outoa huimausta ja pääkipu

kertokaa mulle että onko vakavaa...oon 16v.tyttö ja mua on huimannut nyt nelisen päivää kokoajan ja pää on ollut hirveen kipee.. oksettaa myös..syön kunnolla ja liikun tarpeeksi..niska ja hartia seutu on nyt kipee mutta se kipu tuli vasta tänään...aikaisemmin ei ollu...syön myös pillereitä nimeltä femoden...edelliset pillerit jouduttiin lopettamaan saman sivuvaikutusten vuoksi..tarkkaan ei kuitenkaan tiedetä johtuuko huimaaminen niistä pillereistä..voisitteko kertoo kaikki tietävät että mikähän mua vaivaa...? ja voisitteko samalla kertoo mitä tarkottaa ku pap kokeesta tuli puhdasluokka 2?
2362
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

En ole lääkäri, enkä edes sairaanhoitaja, joten lääketieteellistä apua en voi antaa. Voin kuitenkin kertoa omista kokemuksistani.

Minulla oli kolmisen vuotta sitten pidemmän ajan pääkipeä ja huimauskohtauksia harva se päivä. Mitään syytä ei kuitenkaan löytynyt. Vasta neljännellä lääkärikäynnillä lääkäri tutki poskiontelot kaiken varalta, ja poskiontelotulehdushan siitä paljastui. Hän ihmetteli, miten en itse ollut osanut epäillä sitä, mutta minulla ei ollut nuhaa, ei korkeaa kuumetta eikä muuta tulehdukseen viittaavaa. Koska en ollut aiemmin sairastanut poskiontelotulehdusta en tajunnut yhdistää kovaa päänsärkyä ja huimausta siihen. Jos sinulta ei ole tutkittu poskiontelot suosittelen sinua kääntymään heti huomenna sairaanhoitajan tai lääkärin puoleen.

Päänsärky ja huimaus voivat johtua myös matalasta verenpaineesta (minä kärsin siitäkin). Tämä yhdistettynä koviin hartia- ja niskalihaksiin voivat aiheuttaa todella heikon olon. Onko sinulta koska mitattu viimeksi verenpaine, syy saattaa löytyä siitä.

Äänestä
  • Toisaalta huimaus ja päänsärky voi johtua myös korkeasta verenpaineesta, jota nostaa myös niska-hartia-alueen jumitus...

    t:sh

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


zip* kirjoitti:

kertokaa mulle että onko vakavaa...oon 16v.tyttö ja mua on huimannut nyt nelisen päivää kokoajan ja pää on ollut hirveen kipee.. oksettaa myös..syön kunnolla ja liikun tarpeeksi..niska ja hartia seutu on nyt kipee mutta se kipu tuli vasta tänään...aikaisemmin ei ollu...syön myös pillereitä nimeltä femoden...edelliset pillerit jouduttiin lopettamaan saman sivuvaikutusten vuoksi..tarkkaan ei kuitenkaan tiedetä johtuuko huimaaminen niistä pillereistä..voisitteko kertoo kaikki tietävät että mikähän mua vaivaa...? ja voisitteko samalla kertoo mitä tarkottaa ku pap kokeesta tuli puhdasluokka 2?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu