Tein tällaisia pienehköjä pasteijoita, että ei näistä liikaa kaloreita/jouleja kerry. Pikku spurtti kunto- tai muulla pyörällä ja kaikki pois kulutettu ;)
Huomenna taas lähden lapsenvahdiksi pariksi päiväksi, siksi piti vähän herkkuja tyttärenpojille paistaa.
Muorikin päivitellyt, varmaan moni muukin tänään.
Aamulla jo huomasin kun luin tietokonelehteä netissä, että pitäisi ladata suojauspäivitykset. Minulla vasta kahdeltatoista automaattinen päivitys, odottelin sitä. Mutta kun ei ollut vielä klo 12:45 päivittynyt, niin kävin W update-sivustolta hakemassa päivitykset. Varmuuden vuoksi.
No hyvää iltaa, täällähän onkin paljon tuntemattomia kahvilla! Hyvä kun hyvän kahvilan maine on levinnyt.
Ei taida onnistua pajupillin teko näin syksyllä, palataan asiaan keväällä. Mitenkähän ne häkäpöntöillä saastelukemat, kasvaisiko vai vähenisi? Eikä viljaakaan aiota kasvattaa menoveden korvikkeeksi, sanoi maatalousministeri. Saas nähdä, ruvetaanko meilläkin naapurin tapaan lisäämään etanolia bensaan.
Taitaisi argentiinalainen karja syödä heinien lisäksi pajukotkin. Mahtaisiko riittääkään. Mistäs niitä pillejä sitten veistellään. ;)) Tarkoitatko biisonikarjan lisäämistä, joitakin biisonitilojahan jo onkin.
Kai poikkeatte toistekin, olisi mukava tutustua paremmin.Minulle tuli sellainen "lukihäiriö", että on pakko kertoa. Luin nimittäin my.mm.elin kirjoituksesta, että "ruvetaanko meilläkin naapurin tavoin lisäämään etanoita bensaan". Mietin pitkään, ovatko ne jotakin uusia keksintöjä vauhdin hillitsemiseksi. Sitten huomasin, että puhe oli etanolista eikä etanoista!
Saako tämä etana nauttia ihan pienen pasteijan kahvin kanssa? Kiitoksia vain. - Leny
Hintriika kirjoitti:
Minulle tuli sellainen "lukihäiriö", että on pakko kertoa. Luin nimittäin my.mm.elin kirjoituksesta, että "ruvetaanko meilläkin naapurin tavoin lisäämään etanoita bensaan". Mietin pitkään, ovatko ne jotakin uusia keksintöjä vauhdin hillitsemiseksi. Sitten huomasin, että puhe oli etanolista eikä etanoista!
Saako tämä etana nauttia ihan pienen pasteijan kahvin kanssa? Kiitoksia vain.Tuo Hintriikka se laukoo välist nii lustist, jot minnuu nii kovast naurattaa tääl Turus ast.
Voi kun on pimmetä, mut ei auta ku keppikävelyl männä taas. Antakee jottain makkeeta miul. - luottaa.
Leny kirjoitti:
Tuo Hintriikka se laukoo välist nii lustist, jot minnuu nii kovast naurattaa tääl Turus ast.
Voi kun on pimmetä, mut ei auta ku keppikävelyl männä taas. Antakee jottain makkeeta miul.Hän on palstojen paras!
- Hintriika
luottaa. kirjoitti:
Hän on palstojen paras!
Jos olet sama kuin "arvaa" tuolla Pullaullan ketjussa, niin lue se Punahilkka-vastaukseni. En tarvitse haamukirjoittajaa, sen verran luotan omiin kykyihini.
Hintriika kirjoitti:
Minulle tuli sellainen "lukihäiriö", että on pakko kertoa. Luin nimittäin my.mm.elin kirjoituksesta, että "ruvetaanko meilläkin naapurin tavoin lisäämään etanoita bensaan". Mietin pitkään, ovatko ne jotakin uusia keksintöjä vauhdin hillitsemiseksi. Sitten huomasin, että puhe oli etanolista eikä etanoista!
Saako tämä etana nauttia ihan pienen pasteijan kahvin kanssa? Kiitoksia vain.pudota tuolilta kun olen nauranut,tuolle Sinun
"etanoille"hihihiii- Mummeliini
Hintriika kirjoitti:
Saako tämä etana nauttia ihan pienen pasteijan kahvin kanssa? Kiitoksia vain.lisäillä hurjastelijoiden ajopeleihin. Jos sillä olisi semmoinen psygolooginen vaikutus.
Kas sellainen juolahti noista etanoista. Enpä voinut olla pyrskähtelemättä tuolle sinun lukihäiriöllesi. Niitä sattuu itsellenikin ja joskus tulee aika hullujakin assosiaatioita.
Onneksi vaan olkoon tälle menestyksekkäälle pirtille! Hyvin on pintansa pitänyt. - my.mm.eli
Hintriika kirjoitti:
Saako tämä etana nauttia ihan pienen pasteijan kahvin kanssa? Kiitoksia vain.nuo lukihäiriöt useinkin tuottaa, itsellenikin toisinaan sattuu ja naurattaa kun huomaa. Kiitos, Hintriika, että kerroit. Minäkin nauroin ihan ääneen hekotellen! Ja kyllähän sitä vauhdin hillitsemistäkin tarvittaisiin, useiden kuskien kaasujalka liian painava nykyään. Että ei sen puoleen, vaikka etanoilla - jos toimisi käytännössä :-DD
Mummeliinikin samoin asiaa ajatellut, huomaan.
Niin, ei ne kolme kirjoitusta ”pahoja” olleet, mitä nyt vähän outoja. Lienenkö sitten provosoinut kirjoittajia/kirjoittajaa pahempaan jatkoon, sitä en tiedä kun nyt vasta tulin uudelleen iltakahvikupilliselle ja huomaan ko. viestit kadonneiksi. Jos joku ei ole ollenkaan ehtinyt niitä lukea, niin minun tekstistäni (klo 19:02) saa hieman viitteitä siitä mitä kyseisissä vieraiden teksteissä käsiteltiin.
Hymyssä suin on tänään elelty, mukavia uniakin toivottelen. Hyvää yötä.
- kirjar ilm.rek
tarinoimaan tupaan.
Arki antaa askareita
töitä tekijälle tarjoo.
Matkamies mielii makuulle
väsyneenä vällyt valitsee
laskeutuu lattialle levolle
hetken huokaa horroksessa.
Harvoin hiljaa hiipien
kolinoitta kelmi kulkee,
mutta metkut mukanaan
kerronnat kevyet kontissaan
tuttuna tupaseen tulkoon.
Taitaakin tulijat tuttuja
vaki väkeä vieraat,
eihän ehtoisa emäntä
toki tulijoita tarkasta
kaikille kutsu kirjoitettu
toreilla turuilla toitotettu
tervetulleiksi tupaan.
Nurkassa näitä narisen
kirjoitan käsikirjoituksen
kahvi kuumana kupissa
tekstini tässä tarjolla,
viisuni vuosipäivän vietossa.
Katsellen, kuunnellen, kaikoten,
tässä turisin tuokion
Onnittelunani olkohon.
(Ei onnistunut rekkaaminen.) - Hintriika
Jotta joskus oppisin ymmärtämään tätä käytäntöä, niin saanko kysyä, kenen toimesta ne "vieraat" poistettiin täältä pirtin ketjusta. Luin myös sinun vastauksesi, joka oli kivasti kirjoitettu.
Oliko niistä vieraista jotakin kummempaa riesaa, vaikka ilmeisesti vähän halusivatkin häiriköidä? Sellaistahan sattuu "soittoruokaloissa" ihan elävässä elämässäkin. Yleensä tokenevat, jos baarimikko tai portsari ystävällisesti huomauttaa, kuten sinä nähdäkseni teit. Vai ehtikö väliin muutakin, mitä en ehtinyt lukea? (Luin ne kolme viestiä.)Billmanin sen tehneen,eihän ne niin "pahoja" ollut, mutta vastaukseni lietsoi ehkä aihetta jatkoon ja siitä olisi tullut sitten suukopua pahemman kerran.
Ehkä olemme koko olemassa olomme saaneet olla melko "rauhassa" ja siksi kirjoittajat uskaltavat kirjoitella vapaasti tähän ketjuun,aiemmin saiaina pelätä saavansa lokaa niskaan.
Sitä en tiedä minäkään jatkuiko juttu minun kirjoituksenjälkeen, mutta olisi voinut muuttua "vinhaksikin", siksi kai varovaisuutta.
Olemme nähneet törkeitä juttuja aiemmin ja hyvä kun niistä on päästy.
Kirjoitellaan, aika hyvin on mennyt ja kysyä aina voi,minulta ainakin,,,,hymyillään.- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
Billmanin sen tehneen,eihän ne niin "pahoja" ollut, mutta vastaukseni lietsoi ehkä aihetta jatkoon ja siitä olisi tullut sitten suukopua pahemman kerran.
Ehkä olemme koko olemassa olomme saaneet olla melko "rauhassa" ja siksi kirjoittajat uskaltavat kirjoitella vapaasti tähän ketjuun,aiemmin saiaina pelätä saavansa lokaa niskaan.
Sitä en tiedä minäkään jatkuiko juttu minun kirjoituksenjälkeen, mutta olisi voinut muuttua "vinhaksikin", siksi kai varovaisuutta.
Kirjoitellaan, aika hyvin on mennyt ja kysyä aina voi,minulta ainakin,,,,hymyillään.vastauksesta.
- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
Billmanin sen tehneen,eihän ne niin "pahoja" ollut, mutta vastaukseni lietsoi ehkä aihetta jatkoon ja siitä olisi tullut sitten suukopua pahemman kerran.
Kirjoitellaan, aika hyvin on mennyt ja kysyä aina voi,minulta ainakin,,,,hymyillään.ihanan iltalenkin jälkeen. Että osaa olla kaunista syksyä, toivottavasti tätä kestää pitkään. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, vaikka kevääseen asti.
Taas sitä ollaan uudessa pirtissä. Onnee vaan tuppaan. Mukavaahan tämä vaihtelu on. Onko täällä tapahtunut mitä jännää poissaollessani.
Se SkillaNin ehdotus taitaa olla aivan pohtimisen arvoinen. Varohan vaan, etten maalaiselämää kaivatessani tuokin kimpsut ja kampsut tuonne vinttikammariin. Mitäs siihen sanot.
Nyt kuitenkin tyydyn kahvimukilliseen ja kolmeen ihanaan lihapasteijaan. Kiitos vaan leipojalle, hyviä ovat.
Toin tullessani Lemmikkien herkkupussin, kun Diiva niin tykkää näistä. Suvi2 kirjoitti:
ihanan iltalenkin jälkeen. Että osaa olla kaunista syksyä, toivottavasti tätä kestää pitkään. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, vaikka kevääseen asti.
Taas sitä ollaan uudessa pirtissä. Onnee vaan tuppaan. Mukavaahan tämä vaihtelu on. Onko täällä tapahtunut mitä jännää poissaollessani.
Se SkillaNin ehdotus taitaa olla aivan pohtimisen arvoinen. Varohan vaan, etten maalaiselämää kaivatessani tuokin kimpsut ja kampsut tuonne vinttikammariin. Mitäs siihen sanot.
Nyt kuitenkin tyydyn kahvimukilliseen ja kolmeen ihanaan lihapasteijaan. Kiitos vaan leipojalle, hyviä ovat.
Toin tullessani Lemmikkien herkkupussin, kun Diiva niin tykkää näistä.tulin aamu kaffeelle.Mennyt yö meni taas kerran ihan lekkeriksi.
Ai että Suvilla on ihana kaveri ja kiva harrastus hänen kanssaan,vai onko se ihan työ?
muista jossaki tv-ohjelmassa näytetyn kissaa vanhainkodin lemmikkinä.
Tänään lähtee kipsi veks,jospa ensiyönä saisi nukuttua kunnolla.
Nyt on silmät ristissä.
Hyvää päivää kaikille.Suvi2 kirjoitti:
ihanan iltalenkin jälkeen. Että osaa olla kaunista syksyä, toivottavasti tätä kestää pitkään. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, vaikka kevääseen asti.
Toin tullessani Lemmikkien herkkupussin, kun Diiva niin tykkää näistä.säikähtäisi, Suvi2, senkun vaan kimpsut kasaan ja matkaan.
Eikö olisi soma ajatus, jos olisi asunto siellä täällä ,ympäri Suomea,sitten kävisi siellä missä tuntuisi olevan hyvä fiilinki milloinkin.
Taitaa tuo raha rajoittaa tämänkin toiveen toteutumista ja olisiko sitten kotia missään.
Pitäisi palkata talonmiehiä hoitamaan asuntoja ja sitten viimeistään rahat menisivät.
Eiköhän unohdeta;))DDD
Kysyit onko tapahtunut mitään jännää, ei jännää,muutama "toisella" mielellä kirjoitettu viesti poistettiin,olin varmaan osasyyllinen,olin turhan kärkäs,olisi saattanut tulla jatkoa.
Noista poistoista, itse olen muutaman kerran pyytänyt viestejä poistamaan,silloin ne on ollut niitä "alapään" juttuja.
Kyllähän nekin olisi kestänyt,tämän ikäinen, mutta kun seurasivat aina jonkun henkilön kirjoituksia, minusta ne olivat kiusallisia tälle kirjoittajalle, siksi pyysin poistamaan.
En ole niin hienohipiäinen, mutta en täällä arkipäivässänikään käytä, eikä tuttavapiirissänikään sellaisia "totuuksia" jutella. Se siitä.
My.mm.elille kiitos noista maistuvista tuomisista,pitäisi minunkin saada tuo jauhopeukalo toimiin,on laiskotellut turhan pitkään.
Diivalta pyydän anteeksi,etten ole huomioinut hänen käyntejään,ansaitsee kyllä makupaloja.
Silloin kun koira ystäviä kävi enemmän muistin jotakin varastoon tuoda.
Nyt odottelemaan päivän valkenemista ja sen mukanaan tuomia juttuja.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
säikähtäisi, Suvi2, senkun vaan kimpsut kasaan ja matkaan.
Eikö olisi soma ajatus, jos olisi asunto siellä täällä ,ympäri Suomea,sitten kävisi siellä missä tuntuisi olevan hyvä fiilinki milloinkin.
Taitaa tuo raha rajoittaa tämänkin toiveen toteutumista ja olisiko sitten kotia missään.
Pitäisi palkata talonmiehiä hoitamaan asuntoja ja sitten viimeistään rahat menisivät.
Eiköhän unohdeta;))DDD
Kysyit onko tapahtunut mitään jännää, ei jännää,muutama "toisella" mielellä kirjoitettu viesti poistettiin,olin varmaan osasyyllinen,olin turhan kärkäs,olisi saattanut tulla jatkoa.
Noista poistoista, itse olen muutaman kerran pyytänyt viestejä poistamaan,silloin ne on ollut niitä "alapään" juttuja.
Kyllähän nekin olisi kestänyt,tämän ikäinen, mutta kun seurasivat aina jonkun henkilön kirjoituksia, minusta ne olivat kiusallisia tälle kirjoittajalle, siksi pyysin poistamaan.
En ole niin hienohipiäinen, mutta en täällä arkipäivässänikään käytä, eikä tuttavapiirissänikään sellaisia "totuuksia" jutella. Se siitä.
My.mm.elille kiitos noista maistuvista tuomisista,pitäisi minunkin saada tuo jauhopeukalo toimiin,on laiskotellut turhan pitkään.
Diivalta pyydän anteeksi,etten ole huomioinut hänen käyntejään,ansaitsee kyllä makupaloja.
Silloin kun koira ystäviä kävi enemmän muistin jotakin varastoon tuoda.
Nyt odottelemaan päivän valkenemista ja sen mukanaan tuomia juttuja.Viileä ja kaunis aamu.
Se vinttikammariin muutto siis sopiikin näin virtuaalisesti. Laitetaanpa asia hautumaan. Samallahan voisin hoidella talkkarin tehtäviä, niin ei nuo persoona non graatat tulisi huutelemaan. Luulen että monikaan meistä aikuisista ei välitä noista joutavuuksista. Ne kuuluvat keskenkasvuisten palstalle, jos sinnekään.
On se ihana asia, että muori67 pääset tänään siitä kipsistään. Mahtaa olla ruhtinaallinen tunne.
Kysymykseen, onko se meidän terapiointi vapaaehtoista vai työtä, kerrottakoon että kyllä se on aivan palkatonta ja vapaaehtoista harrastusta. Olimmehan me molemmat soveltuvuustesteissä ja koulutuksessa, joten Diivallakin on oikein ammatti.
Tänään klo 12.00 onkin päivän ensimmäinen keikka, joten vielä kunnon harjaus ja pyhävaljaat kaulaan ja taas mennään. Nyt tuli kiire.
Nyt meni puurot ja vellit sekaisin kun muori 67:lle osoitettua asiaa tuli laitettua samaan.
Ihanaa syyspäivää molemmille! Suvi2 kirjoitti:
Viileä ja kaunis aamu.
Se vinttikammariin muutto siis sopiikin näin virtuaalisesti. Laitetaanpa asia hautumaan. Samallahan voisin hoidella talkkarin tehtäviä, niin ei nuo persoona non graatat tulisi huutelemaan. Luulen että monikaan meistä aikuisista ei välitä noista joutavuuksista. Ne kuuluvat keskenkasvuisten palstalle, jos sinnekään.
On se ihana asia, että muori67 pääset tänään siitä kipsistään. Mahtaa olla ruhtinaallinen tunne.
Kysymykseen, onko se meidän terapiointi vapaaehtoista vai työtä, kerrottakoon että kyllä se on aivan palkatonta ja vapaaehtoista harrastusta. Olimmehan me molemmat soveltuvuustesteissä ja koulutuksessa, joten Diivallakin on oikein ammatti.
Tänään klo 12.00 onkin päivän ensimmäinen keikka, joten vielä kunnon harjaus ja pyhävaljaat kaulaan ja taas mennään. Nyt tuli kiire.
Nyt meni puurot ja vellit sekaisin kun muori 67:lle osoitettua asiaa tuli laitettua samaan.
Ihanaa syyspäivää molemmille!sanoit menevän sekaisin, voi itku, minähän aina sotken ne sekaisin.
Laitan samaan viestiin terkkuja monelle, syystä, olen saanut nuhteet että olen aina äänessä.
Siksi kirjoitan mahdollisimman paljon samaan viestiin ja säästyyhän siinä paperiakin ;))DD
Hieno on ideasi, muuta vain vintille.
Onnistunutta ja antoisaa päivää teille ilostuttajat, Suvi2 ja Diiva.SkillaN kirjoitti:
sanoit menevän sekaisin, voi itku, minähän aina sotken ne sekaisin.
Laitan samaan viestiin terkkuja monelle, syystä, olen saanut nuhteet että olen aina äänessä.
Siksi kirjoitan mahdollisimman paljon samaan viestiin ja säästyyhän siinä paperiakin ;))DD
Hieno on ideasi, muuta vain vintille.
Onnistunutta ja antoisaa päivää teille ilostuttajat, Suvi2 ja Diiva.Taitaa olla viimeinen aurinkoinen ja lämmin syyspäivä tänään sääennusteitten mukaan.
Täällä on ollut vieläkin parin kymmenen asteen lämpötila, eilen illalla (tai keskellä yötä) oli vielä 10 astetta mittarissa.
Mietin, että miten käyttäisin tämän päivän ja päätin ladata pick-nickkorin (tulikohan oikein kirjoitettua ;-)) ja akvarellitarvikkeet mukaan ja ajan meren rannalle kallioille retkelle.
Niin että kanelia voi laittaa muuallekin kuin puuron päälle tai pullien väliin!
Hyvää päivän jatkoa!
Muuten, oletteko maistaneet maustettua kahvia joskus? (Paitsi pohjanmaalaista tapaa ennen vanhaan laittaa suolaa kahviin :-))
Kaupungissa on pieni erikoisliike, missä saa jauhattaa kahvin eri tavalla paahdetuista pavuista. Siellä saa myös kahvijauhoihin erilaisia mausteita. Kokeilin kerran kanelilla maustettua kahvia ja ihastuin ikihyväksi. Tuoksu siinä on herkullinen, tulee kanelipullat mieleen! Nyt olen ruvennut suodattamaan itse kanelikahvia.
Laitan hiukan kanelia suodatinpussin pohjalle ja mittaan siihen kahvijauhot. Kahvinmaku on jotakin siihen suuntaan kuin tuo erikoisliikkeen kahvi.
En sitten tiedä, käyttävätkö he kanelitankoja ja jauhavat mausteen itse, joka antaa tietenkin tuoreemman maun.- kirjar ilm.rek.
MdK-MdK kirjoitti:
Taitaa olla viimeinen aurinkoinen ja lämmin syyspäivä tänään sääennusteitten mukaan.
Täällä on ollut vieläkin parin kymmenen asteen lämpötila, eilen illalla (tai keskellä yötä) oli vielä 10 astetta mittarissa.
Mietin, että miten käyttäisin tämän päivän ja päätin ladata pick-nickkorin (tulikohan oikein kirjoitettua ;-)) ja akvarellitarvikkeet mukaan ja ajan meren rannalle kallioille retkelle.
Hyvää päivän jatkoa!
Muuten, oletteko maistaneet maustettua kahvia joskus? (Paitsi pohjanmaalaista tapaa ennen vanhaan laittaa suolaa kahviin :-))
Kaupungissa on pieni erikoisliike, missä saa jauhattaa kahvin eri tavalla paahdetuista pavuista. Siellä saa myös kahvijauhoihin erilaisia mausteita. Kokeilin kerran kanelilla maustettua kahvia ja ihastuin ikihyväksi. Tuoksu siinä on herkullinen, tulee kanelipullat mieleen! Nyt olen ruvennut suodattamaan itse kanelikahvia.
Laitan hiukan kanelia suodatinpussin pohjalle ja mittaan siihen kahvijauhot. Kahvinmaku on jotakin siihen suuntaan kuin tuo erikoisliikkeen kahvi.
En sitten tiedä, käyttävätkö he kanelitankoja ja jauhavat mausteen itse, joka antaa tietenkin tuoreemman maun.Muutamia vuosia sitten tuo kahvin maustaminen oli in.
Pyysin kerran tyttäreni tytärtä keittämään minulle kahvit, kun ulkotöissä yhdessä olimme ja hänelle tuli "kaakaon nälkä".
Hän keitti kahvit ja laittoi vaniljasokeria suodattimeen, maustaen kahvini, yllättääkseen minut. Yllättikin, sillä se kahvi jäi juomatta.
Kanelia laitan viilin päällekin, se on mieli mausteitani.
Ja vihreä tee saa kanelista ihan uuden vivahteen.
Leppoisaa retkipäivää, ja kaikille selkenevää täältä sumun keskeltä. - eerik
Tämä viestiketju on miehiltä suljettu. Kaikki miesten viestit poistetaan. Miehenä voi nainenkin kirjoittaa. Tunnukset ovat ylläpidolla jolloin tarkastus voidaan suorittaa.
- Hintriika
eerik kirjoitti:
Tämä viestiketju on miehiltä suljettu. Kaikki miesten viestit poistetaan. Miehenä voi nainenkin kirjoittaa. Tunnukset ovat ylläpidolla jolloin tarkastus voidaan suorittaa.
Johan pani mietityttämään, montako miestä sitten meidän naisten joukossa on. Käyhän se sukupuolenvaihdos toisinpäinkin!
MdK-MdK kirjoitti:
Taitaa olla viimeinen aurinkoinen ja lämmin syyspäivä tänään sääennusteitten mukaan.
Hyvää päivän jatkoa!
En sitten tiedä, käyttävätkö he kanelitankoja ja jauhavat mausteen itse, joka antaa tietenkin tuoreemman maun.Ihmettelin, että minne osa viestistäni jäi kun lähetin sen liikkeelle.
Nyt kun olin täällä lukemassa näin, että pätkä viestistä on tuolla keskellä ja vaikuttaa tosi hassulta!
"Niin että kanelia voi laittaa muuallekin kuin puuron päälle tai pullien väliin!
Hyvää päivän jatkoa!" (Tämän piti olla viestin lopussa.)- aloittaisit
Hintriika kirjoitti:
Johan pani mietityttämään, montako miestä sitten meidän naisten joukossa on. Käyhän se sukupuolenvaihdos toisinpäinkin!
ellumari-Maalaismies.
Löytyy kyllä muitakin. Täsätähän ei ollut kysymys, vaan syystä miksi miesten kirjoitukset poistetaan tästä ketjusta. Eikö vaan.
Selaa tekstejä taakse päin vuodenkin verran löydät ne itsekkin. - Usko
aloittaisit kirjoitti:
ellumari-Maalaismies.
Löytyy kyllä muitakin. Täsätähän ei ollut kysymys, vaan syystä miksi miesten kirjoitukset poistetaan tästä ketjusta. Eikö vaan.
Selaa tekstejä taakse päin vuodenkin verran löydät ne itsekkin.poistetaanko, olenkohan muuttunut yönaikana...
Kahvia sain joululahjaksi joka oli suklaalla maustettu ja menihän se ihan kahvista! - Usko-42
unohdin kirjautua, tutut jo tiesikin että kävin esittelemässä itseni menneellä viikolla!
- eerik
Usko kirjoitti:
poistetaanko, olenkohan muuttunut yönaikana...
Kahvia sain joululahjaksi joka oli suklaalla maustettu ja menihän se ihan kahvista!Miehet poistetaan.
- Usko-42
Usko kirjoitti:
Kahvia sain joululahjaksi joka oli suklaalla maustettu ja menihän se ihan kahvista!kun oli unohdin kirjautua, tutut jo tietävätkin minut kun kävin menneellä viikolla esittäytymässä!
- BilMan
Usko kirjoitti:
Kahvia sain joululahjaksi joka oli suklaalla maustettu ja menihän se ihan kahvista!Kahvipirttiin voi tulla juttelemaan leppoisasti
kaikista jokapäiväisistä asioista.
Täällä ei kuitenkaan ole paikkaa provosoiville, herjaaville, ja toisia pilkaaville henkilöille.
Täällä jutustelevat niin miehet kuin naisetkin tasavertaisesti.
Joten,
jutustelemisiin. - eerik
Usko-42 kirjoitti:
kun oli unohdin kirjautua, tutut jo tietävätkin minut kun kävin menneellä viikolla esittäytymässä!
Minä en sentään ole usakaltanut rekata eerikkiä. Minäkin olen nainen kuten sinäkin. Halauksin sinulle puppelini.Pusi pusi !
eerik kirjoitti:
Miehet poistetaan.
Avasin äsken näin Billmanin nikin ,jäi kai jostakin silmiini;))
Usko kai sinä nyt edelleen mies olet, tuota eerikiä en tiedä,nainen kai,koska sai jäädä.
Kyllä nyt höpsit,ole mies tai nainen, kyllä täällä miehet on saanut kirjoittaa, vain määrätyt viestit eivät ole tervetulleita.
Tiedät kyllä minkälaiset jo säännötkin kieltävät,ellet,lue ne.
En ollenkaan hyväksy sellaista ajatusta, ettäkö tähän ketjuun ei uskaltaisi jokainen kirjoittaa,jolla on hyvät jauhot pussissa.
Myös sen ajattelen,että sheriffi tekee poistot perustelujen mukaan, en mene hänen työtään arvostelemaan.
Poistumaan jouduin itsekin joidenkin poistettujen mukana,eipä yhtään harmita.
Yrittäkäähän nyt arvoisat MIEHET kokeilla asialisia viestejä kirjoittaa, ei varmaan poisteta,vaikka arvostelun sanakin olisi mukana, kunhan törkeydet pois jäävät.
Tästä en toivoisi eipäs juupas viestittelyä syntyvän.
Auringon paistetta kaikille kirjoittajille.kirjar ilm.rek. kirjoitti:
Muutamia vuosia sitten tuo kahvin maustaminen oli in.
Pyysin kerran tyttäreni tytärtä keittämään minulle kahvit, kun ulkotöissä yhdessä olimme ja hänelle tuli "kaakaon nälkä".
Hän keitti kahvit ja laittoi vaniljasokeria suodattimeen, maustaen kahvini, yllättääkseen minut. Yllättikin, sillä se kahvi jäi juomatta.
Kanelia laitan viilin päällekin, se on mieli mausteitani.
Ja vihreä tee saa kanelista ihan uuden vivahteen.
Leppoisaa retkipäivää, ja kaikille selkenevää täältä sumun keskeltä.Myös täällä onyksiliike missä saa monenlaista maustekahvia ja jauhavat siinä heti.
OLen joskus kokeillut,einiitä kyllä jatkuvasti juo.
oletteko kokeilleet imuriinkin esim.vaniljaa,tulee kiva tuoksu huoneeseen.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
Avasin äsken näin Billmanin nikin ,jäi kai jostakin silmiini;))
Usko kai sinä nyt edelleen mies olet, tuota eerikiä en tiedä,nainen kai,koska sai jäädä.
Kyllä nyt höpsit,ole mies tai nainen, kyllä täällä miehet on saanut kirjoittaa, vain määrätyt viestit eivät ole tervetulleita.
Tiedät kyllä minkälaiset jo säännötkin kieltävät,ellet,lue ne.
En ollenkaan hyväksy sellaista ajatusta, ettäkö tähän ketjuun ei uskaltaisi jokainen kirjoittaa,jolla on hyvät jauhot pussissa.
Myös sen ajattelen,että sheriffi tekee poistot perustelujen mukaan, en mene hänen työtään arvostelemaan.
Poistumaan jouduin itsekin joidenkin poistettujen mukana,eipä yhtään harmita.
Yrittäkäähän nyt arvoisat MIEHET kokeilla asialisia viestejä kirjoittaa, ei varmaan poisteta,vaikka arvostelun sanakin olisi mukana, kunhan törkeydet pois jäävät.
Tästä en toivoisi eipäs juupas viestittelyä syntyvän.
Auringon paistetta kaikille kirjoittajille.ja päivän pikku urakka suoritettu.
On niin mukavaa kun tuntee olevansa tervetullut, kuten tänäänkin. Tai Diivahan se on se päätähti, minä vedän vain sivuosaa.
Miten ihmeessä nämä päivät luiskahtelevatkin näin nopeasti. Vastahan oli maanantai. Oikeassa oli hän, joka kirjoitti, että aika käy kittanaksi. Vai olenko tullut vain vanhuuttani niin hitaaksi, tiedä häntä.
Kuten huomasit, olin yritellyt avata keskustelua. Kiitos, että olit käynyt siellä. Muuten mistähän johtuu, että kun olen muutaman kerran avannut keskustelun, ei se oikein ota kiinnostaakseen monia. Olenkohan minä niin perin tylsä vai se ns. "ei suosittu persoona"?
Ilmeisesti minäkään en osaa teeskennellä ja antaa erikoisen hienon ja fiksun ihmisen kuvaa itsestäni, enkä haluakaan. Ei kai näillä palstoilla ole tarkoituskaan teeskennellä vaan jutella tavallisten ihmisten tavoin tavallisista jokapäivän asioista.
Että tämmöistä tälläkertaa. Suvi2 kirjoitti:
ja päivän pikku urakka suoritettu.
On niin mukavaa kun tuntee olevansa tervetullut, kuten tänäänkin. Tai Diivahan se on se päätähti, minä vedän vain sivuosaa.
Miten ihmeessä nämä päivät luiskahtelevatkin näin nopeasti. Vastahan oli maanantai. Oikeassa oli hän, joka kirjoitti, että aika käy kittanaksi. Vai olenko tullut vain vanhuuttani niin hitaaksi, tiedä häntä.
Kuten huomasit, olin yritellyt avata keskustelua. Kiitos, että olit käynyt siellä. Muuten mistähän johtuu, että kun olen muutaman kerran avannut keskustelun, ei se oikein ota kiinnostaakseen monia. Olenkohan minä niin perin tylsä vai se ns. "ei suosittu persoona"?
Ilmeisesti minäkään en osaa teeskennellä ja antaa erikoisen hienon ja fiksun ihmisen kuvaa itsestäni, enkä haluakaan. Ei kai näillä palstoilla ole tarkoituskaan teeskennellä vaan jutella tavallisten ihmisten tavoin tavallisista jokapäivän asioista.
Että tämmöistä tälläkertaa.vikaa ole,kirjoittajat vain eivät osaa vastata, tai heillä on niin kova itsekritiikki,,pelkäävät "vääriä" ilmaisuja.
Aivan oikeassa olet tuosta tavallisista keskustelusta ,rupatellaan silloin kun jotakin kertomista on, niinkuin nyt sinun ja Diivan työtouhusta.
Ei suosittu persoona, sanot, minusta sinä olet kiva juuri niinkuin olet ja piste.
Nautintoa saa varmaan tämä "eerikkin" tupsahtaessaan pirttiin omine mielipiteineen.
No kiva kun kävi, ei nikkinsä kanssa uskaltanut.
Minä jotenkin tavasta esiintyä olin tuntevinani.
Toivotan tervetulleeksi omana itsenäänkin.
Myönnetään että vanhoiksi tullaan(todella jo olenkin) aamusta vielä jaksaa, mutta illalla on "naatti"Minäkin alan kaipaamaan "omaa" aikaa, olen numittäin joutunut harrastusteni kanssa tiukoille.Vuosi umpeutuu, ehkä ymmärrän jättää vähemmälle.
Tätä juttua riittää, mutta nyt sanon kauniita unia jokaiselle.- Leny
Suvi2 kirjoitti:
ja päivän pikku urakka suoritettu.
Että tämmöistä tälläkertaa.Tiedätkö, minä kans kirjoitin jo jutun, tuohon aloitukseesi. Sitten vaan se sepustukseni tuntui niin tyhmältä ja tyydyin lukemaan muiden kirjoituksia. Olisi ollut helppo sanoa että "en usko", mutta esimerkkien kirjoitus ja perusteluihin en sitten jaksanutkaan paneutua. Totta se on kivaa jos aloitukseen tulee jatkoa, mutta ei näin aina käy. Ei kenenkään aloituksille. Joskus yllättäen ketju venyy ja rönsyilee, mistä pidän.
- saara.dma
BilMan kirjoitti:
Kahvipirttiin voi tulla juttelemaan leppoisasti
kaikista jokapäiväisistä asioista.
Täällä ei kuitenkaan ole paikkaa provosoiville, herjaaville, ja toisia pilkaaville henkilöille.
Täällä jutustelevat niin miehet kuin naisetkin tasavertaisesti.
Joten,
jutustelemisiin.Kansalaisille on uskoteltu, että huomenna alkaa syksy ihan oikeesti. Sitävarten piti korjata vielä kesätavaroita suojaan ja valmistaa talvilinnuille puunkarahka, joka nuijittiin rautakangella maahan, ja johon sitten talvella ripustetaan syöttöpönttö ja talipallot.
Tällaisissa pikku askareissa sitten päivä hurahti nopeaan ja illalla piti vielä lähteä konserttiin, jotta taidepuolikin tuli päivän ohjelmassa edustetuksi.
Nyt vaan iltateetä ja nukkumaan. Hyvää yötä! - Hintriika
saara.dma kirjoitti:
Kansalaisille on uskoteltu, että huomenna alkaa syksy ihan oikeesti. Sitävarten piti korjata vielä kesätavaroita suojaan ja valmistaa talvilinnuille puunkarahka, joka nuijittiin rautakangella maahan, ja johon sitten talvella ripustetaan syöttöpönttö ja talipallot.
Tällaisissa pikku askareissa sitten päivä hurahti nopeaan ja illalla piti vielä lähteä konserttiin, jotta taidepuolikin tuli päivän ohjelmassa edustetuksi.
Nyt vaan iltateetä ja nukkumaan. Hyvää yötä!Monenkohan meidän häävalssi tuo kappale on ollut? Minun ainakin ( tietenkin sen aviomiehen). Kai täällä pirtissä jonkinlainen gramofooni on, että voi soittaa savikiekon kahvikupposta hörpätessä. Sen tahdissa toivotan hyvää yötä ja hyvää alkavaa syksyä!
Hintriika kirjoitti:
Monenkohan meidän häävalssi tuo kappale on ollut? Minun ainakin ( tietenkin sen aviomiehen). Kai täällä pirtissä jonkinlainen gramofooni on, että voi soittaa savikiekon kahvikupposta hörpätessä. Sen tahdissa toivotan hyvää yötä ja hyvää alkavaa syksyä!
rauhaisaa.
Hintriikalle heti vastaus, onhan meillä hienot soittolaitteet, et ole huomannut kun ne on ovien takana hienossa kaapissa.
Soiteltu on koko syksy ja on tuotu lempilevyjä itsekukin.
Minäkin laulelin,,rytmi boleron kun kaikuu taas,,,,se on minun yksi lemppari.
Häävalssin tanssia suurellisesti, Kultaa ja hopeaa, toinen sitten tuttu Kyllikki valssi.
Voi miten siitä on jo iäisyys,,radiossa on muistelmia 50 vuoden takaa,,,huh uskomatonta,,,,
Saara dma, tuli haikea olo kun tuosta lintujen ruokinnasta puhuit, minullakin oli takapihalla lintujen ruokinta paikka, entisessä asunnossa.
Siinä sitä sitten tuijoteltiin pitkin päivää, mitä lintuja siinä kävi.
Lintukirja aina esillä ja kyllä jokunen harvinainenkin pistäytyi.
Oravat näyttivät taitojaan ,kun syöttölaitteesta osansa ottivat.
Sepäs oli ennen, nyt sitten en voi syöttää, korkeintaan sorsille tuohon virran varrelle.
Kerrostalon säännöt, ne kieltävät lintujen ruokinnan.
Kauheaa muuten tuo kanojen polttaminen,miten onkaan eläimet ihmisten armoilla,
Muistellaanpa nyt vaikka häävalsseja, tai ruokitaan lintuja,siinähän sitä jo jutun juurta,ja siivotaan,on se tiukkaan tuo perjantai päivä siivouspäiväksi tarttunut.
Intoa ja voimia toimillenne.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
rauhaisaa.
Hintriikalle heti vastaus, onhan meillä hienot soittolaitteet, et ole huomannut kun ne on ovien takana hienossa kaapissa.
Soiteltu on koko syksy ja on tuotu lempilevyjä itsekukin.
Minäkin laulelin,,rytmi boleron kun kaikuu taas,,,,se on minun yksi lemppari.
Häävalssin tanssia suurellisesti, Kultaa ja hopeaa, toinen sitten tuttu Kyllikki valssi.
Voi miten siitä on jo iäisyys,,radiossa on muistelmia 50 vuoden takaa,,,huh uskomatonta,,,,
Saara dma, tuli haikea olo kun tuosta lintujen ruokinnasta puhuit, minullakin oli takapihalla lintujen ruokinta paikka, entisessä asunnossa.
Siinä sitä sitten tuijoteltiin pitkin päivää, mitä lintuja siinä kävi.
Lintukirja aina esillä ja kyllä jokunen harvinainenkin pistäytyi.
Oravat näyttivät taitojaan ,kun syöttölaitteesta osansa ottivat.
Sepäs oli ennen, nyt sitten en voi syöttää, korkeintaan sorsille tuohon virran varrelle.
Kerrostalon säännöt, ne kieltävät lintujen ruokinnan.
Kauheaa muuten tuo kanojen polttaminen,miten onkaan eläimet ihmisten armoilla,
Muistellaanpa nyt vaikka häävalsseja, tai ruokitaan lintuja,siinähän sitä jo jutun juurta,ja siivotaan,on se tiukkaan tuo perjantai päivä siivouspäiväksi tarttunut.
Intoa ja voimia toimillenne.koska päivä on yli puolen.
Eilinen päivä hujahti yllättävän nopeasti ja täytyi kuroa kiinni paperitöissä jäänyttä aukkoa yötä myöten, puolustelen pitkään nukkumistani.
Kuinka todellakin lie istunut tuonne takaraivoon niin lujasti ajatus, että perjantaina täytyy siivota. Samahan se olisi nykyisin milloin siivoaisi. Mutta se tuore pulla ja siivottu koti on kai jäännettä lapsuusajalta.
Se eilinen kanojen kohtelu oli todella karmeaa, olisi kai sen voinut inhimillisemminkin tehdä. Ja ennen polttamista elävillä kanoilla täytettiin roska-astiat. On tilanne mikä tahansa, eihän raakalaiseksi pitäisi ryhtyä, vai lienevätkö jotkut ihmiset raakalaisia jo lapsesta asti. Holocaust nousi eittämättömästi mieleen. Vaikka kanoista olikin kyse.
Mikä lie saanut nyt tuollaisia kirjoittelemaan, kun värikäs syksypäivä - vaikka meluisa onkin - on ulkona. Nautin suunnattomasti noista ikkunan alla kasvavista kolmesta koivusta.
No johan tässä on löpöteltykin. Nyt imuri käteen ja hihat heilumaan!
Pirteää perjantaita kaikille - Hintriika
Suvi2 kirjoitti:
koska päivä on yli puolen.
Eilinen päivä hujahti yllättävän nopeasti ja täytyi kuroa kiinni paperitöissä jäänyttä aukkoa yötä myöten, puolustelen pitkään nukkumistani.
Kuinka todellakin lie istunut tuonne takaraivoon niin lujasti ajatus, että perjantaina täytyy siivota. Samahan se olisi nykyisin milloin siivoaisi. Mutta se tuore pulla ja siivottu koti on kai jäännettä lapsuusajalta.
Se eilinen kanojen kohtelu oli todella karmeaa, olisi kai sen voinut inhimillisemminkin tehdä. Ja ennen polttamista elävillä kanoilla täytettiin roska-astiat. On tilanne mikä tahansa, eihän raakalaiseksi pitäisi ryhtyä, vai lienevätkö jotkut ihmiset raakalaisia jo lapsesta asti. Holocaust nousi eittämättömästi mieleen. Vaikka kanoista olikin kyse.
Mikä lie saanut nyt tuollaisia kirjoittelemaan, kun värikäs syksypäivä - vaikka meluisa onkin - on ulkona. Nautin suunnattomasti noista ikkunan alla kasvavista kolmesta koivusta.
No johan tässä on löpöteltykin. Nyt imuri käteen ja hihat heilumaan!
Pirteää perjantaita kaikilleTosissaan tänään otti syksy syleisyynsä. Kauppareissulla yritti tunkea kaula-aukosta sisään. Kun veti vetoketjua ylemmäksi, niin suivaantui ja nipisteli paljaita käsiä! Sehän meinaa, että on pantava lisää vaatetta päälle. Tavallaan ihan kiva, että vuodenaika viimeinkin vaihtuu. Johan tuota kesää piisasikin!
Nyt kelpaisi vaikka kuuma rommitoti! Vieläkin on kädet kohmeessa. - Suvi2
Hintriika kirjoitti:
Tosissaan tänään otti syksy syleisyynsä. Kauppareissulla yritti tunkea kaula-aukosta sisään. Kun veti vetoketjua ylemmäksi, niin suivaantui ja nipisteli paljaita käsiä! Sehän meinaa, että on pantava lisää vaatetta päälle. Tavallaan ihan kiva, että vuodenaika viimeinkin vaihtuu. Johan tuota kesää piisasikin!
Nyt kelpaisi vaikka kuuma rommitoti! Vieläkin on kädet kohmeessa.Niitä inhoan kuollakseni. Kun harmittelin, että tuntuu kuin tukehtuisin sukkahousuissa, poikani kiirehti neuvomaan: "Ei muoriseni, ei niitä kaulan ympärille laiteta".-D
Tänään en ole vielä ulkona käynytkään (naapurin tyttö ulkoilutti Diivan), joten oli ihan hyvä, että kerroit. Tiedän minäkin lenkille lähtiessäni laittaa käsineet.
On se vuodenaikojen vaihtelu oikeasti hieno asia. Alku hankalaa tässä kylmään totuttelemisessa kun olemme saaneet nauttia pitkästä,lämpimästä kesästä joku jopa kyllästymiseen asti.
Ei auta kuin kaivaa komerosta vanttuita ja huopikkaita. Onneksi kylmää ei kestä pitkään. - Hintriika
Suvi2 kirjoitti:
Niitä inhoan kuollakseni. Kun harmittelin, että tuntuu kuin tukehtuisin sukkahousuissa, poikani kiirehti neuvomaan: "Ei muoriseni, ei niitä kaulan ympärille laiteta".-D
Tänään en ole vielä ulkona käynytkään (naapurin tyttö ulkoilutti Diivan), joten oli ihan hyvä, että kerroit. Tiedän minäkin lenkille lähtiessäni laittaa käsineet.
On se vuodenaikojen vaihtelu oikeasti hieno asia. Alku hankalaa tässä kylmään totuttelemisessa kun olemme saaneet nauttia pitkästä,lämpimästä kesästä joku jopa kyllästymiseen asti.
Ei auta kuin kaivaa komerosta vanttuita ja huopikkaita. Onneksi kylmää ei kestä pitkään.Minä kuulun kanssa sukkahousuinhoajiin! Pakkasella pidän pitkien housujen alla legginsejä, mutta ennen kunnon talvea ne ovat liian paksuja. Pakko on kohta johonkin turvautua, kun alkaa tuuli viuhumaan lahkeen ja ihon välissä!
Olen minä kokeillut sellaisia ohuita "damaskejakin", jotka ovat kuin sukkahousut mutta ilman terää. Vaan melkein yhtä työläitä puettavia ne ovat ja ahdistavia päällä. Jokaisessa vuodenajansa on puolensa, hyvät ja huonot. - Hintriika
Hintriika kirjoitti:
Tosissaan tänään otti syksy syleisyynsä. Kauppareissulla yritti tunkea kaula-aukosta sisään. Kun veti vetoketjua ylemmäksi, niin suivaantui ja nipisteli paljaita käsiä! Sehän meinaa, että on pantava lisää vaatetta päälle. Tavallaan ihan kiva, että vuodenaika viimeinkin vaihtuu. Johan tuota kesää piisasikin!
Nyt kelpaisi vaikka kuuma rommitoti! Vieläkin on kädet kohmeessa.Jos kuitenkin korjaisi tuon säätieteilijän ammatin! Joko sormet tai pää lipsunut!
- ~satu
Suvi2 kirjoitti:
Niitä inhoan kuollakseni. Kun harmittelin, että tuntuu kuin tukehtuisin sukkahousuissa, poikani kiirehti neuvomaan: "Ei muoriseni, ei niitä kaulan ympärille laiteta".-D
Ei auta kuin kaivaa komerosta vanttuita ja huopikkaita. Onneksi kylmää ei kestä pitkään.kokovartalokuvan mustassa hyvinistuvassa jakkupuvussa, ohuissa sukkahousuissa, korkeissa mustissa avokkaissa ja vielä hymyilevänä.
Tuli jonkinlainen aalto säälin- tai empatian tunnetta häntä kohtaan. Mikä luonteenlujuus pitää itsensä noin solakkana ja timmissä kunnossa, langanlaihana, kieltämättä kaunismuotoisena, ohuissa sukkahousuissa, jotka eivät ole kivat myöskään Slovenian kuumuudessa,(kuva oli sieltä), korkkarit jalassa. Miksi naisia rangaistaan näin?
Hänelläkin on kotona kaksi lasta, yksinhuoltajan velvollisuudet heidän hoidossaan ja kouluttamisessaan, julkisuuden paineet. -Miten hän jaksaa? Sitä ihmettelin. - ~satu
~satu kirjoitti:
kokovartalokuvan mustassa hyvinistuvassa jakkupuvussa, ohuissa sukkahousuissa, korkeissa mustissa avokkaissa ja vielä hymyilevänä.
Tuli jonkinlainen aalto säälin- tai empatian tunnetta häntä kohtaan. Mikä luonteenlujuus pitää itsensä noin solakkana ja timmissä kunnossa, langanlaihana, kieltämättä kaunismuotoisena, ohuissa sukkahousuissa, jotka eivät ole kivat myöskään Slovenian kuumuudessa,(kuva oli sieltä), korkkarit jalassa. Miksi naisia rangaistaan näin?
Hänelläkin on kotona kaksi lasta, yksinhuoltajan velvollisuudet heidän hoidossaan ja kouluttamisessaan, julkisuuden paineet. -Miten hän jaksaa? Sitä ihmettelin.Tyylikkyydestä siis täydet pinnat, varsinkin, kun asua täydensi Pradan laukku, mutta silti! Kun täälläkin on puhuttu aitoudesta, siitä, että pukeutumisen pitäisi olla mukavaa ! Miehillähän on mukavat asut sopivine housuineen ja jalan vaakasuorassa olon sallivine kenkineen. Miksi naisten pitää pingottaa? - Kukaan ei kotonaan pitäisi tuollaisia kenkiä tai sukkahousuja tai tuota jakkupukua.- Muoti on muotia, mutta ihminen on myös ihminen, oli sitten mies tai nainen. . Vähän säälittävää.
- Vai mitä ollaan mieltä? ~satu kirjoitti:
Tyylikkyydestä siis täydet pinnat, varsinkin, kun asua täydensi Pradan laukku, mutta silti! Kun täälläkin on puhuttu aitoudesta, siitä, että pukeutumisen pitäisi olla mukavaa ! Miehillähän on mukavat asut sopivine housuineen ja jalan vaakasuorassa olon sallivine kenkineen. Miksi naisten pitää pingottaa? - Kukaan ei kotonaan pitäisi tuollaisia kenkiä tai sukkahousuja tai tuota jakkupukua.- Muoti on muotia, mutta ihminen on myös ihminen, oli sitten mies tai nainen. . Vähän säälittävää.
- Vai mitä ollaan mieltä?olen hyvin rennossa asussa,ja kohta saunaan,vielä rennommin.
Ihanaa kun ei ole missi,eikä yleensäkään julkkis,kukaan ei seuraile kadulla,ei muuallakaan,kuljet vain,jollekin tutulle moikkaat.
Tein ihanan ahvenkukon ja sitä olen voin kanssa mässytellyt.
Kävin kylässä yhden chatti ystävän luona,eka kertaa tavattiin ja juttua riitti.
Totesimme jossakin vaiheessa, että asumme samalla paikkakunnalla ja siitä sitten tähän pisteeseen.
Joten tutuksi tullaan ja ystävystytään tietokoneenkin välityksellä.- Leny
Hintriika kirjoitti:
Jos kuitenkin korjaisi tuon säätieteilijän ammatin! Joko sormet tai pää lipsunut!
Kesäaikakin päättyy ja ilmojen muutoksen tuntee jo. Tulin iltalenkiltä ja käsiä paleli ja huppu oli korville laitettava. Kylmä viima puhalteli paljaille säärille. Pitää seuraavaksi ostaa polvisukkia. Sukkahousut vasta viime tingassa jalkaan minullekin. Pitää tulla tänne herkuttelemaan, kun se ei muualla käy päinsä. Latte ja suklaaleivos tai vaihtoehtoisesti Sacher-kakun pala mit Sahne.
- Satu
SkillaN kirjoitti:
olen hyvin rennossa asussa,ja kohta saunaan,vielä rennommin.
Ihanaa kun ei ole missi,eikä yleensäkään julkkis,kukaan ei seuraile kadulla,ei muuallakaan,kuljet vain,jollekin tutulle moikkaat.
Tein ihanan ahvenkukon ja sitä olen voin kanssa mässytellyt.
Kävin kylässä yhden chatti ystävän luona,eka kertaa tavattiin ja juttua riitti.
Totesimme jossakin vaiheessa, että asumme samalla paikkakunnalla ja siitä sitten tähän pisteeseen.
Joten tutuksi tullaan ja ystävystytään tietokoneenkin välityksellä.Huvittavilta tuntuvat julkkisihmisten murheet. Nyt käydään suukopua siitä, oliko kulttuuriministerin laukku sittenkään aito. Hän vakuutteli luulleensa aidoksi ostettuaan sen Italiassa, mutta feikkiä ei ollut helppo erottaa aidosta! Tarkoitan siis tuota Pradan laukkua.
Siis naurettavaa, että tuollaisiin asioihin kiinnitetään huomiota, vaikka tärkeämpiäkin olisi!!!
Ymmärtäisin, jos olisi lapsityövoimasta kyse, mutta se ei luullakseni nyt ole homman nimi. Satu kirjoitti:
Huvittavilta tuntuvat julkkisihmisten murheet. Nyt käydään suukopua siitä, oliko kulttuuriministerin laukku sittenkään aito. Hän vakuutteli luulleensa aidoksi ostettuaan sen Italiassa, mutta feikkiä ei ollut helppo erottaa aidosta! Tarkoitan siis tuota Pradan laukkua.
Siis naurettavaa, että tuollaisiin asioihin kiinnitetään huomiota, vaikka tärkeämpiäkin olisi!!!
Ymmärtäisin, jos olisi lapsityövoimasta kyse, mutta se ei luullakseni nyt ole homman nimi.minun sappeni juuri kiehahtaa.
Olisipa joku "julkkis" sellainen, että antaisi piupaut, kaikille merkkituotteille.
Nämä suurien optioden saajat varmaan antavat huomattavat eurokasat hyväntekeväisyyteen, mitä luulet?
Tuli vain mieleen, kun sain taas lastentutkimuksia tekevän ryhmän rahanpyynnön ja roponi sinne lahjoitin, kai niin tekevät rahakkaatkin.- Satu
SkillaN kirjoitti:
minun sappeni juuri kiehahtaa.
Olisipa joku "julkkis" sellainen, että antaisi piupaut, kaikille merkkituotteille.
Nämä suurien optioden saajat varmaan antavat huomattavat eurokasat hyväntekeväisyyteen, mitä luulet?
Tuli vain mieleen, kun sain taas lastentutkimuksia tekevän ryhmän rahanpyynnön ja roponi sinne lahjoitin, kai niin tekevät rahakkaatkin.tuomion:"Teitä ei ole varaa enää hoitaa. Menkää kotiin kuolemaan. Valitan, ei ole rahaa."
Ja samaan aikaan Mikael Lilius saa 12 miljoonaa € valtavan palkkansa lisäksi aivan ilman omaa ansiotaan.
Jotain on vialla, että näin terveydenhuollosta pihistetään, kai se sähkön hinnan nousu sielläkin resursseja vähentää. Ja sitte jaetaan kuitenkin 50 miljoonaa noille johtajille hyvien palkkojen lisäksi.
Ei sitä tällainen pieni ihminen käsitä.
Mutta: ettei se aiheuttaisi lisää vahinkoa, niin se täytyy vain panna pois mielestään, ja ilo pintaan! Kyllä tämä tästä. Hyviä öitä!
- uzma
No loytyihan kahvipirtti uudesta paikasta ja juon kupin aamuteeta.
Eilen olin niin uninen kun saimme akki heratyksen tuolla voimakkalla 5.6 jalkijaristyksella.Ei tullut uni silmaan ja klo4 am nousin minian kumppaniksi,han paastoaa ja syo aamupalansa aikaisin;voissa paistettu brata ja vahan carrya ja kupin teeta,myohemmin han yrittaa juoda lisaa vetta,silla on selvittava tuonne 17:45 joilloin han lopettaa paastonsa.
Haukottelin koko ammupaivan ja paatin ottaa puoli tab.rauhoittavaa ja kommin sankyyn,no parin tunnin kuluttua keittio apulainen heratti kauhuissaan,oli soitettu etta klo12 ja 13 valilla tulee voimakas jaristys,no mina akaisena nousin ja yritin selittaa, eika tule,eika niita voi edelta pain ennustaa, jospa voisikin, ei han uskonut ja juoksi ulos,sitten saapui poika ja halusi syotavaa,ihmettelin miksi han tuli tahan aikaan kotiin,poika vastasi:koko kaupunki on ulkona tuon huhun takia,no ei tllut jaristysta mutta heikkoja jalki jaristyksia kuitenkin.
Ranskalaisilla pelastus ykskolla on kaytossa x-ray jolla he katsoivat raunioihin ja nakivat suurisilmaisen 4v,pelokkaan pojan,poika kaivettiin yli 60 tunnin jalkeen.
Eilen eraasta raunioista kuului surkeata valitusta,akkia kaivamaan esiin vedettiin pikkupoika kahden kissanpojan kanssa.
Pohjois lantisessa maakunnassa on raunioina yli 1000 koulua jajos niissa oli muutama sata oppilasta niin jaristys pyyhkaisi pois kokonaisen sukupolven,samoin Kashmirissa.
Aurinko paistaa,linnutlaulavat ja helikopterit hyrisevat,nama amerikan kopterit voivat kuljettaa 100 ihmista,joten ne kuljettavat apua ja tuovat takaisin loukkaantuneita sairaaloihin hoidettavaksi,missa viipyy suomalaisten kenttasairaalla?
Ny kuppi lisaa kuumaa teeta.Norjalaisten ja suomalaisten ylläpitämän sairaalan piti olla Pakistanissa torstaina.
Sehän kootaan Muzaffarabadin kaupungin lähistölle ja pitäisi riittää 200.000 ihmisen auttamiseen sillä aluella.
Vielä ei vaara ole ohi, kun kuuelmma jälkijäristyksiä voi tapahtua milloin tahansa.
Useimmille se merkitsee yöpymistä ulkona, eikä sittenkään tiedä seuraavasta hetkestä.
Paastoava miniäsi, kieltäymyksien uskonto, vaikka siellä alueilla taitaa tällä hetkellä olla monelle tarjollakin vain vettä, jos sitäkään.
Kiva seurata Sinun kertomuksiesi kautta paikallista tilannetta ja elämää vieraassa kulttuurissa. Voimia Sinulle.- Suvi2
huomattavasti konkreettisemman käsityksen kuin TV:n tiedotteista.
On todella surullista, että toiset saavat elää rauhassa, surkutellen kuitenkin jotain aivan joutavaa pikkuasiaa ja toiset joutuvat sietokyvyn äärirajoille, todelliseen hätään ja tuskaan.
Mutta kaikki vielä selviää. Ei koskaan palaa ennalleen, mutta kuitenkin paremmaksi kuin nyt.
Ikävä että emme pysty paljoa auttamaan, mutta olemme aina hengessä mukana.
Toivon kestämistä sinulle uzma. Suvi2 kirjoitti:
huomattavasti konkreettisemman käsityksen kuin TV:n tiedotteista.
On todella surullista, että toiset saavat elää rauhassa, surkutellen kuitenkin jotain aivan joutavaa pikkuasiaa ja toiset joutuvat sietokyvyn äärirajoille, todelliseen hätään ja tuskaan.
Mutta kaikki vielä selviää. Ei koskaan palaa ennalleen, mutta kuitenkin paremmaksi kuin nyt.
Ikävä että emme pysty paljoa auttamaan, mutta olemme aina hengessä mukana.
Toivon kestämistä sinulle uzma.on helppo yhtyä,vaikka se onkin niin olemattoman vähän.
Olen odotellut keräyksiä,niinkuin oli silloin tapaninpäivänä,mutta en ole huomannut,kai niitä jostakin löytyy.
Aurinko paistaa, linnut laulaa, kerrot.
Aika parantaa, mutta mielestä ei koskaan lähde.
Kirjoittele tapahtumia,tuntojasi,jospa se helpottaisi,auttaisi purkamaan tapahtuneita.Niin ajattelin tänä aamuna kun olin katsonut aamu-uutiset TV:stä ja nähnyt sen kaaoksen ja epätoivon mikä siellä toisella puolella maailmaa vallitsee.
Tunne vaan vahvistui, kun lenkilläni istahdin harjun rinteessä penkille, katselin alapuolella kimaltelevaa järven selkää, kauniita syysvärejä jotka kuvastuivat järven pinnasta. Kaikkialla syvä rauha. Jalkojeni alla tukeva maa.
Ajattelin, että on epäoikeudenmukaista, että maailmassa on paljon köyhyyttä ja hätää ja niinkuin se ei riittäisi, tulee vielä tällaisia kauheita luonnonkatastrofeja.
(Selvisin itse tsunamista SriLankalta vuorokauden marginaalilla.)
Voi vaan toivoa että ei tulisi kauheita sateita ja kylmää ja että apua ehtii perille.- kouluissa on
jos ne ovat koraanikouluja ,että opetetaan länsimaiden kristinuskoa vastaan. Ja etenkin Amerikka on vihatuin. Kuitenkin hädän tullen länsimaat on ainoa turvapaikka ja ensimmäinen auttaja.
Jos he saisivat hävittää kristin
uskon niin minne he pakenisivat. - olivat
kouluissa on kirjoitti:
jos ne ovat koraanikouluja ,että opetetaan länsimaiden kristinuskoa vastaan. Ja etenkin Amerikka on vihatuin. Kuitenkin hädän tullen länsimaat on ainoa turvapaikka ja ensimmäinen auttaja.
Jos he saisivat hävittää kristin
uskon niin minne he pakenisivat.Valtion peruskouluja,siis taalla lapset menevat kouluihin niinkuin Suomessakin,noita koraanikouluja ei juuri vuoristossa ole.Koraanikouluille on valtio antanut maarayksen registroida ja opetus suunnitelma sama kuin muissakin kouluissa.
Kannataisi ehka ottaa selvaa asioista eim.googlesta. - Kirjar ilm rek.
olivat kirjoitti:
Valtion peruskouluja,siis taalla lapset menevat kouluihin niinkuin Suomessakin,noita koraanikouluja ei juuri vuoristossa ole.Koraanikouluille on valtio antanut maarayksen registroida ja opetus suunnitelma sama kuin muissakin kouluissa.
Kannataisi ehka ottaa selvaa asioista eim.googlesta.Tuo ainainen vertaaminen uskontojen paremmuuteen, kun me emme kukaan voi varmasti sanoa onko oma uskontomme juuri se ainoa oikea, ja muut uskonnot pelkkää väärää oppia, se ei oikein istu minuun.
Meidänhän pitäisi osata arvostaa jokista ihmistä häne rotuunsa tai uskontoonsa katsomatta. Siitähän ne uskonsodat alkavat kun emme hyväksy toisiamme, olemme joko, tai, mutta emme me, eikä kukaan muukaan voi sanoa että kristinuskon pitäisi olla kaikkien uskonto.
Onhan meillä kai jokaisella omalla tavallamme oma uskontomme.
Tuo Koraaniin viittaus kai siitä, kun uutisten mukaan siellä lapset olivat sisällä ja järistyksen alkaessa alkoivat lausua koraanin lauseita.
Missäs muualla on rukoilun paikka kuin tuollaisessa tilanteessa, niin, jos on joku johon uskoa.
Hyvää jatkoa taas Uzma. - kysymys vaan
Kirjar ilm rek. kirjoitti:
Tuo ainainen vertaaminen uskontojen paremmuuteen, kun me emme kukaan voi varmasti sanoa onko oma uskontomme juuri se ainoa oikea, ja muut uskonnot pelkkää väärää oppia, se ei oikein istu minuun.
Meidänhän pitäisi osata arvostaa jokista ihmistä häne rotuunsa tai uskontoonsa katsomatta. Siitähän ne uskonsodat alkavat kun emme hyväksy toisiamme, olemme joko, tai, mutta emme me, eikä kukaan muukaan voi sanoa että kristinuskon pitäisi olla kaikkien uskonto.
Onhan meillä kai jokaisella omalla tavallamme oma uskontomme.
Tuo Koraaniin viittaus kai siitä, kun uutisten mukaan siellä lapset olivat sisällä ja järistyksen alkaessa alkoivat lausua koraanin lauseita.
Missäs muualla on rukoilun paikka kuin tuollaisessa tilanteessa, niin, jos on joku johon uskoa.
Hyvää jatkoa taas Uzma.vihan lietsomosesta
- kaynyt
kysymys vaan kirjoitti:
vihan lietsomosesta
suomi24 palstoilla,siella niin sanotut sivistyneet ihmiset vasta vihaa lietsovatkin,pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
Olen niin vasynyt ja masentunut kaikesta nakemastani etten jaksa vaitella uskon eika muistakaan asioista. - Kirjoittelija1
kaynyt kirjoitti:
suomi24 palstoilla,siella niin sanotut sivistyneet ihmiset vasta vihaa lietsovatkin,pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.
Olen niin vasynyt ja masentunut kaikesta nakemastani etten jaksa vaitella uskon eika muistakaan asioista.On huomattu avauksesi missä kirjoittelet "Ilta-aurinkona". Ei ole kovin mieltä ylentävää.
- Kirjar ejk.
Kirjoittelija1 kirjoitti:
On huomattu avauksesi missä kirjoittelet "Ilta-aurinkona". Ei ole kovin mieltä ylentävää.
Uzma kirjoittaa ilman äätä ja öötä, oletko huomannut.
Kuten hän tässä edelläkin sanoo, hän on nähnyt tarpeeksi surua tuolla asuinseudullaan ja tuskin hän mitään uusia nimierkkejä tässä vaiheessa on ottanut käyttöönsä.
Annetaan jokaiselle kirjoitusrauha, ja jos uusia ilmaantuu, minulla ei siihen asiaan ole mitään sanottavaa, mutta epäilemäsi.... ei taida olla. - tosiaan on
Kirjar ejk. kirjoitti:
Uzma kirjoittaa ilman äätä ja öötä, oletko huomannut.
Kuten hän tässä edelläkin sanoo, hän on nähnyt tarpeeksi surua tuolla asuinseudullaan ja tuskin hän mitään uusia nimierkkejä tässä vaiheessa on ottanut käyttöönsä.
Annetaan jokaiselle kirjoitusrauha, ja jos uusia ilmaantuu, minulla ei siihen asiaan ole mitään sanottavaa, mutta epäilemäsi.... ei taida olla.uzma,taa kone vahan reistailee siksi en edes sisaankirjoittanut,kiitos ymmartamisesta.
Tanaan tunnen itsene jotenkin masentuneeksi,ehka syyna oli tuo kun nain TV:sta ulkomaalaisten pelastus yksikkojen pakkaavan tavaroitaan,siis ei ole enaaa toivoa henkiin jaanneista.
On yli 2000000 koditonta,just saatiin viimeisetkin 4milj. Afganistan pakolaiset lahetettya koteihinsa ja nyt ovat oman maan asukkaat leireilla. olivat kirjoitti:
Valtion peruskouluja,siis taalla lapset menevat kouluihin niinkuin Suomessakin,noita koraanikouluja ei juuri vuoristossa ole.Koraanikouluille on valtio antanut maarayksen registroida ja opetus suunnitelma sama kuin muissakin kouluissa.
Kannataisi ehka ottaa selvaa asioista eim.googlesta.Minullakin kone tarjosi äsken sitä erroria,mutta kun sitkeästi yrittää niin antaahan periksi.
Miten Sinun koululainen jaksaa,kuinka lapset reagoi noihin järistyksiin? Varmasti Sinulla on raskasta,toivotaan aikaa parempaa.
Terveiset täältä Lahdesta.- meidan
muori67 kirjoitti:
Minullakin kone tarjosi äsken sitä erroria,mutta kun sitkeästi yrittää niin antaahan periksi.
Miten Sinun koululainen jaksaa,kuinka lapset reagoi noihin järistyksiin? Varmasti Sinulla on raskasta,toivotaan aikaa parempaa.
Terveiset täältä Lahdesta.pikkuneiti on lomalla,koulun seinamissa on halkeamia,ne korjataan ja sitten kouluun,monessa rakennuksessa on halkeamia,mekin joudumme paikkaamaan yhden huoneen seinan ja naita jalki jaristyksia on vielakin.
Emme ole nayttaneet hanelle tv kuvia,ainoa asia jota piti sanoa kun taloo tarisee hae aiti tai pappa tai mummu ja sitten juostaan ulos.Ei ole traumoja ainakaan viela.
Peitteet,lampimat vaatteet,teltat ym on loppuun myyty.Mitenkahan nuo ihmiset tarkenevat tuolla 3000m korkeuksissa.Taivaskin on uhkaavan pilvinen.
Lastensairaalassa on orpoja lapsia,niilekin haetaan sijais perheita.
Maassa on paaston aika,ihmiset paastoavat auringon noususta auringon laskuun,tama paattyy marraskuun alussa EID nimiseen juhlaan aivankuin Suomessa joulu,paljon lahjoja,perheen jasenet yrittavat kokoontua koteihinsa,siis sellainen perhe juhla,tanavuonna tulee olemaan hyvin hiljainen EID. - Pääsky64
meidan kirjoitti:
pikkuneiti on lomalla,koulun seinamissa on halkeamia,ne korjataan ja sitten kouluun,monessa rakennuksessa on halkeamia,mekin joudumme paikkaamaan yhden huoneen seinan ja naita jalki jaristyksia on vielakin.
Emme ole nayttaneet hanelle tv kuvia,ainoa asia jota piti sanoa kun taloo tarisee hae aiti tai pappa tai mummu ja sitten juostaan ulos.Ei ole traumoja ainakaan viela.
Peitteet,lampimat vaatteet,teltat ym on loppuun myyty.Mitenkahan nuo ihmiset tarkenevat tuolla 3000m korkeuksissa.Taivaskin on uhkaavan pilvinen.
Lastensairaalassa on orpoja lapsia,niilekin haetaan sijais perheita.
Maassa on paaston aika,ihmiset paastoavat auringon noususta auringon laskuun,tama paattyy marraskuun alussa EID nimiseen juhlaan aivankuin Suomessa joulu,paljon lahjoja,perheen jasenet yrittavat kokoontua koteihinsa,siis sellainen perhe juhla,tanavuonna tulee olemaan hyvin hiljainen EID.maailma on täynnä kaikenlaisia hätään joutuneita,ei voi muuta kun toivoa mahdollisimman vähän kärsimyksiä,
siellä enemmän ruumiillista kärsimistä kun puutetta,meillä enemmän henkistä
kärsimistä,kärsimys on aina josskin muodossa ihmisen mukana,
- Leny
Täältä Turusta lähti Marko Sihvonen 26.8. polkupyörällä määränpäänään Singapore. Hän on tällä hetkellä Azerbaidshanissa. Viimeinen viesti kirjoitettu Bakussa. Aika moinen seikkailu. WWW.mondo.fi :ssä voit lukea hänen matkapäiväkirjaansa. Siellä on myös kuvia ja videopätkiä.
oli kiva linkki KIITOS.
laitoin sen suosikkeihin niin löytyy uudelleen.
Menen tänään saunaan kokeilemaan mitä tuo käsi tykkää.6-viikkoon en ole päässyt.
nyt olisi selänpesijä tarpeen hehe..
Mukavaa iltaa kaikille näkyillään.- Suvi2
muori67 kirjoitti:
oli kiva linkki KIITOS.
laitoin sen suosikkeihin niin löytyy uudelleen.
Menen tänään saunaan kokeilemaan mitä tuo käsi tykkää.6-viikkoon en ole päässyt.
nyt olisi selänpesijä tarpeen hehe..
Mukavaa iltaa kaikille näkyillään.Huutelen täällä porstuassa tullessani. Ette arvaa miten kauhia jäätelönhimo iski päällensä, eikä kotona ollut hippustakaan. ei ole säilynyt.
Ja ei muuta kuin juoksujalkaa pakastimelle. Ja onhan sitä, ihan helpotuksesta huokaisen. On jos mitä plaatua. Teen ähellän tässä oikein muhkean sekoituksen ja mukillinen kuumaa kahvia. Jo alkaa elämä maistua - tai oikeammin jäätelö.
Leivontaohjeissakin kehutaan usein, että tämä kakku säilyy pitkään. Ei sellaista kakkua ole vielä keksittykään, että se säilyis minun kaapissani pitkään. Kehen lienen tullu niin raskasruokaseks.
No nyt vasta voin katsoa ympärilleni kun suurin jäätelönhimo tuli monityytytettyä. Kovin on hiljaista. Istun tässä ja odottelen, kyllä kai joku vielä pistäytyy tänään vielä, eivät kai kaikki ole humputtelemassa vaikka perjantai onkin. Kuuntelen vaikka noita SkillaNin ihania klassisia. Suvi2 kirjoitti:
Huutelen täällä porstuassa tullessani. Ette arvaa miten kauhia jäätelönhimo iski päällensä, eikä kotona ollut hippustakaan. ei ole säilynyt.
Ja ei muuta kuin juoksujalkaa pakastimelle. Ja onhan sitä, ihan helpotuksesta huokaisen. On jos mitä plaatua. Teen ähellän tässä oikein muhkean sekoituksen ja mukillinen kuumaa kahvia. Jo alkaa elämä maistua - tai oikeammin jäätelö.
Leivontaohjeissakin kehutaan usein, että tämä kakku säilyy pitkään. Ei sellaista kakkua ole vielä keksittykään, että se säilyis minun kaapissani pitkään. Kehen lienen tullu niin raskasruokaseks.
No nyt vasta voin katsoa ympärilleni kun suurin jäätelönhimo tuli monityytytettyä. Kovin on hiljaista. Istun tässä ja odottelen, kyllä kai joku vielä pistäytyy tänään vielä, eivät kai kaikki ole humputtelemassa vaikka perjantai onkin. Kuuntelen vaikka noita SkillaNin ihania klassisia.meidät todella jättää, niinkuin moni on täällä kertonutkin.
Pimeää on ja sataa,mutta nyt alkaa se vaihe vuodesta, kun katselemme lämmössä ulkona myrskyävää luontoa.
Sytytämme kynttilät,kuuntelemme mieli musiikkia ja vaikka kahvikupista hörppäilen ajattelemme elämän viisauksia.
Pohtimista ja kysymyksiä varmaan mieleen tulee.
Enpä juuri enää uutisia rohkene katsoa,niin raaoilta näyttää nuo eläintenkin kohtelut.
Ahneuksissaan syötetään kaikenlaiset moskat eläimille ja sitten taudin tullen,julmasti tuhotaan.
Kyllä maailmaan tuskaa mahtuu,me täällä huoliamme vaikerramme,pieniltä tuntuu, mutta niinhän se on, jokaiselle oma hätä on suurin.
Ilkeänkö enää sanoa,päiväni kuluu kutoen , mutta nyt on viimeiset pussit lähdössä ja saan kaikki kuteet pois nurkista.
Jouluhan se taitaa uusia ideoita mieleen tuoda.
Jäätelöööö huuteloo Suvi2, kiva kun himosi sait tyydytettyä, minä suklaalevyn seuraksi otin.
On jännää, kun suklaakin sopii iloon ja suruun, puolustelen milloin pahanmielen karkoitukseen tai sitten iloisen mieleeni ostamaani levyä.
Pieniä himoja molemmat, naatitaa;))DD
Keksikää kivaa touhua päiväänne,,.hei,hei,,,SkillaN kirjoitti:
meidät todella jättää, niinkuin moni on täällä kertonutkin.
Pimeää on ja sataa,mutta nyt alkaa se vaihe vuodesta, kun katselemme lämmössä ulkona myrskyävää luontoa.
Sytytämme kynttilät,kuuntelemme mieli musiikkia ja vaikka kahvikupista hörppäilen ajattelemme elämän viisauksia.
Pohtimista ja kysymyksiä varmaan mieleen tulee.
Enpä juuri enää uutisia rohkene katsoa,niin raaoilta näyttää nuo eläintenkin kohtelut.
Ahneuksissaan syötetään kaikenlaiset moskat eläimille ja sitten taudin tullen,julmasti tuhotaan.
Kyllä maailmaan tuskaa mahtuu,me täällä huoliamme vaikerramme,pieniltä tuntuu, mutta niinhän se on, jokaiselle oma hätä on suurin.
Ilkeänkö enää sanoa,päiväni kuluu kutoen , mutta nyt on viimeiset pussit lähdössä ja saan kaikki kuteet pois nurkista.
Jouluhan se taitaa uusia ideoita mieleen tuoda.
Jäätelöööö huuteloo Suvi2, kiva kun himosi sait tyydytettyä, minä suklaalevyn seuraksi otin.
On jännää, kun suklaakin sopii iloon ja suruun, puolustelen milloin pahanmielen karkoitukseen tai sitten iloisen mieleeni ostamaani levyä.
Pieniä himoja molemmat, naatitaa;))DD
Keksikää kivaa touhua päiväänne,,.hei,hei,,,onneton menin lukemaan 60:n palstalta Maitoperuna ketjua ja nälkähän siinä tuli.
Nyt täytyis löytää jostakin vanhaa verkkoa,minä taidan haleta.Eiku syömää....muori67 kirjoitti:
onneton menin lukemaan 60:n palstalta Maitoperuna ketjua ja nälkähän siinä tuli.
Nyt täytyis löytää jostakin vanhaa verkkoa,minä taidan haleta.Eiku syömää....sinä sillä verkolla teet,kalaanko lähdet vai päälle laitat;))DD
Taitaa olla pää vähän sekaisin, kun en tajua.
Matto valmis, nyt ei pitkään aikaan mattoja,,,,
Mutta ehkä muuta kivaa;))DD
Löysin uuden kaulaliinan mallin ja nyt siten virkkaamaan sitä ja joku pipo pitäisi huiviin sopiva väsätä.
Tuossa uzma jutteli uskonnosta tai siellä olevista kouluista,missä määrättyä uskontoa opettavat.
Minä olen niin jumalaton, että kirkossa en juuri käy, kuulun kyllä kirkkoon.
Minulla on oma Jumala, hänen kanssaan keskustelen tarpeen tullen ja uskon vielä että hän kuulee minua.
Uskominen on niin henkilökohtainen asia, jokainen löytää oman hyvänsä.
Uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa ja minusta sillä ei olekaan mitään tekemistä uskon kanssa.
Taas yksi asia mistä en väittelemään pysty, en haluakkaan.
Hyvin vaikeaa on ymmärtää,miksi taas tapahtui, tai miksi yleensä maailmassa tapahtuu niin kauheita asioita.
Tähän vain on tyytyminen.
Kuuntelin radiota tuolla kutoessani, ja isoja lukuja maanjäristyksen jäljiltä kertoivat.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
sinä sillä verkolla teet,kalaanko lähdet vai päälle laitat;))DD
Taitaa olla pää vähän sekaisin, kun en tajua.
Matto valmis, nyt ei pitkään aikaan mattoja,,,,
Mutta ehkä muuta kivaa;))DD
Löysin uuden kaulaliinan mallin ja nyt siten virkkaamaan sitä ja joku pipo pitäisi huiviin sopiva väsätä.
Tuossa uzma jutteli uskonnosta tai siellä olevista kouluista,missä määrättyä uskontoa opettavat.
Minä olen niin jumalaton, että kirkossa en juuri käy, kuulun kyllä kirkkoon.
Minulla on oma Jumala, hänen kanssaan keskustelen tarpeen tullen ja uskon vielä että hän kuulee minua.
Uskominen on niin henkilökohtainen asia, jokainen löytää oman hyvänsä.
Uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa ja minusta sillä ei olekaan mitään tekemistä uskon kanssa.
Taas yksi asia mistä en väittelemään pysty, en haluakkaan.
Hyvin vaikeaa on ymmärtää,miksi taas tapahtui, tai miksi yleensä maailmassa tapahtuu niin kauheita asioita.
Tähän vain on tyytyminen.
Kuuntelin radiota tuolla kutoessani, ja isoja lukuja maanjäristyksen jäljiltä kertoivat.kuten sanoit SkillaN. "Uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa.."
Se on totta. Olen kyllä kastettu ja konfirmoitu, mutta skeptikoksi olen vuosien mittaan tullut.
Minä juoksutan tuolle muori67:lle muovista aitaverkkoa. Luulen että hän tarvitsee sitä ymärilleen, ettei leviä (kuin Jokisen eväät) ahmittuaan. - Suvi2
Suvi2 kirjoitti:
kuten sanoit SkillaN. "Uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa.."
Se on totta. Olen kyllä kastettu ja konfirmoitu, mutta skeptikoksi olen vuosien mittaan tullut.
Minä juoksutan tuolle muori67:lle muovista aitaverkkoa. Luulen että hän tarvitsee sitä ymärilleen, ettei leviä (kuin Jokisen eväät) ahmittuaan.Kuule SkillaN. Kun sinä olet noin näppärä sormistasi, olisko mahdollista, että huitaisisit minulle sellaisen ihanan isotupsuisen myssyn? Langat tuon tietenkin itse vaikka tänne pirtille.
Suvi2 kirjoitti:
kuten sanoit SkillaN. "Uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa.."
Minä juoksutan tuolle muori67:lle muovista aitaverkkoa. Luulen että hän tarvitsee sitä ymärilleen, ettei leviä (kuin Jokisen eväät) ahmittuaan.Suvi2 arvasi minun vaivan.HYvä tietää että verkkoa löytyy.
Se on kumma kun ei saa toppia tuolle ahmimiselle.
Kyllä tänään on taas "pidellyt"ilmoja.
Sataa ja paistaa vuorotellen.
Ei tee oikein hyvää minun luille.
Meinasin tehdä tähän myssyn mallin mutta en osannut höh.Suvi2 kirjoitti:
Kuule SkillaN. Kun sinä olet noin näppärä sormistasi, olisko mahdollista, että huitaisisit minulle sellaisen ihanan isotupsuisen myssyn? Langat tuon tietenkin itse vaikka tänne pirtille.
työn puute tässä tuppaakin ;))DDD
Langat sitten silmiin ja tukkaan sopivat, miksikähän ajattelen,että tumma olisit ja siniset silmät???
Hehee tuolle muorille, et sinä nyt yhdestä ruokakerrasta paisu, mutta jos otat nämä minun suklaat ja Suvin jäätelöt lisäksi,voi olla että säkä on huonompi.(kokemusta on)- lokari¤
muori67 kirjoitti:
Suvi2 arvasi minun vaivan.HYvä tietää että verkkoa löytyy.
Se on kumma kun ei saa toppia tuolle ahmimiselle.
Kyllä tänään on taas "pidellyt"ilmoja.
Sataa ja paistaa vuorotellen.
Ei tee oikein hyvää minun luille.
Meinasin tehdä tähän myssyn mallin mutta en osannut höh.kahvia, vai keitänkö itte.
Minulle se kyllä on iltakahvia.
Terv: Lokari¤ lokari¤ kirjoitti:
kahvia, vai keitänkö itte.
Minulle se kyllä on iltakahvia.
Terv: Lokari¤sieltä asti tulevaa kahvit valmiina odottaa.
Tuolta nurkkakaapista juoksupoikaa,jos vain maistuu.
Nyt on pirtin yksi-vuotis päivä.
Puhuin ja juhlia esittelin jo edellisessä ketjussa, kun kuvittelin sen loppupään sattuvan tähän päivään.
Niin ei käynyt.
Nyt onnea pirtille ja kippis!
Kahvipirtti.
Pirtimme meidän ikioma,
päältä ja sisältä
viihtyisä, soma.
Tänne on aina
kiva tulla,
uskon ja toivon
myöskin sulla.
Muuttoja tehty
on monta kertaa,
sama vain pirtti
vaille vertaa.
Monen, monet ruokaohjeet
niksit ja linkit,
hyvät kohteet.
Sopat monet on kiehutettu,
jutuilla hauskoilla viehätetty.
Tuttuja täällä kaikki ollaan,
mahtua meinaa
ei joka "pollaan"
Juttua aina riittämiin,
minäkin hellyn kiitoksiin.
Pyytelin apuja viime ketjussa, ei tullut,nyt on tyytyminen tälläiseen.
Pistäytykää kahvilla,,,,Oikein hyvää huomenta ja "kamalasti"onnea Pirttiin.Toivotaan että meillä "jenkka"jatkuu yhtä mukavana kuin tähänkin asti.
Nyt hyvät kaffeet ja täytekakkua.
Joko puhalsit kynttilän...phuuusanoin ettei kukaan runoillut ja sitten kävin läpi ketjua,onhan siellä Kirjarin tuote,kiitos .
Vanhaksi taidan tulla,hyvä vaan kun ei sitä aina muista.- lokari¤
minähän kerkisin ihan ensimmäiseksi , näin juhlapäivänä .
En tosin tiennyt siittä , mutta näkyy se sokeekin jyvän löytävän.
Onnea kahvipirtille ja monta lisää.
Terv: lokari¤ - my.mm.eli
lokari¤ kirjoitti:
minähän kerkisin ihan ensimmäiseksi , näin juhlapäivänä .
En tosin tiennyt siittä , mutta näkyy se sokeekin jyvän löytävän.
Onnea kahvipirtille ja monta lisää.
Terv: lokari¤Seven Up!
Sanoi Lumikki aamulla seitsemälle kääpiölle.
Taitaa olla jo pirtissäkin juhlakahveilla seitsemän aamuvirkkua käynyt. Laitoin oikein kellon herättämään, etten jäisi viimeisten kävijöiden joukkoon ja mattimyöhäiseksi tämmöisenä tärkeänä päivänä.
(Saattoi olla pieni osuus asiaan tuolla kauden viimeisellä F-1 kisalla, joka juuri starttasi.)
Mihinkäs saan tämän krysanteemiruukun laittaa, on niin painava, että ihan käsivarret maitohapoilla. Kas tuossahan ihan tyhjää pöydänkulmaa, noooin, olepas siinä. Siirtäköön joku vaikka lattialle jos tulee tilapulaa. Saattaa tulla ruuhkaan asti vierailijoita tänään.
Huomenta, SkillaN, huomenta muori67, huomenta lokari! Kai tähän samaan pöytään mahtuu kupposelle? Hauskaa aloittaa päivää samppakaljalla, kippis! Ihan näin kansalliseen tyyliin kilistäen, onnea meille kaikille!
Kuten näkyy, meikä on myös palannut yksinkertaiseen päiväjärjestykseen. Siis kotiin ja oman koneen näppylöille! Olisihan sitä tyttären konettakin saanut käyttää vaan pysyttelin erossa niistä hienoista vehkeistä, etten vaan riko. Ovat sen verran tyyriinpiä kuin tämä omani, ja näppis musta ja fontit pienet, päin vastoin siis kuin mitä oma kone ja säädöt. Ei niitä minun takia kannata ruveta muuttelemaan, olenhan muutenkin pois palstoilta muutaman päivän, toisinaan pitempäänkin. Sen verran eilen illalla vilkaisin, että valtavasti on uusia kirjoituksia! On siinä taas koko urakka edessä, että saa luettua läpi. Ja vielä uusia tulee kokoajan sisään.
Kiiitoos ja hauskaa päivää kullekin persoonalle! - Leny
Kuljemme omia reittejämme ja satumme vastakkain- täällä Kahvipirtissä. Hauska tavata. Juttelemme. Tämä on lepopaikka ja virkistymispaikka.
Kun kohdataan syntyy juhla.
Vielä kerran - ONNEA! - Simpatti
Leny kirjoitti:
Kuljemme omia reittejämme ja satumme vastakkain- täällä Kahvipirtissä. Hauska tavata. Juttelemme. Tämä on lepopaikka ja virkistymispaikka.
Vielä kerran - ONNEA!paaljoon oonneeaa vaan, paaljon oonneeaa Kahvipirttii, paaljon oonneeaa vaan!
Taisi mennä vähän nuotin vierestä, mutta sydämestä laulon,tarkotettu varsinkin päivänsäteelle, joka on meitä hunsvottejakin niin reilusti kohdellu.
Toinkin siksi tuonne pakkaseen ison kimpaleen hirvenlihaa, kun olin ajomiehenä mukana hirviporukassa. Uskon, että emäntä osaa tehdä makosat paistit porukalle, saadaan kaikki syödä masut täyteen kun emäntä juhliltaan kerkii.
Vielä virallisesti:
Sydämelliset onnittelut Kahvipirtille 1-vuotispäivän johdosta: T: Simpatti - Hintriika
Leny kirjoitti:
Vielä kerran - ONNEA!Onni pirttiin astukoon,
pullat kahviin kastukoon!
Hörppää vaikka taltrikilta,
juhlaa koko päivä, ilta!
Ehtoisat on vieraat täällä,
emännällä touhu päällä.
Eikö panna tanssiks kohta?
Hiukaan päälle suolalohta,
tuppipottua ja muuta…
Aatos hivelee jo suuta.
Löytyykö vielä maljakkoa vaatimattomalle kukkakimpulleni? Onnellista päivää vain kaikille! - merimona1
Hintriika kirjoitti:
Onni pirttiin astukoon,
pullat kahviin kastukoon!
Hörppää vaikka taltrikilta,
juhlaa koko päivä, ilta!
Ehtoisat on vieraat täällä,
emännällä touhu päällä.
Eikö panna tanssiks kohta?
Hiukaan päälle suolalohta,
tuppipottua ja muuta…
Aatos hivelee jo suuta.
Löytyykö vielä maljakkoa vaatimattomalle kukkakimpulleni? Onnellista päivää vain kaikille!Onpas se mukava pirttiin tulla, missä tuoksuu
juhlapulla.
Kahvipannun porinan vain voittaa puheensorina kun juhlaväki "taalaa."
Rento täällä meinki ja monta löytyy pöytää.
Joka ohikulkijakin juttuseuraa löytää.
Emäntänä häärii Skillan, joka takaa illan,
mis´ ei puutu ruoka, juoma, vieras vaikka olisikin
outo "junan tuoma."
ONNEA, ONNEA!!!! - Satu
SkillaN kirjoitti:
sanoin ettei kukaan runoillut ja sitten kävin läpi ketjua,onhan siellä Kirjarin tuote,kiitos .
Vanhaksi taidan tulla,hyvä vaan kun ei sitä aina muista.Ruususilla, kukkasilla
tahdon sua tervehtää,
iloisella sydämellä
onnea sulle toivottaa!
Kukkakimpussa sinulle ruusuja ja lemmikkejä!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
sanoin ettei kukaan runoillut ja sitten kävin läpi ketjua,onhan siellä Kirjarin tuote,kiitos .
Vanhaksi taidan tulla,hyvä vaan kun ei sitä aina muista.Onnen lintu pihapuuhun
tehköön pesäkolon
tuokoon tämä runo pieni
oikein hyvän olon!
Runo se on tämäkin, eiks niin?
Päivällä olin tulossa jo tuossa porstuassa, mutta olin unohtanut kännykän taskuun ja se kirkui, että vieraita oli tullut oven taa.
Ei muuta kuin hömppäsemään takaisin ja juhliin tulo jäi siihen.
Vai ei kai ne juhlat lopu kohtakaan, kun porukkaakin on näin mukavasti koolla.
Toin tuliaisena uuden shakkipelin kun se entinen oli jo olemattomaksi kulunut. Enää ei erottanut kuningasta, kuningatarta saati ratsua.
Nyt uppoudun näihin ihaniin pöydän antimiin ja asetun oikein odottamaan sitä laulua, jonka lupasit. - Heikki
merimona1 kirjoitti:
Onpas se mukava pirttiin tulla, missä tuoksuu
juhlapulla.
Kahvipannun porinan vain voittaa puheensorina kun juhlaväki "taalaa."
Rento täällä meinki ja monta löytyy pöytää.
Joka ohikulkijakin juttuseuraa löytää.
Emäntänä häärii Skillan, joka takaa illan,
mis´ ei puutu ruoka, juoma, vieras vaikka olisikin
outo "junan tuoma."
ONNEA, ONNEA!!!!Aivan totta joka sana runossasi, matkamiehenä olen saannut poiketa lepäämään ja saappaita kuivattamaan, antimet ovat olleet mainiot ja kahvi aina kuumana odottanut, matkoillani olenkin mainostanut pirttiä ja kehunut emäntää ja hyvää porukanhenkeä! ONNEA 1 vuotiaalle Kahvipirtille!
- merimona1
Heikki kirjoitti:
Aivan totta joka sana runossasi, matkamiehenä olen saannut poiketa lepäämään ja saappaita kuivattamaan, antimet ovat olleet mainiot ja kahvi aina kuumana odottanut, matkoillani olenkin mainostanut pirttiä ja kehunut emäntää ja hyvää porukanhenkeä! ONNEA 1 vuotiaalle Kahvipirtille!
kun huomasit runoni ja toit onnittelusi Kahvipirttiin.
Sinä olet 'reppuriksi' hieno herrasmies.
Luultavasti sinun romanttinen kulkurihahmosi käväisi mielessäni kun kirjoitin 'junan tuomasta.'
Täällä juhlat jatkuvat, mutta minä lähden lentokentälle.
Onnea vielä kerran viihtyisään Kahvipirttin !
kaikille ystävilleni.
(niitähän pirtin kävijät ovat)
Ystävälle.
Sinä ystävä tiedätkö sen,
olet minulle tarpeellinen.
Kelle kertoa voisin mä ikävästäin,
elon tuskasta sydämmessäin.
tänään luokses käyn murehtien,
jos sulle kun kertoa kaiken mä saan
niin jaksan mä taas uudestaa.
Elän päivän, elän kaksi
kaikki muuttuu paremmaksi.
Elän jälleen - tunnen sen
kuljen tietäin toivoen.
olen tänään mä onnellinen.
On kaikki kuin kaunista unta nyt vain,
kun mä itkeä sain surustain.
minä yksin ois kestänyt en,
mutt´silloin mua kuuntelit ymmärtäen,
niin unhoitin pettymyksen.
Elän päivän, elän kaksi,,,,,
Tätähän se ystävyys on ja tämän omaista olen tästä virtuaaliystävyydestäkin saanut.
Henkilökohtaisia kirjoitus ystäviäkin ja se on rikasta, tutuksi tullen voi pulputtaa ilot ja surut ja aina voi keventää tai keventyä, asioista riippuen.
Onnellinen olen seurastanne ollut,jatkoa toivoen, SkillaN- uzma
ja sunnuntaivastaisena yona myrskysi ja ukkonen jyrisi,sahkot katkeilivat en uslkanut laittaa konetta paalle,kopterit eivat hyrranneet eilen ja yksi armeijan kopteri putosi ja 6 sotilasta menehtyi ja kopteri pula lisaantyi.kaiken myrskyn keskella onnistuttiin kaivamaan esiin 4 lasta hengissa, niista 2 oli alle vuoden vanhoja,siis 8 paivan jalkeen lapset olivat elossa.
Olemme jarjestamassa tukiryhmaa sairaaloihin,psykologit ja opiskelijat oavat liittaneet katensa vpaehtois tyohon,mieheni lahti jo aamulla aikaisin organisoimaan porukkaa.
Naapurissa on tapana syottaa pikkulintuja,aamulla 6 jalkeen tayttavat lintulaudan ja tunnin kulutta lauta on tyhja,mutta viime lauantaina aamuna eivat linnut tulleet laudalle,eivat tulleet ennekuin sunnuntai iltapaivana,vaistosivatkohan linnut maanjaristyksen tulon?
Kiitos aamuteesta kakustakin,myokastyneet onnittelut pirtille ja sen pitajalle,saa meikalainenkin vapaasti purkaa sydantaan. uzma kirjoitti:
ja sunnuntaivastaisena yona myrskysi ja ukkonen jyrisi,sahkot katkeilivat en uslkanut laittaa konetta paalle,kopterit eivat hyrranneet eilen ja yksi armeijan kopteri putosi ja 6 sotilasta menehtyi ja kopteri pula lisaantyi.kaiken myrskyn keskella onnistuttiin kaivamaan esiin 4 lasta hengissa, niista 2 oli alle vuoden vanhoja,siis 8 paivan jalkeen lapset olivat elossa.
Olemme jarjestamassa tukiryhmaa sairaaloihin,psykologit ja opiskelijat oavat liittaneet katensa vpaehtois tyohon,mieheni lahti jo aamulla aikaisin organisoimaan porukkaa.
Naapurissa on tapana syottaa pikkulintuja,aamulla 6 jalkeen tayttavat lintulaudan ja tunnin kulutta lauta on tyhja,mutta viime lauantaina aamuna eivat linnut tulleet laudalle,eivat tulleet ennekuin sunnuntai iltapaivana,vaistosivatkohan linnut maanjaristyksen tulon?
Kiitos aamuteesta kakustakin,myokastyneet onnittelut pirtille ja sen pitajalle,saa meikalainenkin vapaasti purkaa sydantaan.radiota ja siellä kerottiin helikopteri turmasta,tälläisiä ei enää kaipaisi kaiken muun lisäksi.
Kuulin myös, että suomalais-norjalaista sairaalaa pystytettiin ja näytettiin aasien vievän ruokaa ja muita tarvikkeita sinne vuorille.
Ihmeitä tapahtuu, ajatella, että niin kauan niinkin pienet lapset selvisivät.
Kyllähän eläimet aistivat vaaran paljon ennen kuin ihminen, esimerkkejä löytyy paljonkin.
Työtä riittää siellä ja parasta lääkettähän se on suruunkin, toivotan parempaa aikaa ja kestämistä.
Ajatuksin olemme luonanne ja voimia rukoillen seuraamme tapahtumia.- Leny
uzma kirjoitti:
Kiitos aamuteesta kakustakin,myokastyneet onnittelut pirtille ja sen pitajalle,saa meikalainenkin vapaasti purkaa sydantaan.Katsoin juuri teidän kellon aikanne koneestani. Kello siellä jo 13.00. Kiitos kun kirjoitat kuulumisia. Sydämestä riipaisi taas ne lapset. Voi pienet. Mutta ilmeisesti orvoiksi jääneinä pelastuivat.Kuinka hitaan kuoleman moni kokeekaan raunioissa hautautuneena, sitä ei pysty tajuamaan sitä tuskan määrää. Voimia ja siunauksia teille auttajille. Siellä varmaan lämpötilat vaihtelee korkeuseroista johtuen. Millaista Sinun asuinsijoillasi on?
- uzma
Leny kirjoitti:
Katsoin juuri teidän kellon aikanne koneestani. Kello siellä jo 13.00. Kiitos kun kirjoitat kuulumisia. Sydämestä riipaisi taas ne lapset. Voi pienet. Mutta ilmeisesti orvoiksi jääneinä pelastuivat.Kuinka hitaan kuoleman moni kokeekaan raunioissa hautautuneena, sitä ei pysty tajuamaan sitä tuskan määrää. Voimia ja siunauksia teille auttajille. Siellä varmaan lämpötilat vaihtelee korkeuseroista johtuen. Millaista Sinun asuinsijoillasi on?
asti oli viela niin lammin etta ilmastointia piti paalla,onneksi lauantaina kaivoin esiin filtit ja takit panin ne tuulettumaan ja heti yolla tarpeen tuli, nyt ollaan ilman ilmastointia ja sahkolaskukin pienenee.
Vuoristossa on jo aika kylma ja tuo kamala myrsky pahensi tilannetta,nyt onkin kilpa juoksu ajan kanssa saadaanko jonkinlainen katto suojaksi ennenkuin lumisateet alkava,usein tamankuun lopulla.Islamabadissa tem.on 15-29 astetta ja aurinkoista. - uzma
Leny kirjoitti:
Katsoin juuri teidän kellon aikanne koneestani. Kello siellä jo 13.00. Kiitos kun kirjoitat kuulumisia. Sydämestä riipaisi taas ne lapset. Voi pienet. Mutta ilmeisesti orvoiksi jääneinä pelastuivat.Kuinka hitaan kuoleman moni kokeekaan raunioissa hautautuneena, sitä ei pysty tajuamaan sitä tuskan määrää. Voimia ja siunauksia teille auttajille. Siellä varmaan lämpötilat vaihtelee korkeuseroista johtuen. Millaista Sinun asuinsijoillasi on?
on nyt 10:35 am,kaksi tuntia teita edella.
- Usko
uzma kirjoitti:
syntymäpäivä onnittelut kahvipirtille!!!
Vielähän kakkua ja piirakkaa näyttää olevan, pysähdyn nyt ajankanssa juomaan kahvit!
Olen ollut yöjalassa viikonlopun,asia näyttää sujuvan hyvin ja puhetta riittää, saa nähdä alkaako yksinäiset päiväni loppumaan, toivottavasti! - Satu
uzma kirjoitti:
siellä teidän vaikeuksissanne. Lasten elävänä esiin saaminen on ollut todellinen ihme! Hyvä uutinen oli myös se, että ukkosmyrsky loppui, ja suomalais-norjalainen kenttäsairaala saatiin pystytettyä. -Parempaa kohti varmaan mennään! Voimia ja jaksamista teille kaikille siellä!
- Leny
uzma kirjoitti:
Windows näytti Islamabadin ajan 5t Greenwichin aikaa (eikä Helsingin) Vaihtuuko teillä siellä kesäaika talviaikaan?
- Suvi2
Poikkean nyt asiasta ja palaan eiliseen viestiisi, jossa arvelit siinä pipolankoja valitessa, että pipo tulee varmaan tummatukkaiselle. Osui. Ainoastaan silmien väri hiukan meni huti, mutta ei ihme, kun minulla on aina nuo tummat lasit.
Muuten, oli ihastuttava aurinkoinen päivä. Oliko siellä? Ei voi kuvitellakaan, että kohta on lunta maassa ja talvi. Vai näinköhän sitä talvea tänä vuonna tuleekaan. Eipä tuosta olisi väliksi. Lumen tuomaa valkeuttahan täällä ei koskaan ole, pelkkää loskaa vain. Liekö tuo lumi jo nokista maahan laskeutuessaan.
Ja kun toimin jonkinlaisena pahanilmanlintuna tuodessani ajan kulumisesta näitä viestejä, niin kerronpa, että TV:stä kuulin tänään tämän vuoden ensimmäisen joululaulun. - Tuota
Oma kirjoittamasiko on?
Luin nimittäin jostain ettei nykyisin saisi toisten runoja eikä laulunsanoja kopioida.
Ei pahalla ollenkaan...... mutta kun tuntuu että olen tuontapaisen ennenkin jostain kuullut. Tuota kirjoitti:
Oma kirjoittamasiko on?
Luin nimittäin jostain ettei nykyisin saisi toisten runoja eikä laulunsanoja kopioida.
Ei pahalla ollenkaan...... mutta kun tuntuu että olen tuontapaisen ennenkin jostain kuullut.laulellaan lauluryhmässä.
Tuttu varmaan monelle.
Saako vai ei kirjoittaa,en tiedä, ehkä tein väärin, olen vain nähnyt kirjoitettavan muitakin, ja tämä oli mielestäni kaunis.SkillaN kirjoitti:
laulellaan lauluryhmässä.
Tuttu varmaan monelle.
Saako vai ei kirjoittaa,en tiedä, ehkä tein väärin, olen vain nähnyt kirjoitettavan muitakin, ja tämä oli mielestäni kaunis.kai syytteen saan.
Suvi2 kirjoitti:
Poikkean nyt asiasta ja palaan eiliseen viestiisi, jossa arvelit siinä pipolankoja valitessa, että pipo tulee varmaan tummatukkaiselle. Osui. Ainoastaan silmien väri hiukan meni huti, mutta ei ihme, kun minulla on aina nuo tummat lasit.
Muuten, oli ihastuttava aurinkoinen päivä. Oliko siellä? Ei voi kuvitellakaan, että kohta on lunta maassa ja talvi. Vai näinköhän sitä talvea tänä vuonna tuleekaan. Eipä tuosta olisi väliksi. Lumen tuomaa valkeuttahan täällä ei koskaan ole, pelkkää loskaa vain. Liekö tuo lumi jo nokista maahan laskeutuessaan.
Ja kun toimin jonkinlaisena pahanilmanlintuna tuodessani ajan kulumisesta näitä viestejä, niin kerronpa, että TV:stä kuulin tänään tämän vuoden ensimmäisen joululaulun.ilmanlintu ole,minulla on jo lahjan teko täydessä vauhdissa, en vain ole uskaltanut kertoa.
Täytyy alottaa ajoissa, kun on niin monelle niitä pipoja ja huiveja tehtävä.
En muuta puhu joulusta.
Ilmankos arvasin silmiesi värin väärin, kun lasit sotkivat.
Täällä oli kuiva ja kaunis päivä,yöksi pakkasta lupasi.
Olisi hyvä kun kunnon pakkasia pitäisi, sitten siihen lumi, jopa valkeaisi maisemat.
Ikävä varmaan, kun ei puhtaita hankia nää., on se niin kaunista.
Voi sentään kun töppäsin ,taitaa muummo odotella,,,,,
Hyvää yötä kumminkin.- Sini-vuokko
SkillaN kirjoitti:
kai syytteen saan.
Sua kiitän ystävä hetkistä näistä,
kahvipirtin hengen lämpimästä.
Kiitos viestistä aurinkoisesta,
kiitos kahvista lämpimästä.
viestistä helkkyvästä.
Mutta kiitos ennenkaikkea
itsestäsi,hyvänolon tuojaan,
kahvipirttimme suojaan. - saara.dma
SkillaN kirjoitti:
ilmanlintu ole,minulla on jo lahjan teko täydessä vauhdissa, en vain ole uskaltanut kertoa.
Täytyy alottaa ajoissa, kun on niin monelle niitä pipoja ja huiveja tehtävä.
En muuta puhu joulusta.
Ilmankos arvasin silmiesi värin väärin, kun lasit sotkivat.
Täällä oli kuiva ja kaunis päivä,yöksi pakkasta lupasi.
Olisi hyvä kun kunnon pakkasia pitäisi, sitten siihen lumi, jopa valkeaisi maisemat.
Ikävä varmaan, kun ei puhtaita hankia nää., on se niin kaunista.
Voi sentään kun töppäsin ,taitaa muummo odotella,,,,,
Hyvää yötä kumminkin.On ollut todella kummallinen syksy, kun vasta viime yönä oli syksyn ensimmäinen hallayö, joka palellutti dahliat ja muut arat kesäkukat. Amppelipetuniakin näytti olevan aamulla allapäin, mutta virkistyi kuitenkin vielä päivänmittaan.
Ensi yöksi tulee taas varmaan halla ja on todella vaikeaa tottua tähän kylmyyteen. Täytyy ruveta kaivamaan esille villasukkia ja -housuja ja -pipoja, koska niiden aika on ihan heti käsillä.
Puissakin on vielä aika lailla lehtiä eikä oikein kannata ruveta haravoimaan ennenkuin ne ovat tulleet alas. Kai armelias lumi aikanaan peittää kaikki syksyn laiminlyönnit.
Nyt tarvitsen kuuman rommitotin. Olisiko? - Leny
saara.dma kirjoitti:
On ollut todella kummallinen syksy, kun vasta viime yönä oli syksyn ensimmäinen hallayö, joka palellutti dahliat ja muut arat kesäkukat. Amppelipetuniakin näytti olevan aamulla allapäin, mutta virkistyi kuitenkin vielä päivänmittaan.
Ensi yöksi tulee taas varmaan halla ja on todella vaikeaa tottua tähän kylmyyteen. Täytyy ruveta kaivamaan esille villasukkia ja -housuja ja -pipoja, koska niiden aika on ihan heti käsillä.
Puissakin on vielä aika lailla lehtiä eikä oikein kannata ruveta haravoimaan ennenkuin ne ovat tulleet alas. Kai armelias lumi aikanaan peittää kaikki syksyn laiminlyönnit.
Nyt tarvitsen kuuman rommitotin. Olisiko?Iltaa ihmiset. Ostin tänään uuden pipon CM:sta. Oli niin sopivan värinen puna-musta-valkokuvioinen. Sellainen pata-mallinen ilman tupsua. Siis nuorisomuodin mukainen. Sopii minun punaisen ulkoilupusakan kanssa. Oikein kiva oli tehdä tuo tunnin kävely tuossa illan suussa. Siirsin ulko-oven vierestä pelargonialaatikkoa enemmän oven syvennykseen; jospa säilyisi hallalta. On niin täynnä punaisia kukkia vielä ja rehevä. Ottaisinko ruusunmarjateetä ja muroleivoksen. Saarankin tapasin nyt pitkästä aikaa.
Sini-vuokko kirjoitti:
Sua kiitän ystävä hetkistä näistä,
kahvipirtin hengen lämpimästä.
Kiitos viestistä aurinkoisesta,
kiitos kahvista lämpimästä.
viestistä helkkyvästä.
Mutta kiitos ennenkaikkea
itsestäsi,hyvänolon tuojaan,
kahvipirttimme suojaan.sinulle,tuli hyvä mieli.
- merimona1
SkillaN kirjoitti:
sinulle,tuli hyvä mieli.
hyvä mieli, sillä se tarttuu, niinkuin paha mielikin.
Minä tulin yökahveelle ja kertomaan terveiseni Tukholmasta.
Piankos tästä lahden yli piipahtaa - ostoksilla ja sukuloimassa.
Hyvää yötä kaikille! merimona1 kirjoitti:
hyvä mieli, sillä se tarttuu, niinkuin paha mielikin.
Minä tulin yökahveelle ja kertomaan terveiseni Tukholmasta.
Piankos tästä lahden yli piipahtaa - ostoksilla ja sukuloimassa.
Hyvää yötä kaikille!Kiva kun Pirtissä on ollut illalla kävijöitä.
Minä en taaskaan jaksanut valvoa pitkään.
Minusta on tullut "un suntio"kuten mummini sanoi.
Kun oilein paljon päivällä menee tuolla ulkona,niin kyllä uni maittaa.
No nyt se lintulunssa on sitten euroopassa.aamun uutiset toitottaa siitä joka kanavalla.
nyt tli aamu kaffeet juotua ja lähden lekille. Heippa !- Sini-vuokko
muori67 kirjoitti:
Kiva kun Pirtissä on ollut illalla kävijöitä.
Minä en taaskaan jaksanut valvoa pitkään.
Minusta on tullut "un suntio"kuten mummini sanoi.
Kun oilein paljon päivällä menee tuolla ulkona,niin kyllä uni maittaa.
No nyt se lintulunssa on sitten euroopassa.aamun uutiset toitottaa siitä joka kanavalla.
nyt tli aamu kaffeet juotua ja lähden lekille. Heippa !Aamukahville tulin minäkin,ja Satua onnittelemaan,
tässä syksyn viimeiset kukat puutarhasta,
keltakukat vielä kirkkaasti heloittavat,laitan ne tähän kahvitiskille,mistä nimipäivän sankari saa niitä ihailla,ja myöskin pirtin emäntä toisetkin asiakkaat.
Nyt lähden taas käymään erään vanhuksen luona,hyvät päivän jatkot teille kaikille,ja kiitoksia.
ja kuukin möllötti vielä taivaalla.
Huomenet siis ja onnittelut meidän Sadulle(ainakin virtuaali)nimipäivän johdosta.
Toin suuren kulhollisen munkkeja ,juodaan nimppari kahvit.
Komea päivä tulossa, nyt viimeistään pitäisi lenkille lähteä.
Sain kirjeen tuolta kaukaa ja siinä ihmeteltiin tätä palstan toimintaa, samaa jauhamista ollut monta vuotta, asiat ei miksikään muutu.
No eipä tietenkään, koska jokaisella on oma mielipide, ja se on vain se oikea.
Törmäyksiä tulee, on aivan mahdotonta kirjoitella niin, että viesti menisi kaikille siten, kuin kirjoittaja yrittää sanoa.
Aamun aamiaistarjottimella oli taas hyviä ajatuksia (lainauksia) jospa niitä osaisi sisäistää ja yrittäisi elää niiden mukaisesti, edes pienin osin.
Uskokaa tai älkää minä yritän,tosin onnistumatta, mutta pyrkimys on aina vain paremmaksi tulla;))DD
Aurinkoa joka suunnalle, eikös ne luvanneetkin,,,- Suvi2
Hyvää huomenta ja onnea Sadulle.
Täytyy ihan kahvit hörpätä vaikka onkin ruoka-aika. Eikä mitään tavallista kahvia. Taikakahvia.
Naapurin mummo laittaa pienille lapsenlapsilleen sitä silloin kun pieniä harmittaa ja taikakahvilla kaikkoavat vaivat ja surut.
Mitäkö on taikakahvi. Olen urkkinut sen verran, että kuulin sen olevan kahvia pienen pieni tirlippa, maitoa, sokeria, hunajaa, siirappia ja suklaata, naurua, hyvää mieltä, iloisia asioita ja aurinkoa. On siinä kai jotain muutakin, en tiedä.
Mahtaa olla ytyainetta, ihana munkki siihen lisäksi, niin johan rupes elämä hymyilemään. - uzma
Suvi2 kirjoitti:
Täytyy ihan kahvit hörpätä vaikka onkin ruoka-aika. Eikä mitään tavallista kahvia. Taikakahvia.
Naapurin mummo laittaa pienille lapsenlapsilleen sitä silloin kun pieniä harmittaa ja taikakahvilla kaikkoavat vaivat ja surut.
Mitäkö on taikakahvi. Olen urkkinut sen verran, että kuulin sen olevan kahvia pienen pieni tirlippa, maitoa, sokeria, hunajaa, siirappia ja suklaata, naurua, hyvää mieltä, iloisia asioita ja aurinkoa. On siinä kai jotain muutakin, en tiedä.
Mahtaa olla ytyainetta, ihana munkki siihen lisäksi, niin johan rupes elämä hymyilemään.kavin iltpaivalla,se on ihme laake milenkohotukseen ja sainpa hyvaksyvia katseita ja mieskin sanoi,jo oli aikakin.uus kampaus uus ihminen.
Yritan nyt elaa normaalia elamaa,uutisia katsotaan kerran paivassa.
Nyt Sadun taika kahvia horppailemaan,aurinko paistaa,pari ruusuakin aukes verannalla.
taytyy horppailla salassa etteivat nuo paastoavat ihmiset pahastu. Suvi2 kirjoitti:
Mahtaa olla ytyainetta, ihana munkki siihen lisäksi, niin johan rupes elämä hymyilemään.tuolla palstalla näyttää että viime viesti olisi 14.27,mutta en minä ainakaan täältä sitä löydä.
muori67 kirjoitti:
tuolla palstalla näyttää että viime viesti olisi 14.27,mutta en minä ainakaan täältä sitä löydä.
Tulihan se sieltä.Tämä on HÄMÄLÄINEN tämä kone))))
uzma kirjoitti:
kavin iltpaivalla,se on ihme laake milenkohotukseen ja sainpa hyvaksyvia katseita ja mieskin sanoi,jo oli aikakin.uus kampaus uus ihminen.
Yritan nyt elaa normaalia elamaa,uutisia katsotaan kerran paivassa.
Nyt Sadun taika kahvia horppailemaan,aurinko paistaa,pari ruusuakin aukes verannalla.
taytyy horppailla salassa etteivat nuo paastoavat ihmiset pahastu.Ihanaa kuulla että olet piristymässä.Kyllä se on terapiaa kampaajalla käynti.Minäkin sanon aina että nuorenen 10v.Sama myös manikyyri tai pedikyyri,kummasti mieltä piristää.
- my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Tulihan se sieltä.Tämä on HÄMÄLÄINEN tämä kone))))
nimpparikahffeille olin minäkin tulossa tuolloin noin 14:20 - 14:30 aikoihin, mutta en jaksanut odotella kun jotain hidastelua yhteyksissä (Eniron/Suomi24). Joten Muori kulta, älä pahoita oman rakkaan koneesi tunteita sitä moittimalla.;)) Vika on muualla.
Niin, ONNEA Satu, kuppi kuumaa sen kunniaksi! (Vaikka epäilen, että todellisessa elämässä juhlitkin nimipäivää jonain toisena päivänä. Vaan toki täällä virtuaalimaailmassa juhlimme näitä virtuaalinimiämme:-D) Nyt rupesi oikein harmittamaan, kun minulla ei edes nimipäivää;)
Omapa syyni, huono nikkivalinta. ;))))
Ihania munkkeja, uskaltaisko santsata. Jos jättäisi päivällisen syömättä tänään. Näin teenkin, meni jo myöhäiseen tämä kahvittelu. Tulen sitten yökahville taas. Otan tuon suurimman munkin, mmmmm - Satu
my.mm.eli kirjoitti:
nimpparikahffeille olin minäkin tulossa tuolloin noin 14:20 - 14:30 aikoihin, mutta en jaksanut odotella kun jotain hidastelua yhteyksissä (Eniron/Suomi24). Joten Muori kulta, älä pahoita oman rakkaan koneesi tunteita sitä moittimalla.;)) Vika on muualla.
Niin, ONNEA Satu, kuppi kuumaa sen kunniaksi! (Vaikka epäilen, että todellisessa elämässä juhlitkin nimipäivää jonain toisena päivänä. Vaan toki täällä virtuaalimaailmassa juhlimme näitä virtuaalinimiämme:-D) Nyt rupesi oikein harmittamaan, kun minulla ei edes nimipäivää;)
Omapa syyni, huono nikkivalinta. ;))))
Ihania munkkeja, uskaltaisko santsata. Jos jättäisi päivällisen syömättä tänään. Näin teenkin, meni jo myöhäiseen tämä kahvittelu. Tulen sitten yökahville taas. Otan tuon suurimman munkin, mmmmmtänne SkillaN:in viihtyisään kahvipirttiin, jossa iloinen joukko nettiystäviä koolla ja kaikille lämpimät halaukset ja kiittelyt onnentoivotuksista.
Iltapäivällä kotiin tultuani löysin 60 palstan "Totuusleikki"-ketjusta ystäväni Helenan onnentoivotukset ja ilahduin ikihyväksi.
Siitä sitten kakkukauppaan ja skumppapullo kainalossa tänne. Leikatkaa kakkua, kaadan viiniä.
Jäähdytettyä on, kuplivaa : maljanne, nettiystävät! Satu kirjoitti:
tänne SkillaN:in viihtyisään kahvipirttiin, jossa iloinen joukko nettiystäviä koolla ja kaikille lämpimät halaukset ja kiittelyt onnentoivotuksista.
Iltapäivällä kotiin tultuani löysin 60 palstan "Totuusleikki"-ketjusta ystäväni Helenan onnentoivotukset ja ilahduin ikihyväksi.
Siitä sitten kakkukauppaan ja skumppapullo kainalossa tänne. Leikatkaa kakkua, kaadan viiniä.
Jäähdytettyä on, kuplivaa : maljanne, nettiystävät!Onnea vaan ja kaikkea muuta mukavaa Satu.
Kylläpä Sinä nyt yllärin järjestit,MANSIKKAKERMAKAKKU nammm nammmm...
sehän vie kielen mennessään ja minun kun pitäisi laihduttaa DDDDD)))))))
Kyllä nyt saa ensiyön polkea tuota pyörää,huh huh.- Satu
muori67 kirjoitti:
Onnea vaan ja kaikkea muuta mukavaa Satu.
Kylläpä Sinä nyt yllärin järjestit,MANSIKKAKERMAKAKKU nammm nammmm...
sehän vie kielen mennessään ja minun kun pitäisi laihduttaa DDDDD)))))))
Kyllä nyt saa ensiyön polkea tuota pyörää,huh huh.juhlitaan nyt oikein kunnolla. Tuolla on vielä kuohuviiniä jäähtymässä ja kakkuakin paljon jäljellä. Toivottavasti vielä muitakin tulijoita on,niin että loput tarjoilut kelpaavat.
Satu kirjoitti:
juhlitaan nyt oikein kunnolla. Tuolla on vielä kuohuviiniä jäähtymässä ja kakkuakin paljon jäljellä. Toivottavasti vielä muitakin tulijoita on,niin että loput tarjoilut kelpaavat.
kermakakkua ja kuohuviiniä.
Jopas ne maistuu, kun kukkosiivuja tuossa leikkelin.
Olen ommellutkin paljon ja puikót suihkaa, paljon töitä odottaa.
Kiva pitää pieni tovi ja herkutella täällä Satu ystävän tarjouksien ääressä.
Tulkaa nyt kaikki lauletaan,,paljon onnea vaan,paljon onnea vaan,paljon onnea Satu,paljon onnea vaan.Korkeelta ja kovvoo,,,,SkillaN kirjoitti:
kermakakkua ja kuohuviiniä.
Jopas ne maistuu, kun kukkosiivuja tuossa leikkelin.
Olen ommellutkin paljon ja puikót suihkaa, paljon töitä odottaa.
Kiva pitää pieni tovi ja herkutella täällä Satu ystävän tarjouksien ääressä.
Tulkaa nyt kaikki lauletaan,,paljon onnea vaan,paljon onnea vaan,paljon onnea Satu,paljon onnea vaan.Korkeelta ja kovvoo,,,,Paalljoon ooneeaaa vaaann...... Kippis.
- Satu
muori67 kirjoitti:
Paalljoon ooneeaaa vaaann...... Kippis.
tästä tulikin, kiitokset vain kauniista laulustakin. SkillaN:in altto soi kauniisti yhteen Muorin sopraanon kanssa!
60 palstalla on nyt satu-ketju kaikille avoin, tulettehan kaikki vuorollanne sinnekin! Tervetuloa!
(Laitan kakunloput pienemmälle asetille jääkaappiin, jos joku pistäytyy myöhemmin. Tyhjät kuohuviinipullot kuljetan pois, ettei tarvitse pulloissa kahlata huomenissa.)
Hyviä unia kaikille!
- Suvi2
Olisi Maija Mehiläistä tarvittu hyörimään noiden pienten kultamussukoiden kanssa, kun ihan lujille otti.
Leikittiin sokot, aasinhännät, kauppaleikit sun muut ja ehdittiin vielä ommella uninallelle nuttu. Eikä lapset konetta kaivanneetkaan. Ei kai, kun heille järjestyi muuta tekemistä ja ne vanhat leikithän me mummot osaamme.
Nyt sain pienen vapaahetken Maija Poppanen-videon ansiosta.
Onhan ryöpytystä, miten ovatkin nyt noin täynnä tarmoa.
Toisenlaista ryöpytystä sain eilen tuolla eräällä palstalla. Onneksi seriffi oli tyhjentänyt ketjun.
En ymmärrä mitä nautintoa ihmiset saavat sättiessään ventovierasta silmät korvat täyteen.
Mutta pirttiin kahville on päästävä ja vaihtamaan muutaman sanan aikuisten kanssa. Ainakin sitten kun pienokaiset nukkuvat. - Usko
vierastakin on mukava halata, toivon että pian saisin sanoa että omaani hellittelin!
Kiitos kahvista ja pullasta taas, on mukava poiketa tänne!etkös muista, että hitaasti hyvä tulee.
Halata aina voi kaikkia ja pitääkin, mutta vilpitön mieli, oma kulta mielessä.
Voi Suvi2 miten sinä jaksat niitten lapsosten kanssa, minä väsyn jo ajatuksesta.
No olethan sinä paljon nuorempi.
On ollut nyt tätä "omaa" aikaa ja päivä on mennyt pyöriskellessä, mitään näkyvää en ole saanut aikaiseksi, ai silitin pienen pyykin.
Taitaa olla niin, kun on touhua kovasti, jälkeäkin tulee.
Päivästä tulikin kaunis, lumpsuttelin tuolla kaupoilla ,tapasin tuttuja, jäin suustani kiinni niin kuin täälläkin.
Taidan ottaa mansikoita pakkasesta,maistuiskos teillekin;))SkillaN kirjoitti:
etkös muista, että hitaasti hyvä tulee.
Halata aina voi kaikkia ja pitääkin, mutta vilpitön mieli, oma kulta mielessä.
Voi Suvi2 miten sinä jaksat niitten lapsosten kanssa, minä väsyn jo ajatuksesta.
No olethan sinä paljon nuorempi.
On ollut nyt tätä "omaa" aikaa ja päivä on mennyt pyöriskellessä, mitään näkyvää en ole saanut aikaiseksi, ai silitin pienen pyykin.
Taitaa olla niin, kun on touhua kovasti, jälkeäkin tulee.
Päivästä tulikin kaunis, lumpsuttelin tuolla kaupoilla ,tapasin tuttuja, jäin suustani kiinni niin kuin täälläkin.
Taidan ottaa mansikoita pakkasesta,maistuiskos teillekin;))vai jäit suustasi kiinni mihinkä ????
heheheee.....
Mikähän siinä muuten on että me pruukataa jäädä suusta kiinni.
se on kumma kun sitä asiaa löytyy aina vaan.
No hyvää iltaa kaikille.Me katsotaan Harry Potteria.Huispastaan.muori67 kirjoitti:
vai jäit suustasi kiinni mihinkä ????
heheheee.....
Mikähän siinä muuten on että me pruukataa jäädä suusta kiinni.
se on kumma kun sitä asiaa löytyy aina vaan.
No hyvää iltaa kaikille.Me katsotaan Harry Potteria.Huispastaan.kaikesta huolimatta, vaikka se mitätöidään tyhjänpuhumiseksi.
Eihän tupaan astuta, jos ei tervehditä, eikös se niin ole.Hyviä tapoja ja perinteitä, niitähän pitäisi viljellä.
On vähän kenkkua lukea jatkuvasti noita kommentteja huuhaa pirtistämme.
Olen yrittänyt seurailla noiden ketjujen kulkua ja ajatellut kuinkahan paljon paremmin ne toimisivat, jos tälläinen mitäänsanomaton Kahvipirtti olisi poissa.
Mitä mieltä olette, olisiko asiat paremmin palstoilla.
Montakin "vähättelevää" kirjoittajaa eivät lue, eivät kirjoita tänne, miksi kumminkin aina pirtti on hampaissa.
Onhan tuolla monta monituista aloitusta, en lue, en kirjoita, sivuutan ne, ei mitään ongelmaa, saavat olla rauhassa, en myöskään moiti niitä.
En noussut väärällä jalalla ylös, vaikka vähän ikävästi päivän aloitan.
Päivä vasta alussa, mitähän kivaa tuleekaan eteen.
Taidan lähteä kaupoille katselemaan, löytyisikö jotakin ideaa, edullista tuotetta, jota voisi ruveta joulua silmällä pitäen muokkaamaan.
Tiedän, ei saa puhua vielä joulusta, mutta kun on pakko.
Täällä arjen elämässä on pikkujoulutilat varattava, jouluruuoan tarjouksia kyseltävä, soittelin eilen, marraskuun lopussa enää kolme vapaata päivää,,,,
Perinteeksi on muodostunut, että yhteisen jouluaterian syömme ja keväällä kauden lopettajaiset vietämme, tässä ihanassa vanhassa talossa, mitä nytkin varailen.
Ei muuta enää sanasta j,,,,
60 pestään pyykkiä, lähdempä minäkin katsomaan.(siis oikeaa pyykkiä)
Häntä pystyyn ja tuulta päin,,- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
kaikesta huolimatta, vaikka se mitätöidään tyhjänpuhumiseksi.
Eihän tupaan astuta, jos ei tervehditä, eikös se niin ole.Hyviä tapoja ja perinteitä, niitähän pitäisi viljellä.
Olen yrittänyt seurailla noiden ketjujen kulkua ja ajatellut kuinkahan paljon paremmin ne toimisivat, jos tälläinen mitäänsanomaton Kahvipirtti olisi poissa.
Montakin "vähättelevää" kirjoittajaa eivät lue, eivät kirjoita tänne, miksi kumminkin aina pirtti on hampaissa.
Onhan tuolla monta monituista aloitusta, en lue, en kirjoita, sivuutan ne, ei mitään ongelmaa, saavat olla rauhassa, en myöskään moiti niitä.
Taidan lähteä kaupoille katselemaan, löytyisikö jotakin ideaa, edullista tuotetta, jota voisi ruveta joulua silmällä pitäen muokkaamaan.
Täällä arjen elämässä on pikkujoulutilat varattava, jouluruuoan tarjouksia kyseltävä, soittelin eilen, marraskuun lopussa enää kolme vapaata päivää,,,,
Perinteeksi on muodostunut, että yhteisen jouluaterian syömme ja keväällä kauden lopettajaiset vietämme, tässä ihanassa vanhassa talossa, mitä nytkin varailen.
Häntä pystyyn ja tuulta päin,,Hyvää huomenta vain! Älä, SkillaN, ota traumaa noista jutuista. Jos saa sanoa ruman sanan, niin ihmiset ovat joskus paskantärkeitä. En jaksa uskoa, että nuokaan jutusteluissaan muistavat aina pysyä pelkässä "asiassa". Aika tylsiäkin olisivat sellaiset ihmiset!
Viimeaikaisia ketjuja kun on lueskellut, niin kyllä siellä on lähes jokainen lipsunut asiattomuuden puolelle. Kun kyllästyy siihen menoon, on kiva käydä pirtissä huokaisemassa . Täällä on leppoisaa. Taitaa olla pyykin jäljiltä puhtaat päytäliinat pöydillä. Ja vieraatkin tulevat puhtaissa paidoissaan! - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
kaikesta huolimatta, vaikka se mitätöidään tyhjänpuhumiseksi.
Häntä pystyyn ja tuulta päin,,vaikka eivät nuo niin kauhean hyviä ole. Vettä tulee kaatamalla.
Pirttiläisten sopuisa jutustelu todella häiritsee kummasti eräitä.
Kuittenkin jotkut ovat asettaneet tiukat rajat, joita naiset eivät saa vahingossakaan ylittää.
Aivan kuin meidän pirttiläisten ei suotaisikaan näyttäytyvän muilla palstoilla.
Anteeksi vaan mutta olen todellakin vihainen. Mutta "terveen suuttumuksen avulla pidämme huolta itsestämme ja kerromme muille, minkä rajan yli ei pidä astua."
Nyt muuten tiedän oikeasti, kuka se hevosmies on.
Ei tälläinen kirjoitus nyt sovi oikeastaan tälle ihanalle palstalle, mutta se tuli nyt ulos.
Kaikesta huolimatta hyvää päivänjatkoa. Tuon korvapuusteja kunhan jäähtyvät vielä hiukan, joten jättäkäähän masuunne tilaa niille. - merimona1
Suvi2 kirjoitti:
vaikka eivät nuo niin kauhean hyviä ole. Vettä tulee kaatamalla.
Pirttiläisten sopuisa jutustelu todella häiritsee kummasti eräitä.
Kuittenkin jotkut ovat asettaneet tiukat rajat, joita naiset eivät saa vahingossakaan ylittää.
Aivan kuin meidän pirttiläisten ei suotaisikaan näyttäytyvän muilla palstoilla.
Anteeksi vaan mutta olen todellakin vihainen. Mutta "terveen suuttumuksen avulla pidämme huolta itsestämme ja kerromme muille, minkä rajan yli ei pidä astua."
Nyt muuten tiedän oikeasti, kuka se hevosmies on.
Ei tälläinen kirjoitus nyt sovi oikeastaan tälle ihanalle palstalle, mutta se tuli nyt ulos.
Kaikesta huolimatta hyvää päivänjatkoa. Tuon korvapuusteja kunhan jäähtyvät vielä hiukan, joten jättäkäähän masuunne tilaa niille.Olin vähällä sanoa, että onpa kurja ilma, mutta sitten muistin, että olimme sopineet aamulla, että vietämme positiivisuuspäivää, vaikka taivaalta sataisi peukalon pään kokoisia rakeita. Minä en valitakaan. Hölmöähän se olisi - sitä paitsi, sillä syksyllä kuuluukin olla harmaata ja sateista. Joku aurinkinen lämmin , tai pikkupakkaspäivä on sitten kuin lahja.
En ole ehtinyt vielä käväisemään 1 - vuotis synttäreiden jälkeen täällä, mutta nyt oli todella mukava saada juttuseuraa ja mukillinen lämmintä kaakaota.
Lähden tästä apteekkiin ja pyydän jotain voidetta "treenatuille" reisilihaksilleni, jotka kipeytyivät jumppatunnilla.
Ajattelin siellä apteekissakin hymyillä aurinkoisesti, sillä positiivisuuspäivä ei ole vielä illassa ja vedän sisulla tämän projektin loppuun. Kuljenpahan sitten huomenna taas suupielet alaspäin, jos vettä sataa ja lihaksia jomottaa;)))) - Suvi2
merimona1 kirjoitti:
Olin vähällä sanoa, että onpa kurja ilma, mutta sitten muistin, että olimme sopineet aamulla, että vietämme positiivisuuspäivää, vaikka taivaalta sataisi peukalon pään kokoisia rakeita. Minä en valitakaan. Hölmöähän se olisi - sitä paitsi, sillä syksyllä kuuluukin olla harmaata ja sateista. Joku aurinkinen lämmin , tai pikkupakkaspäivä on sitten kuin lahja.
En ole ehtinyt vielä käväisemään 1 - vuotis synttäreiden jälkeen täällä, mutta nyt oli todella mukava saada juttuseuraa ja mukillinen lämmintä kaakaota.
Lähden tästä apteekkiin ja pyydän jotain voidetta "treenatuille" reisilihaksilleni, jotka kipeytyivät jumppatunnilla.
Ajattelin siellä apteekissakin hymyillä aurinkoisesti, sillä positiivisuuspäivä ei ole vielä illassa ja vedän sisulla tämän projektin loppuun. Kuljenpahan sitten huomenna taas suupielet alaspäin, jos vettä sataa ja lihaksia jomottaa;))))Edellinen kirjoitukseni oli kaikkea muuta kuin positiivinen. Tohkeissani en aikaisempia viestejä ehtinyt lukeakaan ja osuipa se kiukutteluni juuri positiivisuuspäivälle.
Anteeksi nyt pirttiläiset - merimona1
Suvi2 kirjoitti:
Edellinen kirjoitukseni oli kaikkea muuta kuin positiivinen. Tohkeissani en aikaisempia viestejä ehtinyt lukeakaan ja osuipa se kiukutteluni juuri positiivisuuspäivälle.
Anteeksi nyt pirttiläisetTänään on mieillä kotona sovittu aamulla, että vietämme positiivisuuspäivää, aivan noin privaatisti.
Vaikka melkein joka päivä onkin joku teemapäivä, niin en muista, että tänään olisi mikään valtakunnallinen. Aamukiireessä ja hössäkässä vaan päätimmekin viheltää äreysmielialan poikki ja alkaa ottaa asiat rennommin.
Siitä tuo minun antamani nimi päivälle, joka kyllä on harmaa ja mikään muukaan ei vaikuta ulkonaisesti mukavalta tai hauskalta.
Yksi päivä menee vaikka aidan seipäänä.
Ole ihan vapasti mörkillä päällä! Minä olen ehkä huomenna. Hyvä kun ei satu olemaan yh´aikaa kovin moni happamalla tuulella ;))) merimona1 kirjoitti:
Tänään on mieillä kotona sovittu aamulla, että vietämme positiivisuuspäivää, aivan noin privaatisti.
Vaikka melkein joka päivä onkin joku teemapäivä, niin en muista, että tänään olisi mikään valtakunnallinen. Aamukiireessä ja hössäkässä vaan päätimmekin viheltää äreysmielialan poikki ja alkaa ottaa asiat rennommin.
Siitä tuo minun antamani nimi päivälle, joka kyllä on harmaa ja mikään muukaan ei vaikuta ulkonaisesti mukavalta tai hauskalta.
Yksi päivä menee vaikka aidan seipäänä.
Ole ihan vapasti mörkillä päällä! Minä olen ehkä huomenna. Hyvä kun ei satu olemaan yh´aikaa kovin moni happamalla tuulella ;)))Saunasta.Tuohan on hieno idea positiivisuuspäivä.
En ole kylläkään tänään ollut nyreänä,kun on toi
"Jannu" luonani,ei kerkeä murehtimaan mitään.Tulimme äsken saunasta ja piipahdin tänne saunakahville.
Hyvät illan jatkot kaikille.muori67 kirjoitti:
Saunasta.Tuohan on hieno idea positiivisuuspäivä.
En ole kylläkään tänään ollut nyreänä,kun on toi
"Jannu" luonani,ei kerkeä murehtimaan mitään.Tulimme äsken saunasta ja piipahdin tänne saunakahville.
Hyvät illan jatkot kaikille.päivän myrskyt, ärhentelyt ovat ohi, nyt vain vähän harmittaa, kun tuli kiukuteltua ja vielä tuon purnauksen aloitin, tehty mikä tehty.
Sanotaan, lue kymmeneen, ennenkuin sanot kitkerästi, minun pitäisi lukea sataan.
Vai sellaista "hymypäivää" on merimonan päivä sisältänyt,otetaan mallia.
Toisaalta minulla ja Suvilla oli kiukkupäivä, kai väliin niitäkin tarvitaan.
Muori onnensa kukkuloilla, mutta sainpa minäkin kutsun 3 vuotiaan pojannassikan nimppareille sunnuntaina,aina ne vain iso-mummiakin mukaan muistavat pyytää.
Hintriikka mieleni nousi ja sisu kasvoi, kun rohkaisit aamulla.
Huomaatte, että nuuka olen ja palstalla pienenä yritän olla, samaan viestiin kaikki yritän sovittaa:))DD
Kohta sauna kutsuu, siellä varmasti viimeiset kireydet lähtee, kun kiuas somahti sihahtaa.
Ottaiskohan lauteelle siideritölkin kaveriksi,,,,,- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
päivän myrskyt, ärhentelyt ovat ohi, nyt vain vähän harmittaa, kun tuli kiukuteltua ja vielä tuon purnauksen aloitin, tehty mikä tehty.
Sanotaan, lue kymmeneen, ennenkuin sanot kitkerästi, minun pitäisi lukea sataan.
Vai sellaista "hymypäivää" on merimonan päivä sisältänyt,otetaan mallia.
Toisaalta minulla ja Suvilla oli kiukkupäivä, kai väliin niitäkin tarvitaan.
Muori onnensa kukkuloilla, mutta sainpa minäkin kutsun 3 vuotiaan pojannassikan nimppareille sunnuntaina,aina ne vain iso-mummiakin mukaan muistavat pyytää.
Hintriikka mieleni nousi ja sisu kasvoi, kun rohkaisit aamulla.
Huomaatte, että nuuka olen ja palstalla pienenä yritän olla, samaan viestiin kaikki yritän sovittaa:))DD
Kohta sauna kutsuu, siellä varmasti viimeiset kireydet lähtee, kun kiuas somahti sihahtaa.
Ottaiskohan lauteelle siideritölkin kaveriksi,,,,,Urakka on ohi. Lapset hoidettu ja pullat leivottu oikein porukalla. Itse leivoin nämä korvapuustit ja lapsille annoin omat taikinapalat, joita he pyörittelivät.
Kyllä oli mukavaa katsoa kun lapsistakin oli kivaa. Kotonaan ne ovat aivan toisenlaisia, täällä mummolassa kuin pieniä enkeleitä.
Taisin ihan väsyä välillä, kun piti käydä tänne koneelle kiukuttelemassa, että helpotti ja taas jaksoi hymyillen pysyä vauhdissa.
Ottakaahan lämpösiä! Otan minäkin tuosta mukillisen kahvetta ja puustin. Ai että on mukava nostaa jalat tuohon jakkaralle ja kuunnella päivän tapahtumia.
Unohdetaanhan se minun päiväinen kiukuttelu - jookos? - merimona1
Suvi2 kirjoitti:
Urakka on ohi. Lapset hoidettu ja pullat leivottu oikein porukalla. Itse leivoin nämä korvapuustit ja lapsille annoin omat taikinapalat, joita he pyörittelivät.
Kyllä oli mukavaa katsoa kun lapsistakin oli kivaa. Kotonaan ne ovat aivan toisenlaisia, täällä mummolassa kuin pieniä enkeleitä.
Taisin ihan väsyä välillä, kun piti käydä tänne koneelle kiukuttelemassa, että helpotti ja taas jaksoi hymyillen pysyä vauhdissa.
Ottakaahan lämpösiä! Otan minäkin tuosta mukillisen kahvetta ja puustin. Ai että on mukava nostaa jalat tuohon jakkaralle ja kuunnella päivän tapahtumia.
Unohdetaanhan se minun päiväinen kiukuttelu - jookos?Tässä viikonlopun ja saunassakäynnin kunniaksi otan oikein mielelläni pullia, jotka joku muu on leiponut. Itse en tänään jaksanut.
Eikä me täällä Pirtissä pikku kiukun puuskista numeroa tehdä. Se kuuluu elämään ja olihan sinulla aihettakin olla yrmyllä päällä.
Olemme unohtaneet koko episodin ja nämä iiiiihanat pullat!
Tälläisiä kun osaat tehdä, niin kukaan ei muista, että olet koskaan kiukutellutkaan....eikä muista muutenkaan.
Hyvää yötä vaan ja kauniita unia kaikille! - Hintriika
merimona1 kirjoitti:
Tässä viikonlopun ja saunassakäynnin kunniaksi otan oikein mielelläni pullia, jotka joku muu on leiponut. Itse en tänään jaksanut.
Eikä me täällä Pirtissä pikku kiukun puuskista numeroa tehdä. Se kuuluu elämään ja olihan sinulla aihettakin olla yrmyllä päällä.
Olemme unohtaneet koko episodin ja nämä iiiiihanat pullat!
Tälläisiä kun osaat tehdä, niin kukaan ei muista, että olet koskaan kiukutellutkaan....eikä muista muutenkaan.
Hyvää yötä vaan ja kauniita unia kaikille!Kovin on hiljaista tuolla kylän raitilla. Ei ole paljon asianpuhujia liikkeellä... Yhden unimyssyn ajattelin tulla tänne ottamaan näin viikonlopun kunniaksi. Joku on joskus lipsauttanut tuon nurkkakaapin sisällöstä. Kas, näyttää jotakin jääneen, vaikka on juhliakin pidetty.
Kippis vain! Kiitos ja hyvät yöt! - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
Urakka on ohi. Lapset hoidettu ja pullat leivottu oikein porukalla. Itse leivoin nämä korvapuustit ja lapsille annoin omat taikinapalat, joita he pyörittelivät.
Unohdetaanhan se minun päiväinen kiukuttelu - jookos?viihdytysjoukoissa" siis sinäkin ollut! Näin me mummot taas "ansaitsimme paikkamme" elämän menossa ;)) Ei tämä ansiotonta arvonnousua ole, vaikka itse kissa häntänsä nostaa!
Ihan oikeasti, lastenlasten kanssa on mukava touhuta, ainakin niinkauan kun jaksaa ja terveyttä siihen riittää. Kyllähän siinä tietysti väsyykin, minäkin otin reilun tunnin torkut viiden jälkeen ja nyt ei sitten nukuta ollenkaan.
Korvapuusti maistuu vielä, vaikka omiakin eilen leipomiani jo luvattoman monta "tuulensuojaan" on tullut heitettyä. Tuohon nyt jää puolipannullista tuoretta kahvia, jos vielä joku pirttiin sattuu kurkistamaan niin joisi pois!
Hyvää lauantaipäivää aamukahville tuleville! my.mm.eli kirjoitti:
viihdytysjoukoissa" siis sinäkin ollut! Näin me mummot taas "ansaitsimme paikkamme" elämän menossa ;)) Ei tämä ansiotonta arvonnousua ole, vaikka itse kissa häntänsä nostaa!
Ihan oikeasti, lastenlasten kanssa on mukava touhuta, ainakin niinkauan kun jaksaa ja terveyttä siihen riittää. Kyllähän siinä tietysti väsyykin, minäkin otin reilun tunnin torkut viiden jälkeen ja nyt ei sitten nukuta ollenkaan.
Korvapuusti maistuu vielä, vaikka omiakin eilen leipomiani jo luvattoman monta "tuulensuojaan" on tullut heitettyä. Tuohon nyt jää puolipannullista tuoretta kahvia, jos vielä joku pirttiin sattuu kurkistamaan niin joisi pois!
Hyvää lauantaipäivää aamukahville tuleville!"aamuvirkummalle", otin tuota sinun jättämääsi kahvia, kylmää jo oli, mutta kun sanotaan kylmä kahvi kaunistaa,kokeilenpahan.
Tuota väsymistä pohdin,ei ole ollut pieniä juoksentelemassa,mutta puoliltapäivin alkaa jalat kummasti painaa.
Tämän havainnon olen tänä kesänä huomannut, onko tullut aika myöntää, en ole enää nuori en edes nuorekas, mutta kun mieli vaan on kuin teinitytöllä.
Oletteko muuten kuulleet sen laulun "Rupsahda rauhassa rakkaani mun",,,minusta se on ihana.Olisipa oikeesti sellaisia miehiä, mitkä noin sanoisivat, voihan niitä tälläisiäkin jokunen löytyä, harvinaisia kyllä ovat.
Tälläistäkin olen ajatellut, eikö olekin niin, että nainen hyväksyy miehen pallovatsoineen,kaljuineen, ikävine tapoineen, siis sellaisena vanhenevanakin.
Miehet keikkuvat nuoruuden ja kauneuden perässä.
Heräävät ehkä huomaamaan joskus, että sen kurttusen naaman omistava ihminen onkin kullan arvoinen.
Menikös tänä aamuna miesten moittimiseen, ei ollut tarkoitus, oli vaan pitkän pohdinnan tulos, totuudesta en ole varma.
(jospa joku mies tulisi väittämään toisin)
Hyvää viikonlopun alkua, naisille ja miehille,tasaarvo kunniaan;))DDSkillaN kirjoitti:
"aamuvirkummalle", otin tuota sinun jättämääsi kahvia, kylmää jo oli, mutta kun sanotaan kylmä kahvi kaunistaa,kokeilenpahan.
Tuota väsymistä pohdin,ei ole ollut pieniä juoksentelemassa,mutta puoliltapäivin alkaa jalat kummasti painaa.
Tämän havainnon olen tänä kesänä huomannut, onko tullut aika myöntää, en ole enää nuori en edes nuorekas, mutta kun mieli vaan on kuin teinitytöllä.
Oletteko muuten kuulleet sen laulun "Rupsahda rauhassa rakkaani mun",,,minusta se on ihana.Olisipa oikeesti sellaisia miehiä, mitkä noin sanoisivat, voihan niitä tälläisiäkin jokunen löytyä, harvinaisia kyllä ovat.
Tälläistäkin olen ajatellut, eikö olekin niin, että nainen hyväksyy miehen pallovatsoineen,kaljuineen, ikävine tapoineen, siis sellaisena vanhenevanakin.
Miehet keikkuvat nuoruuden ja kauneuden perässä.
Heräävät ehkä huomaamaan joskus, että sen kurttusen naaman omistava ihminen onkin kullan arvoinen.
Menikös tänä aamuna miesten moittimiseen, ei ollut tarkoitus, oli vaan pitkän pohdinnan tulos, totuudesta en ole varma.
(jospa joku mies tulisi väittämään toisin)
Hyvää viikonlopun alkua, naisille ja miehille,tasaarvo kunniaan;))DDMuistan tuon laulun,eikös Barbara Helsingius laulanut sen.
Piipahdin tänne kupillisen hörppäämään,ennen kun toi kaveri nousee.Hänellä vähän yskää.
Laitan hunaja teetä,juo mielellään,
täytyy tuoda tänne pirttiinkin hunaja purkki.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.- Rakkaani mun
muori67 kirjoitti:
Muistan tuon laulun,eikös Barbara Helsingius laulanut sen.
Piipahdin tänne kupillisen hörppäämään,ennen kun toi kaveri nousee.Hänellä vähän yskää.
Laitan hunaja teetä,juo mielellään,
täytyy tuoda tänne pirttiinkin hunaja purkki.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.Kari Kuuvakin lauloi tuon ihanan biisin joskus.
- raha ei riitä
sairaan hoitoon, vaan kotiin kuolemaan,
samalla toinen saa veronmaksajain rahoja 50 miljoonaa ilman omaa ansiotaan.
Molemmat suomalaisia. Toisella ruotsalainen nimi.
Jos joku presidenttiehdokas tuomitsee tuollaisen mahdottoman kohtuuttomuuden, niin häntä äänestän.- olen katsonut ja lukenut
Molemmat muut pressa ehdokkaat ilmoittivat kantanaan että optioille on laadittava kattorajoitua, ainut naispressa ehdokas piilosellaisesti hyväksyi, asia vain on niin ja saa olla näin.
tietääkö kukaan.
Minäpäs kerron ja annan ohjeen.
Kuori porkkanoita vaikka kuusi kpl (keskisuuria)
pilko ja keitä vähässä suolalla ja sokerilla maustetussa vedessä kypsiksi.(Sokeria rkl)
Survo porkkanat pulikalla, minä jätän vähän "kokkareiseksi",voi tietysti survoa sauvasekottimella,lisää 2-3 rkl vehnäjauhoja, sekoita,(keitinvettä ei kaadeta pois, sehän on yleensäkin hyvä kastikkeiden ja keittojen liemenä)laita levylle ja lisää maitoa,, ja anna kiehua.
Maitoa sen verran kun sakeus vaatii.Tietysti voi nokare makua parantaa ja tämä on "porkkanatuuvinki".
Toinen herkku punajuurista:
1 iso punajuuri ,keitä kypsäksi ja kuori.
Leikkaa viipaleiksi, kasta munaan ja vehnäj. suola sekoitukseen ja paista rapeaksi nam,nam.
Raakaa punajuurta voi käyttää raasteena laatikkoon,jauhelihaa, mausteita ja munamaito päälle ja uuniin.
Minulla oli nyt sellainen ruuanlaittopäivä ja aina kun sellainen tulee, teen jotain vanhoja hyväksi koettuja sepustuksia.
Olen varmaan nämäkin joskus kertonut, mutta aina tulee mukaan uusia lukijoita ja heille nämä ohjeet.
Olen saanut palutetta,miten ihmiset ovat tehneet ja tykänneet pirtin monien ohjeiden maukkaista ruuista.
Ohrarieska tunnetaan nyt jo etelä-Suomea myöten ja kovasti on tykätty.
Kiva onkin tälläisiä murre ruokia saada kokeilla,eihän muuten tiedä miten hyviä ne on ja miten niitä tehdään,jos ei niistä kerrota.
Intoa yrittämään,hyviä ovat,mistä johtuneenkin, että nuo kaikki äidin antamat ohjeet tulee mieleen ja nostaa veden kieleen.
Ps. Punajuuria kannattaa keittä useampia ja kylmässä säilyttäen voi muutaman päivän perästä tehdä uuden satsin jos maistuu, samon "tuuvinkia" voi tehdä isomman annoksen ja laittaa jääkaappiin vaikka ylihuomiseksi.- Anu.1
Nyt meillä alettiin heti tekemään näitä,kerron kun saadaan valmiiksi ja maistellaan.
Tytär on tyttärensä kanssa käymässä ja kirjoitin heille nämä ohjeet,siitähän innostuttiin.
Kiitos sinulle niistä.
Ja nyt olen tämän kupposeni kahvia juonut niin menen sitten katsomaan miten tytöt onnistuvat.
En nyt tuonut pirttiin mitään,kun en ollut mitään ehtinyt tehdä, päivä sitten tulin sairaalasta niin ei oikein vielä jaksa ite mitään.Hyvää jatkoa teille kaikille.
Pitäkää toisistanne huolta,niin kotona kuin ystävistännekin. - Reetta
Porkkana tuuvinki tuo mieleen lapsuusajan herkkuruuan. Kiitos ohjeesta olikin unohtunut.
Tämä punajuuripaistos on nykyajan herkkua liharuuan kanssa. Olin Okkolan kartanossa pikkujoulujuhlissa jossa tätä tarjoiltiin ja nyt sen ohje löytyy jopa netistäkin. Kokeilemisen arvoinen.
Punajuuripaistos:
1 kg punajuuria
3 sipulia
100 g homejuustoa
2 prk ananasta
2 prk smetanaa
2 dl kuohukermaa
juustoraastetta
suolaa
valkopippuria
Keitä punajuuret lähes kypsiksi. Raasta punajuuret ja sipuli ja sekoita aineet uunivuokaan. Paista uunissa 200 asteessa noin tunnin ajan.
Toin tarjolle pirttiin omenapaistosta Skillanin ohjeella valmistettua ja hyvää on. - merimona1
ruoalle ja vielä mukavampi ja erikoisempi oli valmistukseen tarvittava työkalu, "pulikka."
Sehän on perunanuija, eikö niin?
Aina oppii uutta ja teen jonain päivänä tuuvinkia.
Oikeassa olet, Skillan, että ruokareseptejä kannattaa vaihtaa, sillä eri puolilla Suomea on todellakin erilaisia perinneruokia.
Hyvää illan jatkoa kaikille ja Anulle erikoisesti terveyttä, koska hän kertoi olleensa taas sairaalassa. Ilmeisesti kuitenkin vain kontrollissa. - tyhmalle
Reetta kirjoitti:
Porkkana tuuvinki tuo mieleen lapsuusajan herkkuruuan. Kiitos ohjeesta olikin unohtunut.
Tämä punajuuripaistos on nykyajan herkkua liharuuan kanssa. Olin Okkolan kartanossa pikkujoulujuhlissa jossa tätä tarjoiltiin ja nyt sen ohje löytyy jopa netistäkin. Kokeilemisen arvoinen.
Punajuuripaistos:
1 kg punajuuria
3 sipulia
100 g homejuustoa
2 prk ananasta
2 prk smetanaa
2 dl kuohukermaa
juustoraastetta
suolaa
valkopippuria
Keitä punajuuret lähes kypsiksi. Raasta punajuuret ja sipuli ja sekoita aineet uunivuokaan. Paista uunissa 200 asteessa noin tunnin ajan.
Toin tarjolle pirttiin omenapaistosta Skillanin ohjeella valmistettua ja hyvää on.uzmalle mika on prk?Siis sipulikin raastetaan?
Mita on smetana?Haluaisin tehda tuon punajuuro paistoksen. - Katleija
merimona1 kirjoitti:
ruoalle ja vielä mukavampi ja erikoisempi oli valmistukseen tarvittava työkalu, "pulikka."
Sehän on perunanuija, eikö niin?
Aina oppii uutta ja teen jonain päivänä tuuvinkia.
Oikeassa olet, Skillan, että ruokareseptejä kannattaa vaihtaa, sillä eri puolilla Suomea on todellakin erilaisia perinneruokia.
Hyvää illan jatkoa kaikille ja Anulle erikoisesti terveyttä, koska hän kertoi olleensa taas sairaalassa. Ilmeisesti kuitenkin vain kontrollissa.Maistelin myös tuota Tuuvinkia. Hauska nimi. Meillä päin tuota ruokaa nimitetään vain arkisesti porkkanamuhennokseksi. Tuutinki on joku lämmin konjakkijuoma, mutta nykyään on sellainen vuolukivimuki, jonka nimi on Tuutinki. Siinä juomat pysyy lämpimänä (sekä kylmänä). Eli pannaan vaan lämmin Tuuvinki Tuutinkiin ja nautitaan.
- Reetta
tyhmalle kirjoitti:
uzmalle mika on prk?Siis sipulikin raastetaan?
Mita on smetana?Haluaisin tehda tuon punajuuro paistoksen.No se prk on lyhennys sanasta purkki. Ananas kuutioina purkissa omassa liemessä paino n. 220g.
Smetana taas on hapankermaa hyvin rasvapitoista, kotoisin slaavilaisesta keittiöstä. Paistokseen sipuli pilkotaan kuutioiksi. Sinihomejuusto murennetaan joukkoon.
Toivottavasti osasin auttaa.
Nihkeän nahkeaa, utuisen romattista, syysillan jatkoa pirttiläisille. - Suvi2
Katleija kirjoitti:
Maistelin myös tuota Tuuvinkia. Hauska nimi. Meillä päin tuota ruokaa nimitetään vain arkisesti porkkanamuhennokseksi. Tuutinki on joku lämmin konjakkijuoma, mutta nykyään on sellainen vuolukivimuki, jonka nimi on Tuutinki. Siinä juomat pysyy lämpimänä (sekä kylmänä). Eli pannaan vaan lämmin Tuuvinki Tuutinkiin ja nautitaan.
...he söivät mitä saivat
ja joivat tuutingin...
Lapsena minulla oli miettimistä miten sitä tuuvinkia voi juoda.
Sitä tuuvinkia, jota tehtiin tuuvinkipulikalla.
Eikö vaan olekin värikästä tämä meidän kielemme
monine vivahteineen. Suvi2 kirjoitti:
...he söivät mitä saivat
ja joivat tuutingin...
Lapsena minulla oli miettimistä miten sitä tuuvinkia voi juoda.
Sitä tuuvinkia, jota tehtiin tuuvinkipulikalla.
Eikö vaan olekin värikästä tämä meidän kielemme
monine vivahteineen.katsoneet kukaan mtv3;sella,helvetin keittiötä.
Huh mikä ohjelma,itse entisenä rav.emäntänä katsoin kauhuissani.Jos olisin voinut olisi käynyt iskemässä padan sen kokin päähän. Hirveä äijä.Vaikka se on kilpailu niin sittenkin uhhuh.- merimona1
muori67 kirjoitti:
katsoneet kukaan mtv3;sella,helvetin keittiötä.
Huh mikä ohjelma,itse entisenä rav.emäntänä katsoin kauhuissani.Jos olisin voinut olisi käynyt iskemässä padan sen kokin päähän. Hirveä äijä.Vaikka se on kilpailu niin sittenkin uhhuh.mutta katson yleensäkin aika vähän telkkaria nykyisin.
Harmistuin kyllä tänään kun olimme myyjäisissä, missä myytiin kotitekoista ruokaa, kauniisti rasiohin pakattuna ja halusin kokeilla joitakin erikoisempia laatikkoruokia, mutta kukaan ei osannut kertoa niistä muuta kuin sen "tuuvingin" nimen. Olisi ollut kiva saada valmistusohje kaupanpäällisiksi.
Myyjäisten yhteydessä oli myöskin kirpputori ja löysin(ainahan teen löytöjä)aivan hurmaavan miniatyyritaulun.
Täällä Kahvipirtissä juon kaakaota ja syön sämpylän. Myyjäistuuvingit säästetään huomiseksi.
Hyvää syysillan jatkoa kaikille Pirtissä iltaa vietäville! Itse luulen meneväni aikaisin nukkuman - väsyttää koko päivän myyjäisissä ja näyttelyissä kulkeminen.
- Katleija
Kuikuilen täällä yösydännä. Sängyllä on turha pyöriä, kun uni ei tule. Sen teki tuo Euroviisugaala, jota katselin. Ei kai suuri synti, jos yöllä syö? Teetä ja korvapuusti tuosta niin ehkä sitten uni tulee.
Laitan teille kahvikupit valmiiksi aamua vasten.- Lokari¤
keittää aamu kahvi kun oli jo kylmää .
Eikös sitä niin sanota että kahvi kuumana ja nainen sen ikäisenä kun vastaan tulee....
Terv: Lokari¤ Lokari¤ kirjoitti:
keittää aamu kahvi kun oli jo kylmää .
Eikös sitä niin sanota että kahvi kuumana ja nainen sen ikäisenä kun vastaan tulee....
Terv: Lokari¤nyt eletään niitä aikoja, kun sisältä katselemme surullisen näköistä harmautta ja katsomme ruutuun iskeytyvää sadetta,.
Kahvikuppi kädessä tässä pirttimme pöydän ääressä, pohdiskelen maailman menoa.
Mitähän on elämä valaistujen ikkunoiden takana???
Mahtuu monenkirjavaa kohtaloa.
Minulla on lämpöä, ravintoa, elämä mallillaan,,,kaikilla ei näin ole,,,,,
Lokarin murheita lueskelin tuolla toisaalla, kyllä ne viat löytyy, kunhan oikea "piuha" oikean paikan löytää.
Anulle, toivottavasti kokeilunne onnistuu ja mukava kuulla, että olet taas kodin lämmössä, kuntokin pikkuhiljaa kohenee.
Tuo punajuuripaistos on kokeiltava, mitä Reetta tarjoili, on jo tarvikkeiden osalta niin herkullisen tuntuista, ei voi olla kuin hyvää.
Päivä alkaa valjeta,tosin ilman apuvaloja ei varmaan selvitä päivälläkään,on niin harmaata.
Tulee mieleen, miten taas eläimetkin selviävät luonnossa, niille alkamassa kovat ajat.
Toivottavasti lintujen ruokinta lähtee käyntiin kaikista uhkista huolimatta.
Oikein rauhaisaa sunnuntaita ystävät.- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
nyt eletään niitä aikoja, kun sisältä katselemme surullisen näköistä harmautta ja katsomme ruutuun iskeytyvää sadetta,.
Kahvikuppi kädessä tässä pirttimme pöydän ääressä, pohdiskelen maailman menoa.
Mitähän on elämä valaistujen ikkunoiden takana???
Mahtuu monenkirjavaa kohtaloa.
Minulla on lämpöä, ravintoa, elämä mallillaan,,,kaikilla ei näin ole,,,,,
Lokarin murheita lueskelin tuolla toisaalla, kyllä ne viat löytyy, kunhan oikea "piuha" oikean paikan löytää.
Anulle, toivottavasti kokeilunne onnistuu ja mukava kuulla, että olet taas kodin lämmössä, kuntokin pikkuhiljaa kohenee.
Tuo punajuuripaistos on kokeiltava, mitä Reetta tarjoili, on jo tarvikkeiden osalta niin herkullisen tuntuista, ei voi olla kuin hyvää.
Päivä alkaa valjeta,tosin ilman apuvaloja ei varmaan selvitä päivälläkään,on niin harmaata.
Tulee mieleen, miten taas eläimetkin selviävät luonnossa, niille alkamassa kovat ajat.
Toivottavasti lintujen ruokinta lähtee käyntiin kaikista uhkista huolimatta.
Oikein rauhaisaa sunnuntaita ystävät.Kun katson ikkunasta, niin pihakoivut ovat muuttuneet kullankeltaisiksi. Ovat yksivärisessäkin ruskassaan tosi kauniita. Ja jos positiivisesti ajattee, että ilma on hopeanharmaa, niin siinä jalometallien loisteessa saattaa mielikin kirkastua!
Minua ihan huvitti, kun eilen joku tuolla pihan puolella ihmetteli, että miksi a i n o a asiallinen keskustelu tällä palstalla tyrehtyi. Enpä kehtaa täällä asiaa sen pitempään setviä, kun varmaan kaikki arvaatte, mikä siinä huvitti.
Nyt näyttäisi pilvipoudalta tuolla ulkona, joten taidan lähteä vähän haistelemaan syksyn ilmaa. Ei kun leppoisaa sunnuntaita immeisille! - en arvaa
Hintriika kirjoitti:
Kun katson ikkunasta, niin pihakoivut ovat muuttuneet kullankeltaisiksi. Ovat yksivärisessäkin ruskassaan tosi kauniita. Ja jos positiivisesti ajattee, että ilma on hopeanharmaa, niin siinä jalometallien loisteessa saattaa mielikin kirkastua!
Minua ihan huvitti, kun eilen joku tuolla pihan puolella ihmetteli, että miksi a i n o a asiallinen keskustelu tällä palstalla tyrehtyi. Enpä kehtaa täällä asiaa sen pitempään setviä, kun varmaan kaikki arvaatte, mikä siinä huvitti.
Nyt näyttäisi pilvipoudalta tuolla ulkona, joten taidan lähteä vähän haistelemaan syksyn ilmaa. Ei kun leppoisaa sunnuntaita immeisille!mikä?
- Hintriika
en arvaa kirjoitti:
mikä?
Tai tiedät arvaamatta. Tämä riittää kommentiksi.
Hintriika kirjoitti:
Kun katson ikkunasta, niin pihakoivut ovat muuttuneet kullankeltaisiksi. Ovat yksivärisessäkin ruskassaan tosi kauniita. Ja jos positiivisesti ajattee, että ilma on hopeanharmaa, niin siinä jalometallien loisteessa saattaa mielikin kirkastua!
Nyt näyttäisi pilvipoudalta tuolla ulkona, joten taidan lähteä vähän haistelemaan syksyn ilmaa. Ei kun leppoisaa sunnuntaita immeisille!huvittavaa juttua minäkin olen hymähdellyt, mutta totean löpinää ja läpinää kaikki tyyni.
Samaa tarinaa, hiukan toisessa muodossa ja ehkä hienommin sanakääntein ja sitten se on sitä;))
Jos olisi mahdollista ajatella, että hieman kateutta tai pahansuopaisuutta, mutta eihän niin voi olla,,ikäihmisillä.
Sepäs siitä.
Täällä alkaa olla ,,lehdetön puu,syksyn kunnaalle jäi,,vielä pensaissa lehtiä, mutta muuten on kaikki valmista lumen tulla, pitäisi pientä pakkasta,ei loskaa kaipaisi.
Lumen tultua maisema muuttuu taas valoisaksi ja mieli piristyy.
Taas on sunnuntai-ilta,koskematon viikko alkamassa,tuntuu kuin ei jaksaisi ainaista pyhää, kiva nähdä elämän sykkivän.
Pistäydyin nimppari kahvilla ja päiväilin lasten puuhia,miten he ovat fiksuja, osaavat vaikka mitä.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
huvittavaa juttua minäkin olen hymähdellyt, mutta totean löpinää ja läpinää kaikki tyyni.
Samaa tarinaa, hiukan toisessa muodossa ja ehkä hienommin sanakääntein ja sitten se on sitä;))
Jos olisi mahdollista ajatella, että hieman kateutta tai pahansuopaisuutta, mutta eihän niin voi olla,,ikäihmisillä.
Sepäs siitä.
Täällä alkaa olla ,,lehdetön puu,syksyn kunnaalle jäi,,vielä pensaissa lehtiä, mutta muuten on kaikki valmista lumen tulla, pitäisi pientä pakkasta,ei loskaa kaipaisi.
Lumen tultua maisema muuttuu taas valoisaksi ja mieli piristyy.
Taas on sunnuntai-ilta,koskematon viikko alkamassa,tuntuu kuin ei jaksaisi ainaista pyhää, kiva nähdä elämän sykkivän.
Pistäydyin nimppari kahvilla ja päiväilin lasten puuhia,miten he ovat fiksuja, osaavat vaikka mitä.Se on sitten iltakahvin aika. Missäs taas kaikki ovat?
Oli hiukan viileää, piti ihan kädet tunkea taskuihin kun ei tullut lapasia matkaan.
Tyhjensin tänään viimeiset kukanroippeet parvekkeelta ja asettelin havuja tilalle.
Miksiköhän tintit niin ahkerasti pyörivät tuossa amppelissa. Kesän ne pesivät siinä, mutta tekevätkö ne talvipesää. Tekevätkö linnut niin?
No niin, johan sieltä porstuasta kopinaa kuuluu, sentään joku tulee kahviseuraksi. Suvi2 kirjoitti:
Se on sitten iltakahvin aika. Missäs taas kaikki ovat?
Oli hiukan viileää, piti ihan kädet tunkea taskuihin kun ei tullut lapasia matkaan.
Tyhjensin tänään viimeiset kukanroippeet parvekkeelta ja asettelin havuja tilalle.
Miksiköhän tintit niin ahkerasti pyörivät tuossa amppelissa. Kesän ne pesivät siinä, mutta tekevätkö ne talvipesää. Tekevätkö linnut niin?
No niin, johan sieltä porstuasta kopinaa kuuluu, sentään joku tulee kahviseuraksi.Onhan täällä ainakin Suvi2.Morrrrjens !!!!
Piipahdinpa minäkin ilta teelle ja on tuossa vielä
hyviä pullia,nam.
Niin on tämäkin päivä illassa,on tuntunut aika pitkälle,vaikka olen koettanut keksiä tekemistä.
Hyvää yötä kaikille.
Tulin äsken kotiin konsertista, teemana seurakunnan "Syysmusiikki-illat".
Nuori tukholmalainen urkuri soitti "oksat pois suutarin joulukuusesta" 150 vuotta vanhoilla uruilla.
On kiva verrata vanhoja konkareita näihin nuoriin muusikkoihin, jotka haluavat kokeilla instrumenttien rajoja nuorena ja ennakkoluulottomana muusikkona! :-D
Kirkon piirissä ei paljon uutta tapahdu, mutta on onneksi vielä näitä kirkkomuusikkoja jotka vetävät ihmisiä kirkkoihin!
Otan tässä kahvia ja kakkupalan, sulattelen kuulemaani ja toivon että kahvipirttiläisetkin menisivät joskus kuuntelemaan kun kirkkojen katot nousevat musiikin voimalla! (Ei tarvitse olla uskovainen tai muuten kirkollinen :-))- Katleija
Syksy on kyllä otollista aikaa käydä kulttuuririennoissa. Teattereissa on taas uudet ohjelmistot ja konsertit vetävät. Nyt tulee taas oikein runsauden pulaa, kun artistit lähtevät
pitämään joulukonserttejaan. Tällä tavalla torjutaan syysapeutta. Kirkkokonsertti on itsellä tiedossa, sillä Osuuspankki tarjoaa sen meille Elohopeakerholaisille. Turun Tuomiokirkko toimii konserttipaikkana. Lähdemme myös Helsingin kaup.teatteriin Diivoja katsomaan marraskuun lopulla. Paremmin jaksaa, kun on jotain menoja vireillä. - uzma
kumpa paasisinkin.Kuutelin tanaan omassa pienessa sunnutai hetkessani Matti Talvelan cd;ta,mika mahtava aani kun han lauloi suomalaisia virsia,nytkin korvissani kaikuu hanen virtensa,Sinuhun turvaan Jumala,se rauhoittaa mieltani kun oln sulkemassa ovia laitoin yovalon paalle ja jain iltavartioon koska taas tanaan oli voimakkaita jalkijaristyksia,5.9,mitenkahan ihmiset vuorilla jaksavat.
Ruotsalaisen rauhanturvaaja perheen ruumiit,vaimo ja 3 lasta vihdoinkin loydettiin eilen sen sortuneen kerrostalon pohjakerroksen vesisailiosta,on mysteerista miten he sinne joutuivat,sielta loydettiin muitakin.
Noista vanhoista suomalaisista virsista saa lohtu ja tukea,katse eteenpain huomenna on parempi paiva. - Suvi2
uzma kirjoitti:
kumpa paasisinkin.Kuutelin tanaan omassa pienessa sunnutai hetkessani Matti Talvelan cd;ta,mika mahtava aani kun han lauloi suomalaisia virsia,nytkin korvissani kaikuu hanen virtensa,Sinuhun turvaan Jumala,se rauhoittaa mieltani kun oln sulkemassa ovia laitoin yovalon paalle ja jain iltavartioon koska taas tanaan oli voimakkaita jalkijaristyksia,5.9,mitenkahan ihmiset vuorilla jaksavat.
Ruotsalaisen rauhanturvaaja perheen ruumiit,vaimo ja 3 lasta vihdoinkin loydettiin eilen sen sortuneen kerrostalon pohjakerroksen vesisailiosta,on mysteerista miten he sinne joutuivat,sielta loydettiin muitakin.
Noista vanhoista suomalaisista virsista saa lohtu ja tukea,katse eteenpain huomenna on parempi paiva.Nykyisin on mahdollisuus myös netin kautta kuunnella kirkkokonsertteja yms. seurakunta-asioita.
http://www.verkkokirkko.fi/
Ei kai tätä katsota mainostamiseksi,
vaikka onkin oma lehmä ojassa. - linkista
Suvi2 kirjoitti:
Nykyisin on mahdollisuus myös netin kautta kuunnella kirkkokonsertteja yms. seurakunta-asioita.
http://www.verkkokirkko.fi/
Ei kai tätä katsota mainostamiseksi,
vaikka onkin oma lehmä ojassa.laitoin sen suosikkeihin
Vartiossa seison yossa yksinain jn..meilla on pian 2am ja sitten sankyyn,hyvia oita kaikille.uzma - my.mm.eli
uzma kirjoitti:
Noista vanhoista suomalaisista virsista saa lohtu ja tukea,katse eteenpain huomenna on parempi paiva.energistä väkeä täällä pirtissä kävijät, teattereissa, konserteissa ja jos missäkin jaksatte "juosta". Ihan hävettää kertoa, että minua ei sitten saa kirveelläkään lähtemään loppusyksyn pimeillä ja sateilla mihinkään "rientoihin". Ihan mielelläni "mökkihöperöidyn" omiin oloihini neljän seinän sisälle. Jos voisin niin painuisin karhun lailla horrokseen talvipesään ja kömpisin vasta helmikuulla haistelemaan mahdollista kevään tuoksua ilmassa ;)
Otan nyt tämän pakollisen iltakahvin ilman pullaa, kiitos! Nautin kovin myöhäisen päivällisen ja olo on vielä kuin tönkkösuolatulla silakalla! Meni koko ilta surffaillessa netissä hunajatietoutta kaivelemassa ja Maija Mehiläisten elämänkaarta tutkaillessa! Jos nyt pääsisi heti "Tupla tai kuitti" tietokilpailuun osallistumaan, niin voisi mukavasti pärjätä. Mitähän vielä huomenna muistaa, meikäläisen muisti kun on tunnetusti hyvä mutta lyhyt ;))
Voi Uzma kulta, eikö se maa ole vieläkään asettunut aloilleen. Kovin ei ole uutisissa enää kerrottu tilanteesta siellä. Wilma-myrskyn reitti kohti Floridaa on ollut päällimmäisenä viime päivinä.
Talvela on minunkin suosikkilaulajiani, häntä ei kyllästy kuulemaan. Onneksi ääntään on levyille taltioitu aikanaan suhteellisen runsaasti.
Ai, hei Suvi, sinäkin hereillä vielä. Kiitos linkistä, eihän tuota voi mainostamiseksi katsoa. Miten niin oma lehmä ojassa? Kyllä muilla keskustelupalstoilla sallitaan hyvät linkit ja niin täytyy tapahtua täälläkin.
Katleijalle myös tervetulotoivotukset palstalle! Kiva saada toinenkin yökulkija tänne, kovin yksinäiseltä on tuntunut ;) Harvoin täällä ketään kahviseuraa tähän aikaan on ollut. Vai oliko tuo viimeöinen kohdallasi poikkeustapaus? Minä en ollut viimeyönä kahvilla, kun väsyin eilen shoppailureisulla niin, että kuuntelin vain äänikirjaa illalla sängyssä ja siihen nukahdin. Piti kuunnella kasetti alusta alkaen uudelleen tänä aamuna.
Nyt lähden jatkamaan ko. kirjan kuuntelua. Heippa! - uzma
my.mm.eli kirjoitti:
energistä väkeä täällä pirtissä kävijät, teattereissa, konserteissa ja jos missäkin jaksatte "juosta". Ihan hävettää kertoa, että minua ei sitten saa kirveelläkään lähtemään loppusyksyn pimeillä ja sateilla mihinkään "rientoihin". Ihan mielelläni "mökkihöperöidyn" omiin oloihini neljän seinän sisälle. Jos voisin niin painuisin karhun lailla horrokseen talvipesään ja kömpisin vasta helmikuulla haistelemaan mahdollista kevään tuoksua ilmassa ;)
Otan nyt tämän pakollisen iltakahvin ilman pullaa, kiitos! Nautin kovin myöhäisen päivällisen ja olo on vielä kuin tönkkösuolatulla silakalla! Meni koko ilta surffaillessa netissä hunajatietoutta kaivelemassa ja Maija Mehiläisten elämänkaarta tutkaillessa! Jos nyt pääsisi heti "Tupla tai kuitti" tietokilpailuun osallistumaan, niin voisi mukavasti pärjätä. Mitähän vielä huomenna muistaa, meikäläisen muisti kun on tunnetusti hyvä mutta lyhyt ;))
Voi Uzma kulta, eikö se maa ole vieläkään asettunut aloilleen. Kovin ei ole uutisissa enää kerrottu tilanteesta siellä. Wilma-myrskyn reitti kohti Floridaa on ollut päällimmäisenä viime päivinä.
Talvela on minunkin suosikkilaulajiani, häntä ei kyllästy kuulemaan. Onneksi ääntään on levyille taltioitu aikanaan suhteellisen runsaasti.
Ai, hei Suvi, sinäkin hereillä vielä. Kiitos linkistä, eihän tuota voi mainostamiseksi katsoa. Miten niin oma lehmä ojassa? Kyllä muilla keskustelupalstoilla sallitaan hyvät linkit ja niin täytyy tapahtua täälläkin.
Katleijalle myös tervetulotoivotukset palstalle! Kiva saada toinenkin yökulkija tänne, kovin yksinäiseltä on tuntunut ;) Harvoin täällä ketään kahviseuraa tähän aikaan on ollut. Vai oliko tuo viimeöinen kohdallasi poikkeustapaus? Minä en ollut viimeyönä kahvilla, kun väsyin eilen shoppailureisulla niin, että kuuntelin vain äänikirjaa illalla sängyssä ja siihen nukahdin. Piti kuunnella kasetti alusta alkaen uudelleen tänä aamuna.
Nyt lähden jatkamaan ko. kirjan kuuntelua. Heippa!tanaan,on ollut yli 800 jalkijaristysta sitten 8/10 ja niista yli 30 keski voimakasta ja alle 10 yli 5 asteikon eilinen oli toiseksi voimakkain,maanjaristys ei niinkaan tapa vaan ne sortuvat rakennukset ym.
Yli 50 000 on kuollut ainakin saman verran loukkaantunut ja 3milj.koditonta,alue on mailman yksi vaikea kulkuisemmista,taalla kohtaa 3 suurta vuoristoa Pamir.Hindu kush,Karakoram,ja Himalayas siis 4,ihmisia asuu yli 2000m korkeudella pikku kylissa,maailman toiseksi korkein vuorikin K2 on taalla yli 8000m.
Teltoista on huutava pula vielakin n 160 0000 lahetetty vuoristoon.
Tama katastrofi on kasvanut suuremmaksi kuin Tsunami vuodenvaihteessa.
Mieheni vaikka on 74v. on jo aamulla aikaisin lahtenyt liikkeelle sairaala kierrokselle.
Minia lahtetaan tyopaikaltaan 5pv reissuule vuoristoon maarittelemaan tuhon seurauksia,meita peloitta nuoren naisen sinne meno, ei ole edes tietoa missa he yopyvat.
Jalkijaristyksia kai on kuukauden verran viela. uzma kirjoitti:
tanaan,on ollut yli 800 jalkijaristysta sitten 8/10 ja niista yli 30 keski voimakasta ja alle 10 yli 5 asteikon eilinen oli toiseksi voimakkain,maanjaristys ei niinkaan tapa vaan ne sortuvat rakennukset ym.
Yli 50 000 on kuollut ainakin saman verran loukkaantunut ja 3milj.koditonta,alue on mailman yksi vaikea kulkuisemmista,taalla kohtaa 3 suurta vuoristoa Pamir.Hindu kush,Karakoram,ja Himalayas siis 4,ihmisia asuu yli 2000m korkeudella pikku kylissa,maailman toiseksi korkein vuorikin K2 on taalla yli 8000m.
Teltoista on huutava pula vielakin n 160 0000 lahetetty vuoristoon.
Tama katastrofi on kasvanut suuremmaksi kuin Tsunami vuodenvaihteessa.
Mieheni vaikka on 74v. on jo aamulla aikaisin lahtenyt liikkeelle sairaala kierrokselle.
Minia lahtetaan tyopaikaltaan 5pv reissuule vuoristoon maarittelemaan tuhon seurauksia,meita peloitta nuoren naisen sinne meno, ei ole edes tietoa missa he yopyvat.
Jalkijaristyksia kai on kuukauden verran viela.aivan kauheaa, miten tuollaisen tapahtuman jälkeen saa mielensä rauhoittumaan.
Sitten tuo ainainen pelko, miten siihenkin tottuu.
Uskomatonta, täytyy sanoa, että kovilla olette.
Miten tuntuu niin kuin maailmassa ei muuta olisikaan, kuin luonnon mullistuksia, aina vain uudesta uhasta puhutaan, entisiä ei saada korjatuksi.
Näyttääkö luonto ihmiselle, kuka on kuka.- Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
energistä väkeä täällä pirtissä kävijät, teattereissa, konserteissa ja jos missäkin jaksatte "juosta". Ihan hävettää kertoa, että minua ei sitten saa kirveelläkään lähtemään loppusyksyn pimeillä ja sateilla mihinkään "rientoihin". Ihan mielelläni "mökkihöperöidyn" omiin oloihini neljän seinän sisälle. Jos voisin niin painuisin karhun lailla horrokseen talvipesään ja kömpisin vasta helmikuulla haistelemaan mahdollista kevään tuoksua ilmassa ;)
Nyt lähden jatkamaan ko. kirjan kuuntelua. Heippa!Olen sekä aamun- että illanvirkku, mutta iltapäivän torkku. Tämä sopii minulle hyvin. Siitä syksyn aktiivisuudesta saan kiittää 10 vuotta nuorempaa ystävätärtäni, joka vetojuhtana on ollut saamassa minua liikkeelle. En yllä alkuunkaan hänen tasolleen, kun tuo tuore eläkeläinen on aina menossa. Mutta siinä vanavedessä taaperran. Uzmalle terveisiä sinne kauas. Antakoon luonto ruusuineen lohtua. Me tulemme joukolla kanssasi teepöytään siihen ruusupensaan tuoksuun.
- Katleija
Katleija kirjoitti:
Olen sekä aamun- että illanvirkku, mutta iltapäivän torkku. Tämä sopii minulle hyvin. Siitä syksyn aktiivisuudesta saan kiittää 10 vuotta nuorempaa ystävätärtäni, joka vetojuhtana on ollut saamassa minua liikkeelle. En yllä alkuunkaan hänen tasolleen, kun tuo tuore eläkeläinen on aina menossa. Mutta siinä vanavedessä taaperran. Uzmalle terveisiä sinne kauas. Antakoon luonto ruusuineen lohtua. Me tulemme joukolla kanssasi teepöytään siihen ruusupensaan tuoksuun.
Unohtui kiittää tervetulotoivotuksista.Kiitos!
Savon muasta huomenta.
Ei sada ja luulenpa, että muutama aste pakkasen puolella,katu näyttää kovin kiiltävältä ja autojen katot valkeina.Saatta pelti kolista,voi kun ei sattuisi pahoja kolareita.
On hirmu vaikeeta astua noita rappuja tänne alas,tuo polvi kun tekee tiukkaa rappuja vuorotahtiin astuesa.
Joku neuvoi kulje takaperin,olen kumminkin katsonut parhaaksi astua niinkuin lapset tekevät.
Jalka rapulle, toinen viereen.
Kyllä minäkin nostan hattua My.mm.elin tapaan, teille jotka jaksatte lähteä vaikka mihin rientoihin,minä kotona, lukuunottamatta lapsenlapsenlapsen nimpparit,hakivat ja toivat autolla.(pitää oikein keskittyä, että osaa oikein nuo lapsien luvut kirjata)
Vieläköhän yhden polven ehdin nähdä, 9 vuotias on vanhin, että 10 vuoden aika perästä,,,,
Minun olisi pitänyt käydä harrastustöiden näyttelyssä,siellä oli pöytä meidän käsityökerhon aikaansaannoksista, mutta enpä käynyt, tänään saan nuhteet.
Anitan nimppareilla olisi pitänyt käydä, polveni oli kipeämpi, en lähtenyt kävelemään.(tekosyy)
Olen syönyt nyt viikon niitä inkiväärikapseleita ja polvi tuntuu paremmalta,näinköhän auttavat.
Minulla tätä asiaa riittää,opinkohan milloinkaan kirjoittamaanlyhyesti.
Tyrkkäsin korppupussin kaappiin,jos pullat loppuu, pannukakkua tuon iltapäiväkahvin kanssa.
Nyt sitten ylös sieltä sängystä ja kahvin keittoon,,,Kyllä täällä hereillä ollaan ja kahvia kiskottu.
Kait se kohta korvista ulos pyrkii.
Nollassa meilläkin kävi.eilen anto räntää.Minä en PIDÄ yhtään näistä ilmoista.
No se on vain otettava päivä kerrallaan.
Päivän jatkoja kaikille.- uzma
muori67 kirjoitti:
Kyllä täällä hereillä ollaan ja kahvia kiskottu.
Kait se kohta korvista ulos pyrkii.
Nollassa meilläkin kävi.eilen anto räntää.Minä en PIDÄ yhtään näistä ilmoista.
No se on vain otettava päivä kerrallaan.
Päivän jatkoja kaikille.ei kay onnen lahjat,meilla on paras vodenaika menossa kuin kesalla Suomessa,ruusut kukkivat ja paljon muitakin,aamukavelylla nain mehilais parven kukissa misshan niilla on pesa?Sais sita luomu hunajaa.
Voisitte kaikki tulla tanne aamukahville tai teelle.
Kaunista paivaa kaikille. uzma kirjoitti:
ei kay onnen lahjat,meilla on paras vodenaika menossa kuin kesalla Suomessa,ruusut kukkivat ja paljon muitakin,aamukavelylla nain mehilais parven kukissa misshan niilla on pesa?Sais sita luomu hunajaa.
Voisitte kaikki tulla tanne aamukahville tai teelle.
Kaunista paivaa kaikille.armias ollos suojani,,,,
Ilta on taas käsillä,hiljaista on pirtissäkin.
Tuli tuo kaunis rukous mieleeni, kun tähän uzman perään kirjoitin.
Kyllä siellä monet kädet ristiin menee, kun nukkumaan käydään, onko yö rauhallinen,vai joutuuko ulkosalle menemään.
Täällä on ollut pieni pakkasen pureva päivä,kaunis,jospa kuivana pysyisikin, mutta johan viikonlopuksi on jo lämmintä luvassa.
Tuolla toisalla sain mielistelevän kanan nimen, mitä lie tämä tytär ajatellut,mikähän on sopiva kirjoitusten määrä hänen mielestään ja mitä on se mielistely.
Kieltämättä kirjoitan paljon, mutta ei ole kiva katsoa näitä "seisovia" ketjuja, aina toivoisi koneellle istuessa, että jotakin joku olisi kirjoittanut, vaikka mielistellen;))
Kyllähän nämä palstat kirjoittelua varten on laadittu ja vielä jos keskustelua,sitä kovasti kaivattua syntyisi.
Tarve on myös se, että saa pahaa mieltään purkaa, tänään olin kohteena minä.
Pannaria ja vadelmahilloa, iltakahvin tai teen kanssa. Nukkukaa hyvin !!!SkillaN kirjoitti:
armias ollos suojani,,,,
Ilta on taas käsillä,hiljaista on pirtissäkin.
Tuli tuo kaunis rukous mieleeni, kun tähän uzman perään kirjoitin.
Kyllä siellä monet kädet ristiin menee, kun nukkumaan käydään, onko yö rauhallinen,vai joutuuko ulkosalle menemään.
Täällä on ollut pieni pakkasen pureva päivä,kaunis,jospa kuivana pysyisikin, mutta johan viikonlopuksi on jo lämmintä luvassa.
Tuolla toisalla sain mielistelevän kanan nimen, mitä lie tämä tytär ajatellut,mikähän on sopiva kirjoitusten määrä hänen mielestään ja mitä on se mielistely.
Kieltämättä kirjoitan paljon, mutta ei ole kiva katsoa näitä "seisovia" ketjuja, aina toivoisi koneellle istuessa, että jotakin joku olisi kirjoittanut, vaikka mielistellen;))
Kyllähän nämä palstat kirjoittelua varten on laadittu ja vielä jos keskustelua,sitä kovasti kaivattua syntyisi.
Tarve on myös se, että saa pahaa mieltään purkaa, tänään olin kohteena minä.
Pannaria ja vadelmahilloa, iltakahvin tai teen kanssa. Nukkukaa hyvin !!!tuon tähän maistiaisiksi.
Tontillani kasvaa ruusukvittenipensas.
Enpä sellaiseen ollut Suomessa tutustunut ja ihmettelin kovasti kun keltaiset pikkusitruunan kokoiset hedelmät kypsyivät ensimmäisenä syksynä kun olin muuttanut tänne.
Pensas on piikkinen ja kukkii aikaisin keväällä.
Hedelmiä tulee runsaasti, ovat happamia kuin sitruuna, tuoksuvat hunajalle ja niissä on erittäin paljon C-vitamiinia.
Maistakaapa vaikka paahtoleivän päällä! On ehkä tehokasta flunssan torjumisessa.
SkillaN, noista kateellisista huomautuksista ei kannata piitata! Ei muuta kuin uusi kahvipirtti taas pystyyn!
Hyvää yötä kaikille! Huomenna menen toivottamaan srilankalaiselle ystävättärelleni hyvää matkaa kun hän lähtee ensi viikolla tervehtimään vanhaa isäänsä ja on poissa muutaman kuukauden.MdK-MdK kirjoitti:
tuon tähän maistiaisiksi.
Tontillani kasvaa ruusukvittenipensas.
Enpä sellaiseen ollut Suomessa tutustunut ja ihmettelin kovasti kun keltaiset pikkusitruunan kokoiset hedelmät kypsyivät ensimmäisenä syksynä kun olin muuttanut tänne.
Pensas on piikkinen ja kukkii aikaisin keväällä.
Hedelmiä tulee runsaasti, ovat happamia kuin sitruuna, tuoksuvat hunajalle ja niissä on erittäin paljon C-vitamiinia.
Maistakaapa vaikka paahtoleivän päällä! On ehkä tehokasta flunssan torjumisessa.
SkillaN, noista kateellisista huomautuksista ei kannata piitata! Ei muuta kuin uusi kahvipirtti taas pystyyn!
Hyvää yötä kaikille! Huomenna menen toivottamaan srilankalaiselle ystävättärelleni hyvää matkaa kun hän lähtee ensi viikolla tervehtimään vanhaa isäänsä ja on poissa muutaman kuukauden.ja yöt täältä kanssa.Oli muorillakin "vähän " hikinen päivä,kun kasasi tuolia.
täytyy ottaa mukillinen teetä.
Olen myös nauranut mahani kipeäksi tuolla hajamielisten palstalla,vaikka tosiasiassa se ei ole naurun asia.
Nonii ötyä kaikille.muori67 kirjoitti:
ja yöt täältä kanssa.Oli muorillakin "vähän " hikinen päivä,kun kasasi tuolia.
täytyy ottaa mukillinen teetä.
Olen myös nauranut mahani kipeäksi tuolla hajamielisten palstalla,vaikka tosiasiassa se ei ole naurun asia.
Nonii ötyä kaikille.Tuosta muori67:n "ötyä"-sanasta tuli mieleen kun yritin opettaa ex-miestäni sanomaan suomen kielellä "Hyvää yötä, yökyöpeli" niin hänen kielensä ei taipunut vaan siitä tuli aina "Hyvä jöötä, jököpeli".
Niinpä tuo sanonta on jäänyt meillä käyttöön perhepiirissä.
Hyvä jöötä vaan, jököpelit!- my.mm.eli
MdK-MdK kirjoitti:
Tuosta muori67:n "ötyä"-sanasta tuli mieleen kun yritin opettaa ex-miestäni sanomaan suomen kielellä "Hyvää yötä, yökyöpeli" niin hänen kielensä ei taipunut vaan siitä tuli aina "Hyvä jöötä, jököpeli".
Niinpä tuo sanonta on jäänyt meillä käyttöön perhepiirissä.
Hyvä jöötä vaan, jököpelit!ja runsaasti ruusukvittenimarmelaadia päälle, aivan uusi makunautinto! Kiitos heille joille kiitos kuuluu!! Mutta oli niin kylmä tuuli ja tietenkin liian "kevyt vaatetus" ajankohtaan nähden tuolla ulkoillessani päivällä, nyt sitten jo saa nenää niiskuttaa. Siksi hamstraan tuota c-vitamiinia pannarille.
Voi, voi SkillaN-kulta, älä välitä noista mollaajista, niitä aina riittää, ei niille mitään voi. Ohitetaan ja nostetaan "nokkaa" vain ylemmäs;))
Muori! Kasasitko uutta tuolia vai hajosiko vanha noita hajamielisyyksiä nauraessasi? Hauskoja, niitä nauroin minäkin ihan hekotellen, vaan en hajottanut tuolia ;))
Nyt otan vielä santsikupillisen ja sitten otan nukahtamislääkkeen petiin mennessäni. On lääkärille aika varattu huomiselle ja "aikainen" herätys;))
Vielä on jäljellä pala pannaria, hop hop, vielä ehtii pirttiin. Pian napsahtaa ovi takalukkoon!
"Hyvää Jöötä minulle ja kaikille muillekin!
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark3188703Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2054764Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy353870Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2002691Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171262268- 531820
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1111808- 661753
- 1911504
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3551415