Amphion Argon2

Tahtoo hyvää äänentoistoa

Jonkinmoiset stereot löytyy mutta ei näillä jaksa enään kuunnella, tahtoisin hyvää, puhdasta äänentoistoa elämään.

Kaverillani oli lainassa Amphionin Argonit ja voi pojat kun oli sievä, puhdas, nautinnollinen ääni niissä kajareissa, tästäkin on jo aikaa ainakin vuosi ellei päällekin..

no kuitenkin, olisiko jollain kokemusta ehkä tästä Amphionin Argon 2:sta ? hyvää - huonoa (?)
suositteletteko lämpimästi, jos ette niin mikä muu kaiutin antaisi puhdasta äänentoistoa ?
niin ja, jos vielä joku tietäisi paljonko noi Argon2 maksavat tänäpäivänä (suurinpiirtein) niin olisin siitollinen.. kiitos jo etukäteen vastanneille, odotan asiallista palautetta/keskustelua.

5

8678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dan

Juu, no kyllähän niistä ihan mukavasti saat pulittaa. Kyseiset kaiuttimet maksavat MrHifissä [www.mrhifi.fi] 580 euroa kappaleelta! Eli pari maksaa lähes 7000mk... täytyy kyllä olla erikoiset kaiuttimet, kun hintaakin on ihan erikoisesti.. :)

Tuohon hintaluokkaa olisi myös tarjolla AudioPron [www.audiopro.se] mainiot Blue Diamond -kaiuttimet. 6 1/2" midbas och 3/4" soft dome diskant ja sit pienenä ekstrana aktiivinen 10" subwoofer molemmissa kaiuttimissa. Ja ulkonäkökin on ihan ok, mustat pianolakatut. Hintaa olis ainakin www.kertunkone.com:issa 999 euroa eli olis vielä jokseenkin halvemmat kuin noi Amphion Argon2:set... Mut no en kyl tiedä et onko noi äänenlaaduiltaan vastaavat..?

• Tahtoo hyvää äänenlaatua

Huhhuh, löit kyllä luun kurkkuun heti tuolla Argon2 hintatiedolla (kiitos silti).
        7000mk pari, se on paljon rahaa se, en tiedä, en uskonut niiden noin hintavia sentään olevan. Eikös ne Argon (ykköset) ollut "vain" n.~4000mk paikkeilla pari ellen väärin muistele, tosin hinta on voinut pudota ehkä. no hmmm, pitäisiköhän ihan vain "tyytyä" Argon "ykkösiin".

• Zack
        Tahtoo hyvää äänenlaatua kirjoitti:

Huhhuh, löit kyllä luun kurkkuun heti tuolla Argon2 hintatiedolla (kiitos silti).
        7000mk pari, se on paljon rahaa se, en tiedä, en uskonut niiden noin hintavia sentään olevan. Eikös ne Argon (ykköset) ollut "vain" n.~4000mk paikkeilla pari ellen väärin muistele, tosin hinta on voinut pudota ehkä. no hmmm, pitäisiköhän ihan vain "tyytyä" Argon "ykkösiin".

"pitäisikö vain tyytä argon ykkösiin"...hmm, no enpä tiedä. Oletko niitä kuullut / verrannut kakkosiin. Itse omistan Argon yköset ja olen vallan tyytyväinen. En näe mitään syytä maksaa montaa donaa(markois) enempää saadakseni Argon 2:set. Vaikka kaiuttimia verratessa kyseessähän on kaikin puolin aika eri kaiutin. Argon 2 on jalusta malli, lippulaiva Xenonista. Eri jakosuotimet/elementit kuin Argon 1:ssä. Sanon vaan sen että Argon 1:set ovat kyllä omiaan niin kotiteatteriin kuin musan kuunteluunkin. Erittäin puhdas ja voimakas sointi...(varsinkin metallimusiikissa)...mitä omani ovat joutuneet jo toista vuotta kestämään, heh. Osta vaan huoletta Argon yköset, tai sanotaanko vaikka näin, että käyppä kuuntelemassa ensin niitä ja sit Argon 2:sia. Makuasioitahan nämä kuitenkin ovat.....ja, well rahapussi....

• Tommo

Reilut puoli vuotta olen Argon kakkoset omistanut enkä ole päivääkään katunut. Huomattava parannus äänenlaatuun tuli kun luovuin Gradient 1.3:sista. Olen muuten kuunnellut myös sen Audio Pron aktiivisubbarimallin, mutta ei se mun mielestä niin kummonen ollut ainakaan musiikin kuuntelussa. Ehkä kotiteatterissa parempi. Olisko ollut maaliskuun Hifi-lehdessä vertailu, jossa myös Argon 2 oli mukana. Muista myös yleissääntö; jos haluat halvan ja hyvän, joudut ostamaan kaksi tuotetta.

• kannattaako ostaa?

olis myynnissä amphion argon 2myytävänä 750euroo kannattaako ostaa?en ole vielä päässyt kuuntelee mainittua kaijutinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2618
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1590
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1212
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      75
      995
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45