Vain rekisteriryityneenä voit turvata omat viestisi palstoille.
Kaikki puskasta huutelijat voit unohtaa ja jättää omaan arvoonsa.
Paikoin villiksi jo suuntautuneet viestit voit unohtaa, kun rekisreröidyttyäsi olet oma itsesi.
Identiteettisikin on siten suojattu, kun olet "olemassa".
Tässä muutamia "oljenkorsia" joita voi jokainen hyödyntää lähettäessään viestejä palstoille.
Kirjoittelemisiin.
Viestiesi turva.
58
2878
Vastaukset
- BilMan
Ei kannata tarttua tuohon kirjoitusvirheeseen;
Siinä pitäisi seisoa; "rekisteröityneenä". - kaikki rekisteröimättömät?
Vai mihin viittaa lauseesi - "Vain rekisteriryityneenä voit turvata omat viestisi palstoille."
Mihin sääntöön tuo lause perustuu?
Ja miksi puskasta huutelijat unohdetaan? Ovatko he kaikki pelkkiä häiriköitä?
Olenko ehkä minäkin loukannut kanssakirjoittajia rekkaamattona? Poistetaanko minunkin kaikki viestit kuten Ajomiehen? Millä leimalla olen leimattu?
!!!!!Minulla on identiteetti, vaikka täällä hyppään joskus naamiopukuun, ei identiteettini siitä miksikään muutu, enkä odota vastauksia, koska rekattunakaan kirjottaen en niitä saa.Kuinka moni täällä kirjoittaa rekatun nimensä lisäksi jollain muullakin nimellä?, luulenpa että aika moni, ja vielä arvaillaan---luulenpa tuntevani---miksi turhaa arvella, aina ei osu kohalleen.Taas voi joku erehtyä!!!Jos ei viesti loukkaa, se voi olla vaikka ""?????""" nimisellä nimellä kirjoitettu, eikä oikeuta poistoon vain sen nimen/nimettömyyden perusteella, vai oikeuttaako.
Että näin tälläkertaa, puskasta.- Utelias
Rekisteröintiä voi tietysti toivoa. Sillä lailla saataisiin kaikki ei toivotut kirjoittajat halutessa helposti kirjoitus estoon. Eston purkaminen ei sitten helposti onnistukkaan.
Rekisteröinti pakko johtaisi näiden palstojen totaaliseen näivettymiseen. Siihen se näyttää nytkin menevä.
Tyyliin 60 sissä uusia viestejä 60. Löytyi kuitenkin 8. Mihin on kadonnut 52 viestiä. Tämä vaan esimerkkinä.
- Hintriika
Miksi käydä sama keskustelu moneen kertaan? Eikö yksi täysi ketjullinen olisi riittänyt. Tuskin tässä kukaan on ehtinyt mielipidettään vaihtaa.
- Kysyen?
Haluaako Sheriffi vain saada kovemmat säännöt palstalle, vai kalastaako tilppua?
Asia kai tuli jo puitua. huomannut,ei mikään mene perille vaikka kuinka monta kertaa jauhetaan.
Esimerkiksi nuo poistot ,niitä on selitetty varmaa koko kesän ja aina vain ihmetellään.
Mutta sitä keskustelua kai sekin on,tosin minua tahtoo jo uuvuttaa.
Sitten tuo rekistöröinti,sitäkin on jauhettu todella paljon,mutta siitäkin vain riittää mielipiteitä.
Luulen sheriffin tivaavan sitä, että kun lippu on perässä,siinä olet vain sinä,sillä ei pysty kukaan, milloinkaan kirjoittamaan.
Täällä on nyt ollut ilmiöitä, että on kirjoitettu toisten nimissä ja sitä välttääkseen rekistöpöinnistä puhetta pidetään.
Ilman rekisteriä kirjoittaminen on ihan ok, mutta
siinä piilee nämä vaarat.(onko vaaroja en tiedä)SkillaN kirjoitti:
huomannut,ei mikään mene perille vaikka kuinka monta kertaa jauhetaan.
Esimerkiksi nuo poistot ,niitä on selitetty varmaa koko kesän ja aina vain ihmetellään.
Sitten tuo rekistöröinti,sitäkin on jauhettu todella paljon,mutta siitäkin vain riittää mielipiteitä.
Luulen sheriffin tivaavan sitä, että kun lippu on perässä,siinä olet vain sinä,sillä ei pysty kukaan, milloinkaan kirjoittamaan.
Täällä on nyt ollut ilmiöitä, että on kirjoitettu toisten nimissä ja sitä välttääkseen rekistöpöinnistä puhetta pidetään.
siinä piilee nämä vaarat.(onko vaaroja en tiedä)osoittaa tuikun ja sen kantajan pienuutta ja saattaa johtaa siihen, että rekisteröinti tulee pakolliseksi, mikä ainakin minun mielestäni on tervetullut toimenpide.
Muutenhan asialliset nimettömänä kirjoitetut viestit ovat OK, mutta häiriköinti- ja ilkeilytarkoituksissa kirjoitetut viestit joutavat poistettujen joukkoon.
Valitettavasti siinä menee sitten muitakin viestejä, mutta sen saamme kestää kunnes järjestyssäännöt alkavat mennä kaikkien kalloon!
Ja jos ei mene, niin ei kannata valittaa jos ainoastaan rekisteröidyillä jäsenillä on vastaisuudessa kirjoitusoikeus.- inasani
MdK-MdK kirjoitti:
osoittaa tuikun ja sen kantajan pienuutta ja saattaa johtaa siihen, että rekisteröinti tulee pakolliseksi, mikä ainakin minun mielestäni on tervetullut toimenpide.
Muutenhan asialliset nimettömänä kirjoitetut viestit ovat OK, mutta häiriköinti- ja ilkeilytarkoituksissa kirjoitetut viestit joutavat poistettujen joukkoon.
Valitettavasti siinä menee sitten muitakin viestejä, mutta sen saamme kestää kunnes järjestyssäännöt alkavat mennä kaikkien kalloon!
Ja jos ei mene, niin ei kannata valittaa jos ainoastaan rekisteröidyillä jäsenillä on vastaisuudessa kirjoitusoikeus.Silloin kirjoitetaan vain rekattuna, mutta ilkeilyä se ei poista, ihan samoin rekattu (josta on jo esimerkkejä) nimimerkki voi laukoa ilkeilyjä, silloinkin.
Turhempaa keskustelua ei voisi palstoilla enää olla.
Jauhetaan samaa asiaa kuin lapset hiekkalaatikolla, vaikka me kaikki jo tiedämme mitä säännöt sanovat kirjoituksen laadusta ja poistoista, olemme sitten rekattuja tai ei.
Jos joku nimimerkki on jo "saanut pahan leiman otsaansa", ei sitä täällä näköjään pestä pois, eikä häntä hyväksytä (mielistelyjenkään kera).
Rekattu tai rekkaamaton juttu alkaa kuulostaa kuin hiekanjyvä vain rahisisi rattaissa, poistosta huolimatta.
Vielä kerran! Tämä vaikuttaa jo selittelyn selittelyn selittelyltä ja viittaa johonkin muuhun kuin ohjeeksi rekisteröityä.
Jos joku nauttii kirjoittaessaan toisen nimellä, se osoittaa hänen olevan liikkeellä väärät jauhot pussissa, ja eihän jokaiseen ilkeään lauseeseen tarvitse tarttua ja vastata.
Ilman vastakaikua kaiku kuolee! - Hintriika
MdK-MdK kirjoitti:
osoittaa tuikun ja sen kantajan pienuutta ja saattaa johtaa siihen, että rekisteröinti tulee pakolliseksi, mikä ainakin minun mielestäni on tervetullut toimenpide.
Ja jos ei mene, niin ei kannata valittaa jos ainoastaan rekisteröidyillä jäsenillä on vastaisuudessa kirjoitusoikeus.Minusta tämä on jankutusta. Joko tänne saa kirjoittaa tai sitten ei. Mitään ei tapahdu, vaikka kuinka monta ketjullista pyöritellään samaa asiaa! Onko se pakko tulossa? Ellei ole, niin lopetetaan jankutus. Jos on, niin loppuu itsestään.
- Inasani
inasani kirjoitti:
Silloin kirjoitetaan vain rekattuna, mutta ilkeilyä se ei poista, ihan samoin rekattu (josta on jo esimerkkejä) nimimerkki voi laukoa ilkeilyjä, silloinkin.
Turhempaa keskustelua ei voisi palstoilla enää olla.
Jauhetaan samaa asiaa kuin lapset hiekkalaatikolla, vaikka me kaikki jo tiedämme mitä säännöt sanovat kirjoituksen laadusta ja poistoista, olemme sitten rekattuja tai ei.
Jos joku nimimerkki on jo "saanut pahan leiman otsaansa", ei sitä täällä näköjään pestä pois, eikä häntä hyväksytä (mielistelyjenkään kera).
Rekattu tai rekkaamaton juttu alkaa kuulostaa kuin hiekanjyvä vain rahisisi rattaissa, poistosta huolimatta.
Vielä kerran! Tämä vaikuttaa jo selittelyn selittelyn selittelyltä ja viittaa johonkin muuhun kuin ohjeeksi rekisteröityä.
Jos joku nauttii kirjoittaessaan toisen nimellä, se osoittaa hänen olevan liikkeellä väärät jauhot pussissa, ja eihän jokaiseen ilkeään lauseeseen tarvitse tarttua ja vastata.
Ilman vastakaikua kaiku kuolee!On myös, ja oli sp.käyttäjä.
- Reetta
MdK-MdK kirjoitti:
Ja jos ei mene, niin ei kannata valittaa jos ainoastaan rekisteröidyillä jäsenillä on vastaisuudessa kirjoitusoikeus.Ylläpito ilmoittakoon reilusti, voiko palstoille kirjoittaa ainoastaan rekisteröidyt nimimerkit.
Jos rekisteröiminen olisi pakollista, säännön tulisi koskea kaikkia palstoja.
Turha on nipotella kuka kirjoittaa milläkin nikillä, niinkauan kun ylläpito vahvistaa rekisteröinti pakollisuuden. Silloin sefullakin olisi luvan perästä ne avaimet käsissä, mitä hän saa poistaa. Määräystä odotellessa voimme me rekisteröimättömätkin kirjoitella omalla nikillä.
Fair play ja turhat mutinat pois! MdK-MdK kirjoitti:
Ja jos ei mene, niin ei kannata valittaa jos ainoastaan rekisteröidyillä jäsenillä on vastaisuudessa kirjoitusoikeus.olemme saaneet seriffin.
Luulisi että se riittää, mutta välillä tuntuu että vieläkin vahvempia toimenpiteitä tarvittaisiin ja yksi niistä on rekisteröintipakko.
Jos sama nimimerkki alkaisi suoltaa häiriköintiviestejä niin ylläpidon on helppo "bannata" sellainen nikki ja kirjoittelut loppuu siihen.- ja joku pakko vastata
SkillaN kirjoitti:
huomannut,ei mikään mene perille vaikka kuinka monta kertaa jauhetaan.
siinä piilee nämä vaarat.(onko vaaroja en tiedä)vaikka itse olisin matkalla tai muuten estynyt, lisäksi olisin rekisteröitynyt, niin miten toimisin?
Lähettäisin Sinulle sähköpostissa tunnukseni ja vastaustani odottava saisi Sinulta asiallisen kommentin, eikö niin? Rekatulla nimimerkilläni? ja joku pakko vastata kirjoitti:
vaikka itse olisin matkalla tai muuten estynyt, lisäksi olisin rekisteröitynyt, niin miten toimisin?
Lähettäisin Sinulle sähköpostissa tunnukseni ja vastaustani odottava saisi Sinulta asiallisen kommentin, eikö niin? Rekatulla nimimerkilläni?mutta en voisi sinun nimissäsi kirjoittaa,laittaisin kai omanana viestinäni, että vastausta odottava saa vielä odottaa,kunnes itse olet kirjoittanmassa.
Hupsista siinä sitten menisi minun sp osoite,mutta haitanneeko,onhan se jo Galleriassakin.
Miksi noin moni mutkaista kysyt,älä vain laita mitään;))
Taitaisin kumminkin jättää viestisi lähettämättä .- ei ole pakko
SkillaN kirjoitti:
mutta en voisi sinun nimissäsi kirjoittaa,laittaisin kai omanana viestinäni, että vastausta odottava saa vielä odottaa,kunnes itse olet kirjoittanmassa.
Hupsista siinä sitten menisi minun sp osoite,mutta haitanneeko,onhan se jo Galleriassakin.
Miksi noin moni mutkaista kysyt,älä vain laita mitään;))
Taitaisin kumminkin jättää viestisi lähettämättä .Tämähän oli vain ajatusleikki, että noinkin voisi menetellä? :))
- merimona1
MdK-MdK kirjoitti:
olemme saaneet seriffin.
Luulisi että se riittää, mutta välillä tuntuu että vieläkin vahvempia toimenpiteitä tarvittaisiin ja yksi niistä on rekisteröintipakko.
Jos sama nimimerkki alkaisi suoltaa häiriköintiviestejä niin ylläpidon on helppo "bannata" sellainen nikki ja kirjoittelut loppuu siihen.tervehdyttäisi palstoja, sekä myöskin sääntö, tai vaatimus, että kukin kirjoittaja saisi rekisteröidä vain yhden nimimerkin.
Alhaisempaa tyyppiä tuskin onkaan,kuin se joka kirjoittaa toisen nimissä, eli käyttäen toisen nikkiä.
Ketjussa, jonka aloitus oli "Paha ihminen", laittaisin pahiksien joukkoon kuuluvaksi tuollaisen umpikieron henkilön.
Vaikka tämä poikkeaa aiheesta, niin sanoisimpa kuitenkin velä, että vaikka absoluuttisen paha ei ole kukaan, niin kyllä palstahäirikkö on paha, juuri kieroilunsa ja ilkeilyittensä takia.
- Sisko
Olen kerran rekisteröinyt itseni. Kun yritän tulla sillä nimelläni mukaan, sanoo kone, että se on jo jollain toisella. Yritä uudelleen. Kun teen sen uudelleen, kone sanoo, että olen jo rekisteröitynyt. Pitääkö minun etsiä sellainen nimimerkki, jonka kone haluaa ja mistä minä sen haen?
- saara.dma
Minulle on jäänyt epäselväksi, voiko joku rekisteröidä nimimerkkinsä tekaistulla nimellä ja osoitteella. Toisin sanoen, jos joku haluaa ehdottomasti pysyä anonyyminä, käykö tällainen päinsä. Ajattelen nyt esimerkiksi jotain julkisuuden henkilöä, joka haluaisi rekisteröityä, mutta ei missään tapauksessa haluaisi ilmoittaa henkilöllisyyttään edes ylläpidon tietoon.
Miten on Bilman? - ullapulla (toisinpäin)
koitappa rekisteröityä uudestaa pikku s kirjaimella ---minä luulen että et muista kuinka kirjoitit aikaisemmin sen nimen !!
- sisko
ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:
koitappa rekisteröityä uudestaa pikku s kirjaimella ---minä luulen että et muista kuinka kirjoitit aikaisemmin sen nimen !!
Onko se tuo rekisteröityminen pelleilyä?
Jouduin kirjoittamaan ainakin kymmenen kertaa jotain lukuja pieneen ruutuun ja sitten palasin taas alkuun. Kyllästyin ja lopetin.
Jos se on tuollaista, niin olkoon.
Ei rekisteröinti viestiä suojaa mutta estää nimimerkin väärinkäytön.
- Satu
Yllekirjoittanut on yrittänyt rekisteröidä nikkinsä onnistumatta. Se on jo rekattu, ilmoittaa ohjelma. Olisin halunnut {koko kesän sillä kirjoitettuani} rekata juuri sen, tavallaan seistäkseni Sadun viestien takana. Sain rekisteröidyksi vain SatuK, mikä on eri asia.
Osaavatko palstan viisaat neuvoa ? Satu kirjoitti:
Yllekirjoittanut on yrittänyt rekisteröidä nikkinsä onnistumatta. Se on jo rekattu, ilmoittaa ohjelma. Olisin halunnut {koko kesän sillä kirjoitettuani} rekata juuri sen, tavallaan seistäkseni Sadun viestien takana. Sain rekisteröidyksi vain SatuK, mikä on eri asia.
Osaavatko palstan viisaat neuvoa ?En aikanaan meinannut saada Ruuneperi nimimerkkiä rekisteröityä ja monilla "vanhoilla" oli samanlaisia vaikeuksia.
Olen kokeillut kaikenlaista ja joskus viestikin estyy jos joku vaan on käyttänyt joskus nimimerkkiä.
Olen ainakin kerran kirjoittanut Mokomana yhden flirttiviestin. Kokeilin myös rekisteröidä tämän mutta ei onnistunut, Mocomana kyllä. Olen tästä rikoksestani palstalla kertonutkin.
Oletan, että Sinun pitää rekisteröityä vaikkapa SatuI:nä tai jos haluat enemmän korostua SatuI Suuri tai Pieni.- Satu
Ruuneperi kirjoitti:
En aikanaan meinannut saada Ruuneperi nimimerkkiä rekisteröityä ja monilla "vanhoilla" oli samanlaisia vaikeuksia.
Olen kokeillut kaikenlaista ja joskus viestikin estyy jos joku vaan on käyttänyt joskus nimimerkkiä.
Olen ainakin kerran kirjoittanut Mokomana yhden flirttiviestin. Kokeilin myös rekisteröidä tämän mutta ei onnistunut, Mocomana kyllä. Olen tästä rikoksestani palstalla kertonutkin.
Oletan, että Sinun pitää rekisteröityä vaikkapa SatuI:nä tai jos haluat enemmän korostua SatuI Suuri tai Pieni.mutta sekin on sitten eri asia kuin y.o. nikki.
Tietysti joku voi sanoa, että miksi et heti nikkiäsi rekannut, mutta tämä on ollut niin paljon spontaania touhua minulta, että vasta nyt, patistettuna, olen sitä yrittänyt. - selväntekijä
Ruuneperi kirjoitti:
En aikanaan meinannut saada Ruuneperi nimimerkkiä rekisteröityä ja monilla "vanhoilla" oli samanlaisia vaikeuksia.
Oletan, että Sinun pitää rekisteröityä vaikkapa SatuI:nä tai jos haluat enemmän korostua SatuI Suuri tai Pieni.Teidät on bongattu!!!!!!!
- Satu
Satu kirjoitti:
mutta sekin on sitten eri asia kuin y.o. nikki.
Tietysti joku voi sanoa, että miksi et heti nikkiäsi rekannut, mutta tämä on ollut niin paljon spontaania touhua minulta, että vasta nyt, patistettuna, olen sitä yrittänyt.Voisiko BilMan neuvoa, miten pääsen eroon väärästä nikistä ja saan käyttööni paljaan Satu-nikin?
- BilMan
Satu kirjoitti:
Voisiko BilMan neuvoa, miten pääsen eroon väärästä nikistä ja saan käyttööni paljaan Satu-nikin?
Jos toinen henkilö on niminerkin jo rekisteröinyt, niin samaa nimeä on mahdoton useampaan kertaan rekata.
BilMan - Satu
BilMan kirjoitti:
Jos toinen henkilö on niminerkin jo rekisteröinyt, niin samaa nimeä on mahdoton useampaan kertaan rekata.
BilMan----
Pitää mennä, sorry. - BilMan
Satu kirjoitti:
Voisiko BilMan neuvoa, miten pääsen eroon väärästä nikistä ja saan käyttööni paljaan Satu-nikin?
Yritä eri versioita.
Esim. Satu_ - merimona1
Ei suojaa rekisteröityminen viestiä.
- Satu
BilMan kirjoitti:
Yritä eri versioita.
Esim. Satu_aivan rauhassa kirjoittaa Satu -nikillä, jos se kerran on jo rekisteröity?
Haluaisin rekata nimenomaan juuri sen, kun kaikki entiset viestini olen sillä kirjoittanut. - Helena
Satu kirjoitti:
aivan rauhassa kirjoittaa Satu -nikillä, jos se kerran on jo rekisteröity?
Haluaisin rekata nimenomaan juuri sen, kun kaikki entiset viestini olen sillä kirjoittanut.Voin koneeltani kirjoittaa pelkkänä Helenana, mutta ei vain hyväksytty aikanaan minulta rekisteröidyksi, oli jo mukamas "rekisteröity"! -
Helena04 - Satu
Helena kirjoitti:
Voin koneeltani kirjoittaa pelkkänä Helenana, mutta ei vain hyväksytty aikanaan minulta rekisteröidyksi, oli jo mukamas "rekisteröity"! -
Helena04Ihmeellistä todellakin: miten voi jo rekatulla nikillä kirjoitella kuukausia? En ymmärrä.
- saara.dma
Satu kirjoitti:
Ihmeellistä todellakin: miten voi jo rekatulla nikillä kirjoitella kuukausia? En ymmärrä.
Huomasin muuten 60 palstalla rekisteröidyn nimimerkin ~satu (Seniorikerhoon liitt.)
- Satu
saara.dma kirjoitti:
Huomasin muuten 60 palstalla rekisteröidyn nimimerkin ~satu (Seniorikerhoon liitt.)
Silti ihmettelen, miksi ohjelma ei kesän alussa ensi kertaa Satu-nikillä kirjoittaessani ilmoittanut, ettei sitä voi käyttää, koska se on jo rekisteröity.
Haluaisin sen, koska olen sitä jo käyttänyt koko kesän. - saara.dma
Satu kirjoitti:
Silti ihmettelen, miksi ohjelma ei kesän alussa ensi kertaa Satu-nikillä kirjoittaessani ilmoittanut, ettei sitä voi käyttää, koska se on jo rekisteröity.
Haluaisin sen, koska olen sitä jo käyttänyt koko kesän.Minäkin käytin aluksi Saara-nimimerkkiä, mutta sitten kun joku "minun suullani" suolsi sellaista tarinaa, jota en ollut kirjoittanut, rekisteröidyin. En voinut rekisteröityä Saarana, koska se oli jo käytössä jollakin muulla. Minun oli lisättävä siihen jotakin, ja lisäsin tuon .dma -päätteen.
Lisää sinäkin Sadun perään jotain, ei se niin kauheaa ole! - ??????????
Helena kirjoitti:
Voin koneeltani kirjoittaa pelkkänä Helenana, mutta ei vain hyväksytty aikanaan minulta rekisteröidyksi, oli jo mukamas "rekisteröity"! -
Helena04????????????????????????????????????????????
V.P. - BilMan
?????????? kirjoitti:
????????????????????????????????????????????
V.P.Kun rekisteröityy, niin kirjautuessa usein tulee
ilmoitus, että nimimerkki on jo käytössä.
Silloin vain ottaa toisenlaisen nimimuodon käyttöön. Sellaisen jonka järjestelmä hyväksyy ja jatkossa käyttää sitä, kun kirjautuu sisään.
Galleriaan rekisteröityminen; Nimimerkiksi valitaan se nimi jolla palstakeskustelut käydään.
Se taas on ihan joku muu nimi kuin sisäänkirjautuessa valittu.
Esim, jos voit rekkaamattomana käyttää nimeä Hukka, sen voit saada nimimerkiksesi.
Yritystä ja
kirjoittelemisiin. - Leny
BilMan kirjoitti:
Kun rekisteröityy, niin kirjautuessa usein tulee
ilmoitus, että nimimerkki on jo käytössä.
Silloin vain ottaa toisenlaisen nimimuodon käyttöön. Sellaisen jonka järjestelmä hyväksyy ja jatkossa käyttää sitä, kun kirjautuu sisään.
Galleriaan rekisteröityminen; Nimimerkiksi valitaan se nimi jolla palstakeskustelut käydään.
Se taas on ihan joku muu nimi kuin sisäänkirjautuessa valittu.
Esim, jos voit rekkaamattomana käyttää nimeä Hukka, sen voit saada nimimerkiksesi.
Yritystä ja
kirjoittelemisiin.Kun puhutaan rekisteröitymisestä ja sisään kirjautumisesta ei kannattaisi puhua nimimerkistä vaan käyttäjätunnuksesta ja salasanasta.(nekin ovat yksilökohtaisia)
Nimimerkki saadaan, kun luodaan profiili, jolla palstalla kirjoitetaan, ja se näkyy Galleriassa.
Sähköpostiosoitteesi on taas käyttäjä[email protected]. - BilMan
Leny kirjoitti:
Kun puhutaan rekisteröitymisestä ja sisään kirjautumisesta ei kannattaisi puhua nimimerkistä vaan käyttäjätunnuksesta ja salasanasta.(nekin ovat yksilökohtaisia)
Nimimerkki saadaan, kun luodaan profiili, jolla palstalla kirjoitetaan, ja se näkyy Galleriassa.
Sähköpostiosoitteesi on taas käyttäjä[email protected].Tätä soppaa saa sekoittaa lisää niinkuin parhaaksi kukin näkee.
Ohjeet ohessa.
Gallerian ohjeet ja säännöt
Jokainen Suomi24:n jäsen voi luoda oman profiilisivun Galleriaan. Sivu toimii jäsenen käyntikorttina ja sitä kehitetään tulevaisuudessa entistä interaktiivisemmaksi. Sivun voivat luoda kaikki oman nimimerkin rekisteröineet käyttäjät. Rekisteröity nimerkki on käytössä chatissa sekä keskustelupalstoilla.
Huomioi, että Suomi24 hyväksyy kaikki palvelussa julkaistut kuvat etukäteen.
· Kuvien lisäämiseen liittyvät säännöt
· Profiilia koskevat yleiset säännöt
· Gallerian usein kysytyt kysymykset
--------------------------------------------------------------------------------
1. Näin pääset alkuun
Jotta voit rekisteröidä nimimerkin ja luoda sivun Galleriaan liity Suomi24:n jäseneksi.
Jos olet jo jäsen, riittää kun kirjaudut sisään Galleriaan.
--------------------------------------------------------------------------------
2. Rekisteröi nimimerkki
Kirjauduttuasi sisään, tulet sivulle, jolla rekisteröidään nimimerkki. Huomaa, että nimimerkkiä ei voi vaihtaa! Jokaisella käyttäjätunnuksella voi olla vain yksi nimimerkki. Jos haluat joskus vaihtaa nimimerkkiä, sinun on luotava uusi käyttäjätunnus.
Huomaa, että käyttäjätunnus ja nimerkki eivät ole samoja asioita. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina käyttäjätunnuksella, joka on sama kuin sähköpostiosoitteesi alkuosa ennen @-merkkiä, jos käytät suomi24:n postipalvelua.
Nimimerkki on yhden sanan mittainen ja se voi olla 3-20 merkin mittainen. Nimimerkki ei voi sisältää erikoismerkkejä ^?~ jne. Sen sijaan piste (.) ja yhdysviiva (-) ovat sallittuja.
Linkki galleriasivullesi muodustuu osoitteesta http://galleria.suomi24.fi sekä rekisteröidystä nimimerkistä. Esimerkiksi http://galleria.suomi24.fi/pesukarhu (pesukarhu on rekisteröity nimimerkki).
Jos nimimerkki sisältää ä, ö tai å kirjaimia linkki näyttää "oudommalta", koska ä, ö ja å joudutaan muuttamaan toisen näköiseksi, jotta selain tunnistaa ne. Esimerkiksi nimimerkin Jasså linkki näyttää tältä http://galleria.suomi24.fi/Jass%E5
3. Luo Galleria-sivu
Kun nimimerkki on rekisteröity, on aika luoda Galleria-sivu. Napsauta painiketta Luo Galleria-sivu, samalla sivulla jolla kerrotaan, että nimimerkki on nyt rekisteröity.
Lisää sivullesi kuva. Voit käyttää omaa digikuvaa tai valmista piirroskuvaa. Kuvan koko voi olla enintään 200 Kt.
HUOM! Suomi24:n ylläpito hyväksyy kaikki kuvat ennen niiden julkaisemista. Pyrimme julkaisemaan hyväksytyt kuvat mahdollisimman pian. Kuvia, jotka ovat loukkaavia, sisältävät pornografista materiaalia tai laitonta materiaalia ei julkaista.
Tarkista, että henkilötiedot pitävät paikkansa. Tiedot tulevat rekisteröintilomakkeesta, jonka täytit liittyessäsi jäseneksi. Valitse tiedot, jotka haluat näyttää julkisesti profiilisivullasi. Voit valita kaikki tiedot; nimen, iän, paikkakunnan, sukupuolen, vain osan niistä tai ei mitään.
Kirjoita henkilökohtainen kuvaus itsestäsi. Kerro tarkemmin kuka olet, mistä pidät, mitä harrastat, mitä chat-huoneita tai keskustelupalstoja käytät. Persoonalliset yksityiskohdat tekevät sivustasi mielenkiintoisemman!
Valitse sopivat persoonallisuuteen liittyvät vaihtoehdot. Valitse valmiista persoonallisuusvaihtoehdoista sinua parhaiten kuvaavat kohdat tai jätä vaihtoehdot valitsematta, jos ne eivät tunnu omilta.
Lisää suosikkilinkkisi. Voit lisätä sivullesi 10 linkkiä. Lisää linkit ilman http:// alkua. Kirjoita myös sopiva kuvaus linkille.
Julkaise sivu lopuksi ja tallenna.
Esimerkki valmiista sivusta
Sivulla näytetään myös milloin olet liittynyt Suomi24:n jäseneksi ja milloin kirjauduit viimeksi sisään. Näitä tietoja ei voi itse muuttaa.
Sivun tietojen muuttaminen ja piilottaminen
Voit muokata Galleria-sivuasi helposti. Kirjaudu Gallerian etusivulla sisään ja napsauta linkkiä Muokkaa Galleria-sivuasi. Tallenna muutokset.
Jos haluat piilottaa sivusi, käy se samaan tapaan. Kirjaudu ensin sisään ja napsauta sitten linkkiä Muokkaa Galleria-sivuasi.Valitse sivun alalaidasta Piilotettu ja tallenna muutokset.
Jos haluat muokata varsinaisia jäsentietojasi esimerkiksi salasanaasi tms. käy se muuttamaalla jäsentietolomaketta.
Gallerian kuvat
Omalle sivulle voi ladata kuvan. Voit käyttää Gallerian valmista piirroskuvaa tai omaa itseäsi esittävää valokuvaa, jossa kasvot näkyvät. Kuvan täytyy liittyä käyttäjään. Lemmikkien kuvat eivät siis sovi omaksi kuvaksi, kuten eivät nettisivuilta kopioidut piirroskuvatkaan. Tekijänoikeuksilla suojattujen kuvien käyttäminen on kiellettyä. Suomi24 hyväksyy kaikki kuvat ennen niiden julkaisua.
Jotta kuva voidaan hyväksyä, sen tulee olla:
·selkeä
·tuore omakuva, jossa kasvot näkyvät
·käyttäjällä on kuvaan tekijänoikeudet tai lupa käyttää kuvaa
Emme hyväksy kuvia, jotka ovat:
·eläinkuvia
·maisemia
·vauva- tai lapsikuvia
·ryhmäkuvia (kuvassa on useampi eri henkilö)
·pornografisia tai seksuaalisesti vihjailevia
·väkivaltaisia tai muuten epäasiallisia
·3D ym. tietokonegrafiikkakuvat
Gallerian säännöt
Voit kirjoittaa profiilisivullesi kuvauksen itsestäsi ja lisätä mielenkiintoisia linkkejä linkkilistaan.
Profiilin ilmoitustekstissä ei saa:
julkaista puhelinnumeroa
esittää seksuaalisesti vihjailevaa sisältöä
esittää rasistisia kannanottoja
Linkit eivät saa sisältää:
viittauksia pornografisille sivustoille
viittauksia seksipalveluihin
viittauksia rasistisiin propagandasivustoihin
Jos profiilisivu rikkoo näitä sääntöjä, Suomi24:n ylläpidolla on oikeus väliaikaisesti piilottaa profiili tai poistaa se lopullisesti. Lähetämme käyttäjälle tiedon sääntöjen vastaisesta sisällöstä.
Usein kysytyt kysymykset
Voinko vaihtaa nimimerkin?
Kerran rekisteröityä nimimerkkiä ei voi muuttaa tai vaihtaa. Jos haluat ottaa käyttöön toisen nimimerkin, luo uusi käyttäjätunnus ja rekisteröi sille uusi nimimerkki.
Miten piilotan profiilini/sivuni?
Kirjaudu sisään Galleriaan. Napsauta etusivulla linkkiä "Muokkaa Galleria-sivu", joka avaa sivun, jolla muutokset voi tehdä. Valitse sivun alalaidasta piilotettu. Tallenna muutokset.
Miksi keskustelussa kirjoittamani viestit näkyvät sivullani?
Keskustelun uudistuksen myötä myös Galleriaa uudistettiin siten, että rekisteröityneen käyttäjän kymmenen uusinta viestiä näkyvät omalla sivulla. Viestejä ei saa poistettua sivulta. Jos et halua, että kirjoittamasi viestit näkyvät omalla sivullasi, älä käytä keskustelussa rekisteröityä nimimerkkiä tai piilota Galleria-sivusi, jos haluat käyttää rekiteröityä nimimerkkiä.
Mikä Omat palvelut-sivu on?
Omat palvelut -sivulle on koottu kaikki sellaiset Suomi24:n palvelut, jotka vaativat jäsenyyden. Olet automaattisesti Suom24:n jäsen, kun olet luonut käyttäjätunnuksen. Omat palvelut -sivun kautta voit ottaa käyttöösi sellaisia palveluita, joita et vielä aktiivisesti käytä. Esimerkiksi sähköpostin tai Treffit-deittipalvelun. Klikkaa Ota käyttöön -painiketta. Omat palvelut -sivun kautta pääset myös muuttamaan henkilökohtaisia tietojasi.
Missä voin käyttää rekisteröityä nimimerkkiä?
Rekisteröity nimimerkki on käytössäsi chatissä ja keskusteluissa.
Voinko hakea muiden nimimerkkejä tai galleriasivuja?
Toistaiseksi nimimerkkejä tai galleriasivuja ei voi hakea erillisen haun avulla. Chat-huoneen haulla voi hakea rekisteröityjä nimimerkkejä, kuten aiemminkin.
Latasin oman kuvani galleriasivulleni. Miksi se ei tule näkyviin?
Suomi24:n ylläpito hyväksyy kaikki Galleriassa näytetyt käyttäjien omat kuvat. Pyrimme hyväksymään kuvat mahdollisimman pian, joten odota kärsivällisesti. Ota huomioon, että hyväksymme vain valokuvat, jotka esittävät käyttäjää itseään ja jossa näkyvät henkilön kasvot. Lue omaan kuvaan liittyvä ohje
Millaisen kuvan voin lisätä omalle sivulleni?
Voit ladata sivullesi kuvan, jonka enimmäispaino on 200 kt. Kuvan leveys voi olla korkeintaan 400 pixeliä. Korkeus on vapaa.
Kirjoittelemisiin.
- fiiuliN
Onko rekisteröitymisestä mtään turvaa?
Olen kirjoitellut fiiulin. nimellä rekisteröimättömänä, vain pisteen loppuun lykännyt.
Saman voi tehdä kuka tahansa jos haluaa, piste perään minkä nikin jälkeen tahansa, ja palstalle vain menemään.- turvaton.
Rekkaus on täyttä humpuukia,uskokaa jo vähemmästä,enkä tiedä kenen mieltä se sitten lämmittää onko kyseessä rekattu vai ei,ei ainakaan rekattuna ole missään turvassa,päin vastoin tulee turvaton olotila.
- Vai
turvaton. kirjoitti:
Rekkaus on täyttä humpuukia,uskokaa jo vähemmästä,enkä tiedä kenen mieltä se sitten lämmittää onko kyseessä rekattu vai ei,ei ainakaan rekattuna ole missään turvassa,päin vastoin tulee turvaton olotila.
näinkö on?
- näin on marjat
Vai kirjoitti:
näinkö on?
se sittenkin on.Ketähän lie auttanut ja suojannut rekkaaminen,sitä en tiiä,ei minnuu ainaskaan
- merimona1
näin on marjat kirjoitti:
se sittenkin on.Ketähän lie auttanut ja suojannut rekkaaminen,sitä en tiiä,ei minnuu ainaskaan
rekisteröityminen ei suojaa, mutta kun on joku nikki, kuten minulla tämä merimona, niin sillä ei voi kirjoittaa kukaan muu ja panna minun syykseni, jos puhuu pahojaan.
Minä kyllä kannatan rekkautumista.
Ainakin selkeän nimimerkin käyttöä.
Mitään en inhoa enempää kuin jonkun lauseen, parin kolmen sanan käyttöä nimimerkkinä. Sellaiset ovat niitä "puskiksia", jotka ilkeilevät, olematta ketään, tai mitään. - merimona1.
merimona1 kirjoitti:
rekisteröityminen ei suojaa, mutta kun on joku nikki, kuten minulla tämä merimona, niin sillä ei voi kirjoittaa kukaan muu ja panna minun syykseni, jos puhuu pahojaan.
Mitään en inhoa enempää kuin jonkun lauseen, parin kolmen sanan käyttöä nimimerkkinä. Sellaiset ovat niitä "puskiksia", jotka ilkeilevät, olematta ketään, tai mitään.Kuinkahan käynee, lähteekö tämä viesti?
- merimona1
merimona1. kirjoitti:
Kuinkahan käynee, lähteekö tämä viesti?
kirjoittajan aitoudesta.
Lippu perään!
Sen voi saada aikaan korkeintaan ylläpito, tai sheriffi?????!!!!! - fiiuliN
merimona1 kirjoitti:
Mitään en inhoa enempää kuin jonkun lauseen, parin kolmen sanan käyttöä nimimerkkinä. Sellaiset ovat niitä "puskiksia", jotka ilkeilevät, olematta ketään, tai mitään.Tätä minä tarkoitin tuolla "turvalla".
Jos ei ole kovin tarkkana niin voi löytää jonkun toisen kirjoittaman ilkeilyn omalla nikillään. Pistin vain pisteen nikkisi perään ja siinä näet tuloksen.
En tarkoittanut ilkeillä kun kirjoitin tuon kokeilun, halusin vain varoittaa jokaista joka kirjoittelee myös rekkaamattomana omalla nikillään, että näin voi käydä. - merimona1
fiiuliN kirjoitti:
Tätä minä tarkoitin tuolla "turvalla".
Jos ei ole kovin tarkkana niin voi löytää jonkun toisen kirjoittaman ilkeilyn omalla nikillään. Pistin vain pisteen nikkisi perään ja siinä näet tuloksen.
En tarkoittanut ilkeillä kun kirjoitin tuon kokeilun, halusin vain varoittaa jokaista joka kirjoittelee myös rekkaamattomana omalla nikillään, että näin voi käydä.mutta eikö se ole ahdistavaa ja rasittavaa ajanvietteeksi tarkoitetuissa keskusteluketjuissa?
Turvatonta on, jos yhdestä pilkusta, tai pisteestä riippuu kirjoituksen uskottavuus.
Kysyn ja vastaan itse : on todellakin, mutta niin kauan kuin palstoilla pyörii ilkeileviä häiriköitä rekkautuminen on paikallaan ja tarkkaavaisuus myöskin, jokaisen pilkun ja pisteen kanssa.
Hohoijakkaa! Ikäihmisten leppoisa keskustelukanava! merimona1 kirjoitti:
mutta eikö se ole ahdistavaa ja rasittavaa ajanvietteeksi tarkoitetuissa keskusteluketjuissa?
Turvatonta on, jos yhdestä pilkusta, tai pisteestä riippuu kirjoituksen uskottavuus.
Kysyn ja vastaan itse : on todellakin, mutta niin kauan kuin palstoilla pyörii ilkeileviä häiriköitä rekkautuminen on paikallaan ja tarkkaavaisuus myöskin, jokaisen pilkun ja pisteen kanssa.
Hohoijakkaa! Ikäihmisten leppoisa keskustelukanava!kun kirjoitan aina rekatulla ja ei ole koskaan mitään hämminkiä.
En alkuunkaan ymmärrä miksi minun pitäisi kirjoittaa puskasta,sanon sanottavani tälläisenä ja otan haukut ja kiitokset vastaan.
Ei ole minkäänlaista tarvetta piilotella ,olla salaperäinen ,arvuutelle.
Minusta tätä asiaa on vuovattu,jos ei joku halua rekisteriä ,hän on ilman.- fiiuliN
merimona1 kirjoitti:
mutta eikö se ole ahdistavaa ja rasittavaa ajanvietteeksi tarkoitetuissa keskusteluketjuissa?
Hohoijakkaa! Ikäihmisten leppoisa keskustelukanava!Pitkän ajan olen näillä palstoilla lueskellut ja kirjoittanutkin, siksi myös osaan olla jo varuillani.
Ei täällä niin kovin paljon tuollaista harrasteta, niin että ei syytä huoleen.
Ajanvietettähän tämä kaikki on, eikä pidä kovin vakavasti kaikkea ottaakaan.
Täällä on paljon asiallisia kirjoittelijoita, ja mukavastihan nykyisin meneekin.
Pientä erimielisyyttä ei myöskään pitäisi vieroksua, emmehän millään kaikki voida ajatella samalla tavoin.
Toivotaan ettei tämänkään ketjun "häntä" katoa, sillä sen mukana menevät meidänkin samomamme. - fiiuliN
SkillaN kirjoitti:
kun kirjoitan aina rekatulla ja ei ole koskaan mitään hämminkiä.
En alkuunkaan ymmärrä miksi minun pitäisi kirjoittaa puskasta,sanon sanottavani tälläisenä ja otan haukut ja kiitokset vastaan.
Ei ole minkäänlaista tarvetta piilotella ,olla salaperäinen ,arvuutelle.
Minusta tätä asiaa on vuovattu,jos ei joku halua rekisteriä ,hän on ilman.Samahan se on mitä kirjoitamme, kunhan kirjoitamme.
Toisten mielestä kun on kirjoitettava rekisteröinnistä, toisten taas ruoan teosta, tai muusta. Poistoistakin joku haluaa kirjoittaa, ja joku vain toivotella hyvää päivän jatkoa.
Eikö kaikki asiat ole yhtä tärkeitä, jos ne mieltä painavat. fiiuliN kirjoitti:
Samahan se on mitä kirjoitamme, kunhan kirjoitamme.
Toisten mielestä kun on kirjoitettava rekisteröinnistä, toisten taas ruoan teosta, tai muusta. Poistoistakin joku haluaa kirjoittaa, ja joku vain toivotella hyvää päivän jatkoa.
Eikö kaikki asiat ole yhtä tärkeitä, jos ne mieltä painavat.on tehtävä niin.
Eipähän se ole minun asiani siihen puuttuakkaan, tulee vain aina ihmeteltyä turhanpäiten.- fiiuliN
SkillaN kirjoitti:
on tehtävä niin.
Eipähän se ole minun asiani siihen puuttuakkaan, tulee vain aina ihmeteltyä turhanpäiten.Ainahan sitä tulee ihmeteltyä toisten "toilailuja", itse kun tunnemme aina olevamme ja kirjoittavamme sitä "oikeaa asiaa".
Eihän se moni asia tosiaankaan minullekaan ole kuulunut mihin olen nokkani pistänyt, mutta kun halu on sanoa, niin sanoo, ja sillä siisti.
Olisi se tosi hienoa kun osaisikin aina olla jokaisen mieliksi. - Leny
fiiuliN kirjoitti:
Ainahan sitä tulee ihmeteltyä toisten "toilailuja", itse kun tunnemme aina olevamme ja kirjoittavamme sitä "oikeaa asiaa".
Eihän se moni asia tosiaankaan minullekaan ole kuulunut mihin olen nokkani pistänyt, mutta kun halu on sanoa, niin sanoo, ja sillä siisti.
Olisi se tosi hienoa kun osaisikin aina olla jokaisen mieliksi.Toi kun sää sanoit, et olis hienoo kun osais olla ain jokaisen mielisks, ni siit ei kyl kannata itteäs stressata, ku ei siihe kukkan pysty eikä tarttekka pysty. Sit tarttis olla vaa hiljaa. Eik vaa?
- fiiulin.
Leny kirjoitti:
Toi kun sää sanoit, et olis hienoo kun osais olla ain jokaisen mielisks, ni siit ei kyl kannata itteäs stressata, ku ei siihe kukkan pysty eikä tarttekka pysty. Sit tarttis olla vaa hiljaa. Eik vaa?
En mä siitä ressaannukaan, mutta nyt hyvvää yötä kaikille.
En jaksnut enää kirjautua kun pelasin väillä. - Hintriika
fiiuliN kirjoitti:
Ainahan sitä tulee ihmeteltyä toisten "toilailuja", itse kun tunnemme aina olevamme ja kirjoittavamme sitä "oikeaa asiaa".
Olisi se tosi hienoa kun osaisikin aina olla jokaisen mieliksi.Aika huikea tuo fiiuliNin oivallus, että kirjoitti mistä tahansa, niin se on kirjoittajalleen tärkeä asia! Siitä tuli mieleen sanat: "Jokainen ihminen on laulun arvoinen...". Mutta siinä olen Lenyn kanssa samaa mieltä, ettei voi eikä edes pidä yrittää miellyttää jokaista. Sellaista ihmistähän sanotaan ruskeakieliseksi tai rumemmin sen yhden reiän nuolijaksi. Ollaan omina itsenämme ja kirjoitellaan omia mielipiteitämme toisia loukkaamatta. Sitä sanotaan keskusteluksi.
- en kirjaudu
Aika on ajanut ohitse kirjautumisesta. Mitä iloa siitä on, ei mitään. Hauska lukea 50 palstoja jossa on toinen toistaan hauskempia nikkejä.
Eletään tätä päivää jätetään omaan arvoonsa koko kirjautumis hössäkkä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1136497Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3675897Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam364389Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123655Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk723597Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1112816Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni142268Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211995Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221826Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181644