Kiitos sille koiranulkoiluttajalle 14.10.

masentunut?

Kiitän tässä aluksi kaikkia ystäviäni, jotka ovat menneet muuttamaan muihin kaupunkeihin. Samalla kiitän heitä jotka vielä asuvat tässä samassa kaupungissa, mutta eivät koskaan itse ota minuun mitään yhteyttä, yhteyttä ei siis pidetä, ellen minä soita tai laita tekstaria tai meiliä tai jotain. Kiitän niistä valkeista valheista, kun aina on kiire tai jotakin muuta. Kiitän teitä siitä, että olette jättäneet minut yksin elämäni vaikeimpana aikana píenen lapsen ja vaikean miehen kanssa. Ei lämpöä, ei rakkautta, ei hymyjä, ei haleja, ei kauniita sanoja, ei mitään kaunista tai hyvää. Äiti suunnittelee vain saunailtoja veljeni ja hänen puolisonsa kanssa, minut jätetään aina ulkopuolelle. Kiitos siitä äidille, jolle olen yksinäisyydestäni puhunut suoraankin. Minusta tuntuu, ettei kukaan pidä minusta, en tuota kenellekään iloa tai hyvää mieltä. Ainoa ihana asia maailmassani on tällä hetkellä kaunis pieni tyttäreni joka hymyilee ja nauraa kanssani, saa minut hyvälle mielelle. Hän on ainoa, joka aidosti iloitsee minut nähdessään. Toivon, ettei se muutu koskaan.

Kiitän aidosti sitä miestä, joka ulkoilutti samanrotuista koiraa kuin omani on. Hän hymyili jo kaukaa ja jäi kanssani juttelemaan. Hän näytti minulle, että joku täysin vieraskin voi olla minusta tai asioistani vielä kiinnostunut. Hän pelasti minun päiväni, sai minut ainakin hetkeksi paremmalle mielelle.

Yksinäisyyttä ei voi ymmärtää ennen kuin sen itse kokee. En olisi ikinä voinut uskoa että minulle käy näin. Vuosi sitten opiskelin, olin raskaana, minulla oli paljon kavereita ja mukavaa aikaa oli joka päivä. Olin aina hyvällä tuulella. Nyt olen alkanut olemaan huonolla tuulella jo heti aamulla. Tiedän, ettei kukaan soita tänäänkään. Tiedän, ettei minun tänäänkään tarvitse lähteä minnekään ketään näkemään. Tiedän, että olen tänäänkin yksin lapseni kanssa.

Kiitos kaikki keneltä ei minulle aikaa liikene, ei aikaa eikä ajatuksia.

10

2268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gramm

      Miks olet niin äksy ja kiukku? Jos olet koko ajan sellainen ei kukaan halua olla sun kanssa.

      Ite olin ennen tuollainen. Yksinäinen, epäsosiaalinen, kiukkumiukku, äksy, kunnon pikkumyy. Ei kukaan halunnut olla mun kanssa missään tekemisissä ja vanhempien luonakin käydessä huomasin, että ne aina varo mitä sanoivat välttääkseen riitaa. Kireetä oli vaikka mulla ei ollut mitään oikeutta kohdella muita ihmisiä noin.

      Ihmiset kyllä auttaa silloin, kun on paha olla, mutta jos sulla on koko ajan paha olla ei kukaan jaksa olla sun kanssa tai olla sun tukena pitkään. Niillä on omakin elämä ja omat ongelmat mistä sä et välttämättä edes tiedä.

      Rakas ystäväiseni, mieti huolella miksi susta on tullut tuollainen. Mieti mitä sä sillä voitat ja häviät. Jälkimmäisessä lista on pitempi, sen takaan.

      Se muuten ei ole paskapuhetta (vaikka aluksi tuntuukin siltä), että hymyllä on ihmeitä tekevä vaikutus. Jopa sun omalla hymyllä sulle itelles. Kun menet peilin eteen hymyile itelles. Joo-o, tiedän, se tuntuu todella tyhmältä ensin, mutta pikkuhiljaa kun ajattelet samalla, että sä oot muuten mainio tyyppi, oot samassa tilanteessa kun mä nyt. Kokeile, ei maksa mitään etkä voi hävitä mitään.

      Mun silmät avas edellinen miesystävä. Valehteleva, alkoholisoitunut ja pettävä mies. Koko yhdessä vietetty aika oli todella rankkaa. Jäi sitten kiinni vieraista naisista ja heitin pihalle ja huomasin, etten ole katkera vaan pystyin jopa aidosti antamaan anteeksi kaiken sen mitä hän minulle teki. Parasta koko jutussa on kuitenkin se, että olen oppinut itsestäni niin valtavan paljon asioita hänen takiaan. Kerran jopa kiitin häntä, koska nyt olen ihmisenä vielä parempi kuin ennen ja tiedän mitä haluan. Erosta on vasta muutama kuukausi aikaa, mutta onnellisempi en varmaan voisi itsekseni olla.

      Hymyile, ystäväiseni, koska sillä on sielua parantava voima. Pieni hymy, mutta jumalaton vaikutus sinuun ja ympäristöön. Mieletöntä. Ihan lapsesikin elämänlaadun takia toivon, että saat elämänilosi pian takaisin. Hänelläkin on paha olla, jos äiti ei voi hyvin. Halaus ja rutistus ja muista, että olet ainutlaatuinen juuri sellaisena kun olet.

      • masentunut?

        Mulla on todella paha olla. Sen takia minä olen tällainen kuin nyt olen. Tuo mitä kerroit entisestä miehestäsi, pätee minun nykyiseen mieheeni. Tosin hänellä ei ole muita naisia, hänellä on vain päihteet mitä en hyväksy ja hän käyttää niitä salaa. Hän ei yritäkään lähestyä minua, ja olen varma, että ainoa syy miksi hän on kanssani, on tuo yhteinen lapsi. Jokainen ihminen tarvitsee läheisyyttä ja ystävällisyyttä toisilta ihmisiltä voidakseen hyvin. Todella pitkään yritin olla hyvällä tuulella ettei täällä riideltäisi, yritin tosi paljon itse vaikuttaa omaan mielialaani ja tämän perheen ilmapiiriin. Nyt sitä pitää positiivisena vain tuo lapsi. Minä en enää jaksa. Itku tuli minulle siitä mitä sanoit, koska totta puhuit. En ole aina ollut tällainen, minä en vain jaksa enää yrittää. En jaksa yksin. Minä olen todella yksin, minulla ei ole ketään kehen voin luottaa, tai edes ketään kenen kanssa voisin hetkeksi lähteä kotoa pois. Jos en mene yksin tai lapsen (tai koiran kanssa), minun on oltava sitten kotona. Minä olen onnellinen sinun puolestasi, että olet saanut jälleen oman iloisen itsesi takaisin. Minäkin haluaisin olla taas se iloinen, nauravainen, positiivinen ihminen, joka olin vielä n.9kk sitten. Silloin ei vielä asuttu mieheni kanssa yhdessä. On väärin sysätä syytä hänen niskoilleen, mutta en voi sille mitään, että hän on latistanut minut aivan lattian rakoon. Hän on niin negatiivinen kuin vain ihminen voi olla ja vain pää sekaisin hauska ja vitsikäs. Minä tyhmä kuvittelin että myös arkielämässä hänessä riittäisi niitä piirteitä, mutta yhteen muuttamisen jälkeen todella pian huomasin, että elämä tuollaisen miehen kanssa on yhtä helvettiä. Minusta on tullut vihainen, surullinen, itkuherkkä, syön suruuni, äksyilen lähes kaikille jotka on vähänkin läheisiä, enkä käy enää ulkona jos ei ole aivan pakko. Olen täydellinen vastakohta sille mitä olin joskus vuosi sitten, kuten jo aikaisemmin kerroin. Olen niin järkyttynyt, että en osaa edes tehdä mitään. Ehkä noin kolmen kuukauden ajan yritin tosiaan itse sisukkaasti olla parempi ja mukavampi ihminen lähimmäisilleni, mutta minä en enää jaksa. Minä en kaunista sanaa kuule keneltäkään läheisistäni, voimani ovat täysin lopussa. Kiitos, että jaksoit lukea.


      • gramm
        masentunut? kirjoitti:

        Mulla on todella paha olla. Sen takia minä olen tällainen kuin nyt olen. Tuo mitä kerroit entisestä miehestäsi, pätee minun nykyiseen mieheeni. Tosin hänellä ei ole muita naisia, hänellä on vain päihteet mitä en hyväksy ja hän käyttää niitä salaa. Hän ei yritäkään lähestyä minua, ja olen varma, että ainoa syy miksi hän on kanssani, on tuo yhteinen lapsi. Jokainen ihminen tarvitsee läheisyyttä ja ystävällisyyttä toisilta ihmisiltä voidakseen hyvin. Todella pitkään yritin olla hyvällä tuulella ettei täällä riideltäisi, yritin tosi paljon itse vaikuttaa omaan mielialaani ja tämän perheen ilmapiiriin. Nyt sitä pitää positiivisena vain tuo lapsi. Minä en enää jaksa. Itku tuli minulle siitä mitä sanoit, koska totta puhuit. En ole aina ollut tällainen, minä en vain jaksa enää yrittää. En jaksa yksin. Minä olen todella yksin, minulla ei ole ketään kehen voin luottaa, tai edes ketään kenen kanssa voisin hetkeksi lähteä kotoa pois. Jos en mene yksin tai lapsen (tai koiran kanssa), minun on oltava sitten kotona. Minä olen onnellinen sinun puolestasi, että olet saanut jälleen oman iloisen itsesi takaisin. Minäkin haluaisin olla taas se iloinen, nauravainen, positiivinen ihminen, joka olin vielä n.9kk sitten. Silloin ei vielä asuttu mieheni kanssa yhdessä. On väärin sysätä syytä hänen niskoilleen, mutta en voi sille mitään, että hän on latistanut minut aivan lattian rakoon. Hän on niin negatiivinen kuin vain ihminen voi olla ja vain pää sekaisin hauska ja vitsikäs. Minä tyhmä kuvittelin että myös arkielämässä hänessä riittäisi niitä piirteitä, mutta yhteen muuttamisen jälkeen todella pian huomasin, että elämä tuollaisen miehen kanssa on yhtä helvettiä. Minusta on tullut vihainen, surullinen, itkuherkkä, syön suruuni, äksyilen lähes kaikille jotka on vähänkin läheisiä, enkä käy enää ulkona jos ei ole aivan pakko. Olen täydellinen vastakohta sille mitä olin joskus vuosi sitten, kuten jo aikaisemmin kerroin. Olen niin järkyttynyt, että en osaa edes tehdä mitään. Ehkä noin kolmen kuukauden ajan yritin tosiaan itse sisukkaasti olla parempi ja mukavampi ihminen lähimmäisilleni, mutta minä en enää jaksa. Minä en kaunista sanaa kuule keneltäkään läheisistäni, voimani ovat täysin lopussa. Kiitos, että jaksoit lukea.

        Voi sentään. Ei ollut lainkaan tarkoitus itkettää sinua vaikka itkulla onkin "puhdistava" vaikutus. Saa hieman purettua pahaa oloaan sitä kautta.

        Tilanteesi on vaikea eikä kukaan muu, kuin sinä itse pysty sitä ratkaisemaan. Tarvitsisit kuitenkin juuri nyt kaikkein kipeämmin läheistesi ja ystäviesi tukea ja olen niin pahoillani, ettei sinulla sitä ole. Kumpa voisin halata sinua ja kertoa, että kaikki muuttuu vielä hyväksi. Voin vain kirjoittaa sinulle lohduttavia sanoja vaikka ne eivät korvaa aitoa ystävyyttä. Toivon kuitenkin, että saisit niistä edes hieman lohtua ja pikkuisen voimaa nähdä, että tunnelin päässä on aina valoa. Joskus vain joutuu kulkemaan pitkän matkan pimeässä ennen sitä.

        Neuvoja en uskalla sinulle antaa, mutta ajattelemisen aihetta ehkä kuitenkin. Olet varmasti pohtinut suhdettasi mieheesi hyvinkin paljon ja miettinyt mikä vaikutus miehesi, ehkä voisi sanoa, jopa vihamielisellä suhtautumisella parisuhteeseenne on sinun mielenterveyteesi ja lapseesi. Sinä ansaitset rakkautta ja oikeuden olla onnellinen sekä tuntea kaikki elämän tunteet laidasta laitaan. Muista aina se, että vaikka kuinka joku sinua "tallaisi" ja arvostelisi, se on vain kipeän ihmisen puhetta. Sinä et ole sellainen, mitä hän väittää sinun olevan. Sinä olet kaikkea hyvää ja kaunista.

        Tiesitkö, että sinulla on yksi sellainen asia, minkä minä haluaisin, jota minulla ei ole. Sinulla on lapsi ja sinä olet saanut etuoikeuden olla äiti. Sitä kukaan ei sinulta voi koskaan viedä. Löydät vielä onnea elämääsi. Olen siitä varma.

        Kaikella ystävyydellä ja isolla halauksella

        "gramm"


      • masentunut?
        gramm kirjoitti:

        Voi sentään. Ei ollut lainkaan tarkoitus itkettää sinua vaikka itkulla onkin "puhdistava" vaikutus. Saa hieman purettua pahaa oloaan sitä kautta.

        Tilanteesi on vaikea eikä kukaan muu, kuin sinä itse pysty sitä ratkaisemaan. Tarvitsisit kuitenkin juuri nyt kaikkein kipeämmin läheistesi ja ystäviesi tukea ja olen niin pahoillani, ettei sinulla sitä ole. Kumpa voisin halata sinua ja kertoa, että kaikki muuttuu vielä hyväksi. Voin vain kirjoittaa sinulle lohduttavia sanoja vaikka ne eivät korvaa aitoa ystävyyttä. Toivon kuitenkin, että saisit niistä edes hieman lohtua ja pikkuisen voimaa nähdä, että tunnelin päässä on aina valoa. Joskus vain joutuu kulkemaan pitkän matkan pimeässä ennen sitä.

        Neuvoja en uskalla sinulle antaa, mutta ajattelemisen aihetta ehkä kuitenkin. Olet varmasti pohtinut suhdettasi mieheesi hyvinkin paljon ja miettinyt mikä vaikutus miehesi, ehkä voisi sanoa, jopa vihamielisellä suhtautumisella parisuhteeseenne on sinun mielenterveyteesi ja lapseesi. Sinä ansaitset rakkautta ja oikeuden olla onnellinen sekä tuntea kaikki elämän tunteet laidasta laitaan. Muista aina se, että vaikka kuinka joku sinua "tallaisi" ja arvostelisi, se on vain kipeän ihmisen puhetta. Sinä et ole sellainen, mitä hän väittää sinun olevan. Sinä olet kaikkea hyvää ja kaunista.

        Tiesitkö, että sinulla on yksi sellainen asia, minkä minä haluaisin, jota minulla ei ole. Sinulla on lapsi ja sinä olet saanut etuoikeuden olla äiti. Sitä kukaan ei sinulta voi koskaan viedä. Löydät vielä onnea elämääsi. Olen siitä varma.

        Kaikella ystävyydellä ja isolla halauksella

        "gramm"

        En missään nimessä ajatellut, että haluaisit minua jotenkin itkettää tai pahentaa oloani. Olen kyllä ajatellut jo pitkään, että mies on minulle väärä, mutta pahalta tuntuu myös ajatus lapsesta ilman isää. Mutta kuten jo sanoit, minun mielenterveyteni ei kestä tällaista parisuhdetta... En tiedä onko liian itsekästä erota ja niin sanotusti viedä isältä lapsi ja päin vastoin. Vaikka toki toivon, että välit säilyisivät puoli ja toisin, silti tuntuu kamalalta. Mutta nyt vain tuntuu ihan liian kamalalta olla näinkin. Ero meille kyllä tuleekin joka tapauksessa, mies muuttaa heti kun saa asunnon. En vaan tiedä kuinka minun sitten käy. Toivon koko sieluni voimalla, että ratkaisu on oikea enkä kuole totaaliseen yksinäisyyteen sen eron jälkeen. Toivon myös, ettei päihteet vie miestäni eron jälkeen, koska minä olen tähän saakka ollut ns.pystyssä pitävä voima, koska en salli mitään päihteitä kotona, eikä kotiin saa tulla muuten kuin selvin päin. Olen kyllä vähän liian jyrkkä, mutta tässä olen ajatellut vain lapsen parasta. Koko ajan olen yrittänyt ajatella vain lapsen parasta, nyt vain en tiedä enää kumpi on parempi, se että isä jää ja äiti voi huonosti, vai se, että isä lähtee ja äiti voi paremmin, EHKÄ. Koska varmaahan se ei ole, että minun olotilani isän lähdettyä paranee. Yksin olen sittenkin, ja eron tultua vielä enemmän yksin. Sitten en näe ketään ikäisiäni ihmisiä enää lainkaan. Se pelottaa. Koska aivan kamalaa on jo nyt tämä yksinäisyys.

        Sinä olet hyvä ihminen, sait minut taas itkemään. Jotenkin olet käsittämättömän empaattinen ja se on hienoa vaikka tämä on kylmä kommunikointiväline tää netti. Kiitos paljon sinulle, jotain toivoa paremmasta huomisesta sait valettua. Tiedän, että aikaa menee, ennen kuin niitä uusia ystäviä löytyy. Pelottaa todella paljon se yksinäinen aika mikä on edessä. Jos olisin koulussa, ystäviä olisi helppo saada. Tai jossain sellaisessa työssä missä olisi muitakin. Tällä hetkellä vain olen hoitovapaalla ja lisäksi olen yrittäjä, ei siis mitään laajaa työkaveriporukkaa ole tiedossa. Työkavereitakaan ei tällä hetkellä ole yhtään... Ei minkäänlaisia kavereita. Minut on unohdettu... Yritän jaksaa jotenkin tämän vaikeimman yli. En haluaisi mitään lääkehoitoja, vaikka tiedän varsin hyvin sen, että masentunut olen, enkä tiedä pääsenkö yli ilman kenenkään apua. Toivon niin. Tulipas taas pitkä kirjoitus... Hyvää syksyä sinulle!


      • masentunut?
        masentunut? kirjoitti:

        En missään nimessä ajatellut, että haluaisit minua jotenkin itkettää tai pahentaa oloani. Olen kyllä ajatellut jo pitkään, että mies on minulle väärä, mutta pahalta tuntuu myös ajatus lapsesta ilman isää. Mutta kuten jo sanoit, minun mielenterveyteni ei kestä tällaista parisuhdetta... En tiedä onko liian itsekästä erota ja niin sanotusti viedä isältä lapsi ja päin vastoin. Vaikka toki toivon, että välit säilyisivät puoli ja toisin, silti tuntuu kamalalta. Mutta nyt vain tuntuu ihan liian kamalalta olla näinkin. Ero meille kyllä tuleekin joka tapauksessa, mies muuttaa heti kun saa asunnon. En vaan tiedä kuinka minun sitten käy. Toivon koko sieluni voimalla, että ratkaisu on oikea enkä kuole totaaliseen yksinäisyyteen sen eron jälkeen. Toivon myös, ettei päihteet vie miestäni eron jälkeen, koska minä olen tähän saakka ollut ns.pystyssä pitävä voima, koska en salli mitään päihteitä kotona, eikä kotiin saa tulla muuten kuin selvin päin. Olen kyllä vähän liian jyrkkä, mutta tässä olen ajatellut vain lapsen parasta. Koko ajan olen yrittänyt ajatella vain lapsen parasta, nyt vain en tiedä enää kumpi on parempi, se että isä jää ja äiti voi huonosti, vai se, että isä lähtee ja äiti voi paremmin, EHKÄ. Koska varmaahan se ei ole, että minun olotilani isän lähdettyä paranee. Yksin olen sittenkin, ja eron tultua vielä enemmän yksin. Sitten en näe ketään ikäisiäni ihmisiä enää lainkaan. Se pelottaa. Koska aivan kamalaa on jo nyt tämä yksinäisyys.

        Sinä olet hyvä ihminen, sait minut taas itkemään. Jotenkin olet käsittämättömän empaattinen ja se on hienoa vaikka tämä on kylmä kommunikointiväline tää netti. Kiitos paljon sinulle, jotain toivoa paremmasta huomisesta sait valettua. Tiedän, että aikaa menee, ennen kuin niitä uusia ystäviä löytyy. Pelottaa todella paljon se yksinäinen aika mikä on edessä. Jos olisin koulussa, ystäviä olisi helppo saada. Tai jossain sellaisessa työssä missä olisi muitakin. Tällä hetkellä vain olen hoitovapaalla ja lisäksi olen yrittäjä, ei siis mitään laajaa työkaveriporukkaa ole tiedossa. Työkavereitakaan ei tällä hetkellä ole yhtään... Ei minkäänlaisia kavereita. Minut on unohdettu... Yritän jaksaa jotenkin tämän vaikeimman yli. En haluaisi mitään lääkehoitoja, vaikka tiedän varsin hyvin sen, että masentunut olen, enkä tiedä pääsenkö yli ilman kenenkään apua. Toivon niin. Tulipas taas pitkä kirjoitus... Hyvää syksyä sinulle!

        Erosin tuossa mainitsemastani huonosta miehestä seuraavana päivänä näistä kirjoittamistani kirjoituksista eli 16.10. Oloni alkoi välittömästi parantua, vaikka jäinkin tyttäreni kanssa kaksin. Luulenpa, että suurin syy pahaan olooni oli vain huono parisuhde ja päihderiippuvainen mies, joka ei elä millekään muulle kuin päihteiden käytölle. Ainakin tällä hetkellä. Minulla on uskomattoman kevyt olo, ei tarvitse pelätä, ja voin olla kotona iloinen lapsestani tuntematta siitä syyllisyyttä. Elämäni aikana en ole yhtään noin oikealta tuntuvaa päätöstä tehnyt, kuin eropäätökseni! Olen niin iloinen! Olen myös todella helpottunut, että oloni on parantunut näin paljon. En olekaan vakavasti masentunut ja voin taas iloita kavereideni kanssa, vaikka heitä pitkän ajan välein näenkin.


      • gramm
        masentunut? kirjoitti:

        Erosin tuossa mainitsemastani huonosta miehestä seuraavana päivänä näistä kirjoittamistani kirjoituksista eli 16.10. Oloni alkoi välittömästi parantua, vaikka jäinkin tyttäreni kanssa kaksin. Luulenpa, että suurin syy pahaan olooni oli vain huono parisuhde ja päihderiippuvainen mies, joka ei elä millekään muulle kuin päihteiden käytölle. Ainakin tällä hetkellä. Minulla on uskomattoman kevyt olo, ei tarvitse pelätä, ja voin olla kotona iloinen lapsestani tuntematta siitä syyllisyyttä. Elämäni aikana en ole yhtään noin oikealta tuntuvaa päätöstä tehnyt, kuin eropäätökseni! Olen niin iloinen! Olen myös todella helpottunut, että oloni on parantunut näin paljon. En olekaan vakavasti masentunut ja voin taas iloita kavereideni kanssa, vaikka heitä pitkän ajan välein näenkin.

        Et arvaa, kuinka mieltäni lämmitti kuulla, että olet löytänyt vihdoinkin tien ulos vaikeasta tilanteestasi. Se on aivan upeaa. Olet ollut mielessäni useastikin ja toivoin aina, että sinulle kävisi hyvin. Sinulle ja lapsellesi.

        Vaikka aurinko paistaisi ulkona, se ei näy, jos sydämessä sataa. Sinun sydämestäsi on sade väistynyt ja antanut auringolle sijaa. Vaali sitä ystäväiseni, sinä olet sen ansainnut.

        Viimasta ja viileästä ilmasta huolimatta toivotan sinulle lämmintä talvea ja kauniita aurinkoisia pakkaspäiviä.

        - gramm -


      • masentunut?
        gramm kirjoitti:

        Et arvaa, kuinka mieltäni lämmitti kuulla, että olet löytänyt vihdoinkin tien ulos vaikeasta tilanteestasi. Se on aivan upeaa. Olet ollut mielessäni useastikin ja toivoin aina, että sinulle kävisi hyvin. Sinulle ja lapsellesi.

        Vaikka aurinko paistaisi ulkona, se ei näy, jos sydämessä sataa. Sinun sydämestäsi on sade väistynyt ja antanut auringolle sijaa. Vaali sitä ystäväiseni, sinä olet sen ansainnut.

        Viimasta ja viileästä ilmasta huolimatta toivotan sinulle lämmintä talvea ja kauniita aurinkoisia pakkaspäiviä.

        - gramm -

        Mukava tietää, että joku aina ajattelee, vaikka se joku ei kovin tuttu ihminen olisikaan. Aina ei tule mieleen, että on jonkun ajatuksissa. Oikein ihanaa syksyä ja pikkujoulujen odottelua sinullekin!


    • tekstia teilla

      Itsekin poden masennusta silloin talloin, mutta aina nousen pinnalle. Haluaisin vain sanoa etta mieleni tekee kadulla ja bussipysakilla alkaa juttelemaan ihmisten kanssa ja hymyilla heille.Ongelma on vain siina,etta ihmiset Suomessa ovat varautuneimpia kuin esimerkiksi taalla Amerikassa,missa asun. Suomessa se ei vain toimi etta sanoisin hei jollekin kadulla.Amerikassa voin kavelylla ollessani sanoa,hei mita kuuluu,ja siihen vastataan samalla lailla. Ahdistaa se etta kun naen ahdistuneita ihmisia minuun iskee ujous,enka pysty auttamaan heita.Tulee pelko etta ehka en osaakaan auttaa,ehka sanonkin jotain vaaraa,ehka ihminen ei haluakaan apua. Olen myos itse karkoittanut negatiivisella saenteellani ihmisia ystavapiiristani.Ihmiset eivat vain soita enaa.En hymyillyt heille,vastasin mita kuuluu kysymkseen masentuneella olkapaan kohautuksella,viela elossa vastasin...ei vain ollut inspiraatiota jutella ihmsiten kanssa ja olla heista kiinnostuneita. Nuo teidan kirjoitukset saivat minut ajattelemaan.Hyva etta asiat menee paremmin pain!

      • masentunut?

        Ja auttaa jotakuta, niin tee niinkuin se koiranulkoiluttaja kenelle tämän ketjun aloitin. Ei sinun tarvitse pelätä, ettet osaa auttaa. Minua auttoi todella paljon jo se, että minulle hymyili joku ihminen. Olin jo niin masentunut, että kuvittelin, että olen kaikille ilmaa, eikä kukaan huomaa minua enkä minä ole minkään arvoinen. Tuntui, että se hymy siltä mieheltä toi niin paljon valoa sillä hetkellä. Ajattelin, että voin tavata vielä monta mukavaa ihmistä, joiden mielestä minäkin ehkä olen mukava. Minulla paha oloni johtui siitä, että minulla on todella paljon negatiivisesti ajattelevia ihmisiä ympärilläni, äiti on sairaalassa masennuksen takia, nyt jo entinen mieheni on päihdeongelmainen ja jollakin tapaa masentunut hänkin, ei osaa kiittää mistään, eikä ole onnellinen mistään, hyvät ystäväni asuvat eri puolilla Suomea, jokainen eri paikkakunnalla. Näistä kasaantui minulle niin suuri yksinäisyys ja paha mieli, etten jaksanut enää nauraa. Kotona kuulin vain haukkuja enkä nähnyt hymyä muiden kuin lapseni kasvoilla. Sen koiranulkoiluttajan hymy pelasti minun päiväni. Hymy ei maksa mitään, ja siitä tulee hyvä mieli antajalle ja saajalle.


    • helena

      Kiitos sinulle suorasukaisesta kirjeestäsi! On ilo lukea kiitoskirjettäsi niille, jotka tekevät elämästäsi raskaan ja ikävän. Sillä juuri yksipuoliset ihmissuhteet ovat hyväksikäyttäjien elämänsuola ja keventävät käyttäjänsä taakkoja. Et kyllä ole tässä sarvikuonojen maassa ainoa, jolla on täysi työ irtautua "tunnesiipeilijöistä". Itselläni on ollut monta vuotta useita tälläisiä suhteita, joista nyt olen irtautumassa hyvän ystävän neuvosta. Yksinäisyys, joka siitä seuraa ei todellakaan ole helpompaa kuin ns. seura, jonka motiivi vuorovaikutukseen on olemassa vain sen aloitteesta, jolla menee paremmin. Siis sinulla. Ymmärrätkö - näillä menee huonosti ja ne tarvitsevat ja käyttävät sinua oman epävarmuutensa ja huonommuutensa peittämiseen. Yksinjättäminen on keino myös kiristää. Jos tää juttu tuntuu sekavalta, se johtuu vain siitä, että olen itse irtautumassa useasta suhteesta, joilla on taustalla mielenterveysongelma; oikeasta ryhmästä siis. Tilanne on tosi paha koska takanani on monen vuoden hyväksikäyttö; siis tunteettomat sairastuneet ovat käyttäneet hyväkseen hylkäämällä ja jättämällä minut arkielämässä yksin. Olen ollut heille vain tunteiden suodatuksen väylä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe