Moi,
Kuvitellaan, että myyn nykyisen autoni ja hankin autoliikkeestä uuden. Saanko luovutustodistuksen vakuutusyhtiön kautta vai mitä kautta tuo tulee hoitaa? Olen ensimmäistä kertaa vaihtamassa autoa ja tarvitsisin pienen tietoiskun tämän asian suhteen :-) Miten vakuutukset päivitetään - siirtyvätkö entisen auton bonukset uuden auton piiriin?
Entä kun olen maksanut myös ajoneuvoveron ajalta 22.08.05-21.08.06, hyvitetäänkö tuota minulle vai hyötyykö uusi omistaja tästä, kun olen maksanut veron etukäteen? Entä miten on liikenne- ja autovakuutuksen laita?
Kiitti vastauksesta!
Kysymys auton ostamisesta
3
758
Vastaukset
- Reino
Autoliike tai myyjä on omalla kohdallani aina ollut myös vakuutusasiamies. Hän on kauppaa tehdessä täyttänyt hakemuksen, johon tulee myös vaihdossa myydyn ajoneuvon tiedot. Bonukset siirtyvät uuteen vakuutukseen.
Autoverosta en osaa sanoa mitään. Autoliikkeessä varmasti tiedetään siitä. - alfiina
Jos olet autosi omistaja autosi luovutusosa eli rekisteriotteen ilmoitusosa on sinulla. Jos autosi omistaa rahoitusyhtiö, ilmoitusosa on siellä. Ilmoitusosaan merkitty luovutuspäivämäärä katkaisee vakuutukset ja ajoneuvoveron, vakuutusyhtiö palauttaa ylimääräiset vakuutusmaksut, ake lähettää kyselyn haluatko verot palautettavan tilille vai siirretäänkö suoritukseksi esim. uudelle autollesi.
- vaihdat autoa
Ei tule mitään kysymyksiä akesta vaan maksetut maksut menee suoraan seuraavan hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416